Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

MMX

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

MMX

MMX [p848]

Kolem minipivovaru MMX, jednoho z nejnovějších přírůstků na pivní mapě, se na Pivním.infu strhla poměrně emotivní diskuze, proto jsme ho třetí lednový víkend navštívili, abychom na vlastní oči a chuťové pohárky zjistili "co a jak". Pivovar s restaurací a hotelem se nachází v Letech u Prahy a z hlavního města je pohodlně dostupný jak autem, tak vlakem. Cesta trvá půlhodinku, přičemž je výhodnější vystoupit na zastávce Řevnice. Odtud je cíl vzdálen zhruba půl kilometru.

Budova minipivovaru
Budova minipivovaru

Objekt je dobře rozpoznatelný, nelze si ho s ničím v okolí splést, tudíž ani zabloudit. Jedná se o hranatou budovu grafitově černé barvy připomínající nějaké kongresové centrum z doby před třiceti lety. Budova není vyloženě ošklivá, je to ovšem styl, který moc lidí pravděpodobně nenadchne. Na fotografiích uveřejněných v různých preview budova v okolní zástavbě nepříjemně vyčnívala a vzhledem k přítomnosti klasických rodinných domků působila svou strohostí až nepatřičně. Ovšem osobní pohled odhalí tu skutečnost, že se jedná o oku nejvíce lahodící komerční stavbu v okolí – kolem se nachází benzinka, nějaké průmyslové haly, kousek dál nevzhledný firemní areál a podobné skvosty.

Interiér restaurace
Interiér restaurace

Prostor restaurace tvoří jeden velký prostor s několika částečně oddělenými boxy u stěny. Na mysli vytanou slova jako "taneční sál" nebo "školní jídelna". Což není míněno jako nadávka, ale prostě jen vyjádření prvního dojmu. Interiér je dobře prosvětlen skrze skleněnou stěnu, strohost prostoru prostého výzdoby opticky zjemňují dřevěné stoly. Výrazným prvkem je masivní trámoví částečně přečnívající ven nad terasu (v létě zde bude zahrádka), které maskuje masivní rozvody vzduchotechniky.

Terasa
Terasa

Dominantu tvoří dlouhý bar s výčepem, varna se nachází mimo prostor pro hosty (je k vidění vedle recepce hotelu v prosklené kóji). Prostředí je vskutku funkcionalistické, působí možná až prázdným, přesto však stylovým dojmem. Z velké části za to jistě může architektonické provedení, které my laici nedokážeme určit a rozpoznat, z mého pohledu je každopádně obrovským designovým plus nepřítomnost letákového kompostu s nabídkami Coca-coly, božkovských lihovin a podobných hovadin na stolech, nikde nezáří žádný poutač nadnárodní fabriky na sladké nápoje, nejsou přítomny ani reklamní chladničky, stojany na tácky a podobný bordel, který "vám dáme grátis, když budete brát jen od nás".

Bas s výčepem
Bas s výčepem

Po důkladném rozkoukání se začínáme věnovat pivu. Jako první si dávám světlou 11°. Pivo je řízné, osvěžující, ale chuťově jaksi "useknuté". V okamžiku, kdy jsem čekal rozvinutí chuti doplněné chmelovou koncovkou, se najednou tělo piva vytratí a na patře zůstane jen perlivý, jemně hořký pocit. Přítelkyně si objednává "chmelový nápoj", o kterém jsme si zprvu mysleli, že se - vzhledem příchutím typu máta, mandarinka, granátové jablko apod. - jedná o chmelenou limonádu ala Černá Hora, ale kdepak. Obsluha přímo na výčepu smíchá světlou jedenáctku s daným sirupem. Někomu to může znít nepatřičně až skandálně, ale je nutno si uvědomit, že stejný druh pivního nápoje prezentuje 99% pivovarů jako supermegaultra speciál, některé si na těchto směskách dokonce přímo postavily kšeft (Opat ), kdežto v MMX vám narovinu řeknou, jak a co a nedělají kolem toho haló.

Jedenáctky: normální a mátová
Jedenáctky: normální a mátová

Chcete pivo s příchutí? Jasně, není problém, smícháme sirup s pivem, vždyť o co jde? Velmi sympatický postoj! Takto "obohacené" pivo chutná v tomto případě překvapivě dobře; kromě kvalitních sirupů, v nichž není cítit umělotina, na to dle mého názoru má vliv "nijakost" jedenáctky, která je tím pádem vhodná k "mixování". Pokračuju světlou 12°. Oproti jedenáctce je plnější, v chuti výrazně vystupuje aroma žateckého červeňáku. Pivo má dobrý základ, ale není to úplně ono, něco tomu schází (proč pivo bylo, jaké bylo, viz níže). Poslední z nabídky je polotmavá 14° se silně zrnitým kávovým, řekl bych až lógrovým, aroma.

Varna
Varna

Vzhledem k předem plánované návštěvě pivovaru jsme se dotazovali na možnost exkurze. Poděkování tímto patří přímo majiteli, panu Robertu Chládkovi, který nám ochotně odpovídal na naše dotazy a osvětlil mnohé, co se MMX týče. Technologii pivovaru dodala firma KASPAR SCHULZ, která má býti naprostou špičkou v oboru (nejsem pivovarský technolog, takže to nedokážu posoudit). Hlavní výhodou instalované technologie je maximální automatizace provozu a možnost detailně vyhodnocovat a řídit každičký krok při výrobě piva.

CKT
CKT

Varna o objemu 10 hl je nerezová, bez obvyklého měděného opláštění na efekt. Voda z vlastní studny prochází úpravnou, vaří se z moravských sladů, chmelí se granulovaným červeňákem, Premiantem a Sládkem. Pivo zraje v 20 hl plášťově chlazených CK tancích, kterých je v současné době instalováno šest kusů. Následně je přečerpáno do dvou přetlačných tanků, odkud se pak čepuje. Tedy kromě polotmavé 14°, která se z důvodu kapacity suduje do KEGů.

Přetlačné tanky
Přetlačné tanky

Zde v ležáckém sklepě nám pan Chládek vysvětluje, jak je to ze současnou chutí piva. Sortiment byl navařen na plánovaný termín otevření, ovšem kvůli byrokratickým průtahům došlo ke zpoždění a nyní točené pivo leželo čtyři měsíce, tedy čtyřikrát déle, než bylo zamýšleno. Měli jsme možnost ochutnat nové várky jedenáctky a dvanáctky. Zatímco jedenáctka chutná víceméně stejně, jen je svěžejší a chuťově kompaktnější, dvanáctka je naprosto rozdílná – plná, vyrovnaná, výrazně chmelová chuť, silná voňavá hořkost s dlouhým příjemným dozvukem, vskutku lahodné pivo!

Protože jsme se setkali přímo s majitelem, vyptávali jsme se i na věci okolo samotného provozu. Vyskytla se fáma, které jsem podlehl i já, že pivovar&restaurace&hotel MMX je frančíza mezinárodního řetězce. Není to pravda, jedná se o původní projekt pana Chládka, který je povoláním stavař a veškeré stavebně technické záležitosti má tím pádem výborně ošetřené. Za názvem MMX také není třeba hledat nějaké jinotaje, je to v římských číslicích vyjádřený letopočet otevření pivovaru. Nevkusná grafika loga na reklamních materiálech je prý výsledkem nedokonalosti tisku a v příští sérii by měl být výsledek více oku lahodící.

Prosklená stěna restaurace
Prosklená stěna restaurace

Přišla řeč i na architektonickou stránku. Pan Chládek je příznivcem jednoduchého, moderního vzdušného designu, je mu proti srsti přeplácaná rádoby starosvětská výzdoba a další věci "pro falešný efekt". MMX má v podstatě jako svého koníčka, jeho hlavním přáním bylo vařit pivo, restauraci a hotel vybudoval "aby byl servis pro hosty kompletní". Proto je veškerá architektura, design, vybavení a sortiment podřízena jeho osobním přáním a preferencím, nic není bezúčelné, postavené "jen aby to bylo laciné a kýčovitě hezoučké". Někdo to může považovat za tvrdohlavý až přezíravý postoj a samozřejmě jsme se v průběhu naší diskuze s panem majitelem v některých názorech rozcházeli, ale pan Chládek má svoji vizi a po rozhovoru s ním člověk získá na MMX jiný náhled. Je velmi příjemné setkat se s provozovatelem, který ví co chce, ví jak to vybudovat a nepodřizuje se nějakému trendu.

Pan Chládek procestoval mnoho pivovarů, především v Německu a Skandinávii, proto jsme si povídali i o pivním světě. Když jsem se ptal na styl, který má v úmyslu vařit, jestli se vydává cestou klasického českého ležáku nebo pilsu atd, odvětil, že ho podobné škatulkování nezajímá. Chce prodávat takové pivo, jaké má sám rád, doslova suché a silně hořké. Protože se nemusí podřizovat ekonomické situaci provozu, měla by tímto být zajištěna stálá kvalita z hlediska surovin. Bohužel se ale nedočkáme žádného speciálu, pšeničného piva apod., což je škoda. Všechna piva, která bude MMX produkovat, budou spodně kvašené ležáky a jediným speciálem bude výše uvedená polotmavá čtrnáctka.

Zdejší jídlo
Zdejší jídlo

Z nápojového lístku stojí za zmínku i sortiment jednosladových whisky, jejichž je pan Chládek velkým fanouškem. Radost z nepřítomnosti tradičních božkovských fujtajblů pochopitelně poněkud kazí vyšší cenová náročnost kvalitního alkoholu, což se ale dá čekat. Musím zmínit i špičkovou kávu, jednu z mála, která mi opravdu chutnala. V kuchyni se nepoužívají žádné práškové náhražky a nutno poznamenat, že jídlo, ačkoli jsme neměli žádný z hlavních chodů, bylo špičkové, po dlouhé době jsem byl v minipivovaru s jídlem opravdu spokojen.

Po setmění dává umělé osvětlení prostoru přeci jen útulnější atmosféru. Pro sběratele je k dispozici potištěný půllitr, tácky se dávají na požádání zdarma. Nemyslím si, že pivovar MMX vaří nejlepší pivo v Česku, jak se chlubí na webu, ale rozhodně stojí za návštěvu, resp. bude stát, jakmile se začne točit pivo z posledních várek. Nezbývá než říct: "Tak tedy zase příště!"



[Jiří Navrátil] [Zobrazeno 13469x] [19. leden 2011]
[Minipivovary] [comments: 44] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

val

sobota, 19. březen 2011
20:08

val

Dnešní, v pořadí druhá, návštěva MMX dopadla opět na výbornou. Perfektní obsluha, skvělé jídlo, pivo se dle očekávání zlepšilo, především skvěle pitelná světlá jedenáctka (dvanáctka mi přišla kupodivu malinko horší). Architektura a styl podniku naštěstí beze změny, prostě moc příjemné posezení.


napsal(a): val [Odpovědět]

Zdeny

úterý, 15. březen 2011
17:57

...zdravím vespolek...do MMX jsem se konečně dostal včera 14.března. Ochutnal jsem 11 a 12 , 14 polotmavou zrovna neměli. A musím říct, že souhlasím s komentáři Energetika a Henriho. Pivo předčilo moje očekávání, sládek plzeňskou minulost nezapře, zvláště 11 mi utkvěla v paměti ( 12 jsem měl malou z malého džbánku, možná to hrálo roli), v kategorii ležáků se pro mě v současnosti zařadilo mezi jedno z nejpitelnějších piv, společně s Dětěnickým a Štěpánem. Myslím, že kdykoliv budu moci tak se zde na pivo zastavím....
Rovněž tolik komentovaná architektura mě a zvláště manželku uchvátila, kombinace pohledového betonu a dřeva, celková jednoduchost, prostě paráda vybudovat pivovarskou restauaraci v čechách tak, že popírá všechny principy jak by ji čech očekával aby vypadala. Bravo.
Jinak jídlo jsme neměli, ale ocenili jsme ještě skvělou obsluhu( v přesilovce), zákaz kouření a dětský minikout.


napsal(a): Zdeny (zenni(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
10:15


posted by: Inzerce

Paja

pondělí, 14. březen 2011
13:13

Paja

Tak to jsem treti, kdo se stavil pri vylete v sobotu v MMX. Ja tam byl kolem 13:00, na verande asi 15 kol, takze nejake 4 party cyklistu, v lokale krome nich asi 3 dvojice bez kol. Dal jsem 11 a 12, male - za tu cenu nenadchly.

Ale kdyz jsem pokracoval dal na Jince, mile me prekvapila hospoda s Polickou v Revnicich - 10, 11 a 11 nefiltr., kousek za krizovatkou silnic na Mnisek a na Jince, po leve strane. Takze az pojedu priste, tak na zizen tam.

Co mate proti Medvedovi? Ja se na nej stavuju tak 5x rocne a nejakych zmen jsem si nevsiml...


napsal(a): Paja [Odpovědět]

pechi

sobota, 12. březen 2011
20:39

pechi

Tak jsem pivovar MMX konečně dneska navštívil, se synkem jsme si udělali malý vlakopěší výlet. Krátká zastávka na 2 pivka a exkurzi v době krátce po otvíračce, byli jsme jediní hosté. Obsluha příjemná, pivo 11ka výborné, polotmavá 14ka lepší průměr (ale asi jsem byl natěšenej po skvělý 11ce). Pan provozní mi ochotně ukázal zázemí pivovárku, super přístup. Prý chtějí rozšířit výrobu, takže budou instalovat další ležácké nádoby. Divil jsem se, protože místní na pivovar zatím zvysoka ..., ale údajně si hodně okolojedoucích zvyklo brát s sebou do petek. Ale stejně...


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Jana

sobota, 12. březen 2011
21:14

Jana

to pechi:
Tak to jsme dva, kdo dnes do MMX zavítali. Ale já až odpoledne, cestou na vlak z delšího cyklovýletu. Obsazenost i v tuto dobu byla mizivá - jedna rodina uvnitř (se psem), druhá na verandě (s kočárkem). Vzhledem ještě k další jízdě jsem si dala jen tu 11°. Žízeň sice zahnala, ale musím opakovat to, co při své první návštěvě - jejich pivo mi nechutná. A že pivovar bojkotují místní, to se při jejich cenách vůbec nedivím.
Pokud PETku z kraje, pak jedině Berounského medvěda.


napsal(a): Jana [Odpovědět]

hroch

neděle, 13. březen 2011
08:10

hroch

to Jana: Já se ozvu jen k tomu Berounskýmu mevědu- je fakt, že jeho cena v PET lahvi je téměř unikátní jev, pivo skoro konkuruje cenám běžných lahvových piv. Ale jeho kvalita se zhoršila, nebo už prostě není pro mě zajímavý, takže sice jezdím okolo Berouna několikrát ročně a zatímco dřív jsem se vždy zastavil, minimálně pro PET někdy pro sud v posledních dvou letech již jen třikrát, ze zvědavosti.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Dan

neděle, 13. březen 2011
23:16

Dan

to Jana:
Také si dovolím reagovat ohledně Berounského medvěda. Ten se opravdu hodně zhoršil, před časem až na hranici pitelnosti.
Otestoval jsem naposledy před třemi dny, bylo trochu lepší, ale vzdálené tomu, co vařil předešlý sládek :(
Přes Beroun jezdím velmi často, ale už není důvod se tu zastavovat, bohužel. Je lepší zajet do Chýně, kde je kvalita úplně jinde. Momentálně mají například vinikající ALE s názvem "Ejlík dvanáctka", opravdu lahůdka...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Sekal

sobota, 12. březen 2011
22:23

Sekal

to pechi: Je zajímavé, že chtějí výrobu rozšiřovat takhle rychle po otevření.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

pechi

sobota, 12. březen 2011
23:15

pechi

to Sekal, to Jana: No právě, taky mi to hlava nebere. A to pan majitel nechce dodávat jinam, chce si vše vyčepovat v místě. Jinak ceny jsou na vesnici dost vysoké, ale kvalita tam určitě je. Do medvěda bych už asi nešel, proběhlo tu na něj dosti kritiky.


napsal(a): pechi [Odpovědět]

tomas

neděle, 13. březen 2011
08:38

tomáš

to pechi: Tak jsem včera na kole dal Medvědovi po delší době šanci a mile překvapil. Světlá 11ka kupodivu narozdíl od loňska pitelná a dobrá. Chutnala mi víc než včerejší desítka v Chýni(nic moc, lepší už bylo chýňský polotmavý zázvorový v nedaleký skvělý putice v Hájku). Tmavá 13ka s trochu nakyslou vůní, ale ještě se pít dala. Jiná obsluha (naštěstí už ne ta flegmatická romka) a i gulášovka o.k. Snad to tam udrží, protože už jsem to předchozích několika bídnejch zkušenostech skoro odepsal. Nejlepší pivko dne bylo ale stejně 13ka Svijany kvasnice v hospodě v Hostimi, kterou doporučuju všema deseti. Dlouholetej Staropramen na přítoči konečně zmizel a místo toho rotujou pivka z K-Brewery.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

Jana

neděle, 13. březen 2011
09:38

Jana

to tomas:
Medvěd se výrazně zlepšil. Jsem tam docela často a tak to mohu sledovat.Holt sládek se zkušenostmi ze světa dělá své.:-)
A k té obsluze : loni jeden (docela stálý) číšník odešel do světa a číšnice (taky stálice a velmi šikovná) šla na mateřskou. Holt, než se zaučí další, chvíli trvá. nebo jste možná narazil na učně. ti tam bývají ve všední dny na praxi.


napsal(a): Jana [Odpovědět]

Energetik

pondělí, 14. březen 2011
10:39

Energetik

to tomas: Souhlasím, Medvěd mi teď přijde znovu hodně pitelný. Mám na mysli normální světlou 11°, se Zlatým koněm jsem měl, mám a asi budu mít problémy. Ten mi prostě nechutná. Polotmavé i Grizzly taky hodně dobré.


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

hroch

neděle, 13. březen 2011
12:26

hroch

to Jana: Tak dám Medvědovi šanci, hned při nejbližší příležitosti.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Dan

pondělí, 14. březen 2011
12:34

Dan

to Jana:
Tak moje zkušenost o které jsem psal výš byla se světlou čtrnáctkou. Sice zlepšení tu je, ale není to joko dřív. Všichni tu chválíte světlou jedenáctku, tak jí příště zkusím.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

mina

pondělí, 28. únor 2011
17:28

O víkendu jsem byl okoštovat pivo v mmx, dal jsem si dvanáctku a nevím o čem tady tak básníte a to prostředí mi připadá jak klasický sídlištní skleník nazývaný restaurace akorát s převahou personálu. Jídlo nemohu hodnotit to jsem si nedával.


napsal(a): mina [Odpovědět]

Energetik

pondělí, 24. leden 2011
10:18

Energetik

to Henri: Potvrzuju, byl jsem tam znovu v sobotu, tentokrát jsem koštoval jedenáctku. Dvanáctka mi přijde o krapet lepší, ale jedenáctka je také výborná. Opět jen pozitivní zkušenost.

P.S. Ve tmě už jsem ten klobouk teda přehlédl :-)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Honza Světpiva.cz

pondělí, 24. leden 2011
10:34

Honza Světpiva.cz

to Energetik: hele, chlapi, a dost. Kdo to ma vydrzet tam hned nejet? :)
Jinak clanek hezky napsanej, diky...


Henri

pondělí, 24. leden 2011
10:38

Henri

to Honza Světpiva.cz: Honzo, to máš na oplátku za Slaný :-) http://www.pivnidenik.cz/clanek/4398-Na-male-pivni-navsteve-u-Antose-ve-Slanem/index.htm


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Energetik

pondělí, 24. leden 2011
10:44

Energetik

to Honza Světpiva.cz: Honzo, neváhej a jeď ;)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Honza Světpiva.cz

pondělí, 24. leden 2011
10:53

Honza Světpiva.cz

to Energetik: no jo kluci, vy to vidite jednoduse. Ale v sobotu na srazu minipivovaru jsem si uvedomil, kde jsem vsude, pripadne uz dlouho, nebyl.
jeste ze Litomerice jsou aspon po ceste z Decina do Prahy:)


Henri

pondělí, 24. leden 2011
09:58

Henri

Tak jsem MMX v Letech konečně o víkendu navštívil a po osobní zkušenosti musím říci, že můj názor na kvalitu piva, se shoduje s Energetikem, potažmo tomasem z Pivního obzoru. Jedná se skutečně o výborný pils, mě osobně nejvíce sedla 11°, přičemž mi chutnala i 12° a polotmavá 14°. Jídlo rovněž chutné, porce solidní, obsluha příjemná. A že byla obsluha v převaze, tak to mě vůbec nevadilo a není to ani můj problém, to si musí řešit majitel.
Já se do tohoto pivovaru určitě ještě mnohokrát vrátím a těším se na teplejší počasí, protože to bude další z ideálních cílů nebo zastávkových bodů na mých cyklovýletech.
Co se architektury týče, tak si nemyslím, že by se objekt do okolí nehodil. Viděl jsem v blízkosti MMX opravdové kýčovité zrůdnosti, takže, ač se někomu tento styl nemusí líbit, rozhodně ho nemůže označit za kýč. Ani interiér restaurace mi nepřišel jako nepříjemný. Snad bych ho vyzdobil jen nějakými tematickými fotografiemi z pivovarského prostředí.
Jediným záporem je asi to, že není nikde žádný poutač nebo viditelné označení. To se ale možná brzo zlepší, protože ve vestibulu před varnou je k vidění připravovaný "klobouk pana starého", který bude patrně umístěn na budovu a při své velikosti bude zdaleka viditelným symbolem.
Nakonec ještě pár méně kvalitních fotografií z mobilu, které jsem umístil na beerborec.cz : http://www.beerborec.cz/page.php?page=hosp_detail&pub_id=61011


napsal(a): Henri [Odpovědět]

val

pondělí, 24. leden 2011
12:00

val

to Henri: Klobouk je tam "mimo plán". Jedná se o zachráněný kus z nějakého zbouraného pivovaru, jehož název jsem samozřejmě zapomněl. Nemyslím si, že má majitel v úmyslu ho dávat na střechu.


napsal(a): val [Odpovědět]

pechi

pondělí, 24. leden 2011
12:40

pechi

to val: Soudím jen dle Henriho fotky - ten klobouk nevypadá jako zachráněný ale jako nový, potažmo repasovaný. Takže docela dobře vidím možnost umístění někam na tu krabicoidní stavbu jako "poutač". Nebo že by to byl začátek minimuzea?


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Krišot

sobota, 22. leden 2011
20:02

Krišot

Všichni tady uchcáváte blahem, osobně nechápu proč. Bývalo dobrým zvykem, když založím firmu nebo nějaký podnik, tak tomu dám název a pod to letopočet založení. Tato provozovna nemá žádný název a ve znaku tři římské písmena. A samotné pivo(produkt) je na stránkách této provozovny názýváno pivo MMX.


napsal(a): Krišot [Odpovědět]

siki

neděle, 23. leden 2011
11:08

siki

to Krišot: No vidíš, oni zvládli dát název a rok založení do jednoho, originální, ne? Pravda, grafika pokulhává, ale to je jiná věc...


napsal(a): siki [Odpovědět]

kozousch

neděle, 23. leden 2011
11:39

kozousch

to siki: Dobrý postřeh - MMX je v římském číslování 2010 http://rimskecislice.cz/rimska-cislice/MMX - tedy rok založení pivovaru MMX. Já jsem profesionálně deformován svou profesí a tak jsem pod MMX stále viděl patentovanou technologii Intelu: http://www.intel.com/sites/sitewide/cs_CZ/tradmarx.htm


napsal(a): kozousch [Odpovědět]

Energetik

pondělí, 24. leden 2011
10:16

Energetik

to Krišot: Založ si pivovar, dej mu název a pod něj letopočet založení, "uvař" v něm výborné pivo. A třeba budem uchcávat blahem i z tebe. :)
---------------------------------
Zpráva byla upravena 24.01.2011 ve 10:17:30


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

CzechBeerMan

pátek, 21. leden 2011
14:12

CzechBeerMan

.... dobré psaní ....


Děkan

pátek, 21. leden 2011
07:34

Děkan

Konečně článek, nestranný, který spíše než odrazuje tak nabádá k návštěvě MMX a tak to má být - přijď a přesvědči se sám. Suché, hořké pivo a jednosladové whisky, to mě zajímá...


napsal(a): Děkan [Odpovědět]

val

pátek, 21. leden 2011
07:28

val

to Pudingo.: Neumím konkrétně pojmenovat všemožné styly, které existují, a nadto ani nevím, jaká architektura se podle norem považuje za současnou, která už za historickou a která za vizionářskou :-)
Klasický rodinný domek je... prostě obyčejný rodinný domek. Zjednodušeně řečeno ne-panelák, ne-buňka papundeklového ghetta dvacet kilometrů za Prahou.


napsal(a): val [Odpovědět]

Roman Holoubek

pátek, 21. leden 2011
06:08

Roman Holoubek

V Letech jsem v životě nebyl. Nicméně doufám, že se situace letos změní. Už jen pro veškeré komentáře a diskuze k tomuto pivovaru.

Jednu věc nemůžeme panu majiteli vytknout. Styl jeho architektury vč. interiéru nenechává nikoho chladným. Styl jeho piva, jak tak čtu, také. A už jen pro toto si zaslouží obdiv. Uvědomte si, kolik jste již navštívili nejen pivovarských budov. O kolika z nich se tak široce diskutuje?

Jinak z dosud zveřejněných fotek se klaním na stranu těch, co se jim tento jednoduchý styl "bez kudrlinek" líbí. Mám rád funkcionalismus, mám rád konstruktivismus, kubismus, hi-tech, ...

A ačkoli jsem dosud zdejší pivo neochutnal, tak jsem i na něj (dle vašich komentářů) velmi zvědavý.


Pudingo.

pátek, 21. leden 2011
03:26

"Budova není vyloženě ošklivá, je to ovšem styl, který moc lidí pravděpodobně nenadchne. Na fotografiích uveřejněných v různých preview budova v okolní zástavbě nepříjemně vyčnívala a vzhledem k přítomnosti klasických rodinných domků působila svou strohostí až nepatřičně."

Jen tak pro zajímavost - můžu se zeptat, jaký styl se vám v současné architektuře líbí? Nebo byly okolní rodinné domky vážně tak klasické? Názoru na budovu pivovaru se zdržuji, neznám ji.


napsal(a): Pudingo. [Odpovědět]

honza1205

čtvrtek, 20. leden 2011
20:29

honza1205

Pěknej článek,až bude na kola vezmu přítulku a jedeeem.Ten barák jsem poprvé zaregistroval v září a přišel mi dost nevlídnej.


napsal(a): honza1205 [Odpovědět]

Henri

čtvrtek, 20. leden 2011
09:51

Henri

Děkuji za pěkný článek, který mnohé osvětluje a i na ten název MMX budu koukat úplně jinak, když už za ním nevidím nějakou neznámou zkratku, nýbrž římské číslice.
Doufám, že se mi již tento víkend podaří navštívit Lety osobně a budu si moci udělat o všem vlastní názor.
Na závěr si, pro porovnání názorů, dovolím přidat odkaz na tomasův článek na Pivním obzoru, který se zabývá stejnou tematikou : http://www.pivniobzor.cz/clanky/2011-01-18-dvojita-radost/


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Jana

pátek, 21. leden 2011
09:31

Jana

to Henri:
S článkem z Pivního obzoru nelze, než 100% souhlasit.


napsal(a): Jana [Odpovědět]

pechi

čtvrtek, 20. leden 2011
08:48

pechi

Takže když to shrnu - počkejme pár měsíců na standardní pivo, a pak hurá do Letů. Dík za článek, dobře sepsáno. K té paměti - mně by v palici zůstal asi jen slabej odvar tadytohodle :-)


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Energetik

čtvrtek, 20. leden 2011
08:11

Energetik

Konečně jsem si přečetl názor, který vyjadřuje i můj názor a vlastně i pohled Tomáše z Pivovarského obzoru.

K interiéru: cituju: "Pan Chládek je příznivcem jednoduchého, moderního vzdušného designu, je mu proti srsti přeplácaná rádoby starosvětská výzdoba a další věci "pro falešný efekt"." - pod to bych se podepsal. Jestli se mi něco nelíbí, tak to je nově otevřená hospoda, která si hraje na třicátá, padesátá, sedmdesátá - vyberte si - léta. Prostě MMX je odraz dnešní architektury, jak exteriérem, tak interiérem. Mě se tam naopak líbilo, je to ve své podstatě originální řešení.

K pivu - světlou dvanáctku MMX (světlý ležák je pro mě stěžejní kritérium pohledu na daný pivovar) patří mezi naprostou špičku českého pivovarnictví. To mi nikdo nevymluví. Když jsem si při pití toho lahodné hořkého pilsu vzpomněl na některé produkty našich pivovarů, ale i minipivovarů......... :ble:

MMX držím palce, v poslední době nový minipivovar, který pro mě není jen do počtu = ochutnat a už se k němu vesměs nevracet. Sem si zajedu znovu a rád.

A poslední připomínka se váže k ochotné a milé obsluze.

Suma sumárum pak ceny daného podniku pro mě nic neznamenají a odpovídají celkové úrovni podniku.


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

kozousch

čtvrtek, 20. leden 2011
08:42

kozousch

to Energetik: Tak tak. Z falešné klenby z Ytongu nalepené na panely bych dostal osypky. Základem současné architektury je kombinace pohledového betonu a přírodních materiálů, tak je to v interiéru zkrátka použito - podle mě poměrně nenásilně a hlavně bez jakýchkoli "trendy" úchylných výstřelků - aktuálně například Hipsterských: http://unhappyhipsters.com/ http://veverkova.blog.idnes.cz/c/166423/Hipsteri-miluji-alternativu-a-svuj-iphone.html


napsal(a): kozousch [Odpovědět]

bobo

středa, 19. leden 2011
22:43

Oceňujem snahu autora článku, je tam všetko, čo má byť, tak nefrflite. Po prečítaní by som najbližším spojom sa tam dopravil v okruhu 65km :), enem mám tam cca 650 km :(. Tak vďaka za článok, dobre sa čítal.


napsal(a): bobo (pebox(a)azet.sk) [Odpovědět]

val

středa, 19. leden 2011
21:50

val

Dodatek z důvodu prachbídné paměti: v MMX nabízejí ještě jednu specialitu, která zde jistě vyvolá masivní odmítavé reakce - bananávou (případně mangovou) dřeň zalitou místní světlou jedenáctkou. Člověk pije nejprve jen pivo, uprostřed se chutě pomalu mísí a ke konci přijde ke slovu hustá ovocná sedlina.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 19.01.2011 ve 21:51:10


napsal(a): val [Odpovědět]

Energetik

čtvrtek, 20. leden 2011
08:01

Energetik

to val: Proti tomu nic nemám, kdo si chce zaprasit, ať si zaprasí... :)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Rosťa

středa, 19. leden 2011
21:23

Rosťa

Zraješ jak víno, valowski, pozdravuj Hrůzoslava a trochu brzdi, vysoká úroveň takovéhoto článku by mohla ohrozit sebevědomí jiných autorů. Talent holt neumlčíš:-)


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

val

středa, 19. leden 2011
21:46

val

to Rosťa: Díky. Dneska jsem Chodymu posílal další článek, ale neboj, moje lenost brzy zasáhne :-D


napsal(a): val [Odpovědět]

Vláďa

středa, 19. leden 2011
20:33

Vláďa

"Nevkusná grafika loga na reklamních materiálech je prý výsledkem nedokonalosti tisku.."

No to jsem se pobavil:-) Nicméně debilitu loga mírně osvětluje fakt, že za ní stojí technik se zálibou v jakémsi funkcionalismu. Musím říct, že článek opravdu vrhá na projekt MMX lepší světlo, jen škoda přeškoda, že se pan majitel rozhodl jít cestou české světlo - ležákové nudy...


napsal(a): Vláďa [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI