Oreon

ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivní.info

Váš průvodce na cestě za dobrým pivem

Heineken zabodoval

Heineken zabodovalAni o prázdninách se nezastavily degustace První pivní extraligy. Dva stálé rekreující se členy zastoupili náhradníci. V roli chlápka od výčepu se ocitl pan Vladimír Kubeš, ještě pět minut před degustací nic netušící. Z postupů se mohou radovat v Heinekenu. Březňák v tomto kole zvítězil. Druhé skončilo Starobrno. A to nákupčí nenasadil nejvyšší kalibr Starobrna Ležák. Ovšem kdo někdy...

[František Trantina] [Zobrazeno 9560x] [25. srpen 2011]
[Degustace] [21 komentářů]

Na návštěvě u Opata

Na návštěvě u Opata [p195][p198]Exkurzi v Olivětínském pivovaru máme po mailu domluvenou na sobotu 11. června na jedenáctou hodinu. Minimální počet lidí je sice osm a my jsme jenom čtyři, máme však štěstí, můžeme se přidat k jiné skupině. Paráda, ještě tři dny a frčíme. Pracovní týden utekl jako voda a je sobota ráno, šest hodin, plná nádrž v káře a už letíme na dvěstěkilometrovou cestu. Kromě Broumova máme ještě...

[Opik] [Zobrazeno 6788x] [23. srpen 2011]
[Pivní cesty] [9 komentářů]

Do Sarajeva nejen za pivem

Do Sarajeva nejen za pivemBosna a Hercegovina, do které zavedu Vaše kroky ve své prvotině pro Pivní.info, není zrovna z těch zemí, které by své návštěvníky lákaly na prvním místě na zdejší pivo. Dle náboženské orientace jejích obyvatel je navíc téměř z poloviny zemí muslimskou a tak by se dalo očekávat, že pivo zde nebude preferovaným nápojem. Popravdě, pivo nakonec nebylo ani u nás na prvním místě, když...

[Rash] [Zobrazeno 10411x] [21. srpen 2011]
[Pivo ve světě] [1 komentář]

Štramberk a Otevřená vrata

Štramberk a Otevřená vrata [p262][p289]V relativní blízkosti od Hukvald, ve Štramberku, se nachází další minipivovar, Městský pivovar Štramberk. Pivo Trubač je sice zatím méně známé, než proslulé uši, ale své štamgasty si už našlo. A to by bylo, když už jsem tak blízko, abych taky neochutnala. Kombinací veřejných hromadných dopravních prostředků, vlastních nohou a stopu se ještě k večeru dostávám do Štramberku, kde ochutnávám uši i Trubače.

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 7080x] [19. srpen 2011]
[Pivní cesty] [2 komentáře]

Malé pivní setkání

Malé pivní setkání [p287]Obec v podhůří Beskyd, nad níž se tyčí mohutná zřícenina středověkého hradu, rodiště hudebního skladatele Leoše Janáčka, obora s pomníkem Lišky Bystroušky, zbouraný starý pivovar a naopak nový minipivovárek v jedné z částí obce – to jsou Hukvaldy. Jméno prý mají od “hučání” lesních víl a skřítků. Kdysi dávno jsem touto obcí projížděla, ale pamatuji si jen, že hrad byl v té době zavřený...

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 8764x] [17. srpen 2011]
[Pivní slavnosti] [6 komentářů]

Dwarf na Novém Zélandě: část 3.

Dwarf na Novém Zélandě: část 3.Od neděle 27. února mě čekaly 4 týdny studia angličtiny a různých alotrií v krásném městečku Queenstown. Queenstown leží na břehu dlouhého jezera Wakatipu obklopen dvoutisícovkami a je nazýván hlavním městem sportu a adrenalinu. Dá se tu dělat skoro všechno, co vás napadne, kousek odtud je nejvyšší bungy-jump na světě, krásných 132 metrů do úzkého údolíčka (já tam nebyl, přece jen cena 260$...

[Zbyněk Melichar] [Zobrazeno 7484x] [15. srpen 2011]
[Pivní cesty] [7 komentářů]

8. Harrachovské slavnosti

8. Harrachovské slavnosti [p193]Sklárna a minipivovar Novosad & syn Harrachov s.r.o., toť oficiální název jednoho z nejseverněji položených pivovarů u nás. Zatímco sklárna letos slaví již 299 let existence, resp. trvání zdejší sklářské tradice, pivovar je výrazně mladší - je mu teprve 9. Za tu dobu jsem Harrachovské ochutnal nejednou, ale u zdroje nikdy, proto byl nejvyšší čas to změnit. Můj diář naštěstí hlásil, že mám 23.7.

[Marek Kamlar] [Zobrazeno 8726x] [13. srpen 2011]
[Pivní slavnosti] [13 komentářů]

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 4. část

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 4. část [p710]Ráno počasí nevěstí nic dobrého a tak se raději přesunujeme vlakem do Rohatce a odtud pak šlapeme do Ratíškovic. Muzeum otevírá až v 10 hod., pro zahřátí alespoň tedy objedeme obec, u místního řeznictví se snažíme přijít na kloub záhadě, co jsou fotbalové klobásy (výrobek z poraženého mužstva, či ze sudího?) a zjišťujeme, kam se po svezení na drezínce po části Baťovy železniční vlečky vydáme na pivo.

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 6344x] [7. srpen 2011]
[Pivní cesty] [žádný komentář]

Na Kopečku ve Svitavách

Na Kopečku ve Svitavách [p959]Škoda, že jsem loňskou dovolenou neabsolvoval až letos. Mohl jsem ochutnat zbrusu nová piva, protože ve Svitavách byla obnovena tradice vaření piva po devíti letech. V roce 2002 skončil místní průmyslový pivovar, jehož nosnou značkou byl Svitavák a později celostátně distribuován DoktoR. Letos tak na tradici navázal, jak jinak, minipivovárek, který vlastní a provozuje firma Czech Brewmasters s.r.o.

[Richard Chodora] [Zobrazeno 12980x] [5. srpen 2011]
[Minipivovary] [38 komentářů]

Dwarf na Novém Zélandě: část 2.

Dwarf na Novém Zélandě: část 2.V sobotu 29. ledna ráno sedám v Aucklandu do autobusu a vydávám se na výlet do Rotorua, centra Maorské kultury a přírodně velmi zajímavé oblasti s vysokou geotermální aktivitou. Tenhle výlet jsem si naplánoval s velkým předstihem už v listopadu z domova, když zpáteční lístek mě stál pouhé 3$ (normálně stojí stovku) v rámci akce, kdy pár sedadel v mnoha busech je nabízeno s výraznou...

[Zbyněk Melichar] [Zobrazeno 9239x] [2. srpen 2011]
[Pivo ve světě] [5 komentářů]

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 3. část

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 3. část [p263]S prvními kapkami deště dorážíme k nádraží, kde nás pod svá křídla schová útulná hospůdka Lokálka, právě s kněžihorským pivem. Minipivovar v Bzenci se nachází na opačné straně města, zde jsme však zkusili sondovat možnost návštěvy. Bohužel, prý jen na objednávku a ”dnes tam stejně nikdo není”, pravil vrchní. Od něj jsme se dozvěděli alespoň pár informací – zdejší pivo je 10° - 11°, jak...

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 7098x] [31. červenec 2011]
[Pivní cesty] [žádný komentář]

Čtvrté oslavy Železné Rudy

Čtvrté oslavy Železné Rudy [p169]Jo, Belveder, tam to mám rád. Ať už pro výborné pivo či pohodovou atmosféru, tak pro Fandu Strnada st., normálního majitele, který nás sběratele nechápe jenom jako něco, z čeho může vytáhnout hodně peněz, ale který si nás velmi váží a v rámci možností nám vychází i vstříc. Prostě takový ideální minipivovar, kam se člověk vždycky s chutí vrátí, klidně i několikrát do roka.

[Marek Kamlar] [Zobrazeno 7288x] [28. červenec 2011]
[Minipivovary] [8 komentářů]

Dwarf na Novém Zélandě: část 1.

Dwarf na Novém Zélandě: část 1.Moje první cesta mimo evropský kontinent začala ve čtvrtek 13. ledna 2011 v odpoledních hodinách odletem z Prahy do Dubaje se společností Emirates. Už těchto skoro 6 hodin letu bylo mým nejdelším pobytem v letadle v dosavadním životě, a to jsem byl teprve ve čtvrtině cesty. Splnil jsem si aspoň další značku a odbyl svou premiéru ochutnáním Heinekenu z plechovky. V Dubaji na mě čekal...

[Zbyněk Melichar] [Zobrazeno 8245x] [26. červenec 2011]
[Pivo ve světě] [29 komentářů]

Přebije někdy pivo víno?

Přebije někdy pivo víno?Přebije někdy pivo víno? Ve Znojmě to zkusil pivní věrozvěst Šnek! Když mi minulý týden žena navrhla, že bychom mohli zajet na víkend 15.-17. července do Znojma za její maminkou, tak jsem nebyl nijak proti. Ne snad z toho, že bych byl až tak pod pantoflem, ale proto, že mi tchýně v zásadě vůbec nevadí. Vím, že jsem výjimka a mám asi opravdu štěstí, ale já svoji tchýni navštěvuji rád.

[František Štrupl] [Zobrazeno 8268x] [24. červenec 2011]
[Pivní slavnosti] [4 komentáře]

Skalák vítězem, dále postupuje i nová Dvanáctka z Krušovic

Skalák vítězem, dále postupuje i nová Dvanáctka z KrušovicAni o prázdninách První pivní extraliga nezahálela. Na programu středeční degustace bylo čtvrté základní kolo českých světlých ležáků. Ke vzorkům usedli také dva náhradníci, představující vzorek zkušenějších pivních konzumentů. Jejich hodnocení bylo téměř shodné s průměrem zbylé základní šestice, což je dobře, protože pokud by se První pivní extraliga vzdálila chuti běžných konzumentů...

[František Trantina] [Zobrazeno 7781x] [21. červenec 2011]
[Degustace] [14 komentářů]

Za tajemstvím pivovaru

Za tajemstvím pivovaru [p235]Ačkoliv mě nabídky agentur „na zážitky“ nikdy moc nelákaly a nikdy jsem se po nich nepídil (snad kromě možnosti rozbít betonovou zeď bagrem s koulí na rameni, což bohužel nikdo nenabízí...), dostal jsem od kamaráda nabídku na využití voucheru na prohlídku Klášterního pivovaru Strahov. Zážitek, stále nabízený u jedné z takovýchto agentur, byl myšlený nejspíš jako...

[Ivo Komárek] [Zobrazeno 8392x] [19. červenec 2011]
[Minipivovary] [9 komentářů]

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 2. část

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 2. částDalší den pak už konečně vyrážíme, směr Otrokovice, Napajedla, k začátku Baťova kanálu ve Spytihněvi. Na zdejším jezu se nachází malá vodní elektrárna, původně z roku 1947, před třemi lety rekonstruovaná. Využívám toho, že se u vchodu kdosi pohybuje a podaří se mi doslova ”ukecat”, zprvu nepříliš ochotného muže, alespoň k nahlédnutí do objektu. Po upozornění, že fotit se smí jen venku...

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 7844x] [17. červenec 2011]
[Pivní cesty] [2 komentáře]

16. Den Postřižinského piva

16. Den Postřižinského piva [p246]Až do loňska patřila třetí červnová sobota hned třem malým průmyslovým pivovarům - rakovnickému Bakaláři s jeho Hudebním festivalem, malorohozeckému Skalákovi a jeho Slavnostem piva a také nymburskému pivovaru a jeho Dni Postřižinského piva. Protože Rakovník po loňské změně majitele zřejmě na nějaké pivní akce ve svých útrobách zanevřel a do Rohozce chci vyrazit jindy,

[Marek Kamlar] [Zobrazeno 11798x] [14. červenec 2011]
[Pivní slavnosti] [5 komentářů]

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 1. část

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 1. část [p678]Před několika lety, když začaly minipivovárky bujet jak houby po dešti, jsme se s kamarády rozhodli, že některé nové navštívíme. Volba tehdy padla na kraj Karlovarský a dopravním prostředkem bylo zvoleno kolo. Jak to tak bývá, nakonec bylo všechno trochu jinak. Z nejrůznějších příčin jsme zbyli z party dva, leč plán naší ”Cyklopiwotour” jsme splnili, stihli jsme tenkrát ještě i...

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 7064x] [12. červenec 2011]
[Pivní cesty] [3 komentáře]

Bravo Nepomuk!

Bravo Nepomuk!Pěti hvězdičkami, tak bych ohodnotil letošní Nepomucké pivní slavnosti. Příští jubilejní dvacátý ročník to bude mít opravdu velmi těžké, aby udržel laťku takto vysoko. V Dýšině jsem si stýskal, že pivovary nejsou ochotny na pivní slavnosti jezdit a raději pošlou jen sudy, které pak pořadatelé či různí hostinští vytočí ve svojí režii. V Nepomuku bylo plno značek takto točeno....