Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Braník ze smíchovských CK tanků zvítězil

Jak vlastně to pivo chutná


verze pro tisk

Braník ze smíchovských CK tanků zvítězil

Braník ze smíchovských CK tanků zvítězil

První Pivní Tramway 12. května 2010 – Ochutnávání jedenácti vzorků dvanáctek zakoupených v obchodní síti přineslo opět překvapení. Piva, kterých by si možná pivní fajnšmekr v regálu obchodu nevšiml, obsadila první čtyři příčky! Uznávaný pivovarský odborník Jan Šuráň jen nevěřícně konstatoval: „Na prvních čtyřech místech piva z CK tanků!“ Ale taková je anonymní degustace, prostě ukázaná platí, nemá cenu cokoliv okecávat.

Tak které dneska vyhraje?
Tak které dneska vyhraje?

První Braník dostal vyrovnaná hodnocení, a i když žádného degustátora vyloženě nenadchl, o bod zvítězil. Totálním propadákem byl Žejdlík z pivovaru Litovel. Při slovním hodnocení použili degustátoři silné výrazy jako: „smrdí, pachuť, odporné, nepitelné i na poušti“. Pivo nebylo zkažené ani prošlé, doba spotřeby byla do začátku srpna. Reklamní slogan na etiketě TRADIČNÍ ČESKÉ PIVO PRVOTŘÍDNÍ KVALITY je u této „lahůdky“ z Litovle nepatřičný. Malé pivovary se v prestižní kategorii dvanáctek v této degustaci moc nepředvedly.

Voní?
Voní?

Anonymní degustace českých, moravských a slezských dvanáctek budou pokračovat dalšími dvěma ochutnávkami. Seriál První Pivní Extraliga vybere z každé degustace tři postupující do velkého finále. Zatím se kvalifikovaly: Poutník, Bernard, Svijany, Braník, Radegast a Budweiser Budvar.

Výsledky
Výsledky

Výsledky

vzorek | hodnocení | počet bodů | umístění

Radegast | 3,3,5,5,5,3,4,4 | 32 | 3

Zlatý Bažant | 1,3,5,6,4,6,5,5 | 35 | 5

Budvar | 6,2,2,2,2,5,5,7 | 31 | 2

Braník | 3,5,4,4,3,4,4,3 | 30 | 1

Žejdlík | 7,7,8,6,7,10,7,10 | 62 | 11

Regent | 5,4,5,6,5,6,5,8 | 44 | 9

Kozel | 3,5,3,6,5,4,4,3 | 33 | 4

Záviš | 4,5,4,7,6,4,6,5 | 41 | 8

Opat | 5,5,6,6,7,5,7,6 | 47 | 10

Žatec | 5,3,6,4,6,5,5,3 | 37 | 6

Rebel | 2,4,7,3,6,5,6,6 | 39 | 7



[František Trantina] [Zobrazeno 10553x] [25. květen 2010]
[Degustace] [comments: 42] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

tomino

středa, 2. červen 2010
08:39

tomino

Tak včera sem si Braník 12 speciálně kvůli tomuhle koupil a musím říct...
Pánové co ste před touto degustací pojedli...zdechlou myš?? :D
To pivo nemá s opravdovým pivem vůbec nic společného!


napsal(a): tomino [Odpovědět]

jedenznich

středa, 8. září 2010
00:25

to tomino: no asi jsme předtím kloktali hovnem, jak už v těchto rozvášněných diskuzích kdosi vtipně poznamenal..


napsal(a): jedenznich [Odpovědět]

Adsense

23. duben 2024
09:44


posted by: Inzerce

Jarda

pátek, 28. květen 2010
15:29

A nemohlo jen dojít k malé, ale osudové chybě? Asi jako když vznikl mýtus okolo špenátu ::lol
Nicméně je fakt, že člověk když je zaujatý, ledacos odpustí, nebo naopak na lecčems hnidopišsky hledá chyby. A anonymní degustace skutečně může odhalit pravdu. Nicméně Braník jako č.1, to je fakt silné kafe. Teď stranou HGB a různé náhražky, ale fakta. Kdo má rád hořké nápoje, toho určitě zaujme. Ale kdo má rád pivo, zná pivo, hledá v něm víc a umí to najít :-? Zapomeňme na hořkost a co zbývá? Řídká kapalina vodové chuti. Kdyby někdo potají některé z piv na posledním místě říznul trochou Ferneta, bezpochyby by ho dostal na první místo.
Zde se přikláním k Danovi, který podotkl, že jestli se při tom kouřilo jako minule, tak to vše vysvětluje. Typickým příkladem je můj táta, kterému Braník také moc chutná...protože je hořký. Ono když si někdo zmrví chuťové buňky 60 cigaretami denně, tak kromě té hořké už ani snad jinou chuť nevnímá.


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Jan Zasvěcený

čtvrtek, 27. květen 2010
21:49

Ať si každý degustuje co ráčí. Ať každý zde zveřejní své postřehy. Ale když se podívám na dva poslední články autora, a zvolenou rétoriku, tak očekávám, že třetí článek bude mít titulek "Použití technologie HGB nikdo z degustátorů nepoznal" a potvrdilo se tak, odkud vítr vane. Pak už bude následovat jen "Piva vařená nejmodernějšími technologiemi zvítězila v testu". No jo, když jim zakázali tu kampaň s českým pivem, tak to zkusíme jinak...


napsal(a): Jan Zasvěcený [Odpovědět]

PetrV

pátek, 28. květen 2010
02:51

PetrV

to Jan Zasvěcený: No, obávám se, že jste dost vedle. Myslím, že byste se hlavně měl podívat, kdo je autor.


napsal(a): PetrV [Odpovědět]

korela

čtvrtek, 27. květen 2010
14:53

No, chutnal jsem "Žejdlík" (min. trv. do 8.8., zakoupeno v Máji) - a docela v klidu, samozřejmě nijak neexceloval, ale že by byl "odporný a smrděl", to ani náhodou.


napsal(a): korela [Odpovědět]

Dáda

čtvrtek, 27. květen 2010
10:56

Podobné anonymní degustace děláme také a zrovna v té minulé (10 vzorků) úplně propadli Budvar s Radegastem a Kozlem, ale vyhrál těsně další eurobeer Staropramen, právě před zde neoblíbeným Regentem, mimochodem, ten já si s chutí pravidelně dávám jak točený, tak lahvový.


napsal(a): Dáda [Odpovědět]

BCH

středa, 26. květen 2010
20:56

BCH

Hm, tak poté co delegaci z pivní info začalo chutnat Krušovické pivo na degustacích v Krušovicích, docela další zajímavé pivní zjištění... To že je lahvový a nakonec i točený Opat tragický, to už pozoruju delší dobu, ale dát přednost lahvovému Braníku, Ragedastu a Kozlu před Žatcem a Rebelem, tak to už by byla silná káva...


napsal(a): BCH [Odpovědět]

Pivomil Obecný

čtvrtek, 27. květen 2010
09:49

to BCH: Musím konstatovat, že piva z malých pivovarů mají dost často kolísavou kvalitu, asi záleží na várce s následném skladování v obchodu.


napsal(a): Pivomil Obecný [Odpovědět]

BCH

čtvrtek, 27. květen 2010
20:02

BCH

to Pivomil Obecný: To skladování beru-např. u hypermarketů. Kolísavost várek u středních pivovarů beru trochu jako mýtus, stejně jako počet dnů do konce minimální tvanlivosti (hodně se taky probírala Polička). Konktétně s prošlou lahvovou Poličkou mám zkušenost z Liblice a kvalita nebyla o nic horší.


napsal(a): BCH [Odpovědět]

Pivomil Obecný

pátek, 28. květen 2010
12:11

to BCH: Kolísavost várek prosím neberte jako mýtus, vím o čem hovořím. Ono heslo "Dej Bůh štěstí" je velmi výstižné...


napsal(a): Pivomil Obecný [Odpovědět]

MilanD

středa, 26. květen 2010
15:40

Pánové, je to bohužel přesně tak, jak dopadla degustace. Některá zejména lahvová piva malých výrobců, se někdy dají pít jen se sebezapřením. Také při koupi piva upřednostňuji malé výrobce, ale velice souhlasím s hodnocením třeba piv Regent níže. Minule jsem koupil desítku i 12%, opravdu se to dalo pít jen se sebezapřením, teď jsem tedy upřednostnil 14% Prezidenta, prakticky nepění, chuť k ničemu. S Poličkou mám naštěstí zkušenosti jen příjemné, Krumlov se o něco zlepšil. Na příkladu Poutníka se dá usuzovat, že i výborné pivo se dá vyrobit všude. Pak se vžiju do role klasického konzumenta, který narazí na nějaký takový výtvor a nabude dojmu, že nákupem Radegastu nebo Braníku 12% nic nezkazí a bohužel je to pravda.


napsal(a): MilanD (mildvorak(a)email.cz) [Odpovědět]

Oliheň

středa, 26. květen 2010
13:47

Tady je každej chytrej a hned spílá degustátorům. Ti si ale dali poctivou práci a udělali to docela svědomitě. A výsledky? To je právě kouzlo anonymní degustace. Každej je chytrej v supermarketu a zvrací nad jedněmi značkami a plesá nad druhejma. Ale pak je v anonymní degustaci ani nepozná. Nepodsouvejte degustátorům,že se jim líbí sračky. Možná jsou stejní fajnšmekři jako vy, co tu nadáváte. Možná byli taky překvapeni. Zkusme to vzít prostě jako jistou informaci, zajímavou ale ne s patentem na rozum. A nejlíp si to zkusme každej sám. A jako oni zařídit, abychom vůbec nevěděli, co je v ochutnávané kolekci. A možná se taky budeme divit.


napsal(a): Oliheň (olihen(a)super.cz) [Odpovědět]

Tramwayový Degustátor

středa, 26. květen 2010
15:43

to Oliheň: Mluvíš mi z duše, Olihni. Anonymní degustace jen dokazuje, že jsem často obětí virtuální pivní reality. Setkání s realitou skrze naše čichové a chuťové buňky bývá poučné!


napsal(a): Tramwayový Degustátor [Odpovědět]

jedenznich

sobota, 31. červenec 2010
15:16

to Oliheň: máš naprostou pravdu. Já můžu říct, že když se ukázalo, co jsme vlastně dali na první místo, první reakce byla: Ty vole , to snad radši zatlučem, ne.. Jenže to bysme byli pěkný sráči, prostě když už jsme si to jednou vymysleli, tak to musíme dotáhnout do konce..


napsal(a): jedenznich [Odpovědět]

Tramwayový Degustátor

středa, 26. květen 2010
13:37

Byl jsem v šoku, stejně jako většina degustujících. Ale nikdo neví, jakých jedenáct vzorků se ochutnává. Já ani netušil že Smíchov dělá Braník dvanáctku, Braník (10°) pro mne byl synonymem nejlevnějšího piva bezdomovců. Až dokončej v Praze rekonstrukci Branického sklípku ve Vodičkově ulici, zajdu tam na pár kousků a uvidím...


napsal(a): Tramwayový Degustátor [Odpovědět]

tomas

středa, 26. květen 2010
12:37

tomáš

Tak on lahváč velký, prodávaný značky koupenej v pražským marketu co je přivezenej z blízkýho Smíchova nebo Popovic, bude vždycky ve finále chutnat líp ať už je dělanej nebo ředěnej jakkoli, protože bude hlavně čerstvější než regionální exotika, kterou moc většinovej pražskej zákazník nezná a nekupuje, tudíž pivo stojí měsíc ve skladu, měsíc pod zářivkou v obchodě než si ho někdo koupí a bude dělat "objektivní" degustaci. Je ale fakt, že třeba lahvovej Regent nebo Opat je loterie vždycky.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

MilanD

středa, 26. květen 2010
15:52

to tomas: Naprosto souhlasím, loni se konal jakýsi Tesco pivní festival a na něm je objevily značky v pražském Tescu nikdy neviděné ale hlavně čerstvé. Do té doby se Perštejn nestal nikdy mnou obdivovaným pivem, ale tehdy v mé degustační soutěži zvítězil. Pak "festival" skončil a piva se někam vytratila, aby se asi po měsíci opět objevila na regálech, tentokrát však již z nefestivalovou cenou. Zaradoval jsem se, opět mají Perštejna, ale ouha, pivo již ztratilo svou původní chuť i jiskru, přitom šlo o stejnou šarži jako před měsícem.


napsal(a): MilanD (mildvorak(a)email.cz) [Odpovědět]

píra

středa, 26. květen 2010
10:32

píra

Co člověk, to názor. Na ten mají právo všichni. Já to beru tak, že se sešlo pár strejdů a strejčků a ochutnali pár piv. To se děje na mnoha místech několikrát do týdne. Akorát, že si většina lidí nedá tu práci s tím to sepsat a vyvěsit. Trochu jsem se pousmál nad výběrem piv a to je vše. Doufám, že bude brzy následovat zajímavější článek.


napsal(a): píra [Odpovědět]

Sekal

středa, 26. květen 2010
11:39

Sekal

Mají nezadatelné právo degustovat a výsledky pak zveřejňovat. Je pravda, že jsem neměl Braník dlouho. Nechutná mi, stejně jako Radegast nebo Zlatý Bažant, nevím ale, proč bych se měl trápit anonymní degustací, abych své chuťové vjemy verifikoval. Degustace tolika piv je podle mne blbost. Každému, kdo o sobě pochybuje, radím, ať si dá Poličku dvě a pak to spláchne PU.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Energetik

středa, 26. květen 2010
11:59

Energetik

to Sekal: Tak zrovna Poličku kdybych spláchl dobře ošetřenou Plzní (a opravdu se dají ještě najít), tak bych o sobě asi pochyboval dál :) Narážím na to, že každý má prostě jiný chutě, nikomu nutně nemusí chutnat Polička nebo jiná produkce středních či mini pivovarů :)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Roman

středa, 26. květen 2010
10:25

Ne, že by mi bylo po vůli vítězství Braníku, na druhou stranu s hodnocením Regenta a Rebela se můžu ztotožnit. S Regentem mám problém vždy, Rebel neurazí, ale je o ničem.


napsal(a): Roman [Odpovědět]

Jura z brna

středa, 26. květen 2010
10:10

to Krišot: protože se nedá sehnat. Vždycky mi příde líto, když už se do kšeftu z daného pivovaru vozí břečka, že nemůžou vzít pár bas normál produkce. Nechápu to.


napsal(a): Jura z brna [Odpovědět]

mar

středa, 26. květen 2010
08:31

mar

Ono je taky otázka co těmto "degustátorům" chutná za piva. Jestli preferují různorodost chutí regionálních pivovarů nebo "chuť" europiv. Možná jim europiva chutnají a proto taky skončili regionální pivovary víceméně se špatným hodnocením. Protože aby piva jako Záviš, Žatec, Regent nebo Rebel "propadli" a europiva Radegast, Zlatý Bažant zvítětili mi přijdou mírně řečeno dost zvláštní. Spíše to vypovídá o tom jakou "chuť piva" degustátoři preferují: eropiva jsou mňam, no a jakákoliv odchylka od "normálu" europiv je vlastně na závadu. Takže tento test bych rozhodně za věrohodný nebral. Pouze vypovídá o tom jaké pivo tito lidé preferují.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 26.05.2010 ve 08:32:31


napsal(a): mar [Odpovědět]

Energetik

středa, 26. květen 2010
09:39

Energetik

to mar: Jak tak koukám na tu sestavu, tak bych neřekl, že preferují europiva... On si to člověk asi musí vyzkoušet. Já, jakožto vyznavač hořkých piv, bych možná hodnotil stejně. Těžko říct. Ten Bráník by byl u mne určitě nahoře, to se prostě povedlo a docela lituju, že již neexistuje v točené podobě, nebo aspoň o tom nevím. A za sebe třeba musím říct, že ať ochutnávám všechny možné pivní styly a u nás jsem až na šest výjimek už pil všechno a nevyznávám europiva (já mám prostě svýho Krakonoše :-) ), tak třeba s Poličkou jsem měl vždy trochu problém, s Regentem taky, naopak bych vysoko hodnotil asi Žatec a možná Rebel (dřív dobrý, dnes už horší).


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

moreli

středa, 26. květen 2010
11:58

moreli

to Energetik: Točený Braník 12 mají v Branický formance ve Vodičkově, ale když jsem šel v neděli okolo, tak bylo zavřeno, asi tam zrovna probíhá rekonstrukce.


napsal(a): moreli [Odpovědět]

Energetik

čtvrtek, 27. květen 2010
09:21

Energetik

to moreli: Díky za info! Asi by stálo za to to okoštovat...


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

moreli

čtvrtek, 27. květen 2010
09:50

moreli

to Energetik: Taky musím tu 12 ochutnat, říkám si to už dlouho, ale když jsem v Praze, tak většinou spěchám kamsi do Nuslí ochutnat něco zajímavějšího :-).


napsal(a): moreli [Odpovědět]

Energetik

čtvrtek, 27. květen 2010
09:55

Energetik

to moreli: To máš pravdu, v Nuslích jsem téměř denně, chce to změnu :-)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Energetik

středa, 26. květen 2010
08:27

Energetik

Reakce mi připomínají tu scénku z Pelíšku. Jak to není z USA, tak to pánům nevoní... ::lol Přesně opačná hysterie, jakmile uspěje pivo z většího pivovaru, tak je to problém už z principu. Přitom můj osobní názor je ten, že Braník 12°patří opravdu k tomu lepšímu a fakt teď neřeším, že se to vaří na Smíchově a jak se to "vyrábí". Důležitý je pro mě (stejně jako u ostatních piv a pivovarů), jak mi to chutná. Nezkoumám postupy výroby atp. Ale je to věc názoru, jen je prostě úsměvná ta hysterie lidí, kteří hned napíšou, že mají degustátoři kloktat hovnama (například) a přitom třeba dané pivo x let ani nepili... :)

A mimochodem třeba Regent a Opat zrovna tady je na správném místě, byť ze sympatických pivovárků, tak se to prostě pít nedá (v lahvové podobě). A říkám to proto, že jsem to opravdu chutnal.


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

mar

středa, 26. květen 2010
08:36

mar

to Energetik: Lahvový Regent mívá výkyvy to je fakt. Jednou dobrý jindy se to nedá pít. Měly by s tím už konečně něco udělat. Posledně co jsem chutnal lahvového Regenta 12% tak byl OK.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 26.05.2010 ve 08:36:25


napsal(a): mar [Odpovědět]

Kejna

středa, 26. květen 2010
08:45

Kejna

to Energetik: 100% souhlas s Energetikem! sám jsem byl před rokem v PD na degustaci jedenáctek a konstatuji, že překvapivě, ale celkem zaslouženě tehdy vyhrála G11, ale to přece neznamená, že ji začnu lemtat.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 26.05.2010 ve 11:26:19


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

hroch

čtvrtek, 27. květen 2010
19:31

hroch

to Energetik:
Opata piju pravidelně, protože si necháváme dovážet každý měsíc sud i pár lahví. Protože je to dovezenou rovnou pivovarem, je to buď čerstvé anebo správně skladované. Opat má svoji specifickou chuť, která špatným skladováním se až nepříjemně zvýrazní. Po vyzkoušení mnoha piv od nich bych vždy doporučil Bitera, medový, kvasničáka, ale hlavně medovýho kvasničáka. u nekvasnicové jedenáctky či dvanáctky je specifická chuť pivovaru více cítit a může být pro hodně lidí nepříjemná. U Staropramenu mě před lety přišla zajímavá příchuť sladových výtažků a snad nesladového ječmene, ale asi zvyšovali podíl těchto surovin a v období cca minulý rok až před dvěma měsíci, kdy jsem ochutnával S naposled mě přišla velmi nepříjemná. Jinak každá degustace dopadne jinak, a hlavně mě například donutí ochutnat Staropramen jestli se trochu zlepšil, jako mě donutil nedávný článek ochutnat Krušovice.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Energetik

pátek, 28. květen 2010
12:48

Energetik

to hroch: Musím souhlasit s kvasničákem, ten je od Opata mimořádně vyvedený, medovou "verzi" jsem bohužel neměl. Co se týká Bittera, shodou okolností jsem ho měl teď v nejmenované v Nuslích a pitelné to celkem bylo. Co mi vadí, je ta vůně - někdo to nazval jako myšinu. Ona v tom tak cítit nebyla, ale když o ní vím, tak jsem jí tam prostě našel. Spíš moje chyba. Jinak se vším souhlasím.


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Krišot

středa, 26. květen 2010
06:30

Krišot

A proč zkoušeli žejdlík,levné marketové pivo a ne klasickou litovelskou 12ku, ta by určitě nepropadla?


napsal(a): Krišot [Odpovědět]

Dan

úterý, 25. květen 2010
23:26

Dan

Jestlipak při tom degustátoři kouřili, jako minule? To by vše vysvětlovalo.
Z fotek to není patrné.
Jinak si ty výsledky nedovedu vysvětlit :-?


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Ludwig

úterý, 25. květen 2010
23:17

Ludwig

1 az 5 jsou k zbliti.. O tom neni pochyb!
Az tak od te 6ky bych se i neceho napil (viz. cisla na obrazku)
Kdo to proboha degustoval????????????????????????????????


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

umbob

středa, 26. květen 2010
08:27

umbob

to Ludwig: Ale no tak Luďo :) Nech si své nepochybné soudy pro sebe.Já třeba s Budvarem nemám sebemenší problém. A jinak podepisuju příspěvek Tchoře


napsal(a): umbob [Odpovědět]

DanD

úterý, 25. květen 2010
21:43

DanD

Voda na mlýn europivům.


napsal(a): DanD [Odpovědět]

Tchoř

úterý, 25. květen 2010
22:26

to DanD:
Jedna věc je vybrat jako nejlepší (euro)pivo, které mohou vypít všichni a nikomu neublíží, nikoho neurazí, je prostě dělané jen na žízeň podobně jako minerálka nebo sodovka. Něco jiného je ovšem pošmáknout si na specifické chuti, která charakterizuje ten či onen pivovárek, která možná není každému po srsti a je třeba některým konzumentům i protivná. Ať si sakra každý vybere, co chce! A konečně za třetí: i kdyby v degustacích vítězily na všech frontách, já prostě ty oligopolní rychloqašky kupovat a pít nebudu!


napsal(a): Tchoř [Odpovědět]

Kapr

úterý, 25. květen 2010
20:52

No chlapci, vy byste měli kloktat hovnama:)


napsal(a): Kapr [Odpovědět]

honza1205

úterý, 25. květen 2010
21:01

honza1205

to Kapr: Jo pod to se podepíšu.


napsal(a): honza1205 [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI