Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Propadák Budvaru

Jak vlastně to pivo chutná


verze pro tisk

Propadák Budvaru

Propadák Budvaru

Praha Michle, 9. února 2011 – Velmi rozpačité výrazy na tvářích degustátorů byly k vidění v prvním základním kole testování českých světlých ležáků. Degustátoři První pivní extraligy měli po semifinále a finále zhýčkaná ústa. Jeden z ochutnávačů při degustaci prohlásil: „Nechci žádnému pivovaru ubližovat, ale mám dojem, že tady někdo ubližuje mně.

Vzorky už jsou tady
Vzorky už jsou tady

Jaká piva se v degustačních sklenkách objevila, neměl, kromě nákupčího, nikdo ponětí. Nákupčí podle stanoveného klíče nalosovává k umístěným ležákům z minulého ročníku další vzorky. V degustaci vyčníval nad ostatními vzorek číslo pět, později odhalený jako Svijanský rytíř. Na druhém místě se umístil Gambrinus Premium, který v minulém ročníku vypadl hned v základním kole.

PPE v novém ročníku
PPE v novém ročníku

Šokující je poslední místo ležáku Budweiser Budvar. Jeden z degustátorů hodnotil chuť a vůni jako „voda ze špinavého prádla“, degustátorská kapacita Jan Šuráň cítil ve vzorku dimethylsulfid. V následující diskusi k výsledkům degustace zazněly názory, že Budvar je vzhledem k jeho chmelení náchylný na ztrátu kvality při dlouhém skladování. Ale jak jsme zjistili, degustovaný vzorek byl stočen v Českých Budějovicích 19. ledna. Že by se kolísání kvality nevyhnul ani velký pivovar? Pro upřesnění dodáváme, že degustovaný Budvar byl nakoupen v supermarketu TESCO Praha Vršovice, kde je velmi široká nabídka piv.

Výsledek prvního kola
Výsledek prvního kola

Výsledky 1. základního kola degustace českých světlých ležáků konaného 9. února 2011


1)Svijanský rytířPivovar Svijany a.s.5,2% alc.2,4,3,3,2,3,4,223
2)Gambrinus PremiumPlzeňský Prazdroj a.s.5% alc.5,2,4,4,2,5,4,430
3-4)Světlý březnický ležákPivovar Herold Březnice a.s.5,2% alc.5,4,5,4,4,5,3,434
3-4)Louny LežákHeineken Česká republika a.s.5,1% alc.7,3,4,4,7,3,3,334
5)Postřižinské Francinův ležákPivovar Nymburk s.r.o.5,1% alc.5,6,3,6,3,5,4,335
6-7)Chotěboř PrémiumPivovar Chotěboř s.r.o.5,1% alc.4,5,2,7,2,5,6,536
6-7)Bohemia regentBohemia Regent a.s.5,0% alc.6,4,5,6,3,4,4,436
8)Vyškovské pivo BřezňákJihomoravské pivovary a.s.5,2% alc.5,5,3,8,2,7,8,543
9)Chodovar Prezident PremiumChodovar spol. s.r.o.5% alc.7,3,6,5,5,6,7,544
10)Budweiser BudvarBudějovický Budvar n.p.5% alc.6,7,6,5,6,5,8,649

Do semifinále postupují přímo první čtyři ležáky


Pozn. PI: V příštích kolech si představíme jednotlivé členy První pivní extraligy. Dnes mi dovolte uvést hymnu První pivní tramwaye, kde se degustace PPE konají.





[František Trantina] [Zobrazeno 11050x] [22. únor 2011]
[Degustace] [comments: 71] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

igor

pondělí, 13. červen 2011
01:36

prosím vás, poraďte mi niekto, ako mám odtrániť tú priblblú reklamu z pravej strany monitoru??? veď si nemôžem prečítať žiaden článok bez toho, aby som si tretinu riadkov nedomýšľal...!


napsal(a): igor [Odpovědět]

Dan

pondělí, 13. červen 2011
07:38

Dan

to igor: A jak souvisí tento dotaz s článkem o degustaci piva?

Obraťte se na počítačového odborníka, patrně používáte nějaké předpotopní rozlišení monitoru, když se vám překrývají rámce


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Adsense

4. prosinec 2024
20:39


posted by: Inzerce

Kabris

středa, 16. březen 2011
16:35

Kabris

Když jsem tu onehdá na něco reagoval, zval jsem všechny čtenáře PI na degustaci PPE. Opakuji se, ale ten stůl je tam opravdu rezervovaný! Co tím získáte? Informace! O tom, jak degustace fungují, jaká jsou pravidla a mnoho dalšího. K čemu Vám to bude? Nebudete sami před sebou za pitomce jako "Val", který zůstal nezůčastněn, bez informací a tak se mu teď smějeme. Ono totiž kritizovat něco z fotografií a vlastních doměnek, je opravdu krátkozaké. Mimochodem při 2. letošním kole, bylo 10 vzorků, 8 degustujícím naservírováno během 7 minut!


ICQ: 296335027

napsal(a): Kabris [Odpovědět]

Farmář

středa, 16. březen 2011
13:18

to val: Pane Val, ten váš přístup je dost divnej. Sám sebe skromně označíte za tolerantního a otevřeného člověka, ale přitom nastolujete námitky, které vám tady lehce vyvrátí a vy jakoby nic. Sám druhým přejete humor, jakože vy ho máte, a přitom vyskakujete z věty, že s váma bude ještě práce. Aha, von ten humor musí být vždycky o druhejch, nikdy o vás, že. Sám jiné označujete za zapšklé nerudy a přitom se sám urážíte ze všech nejvíc. Hlavně vám ale vysvětlili, jak je to s tou teplotou a to jako přehlídnete. Jádrem věci je to, že jste namítal kraviny. Taky mám o některých degustacích pochyby, taky se někdy zeptám. Ale když mi to někdo vysvětlí, poděkuju a uznám námitky že jsou mimo. Zapšklost a nerudnost spíš kouká z vašich vět, někdo se o něco snaží a vy rejpete a víc než oni nevíte.


napsal(a): Farmář (milan.rolnik(a)volny.cz) [Odpovědět]

val

středa, 16. březen 2011
13:37

val

to Farmář: "Předem díky za poučení" Vám připadá jako přehlédnutí? Problém s pochopením psaného textu se evidentně netýká jen školáků... S humorem můžete mít pravdu, kupříkladu někdo má rád Petra Novotného, někdo Monty Python. Lidé jsou různí.


napsal(a): val [Odpovědět]

Séťa

čtvrtek, 10. březen 2011
14:59

Zajímavé. Dělali jsme nedávno podobnou anonymní degustaci (12 vzorků, až na dvě výjimky ležáky) a na posledním místě skončil také Budvar. Naše překvapení bylo dost velké, i proto, že o místo před ním, tedy předposlední, skončil Pardál, jedna z těch dvou výjimek a Budvarův to "chudý příbuzný". Divili jsme se, kde je chyba. A kupovali jsme to taky v Tescu v Edenu ...


napsal(a): Séťa (seta(a)pivar.cz) [Odpovědět]

joska

pondělí, 28. únor 2011
14:27

O pár odstavců výš tady čtu, že budvarský ležák loni dobyl Německo a říkám si, jestli ti Němci mají jiné "čuni" než naši než vesměs neznámí degustátoři První pivní extraligy. Určitě nemají a pivu tam pár lidí také rozumí. Takže za atakem na Budvar spíš cítím konkurenční tlaky, zvláště když, co si pamatuji, loni na podzim slavná PPE budvarský ležák řadila k těm nejlepším.


napsal(a): joska [Odpovědět]

hroch

pondělí, 28. únor 2011
14:59

hroch

to joska: Kdyby si četl všechny komentáře, tak zjistíš že si tady pár diskutujicích stěžovalo na chuť lahvového Budvaru v poslední době. Stejně jako bude rozdíl mezi Budvarem do lahví a do sudů a to nejméně v nastavení pasterizace, případně filtrace tak bude nejspíš i jiný v případě exportního budvaru. Na rozdíl od chutě reklamou zmasírovaného kupujicího, chutě při anonymní degustaci nemůžou podlehnout konkurenčním tlakům. Protože je to anonymní.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

joska

pondělí, 28. únor 2011
21:24

to hroch:
Jasně, že anonymní, ale už jsem slyšel i o pěkně nalitých degustátorech, když těch vzorků bylo na ně na velké soutěži víc než dost. Takže si o tom (věrohdnosti jejich chuti) myslím svoje. A co vím, budvarský ležák je jenom jeden - žádný "na export" a "pro doma" - a pořád ze stejné vody a surovin.


napsal(a): joska [Odpovědět]

hroch

úterý, 1. březen 2011
07:17

hroch

to joska: Já jsem psal o nastavení pasterizace a to udělá s pivem opravdu divy. A že je stejný, minimálně jsou jiné etikety a určitě bude i jiná trvanlivost, takže jinak používaná pasterizace.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Pohárek chuťový

úterý, 1. březen 2011
19:45

to joska: Aha, tak Joska slyšel o nalitých degustátorech. Jak může pomlouvat lidi, o kterých nic neví, jen proto, že se výsledek jejich anonymní degustace neshoduje s jeho přáním? Ví vůbec, jak by sám v takové degustaci hlasoval? Možná by se dost divil. A nalitost? Ucucnout si z deseti sklenic, to by bylo nalité leda desetileté dítě.


napsal(a): Pohárek chuťový (rada(a)email.cz) [Odpovědět]

Kabris

středa, 2. březen 2011
16:26

Kabris

to Pohárek chuťový: Joska pravděpodobně myslel zcela jiné degustátory než nás z PPE. Píše: "když těch vzorků bylo na ně na velké soutěži víc než dost." Vzorků v naší soutěži je pouze 11 ve třetinkových sklínkách a celkový objem vypitých degustačních vzorků dá dohromady průměrně 0,77 l na degustátora. Ostatně o tomto a ostatních faktech, se může při degustacích PPE kdokoli přesvědčit svou účastí. Stůl tam pro ně vždy rezervovaný je. Čili pokud chci někomu něco vytknout, měl bych se o faktech přesvědčit, neb jsem pak za blba…že? :-)


ICQ: 296335027

napsal(a): Kabris [Odpovědět]

Cyhtzrolín z pivní pěny

středa, 2. březen 2011
17:35

to joska: Milý pane Joska, degustace První pivní extraligy absolvují degustátoři po své pracovní době a buďte si jist, že v 18:00 jsou všichni ve stavu až hanebně střízlivém!


napsal(a): Cyhtzrolín z pivní pěny [Odpovědět]

Insider

úterý, 1. březen 2011
18:03

to joska: Ach Josko, konkurenční tlaky? To jako stojí osmi chlapíkům za to, aby zmanipulovali anonymní degustaci za sud prazdroje? A když loni potopili prazdroj, tak to zas bylo za sud budvaru? Vesměs neznámí degustátoři mají sníženou schopnost reprezentovat normálního spotřebitele oproti Karlu Gottovi? Že by už i kolem piva kvetla paranoia? Copak u toho dobývání Německa jde o jen čuňu? Co takhle o cenu či marketing? A vůbec, proč dělat degustace? Nejlepší podle Joskovy teorie je to, čeho se prodá nejvíc, ne? Česko už dávno dobyl gambáč, tak bude asi nejlepší ten, ne? A komu nechutná, je blbej nebo na něj působí konkurenční tlaky...


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

bobo

neděle, 27. únor 2011
19:02

V utorok 1. 3. skúsime urobiť anonymnú degustáciu podľa PPT v Rožňave so slovenskými dvanástkami, niečo primiešame :), výsledok porovnáme.


napsal(a): bobo (pebox(a)azet.sk) [Odpovědět]

Hříbek

neděle, 27. únor 2011
16:42

Hříbek

Tak to tady pár dnů sleduji a přemýšlím u toho (s pivem po ruce), a tak sem to domyslel s několika kamarády že si uděláme taky takovou naší malou degustaci 10piv které jsme sehnali a to - Primátor, Polička, Rohozec, Pardubice, Nová Paka, Klášter, Černá Hora, Vyškov, a schválně jsme k tomu vzali Braník a vezmeme Budvar, a jsme moc zvědavý jak to dopadne :) V sobotu 5. března jdeme na to :D
---------------------------------
Zpráva byla upravena 27.02.2011 ve 16:44:06


napsal(a): Hříbek [Odpovědět]

Jirka Bejček Stehlíček

neděle, 27. únor 2011
18:21

to Hříbek:
Tak to je super !!! A napiš jak to dopadlo a přidej fotky ! Věřím, že pokud dodržíte přísnou anonymitu vzorků a stejné nachlazení, tak se mnozí z vás podiví jak jednotlivá piva hodnotili :-).

JBS


napsal(a): Jirka Bejček Stehlíček [Odpovědět]

Hříbek

úterý, 1. březen 2011
18:30

Hříbek

to Jirka Bejček Stehlíček: Anonymita vzorků je zajištěna a stejná teplota taky, výsledky jsem samozřejmě uvedu, favority jsou pro mě - Klášter (moje nejoblíbenější pivo) a pak Polička, to sem zvědav jak se obě umístí. :)


napsal(a): Hříbek [Odpovědět]

Chody

úterý, 1. březen 2011
18:55

Chody

to Hříbek:
Uděláš článeček? Aby v rubrice Degustace nebyla jen PPE...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Hříbek

středa, 2. březen 2011
17:39

Hříbek

to Chody: O týden později budu mít volný víkend tak se pokusím něco sepsat a když bude mít sebou někdo fotoaparát tak k tomu přidám i nějaké foto :) sakra nějak mi tady z toho pročítání vyschlo v krku, jdu si otevřít kvasničáka z Broumova. Jo a abych nezapomněl bude nás 5 (degustátorů) a 1 degustátorka, máme i čestného předsedu který bude na vše dohlížet a starat se o anonymitu vzorků atd. pije pouze nealko pivo proto jsme si ho zvolili, sakra já mám ŽÍZEŇ!! :D
---------------------------------
Zpráva byla upravena 02.03.2011 ve 17:46:12


napsal(a): Hříbek [Odpovědět]

Insider

středa, 16. březen 2011
10:30

to Hříbek: Slipy - chypy. Kde je ten článek, hříbečku??


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Hříbek

středa, 16. březen 2011
20:06

Hříbek

to Insider: Jo, jo omlouvám se ale čekal jsem na fotky od kamaráda, dneska mi přišli a tak sem před chvilkou odeslal článek Chodymu tak až to nějak graficky upraví tak to tu bude :)


napsal(a): Hříbek [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 17. březen 2011
07:10

Chody

to Hříbek:
Vidím to na neděli...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Pavel Brůna

neděle, 27. únor 2011
14:53

Přátelé, to je taková nádhera číst Vaše skvělé příspěvky, radujme se ze života, skvělého piva, krásných žen a všeho hezkého.
Když mám doma ponorku,
uvolním se u vzorků.
Stará nic netuší,
já jí nervu do uší,
že vzorky jiné povahy,
nestoupají mi jen do hlavy.


napsal(a): Pavel Brůna [Odpovědět]

Insider

pátek, 25. únor 2011
16:34

Chlapi, ovládejte se.
Pěkná baba je pěkná baba.
Ale dobré pivo, to je pochutnání.
Jen velmi neukotvený degustátor by dovolil, aby jeho pozornost odvedla nějaká.. Kruci, co že jsem to chtěl říct?


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Honza Světpiva.cz

pátek, 25. únor 2011
16:44

Honza Světpiva.cz

to Insider: :)


Henri

čtvrtek, 24. únor 2011
15:51

Henri

to hroch: Jó, jak jde o pěknou holku....:-)
A takto bychom to zde měli mít i s tím pivem. Vždyť o co nám jde? Já myslím, že o to abychom mohli mít radost z toho, že zde můžeme sdílet společný zájem, který máme a nemusíme se zde tolik prudit různými vědeckými a jazykozpyteckými přednáškami, jak se zde často děje. Na mysli mám hlavně formu, jakou se to často děje. Někdy mě přijde, že se někteří lidé ani z toho života neumí radovat a jsou jenom pořád ve střehu aby mohli někoho sepsout.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Roman Holoubek

čtvrtek, 24. únor 2011
18:53

Roman Holoubek

to Henri: Naprostý souhlas. Mnoho věcí okolo nás je negativních. pojdme společně hledat ta pozitivní a kochat se jimi. A je jedno, zda je to chutné pivo, hezké děvče, nebo třeba dobrý dlabanec. Souhlasím s Henrim - nepruďme se navzájem a trochu té tolerance.

PS: I já jsem básník, mistr péra:
Vzorky už jsou tady,
vystrkují na nás vnady,
kochejme se, popijme
a pokud dovoleno, šahejme.

PPS: Ani jsem netušil, že už po dvou vzorcích na mne jdou umělecké sklony. :)


jiri.kana

čtvrtek, 24. únor 2011
20:24

jiri.kana

to Roman Holoubek:

POHLED Z DRUHÉ STRANY

Zas těm vilným ometákům
vzorky roznáším
pohledy co svlékají mne
dávno neřeším

Naopak - když předkloním se
hrudí přitom hýbu
vychválí mi každou sračku
byť má jen šest IBU


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

emu

čtvrtek, 24. únor 2011
20:59

emu

to jiri.kana: :D :D :D


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 24. únor 2011
22:11

Dan

to jiri.kana:
Tak to nemá chybu ::lol


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Roman Holoubek

pátek, 25. únor 2011
07:01

Roman Holoubek

to jiri.kana: Jirko, trefa do černého. Mimochodem, vždy jsem říkal, že máš myšlení ženy, pardon, že se umíš vcítit do žen - to zní lépe.


hroch

pátek, 25. únor 2011
07:19

hroch

to Roman Holoubek: Já to samozřejmě myslel vše v duchu Henriho. Asi budeme natruc radě pro reklamu ke každému článku přidávat foto hezké míň nebo víc svlečené ženy a oni budou ty diskuze. v pohodě


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Rosťa

sobota, 26. únor 2011
07:00

Rosťa

to Roman Holoubek: Ale to jistě není důvod nadstandardu vašeho vztahu, že ne? :-)


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 24. únor 2011
19:51

Dan

to Henri:, to Roman Holoubek
I já souhlasím. Často si sami navzájem děláme svět horší než je. Bylo by pěkné, kdybychom dokázali více pozitivně myslet a vzájemně se tolerovat.
Třeba ta diskutovaná fotka a Henriho návrh změní atmosféru na tomto webu.

PS: A když už se tu básní, tak zkusím také přispět:

Sedím takhle v tramway, už se vzorky chystají,
rozhlížím se kde jsou, právě se sem nesou,
koukám na ty vnady, zapomněl jsem proč jsem tady,
degustátor to má těžké, to mi tedy věřte.
:)


napsal(a): Dan [Odpovědět]

hroch

čtvrtek, 24. únor 2011
14:35

hroch

To by vám šlo, kecat o kozách a textu téměř nikdo, ale hlavně gramatiky si tentokrát nikdo ani nevšimne.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Děkan

čtvrtek, 24. únor 2011
13:52

Děkan

Taky nevím, co chlapci hodnotili... K Budvaru - loni v létě jsme natěšeni vpluli do budějovických Masných krámů, ale byli jsme zklamáni. Všechny druhy včetně kroužkovaného byly prázdné, jen těžko se v pivu hledala nějaká chuť a vůně. Cestou na vlak jsme se zastavili v klasické hospůdce na Žižkově ulici nedaleko vlakového nádraží, název si nepamatuji, kde měli na čepu kvasnicový Platan a to byla v porovnání s předchozím Budvarem lahůdka. Ale jinak zkušenosti s čerstvým tmavým Budvarem mám dobré, např. v Bechyni na náměstí v penzionu, na hřišti v Broumech.


napsal(a): Děkan [Odpovědět]

Energetik

čtvrtek, 24. únor 2011
15:44

Energetik

to Děkan: U černého koníčka - vyvedený podnik :)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Děkan

čtvrtek, 24. únor 2011
22:45

Děkan

to Energetik: Tak tak, navíc přijatelné ceny jídla i nápojů, pivo bylo velmi slušně ošetřeno.


napsal(a): Děkan [Odpovědět]

jiri.kana

čtvrtek, 24. únor 2011
22:51

jiri.kana

to Děkan:No vida. Mně U černého koníčka pivo moc nechutná (i když časy naprosto nepitelného nefiltrovaného Platana jsou snad i tam už pryč) a připadá mi to tam kapku předražené. Ošetření piva snad už nějak ošetřili, čepovat jsem je naštěstí delší dobu neviděl, ale pivem na hostech pořád šetří.
Občas tam ale přece jen zajdu, když je něco zajímavého na Cestě pivních znalců.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

JardaK

středa, 23. únor 2011
17:56

JardaK

Slečna Petra, to je kus,
snad přehlíd bych i Gambrinus,
oči bych si vykoukal,
a nevím komu body dal.


napsal(a): JardaK [Odpovědět]

Dan

středa, 23. únor 2011
18:54

Dan

to JardaK:
:D
Jestli ona tam není nakonec nasazena od nějakého velkopivovaru, aby rozptylovala degustující. To by vysvětlovalo některé nečekané výsledky, které tu byly v minulosti tolik diskutovány... :)


napsal(a): Dan [Odpovědět]

val

středa, 23. únor 2011
18:58

val

to Dan: Vzhledem k formě ovlivňování bych to tipnul na takový Rohozec :D
---------------------------------
Zpráva byla upravena 23.02.2011 ve 18:59:06


napsal(a): val [Odpovědět]

JardaK

středa, 23. únor 2011
21:50

JardaK

to val:
No já mám Rohozec rád, i když mám jisté výhrady. Např. příliš vysoký obsah alkoholu, ca. o 0,3-0,5% výš než srovnatelně stupňovitá piva. A velmi dlouhá trvanlivost. Kdyby při současné velmi dobré chuti ještě navíc méně prokvašovali, filtrovali a pasterovali, myslím že by měli jedno z bezkonkurenčních piv.


napsal(a): JardaK [Odpovědět]

val

čtvrtek, 24. únor 2011
08:34

val

to JardaK: Mně Rohozec nechutná. Nejvíce pitelný je pro mě Podskalák, protože je nejvíce naředěný. Ten si občas koupím na Chodově. Navíc nechci podporovat pivo složením připomímající tekuté mýdlo.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 24.02.2011 ve 08:52:14


napsal(a): val [Odpovědět]

Trhac

čtvrtek, 24. únor 2011
09:02

Trhac

to JardaK: Jo, taky Rohozec docela můžu:-) Ta trvanlivost je asi spíš ale formální záležitost :D Pokud si občas zapomenu na chatě ve sklepě pár lahváčů(a to je tam tma a chládek), tak se stejně v pohodě zkazí třeba 3 měsíce před deklarovanou výdrží:-D


ICQ: 276990904

napsal(a): Trhac [Odpovědět]

Jirka Bejček Stehlíček

čtvrtek, 24. únor 2011
02:30

to val:
Chlapi už chápete, jaká je to dřina, ty degustace :-) ?? A jak tak koukám, tak inspirace Petrou a jejími sqělými vzorky zapříčinila vyhřeznutí básnického střeva jinak velmi otrlým a k PPE většinou cynicky zaměřeným pivapitelům :-). Abych ukojil vaše vášně, tak vám musím sdělit, že slečna Petra je nezadaná 20ti letá Tramwayová pikolice a normálně v Tramu obsluhuje...

Ještě k té naší hymně : Kdo jako první uhádně odkud je hudba a navíc uhádne i kdo nám hymnu před cca 13ti lety nazpíval, tak má u mne v Tramwayi panáka dle svého výběru a že ten není malý :-) !!! Rozhoduje čas, kdy to napíšete na naše nové webofky www.prvnipivnitramway.cz !!!
JBS.


napsal(a): Jirka Bejček Stehlíček [Odpovědět]

val

čtvrtek, 24. únor 2011
08:28

val

to Jirka Bejček Stehlíček: Ano, strašná dřina, pít teplý Bránik a marně koukat výstřihu = bez možnosti uspokojit jak pivní, tak tělesné choutky :D Nechtěl bych to dělat :D


napsal(a): val [Odpovědět]

Jirka Bejček Stehlíček

úterý, 15. březen 2011
22:52

to val: Chapíčku,
nevím kdo jsi a je mi to jedno, jen nevím odkud máš informace, že pijeme teplá piva ?? Jak už jsme zde několikrát psali, tak vedlejší stůl je vždy připraven pro náhodné kolemjdoucí Valy či Nevaly co se chtějí přesvědčit o tom jak PPE funguje. Tak příště přijď i Ty, Vale. Bude to 12. 4. a bude VELKÉ ČESKO-SLOVENSKÉ FINÁLE !!! Tj. 6 prvních slovenských co jsme ochutnali na Slovači a 6 prvních z našeho finále. Transparenty na podporu Českých piv, vlajky a bubny jsou vítány. Jen vuvuzely nechte doma :-).

P.S.: Navíc Braník a píše se s krátkým A, to by Ti jistě i kdejaký malý kino vysvětlilo :-)). Na ukojení pivních choutek máme v Tramu po ochutnáfce pak ostatní točená pifka. No a na ukojení těch ostatních přece hospoda neslouží... :-)

JBS.


napsal(a): Jirka Bejček Stehlíček [Odpovědět]

val

středa, 16. březen 2011
07:37

val

to Jirka Bejček Stehlíček: Klid, hlavně žádný stresy. Na fotkách z degustací vidím před každou pokusnou osobou sadu cca decilitrových vzorků; nepředpokládám, že dotyčný vzorek jeden po druhém fofrem vysrkne, nýbrž poválí na jazýčku atakdále. A jelikož je v hospodě (snad :-) alespoň pokojová teplota, přijde mi, že vzorky musí zteplat. Je-li tomu jinak, předem díky za poučení.
Kolem pivní tramvaje sem tam jezdím, ale dovnitř se asi nepodívám, poněvadž dle mých informací je tam nahulíno a já český rauchbier opravdu, ale opravdu nesnáším.

P.S.: Ano, Braník se píše s krátkým "a", ostatně pro kontrolu je to natištěno mj. na lahvi :-) Stejně tak se píše "po ochutnávce", nicht wahr? :-) Výslovnost "Bránik" slýchávám od některých lidí a pokud mě zkratující paměť neklame, bylo to kdysi i v nějaký reklamě.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 16.03.2011 ve 07:38:27


napsal(a): val [Odpovědět]

Insider

středa, 16. březen 2011
10:31

to Hříbek: Slipy - chypy. Kde je ten článek, hříbečku??to val:


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Insider

středa, 16. březen 2011
10:42

to val: Valíku, nenapadlo tě, že zatímco Bejček píše foneticky už 30 let a je to jeho styl, tak u tebe šlo prostě o chybu? A co se týče teploty vzorků, je vidět, že jsi ještě v životě žádnou degustaci nezkusil. Jak dlouho ti trvá vypít pivo v hospodě? Půl hodiny? Přesně tak dlouho trvá i ochutnávání vzorků. Mají tedy na začátku všechny (jsou podávány téměř současně) zhruba takovou teplotu, v jaké dostaneš v hospodě své oblíbené pivo. A během půl hodiny se ohřejí stejně tak, jako tvé oblíbené pivo v hodpodě. Což není na závadu, naopak, je dobré porovnat vzorky vychlazené a pak trochu odražené, protože některé vlastnosti se s teplotou a kontaktem se vzduchem postupně mění. Nižší teplota smazává rozdíly, vyšší je odhalí. Ale ani na konci žádné degustace nesmí být teplota žádného vzorku pro daný druh piva už nevhodná. Tobě stačí fotka a jsi chytej jak rádio. Zkus někdy na anonymní degustaci přijít. Levné řeči, drahá zkušenost. Jak bys to chtěl dělat? Nosit vzorky postupně? A jak chceš porovnávat vzorky s různou teplotou? No, bude s tebou ještě práce..


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Kejna

čtvrtek, 24. únor 2011
08:56

Kejna

to Jirka Bejček Stehlíček: jsem vysloveně nesoutěžní typ :-), ale do tohohle jdu :-)


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

Rosťa

sobota, 26. únor 2011
06:35

Rosťa

to Jirka Bejček Stehlíček: Ni vzorky ni ženy vůnĕ,
nic nepraví o její duši-lůnĕ,
mzdu jakou dals jí, náčelníku,
že chudĕra dře jen v nátělníku?


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

Kejna

čtvrtek, 24. únor 2011
08:50

Kejna

to val: je-li to tak, tak zadavatelem (vzhledem k formě) nemůže být nikdo jiný než KOZEL


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

Pavel Brůna

čtvrtek, 24. únor 2011
00:33

to JardaK: Slečna Petra vzorky krásně nese,
degustátoři těšte se.
Jen zrakem je zkoumejte,
kdo má to štěstí nekoumejte.
Soustřeďte se na pěnu, říz a vůně,
a nesněte o jejím lůně…


napsal(a): Pavel Brůna [Odpovědět]

val

středa, 16. březen 2011
12:17

val

to Insider: Vaše domněnka je správná, žádnou podobnou degustaci jsem dosud neabsolvoval, čímž zároveň chválím Vaši bystrost, jelikož to zcela jednoznačně vyplývá z mnou napsaného textu. Není mi znám Váš žebříček hodnot, ovšem větu "Je-li tomu jinak, předem díky za poučení." lze jen stěží považovat za levné řeči ala chytré rádio. Ale nezlobím se na Vás. Btw.: Jsem tolerantní a otevřený člověk, ale vzhledem k tónu Vašeho příspěvku si poznámky typu "bude s tebou ještě práce" laskavě nechte pro své potomky.
Upřímně děkuji za objasnění doby, po které se z fonetického přepisu stává jedinečný a vybroušený styl, budu si holt muset počkat (odbočka: znáte význam tzv. emotikon v textu?). Jirka Bejček Stehlíček moji pichlavě vtipnou poznámku zajisté vezme s humorem a nadsázkou, poněvadž je to charakter (říkali lidi, kterým věřím, osobně jsem s ním ještě nemluvil). Jen tak mě napadá - vzhledem k tomu, že ve vaší degustační skupině je Petr Buriánek příjemný člověk, Jan Šuráň ani Ladislav Jakl by neměli potřebu mi takto odepisovat, budete s nemalou pravděpodobností ona nezbytná postava zapšklého nerudy, která nesmí nikdy&nikde chybět. Přijměte tímto moje gratulace.
S přáním více humoru do života ukončuji tento flame thread.

Val
---------------------------------
Zpráva byla upravena 16.03.2011 ve 12:20:58


napsal(a): val [Odpovědět]

Elf

středa, 23. únor 2011
15:20

Elf

Občas jsem také donucen dát si Budvar 12° v čepované podobě (nechutná mi ochutnávka a do odjezdu autobusu daleko). A zrovna nedávno byl po delší době opravdu dobrý, ovšem jinak s ním mám spíše negativní zkušenost a to je tam dobře uskladněn, trubky proplachují denně a výtoč Budvaru je poměrně velká.
V případě Svijanského Rytíře také jak kdy, poslední dvě zkušenosti, kdy jsem sehnal opravdu čerstvé várky a ve stejném obchodě, byl zážitek z piva pokaždé jiný. Jednou nezáživné a fádní a jednou výrazné a dobré, i když ta chmelová vůně a chuť je trochu "zvláštní".


napsal(a): Elf [Odpovědět]

Dan

středa, 23. únor 2011
15:18

Dan

Výsledky degustace hodnotit nebudu, ale hymna První pivní tramwaye nemá chybu. To je první hospoda s vlastní hymnou.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Kejna

středa, 23. únor 2011
11:59

Kejna

ok, degustace zajímavá, ale ta hymna .. BOMBA!! móóc pěkný, no a ony vyfocené "vzorky" .. nádhera.


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

Tomáš Kroupa

středa, 23. únor 2011
15:22

Tomáš Kroupa

to Kejna: No, zdá se že moc nechybělo a vzorky vyklouzly do vzorků... :)
---------------------------------
Zpráva byla upravena 23.02.2011 ve 15:23:41


Chytrolín z pivní pěny

středa, 23. únor 2011
17:10

to Tomáš Kroupa: BINGO! Máte 100 bodů!


napsal(a): Chytrolín z pivní pěny [Odpovědět]

Chytrolín z pivní pěny

středa, 23. únor 2011
11:42

To jsou ale nádherné vzorky, kdy je příští degustace? Přišel bych se na ně podívat…


napsal(a): Chytrolín z pivní pěny [Odpovědět]

Insider

středa, 23. únor 2011
17:25

to Chytrolín z pivní pěny: Nesahat! Která to byla ruka! Plesk! To bylo na zapamatovanou.


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Insider

středa, 23. únor 2011
10:26

Stálost chuti je jedna z mála předností velkých pivovarů proti malým (a ve skutečnosti jeden z hlavních důvodů vzniku průmyslových pivovarů v 19. století.) Pokud by ztratily i tuto výhodu (z jakéhokoli důvodu), tak to pak ať raději zhynou. Tohle se prostě stát nesmí, nikdo po velefabkikách nechce buhvíco, ale tu základní stálost úrovně ano. Když v automobilce poserou u nějaké série brzdy, tak vám je zadarmo opraví a ještě poskytnou náhradu. Jakou náhradu dostane ten, kdo si koupí takovejhle budvar?


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Kabris

středa, 23. únor 2011
09:32

Kabris

A jeden zážitek s Budvarem z Mostu. Občas tam chodíme do podniku, který se jmenuje Budvarka. V Mostě jsou ale dvě. Je s podivem, že ač jsou obě zaváženy zároveň, v jedné je Budvar skutečně hnusný. Skladování a hygiena pivního a strojového zařízení je v tomto případě velmi důležitá.


ICQ: 296335027

napsal(a): Kabris [Odpovědět]

Timgard

středa, 23. únor 2011
11:16

to Kabris: Dobrý den, jsem také mostečák a občas též zavítám na Budvar (i když nejvíce mi chutná Mostecký kahan):-) Mohl by jste mi prozradit, ve které budvarce stojí pivo za prd? V té pod neprašem anebo v té pod Business Centrem? díky


napsal(a): Timgard [Odpovědět]

Kabris

pátek, 25. únor 2011
16:08

Kabris

to Timgard: I Vám dobrý den, do Budvarky pod Business Centrem už myslím nepůjdu. Nebo že bych mu tam dal ještě šanci? Obecně je to ale v Mostě s pivní nabídkou špatné. Jedinou perlou jest Pivovar Kahan, resp. Gama hospoda a to je tak vše. Pivní fajnšmekr aby zaplakal.


ICQ: 296335027

napsal(a): Kabris [Odpovědět]

Sekal

úterý, 22. únor 2011
22:13

Sekal

Jednou jsem si dal ve vlaku lahvový Budvar 12°, nebo jak tomu teď říkají, a byl jsem naprosto zděšen. Chutnalo to příšerně, přitom Budvar (nikoli ovšem lahvový) poměrně pravidelně piju, i když spíš jen kroužkovaný ležák nebo desítku, ale občas si dám i dvanáctku. Ještě k degustaci - Svijanský rytíř mne zas až tak nepřekvapuje, podle mne je to relativně dobré pivo, i když jsem jej dobře rok a půl neměl, takže nemohu soudit, co v poslední době. Nevím, jestli se ale jedná o klasický český ležák (výrobou). Přecejen chuťově je od ostatních degustovaných piv značně odlišný. Když tam dali Gambrinus Premium, tak tam mohli dát i Svijanský Máz.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Masakr

úterý, 22. únor 2011
22:00

Já se smíchy snad poseru:-)


napsal(a): Masakr (rambleon(a)centrum.cz) [Odpovědět]

Pohárek chuťový

úterý, 22. únor 2011
20:53

Hm. Vzorky už jsou tady.. Začínám chápat kouzlo pivních degustací.


napsal(a): Pohárek chuťový (rada(a)email.cz) [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI