Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Dvorští se dočkali, Tambor zabubnoval!

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Dvorští se dočkali, Tambor zabubnoval!

Dvorští se dočkali, Tambor zabubnoval! [p539]

Když mi od Péti z Třemešné přišla MMS zobrazující plot Třemešenské restaurace U Šmídů ozdobený plachtou s logem Tambora a sdělením, že krom třech Královédvorských restaurací bude Tambor v čase majálesu i tam, silně jsem zatoužil! Tchýnička nakonec přebírá robata v Jaroměři a já přestupuji směr Paka.

Majáles ve Dvoře
Majáles ve Dvoře

Ano, připouštím – tetelím se! Je to takové jako mrazení v zádech spojené se svíravým pocitem uvnitř těla, náznakem husí kůže a určitým neklidem, avšak není to totéž, co prosté těšení se. Konečně vystupuji v Bílé Třemešné, ovládnu se a před atakem restaurace U Šmídů, která je hned před nádražím, ještě stačím vyfotit historický motoráček, který vyjíždí ze stanice na Jaroměř. Neměl jsem vůbec čas na kompozici ani na vyjmutí zrcadlovky, fotím tedy telefonem a bez Zvičiny v pozadí.

Motoráček
Motoráček

Protože pivovarští doporučili dotázat se v každé konkrétní restauraci, kolik že je zásoba tambořího piva, tedy se táži, zda bude i zítra. „Pane, my máme tolik Tambora, že bude i v neděli, nebojte!“ Zjišťuji, že na čepu je Tambor jedenáctka a dvanáctka. Beru tedy v potaz doporučení zkušených, že degustovat je vhodné vzorky od nejslabších po nejsilnější a objednávám jedenácku. Chuť je, řekl bych svěží, plná a především svoje. Je to skutečné pivo! Dávám dvanáctku a subjektivně vnímám, že chuťové ukazatele jsou velmi podobné, jen poněkud intenzivnější, prostě je to silnější pivo.

Neopakovatelná jedinečnost
Neopakovatelná jedinečnost

Píši MMS Martinovi C., kámošovi ze Žacléře, že Šmídovi v pátek otvírají v jedenáct a že piva mají dost, tedy ať zítra určitě dorazí. Houpnu do útrob ještě jednu lahodnou jedenáctku a jdu k Péťovi. Cestou nacházím stržený a rozšlapaný plakát o oslavách 150 – ti let železnice Pardubice – Liberec, vzpomenu, že můj vymazlený Leatherman Wave je ztracen a tak použiji svůj nářaďový Victorinox na vystřižení jízdního řádu. A plán je na světě!

Výčep i s Tamborem
Výčep i s Tamborem

V 11.00 Šmídovi. Ve 12.51 přesun párou o stanici dál do Dvora, kde u příležitosti železničních oslav jede hned ve 13.05 po vlečce do Dvora – Teplárny další historický přípoj. Je to skvělé dvakrát – teplárna je hned u pivovaru a navíc, po vlečce osobní doprava jinak není. Zde si dovolím zmínit jednu historickou skutečnost. Kdesi, snad v internetové podobě Dvorských listů, jsem se dočetl, že nádraží není od Dvora tak daleko, protože by to tak dráha chtěla. Chtělo to tak zastupitelstvo města.

A to jenom proto, že před stopadesáti lety byl starostou muž, jenž byl zároveň majitelem společnosti provozující fiakry. Územním rozhodnutím o nádraží mimo město si tak přiklepnul parádní kšeft pro své fiakernictví, čili taxíky. Tento muž je samozřejmě dávno po smrti a s ním i jeho partikulární zájmy. Dvorští však již stopadesát let chodí z nádraží pěšky nebo utrácejí za další dopravu. Některé nešvary, jako např. že veřejné osoby nehájí vždy především veřejné zájmy, se tedy nepodařilo vymýtit již minimálně 150 let…

Kde tu ceduli našli?
Kde tu ceduli našli?

Druhý den se před Šmídovými šťastně s Martinem shledáváme a já ještě stačím foto projíždějící parní krasavice se Zvičinou v pozadí. Dáváme jedenácku, klábosíme v překrásném dni na zahrádce a já vysvětluji detaily plánu. Když pára nepřijela ani ve 13.10, ptám se výpravčího. „Pára je ještě v Nový Pace, čeká na vykřižování s rychlíkem a pak ještě bude brát vodu v Horkách!“ Máme tedy tak minimálně půl hodiny a vracíme se k Tamborovi.

Ani ve 13.40 však pára nepřijíždí a laskavý pan výpravčí si bere mé telefonní číslo. „Až mi z Horek zavolají na postavení vlakové cesty, prozvoním Vás!“ Příjemný kraj, tohle Podzvičinsko! Dáváme dvanáctku a pak jsem prozváněn. Příjemný výpravčí mi pak ještě sdělí, že vlečka nakonec nepremává. Její vlastník OKD nakonec nedal povolení a tedy, že z nádraží do Dvora půjdeme pěšky. Pára přijíždí, nastupujeme. A je to zřetelně slyšet, obrovská ojnice nejprve několikrát protočí velká kola se železnými loukotěmi než se chytnou kolejnice, vyvalí se mračna dýmu, zvuk parní píšťaly pročísne vzduch, je to zřetelně cítit, tu železniční poezii…

Parnička
Parnička

Pivovar je přímo za loukou a třemi řadovkami pod nádražím v jižní části Dvora. Ale je zavřen. Vedle mědnatě pableskujících varných nádob jen chybějí připravené sudy. Ty jsou patrně již naplněné v restauracích. Začínáme U Hlaváčků, kde dáváme maďarský guláš a jedenáctku. Tento kraj má i tu zvláštnost, že jsou tu největší knedlíky v Čechách a k tomu se zpravidla stydí dát málo masa. Opravdu jsme se za 70 korun krásně najedli.

Gulášek U Hlaváčků
Gulášek U Hlaváčků

I zde je 11 Tambor za 19,- korun. Restauraci U slunce si jen prohlížíme, je tam plno, na zahrádce jsou u výčepních stolic na Tambora fronty. Končíme tedy na zahrádce restaurace U svobodných pánů, kdy nacházím jakési umělohmotné víčko s logem Tambora. Myslel jsem si z dálky, že to byla zátka sudu, ale zblízka je jasné, že tomuto účelu to nemůže sloužit. Přesto si beru tuto maličkost na památku… Všechny Tamboří restaurace měly logované půllitry, tácky a zvenku poutač na Tambora.

U Hlaváčků
U Hlaváčků

Přijíždí pro nás Péťa z Třemešné a vracíme se tak i s ním ke Šmídům do Třemešné. Parkujeme auto u Péti doma a já tam nechávám i foťák. Chyba! Výčepní nás tak vidí dnes po čtvrté a poněkud jej omývají. Ptám se jej tedy, abych ho dorazil, kdy že to přijdou pivovarem slíbení sládci odpovídat dotazy pivařů! „Jo přijdou, určitě přijdou, už kvůli tobě, chlape! Jen nevim kdy! A jedenáctka už zas je!

U svobodných pánů
U svobodných pánů

Jsem pouhým neodborným konzumentem piva, jen mám někdy štěstí. Ještě před setměním ke mne přichází jeden z poněkud šokovaných výčepních a říká nám: „Hele, fakt sou tu ti sládci!“ Mám od jedenácti do sedmi hodin v sobě šest Tamborů a tak jsem zcela prost studu, své známé plachosti a zakřiknutosti i bázlivosti. Vymršťuji se jak na péru a je mi představen pan Kiriakovský. A tento bezesporu velmi úspěšný muž není kupodivu doprovázen dvěma bodyguardy, nýbrž dvěma sládky.

Je nám tak představen pan Martin Vrba, t.č. sládek v italském Udine a pan Jaroslav Škrabal, t.č. sládek v Hodoníně, kteří uvařili a dohledovali první várky Tambora. Pánové si k nám sedají a dochází k paradoxní situaci. Péťa, Martin a já pijeme z logovaných půllitrů Tambora a pánové Kiriakovský, Vrba a Škrabal z týchž půllitrů čirou vodu.

Nálada je výborná
Nálada je výborná

Situace je výborná, než na mne pan Kiriakovský podezřívavě pohlédne a praví zdrucující větu: "To jste mě teda nakrknul, jak jste napsal, že pivovar vypadá jak aluminiová krabice!" Ne, ne! To si mě s někým pletete, já psal, že, cituji: "zvně působí dojmem malokapacitního skladu a nemyslel jsem to nijak zle, víte?" Vím co říkám, jednou jsem v hospodě mluvil s chlapíkem s právním vzděláním a ten mi prozradil, že nikdy nesmím říci např.: vypadá jako sklad, nebo např. je to bývalý sklad, musím říkat např.: nabyl jsem dojmu, že…, nebo např. vzbuzuje dojem, že…, protože konstatování, že něco je teoreticky právně napadnutelné, zato to, že nabudete nějakého dojmu, to klidně můžete, nabýt dojmu se smí bez právních důsledků. Šla mi z toho tehdy hlava kolem, z toho právničení.

Nicméně pan Kiriakovský prohlásil s rozhodností legionáře, že to nevadí, že teď teda něco uvidim, protože trvá na tom, že mi pivovar ukáže zevnitř. Nedělali jsem s Martinem Bardotky, samozřejmě. A tedy dochází k další paradoxní situaci. Péťa z Třemešné, který konzumuje low costové pivní značky a to zpravidla z plechu a kterého můj pivní koníček opravdu moc nezajímá, zůstává sám s oběma sládky a my sedáme do auta s majitelem pivovaru. Kruci! A já nechal foťák u Péti. Ještě že Martin byl příčetnější a svůj má.

Pivovar v říši jedniček a nul
Pivovar v říši jedniček a nul

Sedáme do fungl nového subtilního Subaru, nějaký asi crossover, něco z offroadu, něco z limuzíny, jsem totiž divnej, auta mě vůbec neberou. Zapadám do kožené sedačky a nevydržím to: „Kruci, co to je?“ „Chápejte to, to je neštěstí dealerů, já nemůžu jezdit v audině, musím v subaru, když to prodávám!“ Napadla mě ta věta z medvídka Pů, co ho poslouchaj naše děti namluveného od Marka Ebena: “To máš hloupé, řeklo prasátko!“ Mě by asi stačilo i deset let starý a votřískaný, že…

Jedeme teda dnes podruhé do Dvora, není to tak romantické jako párou, ale zase to jelo hned, nemuseli jsme kvůli tomu starostovi z před 150 lety k pivovaru dojít pěšky a vůz navíc řídil zajímavý člověk. Měl svůj velký den a užíval si to. Měl báječnou náladu, splnil si sen. Zářil. Byl ztělesněné štěstí. Ještě že nejsem závistivý…

Dvorská varna
Dvorská varna

S panem Kiriakovským jsme strávili hodně přes tři hodiny a on nadšeně nehovořil jen v tu chvíli, když dostal v hospodě utopence. Je proto opravdu těžké, nemožné sumarizovat a vytáhnout to podstatné. Rovnou to vzdávám a zůstanu v rovině dojmů…

Originál sudy od Tambora
Originál sudy od Tambora

Zeptal jsem se ho na tu vodu. Usmál se a řekl že není hydrogeolog, ale stejně jsem dostal přednášku. Vrty do třiceti metrů jsou možné bez povolení. Kdoví z jak hlubokých zdrojů tedy berou vodu ti, kteří tvrdí, že voda je kontaminována. 130 metrový vrt pár metrů od pivovaru dává vodu kojeneckou, na rozboru dokonce říkali, že tak nízké hodnoty např. dusitanů se dnes vidí jen velmi zřídka. Je tedy pravděpodobné, že se díky pivovaru Dvorští dočkají i vlastní balené kojenecké vody. Pan Kiriakovský nechal do vrtu pustit sondu a natočit si profil celé délky na video. Záznam je samozřejmě možné digitalizovat a např. umístit na web pivovaru. Na vodu narazíte pod Dvorem v několika vrstvách, ta nejlepší je až ve stotřiceti metrech… Nemám žádný důvod tomu nevěřit.

Ležácké tanky
Ležácké tanky

Možná že jsou zvenku hezčí pivovary. Ne tak zevnitř. Nasadili jsme si na boty návleky a šli. Žijeme v paradoxním světě, kdy vše hezké má protějšek v něčem ošklivém. Stará dobrá dialektická jednota protikladů. Proto musí být člověk opatrný v používání superlativů. Jenže tady to nejde. Pivovar je účelnost, perfekcionismus, vymazlené dítě, na němž rodiče nešetřili. Pořádek, profesionalita. I funkční technologie může vypadat jako umělecké dílo. Lesk nerezu, kompozice součástí, chlad kovu a teplo keramiky. Tu krásu tam vnímáte…

Zcezovací korýtko
Zcezovací korýtko

Není tam šrotovník, ale mačkač sladu, z nějž rozmačkaný slad odvádí nerez spirálový dopravník dále. Je to minipivovar, ale se scezovacím korýtkem, kvasné tanky čili uzavřená spilka jsou na míru vyrobené originály… Novota a řemeslné zpracování, typ osvětlení, prosklené dveře dojem umocňují. Když nám pan Kiriakovský čepoval z tanku nefiltrované, vzpomněl jsem si, jak mi předloni v létě přesně takto čepoval z tanku pan Holoubek v BONu v Zašové, líbilo by se mu tady a s majitelem Tambora by si měli co říci.

Pan Kiriakovský mi čepuje z tanku
Pan Kiriakovský mi čepuje z tanku

Časem bude v expediční části pivovárku možnost okusit pivo a snad i zakoupit předměty s pivovarem související. V současnosti již probíhají práce na úpravě terénu v bezprostředním okolí pivovaru, pár stromů a zeleň by tomu hodně pomohla, ale na to jsem se nestačil zeptat. Snad mohu napsat, že budova měla být původně lakovnou přilehlou k autosalonu, ale v okamžiku, kdy si pan Kiriakovský na svém pozemku nechal udělat vrt a vyšlo najevo, že kvalita vody je více než vysoká, přišlo definitivní rozhodnutí, že si konečně splní dlouhodobý sen a nastala změna plánu, protože, co je pro pivovar důležitější než kvalitní voda. Kvalita vody je vlastně promítnutá i do loga Tambora, které je prohnuté jako symbol kotliny, v níž Dvůr leží a kam dešťová voda stéká, aby byla vsáknuta a profiltrována mnoha různými vrstvami včetně pískovců.

Nerezová romantika
Nerezová romantika

Nedalo se nezasnít, jak třeba za čtyřista let tady bude průvodkyně provázet: “Dvacáté století nebylo ke Dvoru Králové přívětivé, krom válek v té době Dvůr přišel o statut okresního města a dokonce i o pivovar. Taková to byla doba! Ne tak však století jednadvacáté. Tento muzeální pivovar je dosud živoucím důkazem českého umu, důkazem úrovně řemesel, kvality strojírenství a schopnosti v době globalizace udělat si něco po svém. Proto byl pivovar znárodněn, aby se toto dědictví nás všech…" To už samozřejmě vtipkuji.

Je to jako ta pohádka: Byl jeden Řek a ten mi řek… Jenže tenhle tu pohádku uskutečnil…



[Rosťa Kloubek] [Zobrazeno 28072x] [10. květen 2009]
[Minipivovary] [comments: 31] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Jaku b

neděle, 22. červenec 2012
13:32

Aktuálně je U Šmídů 10 a 11 Tambor a 12 Krakonoš.


napsal(a): Jaku b (coarl(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Rosťa

sobota, 30. leden 2010
15:30

Rosťa

U Śmídů v Bílé Třemešné už neni na čepu Tambor. Aktuálně pouze 11 Svijany a 12 Krakonoš


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
09:33


posted by: Inzerce

HONZA Ř. st.

pondělí, 1. červen 2009
13:57

Velká gratulace a JEN TAK DÁL DVORÁCI. Předpokládám že se už ve Dvoře chodí na Tambora a ne na Krákoru. Nasikovi fandím!!!
HONZA - PRAHA 10. ale přece jen rodilý Dvorák - Podhart´ák. čau.


napsal(a): HONZA Ř. st. (STREZABEK(a)SEZNAM.CZ) [Odpovědět]

Krakonoš

čtvrtek, 21. květen 2009
23:36

Mám neověřenou informaci, že se dneska v Trutnově-Horňáku U Machače točí Tambor 11%(Tamboří premira v Trauči). Byl tam někdo?


napsal(a): Krakonoš (krakonos(a)trautenberg.sud) [Odpovědět]

Slávista

pondělí, 18. květen 2009
14:19

Slávista

Tak se mi v sobotu též podařilo Tambora ochutnat. Není to jednoduché pivo. Když jsem zkusil najít cestu k němu co nejrychleji a vzal to zkratkou, skončil jsem mimo značené trasy :) Ale jen co jsem se zapil, nechtělo se mi ze Dvora domů. Škoda, že se k němu asi zase hned tak nedostanu. Dalo by se na něj chodit, né že né. Zvláště na jedenáctku, která mi jela více. Doufám, že se pivovaru bude dařit a místní si ke svému pivu najdou cestu. A třeba i přímou :)


napsal(a): Slávista [Odpovědět]

Kuděj Olomouc

neděle, 17. květen 2009
17:19

My si Tambora vychutnali U Kuděje v Olomoucu díky Jirkovi Špitálovi, které do dotáhl ze světa teďko o víkendu. Točil se v konkurenci Moritze, Krakonoše, Nové Paky, Svatováclavského a Poutníka obstál skvěle a chutnal výtečně, jinými slovy sud byl hned pryč! Už se těším na další závoz!! Dej Bůh štěstí!


napsal(a): Kuděj Olomouc [Odpovědět]

Rosťa

neděle, 17. květen 2009
13:09

Rosťa

A to jsem nevěděl, že Tamboří varna pravděpodobně před Tamborem vařila mou milovanou Kácovskou kvasnicovou desítku a dvanáctku, než byla vyměněna za větší :o Nechť tedy slouží dál k tvorbě báječných piv!!!


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

pátek, 15. květen 2009
16:44

Honza Světpiva.cz

Rosto, mel by jsi dostat cenu za nejlepsi clanky:)
Ted to tu ukazuje, ze ma tri nejlepe hodnocene clanky...


Rosťa

pátek, 15. květen 2009
20:52

Rosťa

to Luděk: Kdepak, už je to lepší. Sehnal jsem RVHP (Rostikův Vynikající Hvězdný Proklikávač). Jen co jsi kliknul na tyto řádky, uhnízdila se tato šikovná utilitka v polovodičích tvého compu, bleskově ve světě internetu vyhledala identifikanty Rosťa Kloubek a již, co čteš tyto řádky, proklikla pět hvězdiček všude kde to šlo a kolikrát to šlo. Rating těchto článků tak roste hypergeometrickou řadou. A to se u článků, které proklikne pár desítek lidí a devadesát procent z nich si prohlédne pouze fotky, opravdu vyplatí :)


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

Rosťa

pátek, 15. květen 2009
20:54

Rosťa

to Honza Svetpiva.cz: Kočkodane, cos mi to provedl! Takhle to profláknout! Teď si toho všichni všimli a už proklikávaj jednu hvězdičku! Víš, co by o tom řekla paní Kloubková? „ No bezva, takže za nejlepšího tě mají už jenom ožungři!“ A já bych jí musel říct, kotě, víš jak je to se subjektivním hodnocením, jako s těmi dvěma pivaři – shodli se na chuti, na barvě, na plnosti, na řízu, na chlebnatosti, na chmelovosti, na vůni, dokonce měli stejný názor na doznívání, na tóny i podtóny. A nakonec první řekl: Skvělé pivo! A druhý: Příšerný patok! Tak a teď konec kočkování a k vážné práci: bylo-li by to na mne, rubriku Nejlépe hodnocené bych vyměnil za rubriku Aktuálně recyklované. Např nedávno byly III. Lomnické pivní slavnosti, no a já bych tam deset dní před tím umístil z těchto stránek článek Mezi Lomnickými velkolomy a Permony (hlavně protože je ode mne) o I. Slavnostech a pak článek II Lomnické slavnosti od Chodyho, víš, abych lidem připomněl a ukázal a nalákal. Teď třeba budou slavnosti v Miletíně, takže bych tam umístil teď odsud článek Na bojišti 1866 (hlavně protože je ode mne) a článek Jarní Podzvičinsko (hlavně protože je ode mne), víš, abych lidem připomněl a ukázal a nalákal, atd.


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

Honza Svetpiva

neděle, 17. květen 2009
14:01

to Rosťa: No vidis, jakej jsi sikovnej kluk:) Myslim, ze tuhle vychytavku uz ma Chody ted implementovanou ve svym redakcnim systemu:)


napsal(a): Honza Svetpiva [Odpovědět]

Marian Hudak

pátek, 15. květen 2009
01:12

Tambora 11 i 12 som tiez ochutnal v Zlych casoch a rozdiel medzi nimi som zasadny nepostrehol, kazdopadne ma zaujali snahou o odlisenie od klasickych ceskych svetlych piv. Jednak farbou - napr. Kacovska 10 je podstatne tmavsia ako Tambor 12, ktora je vylozene svetlozlta, so slabym sladovym pozadim, ale dobrym chmelenim a nasytenim, u 12 citit slabsie ovocne prichute - take lahsie pivo, ale velmi dobre pitelne, pripomina mi skor nemecke pilsy...


napsal(a): Marian Hudak [Odpovědět]

Michal Kříž

čtvrtek, 14. květen 2009
16:07

Nejsem velký odborník a Tambora jsem zatím nepil , ale po přečtení diskuze bych chtěl říci že kovovou pachuť v pivě způsobuje hodně mineralizovaná voda. Jak píše autor článku voda je sice z velké hloubky a prosakuje přes mnoho vrstev podloží. Tím do sebe rozpouští ale značné množství minerálů. Tyto minerály se po uvaření piva ještě zahustí (chmelovar) a způsobují kovovou pachuť. Proto, ne každá voda je vhodná na vaření piva i když je kojenecká.


napsal(a): Michal Kříž (info(a)cdds.cz) [Odpovědět]

Energetik

středa, 13. květen 2009
10:04

Energetik

Tambora (12°) jsem ochutnal ve Zlych casech a v podstate bych souhlasil s hodnocenim Děkana. Pivo je horke, slad v podstate nepatrny, hodne voni po chmelu a pri doznivani je tam zvlastni kovova pachut. Ja ho mel i vice nasycene. Kazdopadne - jine a zajimave pivko, marne jsem si lamal hlavu, kde jsem tuhle chut jiz zaznamenal. Rekl bych, ze totoznou "chmelovou" chut... Na kazdy pad je pivko velmi dobre a drzim palce, aby se v regionu prosadilo, i kdyz Krakora je Krakora :-)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Děkan

pondělí, 11. květen 2009
08:13

Děkan

Tambora jsme s přáteli chutnali včera v Bílé Třemešné U Šmídů - hospoda i přístup personálu výborný, je to klasická čistá hospoda se zahrádkou před i do zahrady, ale hlavně personál Tamboru fandí a to je důležité. K pivu samotnému - souhlasím, rozdíl mezi 11 a 12 minimální, jedná se o piva chmelová, vůně chmelu velmi výrazná, sladovost je upozaděna, chybí tělo a chlebnatost, na konci napití lehký kov. Přesto na léto velmi osvěžující a pitelné, držíme palce. Ano, ona hospodská je velmi příjemná, komunikativní, to se pak pije samo.


napsal(a): Děkan [Odpovědět]

Malakin

neděle, 10. květen 2009
12:15

Malakin

Včera jsem taky ochutnal Tambora (12ku) a ona hořkost mě docela překvapila. Dosud jsem měl totiž k podobně hořkým pivům spíš odpor, Tambor byl však vskutku pitelný. Otázkou však zůstává, co na to řeknou místní. Přeci jen se jedná o východní Čechy a pro ně jsou - jak známo - typická mnohem sladší piva. Ale třeba jim bude ona změna imponovat natolik, že už se od Tambora neodpoutají. Uvidíme.

A jak vlastně chutná tmavá 13ka? Taky je hořká? Pil ji vůbec někdo?


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Narmer

úterý, 17. srpen 2010
12:49

Narmer

to Malakin: že by východočeši měli radši sladší piva ? nemám pocit, že například Krakonoš by byl sladký


ICQ: 149095450

napsal(a): Narmer [Odpovědět]

Michal

neděle, 10. květen 2009
12:59

Michal

to Malakin: Proč to paušalizuješ???? :-? Co člověk to chuť. To jako lidem z východních Čech musí chutnat výhradně sladší piva a hořký jim nechutnaj :-? A my v Plzni asi zase podle toho, cos napsal máme rádi jenom hořký piva...

jako...já šel do kolen když sem si to přečet ::lol ::lol ::lol


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

Malakin

neděle, 10. květen 2009
13:23

Malakin

to Michal: A co je na tom divnýho? Každý region je něčím charakteristický. Některý vínem, některý slivkou, jiný zase třeba hořkým (Plzeňsko, Nošovicko, Ostravsko) či naopak sladším (Přerovsko, Lounsko, východní Čechy) pivem. U vás v Plzni to možná - jak píšeš - neplatí, ale třeba na tom Ostravsku jo. Tam bys s vyloženě sladkým pivem asi těžko prorazil...
---------------------------------
Zpráva byla upravena 10.05.2009 ve 13:32:34


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Michal

neděle, 10. květen 2009
13:36

Michal

to Malakin: DTTO :)


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

Pudingo

neděle, 10. květen 2009
23:56

Pudingo

to Malakin:
To se teda asi bude muset v rámci Východních Čech vyčlenit zvláštní pivoregion Trutnov-Dvůr Králové...


napsal(a): Pudingo [Odpovědět]

Tomáš Kroupa

čtvrtek, 14. květen 2009
16:56

Tomáš Kroupa

to Malakin: Já mám raději hořčí piva, myslím že k Tamboru a Krakonošovi se ještě může přiřadit Rychtář - já to tak alespoň cítím. Na jazyku. :) Takže těch všeobecně sladších piv na východě zase tolik nebude. Rád Tambora ochutnám, snad už se mi vbrzku dostane do spárů a každopádně držím pěsti...


Malakin

čtvrtek, 14. květen 2009
20:03

Malakin

to Tomáš Kroupa: Já teda ještě hořkýho Krakonoše nikdy nepil. Asi mám smůlu, ale vždy mi chutná hrozně sladce. Např. minulý víkend v Bydžově v jedné hospůdce: 3 piva a všechna chutnala stejně = extrémně sladce.

Až tedy ochutnáš Tambora, napiš. Takové skloubení hořkosti a pitelnosti u nás asi těžko najdeš. Možná by se dalo srovnávat s Radegastem, který chutná trošku podobně - tedy když se povede - ale srovnávej mini s velkopivovarem... :)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Kejna

pátek, 15. květen 2009
13:55

Kejna

to Malakin: tak kocouří IPA Ti přijde nepitelně hořká a Krakonoš sladký? to je pro mě nepochopitelný rozpor, ale kdybychom měli všichni stejný vkus (ve všem) svět by nestál za nic.
Mimochodem mě si Tambor napoprvé příliš nezískal.


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

Tomáš Kroupa

středa, 20. květen 2009
11:39

Tomáš Kroupa

to Malakin: Ahoj Marku. Tak jsem si včera byl zabubnovat, Tambor je opravdu dost hořký, ale na pitelné úrovni. Já hořké můžu, tak to velmi vítám... :-)


Jarda

neděle, 10. květen 2009
15:30

Jarda

to Michal:
Malakin to nejspíš myslel tak, že když je někde převaha určité chuti, tak si na ni každý zvykne a výrazněji odlišnou chuť pak může vnímat negativně. A to je fakt. Máš pravdu, že co člověk, to jiná chuť a že nemusí v určitém regionu lidem chutnat jen určitá chuť. Ale to snad ani Malakin netvrdí. Prostě zvyk je železná košile.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 10.05.2009 ve 15:31:45


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

Jarda

neděle, 10. květen 2009
11:11

Jarda

Přidávám svůj starší komentář, kdy jsem Tambora ochutnal 1.5. Nepamatoval jsem si podnik, teď se mi to připomělo. Bylo to U Šmídů v Bílé Třemešné, tam byl i ten "kulinářský" zážitek. Jinak tu servírku na fotce jsem ji poznal, nosila nám pivo a byla sympaťačka, ta je z obliga. Tedy článek:
Tak jsem v pátek ochutnal Tambora. Na to že se jednalo o první várku v novém pivovárku jsem byl docela spokojen. Docela, neboť: 1) Rozdíl mezi jedenáctkou a dvanáctkou mi unikl. Ale to mohla být chyba personálu, ten byl po čarodějnicích ještě v půl jedné odpoledne značně indisponován. Zasmrádlé vepřové výpečky kuchař, nebo co byla ta podnapilá ušmudlaná kreatura s ještě ušmudlanější sádrou, neomaleně sváděl na jednoduchost servírky, která prý neupozornila na to, že jsou to výpečky kančí. A kanec prý jinak voní, hahaha. Ještě že obratem dodal, že je nebudou účtovat, asi by je ochutnal druhou stranou těla. 2) Chuť plná, příjemně hořká, ale trochu ovocná. Ta mi u svrchně kvašených weizenů nevadí, ale zde malinko ruší. A příliš mnoho bublinek, ale to se může též ovlivnit výčepem. I tak ale hodnotím velmi kladně, pokud toto byla první várka, tak na pátou se těším jak děcko na ježíška.


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

Kreatura

sobota, 16. květen 2009
18:45

to Jarda: Milý Jardo,muzu ti tak rikat vid.Ac pominu znacnou cast tveho kritickeho clanku ohledne "kulinarskeho zazitku" U Smidu v Bile Tremesne a pominu i znacnou cast tvych impertinenci(mimochodem kreautura je stale kreaturou,ale tobe zrejme nikdo nerekl ze se nikdy nestanes modni tvari)ta kreatura kterou ve svem prispevku tak kriticky hodnotis pracuje 20 hodin denne a krom Afriky si svym umem vydelavala na vsech svetadilech a navic je unavena spoustou takovych Jardu jako jsi ty.Mozna ze jsi ty,ponekud indisponovan po carodejnicich ochutnal kanci vypecky spatnou stranou tela a proto ti nebyly po chuti.Nicmene radi te zase uvidime a pokochame se jak budes nutit kreaturu ochutnavat vypecky opacnou stranou.Jen jeste jednu pripominku,misto tve, v blahosklone nevedomosti konane,kritice(vsimas si ze jsem zamerne nepouzil lekarsky vyraz pro tento stav)jsi se radsi mel starat o to co pijes aby jsi potom nemusel trapne tvrdit ze jsi rozdil nepoznal nebot zrejme slo o chybu obsluhy.Tvuj temer profesorsky rozbor svrchne kvasenych weizenu me SKUTECNE rozesmal.Jinak zase prijed,radi te uvidime.
Kraetury od Smidu


napsal(a): Kreatura [Odpovědět]

Jarda

neděle, 17. květen 2009
21:32

Jarda

to Kreatura:
Absolutně jsem nepochopil, co máš na mysli :-? takže rekapitulace, neboť tvůj příspěvek je značně zmatečný:
1) objednal jsem obě piva najednou a upil slabšího a poté silnějšího. A rozdíl vážně neznatelný, což tu už také zaznělo.
2) pivo jsem hodnotil velmi kladně
3) i tu servírku jsem hodnotil velmi kladně, na kterou jste svedl, že nám nevysvětlila původ masa, a nechal jsem jí dokonce dýško
4) to maso opravdu smrdělo a nejen mě, dal jsem přivonět ostatním pro potvrzení a všichni (šest osob) poté dopili a odešli, neboť ztratili chuť. Jinak tak tlustý kanec bývá pouze na podzim, ne na jaře, a tak růžovoučký nikdy. Kámoš je myslivec, kančí jsem několikrát jedl! Navíc pokud by to opravdu bylo kančí, bylo by v jídelním lístku uvedeno kančí výpečky, nikoliv vepřové výpečky. Takže opět laciná výmluva. Nebo klamání spotřebitele?
5) název kreatura použili poprvé ostatní cyklisté. Když přijde kuchař (nebo kdo to byl) s tak trapnou výmluvou, sotva se drží na nohou, jen tak v tričku a džínách, sádra fakt umaštěná, vše shodí na fajn servírku, tak kreatura byl fakt trefný výraz.
6) "rozbor weizenů, co rozesmál" je totální plácnutí do vody, absolutně netuším, co tím chtěl básník říct. Prostě jsem řekl, že u svrchně kvašeného weizenu lehce ovocný nádech očekávám, ale u klasického piva trochu ruší. Přesto mi chutnalo.
7) O to co piju, jsem se staral (resp. jsme se starali). Na čepu byl ještě Krakonoš a ten byl nakyslý. Problém byl v sudu, nebo v nevědomosti, že první pivo z trubek se zákazníkovi nedává? Ale abych nebyl jen kritický, Tambor, jak jsem uvedl, byl dobrý a poslední druh na čepu, Svijany, také.
8) Chybu může udělat každý a já absolutně nepatřím mezi prudiče, to už mě musí něco pořádně nadzvednout. A tak laciný přístup mě fakt nadzvedl, ne to smradlavé maso.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 18.05.2009 ve 18:29:28


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

U Smidu

pondělí, 18. květen 2009
23:03

to Jarda: Asi mate pravdu,nezbyva nez se omluvit za odpoved.Prijedte zase dame po pivu a muzeme to probrat.


napsal(a): U Smidu [Odpovědět]

Jarda

úterý, 19. květen 2009
19:12

Jarda

to U Smidu:
Dobrá. A já zase beru zpět tu ochutnávku druhou stranou :)


napsal(a): Jarda [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI