Oreon

ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Clock/Day

Slavnosti piva, pivní slavnosti, dny otevřených dveří ...

verze pro tisk

Clock/Day [p1351][p2606]

Akce, na kterou jsem se těšil přibližně půl roku a do poslední chvíle nevěděl, jak se tam vlastně dostanu (280 km daleko), je konečně tady. Nakonec se nabídl sládek z pivovaru Zlatá Kráva, že mě sveze autem. V sobotu 14. srpna jsme okolo desáté ráno vyrazili na dlouhou cestu vstříc Potštejnu. Tak jsme se těšili, že ani jednou nezastavujeme a přibližně za 4,5 hodinky jsme konečně na místě. Na trase se stal menší defekt, ale to vyřešíme až ráno.

Věž a pivo

Počasí docela podařené, možná jen to sluníčko mohlo pálit o něco méně. Na vstupu platím 50 Kč za speciální sklenici, ze které budu celou dobu pít. Sklo je cejchované na 0,4 a všechna piva na každém stánku jsou podávána pouze v téhle míře, což mně osobně docela vyhovuje. Jako první jsou na nádvoří Fenetry foodtracky a hned za nimi už i první stánek s výčepem. No hurá už mám opravdu žízeň, dávám si na začátek něco slabšího a to Art#3 Session DDH IPA 10°.

Art 3

Uvnitř v horních prostorách se nachází bar s Clockem ale blíže ke vchodu má stánek pivovar Chroust, který zde na Fenetře už zahnízdil a vedle stojí výčep spřáteleného pivovaru Zichovec. Jako druhý vzorek si dávám možná trochu netradičně výborný pastry sour Cherry Vanilla 15° právě od Chrousta. Jelikož jsem celý den nic nejedl, tak si objednávám řádnou porcičku grilované kýty a k tomu několik dalších piv, jako například Trudi APA 8°, luxusní malinový kyseláč Nina 10° a nebo zichovecký Tastes Like Summer Mandarin Edit New Louny NEIPA 17°.

Bar uvnitř

Seznamuji se s Tomášem z pivovaru Chroust a ten mě bere do provozu celého areálu, čtyřnádobová varna (na varně nesmí chybět plakát Karla Gotta), tanky (ty tady má Chroust vlastní), dřevěné sudy s Fenetrou, stáčečky (i speciální stáčečka na lahve s korkovým uzávěrem) a obrovský chlaďák. V průběhu prohlídky popíjím Chroust Delta 12° přímo z tanku.

Varna

Po prohlídce se jdu podívat do původního pivovaru Clocku, který je situován cca 600m od Fenetry. Clock zde vaří už jenom výjímečně a technologii pronajímá létajícím pivovarům jako třeba Falkonu. V pivnici je doslova natřískáno a nejen, že není kam si sednout, ale došly i ejlový třetinky :( Dávám si mandarinkového Kida 11°, ale ten mě moc nezaujal, tak jdu zase zpátky na hlavní akci.

Clock

Jelikož je Fenetra nedaleko nádraží, tak má tahle bývalá fabrika i svojí vlečku, na kterou byl z Pardubic a zpět vypraven speciální "Hurvínek", takže jste mohli přijet vlakem rovnou na místo dění. Na vlečce byla také připravena drezína, na které se proháněli děti a opilci :)

Vlečka

Došel jsem až na konec areálu, kde má svojí stage DJ Šabart a ve spodní části budovy je na čepu Fenetra, tak ochutnávám Alter Farmhouse Ale dozrávaný 2 roky v sudu po portském víně a to bylo blaho. Po vychutnání si dopřávám sladký větrník a hned po něm skvělý černorybízový kyseláč 12° obohacený o vanilku od Zichovce. Zichovečtí se toho nebojí a řežou tenhle sour s kokosovou Juicy Lucy 15°, tahle kombinace překvapivě vůbec nebyla špatná.

Řezaná lucka s kyseláčem

Chtělo by to trochu zvolnit, tak se vypravuji na místní hrad. Po ne úplně hladké cestě jsem nejen vystřízlivěl, ale dostal i znova žízeň. Dám něco slabšího, naštěstí Zichovec právě narazil Spotlight Summer Ale 9°. Pomalu se stmívá a já ještě neochutnal výroční APU 13° tak šup na ní.

Zichovec, černorybízový kyseláč na hradě

DJ už to pěkně rozjíždí, tak v jeho blízkosti piju mne velmi dobře známou Stellu Sour IPA 15°. Okolo 22 hodiny už akce končí a lidi odcházejí. Nahoře, vevnitř na baru začíná soukromá párty, kde se dalo pokecat s pivovarskýma a teklo hodně Niny. Okolo jrdné už ani tady skoro nikdo není a je čas najít nějaké útočistě na spaní.

Fenetra v noci

Kousek od spodního pivovaru Clock, tudíž kousek od náměstí nacházíme menší louku. Rozložíme spacáky a můžeme spát. Krásná letní noc s nádherným výhledem na hvězdy. Ráno, okolo šesté mě budí slunce, ranní běžci a babča venčící psa, protože jsem si v noci nevšiml, že jsem si ustlal přímo vedle vysekané pěšiny :)

Clock v noci

Dopoledne se kluci z pivovaru podívali na to rozbitý auto a my jsme jim na oplátku pomohli s úklidem stánků a lavic. Zjistilo se, že je to oprava tak na 10 minut, ale bohužel s dílem, který v neděli nikde neseženeme, takže zpátky jedeme vlakem.

Fenetra, den poté

Dáme ještě nějaký pivko a narvu všechny vzorky do baťohu (div, že se cestou nerozpadl). Popojdeme těch pár desítek metrů na místní nádraží a ve 14:03 nám to jede. Nasedáme do vlaku, který ale na Hradec nejel, což jsme si všimli naštěstí včas a stíháme přesednout. Teď už nás čeká jenom dlouhých 6 hodin vlakem domů.

Fenetra

Parádní akce se super pivem a dobrým jídlem. Poznal jsem tu další spoustu fajn lidí okolo piva a dozvěděl se spoustu zajímavých věcí. Škoda jen té dlouhé cesty, jinak bych hodnotil 10/10.

Pevně věřím, že jsem v Potštejně nebyl naposled…