Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Měšťanský pivovar v Poličce a.s.

Jak to vlastně v tom pivovaru dělají


verze pro tisk

Měšťanský pivovar v Poličce a.s.

Měšťanský pivovar v Poličce a.s.  [p206]

Zpráva č. 23 o stavu pivovarnictví v Čechách

Vážení pivní přátelé, milí čtenáři,

Vítejte v Poličce. Vítejte v městě piva a rodišti slavného skladatele Bohuslava Martinů. A dovolte mi hned pár slov o něm a malé odbočení. Vím, že asi sklidím kritiku od „neochvějných“ za odbočování od tématu jménem pivo, ale překousnu to. Neboť Polička to je hlavně dobré pivo a pan Mistr. Zaslouží si tedy připomínku. Rád se s Vámi podělím i o jednu malou tragikomickou epizodku, která se váže k jeho jménu. In memoriam.


Warning: preg_replace(): Unknown modifier '0' in /mnt/data/accounts/c/chodypi/data/www/pivni.info/www/conf/functions_general.php on line 704

Bohuslav Martinů byl nejen velký skladatel ale i chytrý muž. Měl ovšem i jednu „vadu“, žil v USA, Francii a Švýcarsku. A měl tyto země rád! Ve své závěti sepsal, že chce být pohřben v rodné zemi, ale jen potud, až tam už nebudou vládnout komunisté. A pak si dovolil ten luxus zemřít v roce 1959 na rakovinu žaludku ve švýcarském Liestalu. Dle vlastního přání byl pohřben na pozemku svého dlouhodobého dobrého přítele, známého švýcarského dirigenta Paula Sachera (+1999).

Po pár desítkách let si lišácký režim v Praze, vědom si toho, že Mistr je již mrtvý a tedy ne nebezpečný, chtěl také přihřát na jeho slávě polívčičku. Pozvali tedy jeho francouzskou manželku Charlottu na návštěvu Poličky, a ta vida jaké popularitě a lásce se její dávno zesnulý manžel těší doma, souhlasila s převozem ostatků svého muže ze Švýcarska do tehdejšího Československa. A groteska začíná...

Jednoho srpnového večera roku 1979 objevili se tedy, jistě dobře poučení (od StB počínaje), funebráci Pohřebního ústavu hl.m. Prahy u švýcarské vily pana Sachera v Schonenbergu. Nevěděli ovšem jednu podstatnou věc: že Mistr byl nejen dobrý skladatel, ale i velmi vysoký muž. Jimi dovezená rakev byla příliš krátká. Tělo exhumovali, ale Mistr se do rakve ne a ne vejít. Co teď? A tak ty pražské znormalizované pohunky nenapadlo nic moudřejšího, než požádat pana Sachera o rýč. Táže se k čemu, že prý bude dobrý … a oni, že Mistrovi přeseknou holeně vejpůl a opatrně je poté prý přiloží do rakve ke zbytku těla … pan Sacher je samozřejmě vyhnal ze svého pozemku, ještě týž den večer zburcoval místní pohřební službu a ze svého financoval důstojnou rakev pro svého přítele… Ale to jen tak na okraj. Symbolizuje to ale dobře dobu, v které se příhoda udála. Budiž mu poličská země nyní už lehká…

Pivovar v Poličce
Pivovar v Poličce

Tak na zdraví. Jistě i Mistr měl poličské pivo rád. Navštivte CBM (Centrum Bohuslava Martinů) a dozvíte se to snad. My nyní zajdeme osobně do Měšťanského pivovaru v Poličce a.s.. Je to historický objekt. Velký a rozlehlý. Stojí tu v této podobě od roku 1865 (??). A pracuje v něm právě dnes 40 zaměstnanců. Na dvoře potkávám jednoho z nich. Pana ing. Holoubka, prodejního mága pivovaru, v dělném dlouhém plášti a diskutujícího s řidičem pivovarské dodávky.

Pan Witz, předseda představenstva
Pan Witz, předseda představenstva

Na vrátnici u závory sedí bodrý chlapík a v jeho místnůstce se rázem cítíte jak v roce 1981. V ešusu má ještě nedojedený oběd. Jen píchačky tu chybí. Líbí se mi tu. I já se tu cítím dobře. Prostý pivovarský svět. Ptám se tedy na kancelář pana ing. Karla Witze, předsedy představenstva společnosti a je mě ukázána cesta. Pan Witz je zajímavý muž, mluví pomalu, přemýšlivě, vykládá o historii pivovaru, ukazuje mi dobové pohlednice a vidím, že pivovar je jeho dítě. Být panem Menzelem já, točím zde Postřižiny bez mrknutí oka. Míchají se tu všechny duchy všech dob … i rakouské monarchie, i prvorepublikový a i ten ze socialismu. Račme tedy dovnitř!

Sládek pivovaru Ing. Kaluža
Sládek pivovaru Ing. Kaluža

Ujímá se mě sládek pan inženýr Petr Kaluža (propána samí inženýři tu jsou, vč. mě, kdepak je také někdo, kdo skutečně pracuje? … haha…) a vstupujeme spolu do varny. Velký měděný kotlík na 135 hektolitrů dominuje celé místnosti, vedle je krásná scezovačka. Vaří se tu ležák klasickým českým dekokčním dvourmutovým způsobem (i když Reinheinsgebot by zde neprošel!). Ona legendární čtyřka 10° Hradební - světlé výčepní pivo, 10° Hradební - tmavé výčepní pivo, 11° Otakar - světlý ležák a 12° Záviš – světlý ležák.

Varna
Varna
Scezovačky
Scezovačky

Láhev „Poličky“ si v obchodě asi nespletete, etikety mají kreslený design, jsou to jakési perokresby, a již roky se nezměnily. Roky. Ale ta stabilita, neměnnost a konzervativnost je mi sympatická. K čemu taky změny? Pro změnu samou? To je dnes v módě a „in“. Nechme být to, co funguje, tak jak to je, a nehýbejme s tím. Ptám se, kdo a kdy že to ony etikety navrhl a kreslil. Nikdo to pořádně neví. Rád bych věděl o autorovi více. Kdo ho zná?

Čtyřka z Poličky
Čtyřka z Poličky

Pan sládek je mladý muž, jistě mu ještě není ani 30 let, dělá zde teprve rok, a daří se mu zatím velmi dobře. Koukněte na tu nádhernou hustou „smetanu“ kterou připravil, tak nádhernou kvasnou deku jsem na spilce snad ještě neviděl. I když … neudělal to sám, kvasinky mu notně pomohly. Klasické spilky, mladina pěkně zkvašuje v otevřených vanách, nádherná vůně … ale to se již opakuji.

Kvasná deka
Kvasná deka
Spilka
Spilka

Je těžké být „pivním reportérem“. Ty pivovary jsou si podobné, ale přesto každý jiný. Každý má jinou duši. A o té to je hlavně. Dávají jim jí nejen ty nemovitosti ale také a hlavně lidé, co tam pracují. Já budu rád, když se dozvíte, že v Poličce je nový mladý sládek Kaluža a budeme mu společně přát, aby i v té Poličce odešel do důchodu. To by bylo skvělé!

Ležácké tanky vodorovné
Ležácké tanky vodorovné
Ležácké tanky vertikální
Ležácké tanky vertikální

Ležácké tanky ve sklepě jsou jak horizontální, tak vertikální přetlačné určené jako zásobníky před stáčením. Pivo se v nich tzv. uklidňuje. Dostávám svojí sklenici kvasničáku. Přichází jak na zavolanou. Z toho moře piva okolo se mi již sbíhají sliny a vyprahlo. Já mám Poličku rád, tak vím, že je-li dobrý ležák filtrovaný v lahvi, bude jistě dobrý i tento. A nemýlím se. Mně osobně docela chutná to jejich černé výčepní pivo. I když není plnotučné… Jaký je Váš názor na „poličské“?

Moje Polička
Moje Polička

V lahvárně je dnes klid zbraní. Smrad desinfekce je všudypřítomný. To je taky všude stejné. Kdo to zažil ví. Říkám tomu „smrad nemytého psa“. Hahaha. To asi nejlépe sedí. Ne, že se na mě sesypou militantní majitelé čtyřnohých miláčků. I já smrdím, když se nemyji. Nuž, a stáčírnou do lahví máme virtuální cestu pivovarem za sebou. Vše ostatní se dozvíte na oficiální webové stránce pivovaru.

Tenhle pivovar se mi moc líbí. Není tak zkomercionalizovaný a není tu ta bezduchá glajchšaltace, která třeba úplně čpí z Popovic nebo z Prazdroje. A nemyslím to ve zlém. Tyto nadnárodní pivovary se ani jinak chovat nemohou. V těchto sterilních továrnách ani nemůže jíst vrátný svojí rajskou z obyčejného hliníkového rendlíku. Tam to musí mít vše „úroveň“ … víme víme.

Dostávám darem onu čtyřku piv. Pěkně udělanou ve speciálním papírovém kartonu s bytelným držadlem. Je to praktické a pěkně to vypadá. Kdyby těch piv bylo pět nazval bych je hned Rychlými Šípy! Možná že Polička něco ještě dovaří. Jak se dozvídám, nedělají se ani speciály na svátky.

Pivovarská pohlednice
Pivovarská pohlednice

Pan Witz je pohostinný a velkorysý muž. Dává mi kopii právovárečné listiny a také několik dobových pohlednic pivovaru. A Ty jsou úžasné. Kreslené s prvorepublikovým tématem. Posuďte sami. Je tam banda opilců na náměstí v Poličce. Jistě pili místní pivo. Jeden se válí po zemi, druhý je podpírán, třetí se snad chystá zrovna zvracet. Ale všichni mají svojí důstojnost, všichni mají pokrývku na hlavě, pěkný oblek šiknoucí se k jejich povolání. Nikdo z nich nemá trepky na pláž a obyčejné tričko s nápisem „I love Heineken “. Nedělám si iluze o té době, měla jistě více než jen své mouchy, ale měla i hodně kouzla, důstojnosti a taktu, což dnes již není.

Ale Bohuslav Martinů by měl i tak jistě radost, kdyby dnes viděl Poličku. Je to vcelku spořádané městečko. Městské informační centrum Vás navede přímo do brány pivovaru. V ulici, jak jinak, Pivovarské! Držte se Bílého potoka. Ano: "Pijte poličské pivo ve dne … i v noci!“ jak zní marketingový slogan pivovaru. Snažím se jít příkladem.

CzechBeerMan v Poličce
CzechBeerMan v Poličce

S těmi Rychlými Šípy to byla nechtěná legrace, jsou to mí dětští hrdinové. Ale Rychlé Šípy Pivoservis v pivovaru skutečně mají. Pomůžou, zajistí, dodají. A taky je tu nonstop 24 hodinový prodej piva. Na expedici, a když je mimo pracovní dobu, tak přímo na vrátnici. Přijeďte a nakupte kdykoliv!


Logo CBM
S pozdravem a úctou
Váš Libor Vojáček alias CzechBeerMan
pivní reportér a sběratel
Teplice
Album vypitých piv
Album pivních suvenýrů


[Libor Vojáček] [Zobrazeno 22441x] [27. červenec 2010]
[Exkurze] [comments: 45] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Libor 1

úterý, 5. duben 2011
20:42

V současné době je chuť piva (Otakar, Záviš), po nějakých změnách v loňském roce, již zcela ustálená a chuťové změny ve várkách, tak jak nakupuji, zcela minimální. Především Záviš je po loňských úpravách vynikající. Je jen škoda, že jde tak strašně při konzumaci do hlavy :o)


napsal(a): Libor 1 (jencik(a)jenjan.cz) [Odpovědět]

JardaK

pondělí, 21. březen 2011
17:32

JardaK

to ace:
A bylo by to ještě pivo? A dokázal byste pít stále to samé?
Já piva střídám a hodnotím. Jednou je hořčí, jednou sladší, teď si zrovna říkám, jak se Nové Pace povedl Kryštov a Kumburák tuplem nemá chybu, a jak jsem je minule zdrbnul, atd., atd. Není to krásné? To se chcete propadnout na úroveň obyčejného konzumenta? Pivo je živý produkt, jen sterilní bezpohlavní rychlokvaška snese vše, vydrží skoro rok a je stále stejná. Podívejte se jak oblíbené začínají být farmářské trhy, jak lidé nakupují produkty, které tolik nevydrží a přestože jsou dražší. Proč? Protože jsou čerstvé, dobré, hodnotné. Od každého pěstitele chutná rajče jinak a do týdne je z něj protlak. Španělské rychlorajče vydrží tři týdny a je za polovic. Má ale nějakou chuť? Chcete ho? Kdy už začnete (ne "ace" osobně, myslím lidé) konečně i od piva vyžadovat to, co od zeleniny, čerstvých sýrů, ryb a dalších.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 21.03.2011 ve 17:32:38


napsal(a): JardaK [Odpovědět]

Adsense

28. březen 2024
09:54


posted by: Inzerce

Roman Holoubek

pondělí, 21. březen 2011
16:49

Roman Holoubek

To Dan a Tomino: Příměr ke kvalitnímu vínu se mi líbí. Ano, piva vyráběna tak jako v Poličce, Vyškově, Březnici, Trutnově,... jsou holt více choulostivější a potřebují vyšší starost. Za to se Vám dokáží odměnit osobitou a výbornou chutí.
To Dan a ace: Drobné rozdíly mezi várkami jsou, ale nikdy ne markantní, ale jen drobné, řekl bych málo znatelné. Větší výkyvy jsou dané již jen skladováním a péčí u hostinského i v obchodě.
To Ondra: Trochu jsem nepochopil. Vyškov řadíte mezi dobré, nebo jak mám chápat onen příměr? Jinak pokud pivo skladujete ve tmě a při teplotách do 20 stupňů, pak by mělo být do konce DMT OK, pokud už jeho vlastnosti předtím negativně neovlivnilo odpočívání na slunci, či pod zářivkou v obchodě.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 21.03.2011 ve 16:50:10


Ondra

pondělí, 21. březen 2011
20:49

to Roman Holoubek:
Myslel jsem to tak, že Vyškov mám celkem prozkoumán, kdežto Poličku zatím ne.
Nerad bych kritizoval pivo, které nemám "vypité".


napsal(a): Ondra [Odpovědět]

Ondra

pondělí, 21. březen 2011
14:15

Osobně poličské neznám tak dobře jako třeba Vyškov, ale s žádnou vadou jsem se zatím nesetkal. Je teda lepší skladovat ji v ledničce než třeba v panelákové spížce? Díky za rady


napsal(a): Ondra [Odpovědět]

ace

pondělí, 21. březen 2011
10:16

Co takhle zkusit vařit pivo tak, aby chutnalo stejně a ne co várka, to originál? Jednou je pivo v pořádku a druhý den je to jak odpad z ČOV.


napsal(a): ace [Odpovědět]

Dan

pondělí, 21. březen 2011
12:08

Dan

to ace:
Pokud toužíte po pivě, které chutná stále stejně, tak bych doporučil se podívat po jiných pivovarech.
Ano, Polička je co várka, to originál a doufejme že tomu tak i nadále bude.
A proti srovnání s odpadem z ČOV bych se silně ohradil!
Polička je prostě kvalitní pivo, s kterým se musí správně zacházet, stejně jako s kvalitním vínem...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

tomino

pondělí, 21. březen 2011
13:02

tomino

to ace:
tak to je samozřejmě holej nesmysl.Poličské lahvové pivo odebírám pravidelně a nikdy!! nedošlo k tak markantním výkyvům mezi jednotlivýma várkama tak jak je zde uvádíte.Ano,každá várka není úplně stejná,ale to není nic,co by bylo ke škodě tohoto špičkového piva.


napsal(a): tomino [Odpovědět]

pivo

pondělí, 21. březen 2011
23:12

pivo

to ace: Tak to mě teda nadzvedlo, moc silná slova "je to jak odpad z ČOV". A ani jako legrace by tak hloupé soudy neuspěly. Nevím, co pijete, ale poličské to určitě nebude, protože poličské, je vždycky vynikající !!!


napsal(a): pivo [Odpovědět]

pivo

pátek, 4. únor 2011
02:04

pivo

Ano, poličské, od mého náhodného ochutnání v roce 2010, je nejlepší !!! Pokud u nás ve Zlíně u Jaroščáků není, čekám, anebo se chuťově přeoriientuju na pelhřimovský Poutník.


napsal(a): pivo [Odpovědět]

Michal V.

úterý, 2. listopad 2010
14:33

Pár lahví tmavé poličské 10 Hradební a 12 Záviš je v prodeji U Slovanské lípy, Tachovské náměstí 6/288, Praha 3 - žizkov.


napsal(a): Michal V. (miguel32(a)volny.cz) [Odpovědět]

tomino

čtvrtek, 23. září 2010
07:09

tomino

to Roman Holoubek:
Samozřejmě.Nejedná se o nic markantního co by poličské pivo shazovalo či na něj jinak vrhalo stín.Toto pivo je stále maximální špička a moje No.1. :)
Díky za vysvětlení.


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Libor 1

čtvrtek, 23. září 2010
22:04

to tomino: Výkyvy jsou větší než dříve, je znát nějaká činnost na receptuře. Charakter chuti je momentálně silnější, opravdu plná chuť, více hořká, zároveň trochu jsou cítit kvasnice v chuti a hlavně ve vůni (Otakar dopraven úterním rozvozem)


napsal(a): Libor 1 (jencik(a)jenjan.cz) [Odpovědět]

Libor 1

středa, 22. září 2010
21:00

Docela slušně se pohupuje chuť Hradebního tak Otakara várku od várky. Jednou je sladké víc, jednou méně. Právě přišel pro změnu Otakar více hořký než dříve. Kdy se to ustálí?


napsal(a): Libor 1 (jencik(a)jenjan.cz) [Odpovědět]

tomino

středa, 22. září 2010
23:06

tomino

to Libor 1:
ano i já toto sleduji.Poslední várka Otakara s DMT 26.10.10 mi přijde hodně řízná a výrazněji hořčí,i ve vůni mi přijde malinko jinačí.Trošku mi tam chybí taková ta poličská "vymazlená" chuť.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 22.09.2010 ve 23:14:37


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Roman Holoubek

čtvrtek, 23. září 2010
06:04

Roman Holoubek

to tomino: Přiznávám, že občas můžou nastat výkyvy, ale zas tak markantní bych je neviděl. Čeho jste si všimli, je jen důsledek návratu chuti a hořkosti (spolu se sladkostí) Poličky do jejích nejlepších dob.
Po loňském sladkém létě, jsme se opět chuťově vrátili tam, kam nás před lety umístil svým umem pan Váša.


peťulec

neděle, 12. září 2010
11:50

Skvělý článek a dokumentace. Krásné čtení :-)


napsal(a): peťulec (patrika.pp(a)seznam.cz) [Odpovědět]

petr

středa, 1. září 2010
20:56

Petr

Poslední sládek pivovaru Hukvaldy se jmenoval též Kaluža.Je to jen shoda jmen?


napsal(a): petr [Odpovědět]

Pudingo.

úterý, 10. srpen 2010
22:09

Díky za další vynikajicí článek! Ta pozitivní energie v nich mě vždycky neskutečně potěší.


napsal(a): Pudingo. [Odpovědět]

Petr Kaluža

sobota, 7. srpen 2010
22:16

Jinak Vojáčku, ta fotka nic moc, tam jsem ještě střízlivý :D tady mi to sluší víc http://petrkaluza.rajce.idnes.cz/


napsal(a): Petr Kaluža [Odpovědět]

Petr Kaluža

sobota, 7. srpen 2010
22:19

napsal(a): Petr Kaluža [Odpovědět]

Jarda

pátek, 30. červenec 2010
18:43

Kde by se dala lahvová Polička koupit v Praze a okolí? V dobré jakosti a za obvyklou cenu. Tzn. ne za 30,- a týden před koncem trvanlivosti, jako v Holešovicích. O Liblici vím, něco dalšího? Dík Jarda


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Dan

pátek, 30. červenec 2010
20:14

Dan

to Jarda:
Nápoje Charvát v Dejvicích, ale nějakou dobu jsem tam nebyl, tak neznám aktuální situaci ani ceny.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

val

pátek, 30. červenec 2010
23:01

val

to Jarda: Lahvovou Poličku lze v Práglu sehnat ve zde zmíněné nápojce Charvát pár kroků od kulaťáku, komplet sortiment, ceny okolo dvanácti korun (přesně to nevim, sorry), dále v nově otevřeném pivním krámě u Zlých Časů (pivotéka, přes třista druhů lahváčů, pestrý výběr z Česka a zahraničí), mají Otakara za sedmnáct a Záviše za dvacku. Případně lze využít Hrom do Police, kde mají lahvové poličské v ceně kolem dvacky (doufám, už dlouho jsem tam nebyl).


napsal(a): val [Odpovědět]

CzechBeerMan

čtvrtek, 29. červenec 2010
09:48

CzechBeerMan

Já ten pach "nemytého psa" nemyslel ve zlém a jistě převážná většina čtenářů to tak pochopila. V Poličce je čisto a vlídno.
Ale každý ví jak smredí odpařující se desinfekční přípravek ! Stejně tak to smrdí u mě v koupelně , použiji-li Domestos .... haha . Smrad ale čisto ! Jinak to nejde chcete-li zabít život (bakterie). Všechny pivovary (a hlavně jejich lahvárny) takto "smrdí". Takže ..... vše jen v dobrém.


sasa

čtvrtek, 29. červenec 2010
07:37

sasa

to Petr Kaluža:
Při exkurzi na Dni otevřených sklepů jsem z výkladu pana sládka asi mylně pochopil, že už se cukr na varnu přestal dávat a že proto teď bude mít poličské trochu jinou chuť (což se u dvanáctky už podle mě projevuje, je méně sladká). Jak to tedy je ve skutečnosti?


napsal(a): sasa [Odpovědět]

Petr Kaluža

pátek, 30. červenec 2010
06:48

to sasa: Cukr se na varnu přidává - z několikrát popsaných příčin. Jen poupravím - ač to popírá selský rozum - přidaný cukr do piva sladkou chuť nevnáší - je primárně a kompletně metabolizován kvasinkami.
Věřím, že chuť našeho portfolia Vám vyhovuje a budete příznivcem poličského piva i nadále.


napsal(a): Petr Kaluža [Odpovědět]

Kejna

středa, 28. červenec 2010
15:49

Kejna

Díky za článeček, uprostřed dnešního hektického dne mi umožnil milou vpomínku na pár hezkých chvil spojených s Poličským pivem.
Poličským pivovarníkům pak přeji hodně úspěchů do budoucna, slibuji, že je podpořím :-) a CBM pak hodně podobných zážitků.


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

Sekal

středa, 28. červenec 2010
15:20

Sekal

Já mám jen jednu výhradu k Poličce - strašné korunky. Když to srovnám třeba s Krakonošem, ty korunky jsou prostě odporné, do očí bijící a nepříjemně kontrastující s celkovým vzhledem lahváče.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

jiri.kana

středa, 28. červenec 2010
20:28

jiri.kana

to Sekal:Ty korunky s logem produktu chráněného EU? Souhlasím.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Chody

středa, 28. červenec 2010
20:33

Chody

to jiri.kana:
Ono na druhou stranu to nehyzdí etikety...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

DanD

pátek, 30. červenec 2010
11:26

DanD

Musím souhlasit, staré korunky s tradičním označením 10°, 11° a 12° se mi líbily více a byly praktičtější. Když se držet tradice, tak se vším všudy, tedy i s tímto označováním stupňovitosti. Dnes už to člověk málokde vidí, zpravidla je pivo označováno jen jako ležák nebo výčepní a z toho se skutečná stupňovitost poznat dá jen odhadem.


napsal(a): DanD [Odpovědět]

Trhac

středa, 28. červenec 2010
20:43

Trhac

to Sekal: Tak ty EU se mi fakt nelíbí, ale ty staré měli jedno velké kouzlo, a to , že člověk krásně na první pohled věděl, co z té basy bere...navíc v jednoduchosti je síla, já měl ty staré korunky docela rád:-)


ICQ: 276990904

napsal(a): Trhac [Odpovědět]

pivní mlsoun

středa, 28. červenec 2010
14:55

pivní mlsoun

Jednoho krásného dne loňského roku dorazilo poličské konečně i k nám do Plzně.A my byli moc rádi,že ho tu máme.Radost trvala jen pár týdnů - pohádka měla špatný konec.Ti zainteresovaní ví... Tak opět musíme za ním cestovat. Musíme - protože to stojí za to ho pít! Denně - i v noci!


Jakub M.

středa, 28. červenec 2010
11:36

Polička je moje neoblíbenější pivo. Jak vidím dle diskuze, má i zde hodně příznivců. Rád jezdím na Žďárské vrchy i do Poličky samotné na dovolenou, na čundr nebo jen tak cestou okolo pro pivko. Navštívil jsem i Den otevřených sklepů v letošním roce. Polička se točí téměř v každé hospodě v okolí Poličky, což je pro regionální pivovar opravdu velký úspěch. Výroba piva je na výborné úrovni, sládkovi je cca. 26 let a vypadal nadšeně. Všechno toto je sice skvělé, ale právě ta konzervativnost pana majitele může mít v dnešní době dost nepříjemné následky. Například mít v Praze pro takto skvělé pivo jednu hospodu je slabý výsledek (navíc ji najít a vědět o ní je další věc). Pivo se dá koupit u nás v Polabí snad jen v Českém Brodě - Liblicích. Najít pivovar v Poličce je docela umění. Marketing pivovaru je dost potlačován, což je předpokládám právě ten konzervatismus pana Witze atd.(nejde koupit ani pár piv ale rovnou basa, propagační předměty jsou k prodeji v jakési kanceláři, když tam někdo ovšem vůbec je...) Názory pana Witze jsou v odkazu od Romana Holoubka....Když vidím jak se okolo Poličky seskupují ty ostatní pivovary (Rychtář,Č.H. Holba) , tak ji taky můžou dost dobře vytlačit i z jejího regionu, např. pár hospod začalo nedávno točit i rychtáře...No zkrátka přeji poličce vše nejlepší, ale chce to zkrátka vařit pivo tradičně a prodávat a propagovat ho osvědčeným způsobem platným v roce 2010.


napsal(a): Jakub M. [Odpovědět]

Njorloj

středa, 28. červenec 2010
10:33

Njorloj

Nedá mi to nepřidat pochvalný hlas, zastavuji se občas na Otakara v rest. Bystřice v Hořicích v Podkrkonoší a vždy výborně uvařený, ošetřený a natočený :-) Oceňuji specifickou chuť, která naštěstí nejde s dobou, kdy hodně pivovarů mění recepturu a piva tak zbytečně hořknou.


napsal(a): Njorloj [Odpovědět]

tomino

středa, 28. červenec 2010
08:45

tomino

Etikety na lahvích nechat,neměnit!!Proč měnit něco,co dobře funguje a vypadá a je ke všemu naprosto originální a nezaměnitelné(stejně jako v případě obsahu té lahve).

Čest a sláva poličskému pivu!


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Roman Holoubek

středa, 28. červenec 2010
06:57

Roman Holoubek

Neobjíždím naše hostinské na motocyklu značky Laurin a Klement, nýbrž na kole značky ... Až na specifický "poličský" způsob čepování jsem v převážné míře spokojen s ošetřením a kvalitou. Ale to víte, vždy je co zlepšovat.

Skutečně doporučuji ochutnat i tmavé výčepní pivo o poctivé EPM 10,3%. Je to již o něčem jiném, než před několika měsíci. Díky jistým obchodním opatřením, která jsme zároveň se změnou chuti udělali nám výrazně narostl prodej tohoto piva. Ačkoli i tak bude vždy tvořit (jak je zvykem v českých zemích) minoritu v našem portfoliu.

To Val: Grafika, marketing, reklama - to je trochu jiná kapitola - více pochopíte z on-line rozhovoru zde: http://pivni.info/offline-rozhovor/645-karel-witz-odpovida.html

Dík za přízeň, snažíme se pořád držet skutečně poctivé a tradiční výroby. Ačkoli to zní jako klišé, tak snad ze zprávy pana Vojáčka vyplývá, že u nás je to i skutečností.

Hezký den všem
Roman Holoubek
Ten co má na triku obchod
Měšťanský pivovar v Poličce, a.s.


Krišot

středa, 28. červenec 2010
08:49

Krišot

to Roman Holoubek: No,konečně ses mi odtajnil.Já furt co máš společného s Poličským pivovarem. Nenapadlo mě podívat se na stránky pivovaru. Jinak,jak píšu níže Poličské jsem si oblíbil. Když mám cestu autem,tak se v pivovaře zastavím pro basičku a celkem pravidelně jezdím vandrovat a objíždět hospody s Poličským pivem, i když to mám celkem z ruky - 200km.Jen tak dále hoši!Ať mám za čím jezdit. :-)


napsal(a): Krišot [Odpovědět]

tomino

úterý, 27. červenec 2010
22:51

tomino

"Pijte poličské pivo ve dne … i v noci!“

Ano!Toto činím neustále a dělá mi to moc a moc dobře a jen mě to utvrzuje v tom,že pivo z tohoto pivovaru jest pro mě to nejlepší pivo vůbec.Doufám,že to tak zůstane na věky :)
---------------------------------
Zpráva byla upravena 27.07.2010 ve 22:52:38


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Jarda

úterý, 27. červenec 2010
22:01

Poličské pivo miluji, stejně jako se mi líbí zdejší kraj. Dvakrát jsem tam strávil dovolenou a nenarazil jsem na místo, kde by pivo nebylo dobře ošetřené. Zřejmě Roman Holoubek pravidelně objíždí hostinské na motocyklu Laurin a Klement jako Francin z Postřižin :) Bohužel kromě dovolené mám do roka max. tak dvě příležitosti, jak se tam dostat a to ještě zajížďkou. A 200 km není nic moc pro krátkodobý výlet. No co se dá dělat. A ten bodrý chlapík na vrátnici, měl červené tričko? Tak z toho vyzařuje tak pozitivní energie, že když jsme tam loni se ženou dorazili na kolech, začala mít pochopení pro mé "Tour de Beer". Hradební a Otakar mám nejradši, narozdíl od většiny pivovarů, kde preferuji spíš 12°.
Jen mě v článku zaujalo to "i když Reinheinsgebot by zde neprošel!" Můžeš jemně naznačit? A co Roman k tomu? Dík


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Petr Kaluža

úterý, 27. červenec 2010
22:31

to Jarda:
Dovolím si reagovat.
Reinheitsgebotu bychom nevyhověli z důvodu přidávání cukru na varnu. Děje se tak kvůli omezení maximálního zatížení scezovacího dna.
Jinak vlastní reportáž je pár měsíců stará, kdo byl na Dni otevřených sklepů, zjistil, že varna je už naleštěná a září mědí. Vůbec považuji čistotu a dokonalou sanitaci za alfu - omegu jakéhokoliv potravinářského provozu. Proto nerozumím poznámce pana Vojáčka o pachu čistoty.
Na podzim/vánoční svátky máme navařený první speciál poličského pivovaru vůbec - tmavou třináctku.
Tmavou desítku Hradební vaříme už takřka rok bez použití umělého sladidla. Kompletně bylo změněno sypání na varně, teplotní průběh povařování rmutů, hlavní kvašení i dokvašování ve sklepě. Stálý vzrůstající odbyt tohoto piva potvrzuje mou domněnku, že i tmavé pivo má chutnat jako pivo a nebýt přeslazeným čímsi.

Díky všem fandům poličského piva a poctivých piv vůbec.

Dej Bůh štěstí,
Petr Kaluža
sládek


napsal(a): Petr Kaluža [Odpovědět]

val

úterý, 27. červenec 2010
22:56

val

to Petr Kaluža: Libor Vojáček zřejmě myslí puch vzduchu nasyceného odpařující se desinfekcí, což není chyba, ale vlastnost každého provozu, kde je požadována maximální čistota.
K poličskému pivu nemám žádné zásadní výhrady, ba naopak, důkazem toho budiž, že Otakar&Záviš tvoří většinu mojí celkové pivní spotřeby. Tmavá piva nemusím obecně, takže tmavé Hradební nehodnotím, poličská světlá desítka mi, pravda, moc nechutná, přijde mi tak trochu jako "nedodělaný" Otakar.
Rád bych se pozastavil u grafické stránky poličského piva - s designem etiket jsem spokojený, líbí se mi. I kdyby nic jiného, jsou originální a nezaměnitelné. Líbí se mi také charakteristické názvy piv. Jediné, co mě trochu zaráží, je nepřítomnost loga pivovaru na lahvích. Když se vedle sebe postaví lahev a sklenice, člověk by skoro řekl, že se jedná o dva různé pivovary z jednoho města, mezi logem a designem lahve není patrná žádná spojitost.
Poličskému pivovaru přeju hodně zdaru a závěrem si dovolím jednu otázku: ona speciální třináctka bude i v lahvích nebo jen sudová?
---------------------------------
Zpráva byla upravena 27.07.2010 ve 23:08:19


napsal(a): val [Odpovědět]

Krišot

středa, 28. červenec 2010
06:06

Krišot

to Jarda: No, taky to mám do Poličky a okolí 200km a na Hlinecko, Chotěbořsko a Havlíčkobrodsko ještě dál, přesto na Vysočinu jezdím tak 2-3krát do roka na prodloužený vandr,"vymetat" místní hospody a zkoušet místní pivo, buď kolmo nebo pěšmo se svou rhodéskou ridgebačicí, která mě na vandrech věrně provází.Vysočinu mám moc rád právě pro pivní nabídku.Loni jsem čtyřicetiny oslavil s kvasnicovou poličskou dvanáctkou, kterou jsem si nechal zaslat.Všem chutnala. :-)


napsal(a): Krišot [Odpovědět]

Petr Kaluža

pátek, 30. červenec 2010
06:43

to val: Toto pivo by se mělo na trhu objevit jak v lahvové, tak v sudové podobě.


napsal(a): Petr Kaluža [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI