Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivovar Matuška (Broumy, okr. Beroun)

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Pivovar Matuška (Broumy, okr. Beroun)

Pivovar Matuška (Broumy, okr. Beroun) [p593]

Zpráva č. 19 o stavu pivovarnictví v Čechách

Vážení čtenáři, milí milovníci piva

Tak dnes zase z jiného soudku. Kdo nezná Matušku? Jeden byl ikona mezi zpěváky a jeden je zase ikona mezi sládky. Oba dva těžcí frajeři v tom nejlepším slova smyslu. Absolutní profíci. Muži, co své řemeslo umí. Čtenáři znalí ví, o kom je řeč...

Pivovar Matuška z ulice
Pivovar Matuška z ulice

Navštivme tedy teď toho druhého v jeho novém vlastním pivovaru, ukrytém navíc v zajímavém dvojhradí Žebrák - Točník, ve vesničce Broumy. Kdo neví, že adresa Pivovaru Matuška je U Radnice 115, nenajde ho. Sázím botky. Nemá žádný poutač, žádný billboard, ani místní o něm zatím moc nevědí. Bloudili jsme. Ptejte se po obecním „ouřadě“. Je to hned vedle. Ale dobré pivo si nachází cestu za pivaři samo. Najdete ho. Ikony táhnou...

Pan Martin Matuška
Pan Martin Matuška

Kolaudace pivovaru proběhla v dubnu 2009. Vlastníkem je pan Martin Matuška, kterého právě zastihuji, jak řeže a štípá dříví na zimu. Dělný člověk. Překotně rychle mluvící. Ale je mistr nad mistry, starý pivovarský harcovník se zkušenostmi jak doma, tak v zahraničí. Není třeba více psát. Proč také? On prostě umí. Kdo nevěří, ať si zajde na jeho polotmavé jantarové pivo 13° do Klášterního pivovaru Strahov, kde je právě tento mistr sládek sládkem vrchním. A také jeho žák, mladý to sládek v Zámeckém pivovaru Chyše, jde úspěšně v jeho šlépějích. Tu chuť, tu kombinaci sladů, to prostě umí sakra jen ten “Matuška“. A nikdo jiný. Já být jím, nechám si na to udělat mezinárodní patent...

Pivovar samotný
Pivovar samotný
Varna
Varna

Veškeré vaření se zde odbývá v malé přístavbě víkendové chalupy a vše je tzv. na koleně udělané dle vlastního návrhu. Varna má obsah 500 l, vedle je scezovačka, dále pak 6 vertikálních nerez tanků používaných jako uzavřené spilky a jako ležácké tanky na zrání. Vše je ale plně automatizováno. V podstatě zde vaří Matuška mladší (Adam), syn, junior... Velký Mistr jen dohlíží.

Tanky
Tanky

Dostáváme hned ochutnat pšenici 13°. Jak je nám řečeno, vaří se dále pravidelně ještě světlá 13-ka plzeňského typu, černá 14-ka a na Vánoce snad bude i sváteční speciál 19°-ka. Prý že se nedělají piva pod 13°! To je sympatické!

Pšenice ala Matuška
Pšenice ala Matuška

Sládek asi ví, že desítkou, byť sebelepší, si jméno neudělá. Při vší úctě k ní. K té desině. Jen to není pivo, co Vás okouzlí a chuťově nadchne. Už ze své podstaty ani nemůže. Je prostě slabé. Řídké. Z menšího množství sladu se prostě nemůže vyluhovat a vyvařit tolik chutě. To máte jako s jogurtem. Budete-li jíst paskvil „Danone Light“ a tedy bez tuku, je to o ničem. Budete sice vypadat moderně, „in“, ale nepochutnáte si. To je přeci stará vesta. Je lépe jíst a pít méně a s rozumem, ale dobré věci. Pořádné. Dejte si prostě „plnotučného Matušku“.

A to už mi pan sládek přes rameno diktuje, kde všude si na jeho pivko můžete zajít. Nechci, aby moje články byly reklamním letákem, ale když už tak pěkně diktuje... Tak tedy: 6 restaurací v Praze - Zlý časy (Nusle), U Sv. Tomáše (Augustine Hotel – Malá Strana), další je restaurace v Jesenici, pak Bar Chýše, Club Fanda (Radlice) a restaurace U Radnice na Žižkově (prý známá i jako U Šůvinky).

Diskutujeme
Diskutujeme

No a samozřejmě, že taky hned u zdroje. Takže místní pivo je k mání příležitostně přímo v Broumech ve třech hospodách: Na Vinohradech, Hospůdka Na Hřišti a v hospodě Na Návsi. Nebyl jsem ani v oněch restauracích a ani v těchto, ale tak nějak podvědomě cítím, že za jedno malé u toho Svatého v Praze si dáte tři velké na té vesnické krásné „návsi“... Kdo to již porovnal, ať mě opraví. Díky.

Pijeme tu světlou třináctku. Hodnotit ty pivka je podle mě nošení dříví do lesa. A také by to bylo velmi velmi subjektivní. Víte, pro mě je tento sládek prostě pivovarská modla (stejně jako onen v Pivovarském dvoru Chýně!), nedostižná kvalita a meta pro všechny ostatní sládky a já ty jejich piva prostě miluji! Celým svým srdcem. Tento je také navíc takový hračička, pořád malý kluk a to je možná další důvod, proč má pivo tak dobré.

Měrka
Měrka

Hraje si s ním. Mazlí ho. No mrkněte, jakou si třeba udělal měrku do kádí. Ta možná jednou bude v nějakém pivovarském muzeu a naše praprapravnoučata se nebudou stačit divit, co měli čas lidé udělat v 21. století. Jim už možná pro samou technologii na vyřezávání do dřeva nebude zbývat čas (a hlavně chuť).

Pivovarský komín
Pivovarský komín

Nebo pohleďte na komín na pivovárku. Nebo na jeho pivní tácek. Ten abyste zkoumali s lupou a také s filosofickou encyklopedií v ruce či notně bohatou představivostí v hlavě... Já dodnes nevím, co vlastně na něm je. Asi Záhada hlavolamu. Mirek Dušín by asi věděl, co tam je namalováno...

Tácek
Tácek

No a nakonec mě pan Matuška úplně odrovnal. To když pravil, že když prý přijel „pan redaktor“, tak že se podíváme na nový pivovarský plakát, který právě přišel z výroby. Zbrusu nový. Bylo mojí ctí se pod ním vyfotit.

Pěkně pohromadě
Pěkně pohromadě

Jsem přeci redaktor, ne? Nepracuji sice v redakci a ani nemám redakci se sekretářkou, která nosí horkou kávu, ale … jistě udělám tomuto pivovaru dobrou reklamu na stránkách evropských pivních online magazínů, se kterými spolupracuji. Ať ve světě vidí, kdo umí vařit pivo. Komu drží pěna na poháru. Kdo má fantazii.

Mají se ještě okolo hodně co učit. Ještě nesahají našim sládkům ani po opasek. Uvědomuji si to o to více, že když píši tento článek, mám v ruce pivo Gallo z Guatemaly. To proto, abych jen tak neplácal planě rozumy. Je dobré poznat a pak teprve psát. Řekl jsem si tedy, že vypiji jedno pivo z každého státu na světě. A těch států je jářku 194 a těch vypitých států je teprve 86! Vypitých piv už 352. Podívejte se na mé album všech možných degustací a na moji pivní mapu. Pokud můžete, pomozte mi toto album rozšířit. Rád za pivo zaplatím.

Můj pivní svět
Můj pivní svět

Tak piji a piji, degustuji a zjišťuji jedno: žádné pivo, co jsem vypil, se ani náznakem neblíží kvalitě a chuti tomu našemu běžnému českému v lahvích. O takové dobrotě, jako je pivo z Pivovaru Matuška, se už nelze vůbec bavit. To by snad ani někteří sládci (že pane takysládku ze syrského pivovaru Barada) nevěřili, že pijí pivo a mysleli by si, že je to božský lektvar, seslaný přímo z nebe... Prostě naše pivo je dobré, umíme ho. Také na něj jsme a buďme právem pyšní. Tečka.

Klikám do vyhledavače a zjišťuji, že pivovarské webové stránky na odkazu www.pivovarmatuska.cz jsou již v provozu, i když se stále upravují. Jistě na nich bude časem více. Navštivte je občas. Do Broum na blind Vám nedoporučuji vůbec jezdit, sládek tam nemusí být a když ano, nemusí mít na Vás čas.

Plnička lahví
Plnička lahví

V době mé návštěvy (cca srpen 2009) již byly připraveny láhve (0,6 nebo 0,7 l ?) s prototypem pivní etikety pivovaru. Takže brzy bude tato pochoutka i v láhvi.

Připravte si otvírák...

Logo CBM
S pozdravem a úctou
Váš Libor Vojáček alias CzechBeerMan
pivní reportér a sběratel
Teplice
Album vypitých piv
Album pivních suvenýrů


[Libor Vojáček] [Zobrazeno 16987x] [20. říjen 2009]
[Minipivovary] [comments: 34] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

hroch

čtvrtek, 22. říjen 2009
18:44

hroch

Včera jsem měl ve Zlých časech matuškovu pšenici, a byla to velká dobrota. A po těch zatvrzelých komentářích páně Malakina, bych v případě že by se Malakin a svrchně kvašené pivo u mě sešli najednou, bych Malakina přivítal ve své hospodě větou "ani to nepij, pro tebe to bude stejně moc kyselý". A vzniknul by z toho nejšpíš další blog


napsal(a): hroch [Odpovědět]

kuba

čtvrtek, 22. říjen 2009
14:57

tak pivo si může vařit kdokoliv kdekoliv, není to jako pít pivo z pivovaru kterej tam stojí dvěstě let a kde pracovali generace lidí


napsal(a): kuba [Odpovědět]

Adsense

5. prosinec 2024
04:27


posted by: Inzerce

Henri

čtvrtek, 22. říjen 2009
15:44

Henri

to kuba: Opravdu si myslíš, že pivo může vařit kdokoliv a kdekoliv? Kolik jsi ho uvařil třeba ty, když je to tak jednoduché? A ochutnal jsi třeba pivo z pivovaru o kterém je zde řeč? Pokud ano, myslíš, že třeba G nebo S je lepší? A pokud ne, tak jak můžeš něco takového napsat?!


napsal(a): Henri [Odpovědět]

CzechBeerMan

čtvrtek, 22. říjen 2009
11:47

CzechBeerMan

Dobrý den Sekale, máte pravdu jen napůl . Nealkoholovcké pivo ochutná z té Saudské Arábie když budu chtít , klikněte http://www.ameinfo.com/195653.html nebo je tam maltový nápoj Hillsburg .... je tam slad, jen ne bohužel kvasinky. haha


siki

čtvrtek, 22. říjen 2009
11:42

siki

Včera jsem s p. Matuškou mluvil a na sv. Martina se můžeme těšit na polotmavou 16°, která už je téměř celá zamluvená - vyprodaná a na vánoce bude polotmavá 19°. Jinak ruční lahvovačka v provozu, několik lahví by mělo být k mání ve Zlejch časech, lahvové pivo je ale spíše jen doplňkové zboží, jeho cena bude trochu vyšší, asi 45,-.


napsal(a): siki [Odpovědět]

Energetik

čtvrtek, 22. říjen 2009
11:57

Energetik

to siki: Potvrzuju, že ve Zlých časech včera byl k mání Matuška pšenice, světlý a tmavý v lahvich o obsahu 0,75 l. A dle meho moc peknych lahvich, ktere ve me evokovaly vzpominky na mosty prodavane za komunismu ::lol (ted to nemyslim ve zlem)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

emu

středa, 21. říjen 2009
22:32

emu

už pod článkem sikiho jsem psal, že se mi cena piva na vesnici zdá moc vysoká a potvrzuje se to.
na druhou stranu, přidám svůj názor na pšenici, měl jsem jí jednou u šůvinky a moc mi chutnala a i kamarád ji pochválil (žádný pivní fanoušek to není a jeho chvála byla vyřčena slovy "je to lepší než hoegaarden" - on jinou pšenici nezná). ale je to i tím, že je holt silnější. panu matuškovi se očivoidně nechce do většího výstavu, nemá zájem vařit moc piva a proto nevaří desítku na žízeň. holt na žízeň už piva ve vesnici jsou. jeho volba, zřejmě si nechce udělat ze své chaty průmyslový pivovar, což má svou logiku ;)


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

Sekal

středa, 21. říjen 2009
13:13

Sekal

Tak autor asi těžko kdy ochutná piva ze Saudské Arábie nebo Jemenu, leda by tam byl nějaký ilegální domácí vařič... Matuškovu 13° jsem měl jen jednou v ZČ a byla vynikající, určitě na top 10, pro mne však nikoli na top 5. Pšenice mi přišla též dobrá, ale mám na chutě pšenice dost blbou paměť, jak do sebe liju ležáky.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

siki

středa, 21. říjen 2009
11:46

siki

Ještě k doplním, že se Matuška mohl točit v pivnici U Vosy v nedalekém Žebráku (t.č. sv. 10° + pltm. 11° Bakalář), leč ztroskotalo to právě na vysoké ceně piva. A na obec s necelými tisíci obyvateli je 30,- za 0,4 dle mého soudu také dost. Znám v Broumech spoustu lidí, kteří by "své" pivo rádi pili, moc jim chutná, ale radši si dají Budvar za polovic (cena/objem) a Matušku maximálně jednoho na chuť, takže výtoč není paradoxně závislá na žízni a chuti broumských, ale na pivních turistech, kterých ale zas tak moc není, a pak na čundrácích, toulajících se křivoklátskámi hvozdy mezi Skryjema a Točníkem, ti ovšem s nadcházející zimou též vymizí. A ani já sám si na Matušku nejezdím tak často, jak jsem si původně představoval, důvod je jednoduchý, jeho cena. Ne, že bych se zdráhal připlatit si za skvělé pivo, ale tím, že se v Broumech tak málo pije, tak se naráží jen na víkend, v týdnu by se nevypil vůbec, a jelikož mám většinou o víkendech jiné plány a povinnosti, tak mám prostě smůlu, nehledě na to, že jsem se těšil, že třeba ve středu sednu na autobus v 15:05, v půl čtvrté budu v Broumech a v půl šesté mi to zase jede domů....bohužel, o víkendu jsou Broumy odříznuty od světa, co se veřejné dopravy týče (nepočítám-li několik málo autobusů z Berouna) a v týdnu si tam mohu dát maximálně Budvar a Staráče....


napsal(a): siki [Odpovědět]

tomas

středa, 21. říjen 2009
12:54

tomáš

to siki: Já bych na rozdíl od autora poctivě dělanou desítku rozhodně nezavrhoval a naopak si myslím, že by ji měl p.Matuška pro okolní vesnický hospody začít vařit, protože zatím jsou jeho silnější piva vařený pro Prahu a ne pro vesnici. Jednak cena, která nikdy nemůže konkurovat Starouši a Budvaru v místní hospodě a taky to, že chlapi na vesnici těžko budou pít ve všední den 13ku,14ku nebo dokonce pšenici. Pár zbloudilejch turistů v létě výtoč v hospodě neudělá. Broumy nejsou Křivoklát.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

siki

středa, 21. říjen 2009
13:05

siki

to tomas: Ano, samozřejmě, co si budeme povídat, dobrá desítka je na žízeň to nejlepší, na chuť pak ta silnější piva....Neumím si představit, kdy někam přijdu po x kilometrech, ve vedru, s obrovskou žízní, že do sebe kopnu na dvakrát čtrnáctku....


napsal(a): siki [Odpovědět]

phrabina

středa, 21. říjen 2009
10:11

phrabina

"žádné pivo, co jsem vypil, se ani náznakem neblíží kvalitě a chuti tomu našemu běžnému českému v lahvích" - to musí být docela opruz, shánět a pít piva z celého světa, která se ani náznakem neblíží lahváči Gambrinusu ... Sběratelé to holt nemají lehké.


napsal(a): phrabina [Odpovědět]

Henri

středa, 21. říjen 2009
09:11

Henri

Kdykoliv, kdekoliv a jakéhokoliv Matušku jsem zatím pil (nejčastěji asi v Baru Chýše v Čimicích, mimochodem s excelentní kuchyní), tak byl vždy vynikající. Světlé 13° může konkurovat jen málo u nás vařených piv a Weizenbier rozhodně patří k absolutní špičce a podle mě má přesně takto chutnat. Snese srovnání i s nejlepšími Bavorskými pšenicemi a mnohé i předčí, takže dle mého názoru p. Matuška i p. Richter rozhodně pšenici umí a pšenice z ostatních minipivovarů, se jim až na vyjímky (např. Hastrman Vel. Rybník), většinou nemůže rovnat a někdy je to doslova hrůza (např. U Rybiček, Stříbro). Asi jsem měl u Matušky vždy štěstí na podařenou várku a např. u Herolda smůlu, protože jeho znovu vařenou pšenici, jsem zatím ochutnal pouze jednou a zklamala mě, ale samozřejmě, že jí ochutnám znovu, protože z jedné ochutnávky nemohu dělat žádné závěry. Takže to je zase můj názor.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Petr Ž.

čtvrtek, 22. říjen 2009
16:28

to Henri: Můžu jen podtrhnout, Matuška Weissbier-naprosto dokonalá ukázka pšeničného, ala nej Bayern Weissbiery.


napsal(a): Petr Ž. [Odpovědět]

gambrmen

neděle, 1. listopad 2009
16:23

gambrmen

to Henri: No vidis a me Rybickova psenice chutnala, a myslim ze nejsem sam, resp. poprve a podruhe mi chutnala velmi, potreti to byl spis psenicovej prumer. Ochutnano vzdy tak po pul roce, a ted uz sem psenici z Rybicek nemel skoro rok, tak uvidime v listopadu, kdy se do Stribra chystame na vetsi akci, takze i na psenici dojde.


napsal(a): gambrmen [Odpovědět]

Libor

středa, 21. říjen 2009
08:17

Libor

Ja mám s pšenicou p. Matušku 2 úplne opačné skúsenosti - 1x na hranici pitelnosti, 2 x absolútna špička. Čím bola spôsobená tá zlá skúsenosť nechcem špekulovať (výroba, transport, trvanlivosť, ošetrenie...)
Podotýkam, že obidva razy som koštoval v Zlých časoch.
Toť môj názor


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Dan

středa, 21. říjen 2009
00:39

Dan

I já jsem, po přečtení Sikiho článku, našel pivovárek v Broumech ihned. "Klobouk pana starého" sice nepraští do očí, ale je vidět hned od silnice.

Z piv pana Matušky jsem zatím ochutnal jen pšenici a nebyla špatná. Ostaní piva mne úspěšně míjí. Poslední pokus učiněn dnes ve Zlých Časech a zase jen pšenice. O to víc se na "normální" piva z Broum těším.

Jinak Libore, pěkný článek.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Jegorič

úterý, 20. říjen 2009
22:37

jegoric

V oné restauraci v Jesenici (U Klokana) inzerují Klášterní černé 14 a "Kvasničák" 13. Ten Kvasničák, to je pšenice nebo "normální" třináctka? Nevíte někdo? A to logo... to je fakt halucinogenní...


napsal(a): Jegorič [Odpovědět]

Malakin

úterý, 20. říjen 2009
22:34

Malakin

Libore, pokud se člověk podívá na první fotku u Sikiho článku o tomto pivovárku, najde ho hned a ani se nemusí ptát. Když jsme se v Broumech s kamarádem v červnu stavovali, pivovar jsme našli během tří minut.

Jinak co se umu pana Matušky v případě světlého a tmavého piva týče, tak v tom s tebou souhlasím: je mistr nad mistry a málokdo se mu může rovnat. Jeho pšenici jsem však zkoušel několikrát a nikdy neoslovila. Ani strahovská, ani broumská. Bohužel. :-(
---------------------------------
Zpráva byla upravena 09.12.2009 ve 15:32:19


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Malakin

úterý, 20. říjen 2009
22:55

Malakin

Ještě doplním: V červnu v hospůdce Na Hřišti černá 14ka Broumský pařez za 30 korun a jen 0,4 l. Podle mě dost přemrštěná cena. Neřeknu v Praze, ale v Broumech?


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

karl

úterý, 20. říjen 2009
23:23

to Malakin: mel jsem v lete v broumech pareza dvakrat. jednou na hristi 0.4 za tricet, podruhe v hospode na navsi sice 0.5 ale zato za 40, trochu moc. navic jsem byl v prvnim i druhem pripade bud ja, nebo pivo, v takove spatne forme, ze poznat to druhe od cerneho budvaru taktez v obou pripadech na pipe by byl nesplnitelny ukol. ale priznavam, ze cerna piva mi trochu splyvaji, kvalitu matuskovych produktu posoudim az ochutnam svetle (coz se bohuzel v broumech v lete kvuli nabidce nezadarilo)


napsal(a): karl [Odpovědět]

Malakin

středa, 21. říjen 2009
01:45

Malakin

to karl: Tmavý Budvar Na Návsi je jenom ležák - nutno podotknout, že během mého koštování byl špičkový - proto si myslím, že od 14ky by to člověk poznal a nějaké "podtáčení" tedy nepřipadá v úvahu.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 21.10.2009 ve 11:57:30


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

karl

středa, 21. říjen 2009
02:09

to Malakin: na návsi jsem rozhodně podtón budvaru necítil, to bylo na hřišti (ale dvacet km na kole v třicet °C udělá s chuťovými buňkami kdeco). navíc na návsi mi "podtáčeno" nemohlo být, neb natočení piva trvalo cca 8 minut. slečna výčepní chodila v mezičase házet šipky, matuška trochu pěnil :) suma sumárum potřebuji si udělat někdy koštování "černého", abych rozlišil nuance v chutích, páč mi to chutná všechno stejně :)


napsal(a): karl [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

úterý, 20. říjen 2009
23:45

Honza Světpiva.cz

to Malakin: A jak by podle Tebe mela psenka chutnat? Me prijdou jeho weizeny az luxusni. Myslim, ze to byla ta predlonska varka na Strahove, ktera byla nejlepsi...


Malakin

středa, 21. říjen 2009
01:37

Malakin

to Honza Svetpiva.cz: Ideální pšenka? Samozřejmě Herold. Je dostatečně hutný, nepáchne, do krku jde jedna báseň a dá se tedy pít i ve větším množství. No a pak taky ujde polotmavá pšenka z Bulovky, tedy když není zkyslá. :-)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

středa, 21. říjen 2009
10:26

Honza Světpiva.cz

to Malakin: tak to si dovolim nesouhlasit. Od Herolda jsem mel vzorek jen z druhe varky, takze nemuzu posoudit tu prvni, z ktere byl kazdy unesenej, ale posuzovano podle te druhe, tak Martinovo psenky jsou lepsi. Jak vesnicka verze, tak ta ze Strahova...


Felčar

středa, 21. říjen 2009
10:33

Felčar

to Malakin: Senzoricky se pšenka našeho mistra velice podobá těm bavorským. Myslím, že Tvá kritika pramení z neznalosti, resp. z Tvého pověstného českého pivního nacionalismu. 9 z 10 českých degustátorů Ti řekne, že Matuškova pšenice je dlouhodobě nejlepší pšenice vyrobená na našem území.


napsal(a): Felčar [Odpovědět]

Malakin

středa, 21. říjen 2009
12:15

Malakin

to Felčar: Asi mám co se pšeničného vyšší nároky než 9 z 10 degustátorů. Nebo je to tím, že se u nás hospody prostě o pšeničné pivo neumějí postarat a Matuškovi tak kazí pověst. Pokud je však onou hospodou přímo Strahovský pivovar, tak je to na pováženou a mělo by se s tím něco dělat a ne se ohánět tím, že když to chutná spoustě lidí, tak to musí být špičkové.

Broumskou pšenku jsem pil zatím jenom jednou - podobně jako Libor ve Zlých časech - a i v mém případě byla velmi špatná, téměř na vylití. Tehdy jsem však piva ještě nevyléval ani nedopitá nevracel, tak jsem to překousl a s odporem do sebe nasoukal. Dneska už to vidím jinak a s klidem v srdci bych to vrátil. Vzal jsem si totiž příklad z Jirky Kani a už téměř týden vylejvám piva do dřezu o sto šest. Každej druhej den nějaké. Sice nerad, ale občas to nejde jinak. Bohužel.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 21.10.2009 ve 12:16:53


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Kejna

středa, 21. říjen 2009
13:11

Kejna

to Malakin: Marku jsi výbornej, nadchlo mě Tvoje vyjádření "už téměř týden vylejvám piva do dřezu o sto šest. Každej druhej den nějaké", to je vodvaz, to bych nedokázal ani v dobách své největší revolty, jsem otrok konzumu a společenských předsudků, já všechna piva piju! Vážně .. i když mi nechutná, beru ho jako zkušenost, kterou pak samozřejmě neopakuji.
Chutě máme každý jiné, neboť já broumskou pšenici považuji za jednu z nejlepších u nás, je ovšm fakt že hořkost kocouří IPA mě nenutí zvracet, nýbrž zasněně mlaskat rozkoší, ale tak je to v pořádku, kdyby všichni viděli svět stejně (nejen chuťově) byla by to dost nuda.


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

středa, 21. říjen 2009
10:38

Honza Světpiva.cz

to karl: to je dobry. Extremni degustace - v zime venku mrznout, stavet snehulaky a pak degustovat. V lete se smazit pul dne na slunci, jezdit na kole a pak degustovat. Druha skupina pro srovnani sedi v klimatizovane mistnosti... :) to se mi libi


Mantas

úterý, 20. říjen 2009
22:06

Mantas

Ó Bože všemohoucí, o té desítce bych polemizoval. A nebyl už tu o Matuškovi článek? Siki? Jo, ještě k valovi: z toho loga jem nepochopil nic kromě chmelu a ječmene. Ale já nemám představivost neboli fantazii:-))
---------------------------------
Zpráva byla upravena 20.10.2009 ve 22:29:35


napsal(a): Mantas [Odpovědět]

Jarin

středa, 21. říjen 2009
07:22

Jarin

to Mantas: na logu jsou vyobrazeny tři základní suroviny, ze kterých se pivo vyrábí: chmel, ječmen a voda,v písmenu M je zase zobrazeno schema pivovaru: šroťák, varna spilka, sklep a stáčírna


napsal(a): Jarin [Odpovědět]

siki

středa, 21. říjen 2009
11:11

siki

to Mantas: Jo, už sem tu o Matuškovi psal....To ještě ale nebyl k mání...Prý sem byl první člověk z řad veřejnosti, kdo Matušku pil:-) (kromě Matuškovi rodiny)....


napsal(a): siki [Odpovědět]

val

úterý, 20. říjen 2009
21:42

val

Pivní borec z českých luhů a hájů si skutečně p. Matušky váží a obdivuje jej. Důkazem toho je, že přesně a fakticky popsal design tácku/loga a přesto se vyhnul jednoznačnému logickému vyústění. Ale abych nemluvil složitým jazykem a někdo si to nevyložil špatně, raději stručně v bodech:
1. p. Matuška - frajer, pravý mistr svého oboru. Jeho pivo je špičkové, úžasné, vynikající, lahůdka, patří do mých tří nej.
2. design loga - příšerné, propadák, nad kterým každý střízlivý grafik protočí bulvy.


napsal(a): val [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI