Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Heineken končí s výrobou piva v Lounech

Co se píše o pivovarech a pivu


Heineken končí s výrobou piva v Lounech

[pondělí, 25. leden 2010]

Heineken se zbavuje dalšího pivovaru v Česku. Musí šetřit, a tak končí s výrobou piva v Lounech. O místo přijde 60 lidí. Na místě původního pivovaru zbude sklad. Značka Louny ale nezmizí, výroba bude přemístěna do Ústí nad Labem. Firma už zavřela pivovary v Kutné Hoře a Znojmě.

Hlavním důvodem pro zrušení lounské výroby je podle společnosti špatný technický stav pivovaru, trvalý pokles výroby a také ekonomická krize, která vede k dlouhodobému poklesu konzumace piva v České republice i v zahraničí. Firma navíc očekává, že spotřeba piva ještě klesne po zvýšení spotřební daně.

"Rozhodnutí přesunout výrobu z Loun nebylo pro nás v žádném případě jednoduché, protože ovlivní některé z našich zaměstnanců, kteří prokázali velmi pozitivní a profesionální přístup k integraci po akvizici Drinks Unionu," řekl generální ředitel Heinekenu ČR Lieven Van der Borght.

Ovlivnění znamená v překladu to, že Heineken propustí do konce ledna 29 lidí a dalších třicet pak propustí v následujících týdnech a měsících. Třináct lidí najde uplatnění v jiných pivovarech společnosti

Zavření pivovaru není velkým překvapením. Už loni v listopadu přestal Heineken stáčet v Lounech pivo do lahví.

Nyní přestane stáčet pivo do sudů a pivovar v Lounech bude poté sloužit jako sklad.

Louny nezmizí, vařit se budou v Ústí

Značka Louny ale z trhu nezmizí. Výroba bude přesunuta do pivovarů ve Velkém a Krásném Březně (Ústí nad Labem) a plně zachována zůstane podle firmy i původní receptura.

"Značka Louny je ve městě a v celém regionu Loun tradiční a oblíbená, proto se bude nadále těšit významné marketingové i obchodní podpoře," ujišťuje firma v tiskovém prohlášení.

Louny jsou tak třetím pivovarem, kterého se třetí největší pivovarnická skupina zbavuje. Před ním už zavřela pivovary ve Znojmě a v Kutné Hoře. Heineken zavřel také několik pivovarů na Slovensku.

Heineken v Česku vlastní pivovar Starobrno a Královský pivovar Krušovice a v roce 2008 koupil ústeckou společnost Drinks Union, které patří pivovary Krásné a Velké Březno. Na tuzemském trhu obsazuje třetí místo. V roce 2008 uvařil 2,8 milionu hektolitrů piva.

Zdroj: Ekonomika iDnes.cz | Autorka: Iva Špačková


Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

Slávek

pondělí, 27. září 2010
20:29

a když ten \\\"poctivý\\\" Budějovický budvar vaří jen z chmele, sladu a vody, tak proč k tomu nakupuje TANIN ??? Tanin se teď přidává do piva s oficiálním zdůvodněním, že je to antioxidant ( prodlužuje se tím trvanlivost piva). Ale pravda asi bude taková, že tanin má velmi silnou hořkou chuť a pivovar může ušetřit část z toho ždibce chmele co stačí k výrobě piva.


napsal(a): Slávek [Odpovědět]

Pavel R.

úterý, 26. leden 2010
13:33

Pavel R.

Takže v 16:00 v uniformách LM před branou Krušovic. V 16:52 jim letí letadlo do Holandska :D :D :D


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
12:29


posted by: Inzerce

Dan

úterý, 26. leden 2010
14:34

Dan

to Pavel R.:
Bezva nápad! Pivní sametová revoluce! :D
Kam já jen dal tu uniformu? ::lol


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Petr F.

úterý, 26. leden 2010
11:11

Vidím, že tady plno lidí chce něco napsat ale vyhne se tomu. Napíšu to tedy za vás.
Ať už jde celý Heineken do prdele. Všechno jste tu zkurvili a nikdo tu o vás nestojí. Sbalte si ty své sračky a PR bláboly jak vás všechno mrzí.Doufám, že všechny ty svinstva co tu předvádíte se vám vrchovatě vrátí. A všem čechům, co jim vydatně pomáhají v likvidaci oboru píšu - styďte se! Však na vás také jednou dojde. Protože, pokud činíš sprosťárny a levárny , vrátí se ti to. To je zákon akce a reakce vy mizerové.


napsal(a): Petr F. [Odpovědět]

emu

úterý, 26. leden 2010
11:47

emu

to Petr F.: Nejsem nadšený z uzavření Loun, je to velká škoda :(
Ale zákony trhu jsou zákony trhu. Každá soukromá firma má právo se chovat maximálně ekonomicky a těžko jí to vyčítat. Všechno začíná a končí u spotřebitelů. Pokud budou výrobky firmy dál kupovat, což budou, tak tím vystavují souhlas s postupem Heinekenu. Já si Louny z Krušovic nekoupím, ale bude nás dost? A pokud nejde o pivo, jak se mi morální kazatelé chováme?
Začni u sebe a řekni si, jestli oporavdu ve všem odmítáš praktiky nadnárodních výrobců. Podívej se, co máš na sobě, jaký používáš mobil, počítač, co máš kolem sebe na stole, co jinak jíš, jaký máš kolo nebo auto, ledničku či pračku atd. atd.
třeba jsi opravdu jeden z mála bojovníku proti všeobecné globalizaci. ale kolik takových lidí je?


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

val

úterý, 26. leden 2010
17:28

val

to emu: Můj počítač má značku nadnárodní firmy a je ve špičkovém stavu už léta. Můj mobil vyrobila nadnárodní megafabrika a je to parádní mašinka. Moje dnešní svačina pocházela z mega masokombinátu a byla to kupodivu mňamka. Výrobky Heinekenu jsou výrobky mezinárodní korporace a stojí za hovno. A o tom to je.


napsal(a): val [Odpovědět]

Trhac

úterý, 26. leden 2010
18:08

Trhac

to emu: Já taky ne, tak jsme dva:-) Opravdovej průser tkví v tom, že nás s vyvinutou pivní chutí je málo... tenhle národ "pivařů" pije prostě dlouhodobě sajrajty a tak není problém jim je vyrábět a s chutí prodávat, hlavně, že dostanou pivo za babku v akci...A další část si zase dopřeje svůj "prémiovej" Hleneken, Stellu nebo podobný močky, a myslej si, že když daj 20 za láhev, že to automaticky zaručuje, že pijou pivo....a nakonec těch pár tisíc patriotů z okolí zrovna zavíraného provozu bohužel nemá moc to změnit...


ICQ: 276990904

napsal(a): Trhac [Odpovědět]

umbob

úterý, 26. leden 2010
11:49

umbob

to Petr F.: Přeposlat na katerina.eliasova@heineken.com nebo k.eliasova@starobrno.cz . Ať jednou ta hlásná trouba mluví i opačným směrem,tj.ke svým chlebodárcům :D


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Dan

úterý, 26. leden 2010
12:45

Dan

to Petr F.:
Je to sice krásně a "od srdce" nepsáno, jenže...
"A všem čechům, co jim vydatně pomáhají"... Těch Čechů co jim pomáhají je totiž poněkud hodně.
Byli jsme to my Češi, co jsme toto dopustili, naše umění a historii, hloupě předali do rukou cizích...
Jsme to my Češi, co se necháme obelhat přihlouplými stupidními reklamami a kupujeme ty jejich zprzněné výrobky.
My naivní, stále chceme věřit, že pivovary jsou tu proto, aby pro nás vařily to nejlepší a nejchutnější pivo. Ne, pivovary jsou pouze výrobní prostředky sloužící k vytváření zisku.
A to přeci funguje, pivovary vyrábí (jedno kde a jaké pivo) a zákazníci ho pijí. Platí za ošizenou pivní napodobeninu nemalé peníze. Takže z hlediska byznysu , kvůli kterému sem Heineken přišel, je vše v naprostém pořádku.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

sv.Václav-Karlovy Vary

úterý, 26. leden 2010
01:32

Ano,lounská čepovaná dvanáctka měla svoji osobitou chuť, která mi vyhovovala, bude zlikvidována jako vyhlášený karlovarský speciál jedenáctka Karel IV.Po privatizaci karlovarského pivovaru jej Plzeňské pivovary zavřely a nyní je snad ke zbourání a pozemek k výstavbě bytů některým ruským investorem.


napsal(a): sv.Václav-Karlovy Vary (cermak.vaclav(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Dan

pondělí, 25. leden 2010
21:41

Dan

Myslím že to není konec. Na konci zůstanou jen Krušovice, v nich jedno pivo a na výstupu různé značky. Ty Heineken zachová. Vždyť už teď je mu jedno, co dává do lahví a jakou etiketu na ně lepí!
Je to hnus! ::cry


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Pavel R.

úterý, 26. leden 2010
04:25

Pavel R.

to Dan: Pravdu máš, budu ti říkat Žil Vern :D


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

Ámos

pondělí, 25. leden 2010
21:36

Heinekenu je jedno jestli stál pivovar v Lounech 115 let nebo jen pět. Jeho manažeři vidí svět přes peníze. Zavřeli Znojmo i Kutnou Horu, nejspíš časem zavřou i Krásné Březno. Tradice? Práce? Hrdost na něco místního? To je nebere. Jen levně vyrobit a co nejlépe prodat. Jediným velkým pivovarem, který drží tradici českého pivovarnictví, už zůstal jen Budějovický Budvar. Nejen proto, že je ryze český, ale že vaří i poctivé české pivo z chmele, sladu a vody. Žádné europatoky. Doufám, že mu to ještě dlouho vydrží. To znamená, že ho nějaký vládní bloud neprodá za nějakých 25 – 30 miliard, jak se spekuluje. Ta díra ve státním rozpočtu čítající nějakých 1,2 biliónů korun by to ani nepoznala. Navíc by to jednou nakrásně mohli nadnárodní borci zavřít, značku Budweiser přihodit k té americké a pod heslem „Dostanete stále stejnou kvalitu“ pod ní prodávat lidem nabízet „vylepšenou“ rýžovou kvalitu. Ufff.


napsal(a): Ámos [Odpovědět]

Pavel R.

úterý, 26. leden 2010
04:32

Pavel R.

Jak jsem již tady někde řekl, napsal....pro cizáky je české a čínské pivovarnictví, jedno a totéž. Hlavně holanďani v tom nedělají rozdíl.to Ámos:


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

Tchoř

úterý, 26. leden 2010
10:34

to Ámos:
Krásné Březno zavřou ještě letos. Pomineme-li lepší zdroj vody, pak např. lahvárna je v Březně Velkém a už dnes je jim jedno, zda jsou láhve Zlatopramen v přepravkách Březňáku a naopak.


napsal(a): Tchoř [Odpovědět]

Malakin

pondělí, 25. leden 2010
19:17

Malakin

Nevěděl by někdo, jak z etikety na lahváči poznám, že to bylo stočeno, příp. vyrobeno ještě v Lounech?


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

jar

pondělí, 25. leden 2010
20:03

to Malakin: pujde uz jen o sudove pivo sarze by mohla byt treba takova 240410L130405 po L1 musi byt 3,tak se znacily Louny


napsal(a): jar (jar.fric(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Dan

pondělí, 25. leden 2010
20:27

Dan

to jar:
Takže jedinná možnost, jak si dát originál Louny, je zajet si do pivovaru pro soudek? Existuje tam vůbec ještě nějaký prodej, pivovarská prodejna?


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Pavel R.

úterý, 26. leden 2010
04:11

Pavel R.

to Dan: Zkus si zajet pro uniformu LM. V dnešní době asi nic jiného nepomůže... :D


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

Pavel R.

úterý, 26. leden 2010
03:58

Pavel R.

to Malakin: xxxB3111...,


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

kuba

úterý, 26. leden 2010
15:28

přestali stáčet do lahví koncem listopadu, 3 měsíce trvanlivost, takže to musí být spotřeba do konce února a od podzimu už neměli zátky s logem, jen bílé, takže bude-li zátka s logem je to už z března


napsal(a): kuba [Odpovědět]

Dan

úterý, 26. leden 2010
12:35

Dan

to Pavel R.:
Asi jo :) Jenže tady už vážně končí veškerá sranda!
Ještě že ty minipivovary nám tu zůstanou. Bude to jen na nich, zachraňovat českou tradici.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Kisutam

pondělí, 25. leden 2010
18:50

kisutam

Až mě děsí,jak to jejich zavírání jde rychle.Je to jako rakovina.Obávám se ale,že to ještě není konec..


napsal(a): Kisutam [Odpovědět]

velbloud

pondělí, 25. leden 2010
17:02

velbloud

Nedá mi to, abych nereagoval, i když taková zpráva snad nejde ani slušně komentovat, proto se komentářů na adresu Hlenekenu raději zdržím. Už tak my Severočeši nemáme moc na výběr, Ústí zavřou taky co nevidět, Březňák v poslední době taky nic moc a tak nám zbývá už jen Žatec a minipivovar v Mostě ::cry Navíc Louny měli svojí specifickou chuť, prakticky nenahraditelnou. Jsem zvědav, co nám pánové z Heinekenu nabídnou za sra*ku pod názvem Louny...Budu se snažit ještě ochutnávat ty pravé nenapodobitelné Louny, bohužel už moc času nezbývá, tak si je snažme naposledy vychutnat všichni!


napsal(a): velbloud [Odpovědět]

jar

pondělí, 25. leden 2010
20:16

a proto chlapi,jako jeden z poslednich pracovniku lounskeho pivovaru nezapomente na znacku Louny cest jeji pamatce


napsal(a): jar (jar.fric(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Sekal

pondělí, 25. leden 2010
16:27

Sekal

Jaký mají výstav Louny? Podle těchto stránek měly v r.2006 výstav přes 250 tis. hl. To přece není prdel přesunout takovou výrobu jinam. Vše spěje do stavu, kdy budou obchoďáci z Heinekenu v budoucnu nabízet v Čechách vynikající krušovickou desítku, na severu Zlatopramen a na Moravě Starobrno 10°. Logicky mi vychází, že Heineken koupil pakl akcií v Zentivě, nebo kdo vyrábí Endiaron.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Pavel R.

úterý, 26. leden 2010
04:20

Pavel R.

to Sekal: Určitě to není prdel, vzhledem k tomu, že VB má výstav cca 169 000 ročně. A vzhledem k tomu, se asi v budoucnu smíchy neudržíme...


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

blackdog

pondělí, 25. leden 2010
16:22

Heineken končí s výrobou piva v Krušovicích
[dnes, 25. leden 2013]
Heineken se zbavuje posledního pivovaru v Česku. Musí šetřit, a tak končí s výrobou piva v Krušovicích. O místo přijde 160 lidí. Na místě původního pivovaru zbude sklad. Značka Krušovice ale nezmizí, výroba bude přemístěna do čínského Deyangu. Firma už zavřela všechny pivovary v Česku.
Hlavním důvodem pro zrušení krušovické výroby je podle společnosti špatný technický stav pivovaru, trvalý pokles výroby a také ekonomická krize, která vede k dlouhodobému poklesu konzumace piva v České republice i v zahraničí. Firma navíc očekává, že spotřeba piva ještě klesne po zvýšení spotřební daně.
Značka Krušovice ale z trhu nezmizí. Výroba bude přesunuta do pivovaru v Deyangu a plně zachována zůstane podle firmy i původní receptura.
Jedinečné pivo Krušovice bude nadále vařeno podle historických receptur krušovických sládků ze čtyř druhů sladů - sladu českého a tří druhů sladů speciálních rýžových. San-taiský chmel a speciální chmelové extrakty pak zajistí příjemnou hořkost a jemné chmelové aroma charakteristické pro piva značky Krušovice. To vše společně s vodou čerpanou z artézských studní z podhimalájských lesů vytvoří lahodnost a jedinečnost tohoto piva.
Pivo se do Česka bude dovážet ve speciálních pivních tankerech. "Přeprava piva v tankerech je nejšetrnější způsob přepravy a tak se českým pivařům dostane do rukou pivo v té nejvyšší kvalitě na jakou jsou zvyklí," řekl generální ředitel Heinekenu Int. Fui Toye H-nus.
"Značka Krušovice je celém Česku tradiční a oblíbená, proto se bude nadále těšit významné marketingové i obchodní podpoře," ujišťuje firma v tiskovém prohlášení.
Krušovice jsou tak posledním pivovarem, kterého se třetí největší pivovarnická skupina zbavuje. Před ním už zavřela pivovary ve Znojmě, Kutné Hoře, Lounech, Krásném Březně, Velkém Březně a v Brně. Heineken zavřel také všechny pivovary na Slovensku.


napsal(a): blackdog [Odpovědět]

h.p

pondělí, 25. leden 2010
14:19

No,je to rychlý...
Čiň nadnárodnímu molochu dobře,peklem se ti odmění....


napsal(a): h.p (hrubes.pivo(a)seznam.cz) [Odpovědět]

hroch

pondělí, 25. leden 2010
14:10

hroch

Je to smutný. Pivovar sice měl v průběhu let obrovské rozdíli v kvalitě svých výrobků, ale stejně je ho škoda.
Ale některým alespoň zůstanou vzpomínky, třeba na lounské pivo na chmelových brigádách- v letech 88-91. Sice v tom roce 91 byla kvalita piva, oproti relativně blízkým Krušovicím lehce horší, přesto jsme pili v Jimlíně téměř pod pivovarským komínem (cca 6km) točenou lounskou desítku a na doražení lahvové krušovice a občas lounskou dvanáctku- Louny speciál. Všechny zbytky piv co jsme po ránu nalezli v lahvích a půllitech se slévali do čtyřlitrové zavařovačky a po týdnu už v ní byl šlem plísně. Jednou se k nám na cestu na ubytovnu po zavíračce hospy přidali místní jezeďáci a jeden patriot prohlásil- fuj vy máte krušovice, nebyly by louny. Rychlá akce naplnění prázdné lahve s lounskou etiketou slivkama ze zavařovačky, správný zvuk při falešném otvírání a už jenom pořádný splávek hocha od krav a vyjádření Louny jsou louny. Žaludky se obraceli jen těm kdo věděli. Tak takovou mám vzpomínku na Louny Speciál.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

VozechV

pondělí, 25. leden 2010
13:14

VozechV

Smutno za dalším bodem naší historie. Ale chápu, že to nač se my díváme s láskou, tak pro jiné jsou jenom čísla. Holt takový je život a jeho koloběh a zákon trhu.

Nicméně v náhlém smutku jsem zplodil neumělou báseň. Leč podělím se o ni s Vámi, ačkoli ve svých sebraných spisech si ji nepřeji míti zapsanou. :)

Hoši Heinekenovští, h..ada hrubí.
Louny, lítostivě lkám.
Lahodný lok lounský
už si nikdy nedám.

Go Home Go Heine…


napsal(a): VozechV [Odpovědět]

Rosťa

pondělí, 25. leden 2010
15:11

Rosťa

to VozechV: Krásné. Asi by ale mělo býti .."ho..da hrubá.." a pak tedy i např .." lahodná piva lounská.." Jistý půvab tohoto řešení tkví i v přítomnosti dlouhého lkavého ááá na konci každého řádku básně...


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

VozechV

úterý, 26. leden 2010
05:58

VozechV

to Rosťa: Když já slovo hrubí spojil (sic nešikovně) se slovem hoši. A to proto, že mimo posledních dvou řádků používám jen slova začínající na H a L (Heineken a Louny). Původně jsem takto chtěl složit celou básničku, ale nějak se mi nedostávalo vhodných slov.


napsal(a): VozechV [Odpovědět]

Pavel R.

pondělí, 25. leden 2010
12:45

Pavel R.

Já se radši zdržím komentáře, protože jsem nas.... a mohl bych napsat něco nepěkného na adresu Hei.


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

Pavel R.

úterý, 26. leden 2010
04:36

Pavel R.

to Pavel R.: Ještě mě to nepřešlo. ale fakt chci být slušný...


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

Trhac

pondělí, 25. leden 2010
12:23

Trhac

No jen doufám, že se ten patok co z toho bude potom, nebude už těšit podpoře obecenstva a přejdou radši třeba k Žatci nebo nějakému jinému pivovaru, co vaří PIVO....
Jak mě ty Heinekenský prznitelé s.... zavíraj a przněj na co šáhnou....stačí si dát třeba současného Březňáka 10 bůhvíodkud....


ICQ: 276990904

napsal(a): Trhac [Odpovědět]

jiri.kana

pondělí, 25. leden 2010
12:09

jiri.kana

"Rozhodnutí přesunout výrobu z Loun nebylo pro nás v žádném případě jednoduché, protože ovlivní některé z našich zaměstnanců, kteří prokázali velmi pozitivní a profesionální přístup k integraci po akvizici Drinks Unionu,"

Přeložím - "zapřeli jste se, pomohli jste nám a my teď s vámi za odměnu vyjebeme. Jo a je nám to fakt DĚSNĚ líto".


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

VozechV

pondělí, 25. leden 2010
12:25

VozechV

to jiri.kana: Fuj, takto expresivně se vyjadřovat pane Kaňo. Ale souhlasím s Vámi a to do slova.

Takový pěkný pivovar, s takovou tradicí a regionální věrností. Ale prachy, prachy těm od H nesmrdí. A takové to bývalo výborné pivo.

Amen


napsal(a): VozechV [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI