Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Nový pivovar pivo nevyrábí?

Co se píše o pivovarech a pivu


Nový pivovar pivo nevyrábí?

[úterý, 24. březen 2009]

V těchto dnech ožívá Městský Podorlický pivovar s.r.o. v Rychnově nad Kněžnou. Což je jistě dobře, jsem rád za každý nově otevřený pivovar. Již začátkem června 2008 jste se o tomto novém, tedy spíše obnoveném, pivovárku mohli dočíst zde.... A všichni jsme se těšili na jeho otevření.

Na webu pivovaru je v sekci Pro sběratele dnes napsáno: "V současné době připravujeme pivní tácky, etikety a sklenice. O jejich prodeji Vás budeme informovat v tomto odkazu." Opravdu? Stačí se kouknout na Aukro a nalezneme zde půllitry i tácky.

Nebudu dnes komentovat cenu, o tom se už napsalo dost. Když se najde kupec (327 Kč za půllitr), tak je vše dle pravidel, i když morálka tak trošku zapláče. Co mě ale na těchto aukcích zaráží, je doprovodný text. To, že je to naprostá novinka, že byl vyroben velmi omezený počet, může být dost dobře pravda, ale psát, že: "Ochutnávka pro veřejnost proběhla 20.2.2009. Pivovar další pivo nevyrábí, o osudu výroby piva se teprve rozhodne! NEPROMARNĚTE JEDINEČNOU ŠANCI, další půllitry již nemusí být vyrobeny !!!"

Kde proboha pan prodávající vzal, že se další rychnovské pivo nevyrábí. Proč by se v novém pivovaru nemělo vyrábět pivo? Proč si tento pán vymýšlí takové kraviny. Jasně, aby nalákal co nejvíce oveček, ale nezlobte se na mé rozhořčení. Jsem asi moc naivní.

Nemám náladu zkoumat další aukce, ale myslím si, že takových vykuků, kteří uvádí v popiscích svých aukcí záměrně zavádějící popisky. Nestálo by provozovatelům těchto webů za to, aby vyřazovali takové aukce? Asi ne, vše pro kšeft, že...

P.S.: V minulých dnech se mi v redakci sešly dva články, které pojednávají o otevření Podorlického pivovaru v Rychnově nad Kněžnou pro veřejnost. Dovolte mi, prosím, abych Vám oba dva dnes předložil k prozkoumání.

Rychnovské vítání jara

Vítání jara v pivovaru Rychnov aneb pivní putování po východních Čechách


Video z první ochutnávky rychnovských piv v hotelu Havel (RTV)

[Chody] 21:50 [permalink] [reaguj]


Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

Vladislav

čtvrtek, 26. březen 2009
17:51

A zase já,jednalo se o více místech kde by se naše pivo točilo ale je logické že 1/4 podílu v pivovaru drží město a 100 procent v Hotelu Havel drží rovněž město tak je logické kde se bude točit!Nehledě žě si výtoč piva zatím provozní ředitel hotelu Havel pochvaluje!Ale jak to má ošetřené c G nevím a ani mě to nezajímá,já si už zvykl na lepší!A souhlasím s Malakinem že G si tam ted dá málokdo! Zdraví vás Vladislav


napsal(a): Vladislav [Odpovědět]

Kozel

čtvrtek, 26. březen 2009
17:13

Kozel

Malakin: Jo,to jsem předpokládal,ostatně není to smluvní podnik nového pivovaru.Jsem zvědav jak v budoucnu...


napsal(a): Kozel [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
17:49


posted by: Inzerce

Kozel

čtvrtek, 26. březen 2009
14:21

Kozel

Na pípě,jak vidno na videu v čase cca 6,20 ,nejsou jen loga Rychnovských piveček...


napsal(a): Kozel [Odpovědět]

Henri

čtvrtek, 26. březen 2009
14:30

Henri

to Kozel: Tak uvidíme, jestli Rychnovská piva v budoucnu vytlačí všudypřítomný Ghnus


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 26. březen 2009
15:09

Malakin

to Kozel: No, když oni U Havla točí normálně i G10 a G12, tak se nediv. Ale v sobotu jsem neviděl nikoho, kdo by si to tam dával...


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 26. březen 2009
11:52

Chody

Doplněno video z první ochutnávky rychnovských piv z Hotelu Havel


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Pavel

středa, 25. březen 2009
20:15

Pavel

je to pravda, ceny lezou nahoru a zbývá posledních pár lidí kteří mění nebo prodávají za normální ceny. Dovolit si to mohu ale systémově je to špatně, na zahraničních burzách je situace lepší, nikdo nedělá z n ovinek rarity, nekopíruje etikety aby víc prodal a domácí vařiči piva se také nesnaží na tomto profitovat (pokrýt náklady je OK a malý výdělek taky respektuji).
Nebo se ostatním zamlouvá že pokud vařím pivo více méíně pro valstní potřebu tak mám 50 nebo více různých etiket a prodávám je nebo měním za dobré etikety ? Vždyť můžu vydat sérii 5 ks od druhu a říci že to je limitovaná série a kdo to chce tak davaj raritu ? Sbírání takových etiket nikam nevede.


napsal(a): Pavel [Odpovědět]

Malakin

středa, 25. březen 2009
22:08

Malakin

to Pavel: Co se onoho počtu suvenýrů domácích vařičů, tak on je problém taky v tom, že mnozí sběratelé tyto vařiče sami vyhledávají a ukecávají je, aby něco udělali. Nebo jim to dokonce sami zařizují. Mohu-li mluvit za sklenice, tak např. domácí pivovar v Litultovicích (vaří klasicky) má za loňský rok už dvě různé sklenice, totéž případ pana Plhala z Kobeřic (také vaří klasicky), který - ač pivo vaří jednou za čas - každý rok má tři až čtyři různé sklenice. A jak už to tak bývá, za vším je nutno hledat sběratele, v tomto případě jednoho olomouckého pseudosběratele (proslavil se oklamáním Břeti Nožičky, zneužitím jeho důvěry a vyrobením dvou bělečských sklenic, které nikdy v původním pivovaru, když ho ještě Břéťa vlastnil, nebyly. Mezi sběratele se to dostávalo zpočátku jen výměnou, pak i prodejem...) Pokud by chtěl nějaký sběratel někomu něco zařídit, nejsem proti, ale musí to být tak, jako např. u Jelínka v Senticích, tj. nechám udělat sklenice a dovezu mu je i s fakturou. Pak už je jen a jen na něm, kolik mi jich prodá. Nemělo by se stávat, že někdo někomu nějaké suvenýry zařídí, udělá si jich víc, nejprve na nich vydělá a pak je teprve zaveze do pivovaru. I pan Dymáček by mohl vyprávět, jak ho napálil nejmenovaný sběratel z Prahy. 8 různých log, z toho do pivovaru se dostaly jen 4.

K problémům s etiketami: např. náš nejmladší (náctiletý) vařič piva ze Žatce prodával někdy předloni v aukcích svoje etikety. Kdyby to dal aspoň za "kup teď", neřeknu ani půl slova, ale on to v té aukci nechal vyšplhat do neskutečných výšin a vůbec mu to nepřipadalo divné. Když už jsem "majitelem" pivovaru, tak přece nebudu dávat do aukce něco, čeho můžu udělat kvanta? Nebo jo?

Výše uvedeným jsem chtěl naznačit, že nečestní lidé jsou jak mezi sběrateli, tak mezi majiteli pivovarů či minipivovarů. Peníze prostě kazí charakter. Ale jen toho, kdo se chce nechat zkazit.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Energetik

čtvrtek, 26. březen 2009
09:04

Energetik

to Malakin: Zdravím, vás znám jako sběratele a občas už jsme spolu něco obchodovali. Mám etikety vlastního domácího piva - (spodně kvašené - viz. Beerborec). Mohu vám do sbírky zaslat (zatím 1-2 ks), kdybyste měl zájem, napište mi na e-mail. Zašlu zdarma, to bychom se domluvili.


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

siki

čtvrtek, 26. březen 2009
10:11

siki

to Energetik: I já mám vlastní etikey :-)


napsal(a): siki [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 26. březen 2009
10:38

Malakin

to siki: To zní lákavě... Jestli ještě sbíráš tácky, můžeme udělat nějakou výměnu. :-)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 26. březen 2009
10:32

Malakin

to Energetik: Ozvu se. A na oplátku pošlu aktualizovaný adresář sběratelů. Jste jediný, kdo poskytl osobní údaje a kdo ho neobdržel. :-)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Martin z Brna

čtvrtek, 26. březen 2009
10:49

Martin z Brna

to Malakin: Marku, co mám udělat pro to, abych byl případně taky v adresáři uveden?


Energetik

čtvrtek, 26. březen 2009
10:53

Energetik

to Malakin: Ozvěte se a za seznam předem díky :-) Ted sberatelstvi trochu zanedbavam kvuli samotnemu vareni, musim si sbirky utridit (zejmena etikety - kryglu mam pomalu a odznacku taky). :)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Roman

čtvrtek, 26. březen 2009
11:08

to Malakin: "On to v té aukci nechal vyšplhat do neskutečných výšin a vůbec mu to nepřipadalo divné." ...

To on si na to sám přihazoval? Nebo jak to nechal vyšplhat? Předpokládám, že on není sběratel, je jen vařič. Dal do aukce etiketu. A pak nějací blbci sběratelé na to přihazují jako pominutí a cena se šplhá nahoru. Může snad on za to, že oni tak přihazují. Pokud není sběratel, tak co mu je do toho. Ať se sběratelé třeba poserou, když jsou to hlupáci. A přiznejme si, hlupáků je mezi sběrateli dost, když to takhle dnes vypadá.

Pokud je navíc náctiletý a nemá žádný příjem, tak každou korunu na vaření uvítá. Má se snad dobrovolně obrat o pro něj zajímavou částku? Proboha, proč by to dělal? Pokud neuvedl nějakou klamavou informaci, není to jeho problém. V dnešní době internetu si snad každý může zjistit, když už umí přihodit na aukci, jak to s tou etiketou vlastně je.

Někdy tyhle tvoje myšlenkové pochody nechápu, fakt ne.

Sbírat suvenýry domácích vařičů považuji za takové zpestření sbírky, ale hnát se za nimi, to je pěkná kravina. Pokud není možné jejich pivo veřejně ochutnat, koupit, tak ať si lepí etikety, jaké chtějí, třeba 10 druhů denně. Absolutně mě nezajímají.


napsal(a): Roman [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 26. březen 2009
11:36

Malakin

to Roman: Onen náctiletý domácí vařič samozřejmě etikety sbírá a tudíž moc dobře věděl, co nabízel...

Mně nevadí, když si někdo na svého koníčka vydělává normální cestou, tj. např. tak, že udělá 100 etiket a pak je s nějakou marží prodá. Vadí mi, když si někdo udělá pár etiket a pak je dá schválně do aukce a ještě k tomu napíše "limitovaná edice".

Být domácím vařičem, mít suvenýry a prodávat je, tak s tím souhlasím, ale musí to mít jisté hranice.

Co se padělků týče, tak ty byly, jsou a budou. Čím více je daná věc nedostupná, tím více to k výrobě padělků láká. Pokud si někdo v pivovaru myslí, že když bude prodávat etiketu za 35 korun, že tím zamezí kšeftování a padělání, tak je na velkém omylu. Dnešní technologie jsou na takové úrovni, že kopii lze vyrobit z čehokoliv a v takové kvalitě, že ji od originálu nikdo nerozezná. A samozřejmě mnohem levněji.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 26.03.2009 ve 11:38:35


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Roman

čtvrtek, 26. březen 2009
11:13

to Malakin: A ještě dodám, že padělání sběratelského materiálu se děje snad ve všech sběratelských oborech. Není to specifikum pivního sběratelství. Sběratel s velkým S se vyznačuje tím, že ví, co je padělek a co ne. Sběratel hlupák koupí vše, nijak nezkoumá. Pak je to čistě jeho problém. Ať to je etiketa, obraz, mince, kniha, helma z druhé světové nebo nevím co.


napsal(a): Roman [Odpovědět]

Valeš

čtvrtek, 26. březen 2009
13:20

to Malakin: Přesně kvůli takovýmto sběratelům-kšeftmanům jsem navyšoval cenu Brouczech skla v Táboře. Vy jste to však pochopil jako můj vlastní kšeft a to je trochu škoda.


napsal(a): Valeš (vales(a)novopackepivo.cz) [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 26. březen 2009
15:19

Malakin

to Valeš: Vy jste mě asi stále nepochopil. Navýšením ceny odradíte leda slušné sběratele (překupník si to toiž koupí vždy a vždy na tom vydělá) a ve výsledku se to obrátí proti samotnému pivovaru. Nejenže utrží méně, ale navíc získá pověst nejdražšího ze všech pivovarů, a to si myslím nemá zapotřebí žádný pivovar. Takhle se snažil bojovat proti překupníkům třeba Radek Paták z Bzence. Překupníci s tím stejně kšeftovali a on má teď k tomu navíc nálepku nejdražího ze všech minipivovarů co se sklenic týče, což mu vůbec nezávidím.

Vysokými cenami se prostě bojovat nedá. To se musí počtem kusů, tj. nedělat žádné limitované edice, a hlavně spoluprácí se sběrateli, nejlépe přímo se sběratelskými kluby. Proč to někde takhle funguje a jinde ne?


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

siki

čtvrtek, 26. březen 2009
11:42

siki

to Malakin: Nazdar, tácky stále sbírám, ale jen tak rekreačně, čili kde co mají, to seberu, nebo vyměňuji s jinými, na burzy nejezdím a na aukru koupím maximálně pár tácků do 5ti koru za kus... Co se týče výměny, nebráním se, kdyžtak se mi ozvi na mail...


napsal(a): siki [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 26. březen 2009
11:02

Malakin

to Martin z Brna: Poslu ti mailem dotaznik. Ale tyka se to jen sklenic, ale pokud se nepletu, tak ty sbiras vse kolem "mini", tak proc ne.

Jinak adresar sberatelu vsech veci od piva ma na starost duo Houska-Trhlik z jirkovskeho klubu ( http://rytirklub.sweb.cz/ ) a jelikoz se adresar dela kazdych pet let (naposledy 2004), pripada dalsi vydani prave na letosek. Dotazniky se vzdy pridavaly do jejich casopisu a take se obcas vyplnovaly na nektere prazske burze. V dubnu se jich na to muzes zeptat.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Malakin

středa, 25. březen 2009
18:32

Malakin

Jen jsem chtěl ještě doplnit, že provozovatelé aukčních serverů mohou "závadnou" aukci odstranit až teprve po upozornění některého z uživatelů. Sami od sebe nikam nekoukají, neb by byli sami proti sobě, takže dokud si nikdo nestěžuje, nic se neděje. A i kdyby si někdo stěžoval, nejprve musí daný prohřešek posoudit odborník na slovo vzatý, tj. nějaký ajťák...


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Malakin

úterý, 24. březen 2009
22:59

Malakin

Chody měl mj. na mysli tuto aukci (odkaz bude fungovat pouze dva měsíce, neb poté je na Aukru všechno uloženo do archivu, do něhož pak běžný uživatel nemá přístup, tak se nedivte, když vám to po 6. květnu nebude fungovat...):
http://www.aukro.cz/item568866131_pullitr_minipivovar_rychnov_nad_kneznou_rarita.html

Prodejci jsem schválně napsal, proč v popisu aukce uváděl takové bludy, a zde je jeho odpověď:

"Vážený p. Kamlare,

děkuji za Vaše připomínky k mým aukcím. Bohužel jste mi měl napsat dříve, že máte naprosto odlišné informace, než ty, které jsem obdržel v Rychnově ústní formou od zaměstnanců moštárny a pálenice při mé osobní návštěvě dne 21.2. ! S kolegou jsme ten den sháněli nějaké informace o provozu pivovaru, bylo nám řečeno pouze to, že se jedná o zkušební várku a o další výrobě piva se teprve rozhodne podle reakcí konzumentů. Nic víc, nic míň. Podobné informace nám podal i obsluhující personál hotelu Havel, kde bylo pivo čepováno.

Co se týče cen sběratelských předmětů, to je kapitola samotná. Dokud neexistovalo Aukro, dala se velká část věcí pořídit za slušné ceny. Já osobně sbírám staré pivní lahve a vývoj cen je patrný nejen zde, ale i v bazarech, kde se velká část prodejců odkazuje právě na Aukro a přizpůsobuje tomu i své ceny. Před 2 dny byla pivní burza v Pardubicích. Doufám, že jste se jí zúčastnil. Mně se taky nelíbilo, že např. poslední tácek pivovaru Běleč n. Orl. zde stál 150 Kč, starší tácky minipivovaru Vrchlabí 50 Kč, přestože byly ještě nedávno v prodeji na místě za cenu 5 Kč, půllitry ze Štramberka 300 Kč a Kopřivnice 220 Kč. Nové tácky Staropramenu za 30 Kč/ks atd. atd. Jedněmi z rozumných prodejců byli provozovatelé minipivovaru v Bučovicích - třetinka piva s etiketou 15-20 Kč, pivní sklo za 55 Kč a etikety po 30 Kč. Naproti tomu u prodejce skla na pódiu půllitr z Rychnova za 300 Kč...

Přeji Vám mnoho úspěchů v boji s nepravostmi naší doby !!!

S pozdravem Tuček
"

Řekl bych, že z mailu pana Tučka je zřejmé, že nechtěl nikoho oklamat, neb obdržel špatné informace. Na druhou stranu však nemusel ten půllitr nabízet hned a klidně mohl pár měsíců počkat, až jak to s oním pivovarem, který možná ani vařit nebude, dopadne. Ale možná se těch suvenýrů prostě jenom chtěl rychle zbavit, aby mu v tom zbytečně neležely peníze, nebo dokud mají nějakou hodnotu a jsou aspoň trochu prodejné.

Co se týče oné pardubické burzy a výčtu toho, co se zde za kolik prodávalo, tak pan Tuček má, bohužel, pravdu. Je však nutné dodat, že za tyto ceny to nabízeli cca dva tři prodejci, zbytek účastníků by si nic takového samozřejmě nedovolil. Za vysokými cenami tudíž hledejte hlavně "plechovkáře", resp. "vahmistra" (prodával na pódiu), tj. naše dva největší překupníky.

K panu Klapačovi: má velmi solidní ceny, takže před ním smekám. Kéž by se takto chovaly i jiné pivovary. Kdyby taky občas vyrazily na nějakou burzu a měly ceny podobné těm jeho, byl by problém s překupníky navždy vyřešen. Ale proč by se nějaký pivovar namáhal prezentovat své pivo sběratelům, kteří tak i tak přijedou až ke zdroji, že jo?
---------------------------------
Zpráva byla upravena 25.03.2009 ve 12:39:49


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Chody

středa, 25. březen 2009
09:55

Chody

to Malakin:
O to je to smutnější, když takové informace dávají zaměstnanci budoucího pivovaru. To si myslí, že město a pan majitel investovali nemalé prostředky jen tak pro plezír :-?


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Vladislav

středa, 25. březen 2009
19:54

to Chody:
Zdravím a jakožto rychnovák reaguji na diskuzi.Co je to za blbost že pivovar v Rychnově n Kn nebude vařit?Pochybuji že by tyto informace podávali zaměstnanci a vedení !Budou investovat přes 5 milionu korun jen pro to aby pivo nevařili?Ted v sobotu jsem tam byl na slavnostním otevření a cca 5000 návštěvníků za 7 hodin je málo,nehledě v Hotelu Havel si musím zajistit místo abych mohl pít moje rychnovské pivo!Tohle je čirý výmysl na prodejnost aukcí!Takových fám si každý může vyrobit fůru!To je můj názor nikomu ho nevnucuji ale tvrdím že v Rychnově se pivo vaří a vařit bude dál!Na stánkách regionálního tisku je vyfocen pivovar s tanky a datum uložení nového piva s datumi 11.3.2009 Zdraví vás Vladislav
Ještě k těm sklenicím a táckům,tyto první jsou tzv rychlovky ale v současnosti se připravují další nové!
Na O se objevili odběrní poukázky na pivo-slavnosti jako etikety!Nejsou to etikety ale odběrní lístek na jedno pivo zdarma!Kdo chce at koupí ale majitel se již zlobí a tácky již bude pouze prodávat!


napsal(a): Vladislav [Odpovědět]

hroch

středa, 25. březen 2009
21:18

hroch

to Vladislav:
Ale to tady všichni vědí, že pivovar vaří a vařit bude. V názvu článku se objevila jen vypíchnutá lživá informace z burzi zvyšující cenu a prodejnost suvenýrů. Když si pročteš pozorně článek i reakce tak ti bude vše jasné.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Malakin

středa, 25. březen 2009
21:42

Malakin

to Vladislav: Já myslím, že majitel je v tomto případě tak trochu mimo. Pokud udělal poukázku na odběr piva, která vypadá jako etiketa, nemůže se divit, že to sběratelé jako etiketu chápou. Sběratelům totiž vůbec nevadí, že tam není uvedeno složení piva ani to, že se nikam nelepí. Je zajímá jen to, zda se to etiketě podobá, nebo ne. Takhle to, bohužel, ve sběratesltví chodí.

Co se prodeje tácků týče, tak tu připomínku nějak nechápu, neb na Vítání jara se tácky prodávaly za 6 korun za kus. Možná v hotelu Havel byly zdarma, ale to je úplně normální, že jsou v místě, kde se dané pivo točí, tácky zdarma. Kdo chce jeden dva, vezme si je ze stojánku, kdo chce kusů víc, koupí si je. Takhle to např. funguje i v jiiných minipivovarech, např. na Bulovce. Pár tácků si můžete vzít, pokud jich ale chcete víc, platíte 5 korun za kus. Totéž U Valšů. Pár tácků po vás nikdo zaplatit nechce, ale chcete-li jich víc, je jasné, že to nechcete pro sebe, a taky vám to naúčtují.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Malakin

středa, 25. březen 2009
11:44

Malakin

to Luděk: To, bohužel, nevím. Ale mám na něho maila a jelikož mu zrovna budu psát ohledně jeho inzerátu na PI, zeptám se ho. Jinak byl teď na burzách v Olomouci, Brně i ve zmiňovaných Pardubicích. Pivo pitelné, ale s příchutí/pachutí koncentrátu, kterou je znát ve všech koncentrátových pivech. Nicméně dobrou zprávou je to, že už chce vařit konečně klasicky. Letos či příští rok by to měl rozjet, tak uvidíme.

Na pražské burzy (nejbližší bude 25. dubna) jinak pravidelně jezdí Zdeno Jarkovský ze Zvolena se svým - dnes již klasicky vařeným - Ronaldem. Ve srovnání s tím, co dělal z koncentrátů (pivo se tomu skutečně říkat nedalo), je to o 100 % změna k lepšímu. Akorát stout mu ještě moc nejde, jinak vše vychytané.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 25.03.2009 ve 11:45:03


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Martin z Brna

středa, 25. březen 2009
16:13

Martin z Brna

to Luděk: Ahoj Luďku, a máš zájem o pivo nebo jenom setkání přímo osobně?


Martin z Brna

středa, 25. březen 2009
17:49

Martin z Brna

to Luděk: OK. Setkání neovlivním, ale určitě zjistím, pokud budeš na burze určitě, pivo ti dovezu. Možná i z M.Krumlova.



PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI