Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Bernardýn z Plzně

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Bernardýn z Plzně

Bernardýn z Plzně [p713]

Když mi v neděli psal Malakin zprávu "A tohle znáš? ", nevěřil jsem vlastním očím. Cože? V Plzni je nový minipivovar? To snad není možné. Nejedná se jen o nějakou recesi? Jak to, že se podařilo vybudování pivovárku utajit před médii? Proč majitelé nemají zájem na prezentaci? Nejedná se jen o nefunkční repliku? A vůbec, kdybych měl čas jen sám pro sebe, věřte mi, že bych nasedl na první vlak a jel omrknout situaci na místo činu.

Před pivovarem
Před pivovarem

No po chvíli jsem se uklidnil, euforie opadla a já se vydal na rybník prohnat tělo a s dětmi si zahrát hokej. Usmyslevši se, že naše středeční posezení tentokráte neprožijeme v KMP, ale zkusíme tento nový podnik. Leč netrpělivost zdá se být červíkem dost hlodajícím a já nedočkav se konce standardní pracovní doby uháním již v pondělí do Poděbradovy ulice, kde nacházeti se má restaurace a pivovárek U Sládka. Ta síla ochutnat něco nového se snad ani nedá popsat.

Výčep
Výčep

Už zdáli vidím vývěsní štít a mé kroky zrychlují, otevírám dveře a jsem tu. Naproti vchodu nachází se výčep, odkud mi sympatická slečna výčepní nabízí dva druhy prý zde vařeného piva - světlou a polotmavou dvanáctku. Volím pro začátek světlou verzi a zasedám ke stolu hned naproti varně, kde na mě již čeká kolega též se světlým Pašákem. Ano, tak se nové plzeňské pivo jmenuje. Na první napití se pivo zdá být slabší, ale mohu Vás ujistit, že dle toho, jak "dává", jedná se opravdu o dvanáctku.

Varna
Varna

Varna nevypadá na atrapu, všechny technologie jsou napojeny. Měděné plechy jsou již trošku pomuchlané, takže se nabízí hypotéza, že tato varna již někde sloužila. Neví někdo, kde? Na stůl nám postupně přistává pivo ve značkových i bezlogových půllitrech. Tácky zatím chybí, ale prý již příští týden budou. To samozřejmě nenechá v klidu nejednoho sběratele. Vězte tedy, že keramické podtácky i sklo zde koupíte za 80,- Kč. Papírové tácky snad budou zadarmo, ale uvidíme, jak se tu budou sběratelé chovat.

Nové plzeňské pivo
Nové plzeňské pivo

Restaurace U Sládka nabízí každý den menu z hotovek a jinak standardní jídelní lístek. Zdejší pivo pořídíte za 30 korun českých. Pivovárek ještě není zaveden, tudíž jsme v levé části (s varnou) sami, když tu přichází fantom všech minipivovarů a sběratel spjatý s dobřanskou Modrou hvězdou - Míra David, který na rozdíl ode mě je vybaven fotoaparátem a já jsem rád, že Vám nemusím předkládat fotky z mobilu...

Maskot pivovaru
Maskot pivovaru

Chlapci dávají i polotmavou verzi a oba se shodují, že není příliš povedená, resp. nesedí jejich jazýčkům. Já ji nedal, snad příště, až se bude jednat o delší posezení. Je zde málo hostů a prostor se tak může pyšnit čistým vzduchem. Kéž by to zde bylo nekuřácké. Leč za chvilku si zapalují děvčata od výčepu. Kuřáci tedy opět dostali přednost, ale musím říci, že v tak malém množství se nás kouř nedotkl. Uvidíme, až zde bude plno...

Zapálíme si?
Zapálíme si?

Další věcí, kterou mohu tomuto podniku vytknout, jsou záchody. Mít pánský záchod složený jen z jedné mísy je opravdu málo. Napadá mě tisíc variant, kdy se může stát nehoda. S tím by se opravdu mělo něco dělat...

Z obsluhy jsme moc informací nedostali. Snad jen to, že zde dělá pana starého známý domácí vařič ze Šťáhlav. Na BB jsem našel, že by to měl být pan Irgl, který doma vaří Radouše.

P.S.: Poslední indicie však nasvědčují tomu, že zatím pivo není místní. Ale to až tak moc nevadí, i když se jedná trochu o klamání zákazníka. Důležité je, že se zrodil nový pivovárek a já se už teď těším na pravého Pašáka z Plzně.



[Richard Chodora] [Zobrazeno 13753x] [16. únor 2010]
[Minipivovary] [comments: 48] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

sasa

pondělí, 20. září 2010
11:49

sasa

Nevíte jak je to v současnosti v Plzni U Sládka s Pašákem? Je tam čepovaná dvanáctka (světlá i polotmavá) opravdový Pašák nebo je to pivo z Chýně?


napsal(a): sasa [Odpovědět]

jana

pondělí, 20. září 2010
14:39

Jana

to sasa:
Už mají vlastní.


napsal(a): jana [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
09:37


posted by: Inzerce

nF

neděle, 14. listopad 2010
20:28

to sasa: Ale, bohuzel, neni to dobre pivo :-/ Je infekovane :-(


napsal(a): nF (pfelix(a)o2.pl) [Odpovědět]

Michal

neděle, 14. listopad 2010
22:04

Michal

to nF: Co si pod tutim pojmem máme představit? Můžete nám to osvětlit?


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

gambrmen

úterý, 1. únor 2011
12:12

gambrmen

to nF: ?
Me polotmave chutnalo vzdy, se svetlym sem jednou nebyl spokojen, ale uz je zase vyborny. Mmj. svetle toci i v klubu Belfast na Klatovske.


napsal(a): gambrmen [Odpovědět]

Honza Krákora

středa, 7. červenec 2010
00:23

Zdravím,díky za zmínění Pašáka :-)
Pár zkušebních várek už se uvařilo a stačilo uzrát,všechno se vypilo mezi kamarády a celkem spokojenost... Vařit se zatím nemohlo kvůli úřadům,všechno neskutečně trvá,nicméně konečně jsme dostali povolení od celníků+potravinářské inspekce.Takže první oficiální Pašák už zraje :-)
A doufejme že bude chutnat.
Určitě nebude hned všechno dokonalé,ale přeji Pašákovi ať chutná...vždyť bývalý majitel pivovárku p.Bašta (s poslední várkou co v něm uvařili) vyhrál dvě první místa na Jarní ceně českých sládků 2010.

Zatím se U Sládka točí Chýně,někomu chutná moc,někomu vůbec ne,každá várka je trochu jiná :-)
Dokonalé pivo asi nikdy existovat nebude ...a to je dobře :-)


napsal(a): Honza Krákora [Odpovědět]

Chody

pátek, 26. březen 2010
20:21

Chody

Tak poslední zvěsti jsou o tom, že vlastní pivo bude až někdy v květnu...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

pechi

středa, 16. červen 2010
15:46

pechi

to Chody: Při včerejší návštěvě nám bylo sděleno, že stále Pašák pochází z Chýně. Prý za 4 týdny by měli svoje pivo už točit. A snad dnes ráno měl sládek cosi vařit přímo před očima hostů. Mně to včera celé přišlo jako kulisa, Potěmkinův pivovar. Do jeho útrob se také nesmělo nahlédnout, kdož ví, zda něco vzadu vůbec je....


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Vendulák

čtvrtek, 4. březen 2010
14:57

Mám jeden dotaz. Jaká je provozní doba restaurace a počet míst? Je nutné si místa rezervovat? Pokud ano na jaké telefonu.
Díkes


napsal(a): Vendulák (vaclavstehlik(a)seznam.cz) [Odpovědět]

jana

úterý, 2. březen 2010
21:35

Jana

Tak dnes jsme "Pašáka"ochutnali. U světlého-na můj vkus (jakož i ostatních se mnou přísedících)-je dost zvýrazněná chmelová složka. Mohlo by být méně hořké. Polotmavé zase naopak (že je to "jen" polotmavé a ne tmavé)má dosti karamelovou chuť. Zatím se vaří prý střídavě v Kácově a Chýni. Odkud byla dnešní várka, to servírka nevěděla. V polovině dubna by už prý měli čepovat vlastní.
I v době oběda byly popelníky na stole. Kouřilo se však pouze u jednoho, takže se tam dalo vydržet. Jídla - hotovky, průměr.


napsal(a): jana [Odpovědět]

kisutam

úterý, 28. září 2010
12:56

kisutam

Viděl někdo technologii pivovaru?Nemyslím tím varnu.


napsal(a): kisutam [Odpovědět]

CzechBeerMan

čtvrtek, 18. únor 2010
09:02

CzechBeerMan

Soudruzi, nechte půtek a jeďte do Plzně na "chyňského" Pašáka ! Pokud je opravdu z Chýně, je Vaše spokojenost dopředu zaručena. Mikulica umí .....


BCH

pátek, 19. únor 2010
19:17

BCH

to CzechBeerMan: Tady souhlasím. Chýně je absolutní špička. Škoda, že tento minipivovar není někde blíže k mému bydlišti. Ale zas tak naříkat nemusím, protože jsem si našel pivnici s Kácovem.


napsal(a): BCH [Odpovědět]

Rosťa

neděle, 21. únor 2010
17:08

Rosťa

to BCH: S Kácovem? Ty jo a kde?


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

Chody

středa, 17. únor 2010
19:01

Chody

Poslední zpráva ohledně původu Pašáka je taková, že prý se na stolech objevily lístky s tím, že pivo je prozatím původem s Chýně a vlastní bude někdy začátkem dubna. Avšak zpráva je z třetího kolene prostřednictvím mobilu :)


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

umbob

středa, 17. únor 2010
19:02

umbob

to Chody: Aby Ti Malakin nevycinkal jako Honzovi :)


napsal(a): umbob [Odpovědět]

BCH

pátek, 19. únor 2010
19:12

BCH

to umbob: Jj, jsem to já. Já si každého nového i stávajícího minipivovaru vážím a fandím mu, ale prostě někdy se stane, že je nějaký nový minipivovar vychvalovám do nebes a když poznám realitu, tak to někdy dopadne zcela opačné a už to člověka od další návštěvy odradí. Navíc já nejsem z Prahy, do Prahy se dostanu párkrát do roka a v Praze je nyní povícero minipivovarů.


napsal(a): BCH [Odpovědět]

siki

středa, 17. únor 2010
19:55

siki

to Chody: A pokud je to tak, chválím přístup, Chýně vaří pro vícero hospod a pivovarů, ale ještě sem se nikde nesetkal, aby tam napsali, odkud to doopravdy je...


napsal(a): siki [Odpovědět]

emu

čtvrtek, 18. únor 2010
00:25

emu

to Chody: škoda že tu není aktuální roční výstav chýně, možná by se ledascos prozradilo. tam dneska můžou vařit klidně 3000 hl !?


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

Malakin

sobota, 20. únor 2010
21:13

Malakin

to Chody: Dnes jsme s kamarádem do pivovárku zavítali a na výčepu cedulka s tímto textem: "Omlouváme se, ale z technických důvodů zatím čepujeme pivo, které nám navařili ve spřátelených pivovarech. Naše vlastní pivo přijďte ochutnat v půli dubna." Zkusil jsem světlé i polotmavé a chuťově to velmi připomínalo Chýni, čemuž by nasvědčovaly i KEGy s označením Pivovarský dvůr Chýně, které byly k vidění u zadního výčepu. Včera tam nicméně kamarád volal a bylo mu sděleno, že se aktuálně točí Kácov... Pivko každopádně dobré, tak snad bude dobré v dubnu i to jejich vlastní.

Co se pivního skla týče, tak s tím zatím dělají cavyky a jednomu člověku jsou ochotni prodat pouze jeden kus. Poštou nezasílají.

Jinak pes v logu pivovaru je skutečnou "personou" a jmenuje se Flek. Dneska jsme na něho nenarazili, ale občas tam prý zavítá, tak se pak jeho ohromnosti nelekněte. :-)

A poslední věc: sobotní otevíračka není od 11:00 jak je uvedeno na webu, ale až od 12:00. Na nápravě už se prý pracuje.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Dan

sobota, 20. únor 2010
21:43

Dan

to Malakin:
Osobně jsem nikdy neviděl, že by někde přiznali, že točí pivo od konkurence. To tedy klobouk dolů. A jestli momentálně mají na čepu Chýni, nebo Kácov, je jedno, obě piva dobrá, i když u Chýně to vždy neplatí...
Jen aby jim tato piva nenasadila laťku příliš vysoko. Doufejme že i místní pivo bude patřit mezi ta dobrá.

Nerozumím tomu, že dělají cavyky s prodejem skla. Jedna sklenice na člověka nestačí?


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Malakin

neděle, 21. únor 2010
07:09

Malakin

to Dan: Také se mi líbí, že se v Pašákovi otevřeně přiznali k tomu, že ještě nemají vlastní pivo, to se vskutku málokde stává.

Co se sklenic týče, tak jedna na osobu samozřejmě stačí, ale když už sběratel někam jede, většinou také myslí na své kamarády, s kterými by to posléze rád vyměnil za něco jiného z novinek. Dneska je totiž těch minipivovarů, které vydávají stále nové a nové suvenýry, tolik, že pokud chce člověk vůbec ještě sbírat, tak to prostě objíždět pořád dokola nelze a musí se to dělat takhle.

Ano, překupnictví je problém a zřejmě proto v Pašákovi zavedli výše zmiňované pravidlo, nicméně historie ukázala, že ani tudy cesta nevede, páč když se ke sklenici dostane někdo, kdo je vůbec nesbírá, ale ví, že je to obtížně sehnatelná novinka, dopadne to např. takto. Pokud už tedy proti překupníkům nějak bojovat, tak tím, že zveřejním na svém webu ceny, za které jsou sklenice v pivovaru k mání, že nabídnu zasílání poštou a hlavně tím, že nasytím trh = stačí jednou dvakrát vyrazit na nějakou velkou burzu, vzít s sebou suvenýry, které mám, a bude po problému. Jenže tohle si málokde uvědomují, páč minipivovary většinou neprovozují lidé, kteří mají ke sběratelství nějaký vztah a kteří by tedy do jeho detailů viděli (výjimky se samozřejmě najdou - Železná Ruda a možná ještě nějaké - ale je jich pořád málo) a právě v tom je tak trochu kámen úrazu. Někde už si naštěstí tento problém uvědomili a pokud nemohou sami, tak využívají služeb různých jednotlivců (Antéňák, Dobřany, Kocour, Matuška aj.) či přímo sběratelských klubů (Chýně, Kácov aj.), kteří/které je na burzách zastupují. A takto by to mělo vypadat, tj. oboustranná spolupráce sběratelů a minipivovarů.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Chody

neděle, 21. únor 2010
09:40

Chody

to Malakin:
Já si myslím, že kdybych byl provozovatelem minipivovaru, prodával bych si svoje propagační materiály u sebe v restauraci a na nějaké burzy bych asi neměl čas. Bylo by mě jedno, jestli se s tím kšeftuje nebo ne, své mám prodáno a víc by mě asi nezajímalo...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Dan

neděle, 21. únor 2010
13:05

Dan

to Malakin:
Ono je třeba vzít také v úvahu, že rozjet minipivovar a restauraci, aby vše fungovalo, dá hodně starostí a stojí nemálo prostředků. Řada mini začíná i bez svého skla, to často řeší až později.
Myslím že věnovat se suvenýrům je dobrá propagace, ale uspokojit sběratele, to už je přeci jenom víc práce, než občas někomu prodat půllitr přímo v hospodě. Myslím že překupničení za přemrštěné ceny se stejně nedá úplně vyhnout, ale je pravda, že například internetový prodej suvenýrů to může dost omezit.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Malakin

neděle, 21. únor 2010
10:09

Malakin

to Chody: Svým způsobem máš pravdu, na druhou stranu by tě, resp. tvé pivo, zase sběratelská veřejnost znala pouze z etiket či z vyprávění těch, kteří daný minipivovar už navštívili a to je myslím škoda.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

BCH

středa, 17. únor 2010
18:36

BCH

Důležitější než je varna je, že je další minipivovar na světě. A snad aby se tento minipivovar po Baštově-Bansethově nanakazil kvalitou piva a byl alespoň o 80% lepší než Baštovo_Bansethovo a zároveň aby se nenakazil správnou mírou co se piva týče :-(((


napsal(a): BCH [Odpovědět]

umbob

středa, 17. únor 2010
18:52

umbob

to BCH: U Bansethů jsem byl za poslední rok a půl zatím dvakrát a s mírou problém nebyl. A piva mi tam taky vcelku jela. Možná jsi měl jen smůlu na horší várku. Ale jestli jsi ten BCH z BB,tak vidím, že jsi Baštu už minimálně 23 měsíců nepil


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Taborita

středa, 17. únor 2010
19:05

Taborita

to BCH: U Bašty jsem byl cca před 14 dny a žádný problém jak s mírou, tak s kvalitou pivka u mne nebyl. Jak píše umbob, možná si narazil na špatnou várku, ale já byl spokojen.


napsal(a): Taborita [Odpovědět]

Energetik

čtvrtek, 18. únor 2010
08:45

Energetik

to BCH: Bašta U Bansethů fakt měla dříve problém, ale posléze to přebral jako provozní bývalý výčepní od Zlatého Tygra, mimochodem bratr majitele p. Bašty, tak se vše zlepšilo - přístup obsluhy i úroveň natočeného piva...


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

siki

středa, 17. únor 2010
15:10

siki

Hoši, hoši, hoši.... Není nic jednoduššího, než, místo tlachání, napsat na e-mail uvedený na stránkách pivovaru a zeptat se, ne? Pan Ilgner vám jistě rád odpoví. Ano, sládek je skutečně pan Ilgner, Protože když sem to z článku nevyčetl s určitostí, tak sem se jednoduše zeptal a přes majla a za chvíli sem to věděl....


napsal(a): siki [Odpovědět]

Chody

středa, 17. únor 2010
15:31

Chody

to siki:
No někomu holt odpoví, někomu ne :-? ? Asi jsem neměl používat větu "Opravdu vaříte svoje pivo?" ::cry

Tak je pak chyba na BB, nebo existují ve Šťáhlavech dva domovařiči, jejich příjmení začíná na I?


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

siki

středa, 17. únor 2010
17:55

siki

to Chody: No, já psal p. Ilgnerovi na privátního mejla.... Tak tím to asi bude... A je to jeden a ten samý Ilgner, co si vaří i doma... Hlavně sem chtěl napsat, proč to kočkování ( :-) ), když stačí někam napsat a zeptat se...


napsal(a): siki [Odpovědět]

umbob

středa, 17. únor 2010
18:42

umbob

to Chody: Ale na BB je uvedeno Radouš (Šťáhlavy - Ilgner)!!!Nebo to už někdo stihl opravit?


napsal(a): umbob [Odpovědět]

siki

středa, 17. únor 2010
18:46

siki

to umbob: Původně tam bylo Irgl, vzniklo to zkomolením od, tuším, strnyho, který u něj byl a já to pak nechal správně opravit, ale už je to alespoň 3 týdny.... Tolik na vysvětlenou...


napsal(a): siki [Odpovědět]

Chody

středa, 17. únor 2010
18:58

Chody

to siki:
Díky, takže nadále pan starý Ilgner...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

siki

středa, 17. únor 2010
19:00

siki

to Chody: Igen...


napsal(a): siki [Odpovědět]

Joska

středa, 17. únor 2010
15:06

Jak takhle občas koukám na skazky od Malakina, musím brečet. Všemu rozumí a pivu dle článku se věnuje alespoň 50 let.


napsal(a): Joska (Kmink.Jos(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

úterý, 16. únor 2010
21:52

Honza Světpiva.cz

co jsem slysel, zarizeni ma byt od Bansethu z Prahy...


Malakin

středa, 17. únor 2010
12:36

Malakin

to Honza Svetpiva.cz: Honzo, a co takhle namísto "co jsem slyšel" napsat "těch použitých varných nádob u nás zas až tak moc nebude, takže když použiju selský rozum, v úvahu připadá pouze minipivovar Bašta U Bansethů, který jediný v poslední době navyšoval kapacitu a jehož původní technologie byla k prodeji"? Určitě by to znělo mnohem důvěryhodněji než věta typu jedna paní povídala.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 17.02.2010 ve 12:36:59


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

umbob

středa, 17. únor 2010
12:42

umbob

to Malakin: Zřejmě slušnej oddíl ten Malakin :-) Holt byl Honza rychlejší a není tak precizní jako Mr. Kamlár. Fakt by mě zajímalo, co jste si s Honzou udělali-jedeš po něm jak slepice po flusu


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Sekal

středa, 17. únor 2010
12:56

Sekal

to umbob: měl by nejdřív uvařit pořádnej ležák, než se pouštět do IPA, EPA apod.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

středa, 17. únor 2010
14:29

Honza Světpiva.cz

to Sekal: muzu se zeptat, jak souvisi vareni svrchne kvasenych piv s mym prispevkem k uvedenemu clanku?


Energetik

středa, 17. únor 2010
13:36

Energetik

to umbob: ::lol ::lol ::lol


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

středa, 17. únor 2010
14:28

Honza Světpiva.cz

to Malakin: jednak ta jedna pani, co mela povidat, toho o pivu vi urcite vic nez Ty, druhak kapacitu v posledni dobe navysoval treba i Permon a Zelezna Ruda. A navysuje Kocour. A tusim ze je to Regensburg, kde je second hand obchod s vybavenim pro pivovary, Madarsko ma taky mit jeste dost zarizeni na prodej...tudiz moznosti na zakoupeni zarizeni je vice nez dost. A v neposledni rade meli koupit jen varnu, zbytek si maji dostavet sami...

Ale jestli jsi si ulevil, tvuj ucel to splnilo, ze:)


Malakin

středa, 17. únor 2010
17:12

Malakin

to Honza Svetpiva.cz: Technologie z Železné Rudy skončila v Praze... :-)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

kisutam

středa, 17. únor 2010
18:11

kisutam

to Malakin: Můžeš,prosím tě prozradit kde?


napsal(a): kisutam [Odpovědět]

Sekal

středa, 17. únor 2010
14:37

Sekal

to Honza Svetpiva.cz: Nijak, pouze reakce na umboba, proč po Tobě jede Malakin jako po flusu, chybějící emotikon, kterých nepoužívám, u Tebe zřejmě vyvolal představu, že haním Tvůj ležák, který jsem dosud neochutnal. Ale rád si dávám Tvůj Weizen a EPA.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Malakin

pátek, 19. únor 2010
17:53

Malakin

to kisutam: Až bude ten novej minipivovárek v provozu - dávám tomu tak rok - přijdeš na to sám. :)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI