Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivo v kraji vína nemá na růžích ustláno

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Pivo v kraji vína nemá na růžích ustláno

Pivo v kraji vína nemá na růžích ustláno [p263]

Když se řekne jižní Morava, většina z nás si představí úrodný kraj, kde se daří meruňkám a vinné révě. Jistě si vzpomeneme na rozsáhlé vinohrady, vinné sklípky, vinné stezky, starobylé vinařské lisy a sudy plné vína, které jen čekají na vhodnou příležitost k degustaci. Kdyby někdo řekl, že tam jede ochutnat místní pivo, asi mu to bude připadat, jakoby jel za vínem na Šumavu.

Jenomže to tak jednoduché není. Teoreticky se můžete zavřít do chladného sklípku na nějakou dobu a popíjet víno. Určitě však vyrazíte pěšky či na kole na výlet, obhlédnout a poznat krásy jižní Moravy a když je krásný den, slunce svítí, je horko, tak taky se vykoupat. A je to tu. Samozřejmě dostanete žízeň. V takovém případě se docela dobře hodí pivo. Můžete si třeba dát Starobrno nebo všudypřítomné G a bručet, že to snad nějak přežijete.

Minipivovar na hlavní ulici
Minipivovar na hlavní ulici

To by bylo ale hrubé nedorozumění. Na jižní Moravě také umí uvařit výborné pivo. Lze se o tom například přesvědčit v minipivovaru Kunc v Hodoníně. Najít ho není složité, nachází se na hlavní ulici. Pokud byste přijeli vlakem, pak po výstupu se dáte hlavní ulicí, která se mírně svažuje dolů, směrem k náměstí. Musíte být trpěliví, ulice je relativně dlouhá a přejdete několik křižovatek. Minipivovar je po levé straně, s dobře viditelným štítem.

Varna
Varna

Já přišel od náměstí (tedy jsem ho měl po pravé ruce) a po celodenním pěším výletu jsem byl už trochu unavený a notně žíznivý. To také zřejmě ovlivnilo mou objektivitu, protože mi minipivovar Kunc připadal jako světlo na konci tunelu a já se hned dal do pití a ochutnávání piv.

Restaurace
Restaurace

Nejprve však k restauraci. Je dostatečně velká, můžete sedět v řekněme hostinské části, buď vedle varných nádob nebo o kus dál v takových salóncích trochu bokem, či v restaurační části, která mi tak trochu připomínala zimní zahradu, anebo si můžete sednout venku. To je velmi sympatické, navíc sedíte ve stínu vinné révy, která roste na dřevěné konstrukci a tvoří hustý propletenec, přes který se slunce nedostane. Tohle venkovní posezení mi v kombinaci se světlou nefiltrovanou dvanáctkou učarovalo. Mimochodem, zajímavé je, že na zahrádku nemusíte přes restauraci, ale dá se tam dostat takovou boční brankou. Nebyl jsem ovšem ve stavu, kdy bych chtěl prozkoumávat, kam to vlastně vede.

Posezení venku
Posezení venku

Takže k pivu. Pivo se jmenuje Švihák, světlý ležák má krémovou pěnu a chuťově je krásně plné. Černé jsem si nedal, zato jsem ochutnal speciální piva, ovšem pouze v třetinkách. Bral jsem to jako experiment, protože se bez mučení přiznávám, že ochucená piva příliš nemusím. A dobře jsem udělal. Myslím, že malinové pivo se docela dá pít, i když to není můj „šálek čaje“ :), ovšem zázvorové pivo bych vám opravdu velice nedoporučoval. Uznávám, že každý má jiné chutě a možná se najdou lidé, kteří si ho rádi dají, ale já mezi nimi nejsem. Chuťově mi připadalo, jakoby do piva někdo vymačkal citrón.

Výčep
Výčep

Jinak ovšem pěji ódu na radost a chválím, protože pivo klasické bylo výtečné a jídlo také. Vůbec mě nepřekvapuje, že tento podnik funguje už od roku 1994. Z množství místních lidí bych řekl, že si za tu dobu už získal solidní reputaci. Doufám, že se jim bude dařit i nadále, protože v kraji vína nemá určitě na růžích ustláno. Vřele vám doporučuji jeho návštěvu...



[Martin Cabalka] [Zobrazeno 9798x] [9. říjen 2008]
[Minipivovary] [comments: 16] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Alena a manžel Anton,Kopčany

úterý, 5. srpen 2014
15:29

Mame moc rádi vašu reštauráciu.Chodíme k vám už nespočet rokov a nikdy sme neboli nespokojní!Vynikajúce jedlo,perfektná obsluha a manžel vaše pivo miluje.Do Hodonína chodíme minimálne 2krát do mesiaca a skoro vždy sa zastavíme aj u Vás.Ďakujeme že ste a prajeme vela dobrého a hlavne vela slušných hostí.


napsal(a): Alena a manžel Anton,Kopčany [Odpovědět]

Dwarf

úterý, 30. březen 2010
20:27

Dwarf

hmmm, na fotce "Posezení venku" je moje kolo :D
pokud se dobře pamatuju, seděl jsem taky venku - vpravo od záběru


ICQ: 131508397

napsal(a): Dwarf [Odpovědět]

Mojmír

sobota, 2. leden 2010
18:33

Pivo je u Kunce dost dobré i to višňové,ale nová hrací skříň hraje příliš hlasitě a kdyř nehraje skříň tak tam dost nechutně rachotí chladnička na nápoje,ale obsluha v podobě krásných a sympatických děvčat tyto nedostatky docela vykrývá.Leč myslím,že se to moc dlouho nedá vydržet.


napsal(a): Mojmír (mojmirv(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Pekosek

čtvrtek, 3. prosinec 2009
14:30

Souhlas - zazvorove pivo je tam jak jarova voda po umyvani nadobi!


napsal(a): Pekosek (Pekosek(a)centrum.cz) [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
09:37


posted by: Inzerce

Energetik

úterý, 14. říjen 2008
15:33

Energetik

Pekna debata :) K tem hrozne prilepenym etiketam bych pridal i Valaska a Stribro :) Naopak Velkorybnicky Hastrman sel i bez vody normalne odlepit. Zatim to resim strihanim, ten techniky benzin - to me nenapadlo, diky za tip.. Ale opravdu se ta etiketa cela neznici?

Gorky: Co se tyka Purkmistru, tak z lahve se mi je podarilo odlepit uplne bez vody, proste chytit "za roh" a odlepit... Podobne jako treba Svetak od Zubra. Ale v Purkmistru jsem to vyresil i nakupem novych etiket..

Jinak jsem na tom podobne. Mam doma rozsahlou sbirku etiket po jednom sberateli, ktery se toho chtel zbavit a pro me to byl poklad. Jinak ale sam sbiram etikety z piv, ktere vypiji.. Pro me ma kouzlo, kdyz tam je i datum spotreby atp. Je to casem zajimave k porovnani. Vim, ze to neni zrovna dle "sberatelskych pravidel", ale to cloveka netrapi, dela si to pro radost :-) Takze i proto cloveka zamrzi, ze nektere pivovary pouzivaji tak otresna lepidla. Je to ale i priklad zahranicnich pivovaru, tolik nervu, co jsem zazil pri sloupavani guatemalskeho piva bych nikomu nepral zazit.. Tenoucky papir pridelany snad klihem nebo co ::lol


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

mantas

pondělí, 13. říjen 2008
23:41

Mantas

Já jen k tomu zázvorovému. Nic horšího jsem snad nepil. Jinak mi tam moc chutnalo.


napsal(a): mantas [Odpovědět]

swooper

sobota, 11. říjen 2008
18:40

swooper

petr: mno skusit to můžu nějakej benzín najdu...ale ne všechny PETky jsou takovýhle třeba Chyše a Hastrman šli uplně normálně ale chýňě s berounskym medvědem nikdy hrozný lepidlo ble :)


napsal(a): swooper [Odpovědět]

Malakin

pátek, 10. říjen 2008
19:51

Malakin

to Gorky: Z těch PETek to jen tak nedostaneš. Možná bys měl popřemýšlet o sbírání nepoužitých etiket/samolepek. Sice tě mnohdy vyjdou na víc než samotné PETkové pivo s nalepenou samolepkou, ale pokud pivovary budou vidět všechny sběratele jenom jako překupníky a zakrývat tím vlastní neschopnost či neochotu nějak situaci řešit, jiné to nikdy nebude.

to Martin K.: Házení všech sběratelů do jednoho pytle je problém, ale namísto kritiky mých článků na Světu piva, které tam postupně vycházejí, by ses měl snažit o osvětu. Začít bys měl u pivovarů, tlačit je do spolupráce se sběratelskými kluby, které by mohly jejich suvenýry distribuovat, a tím tak vzít překupníkům kšefty. Otázkou zůstává, zda budou mít pivovary zájem.

Co se možného konce sbírání etiket týčez, tak ten jistě ještě pár let nehrozí. Ale za 10 až 15 let se může stát skutečností. Pokud je dnes 99 % etiketářů v před- a důchodovém věku a pouhé 1 procento tvoří mladší sběratelé, je zaděláno na problém. Co se asi stane se sbírkami, o které nebude zájem? Ano, budou bezcennými a jako takové budou končit - v lepším případě - v kontejnerech na papír, stejně jako dnes zápalkové nálepky a časem třeba i známky a pohlednice. Sbírky čehokoliv mají totiž cenu pouze do té doby, dokud je o ně zájem. A nebudou-li žádní noví sběratelé, zájem prostě nebude.

Pokud ti na záchraně oboru sbírání pivních etiket aspoň trochu záleží, zkus svoje přebytky, které - jak jsi mi několikrát říkal - hodláš časem vyhazovat, raději darovat nějakému začátečníkovi. Já to tak občas taky dělám. Mám s tím sice víc práce - třídění, focení, balení, posílání poštou - kterou mi samozřejmě nikdo nezaplatí, ale člověk přece nesbírá jenom proto, aby sbírku zhodnotil a časem výhodně prodal. Nebo tě snad sbírání a s tím spojené činnosti vůbec nebaví?
---------------------------------
Zpráva byla upravena 10.10.2008 ve 19:51:31


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Petr

pátek, 10. říjen 2008
17:34

Petr

Chlapi co bědujete nad odlepováním etiket, zkuste to technickým benzínem, nanášeným dětským kapátkem. Pomalu se to dá odlepit a benzín se pak odpaří. Sám to tak dělám už řadu let a dosud jsem mimo etiket tištěných na obyčejné tiskárně co se rozpijí, odlepil všechno.


napsal(a): Petr [Odpovědět]

Gorky

pátek, 10. říjen 2008
12:43

Gorky

to swooper: Ta Chyne me mrzi:( jelikoz zasadne sbiram etikety pouze z piv ktera jsem vypil tak se k jejich etiketam ani jinak nedostanu. a pri pokusu o odlepeni jsem si znicil kukuricny special. zkousel sem vodu paru a zbyl jen kus hadru takze nezbylo nic jineho nez vystrihat to i s plastem. Co me ale dozralo, ze jsem si nakoupil vsechny lahvova piva v purkmistru ( ne plast ale normalne sklo ) a ty byli prilepene uplne stejne takze je muzu zahodit nebo to vyriznout se sklem :(


napsal(a): Gorky [Odpovědět]

swooper

čtvrtek, 9. říjen 2008
22:43

swooper

siki, CBM: etikety z Chýně se odlepit nedají, bádal jsem nad tim dlouho, ale používaj tak brutální lepidlo který fakt nepustí. Já je vystřihuju i s plastem :D . Jinak je prodávaj ca za 100 Kč asi 15 ks což neni hrozný....


napsal(a): swooper [Odpovědět]

Martin K.

čtvrtek, 9. říjen 2008
22:14

to malakin: Marku, těch 29 kusů etiket je po 12 Kč za kus:-) A upřímně mi vůbec nevadí, že to na burze i při tomto počtu kusů seženu třeba za 15 Kč za kus. Hodně jezdím po minipivovarech a proto vím, jak je někdy obtížné něco sehnat. Proto si také vážím každého, kdo mi za rozumnou cenu nabídne cokoliv, co nemám a kvůli čemu určitě hned nepojedu třeba několik set kilometrů:-) Ještě na vysvětlenou, rozumná cena je pro mně cena v pivovaře + adekvátní navýšení dané např. dopravou do pivovaru, na burzy atd.
Jinak sběratelství čehokoliv nezanikne jen proto, že se zvyšují ceny v pivovarech. Ač jsem relativně mlád, sbírám dost dlouho (od roku 1984) na to, abych si všiml, jak se od té doby zvedají ceny. A zatím mi přijde, že by sběratelé nějak dramaticky ubývali.
Jinak jsem přesvědčený, že sběratelství nejvíce škodí články, které se v poslední době objevují na internetu. Vypichují se v nich nešvary, které jsou leckdy okrajové a pokud si to přečte někdo z pivovaru, udělá si ne zcela přesný obraz o sběratelství. A upřímně řečeno, těch pár překupníků, kteří se mezi námi pohybují, si na malých cenách v pivovarech naúčtuje 100% navíc, zatímco pří vyšších cenách jim klidně stačí jen 20 až 30% a jsou "na svém".
Pokud jedeš zítra do Martina na burzu, tak se tam potkáme, jinak se měj pěkně.
Martin


napsal(a): Martin K. (martas.pe(a)seznam.cz) [Odpovědět]

CzechBeerMan

čtvrtek, 9. říjen 2008
22:08

CzechBeerMan

Siki , nemáš pravdu. V Chýni ve vitrince je obálka s etiketami běžně a stále v prodeji a když Ti tam bude jakákoliv chybět , sládek Mikulica Ti jí rád přidá. Kdyby náhodou říkal že má moc práce , řekni že ho o to žádám já ......


siki

čtvrtek, 9. říjen 2008
21:44

siki

to Malakin: Já si to nemyslím....Taky můžou prodávat po pětikoruně, někdo to nakoupí a záhy obratem prodá na burze či Aukru za těch 10,-......Čili toto je cena (konečná) pro sběratele, ne pro překupníky.....A co se týče toho množství etiket, Chýně má pomalu na každé várce jinou a normálně se etikety koupit nedají, jedině odlepit...


napsal(a): siki [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 9. říjen 2008
21:34

Malakin

Mně se na tomto pivovárku líbí hlavně to, že je oblíben mezi normálními konzumenty. Pokud přijedete na návštěvu na Hodonínsko a nemáte zrovna chuť na víno, většinou vás každý zavede sem...

Jinak podnik bez chybičky. Jediné, co bych jim jako sběratel vytknul, je množství vydávaných etiket/samolepek. Teď třeba 29 nových kusů po 10 Kč za kus. I kvůli takovému přístupu sbírání etiket jako obor za pár let zanikne, a to je myslím škoda.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Moro

čtvrtek, 9. říjen 2008
20:33

Moro

V našem kraji vína je pivo oblíbené jako všude po celé naší malé vlasti, jen se nám nedostává odborníků pivovarnického oboru ... Bohužel :(


napsal(a): Moro [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI