Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Chotěboř vítězem, Ambrosius vyloučen

Jak vlastně to pivo chutná


verze pro tisk

Chotěboř vítězem, Ambrosius vyloučen

Chotěboř vítězem, Ambrosius vyloučen

První semifinále rozhodlo o pěti finalistech. Při shánění vzorků nastal problém s pivem Ambrosius, privátní to značce Kauflandu, kterou plnil svým ležákem pivovar Holba. A protože jak bývá u velkých řetězců zvykem, tlačili tak na cenu, že Holba řekla dost. Ambrosius je teď plněn nějakým polským pivem, a proto byl vyřazen.

Můžeme začít
Můžeme začít

Před prvním semifinále jsem měl obavy, že bude docházet k nekonečným rozpijům pro vyrovnanost hodnocených piv. A když mi přinesly první řádně vychlazené vzorky, byl jsem si tím skoro jist, rozdíly byly minimální. Až když se pivečka trošku otevřela při mírném stoupnutí teploty, dalo se něco zřetelněji rozpoznat.

Také se umíme zasmát
Také se umíme zasmát

Po sčítání bodů si všichni oddechli a, i když byly bodové rozdíly minimální, o pěti postupujících ležácích bylo jasno. Než došlo k jejich odhalení, jednotlivé vzorky zhodnotil pan Šuráň, mezinárodně uznávaný degustátor a pivovarský odborník. Záznam hodnocení si můžete poslechnout.


AUDIO



Čísla vzorků: 1) Louny; 2) Chotěboř; 3) Platan; 4) Litovel; 5) Svijany; 6) Budvar; 7) Braník; 8) Radegast; 9) Konrad; 10) Janáček


Degustace v plném proudu
Degustace v plném proudu

Je hezké zjistit, že jeho vytříbené smysly se neliší od nás běžných pivařů. On napíše do hodnocení něco o esterech a dymethylsulfidech, zemitý pivař zhodnotí vzorek slovy „vysušuje držku“.

Degustovaná piva byla velmi dobrá, u každého z nich, jak se shodli všichni degustátoři, by strávili večer v hospodě.

Poslední dva vlasáči ještě neodevzdali hodnocení
Poslední dva vlasáči ještě neodevzdali hodnocení

Výsledky semifinále A

1)Chotěboř Prémium, nepasterované pivo světlý ležák, alk. 5,1%Pivovar Chotěboř s.r.o.do 13.11.201026 bodů3,3,3,3,4,3,2,5
2)Radegast Premium, světlý ležák, alk. 5,0%Plzeňský Prazdroj a.s.do 22.3.201127 bodů5,3,4,3,3,2,3,4
3)Budweiser Budvar, světlý ležák, alk.5,0%Budějovický Budvar n.p.do 14.3.201131 bodů2,4,6,5,4,4,4,2
4)Svijany Rytíř, světlý ležák bez pasterizace, alk. 5,0%Pivovar Svijany a.s.do 1.12.201033 bodů4,3,5,4,4,4,5,4
5)Platan 11, světlý ležák, alk. 4,8%, prodávající K Brewery Trade a.s.do 18.1.201134 bodů3,2,5,5,5,3,5,6
6)Louny, světlý ležák, alk. 5,1%, prodávající Drinks Union a.s.do 25.12.201035 bodů4,3,3,6,6,2,4,6
7)Litovel Premium, světlý ležák, alk. 5,0%Pivovar Litovel a.s.do 6.11.202036 bodů4,4,5,4,5,3,4,7
8)Braník, světlý ležák,alk. 5,0%Pivovary Staropramen a.s.do 17.2.201137 bodů4,5,6,4,6,3,4,5
9)Konrad, světlý ležák 12, alk. 5,2%HOLS a.s., pivovar Liberec - Vratislavicedo 15.11.201042 bodů8,4,5,5,5,5,6,4
10Janáček Extra, světlý ležák, alk.5,0%prodávající K Brewery Trade a.s.do 30.11.201051 bodů9,6,6,6,7,6,6,5


Výsledky prvního semifinále
Výsledky prvního semifinále
Postupující
Postupující


[František Trantina] [Zobrazeno 10010x] [4. listopad 2010]
[Degustace] [comments: 55] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Insider

úterý, 16. listopad 2010
11:16

Tak mám dojem, že druhé semifinále bylo už před týdnem. Akdenictunic.


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Taster

pátek, 12. listopad 2010
13:23

Káro, jako potrefený se chováte spíše vy. Sálá z vás nevole, že si někdo dovolil udělat degustaci a zveřejnil výsledky. Napište, co přesně udělali špatně, nebo sem už hoďte ručník. Máte vůbec rád pivo? Nebo jen hádání?


napsal(a): Taster (jiri.vont(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
09:47


posted by: Inzerce

Kára.

středa, 10. listopad 2010
12:46

Kára.

to Šmírák:
Pánové, přečtete si ještě jednou můj první příspěvek. V žaludku mi fakt žádný degustace neležej. Když se na chvíli zamyslíte, snad uznáte, že to byl jen přátelský návrh. Ale občas se najde potrefená husa, která to jasně musí vzít jako útok. A potom argumentovat a argumentovat, jedno zda korektně, či ne.


napsal(a): Kára. [Odpovědět]

jedenznich

čtvrtek, 11. listopad 2010
00:36

to Kára.: Jenže my už tu opakovanou degustaci, alespon částečnou, taky už dělali. Při posledním semifinále se totiž stalo, že dva vzorky získaly stejný počet bodů. O pořadí tedy ještě týž večer rozhodoval tzv. rozpij, při kterém se posuzovaly už jen tyto dva vzorky. No a nebudu zapírat, že dva nebo tři z nás hodnotili opačně než předtím a to byl časový rozdíl cca 30 minut. Jenže pakliže byl počet bodů stejný, tak rozdíl byl asi opravdu minimální.


napsal(a): jedenznich [Odpovědět]

Insider

čtvrtek, 11. listopad 2010
17:07

to Kára.: Ale jo, Káro, určitě jsi to myslel jako přátelský návrh. Ale někoho možná mohlo splést, že jsi ty degustátory dal do uvozovek (jako že to nejsou ti opravdoví degustátoři, kdo to teda je?), nebo když tu degustaci popíšeš jako "zbůhdarma chlastání" (a teprve opakovaná degustace už takové chlastání není), nebo když napíšeš, že degustace, kde se vybírá nejlepší z deseti piv, jsou nesmyslné (bych řekl, že naopak úplně běžné), nebo když kolegu pivaře označíš (no teda!) za politika. Všichni deustátoři všech degustací dobře vědí, že vliv náhody nebo nezjištěných okolností tam vždycky bude. A s tím ty výsledky berou. Ty si klidně udělej tu opakovanou a dej vědět. Pokud ale PPE ochutnává všechny české ležáky a ještě občas udělá nějakou vloženou degustaci, už je chci vidět, jak vše třikrát opakujou. Kolik má rok dnů? Nejde furt jen degustovat, někdy se taky musí chlastat.


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Kára.

pátek, 12. listopad 2010
11:18

Kára.

to jedenznich:
No vida. Díky za informaci. I když v tomto případě bych to rozdílné hodnocení připisoval spíš únavě z předchozích ochutnávek. Po jedenácti chutích už bych asi nepoznal, jestli piju pivo. :)


napsal(a): Kára. [Odpovědět]

Šmírák

čtvrtek, 11. listopad 2010
19:21

to Insider: Já bych nebyl tak cimprlich na slovíčka, ten spor je zásadnější. Někteří lidé si myslí, že pivo v lahvi je hotovou hodnotou, kterou lze jen přesně či nepřesně měřit. Ale tak to není, a nejen u piva. Teprve požitek je tou hodnotou. Naturel ochutnavače a dokonce jeho momentální promělnivá dispozice není chybou ale podstatou ochutnávání. Snad se nedožijeme chvíle, kdy na lakvích bude kvalita označena číslem. A komu to bude chutnat jinak, tak je asi blbej.


napsal(a): Šmírák (pozorovatel(a)volny.cz) [Odpovědět]

Kára.

pátek, 12. listopad 2010
11:28

Kára.

to Insider:
Á, husa!
Ty degustátory jsem dal do uvozovek, abych zdůraznil, že to berou jako zábavu, což se mi na nich líbí. Bere se někdo z nich tak vážně, že ho to urazilo?
"Degustaci" jsem nepopsal jako chlastání, ale právě jako něco, co si pánové vymysleli, aby zbůhdarma nechlastali.
Že jsou degustace nesmyslné, to jsem napsal kde? Nositelem tvrzení bývá věta hlavní, nikoli předmětná.
Politik? To byl asi můj špatný úsudek, protože to vypadalo, že tak nekorektně argumentujete schválně. Podle tvého posledního příspěvku bych spíš řekl, že je to proto, že jste poněkud zaslepení. I když i fanatici se stávají politiky, byť trochu jiného ražení.


napsal(a): Kára. [Odpovědět]

pivko2

pátek, 5. listopad 2010
19:59

pivko2

Ked som mal Chotebor prvy krat bol som nadseny, postupom casu sa mi nejak prepil, ale kvasnicova 12 je vyborna stale, Tambor ma prekvapil ze nepostupil, je pravda ze ked som mal tocene v Dvore Kralove a nasledne flaskove bol to rozdiel, ale pre mna to bol favorit, ta chut je bozska, skoda ho. Mozno je to prave tou chutou ktora je odlisna od tych ostatnych. Kto ma nastavene trubky napr. na Chotebor alebo Krakonos tak ta chut mu moze pripadat ina. Ale ked som nastaveny ako ja na psenice ako Paulaner, Edelweiss, tak mi pripada ta chut blizsia, ale to je moj osobny nazor. Ale zavidim vam, u nas v Bratislave toho nie je moc na vyber, dnes v Brne som bol nadseny z Dalesickej 11 a klasicky z nefiltrovaneho Poutnika u Poutnika. Ale tieto degustacie su fajn, som zvedavy ako to dopadne


napsal(a): pivko2 [Odpovědět]

Lehce unavenej host

sobota, 6. listopad 2010
09:10

to pivko2: Zdravím Vás na Slovensko, tam je to s pivem opravdu špatné, dá se tam vůbec něco pít?


napsal(a): Lehce unavenej host [Odpovědět]

beercards

sobota, 6. listopad 2010
14:44

beercards

to Lehce unavenej host: Áno, dá sa ! Našťastie máme pár obchodov a krčiem s dobrým moravským a českým pivom :-) :-) :-)


ICQ: 252422606

napsal(a): beercards [Odpovědět]

Allegro.g.

sobota, 6. listopad 2010
14:51

Allegro.g.

to beercards: Třeba Žilina a okolí by se mohlo klidně přejmenovat na Černou Horu II. Ale ještě že tak. Pár těch pitelných slovenských piv, co jsem znal z mládí, už teď, když jsem se na Slovensko zase začal v létě vracet ... neexistuje.


napsal(a): Allegro.g. [Odpovědět]

beercards

sobota, 6. listopad 2010
15:12

beercards

to Allegro.g.: Je to tak...aj u nás v Nitre sa slušne udomácnila Černá Hora !!!!!


ICQ: 252422606

napsal(a): beercards [Odpovědět]

varák

sobota, 6. listopad 2010
10:29

to pivko2: Hodnotitelů je v PPE osm a každý s jinou pivní historií. Vliv nějaké "nastavenosti chuti" tedy považuji za vyloučen. Ale mám pro PPE návrh: zkuste odegustovat slovenská piva!


napsal(a): varák (ohre(a)kvary.cz) [Odpovědět]

beercards

sobota, 6. listopad 2010
14:36

beercards

to varák: :-) :-) :-)...čo Ti vykonali ???


ICQ: 252422606

napsal(a): beercards [Odpovědět]

Janis Korčulas

neděle, 7. listopad 2010
11:55

to varák: Prý se někdy v lednu chystá nějaká degustace PPE na Slovensku, budou tam i nějací slovenští pivaři. Jsem zvědav, kolik slovenských ležáků seženou!!!


napsal(a): Janis Korčulas [Odpovědět]

Šmírák

neděle, 7. listopad 2010
13:57

to Janis Korčulas: Ležáků? Jestli se omezí jen na ležáky, tak to bude výlet na jeden večer.


napsal(a): Šmírák (pozorovatel(a)volny.cz) [Odpovědět]

Elf

neděle, 7. listopad 2010
11:55

Elf

to pivko2: Tambor má chutí blíž k pšeničným pivům, než k ležáku? No to snad nemyslíš vážně?


napsal(a): Elf [Odpovědět]

tomino

neděle, 7. listopad 2010
14:14

tomino

to pivko2:
"Kto ma nastavene trubky napr. na Chotebor alebo Krakonos tak ta chut mu moze pripadat ina"
nastavené trubky na "nějaké pivo"...děláš si srandu,ne?:D:D


napsal(a): tomino [Odpovědět]

MirEgg

čtvrtek, 11. listopad 2010
02:10

MirEgg

to tomino: Nejsem si jist, jestli jsem Tě pochopil správně, ale co je divného na tom, že někdo má svoje vnitřní trubky nastavené na nějaké pivo, podle kterého posuzuje piva jiná? Hodně lidí (bohužel aspoň v mém okolí) má nastavený etalon "svého" piva, a co nechutná stejně nebo podobně, je pro ně nepitelný hnus :(


napsal(a): MirEgg [Odpovědět]

JardaK

pátek, 5. listopad 2010
17:41

JardaK

Ale stejně se mi ten jejich kroužek líbí, ať jsou výsledky jakékoliv :)


napsal(a): JardaK [Odpovědět]

Kára.

pátek, 5. listopad 2010
17:34

Kára.

Myslím, že pro ty "degustátory" je to hlavně zábava. Všichni si rádi hrajem. Měl bych pro ně takovej návrh.
Pánové, až zas budete sedět a přemejšlet, jak jen tak zbůhdarma nechlastat, ale dát tomu nějakou vyšší formu :), zkuste udělat stejnou degustaci dvakrát po sobě. Prostě nakupte těch lahváčů dvakrát tolik a sejděte se dva dny po sobě a ty vzorky zhodnoťte. Samozřejmě pokaždé jinak náhodně očíslované.
Určitě se všichni necháme překvapit, nakolik budou výsledky degustací podobné.


napsal(a): Kára. [Odpovědět]

Lehce unavenej host

pátek, 5. listopad 2010
17:37

to Kára.: Neexistuje na celém světě degustace, která by se opakovala, není důvod. Je to stejný nesmysl, jako znovu hrát finále v nějakém sportu.


napsal(a): Lehce unavenej host [Odpovědět]

Kára.

sobota, 6. listopad 2010
13:16

Kára.

to Lehce unavenej host:
Jak není důvod? Přece proto, aby se ukázalo, jak stejně nebo nestejně člověk hodnotí tatáž piva. Copak by to nebylo zajímavé zjištění? A kromě toho je to přece zábava.
Nebo je naopak důvod to nedělat, protože by se ukázalo, že podobné degustace, kde se vybírá z deseti piv "nejlepší" jsou nesmyslné?
Srovnání s finále není správné. Je to spíš podobné situaci, kdy by člověk koukal dvakrát za sebou na tentýž zápas. Ve fotbale se ale nestane, že po prvním shlédnutí by udělal závěr, že Viktorka vyhrála 3:0, a po druhém shlédnutí by řekl, že to byla plichta.
Při té navrhované degustaci by už byl zápas odehraný, od varny až do lednice v Tramvaji.


napsal(a): Kára. [Odpovědět]

Šmírák

sobota, 6. listopad 2010
20:35

to Kára.: Káro, tvé přirovnání je úplně mimo. Ochutnávání není měření. Jde o subjektivní vjem. Degustace má mít korektní pravidla, ale nelze od ní chtít jakási objektivní data. Každé napití je jiné, každá lahev je jiná, jde i o náladu a rozpoložení, minulé jídlo, průvan, poslední orání sex... Není to znovu přehratelný záznam stejného zápasu zápasu. Je to nový zápas. A utkání stejných soupeřů na stejném křišti se stejným míčem prostě nemusí skončit stejně. Je dobré, že se věci, co se nám líbí, nedají měřit a vážit. Ale dají se ochutnávat a vychutnávat.


napsal(a): Šmírák (pozorovatel(a)volny.cz) [Odpovědět]

Kára.

neděle, 7. listopad 2010
00:34

Kára.

to Šmírák:
Jo, ale zatimco ve fodbale výsledek toho druhýho utkání zase závisí převážně na výkonu těch mančaftů, u druhý degustace je to jen otázka toho, jak nebo s kým se vyspí rozhodčí.
Ale hlavně: v čem je problém vyzkoušet tu dvojdegustaci?


napsal(a): Kára. [Odpovědět]

Šmírák

neděle, 7. listopad 2010
14:20

to Kára.: V čem je problém? Tomusíš vědět ty, proč jsi svůj skvělý nápak dosud nerealizoval. A výrok, jak se vyspí kdo s degustátogů, navozuje dojem, že existuje jakýsi ideálně vyspaný degustátor. A to je to nepochopení. Vjem vzniká při ochutnávání. Není to tak, že kvality piva jsou dané a ochutnávač je má měřit. Každý nápoj je určen pro určitou chvíli, situaci, může se trefit nebo netrefit, každý prožitek je jedinečný. Kařdá kvasinka má svůj příběh, končící v naší tlamě. Jistěže se degustátoři mohou mýlit. Ochutnávají ale nezávisle na sobě a dost se shodujou. Kdyby se shodli úplně, nebylo by to ochtnávání ale měření.


napsal(a): Šmírák (pozorovatel(a)volny.cz) [Odpovědět]

Kára.

pondělí, 8. listopad 2010
00:12

Kára.

to Šmírák:
Nejsi ty politik? Mohl bys být.


napsal(a): Kára. [Odpovědět]

Insider

pondělí, 8. listopad 2010
13:20

to Kára.: Šmírák bude spíš básník. Jako politik mluvíš spíš ty. Neslyšet, nereagovat a pak otočit téma na osobu polemizujícího.


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Šmírák

úterý, 9. listopad 2010
11:18

to Insider: Haha. Básník, to je dobré. Skoro jako politik. Ale ke Károvi: jemu nějak výsledky degustací ležej v žaludku a chce naznačit, že by to ochatnával líp. Nebo je proti všem degustacím? Jasně, že by každá degustace mohla skončit i jinak. A všichni degustátoři to vědí. Každá zachycuje kouzlo okamžiku. Ale pokud jsou dělané poctivě, pak na jejich výsledky kromě mnoha jiných okolností má přece jen vliv i ta kvalita piva. Pokud je nenáhodná, z těch výsledků se narozdíl od vlivů náhodných nějak vyloupne. V tom je to zajímavé. Mně teda v žaludku rozhodně raději leží pivo než různé zveřejněné degustace. Těch ať je co nejvíc, nejen od PPE.


napsal(a): Šmírák (pozorovatel(a)volny.cz) [Odpovědět]

Allegro.g.

pátek, 5. listopad 2010
15:39

Allegro.g.

S výsledky mám dvojí problém:
1. když se mluví o minimálních rozdílech mezi testovanými pivy, netestují se spíš drobné rozdíly způsobené stáním na pultech supermarketů? Objektivní test by měl při opakování vykazovat určitou podobnost výsledků. Rozdíl v prvním a druhém hodnocení Konrada je ale celkem markatní, jak už bylo řečeno (31 resp. 42 bodů), naopak Chotěboř si polepšila z 32 na 26, tedy celkový posun o 17 bodů, což je o víc než v průměru dva body na jednoho hodnotícího.
2. takovýhle typ degustace principielně nemůže být anonymní. Ať mi nikdo neříká, že pražák nepozná svá piva, a v případě že je preferuje, je potom nezvýhodňuje. O Staropramenu a Bráníku si myslím své, tady ale v základních kolech bodují. Nebyla degustace úplně náhodou v Praze? Jiný příklad - takový Konrad, který zvlášť při vyšší teplotě chutná jak zředěná becherovka, jak je sladký a hořký zároveň ... kdo ho pil alespoň třikrát, tak ho mezi vzorky pozná, zvlášť když ví, že mezi vzorky je. Prostě si myslím, že třeba i jen podprahově, si hodnotící pokouší vzorek pod něco zařadit a podle toho hodnotí.
Jako soutěž fajn, ale jako "ukázaná platí" ne. Jaké je nejlepší pivo se (naštěstí) zase nedozvíme a budeme si to muset (naštěstí) zase rozhodnout každý sám.


napsal(a): Allegro.g. [Odpovědět]

Henri

pátek, 5. listopad 2010
15:51

Henri

to Allegro.g.: Jaké je nejlepší pivo se (naštěstí) nedozvíme nikdy!
Dozvíme se však (a doufám, že i častěji a i od jiných lidí, kteří si dají tu práci něco podobného uspořádat), jaké pivo bylo nejlepší v určitém čase, na určitém místě, za určitých podmínek u určitého vzorku lidí.
A určitě se tím nikdo nenecháme ovlivnit, takže už nechme těch problémů a pojďme diskutovat o svých vlastních zkušenostech s tím, kterým pivem.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

varák

pátek, 5. listopad 2010
18:21

to Allegro.g.: Milé alegro. A jak bys vědělo, že ty piva jsou podobné úrovně, kdyby ta degustace neproběhla? To je přece hmatatelný výsledek, že určitá piva jsou srovnatelná! Jasněže pak mají vliv i malé okolnosti jako je skladování. Ale holt ať se ten souboj odehraje! A ty rozdíly mezi koly? To je jako ve sportu, každé utkání je jiné. Degustace není neutrální měření fyzikálních veličin, roli hraje kontext sousedních piv a kdovíco ještě. A to je přece dobře! Kdo čeká od degustace závazný platný certifikát, nepochopil krásu chuti.


napsal(a): varák (ohre(a)kvary.cz) [Odpovědět]

Allegro.g.

sobota, 6. listopad 2010
15:00

Allegro.g.

to varák: Allegro, zvyřátko nebohé, si stejně myslí, že se na to musí jít vědecky, takže si samo uspořádá anonymní degustaci zaměřenou ne na kvalitu piva, ale na schopnost degustujících hodnotit týž vzorek opravdu nepředpojatě a opakovaně se stejným či alespoň podobným výsledkem. Samo Allegro se vždy odvažuje najednou hodnotit nejvýše 3 piva, tak uvidíme.


napsal(a): Allegro.g. [Odpovědět]

Pepé

pátek, 5. listopad 2010
15:22

Pivoznalec je nějakej troubelín,kterej evidentně neví co to je dobrý pivo...Pravděpodobně ho ani nikdy neochutnal.


napsal(a): Pepé [Odpovědět]

Pivoznalec

pátek, 5. listopad 2010
12:02

COŽE? Chotěboř? Teda pánové, vy už jste z těch Géček a Staroušů vypitý, že vám chutná pivo ze supermoderní chemičky!


napsal(a): Pivoznalec [Odpovědět]

moreli

pátek, 5. listopad 2010
14:34

moreli

to Pivoznalec: Co kdyby jsi to pivo nejprve ochutnal, než začneš plácat nesmysly. Doporučuju ti změnit nick na pomatenec, bude to výstižnější


napsal(a): moreli [Odpovědět]

Henri

pátek, 5. listopad 2010
14:48

Henri

to Pivoznalec: Pil jsi to pivo vůbec někdy?
Ano, pivovar je moderní, ono jde asi těžko postavit úplně nový pivovar na zelené louce,aby nebyl moderní. To by byl trochu nesmysl, že?
Důležité ovšem je, z jakých surovin je pivo vařeno a jaká se přitom používá technologie výroby od počátku do konce.
Ten kdo nazve Chotěboř chemičkou, se usvědčuje z absolutní neznalosti věci a zde musím souhlasit s morelim, že by to chtělo změnu nicku, ledaže by ten Pivoznalec byl myšlen ironicky.
No a konec konců, kdyby tak dobré pivo jako je Chotěboř bylo opravdu z "chemičky", tak říkám víc takových "chemiček"!


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Rosťa

pátek, 5. listopad 2010
10:40

Rosťa

to Energetik: Chotěboř je luxusní. Zejména nefiltrovaná v Nejmenované bývá opravdu pivním zážitkem a to aniž bych popíral že Krakonoš je Krakonoš


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

Energetik

pátek, 5. listopad 2010
11:23

Energetik

to Rosťa: Respektuju tvé chuťové buňky ;) Ale já jí prostě na chuť nějak nepřišel, nevím čím to... Člověk v těhle nuselských končinách už často bývá hodně zmlsanej :-)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Kejna

pátek, 5. listopad 2010
08:48

Kejna

Nejskvělejší je, že součástí článku je i audio se závěrečným hodnocením pana Šuráně, super, díky.


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

Sekal

čtvrtek, 4. listopad 2010
22:40

Sekal

Tak nejdřív Konrad porazil Chotěboř, teď daleko za ní. Myslím, že vzorků je moc.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Šmírák

pátek, 5. listopad 2010
01:05

to Sekal: Tady je Rhodos, tady skákej. Ne že vzorků je moc, to se srovná různorodostí poroty. Prostě jsou ty piva nevyrovnaný. Dobré pivo se má ukázat v pravou chvíli. A když kvalitou kolíše, jednou bude nachytáno.


napsal(a): Šmírák (pozorovatel(a)volny.cz) [Odpovědět]

Hubert von Hopfenzapfen

pátek, 5. listopad 2010
11:44

to Šmírák: Máte recht, jak
kolíše, tak ho stejně jednou chytěj.


napsal(a): Hubert von Hopfenzapfen [Odpovědět]

JardaK

čtvrtek, 4. listopad 2010
19:57

JardaK

Teď právě mám Konráda desítku a je výborný. Překvapuje mě, že ležák v této skupině skončil předposlední a to ještě navíc za Braníkem. Každý má jinou chuť to beru, ale nemohlo tady dojít k chybě? Asi tak jako když vznikla legenda o špenátu :)
Janáčka už jsem hodně dlouho neměl, ale naopak Litovel ano a byla výborná. Kurnik ten Braník mi ale leží v žaludku, fakt to nebyla chyba :-?


napsal(a): JardaK [Odpovědět]

Šmírák

čtvrtek, 4. listopad 2010
20:00

to JardaK: Přesně takhle se drbou za ušima všichni degustátoři anonymních degustací. Oddělit senzorické vjemy od infomace o značce vždy přinese překvapení. Máme v sobě předsudků ažaž.


napsal(a): Šmírák (pozorovatel(a)volny.cz) [Odpovědět]

Energetik

pátek, 5. listopad 2010
08:30

Energetik

to JardaK: Někdy si ten Bráník 12° dej. Já jsem normální, neplivu na vše co se dělá od středních pivovarů výš, tak uznám, že MĚ OSOBNĚ dvanáctka Bráník chutná a potěší.


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

tomino

pátek, 5. listopad 2010
09:48

tomino

to Energetik:
já jsem si ho právě na "tenhle popud" docela nedávno dal...no,myslím,že už to nechci opakovat :D :D


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Energetik

pátek, 5. listopad 2010
10:06

Energetik

to tomino: Točenou? :-) Jinak je to věc názoru a osobních chutí, já třeba zase nepřišel na chuť vedoucí Chotěboři. Tak to holt bývá. Krakonoš je Krakonoš ;)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

tomino

pátek, 5. listopad 2010
12:14

tomino

to Energetik:
ne,tak jako zde hodnocený lahváč.Točenou bych se neodvažoval už vůbec :)


napsal(a): tomino [Odpovědět]

JardaK

pátek, 5. listopad 2010
17:15

JardaK

to Energetik:
Ale já už ho párkrát měl a ta příšerně levná chuť mě skutečně nebere. Ale ty můžeš mít jiné chutě, každý jsme jiný. Mimochodem, já už párkrát měl každé pivo, co se u nás prodává, včetně patoků pod marketovou značkou. Když jsem začal s ochutnáváním, pak když jsem začal sbírat etikety, pak když se změní etikety, no a nakonec když přijedu na návštěvu a nechci se hádat s hostitelem... :)


napsal(a): JardaK [Odpovědět]

Šmírák

čtvrtek, 4. listopad 2010
18:14

Ještě to chtělo informaci, kolik procent se pak toho nakonec vylilo.


napsal(a): Šmírák (pozorovatel(a)volny.cz) [Odpovědět]

jedenznich

čtvrtek, 4. listopad 2010
19:35

to Šmírák: Představa Karlíčka s kýblem mě natolik vyděsila, že jsem vzorky raději dopil :-)


napsal(a): jedenznich [Odpovědět]

Lehce unavenej host

pátek, 5. listopad 2010
12:06

to Šmírák: Je tam jeden, co zásadně vzorky nevylévá! Teda kromě nealka, tam vyměk…)


napsal(a): Lehce unavenej host [Odpovědět]

Insider

čtvrtek, 4. listopad 2010
17:36

No konečně vyčerpávající informace!! To mělo být od prvních kol. Ale holt každej se učí.


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI