Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Dvacátý Tábor

Slavnosti piva, pivní slavnosti, dny otevřených dveří ...


verze pro tisk

Dvacátý Tábor

Dvacátý Tábor

Ano, už je tomu 20 let, co si pan Alois Srb vymyslel zimní pivní slavnosti v jihočeském Táboře. K takovému výročí bylo uvařeno i speciální pivo Jublák, kterého jsem si chtěl zakoupit, ale bohužel osud a průběh večera byl proti, škoda. Táborské slavnosti jsou takovým fenoménem, kam přijíždí, troufnu si odhadnout, nejvíce pivovarů ze všech českých pivních festivalů. Je krásné proplétat se mezi stánky, ale to je zde již tradicí a asi bych opakoval dojmy z let minulých. Zastavme se tedy jen u několika fragmentů, které mi letos v hotelu Palcát zaujaly.

Vše připraveno
Vše připraveno

Tryzna za Louny

Tamtamy hlásaly, že jsou na čepu Louny z Loun. Inu rozloučíme se s tímto pivem a pivovar tak společně pošleme do nebe. Budiž mu tam lehko. Prostor Heinekenu Česká republika byl letos dosti velkým, řekl bych až moc, protože se zde fronty rozhodně nestály. Na čepu zde krom hlavních značek i dvě zahraniční - Heineken a Edelweiss. A zleva je kohout piv z nedávno zavřených pivovarů - Louny, Hostan a Dačický.

Úmrlčí pípa
Úmrlčí pípa

Předtím, než si necháme natočit třetinku posledních Loun, se každý jeden ptáme, zda jsou ty Louny opravdu z Loun. Kolikrát si za ten necelý týden obsluha "úmrlčí" pípy tuto otázku asi vyslechla? Jsme ujištěni, že pivo je opravdu z Loun. Nebudu popisovat chuť, ale myslím si, že jsem zažil Louny v lepší formě. Oč mohlo být těmto třem pivovarům (Louny, Kutná hora, Znojmo) lépe, kdyby nespadly do chřtánu holandskému nenažranému obrovi.

Poslední Louny
Poslední Louny

Věřím, že kdyby všechny tři pivovary zůstaly samostatné a neslučovaly se s většími bratry, mohly žít a vařit svá piva tak, jak nejlépe uměly. Prosím tedy ostatní pivovarníky, resp. majitele, starejte se o svůj pivovar, jak nejlépe umíte, nesnažte se fúzovat a neprodávejte do žádné skupiny. A majitele pivovarské skupiny prosím: neprodávejte nadnárodním firmám. Je škoda, abyste se podíleli na likvidaci tradice českého pivovarnictví. Palec samozřejmě dolů a to tak že hluboko...

K Brewery poprvé spolu

Výzva z konce předchozího odstavce patří samozřejmě především štice posledních let - K Brewery, která se poprvé prezentovala ve společném stánku. U vstupu do sálu Vám hosteska dala propagační letáček na novou prémiovou značku Lobkowicz, který obsahoval poukázku na třetinku zdarma. No proč ne, dáme jedno, zvláště když ve stánku poznáváme pivního turistu Martina Povýšila z Jihlavy.

Martin z Jihlavy
Martin z Jihlavy

Skupina zde ale není kompletní. Chybí uherskobrodský Janáček, hlinský Rychtář, Klášter a i otec Lobkowicze z Vysokého Chlumce. Na takovou akci by mohla skupina vyrukovat se všemi trumfy. Nebo jsou některé pivovary vyvolené a další podřadné, jež mají v budoucnu poskytnout svou značku těm silnějším? Věřím, že tomu tak není, ale vše ukáže čas... Palec dolů...

Část K Brewery
Část K Brewery

Stejně tak se prezentovala další česká skupina PMS Přerov. Zahlédl jsem jen stánek Holby a Litovle. Kde asi zapomenuli přerovského Zubra ? Palec dolů...

Sdružení přátel piva

SPP letos opět dorazila se svým stánkem. Dle propozice slavností zde mají točit mj. harrachovské pivo, objednávám tedy Františka, vždyť jsem ještě neměl tu čest ochutnat pivo pánů Novosadů. Ale co to? To pivo vypadá jako pšenice a také to pšenice je. Na čepu totiž není František z Harrachova, ale z Třebonic. Že by nový minipivovárek? Víte o něm někdo něco víc? Etikety na lahváčích mi sice evokovaly "drsný" homebrewing... Palec nahoru...

Točíme Třebonice
Točíme Třebonice

Námět od Kocoura

U stánku varnsdorfského Kocoura se mi líbila "barevná" prezentace piv, kde jste si mohli pivo prohlédnout a snad i přičichnout před jeho zakoupením. Určitě se tak vyhnete vizuálnímu překvapení. Jasně, že u pivovaru, který nabízí desítku a dvanáctku, to asi není třeba, zvláště, pokud desítku vyrábí z dvanáctky :( Ale Kocour je pivovar, zabývající se v Česku netradičními pivními druhy a tak to význam jistě má. Palec nahoru...

Kočičí nabídka
Kočičí nabídka

Zlatá pivní pečeť

Nebudu vypisovat výsledky degustační soutěže, protože si je můžete přečíst zde... Pozastavím se snad jen u prvního místa v nejprestižnější kategorii "Světlý ležák Premium", které putuje do Polska. To je na tom opravdu české pivovarnictví tak špatně? Já věřím, že ne. Už jsem dříve psal, že dle mého názoru se toho ze dna sklenice moc poznat nedá :) Palec dolů...

Vítězná Perla z Polska
Vítězná Perla z Polska
Plno cen pro Heineken
Plno cen pro Heineken

Ale nebojte se, i ryze české pivovary si odvážejí pečeť z Tábora. Namátkou vyberu ty dva, které se mi podařilo vyfotografovat:

První tmavý speciál z Březnice
První tmavý speciál z Březnice
Druhé polotmavé ze Strakonic
Druhé polotmavé ze Strakonic

Pivní prodejna Pod Zelenou horou

Pivní slavnosti už neprožívám jen jako konzument, pokud je na čepu nějaké zajímavé pivo a je k dispozici ochotný řidič, snažím se jednorázově doplnit sortiment v Pivní prodejně o nějakou novou nebo netradiční značku. V Táboře to bylo jasné: Chotěboř je nový pivovar a jeho pivo jsem ještě neměl tu čest nabídnout. Dále mě zaujalo Třešňové pivo z Nové Paky. Víc by se asi už do kufru nevešlo. Za vstřícnost pivovarům samozřejmě palec nahoru...

Děvčata od Chotěboře
Děvčata od Chotěboře

Ale i odvrácenou stranu má tohle "podnikání". Piva, která jsem vždy vyhledával, se stávají na takovéhle akci druhořadá a to je škoda. Protože, to co mám doma ve sklepě, není tak aktuální k ochutnání. Takže se omlouvám Poutníkovi, Konradovi a Dudákovi. Palec pro mě dolů...

No smoking?

Od nového roku docházíme každou středu do KMP, kde se nekouří. Na Pivních dýchánkách v Pivní prodejně to samé. Tudíž jsem si odvykl pít pivo v zakouřené hospodě a do letoška jsem si v prostoru sálu hotelu Palcát kouření ani nevšiml. Bohužel letos tomu bylo jinak a zvláště v patře se cigaretový dým dost držel. O Slavnosti je nebývalý zájem, takže by zákaz kouření v celém hotelu možná neškodil, ba naopak. Vždyť vychutnávání piva všemi smysly je nejlepší. Proč mají kuřáci pořád otravovat ostatním život? Palec jednoznačně dolů a to tak, že velmi...

Celkově samozřejmě palec nahoru...



[Richard Chodora] [Zobrazeno 12357x] [7. únor 2010]
[Pivní slavnosti] [comments: 13] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Felčar

pondělí, 8. únor 2010
21:44

Felčar

to Petr F.: Tato informace je poněkud zavádějící. Jedná se o zcela nový produkt, který bude mít (resp. má) na rozdíl od současného krušovického stupňovitost (EPM) opravdu nad 10, je prý rovněž více chmelené. Sám jsem ho ještě nepil. Možná trochu naivně si říkám, že v "desítkách" by vedle Kácova a Sklepního z Černé Hory mohlo přijít něco, co by mohlo mile překvapit.


napsal(a): Felčar [Odpovědět]

Tomáš Erlich

neděle, 7. únor 2010
21:49

Dobrý den! Dovolte mi prosím dvě noticky k právě skončeným pivním slavnostem v Táboře.
1. Add stánek Sdružení přátel piva: Tak jak jsme avizovali, tak se i stalo a vedle piv z Dalešického pivovaru jsme točili i piva z Harrachova. Vzhledem ke zkušenostem z minulého ročníku jsme nechtěli naše zásoby naddimenzovat a tak se bohužel stalo, že harrachovská piva došla již na konci čtvrtečního dne a to vč. jejich Františka. Shodou okolností však stejný název piva měl i weizenbier bavorského typu z pražského Třebonického rukodělného (piko)pivovárku Davida Staňka, což bylo naše utajené překvapení pro všechny konzumenty, již z toho důvodu, že povolení od celníků dostal tento pikopivovárek jen těsně před Táborem. Mimochodem, v pátek jsme vedle již výše zmíněných piv točili i polotmavý "bock" Koźlak z polského rodinného pivovaru Amber.
2. Add vítězství polského piva ve světlých ležácích: Vítězství Perly z Lublinských pivovarů vůbec nevypovídá o špatném stavu čekého pivovarnictví, ale o výborné kvalitě některých polských piv. Mimochodem, přestože jsem nečekal ani já přímo jeho vítězství, umístění hodně vysoko jsem očekával. A to proto, že toto pivo znám a jedná se o pivo skutečně českého typu, tedy se zbytkovým extraktem a typickou chmelovou vůní, již proto, že tento pivovar chmelí zásadně českým chmelem!!! Navíc, před třemi roky bylo vyhlášeno jako nejlepší polské pivo a sice bych neměl, a snad se mé výroky na tomto serveru do Polska nedostanou, ale již nyní vím a "naznačím", že zvítězí v Polsku i letos. Tedy nejde o nekvalitu českých piv, ale o kvalitu tohoto piva.
Hezký večer všem.


napsal(a): Tomáš Erlich (erlich(a)pratelepiva.cz) [Odpovědět]

Adsense

5. listopad 2024
04:12


posted by: Inzerce

Kolda

neděle, 7. únor 2010
19:51

Ještě k těm záchodům.Záchody byly kompletně opravené a hlavně přehozené dámy a páni.Ten kdo léta chodil vlevo teď musel vpravo a naopak.No napřed vešel podle zvyku na tu svojí stranu pak vystřelil naproti:-))Ty dvě mušle v rohu mě taky pobavily:-)


napsal(a): Kolda (kolarikova(a)spak.cz) [Odpovědět]

Malakin

neděle, 7. únor 2010
23:26

Malakin

K těm Lounům: Určitě nejsi sám, kdo si myslí, že nebyly v nejlepší kondici, a když porovnám táborské odporně nasládlé Louny na hranici pitelnosti s těmi nádherně hořkými se sladkým dozníváním, které jsem měl možnost ochutnat hned následující den ve dvou hospodách přímo v Lounech, tipnul bych si, že dal Heineken na čep schválně nějaké unavenější pivo, aby tak dal lidem jasně najevo, že nemusejí zániku pivovaru litovat, že to pivo stejně nestálo za řeč.

Co se výsledků degustací týče, tak ty já beru s rezervou. Není totiž uměním uvařit dobré pivo, když je to potřeba k oblbnutí hodnotitelů, ale mít pivo dobré po celý rok a všude, tak to je pro mě tím pravým uměním. Ne každý si však toto uvědomuje a právě v tom je ono velké nebezpečí degustačních soutěží. Jenže jejich zrušení se asi jen tak nedočkáme a i v budoucnu nám tedy jejich výsledky budou plést hlavu či spíše nás budou nasírat. Bohužel.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Jirka

pondělí, 8. únor 2010
10:28

to Malakin:
Nazdar Marku, v podstatě lze s tvým článkem souhlasit, na rozdíl od tebe si však nemyslím, že uvařit opravdu dobré pivo není umění. Vím jak se neustále počítájí dávky toho či onoho a jak se experimentuje s vidinou něčeho nového a neotřelého.
A pak je nasnadě i další aspekt. Uvařit, ještě neznamená servírovat - mezi uvařením a natočením, je mnoho aspektů, které sládek prostě neovlivní (logistka, skladování, péče o pivní vedení ...). Proto si já myslím, že právě degustace, by měli nám konzumentům ukázat jak by to mělo chutnat a vypadat, aby i ten "hospodský" měl to nejlepší pivo a tím i spokojené zákazníky, kteří poskytnou pozitivní reference.


napsal(a): Jirka (mrkevnik(a)seznam.cz) [Odpovědět]

ladin

pondělí, 8. únor 2010
12:37

to Jirka: Nemuzu mluvit za Marka, ale jeho druhy odstavec jsem pochopil (a beze zbytku s nim souhlasim) tak, ze pivovary dokazi CILENE dodavat do degustaci pivo jine kvality nez to, ktere prodavaji zbytek roku. Je verejnym tajemstvim, ze se nekdy lisi i stupnovitost, dokonce se prihlasuji i konkurencni piva pod vlastnim nazvem.


napsal(a): ladin [Odpovědět]

Petr F.

pondělí, 8. únor 2010
19:12

to ladin: Řešení by možná bylo, aby pořadatel nakupoval piva přímo v obchodní síti z peněz co pivovary platí za přihlášení vzorku. Jinak malá perlička z degustací. 10 Krušovice, tuším druhá ve výčepních pivech, měla ručně psanou etiketu která se dá nalepit na jakékoliv pivo... Ani bych se nedivil. Potřebují výsledky pro mediální prezentaci, pivo nestojí za nic.


napsal(a): Petr F. [Odpovědět]

Felčar

pondělí, 8. únor 2010
21:48

Felčar

to Petr F.: A ještě něco, etiketa nebyla ručně psaná, ale byla ručně vystřižená.


napsal(a): Felčar [Odpovědět]

jiri.kana

neděle, 7. únor 2010
16:01

jiri.kana

S tím kouřením naprostý souhlas! Kdyby byl příští ročník nekuřácký, byl by to výrazný pozitivní posun.
Letos konečně zlepšily záchody. I když nevím, jaký smysl měly ty dvě mušle v pravém rohu. Pro dva současně močící nepoužitelné. Určeny mouhou být leda snad pro jedince vybavené dvěma pyji... ::lol


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Pavel R.

neděle, 7. únor 2010
15:50

Pavel R.

Článek hodnotím palcem nahoru :D Dál jsem se mrkl na výsledky: nedivím se, že Zlatopramen výčepní vyhrál, je to čistý Březňák, jen se divím chuťovým buňkám degustátorů, že dali na první místo chemickou směs v tmavých výčepních pivech, ve Velkém Březně se tmavé nevyrábí od roku 2006. Ale stejně jako se umisťoval tmavý Březňák s tmavým Dáčou hned za sebou, bude tomu asi v budoucnu i tak u obou chemických směsí skoro z jednoho CKT. Jediná 14% Březňák je ještě z VB. Hlavně bych chtěl pogratulovat Martinovi Matuškovi. Bodovat v takové soutěži chvilku po založení pivovaru je opravdu úspěch.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 07.02.2010 ve 15:53:18


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

Petr F.

neděle, 7. únor 2010
15:29

Ten obludný stánek Heinekenu jsem dost dobře nepochopil a asi nebudu sám. Dát největší prostor tomu kdo tu dělá největší škodu ale hlavně že zaplatí je kolosální ostuda pořadatelů. Když k tomu přidám i neadekvátně monstrozní stánek firmy prodávající belgická piva tak nevím kam se pivní slavnosti ubírají.Tohle letos nějak nezvládli. Jde snad o propagaci Českých pivovarů nebo se pletu? Mohlo tam být plno dalších a které nezbylo místo. S tím zákazem hulení souhlasím. Akce takového formátu má být v dnešní době nekuřácká. Ti co to nevydrží můžou hulit venku na mrazu.


napsal(a): Petr F. [Odpovědět]

jiri.kana

neděle, 7. únor 2010
15:57

jiri.kana

to Petr F.:Neberete to pivo až moc ideologicky?
Dát největší prostor tomu kdo tu dělá největší škodu ale hlavně že zaplatí je kolosální ostuda pořadatelů

Když k tomu přidám i neadekvátně monstrozní stánek firmy prodávající belgická piva tak nevím kam se pivní slavnosti ubírají.

To by jako pořadatelé měli svolat nějakou komisi znalců, která na základě kritérií svaté pravdy rozhodne, kdo smí a kdo už ne? Nebo snad pořadatelé někdy deklarovali nějaké ideologické stanovisko, jímž se budou při výběru účastníků řídit a tomuto stanovisku se zprotivili?
To není jako když Strny a spol. zorganizují v Dýšině pivní slavnosti a jasně řeknou, koho a proč tam chtějí, jim milé pivovary tam přijedou a my jsme všichni spokojení, protože to vidíme podobně...


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Petr F.

neděle, 7. únor 2010
16:58

to jiri.kana: No nezlob se, ale pokud třetinu placu v hlavním sále mají dva stánky na úkor jiných, jakýchkoliv pivovarů, a je jedno zda českých, německých nebo polských tak to mi připadá jako pitomost.Nemusí mít žádnou komisi, to už je snad minulost, ale není jednoduší řešení jeden pivovar - jeden stánek? Taková věda to snad není.


napsal(a): Petr F. [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI