Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivní blok

Pivní blok


Pivo, Bier & Ale, ale...

[pondělí, 21. únor 2011]

Možná (nebo spíše jistě) jste zaregistrovali zrod nového časopisu, který je věnován jen a výhradně pivu. Po Pivním kurýru, který přestal vycházet před několika lety (docela by mě zajímal systém, jakým byl v posledních letech financován, když každý, kdo se registroval, získal 20 ks zdarma, které měl šířit dále...), tu zůstala díra, kterou chce nový časopis zaplnit.

Za Vašich 49,- Kč (což jsou dnes 1-2 čepovaná piva) získáte kvalitně vzhlížející periodikum na křídovém papíru. Otázkou zůstává, zda si v dnešní době internetu najde dostatečný počet pravidelných čtenářů, aby se zaplatil. Nevýhody tištěného periodika jsou jasné - neaktuálnost (je třeba poměrně dlouhá doba na publikaci novinky) a nutnost si jej kupovat (tedy vyvinout nějaké úsilí navíc). PBA navíc prý pořídíte jen v restauracích, pivotékách a jako předplatné, což si myslím je málo - časopis přeci patří do trafiky...

Ale pojďme se podívat na první číslo a nezlobte se na mne, že budu trochu kritický. Hned v úvodníku vysvětluje pan vydavatel a šéfredaktor výhody tištěné verze. Na webu prý "obtížně rozlišíte kvalitu informace" a "pouze časopis dokáže vytvořit a spojit skupinu profesionálů, kteří nabídnou především zasvěcený pohled". No každý má právo na svůj názor...

Jak je kvalitní technické provedení časopisu - papír, barvy, tak vydavatelé zaspali v jazykové korekci. Všechno jsem nečetl (články z ciziny mi zbudou na pozdější dobu), ale poměrně dost překlepů a nelogičností by se v profesionálním časopisu objevovat nemělo (tady vidím přednost webu, kde mohu opravovat do nekonečna). Namátkou vyberu tyto: "První zde uvařené pivo se v minipivovaru se čepovalo...", "...se švěstkovým...", "Naopak v hospodách, které vznikly s podporou velkých pivovarů, lze na čepu naopak najít..." či "Přírodním katastrofám a se zabrání". Éru komunismu jsem nezažil už proto, že komunismus je utopie. No a když pánové z Brna začnou s pivomilcem a pokračují tím, že "existují dokonce peciální prodejny", říkám si, že se někde stala chyba :(

Ne, nelámu nad PBA hůl. Doufám, že se bude postupně zlepšovat a že přibude článků i od jiných technologů a degustátorů než od již trošku "zprofanovaných" profesionálů typu páně Šuráně či Krýsla... Stejně tak doufám, že bude více pivní reklamy - ono prodávat v pivním časopise reklamní prostor specialistovi na přírodní vína je poněkud zvláštní. I když, kdo platí, ten má...

A jak hodnotíte první číslo časopisu PBA Vy?

Pivo, Bier & Ale, ale...

autor: Chody | Blok 19:33 [permalink] [reaguj]


Pidat reakci

Jmno:
E-mail:

Jarinac

pátek, 2. květen 2014
09:49

Dobrý den, chtěl bych zájemcům o tento časopis sdělit, aby se vyhnuli objednávce tohoto časopisu, protože dopadnete jako já, dne 2.3.2014 jsem si tento časopis objednal a řádně zaplatil 6 výtisků, a do dnešního dne jsem neviděl ani jedno číslo. S panem redaktorem jsem měl dva telefonní hovory, jednou mi řekl, že měl úmrtí v rodině a podruhé se vymluvil na to, že do tak malého města je s poštou problém (OLOMOUC ???????). Bohužel jsem přišel o peníze, ale nabyl zkušenost neobjednávat si nějaké periodika v ČR. J.K.


napsal(a): Jarinac (jaraevarr(a)email.cz) [Odpovědět]

Pivař

pátek, 2. květen 2014
23:00

to Jarinac: Nevím, já mám jen dobré zkušenosti.. Teda kromě občasného zpožďování termínu vydání...


napsal(a): Pivař [Odpovědět]

Adsense

23. duben 2024
12:38


posted by: Inzerce

Narmer

sobota, 3. květen 2014
09:13

Narmer

to Jarinac: v podstatě doslova, co říká Pivař; termíny nejsou silná stránka PBA, s různými slibovanými přílohami to taky nějak nedopadlo a o webové prezentaci nemluvě, ale s předplatným a s dodávkami nemám sebemenší problém, a to PBA odebírám již od prvního ročníku ...


ICQ: 149095450

napsal(a): Narmer [Odpovědět]

Milan

pondělí, 16. květen 2016
11:28

Milan

Jarinac: Já jsem dopadl némlich stejně, objednal jsem si v březnu kompletní první ročník, řádně zaplatil, druhý den přišel mail, že do konce týdne bude zasláno. Od té doby nic, Borowiec na maily nereaguje, telefony nezvedá. Dnes je půlka května a zřejmě jsem ostruhal kolečka. Pamatuji ještě na časopis Pivní kurýr, tomu šéfoval dej mu Pánbůh věčnou slávu pan Jelínek. To taky nebyl kdovíjaký ouřada, ale od toho tam zaměstnávali paní Martínkovou, která s grácií svou vlastní všechny úřednické funkce ke vší spokojenosti vykonávala a vše bylo vždy včas a precizně vyřízeno. Jestli na vyřízení prosté objednávky nemá pan Borowiec čas, nechť si někoho zjedná. Tím, že nereaguje naprosto na nic, řadí se tímto mezi internetové podvodníky.


napsal(a): Milan [Odpovědět]

pan Nohava

pátek, 16. září 2011
13:12

pan Nohava

Chápu, že někomu může připadat obsah časopisu nedostatečně odborný, či příliš populární, ale myslím, že časopis ani není koncipován jako vědecké periodikum či návod k použití pivovaru. Myslete taky na nás, co jsme doposud pivo jen konzumovali a až teď nám "spadly šupiny z očí"! :) Díky těm několika osvíceným hospodám a mnohým (mini)pivovarům dnes už každý může ochutnat piva, o kterých jsme někteří ještě nedávno ani netušili, že existují. A díky takovémuto časopisu už začínáme i my, v tomto oboru naprostí laici chápat, proč tohle pivo vypadá takhle a chutná takhle a proč tamto jinak.
Chápu, že vám, kteří se tomuto "koníčku" věnujete již déle, může obsah některých článků připadat asi jako maturantovi látka prvního stupně ZŠ, ale my ostatní jsme zase rádi, že se můžeme poučit :-). Mám zatím všechna čísla a na nové netrpělivě (a zatím bohužel) stále čekám. Snad to dobře dopadne...


napsal(a): pan Nohava [Odpovědět]

bishi

čtvrtek, 15. září 2011
10:06

Už nevyjde? Dnes je 15. září a nic....


napsal(a): bishi (bishi(a)atlas.cz) [Odpovědět]

Energetik

čtvrtek, 15. září 2011
10:25

Energetik

to bishi: Vyjde, je tam zpoždění kvůli dovoleným. 23. září.


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Narmer

čtvrtek, 15. září 2011
12:16

Narmer

to Energetik: Tak to je o.k. Už jsem se bál, že mi ho někdo vyšťoural ze schránky.


ICQ: 149095450

napsal(a): Narmer [Odpovědět]

Jana

čtvrtek, 15. září 2011
22:19

Jana

to Energetik:
Prý kvůli tiskárně. Stará odřekla a nová zatím není. Takže možná prý bude dvojčíslo.
Pro Narmera: taky jsem uháněla pošťačku každý den


napsal(a): Jana [Odpovědět]

Chody

pátek, 4. březen 2011
21:11

Chody

to Energetik:
Prakticky máš pravdu a já Tvůj názor beru, i když s leččíms nesouhlasím. I já, ač se to třeba nezdá, doufám v celkové zlepšení časopisu z hlediska překlepů apod. Dnes jsem zakoupil druhé číslo a po několika málo článcích jsem sice pár překlepů zaznamenal, ale myslím, že to snad bude opravdu lepší.

K Tvým P.S.:

1) Nevím, jak jinde, ale na PI se Malakin prezentuje s velkým M, takže bych prosil to respektovat...

2) Ano, je lepší, když se na chyby upozorní mailem, protože, když upozorníš v diskusi, tak po opravě ztrácí diskusní příspěvek smysl. V tištěné verzi žádná náprava neexistuje, takže je to jedno...

Mimo to Hanzovo příspěvek je dost nepřehledný. Ono citovat 9 vět kvůli tomu, abych upozornil na chybičku ve větě deváté, je docela zvlášňý (zde nehledej chybu, ale nadsázku převzatou z názvu jedné kapely z Domažlicka).

Takže díky za osvětlení a za Tvůj názor, ale nech mi prosím i můj názor, názor člověka nezainteresovaného na projektu PBA.


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Energetik

pátek, 4. březen 2011
14:52

Energetik

Chody: No, pokusím se s odstupem také reagovat, samozřejmě na slova "sračkový" časopis některých jedinců reagovat netřeba, v těchto případech to není o kritice, ale to je jedno... ::lol

Co se týče nevýhod, tak samozřejmě jakási neaktuálnost v tištěném periodiku dneska je, ale to by nemohly existovat žádné časopisy. Kdo pozorně sledoval obsah časopisu, tak rozhodně není ambicí redakce dělat z PBA informační plátek o horkých aktualitách na pivním trhu. Na to jsou pivní servery atp. Ostatně ani internetové stránky nemají být ničím ve stylu Honzovýho Světu piva. Jejich funkce je čistě podpůrná, nic víc, nic míň, jak se říká na pražském Žižkově :)

V trafice časopis se svým nákladem nebude. Je to jiný, nezvyklý model, více k tomu v úvodníku druhého čísla. Distribuční síť prostě bude nějak nastavena, kdo chce, časopis zakoupí, a ještě může při jeho pořízení dát dobré pivko. Pro ostatní je tu předplatné.

Výhody tištěné verze jsou prostě názorem vydavatele, se kterým osobně souhlasím.

Jazyková korekce byla pro první dvě vydání problém, od třetího by již mělo být vše v pořádku. Překlepy jsou, to nikdo nepopírá, přece jen první dvě čísla se rodily ještě v těžkých porodních bolestech. Pro hnidopichy možná tragédie, pro mě osobně je však mnohem důležitější, že se podařilo časopis vůbec vydat.

Nemyslím si, že pánové Šuráň a Krýsl jsou zprofanovaní. Spíš úspěšní a to možná vadí. Každopádně i jiní odborníci jmenovaní tuším malakinem budou mít prostor - viz. 2.číslo p. Koza...

Co se reklamy týká - je myslím "tak akorát". A nevím, proč vadí zrovna to, že je tam reklama na víno :) Myslím, že je důležité, že se vůbec podařilo nějaké partnery sehnat. Někdy to zkus. Takže to mi přijde zbytečně negativní poznámka, ale asi měla zapadnout do celého článku - záměrně nepíšu recenze.

P.S.1: Někdo má pány z Brna, někdo zase malakina :)
P.S:2: Jinak píšeš Hanzovi, potažmo ostatním, aby tě na chyby na webu upozorňovali pokud možno mailem. Ve svém článku sám ale na chyby v PBA veřejně upozorňuješ :) Pak tedy asi není na Hanzových připomínkách nic špatného.


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Michal

sobota, 5. březen 2011
02:49

Michal

to Energetik: Mně se tištěnej časák líbí. Až se vychytaj mouchy, tak to bude o to lepší, ale sem rád, že se o tuto vůbec někdo v dnešní době pokusil, to je jenom plus. Jednička se mi líbila, i přes chyby, ale z toho se neposeru, kdo chtěl, rozumněl...kdo ne, tak...šak víme... :) Dvojku sem koupil dneska, tak sem zvědav a těšim se a přeju hodně úspěchů a serte na škarohlídy, ty sou všude. Ale bez nich to taky kolikrát nejde, nemůžem jenom chválit, občas i (objektivní) kritika neuškodí. Zdar! :)


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

hroch

středa, 23. únor 2011
07:03

hroch

Přidám taky svůj názor.
Na první číslo, které musí zaujmout jak málo vzdělaného čtenáře, tak i čtenáře trochu více informované je to docela vyrovnané. Rozhodně má význam ve vydávání pokračovat a pro mě dále si ho koupit. Já si objednávám pro sebe a jeden vzorek volně k zapůjčení na Kulečníku u Hrocha.
Co se týká pravopisných chyb, tak ty nemůžu posoudit, jsem lehký disgrafik a známý češtin. U tištěného periodika je to jistě chyba, ale chápu, že rozjezd je složitý a na spoustu věcí bylo málo času. Dokážu si to představit, mnoho lidí s vidinou kvalitního měsíčníku slíbí svoje příspěvky, ale protože to ještě nevychází tak je nic netlačí to včas sepsat, zkorigovat atd. a všechno se honilo na poslední chvíli. Kdo něco organizoval ve více lidech tak ví, že poprvé je to nejhorší a když se tým zajede tak ty další akce, už jsou jednodušší až do doby než si zase všichni myslí, že už to zvládají levou zadní, pak se už zase objevuje šlendrián.
Já přeju PBA vše nejlepší a pro nás spoustu zajímavých článků.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

LiborP

středa, 23. únor 2011
12:56

LiborP

to hroch:
Jenže nejde jen o gramatické chyby, to by mohl napravit dobrý korektor, což jsou náklady navíc. Horší jsou překlepy, což napraví dnes již skoro každý editor s puštěným spellcheckerem. Nemohu si pomoci, ale chyby tištěnému mediu prostě nesluší. Asi je to tím, že narozdíl od elektronického je oprava v podstatě nemožná. Taktéž bych viděl rozdíl třeba v komunitním webu, tištěném periodiku nebo oficiální firemní prezentaci.


napsal(a): LiborP [Odpovědět]

Honza Světpiva.cz

úterý, 22. únor 2011
20:41

Honza Světpiva.cz

Je fakt skoda, ze treba pani Spacilova z Idnesu nekdy nenatoci film, aby vsem ukazala, jak se dela poradna pecka za 100%. Je fakt skoda, ze vseznalek VB Malakin nekdy neusporada pivni festival, degustacni soutez, nevyda neco uzitecneho, aby bylo videt, jak to ma byt spravne "malakinovske". Na sto procent, bez chyb, proste perfektni...zatim asi musime vzit za vdek kvartalnim tistenym Svetem piva pro sberatele pivnich nalezitosti...kdo to mel nekdy v ruce, pochopi...toz tak(cr RH)


Sekal

úterý, 22. únor 2011
22:59

Sekal

to Honza Světpiva.cz: Tak Malakinovy kritiky pivních festivalů mi nepřijdou až tak od věci. Když se nemá člověk kde vychcat, kde si vypláchnout půllitr a když musí čekat v příšerných frontách, pak o tom asi napíše. Že to není oslavné hýkání, to můžeme od Malakina čekat - je to jeho názor.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Zlý Časy

úterý, 22. únor 2011
20:26

Zlý Časy

Pivní prodejna Pod Zelenou horou Vrčeň
Vítáme Vás na stránkách Pivní prodejny Pod Zelenou Horou, kterou najdete v malebné vísce Vrčeň u Nepomuka na jižním Plzeňsku.

Jedná se o klasický "garážový" prodej piva. Tedy, kdykoliv bude někdo doma, prodá Vám pivo. Nebo je možné domluvit se telefonicky, po mailu, icq či skype.



Jako základ je pro Vás připraveno pivo z pivovaru Herold Březnice ve svém plném sortimentu, stejně jako piva pivovarů Poutník Pelhřimov či Dudák Strakonice. Dále zde můžete nalézt piva dalších značek jako: Žatec,Pernštejn,Vyškov, Rychtář, Černá Hora, Janáček a další. Průběžně se snažíme obohatit sortiment o další značky, do dnešních dnů jste u nás mohli ochutnat piva z 41 pivovarů. Myslím si, že piva z regionálních pivovarů jsou kvalitní a hlavně chutově dobré a jsme rádi, že o ně máte zájem... Myslím si, že piva jsou dobrá. No nic. Čus Hanz.


napsal(a): Zlý Časy [Odpovědět]

Chody

středa, 23. únor 2011
07:40

Chody

to Zlý Časy:
Díky za upozornění. Nic mi nebrání v tom, abych případné chyby opravil. Prosím i ostatní, kdyby na mých stránkách nějakou chybičku našli, upozorněte mne, nejlépe však mailem.

Hanzovi patrně nedochází, že je podstatný rozdíl mezi firemní webovou prezentací dělanou "na koleně" a tištěným časopisem, rádoby profesionálním, který se honosí placenou korekturou...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Zlý Časy

středa, 23. únor 2011
08:05

Zlý Časy

to Chody: Dochází, ale tolerance neuškodí. Čus Hanz.


napsal(a): Zlý Časy [Odpovědět]

Kabris

úterý, 22. únor 2011
15:47

Kabris

Když čtu Tvůj článek o PBA, mám pocit, že je už od začátku tendenční a proto se proti němu musím ohradit. Hned z kraje deklamuješ několik údajů, které nejsou úplně přesné. 49 korun za 2 piva? Možná malá a nebo desítky. Tím neříkám, že 49,- je hodně peněz. Naopak! Ale používej jasnější přirovnání a buď korektní. „ ...dostatečný počet čtenářů, aby se zaplatil." Patrně znáš obchodní model PBA lépe než my, když směle tvrdíš, že jeho produkci musíme zaplatit my, čtenářstvo. Co když je ale obchodní model jiný? Třeba se kalkuluje s reklamou? Třeba je ve hře mecenáš? Nevím to já, ani ty.
Další chybou ve Tvém článku je teze: ...nutnost vyvinout nějaké úsilí navíc." Kdybys časopis četl pozorně, seznáš, že stačí poslat email a bude Ti chodit do schránky s mnohými výhodami. Onomu úsilí navíc, se totiž produkce už od začátku chtěla vyhnout. Proto se neprodává na stáncích a neexistuje remitenda.
Ano, časopis je velmi kvalitní co do obsahu. Graficky mohl být proveden pečlivěji, stejně jako korektor nemusel tolik slov přeskočit, ale raději je opravit. Jeho cena je pro jeho čtenáře více než přívětivá.
Já PBA fandím, neb vím, jak těžké je zviditelnit pivní sektor. Každý začátek je těžký, ale nestavme se k tomu tak, že co je dobré musí se hned čecháčkovsky zkritizovat.


ICQ: 296335027

napsal(a): Kabris [Odpovědět]

Chody

úterý, 22. únor 2011
16:12

Chody

to Kabris:
K Tvým, výtkám:

1) Nikde nepíšu o dvou pivech, ale o 1-2, což je naprosto normální cena 25-49 Kč. Myslím, že na Trutnovsku či Poličsku bych se klidně dostal na piva tři a to ležáková.

2) Nezlob se na mne, ale já korektní nebudu a nechci být, už jen proto, jak se tohle slovo zprofanovalo.

3) Obchodní model samozřejmě neznám, ale při případném nedostatku čtenářů nebude ani velký zájem inzerentů. Takže zbývá ten mecenáš, což by bylo fain a nemusela by se brát každá reklama...

4) Mně osobně předplatné čehokoliv nevyhovuje, proto je to pro mne nevýhoda. Raději zajdu cestou do stánku, nebo poprosím Strnyho, aby mi schoval výtisk v KMP.

5) Bylo by tedy lepší se místo "konstruktivní" kritiky jen plácat po ramenou a chlácholit navzájem, jak že to děláme všechno dobře? Ač by se to mnohým líbilo, na PI to dělat nebudu.


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Weetek

úterý, 22. únor 2011
17:50

Weetek

to Chody: Bod 2 plníš na výbornou, Chody. Nabízené odpovědi v anketě o časopise jsou všechno, jen ne korektní. Jakou si vybrat, když "výborný ve všech směrech" se mi časopis zatím nezdá, ale na druhou stranu, obsah mi vyhovuje, články o zahraničí mi (na rozdíl od...koho?) nevadí a číslo jsem už CELÉ (na rozdíl od...koho?) četl? Prosím, poraď.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

Weetek

úterý, 22. únor 2011
12:21

Weetek

Na první číslo nového časopisu jsem se moc těšil. Vždycky jsem považoval za určitou anomálii, že v Čechách, ačkoliv se považujeme za div ne pivní pupek světa, nemáme kvalitní časopis o pivu na úrovni,jaký člověk běžně sežene třeba i ve "vinařské" Francii.
Moje pocity jsou podobné, jako u mnoha dalších čtenářů. První číslo neurazilo, ani nenadchlo. Nových věcí jsem se dověděl pomálu, beru ho spíš jako určité vymezení stylu, vytyčení toho, jak bude časopis vypadat. K tomu bude pochopitelně třeba zapracovat na několikrát zmiňované pravopisné stránce - jako by korektor neznal, co je to čárka... Je dobře, že časopis budou spolutvořit profesionálové z oboru (netuším, čím se pánové Krýsl a Šuráň zprofanovali...?), další časopis nadšených sběratelů by to pravé asi nebyl.
Suma sumárum, rozhodně nevnímám PBA jako "sračkový časopis", jak ho neváhal se sobě vlastní dávkou sebevědomí označit místní klaun Malakin. Naopak, těším se na další čísla a věřím, že se bude jen a jen zlepšovat.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

smb

úterý, 22. únor 2011
13:40

smb

to Weetek: Souhlas s Weetkem ,je tu něco co na trhu chybělo .Je to tprve první číslo a já také doufám , že se časopis bude zlepšovat. Jinak skvělý článek v B&G.


napsal(a): smb [Odpovědět]

Malakin

středa, 23. únor 2011
06:29

Malakin

to Honza Světpiva.cz: Neboj, na vydání něčeho takového se pracuje, akorát nechci jít ve tvých šlépějích, tj. dělat 30 věcí současně a ve výsledku vlastně nic pořádně.

K tebou zmíněnému časopisu: Již delší dobu volám po změně, to ti řekne každý, kdo se účastní zasedání Rady Sdružení klubů sběratelů, příp. kdokoliv z našeho klubu, kde o tomto problému často diskutujeme. Hlas jednoho člověka však bohužel zatím nestačil. Ale nevzdávám to a za měsíc se do toho "obuju" znovu a snad se podaří prolomit ledy.

K pořádání degustačních soutěží a pivních slavností: Děkuji, ale nemám zájem. Jednak příliš neuznávám hodnocení piv z jedné dvou decek, jednak si na pivo zajedu raději přímo ke zdroji, kde mám přeci jen větší jistotu, že budu spokojen, že se o mě postará někdo, kdo pivu aspoň trochu rozumí, kde je pivo většinou čerstvé, kde je řádná výtoč a kde nedávám peníze obchodníkovi s pivem, tedy překupníkovi, ale přímo pivovaru.

to Kejna: "Držím chlapům palce, ode mě dalších několik půlkilíček dostanou..." Tohle je samozřejmě kravina, neboť vydavatel od tebe neobdrží celých 49 korun, ale co vím, tak jenom 25. Zbytek je totiž určen státu coby daň a samozřejmě i prodejci, který z toho musí taky něco mít, jinak by to ani neprodával.

to Weetek: V tom zprofanování pánů Šuráně, Dočkala a Krýsla má Chody pravdu. Ano, přední odborníci jsou to určitě, nutno však podotknout, že ne jediní. Ono je samozřejmě pro vydavatele časopisu mnohem jednodušší, když udělá rozhovor s nimi, než aby se nějak namáhal a oslovil odborníky z VÚPSu, VŠCHT či Podskalské (jak rád bych si přečetl něco podobného v podání pánů Frantíka, Hrabáka, Dostálka, Kozy, Kosaře a jiných), odborníky, kteří v daném článku či rozhovoru nevidí potenciální reklamu na svůj minipivovar, resp. na firmu, která se zabývá jejich výstavbou. Na obranu PBA každopádně dodám, že tento problém se týká i jiných časopisů o pivu, např. níže zmiňovaného Beverage and Gastro, kde to již o ničem jiném než reklamě na Pivovarský klub není, tedy nepočítám-li tvé občasné výplody coby degustátora Světa piva.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 23.02.2011 ve 06:33:02


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Weetek

středa, 23. únor 2011
09:36

Weetek

to Malakin: Malakine, s klidným svědomím můžu veřejně prohlásit, že minimálně ohledně obsahu Beverage and Gastro vcelku uboze LŽEŠ. Nedá to ani moc klikání, aby se nezaujatý člověk přesvědčil že tvůj výkřik "již o ničem jiném než reklamě na Pivovarský klub to není" je prvotřídní žvást.
http://www.beverageandgastro.cz/rocnik-2010.html

Zůstává otázka, proč to děláš, když v době internetu je tak snadné tě z toho usvědčit. Není to bohužel poprvé, co tu lžeš, jako když tiskne. Tobě doma neřekli, že se to nemá?


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

pechi

středa, 23. únor 2011
12:31

pechi

to Weetek: Asi každý z nás vidí, že BaG není časopis výhradně pivní. Zčásti ano, a troufám si tvrdit, že tato pivní část může být jakýmsi průnikem obsahu obou časopisů. Mně osobně tento "degustační" obsah moc nezajímá a přeskakuju ho, ale beru, že jiného čtenáře zrovna toto téma osloví. Jak bylo několikrát řečeno - musíme dát novému periodiku pár šancí. Z horšího dělat lepší a lepší je totiž lépe než naopak. Tož tak.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 23.02.2011 ve 12:32:10


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Weetek

středa, 23. únor 2011
13:53

Weetek

to Weetek: Nejde o ty nepivní části BaG, jde o to, že ani ty pivní nemůže soudný člověk označit tak, jak to udělal Malakin. Panáček zkrátka lže, až se mu od klávesnice práší.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

pechi

středa, 23. únor 2011
14:50

pechi

to Weetek: Nechci se zastávat Malakina - ale i mně připadá, že z té malé pivní části tam krom degustací je jenom reklama. Řečeno velmi zjednodušeně, tudíž jsem časák už asi rok a půl nečetl. Jsou tam tedy v tom posledním období nějaké změny? Ono soudit podle titulků uvedených v obsahu moc nelze...
---------------------------------
Zpráva byla upravena 23.02.2011 ve 14:53:08


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Weetek

středa, 23. únor 2011
15:32

Weetek

to pechi: Tak jednak Malakin tvrdí, že je tam jen reklama na Pivovarský klub, což asi napadne každého, že je pitomost, i toho, kdo časák sice soudí, ale rok a půl ho nečetl, jako třeba ty. A za druhé, v posledních číslech se objevily reportáže ze zahraničních pivovarů (Bamberk, Salzburg, Vídeň, Berlín, Kolín nad Rýnem), z několika domácích (Broumy, Brno) a několik článků o pivních stylech. Rozhodně se nejedná jen o degustace. Nejsem šéfredaktor ani vydavatel, daný koncept nechválím ani nehájím, jen konstatuju, že Malakin o obsahu časopisu lže.

Je podivuhodné, jak se tu rozmáhá zvláštní móda hodnotit něco, co vlastně neznám. Chody napíše hodnocení prvního čísla PBA, a bezelstně v něm přizná, že vlastně časopis ani nečetl celý. Ty zase píšeš, že jsou v BaG jen degustace a reklama, ačkoliv jsi ho rok a půl nečetl. Nic ve zlém, ale není to trochu divné?


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

tomas

středa, 23. únor 2011
15:43

tomáš

to pechi: Jen o reklamě to určitě není. Mě ten časák Beverage Gastro příjemně překvapil. Zajímavostí a dobrejch článků o pivu je tam celkem dost. Jen zatím není moc vidět, já se o něm dozvěděl teprve nedávno.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

pechi

středa, 23. únor 2011
16:04

pechi

to Weetek: OK, kritiku beru ::cry (i když jsem psal "zjednodušeně"), budu si ho muset přečíst; ono to vypadá tak, že o pivu je jen asi 20-25 stránek, ale nikde už se tam nepíše, kolik z toho je různá inzerce. Z těch starších čísel jsem měl v sobě prostě jenom takovej pocit.


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Insider

úterý, 22. únor 2011
11:39

Komunismus není utopie. Nelze přijmout definici komunismu, jak ji hlásali sami komunisti. Nacismus existoval. Byl to režim zavedený nacisty. Komunismus existoval. Byl do režim vedený komunisty. Co komunisti nebo nacisti říkali o tom, jak si oni představujou ten údajně úplně hotový koncový stav svých milých snah, to nám může být u prdele. Takže když už poučovat, tak trochu s rozumem.


napsal(a): Insider (petrpetr(a)volny.cz) [Odpovědět]

Masakr

úterý, 22. únor 2011
10:53

Nic není dokonalé,tak by bylo dobré trocha schovívavosti,v každém případě je to super počin.


napsal(a): Masakr (rambleon(a)centrum.cz) [Odpovědět]

Kejna

úterý, 22. únor 2011
10:37

Kejna

Taky jsem si ho koupil, taky mi spousta věcí vadila, taky nemám rád chyby či překlepy .. atd. mimochodem nejvíc na větvi jsem byl z novotvaru "degoržování", tedy ne že by degorsáž byla kdovíjak české slovo, nicméně se celkem používá :-) .. ALE příští číslo si určitě koupím a to je myslím pro vydavatele to nejpodstatnější, nikdo nedělá chyby schválně a tohle všechno jsou drobné vady, které půjdou odstranit, důležité je, aby zůstala obsahová naplněnost. Držím chlapům palce, ode mě dalších několik půlkilíček dostanou a jsem přesvědčen, že to bude za čím dál lepší časopis.


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

jiri.j

úterý, 22. únor 2011
16:43

to Kejna: Pojem "degoržování" se užívá zcela běžně, stačí si to zadat do jakéhokoliv vyhledávače...


napsal(a): jiri.j [Odpovědět]

pinkano

úterý, 22. únor 2011
09:28

pinkano

Časopis mám a jsem s ním vesměs spokojen. Nemohu říct, že by mě nadchnul, ale ani mě nezklamal. Nevím jak vy, ale já když jdu ochutnat nějaké pivo - dám si většinou jedno nebo dvě a jdu sám, tak je tohle naprosto ideální společník. Když necháte všechno na internetu, tak co z toho? Nepotřebujete mít něco v ruce? Knížky by měly být také na internetu? Noviny? Až bude takovýchto časopisů 5 různých na trhu, tak fajn, ale je zatím jediný a snaží se. Dal bych mu šanci prvního půl roku. Spíš se bojím, že dojdou témata, časopis je poměrně obsáhlý, takže se bude asi časem plnit reklamou nebo se z něj stane čtvrtletník, což znamená konec.


napsal(a): pinkano [Odpovědět]

pechi

úterý, 22. únor 2011
09:21

pechi

První číslo jsem si ze zájmu zakoupil a tvrdím, že je dobře, že se jej povedlo vydat. Jinak naprostý souhlas s kolegy - vadí mi moc hrubek či překlepů, ani obsahově jsem si moc nepošmáknul. Doufám, že se situace bude zlepšovat, ještě dám PBA pár šancí.


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Vláďa

úterý, 22. únor 2011
08:51

Vláďa

Mně se časopis docela líbil. Pro více zasvěcené sice moc nových informací nepřináší, ale pro návštěvníky pivně inteligentních hospůdek naprosto ideální osvěta. Možná bych podle prvního čísla hned takto ostře nesoudil. Komentovat kritiku češtiny na tomto češtinářském fóru je asi zbytečné:)


napsal(a): Vláďa [Odpovědět]

umbob

úterý, 22. únor 2011
08:39

umbob

To má být jako pokus recenzi nebo co?


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Weetek

úterý, 22. únor 2011
11:58

Weetek

to umbob: To jistě ne, v recenzi se obvykle recenzent nepřiznává, že to nečetl zatím celé, jako Chody... :-)


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

LiborP

úterý, 22. únor 2011
08:18

LiborP

Abych řekl pravdu, tak se mi časopis taky moc nelíbil, jak po vizuální stránce, tak i po gramatické. V dnešní době počítačů a možnosti využití "spellcheckeru" mi překlepy připadají trapné. Ale jinak bych vydavateli dal ještě šanci, třeba se to po dvou, třech, číslech usadí.


napsal(a): LiborP [Odpovědět]

Jana

úterý, 22. únor 2011
09:45

Jana

to LiborP:
S tím souhlas. Nechat pár čísel "odležet". Vždyť i ministři mají 100 dnů hájení. :D . Chyby už tu popsali jiní dřív, než jsem se rozhoupala je popsat. Ovšem, obávám se, že to bude skutečně časák jen pro fajnšmekry. Sledovala jsem (krátce po jeho vyjití) osazenstvo v hospůdce v Nuslích. Z party si to koupil jeden a ostatní, kterým ho zapůjčil, jej "z povinnosti" prolistovali a odložili.


napsal(a): Jana [Odpovědět]

Dan@

úterý, 22. únor 2011
07:22

První krok je vždy prvním krokem.
Neříkám že dokonalé ale rozhodně zajímavé.
Očekávám další čísla se neméně zajímavým obsahem.
Jako dokonalost považuji že si časopis koupím ve své hospůdce a vklidu listuji a čtu při konzumaci neméně zajímavých pivních lahůdek.


napsal(a): Dan@ [Odpovědět]

Pep@k

úterý, 22. únor 2011
06:05

No mě se časák docela líbí. Tohle téma na trhu chybí a tak jsem jej přivítal. Sám "vyrábím" web a tak o chybách vím svoje, ale myslím, že ho takhle sprdnout hned v prvním čísle za víceméně úsměvné chyby... no nevim. Každopádně přeju časáku, ať se mu daří a my máme co číst. Díkes !!


napsal(a): Pep@k (pepakol(a)centrum.cz) [Odpovědět]

Dan X

pondělí, 21. únor 2011
23:59

Mě se časopis líbí. A spousty dalším lidem taky, tak mu vinšuju světlou budoucnost.


napsal(a): Dan X [Odpovědět]

Malakin

pondělí, 21. únor 2011
20:20

Malakin

Časopis jsem si také koupil, ale zatím je to pro mě velké zklamání. Autoři si hrají na profesionály, ale jak už jsi naznačil, skutek utek. Pravopisné chyby, které zřejmě špatně placená korektorka schválně přehlédla, jsou opravdu velmi trapné (kromě tebou zmiňovaných jsem tam našel ještě "Minipivovar si velmi rychle dostal do centra mediální pozornosti", "spotřebujte do 14ti dnů", "konkrétně se jde o světoznámý pivní styl spojený s Berlínem", "i na tzv. na čtvrté pípě", "Mnichovký Dunkel" apod.), o formálních chybách (např. v seznamu míst, kde si můžeme časopis zakoupit, se píše o podniku U prince Miroslava, v rozhovoru s panem Zárubou je tentýž podnik zase označován jako U krále Miroslava) ani nemluvě. Chyby jsou také v reklamách (např. u reklamy na Pivkupectví je styl piva geuze/gueuze mylně označován za gueze), u formulářů na předplatné zase chybí nějaká větička o ochraně osobních údajů ze strany vydavatele, že nebudou předány třetí straně či něco takového. Suma sumárum: Zatím PBA vnímám jako "sračkový" časopis ve stylu Pivního magazínu či Pivaře, ale třeba druhé číslo mile překvapí a já budu moci změnit názor. Doufám.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 21.02.2011 ve 20:32:20


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI