Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Kaltenecker Rožňava

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Kaltenecker Rožňava

Kaltenecker Rožňava[p318]

Minipivovar Kaltenecker v Rožňave bol postavený za necelé dva roky jednou rožňavskou stavebnou firmou pre spoločnosť Pikolo s.r.o. Rožňava a už v decembri 1996 slávnostne otvorili a uvarili prvé pivo. Prevádzka pivovaru pre verejnosť však začala až od januára 1997 a práve tento rok sa uvádza aj ako rok založenia pivovaru.

Pekná netradičná, zaujímavá a moderná stavba je postavená z dvoch menších polkruhových spojených budov, na ktorých sú hore dve veľké terasy a drevená vežička. V prvej časti budovy je vlastný pivovar, ktorý pozostáva hlavne zo 650 litrového varného kotla, chladiaceho zariadenia a deviatich nerezových tankov, každý o obsahu 1.300 litrov.

Rožňavský pivovar
Rožňavský pivovar

Technologické zariadenie pre minipivovar dodala maďarsko - nemecká firma Kaltenecker so sídlom v Miškolci, filtračné zariadenie je dovezené z Talianska. Kvalita vody je dôsledne a stále kontrolovaná počítačom a obsahuje všetky parametre pramenistej vody. Pivo sa vyrába z najkvalitnejších surovín dodávaných zo Slovenských sladovní v Trnave a na jeho výrobu dohliada skúsený sládek, ktorý za jednu osemhodinovú smenu uvarí 650 litrov piva. Po uvarení sa pivo cez chladiace a filtračné zariadenie prečerpáva do nerezového kvasiaceho tanku, kde dozrieva (kvasí) ešte asi 15 dní a až potom sa stáča do KEG sudov a dostáva sa k zákazníkovi.

Minipivovar okrem vlastnej spotreby v reštauračnom zariadení, ktoré je v druhej časti budovy a má kapacitu 60 miest a ďalších asi 100 miest na dvoch terasách, dodáva pivo aj do ďalších reštaurácií a zariadení v Rožňave, ale aj v Košiciach, Dobšinej a inde. Kapacita pivovaru je asi 8.000 hl piva ročne. Kaltenecker si za roky existencie minipivovaru našiel svojich stálych zákazníkov, pre svoju dobrú kvalitu a vynikajúcu chuť.

Asi nejnovější tácek
Asi nejnovější tácek

Pivovar od začiatku používal na označovanie sudov jednoduché malé etikety, v súčasnej dobe používa samolepky v troch farbách na obidva druhy piva a celkove bolo použitých viac ako 25 druhov sudových etikiet a jedna samolepka na 5 litrové párty súdky. Okrem toho mal pivovar na svoju propagáciu aj iné suveníry ako napr. pivné tácky, tričká, perá, čapice, poháre, zapaľovače a na rok 2002 vydal aj pekný kalendárik s obrázkom pivovaru.

V jubilejnom roku (2002) pripravil minipivovar vydanie nových výročných etikiet na obidva druhy piva, novú pivnú tácku, nové dva druhy pohárov a iné suveníry.

Rožňavské pivo (foto Světpiva.cz)
Rožňavské pivo (foto Světpiva.cz)

Pivovar Kaltenecker, okrem toho, že obohacuje náš trh už 10 rokov svojim kvalitným pivom má aj kladný vzťah k zberateľom pivovarských suvenírov. Hlavným prejavom tohto vzťahuje, že prevzal patronát a sponzorstvo nad Klubom zberateľov v Rimavskej Sobote a v jeho priestoroch sa uskutočňujú zberateľské stretnutia skoro každý rok.

Lahve z Rožňavy (foto Inforeklama.sk)
Lahve z Rožňavy (foto Inforeklama.sk)

V sucasnosti ma pivovar noveho majitela, ktory sa o pivovar nalezite stara, o čom svedci, ze pivo Kaltenecker poznaju aj v Prahe, kde získalo ocenenie. Jeho sortiment predstavuje: Brokat Premium - leziak polotmavy 16% s obsahom alk. 8,1%, Kras-kvasnicovy leziak svetly 11,5%, alk. 4,5%, Kras -l eziak svetly 11,5%, alk. 4,5%, Brokat - leziak tmavy special 13%, alk.5,0% a Kras-pivo vycapne svetle 10%, alk.4,0%. Vsetky piva dostat kupit priamo v pivovare za prijatelnu cenu v litrovych PET flasiach. Chodim tam pravidelne kazdy rok na zberatelske burzy.



[Jaro Stofko] [Zobrazeno 10277x] [18. únor 2007]
[Minipivovary] [comments: 14] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Robert G

úterý, 23. červen 2009
09:53

Do tohoto pivovaru jezdím každý rok, kdy jsem na dovolené u rodiny v Rožňavě. Pivo je tak lahodné, že náš Radegast nebo Plzeň se mohou jít zahrabat.


napsal(a): Robert G (rgrosz(a)seznam.cz) [Odpovědět]

val

středa, 11. březen 2009
07:25

val

pivo jsem nechutnal, takže nevim, ale po architektonické stránce je pivovar naprosto, ale naprosto příšerný. Jistě, vím, to hlavní a nejdůležitější se skrývá uvnitř.


napsal(a): val [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
10:31


posted by: Inzerce

Roman Holoubek

středa, 11. březen 2009
06:06

Roman Holoubek

Libor, máš pravdu.
A jak jsem pravil, příjemná piva na Slovensku jsou.
A co se týče Urpineru, tak jej řadím z průmyslových na jedno z nejvyšších míst u vás. Vzpomínáš, ale jak jsem ve Zvoleně a okolí (pár kilometrů od Bystrice) marně po něm pátral? A až známá z Makova mi to pivo občas doveze.


Roman Holoubek

úterý, 10. březen 2009
14:24

Roman Holoubek

V něčem také polemizuji s pány JJ a PŽ, ale v jejich hodnocení Kalteneckera naprosto souhlasím. Letos jsem měl opět možnost ochutnat několik jejich skvostů a byl jsem opravdu nadšený.

Za to, co a jak v posledních letech pan Ladislav Kovácz dělá smekám. Nám všem ostatním přeji aby měl jak na Slovensku, tak v ČR alespoň několik "napodobitelů".

Libore, neměl jsem sice možnost ochutnat poslední dobou piva ze slovenských mini, ale to co nabízí vaše průmyslové pivovary je v lepším případě slušné a pitelné, nikoli výjimečné. To že koupím u vás chutná piva (Vyhne, Bystrica, či Bytča), je hezké, ale vesměs se jedná jen o regionální záležitosti, dostupné na malém prostoru (v případě Bystrice jde skoro až o undergrundovou záležitost :-) )


Libor

úterý, 10. březen 2009
15:04

Libor

to Roman Holoubek: Roman, ale ja nehovorím, že u nás sú len výnimočné pivá. Ja som len povedal, že minulý rok sme boli barbari a pivní nevzdelanci a dnes sa nájde aspoň 1 pivo, ktoré je podľa PŽ a JJ dobré....
a najpikantnejšie na tvojej "poznámke" je to, že Urpiner sa vyskytuje na Kysuciach skoro v každej krčme - čož je až celých 30 km od Tvojho bydliska :-)
Mimochodom sa bystrické pivo začalo v poslednej dobe rozširovať aj u nás na západe = výsledok práce nového vedenia. A samozrejme aj v BB a okolí je to podstatne lepšie.


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Jiri.J

úterý, 10. březen 2009
20:42

to Libor: Já myslím, že jsem nikdy Slovensko za pivní barbary a nevzdělance neoznačil. Nikdy bych si nedovolil takto urážet nějakou zemi a její obyvatele. Tvrdil jsem a za tím si stojím, že to není prostě pivně zajímavý region. Kromě Kalteneckeru, tu nevidím nic zajímavého. Urpín jsem měl v létě (i jejich 16%) a nikterak mě nenadchl.


napsal(a): Jiri.J [Odpovědět]

Libor

úterý, 10. březen 2009
22:47

Libor

to Jiri.J: tak som si dal trocha práce a tu je výsledok:
(beriem, priamo ste tie slova nevyslovili - ale zvolený tón mnohému napovedá)

Re: Re: Re: Re: Urpiner ešte raz - kvasinkový, (Jiri.j, 13.02.2008 09:01) celé vlákno | reagovat
Je mi líto, že to musím takto napsat, ale v SR je pivní kultura, řeknu-li to kulantně, na dosti nízké úrovni. To se projevuje nejen skladbou a sortimentem piva (naprostá nenápaditost), ale i jeho kvalitou, v neposlední řadě pak i samotnými hospodami. Proto mě překvapuje, když je věnována taková pozornost pivům, která jsou hluboko pod evropským standardem.
Na Slovensko jezdím poměrně pravidelně, ale za tu dobu jsem nenalezla jediné pivo (až na 16% Palatín z Bytče a již zaniklý 20% Porter z Martina), které by stálo za to pít.
Slovensko má ovšem vynikající vína a jistě i zajímavou a skvělou kuchyni, ale pivo prostě není to čím by se mohlo chlubit. Nedovedu si představit někoho, kdo vyrazí cíleně za degustací slovenských piv.

nasledujúca reakcia tiež o niečom svedčí (aj keď popísaný postup výroby kvasinkového sa mi tiež nepozdáva)

"pivní kultura" s Urpinerem, (Jiri.J, 13.02.2008 07:08) celé vlákno | reagovat
Lžička kvasinek do piva,...Skutečně originální. něco takového bych čekal někde na Sibiři. Myslím, že to jasně vypovídá o pivní kultuře v některých zemích.

?????


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

umbob

úterý, 10. březen 2009
10:29

umbob

Pane Žalio, je to až úsměvné, jak neustále se svým druhem J.J. brečíte nad stavem českého pivovarnictví. Vy musíte neskutečně trpět.


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Petr Ž.

úterý, 10. březen 2009
12:57

to umbob: Tak to jste se trefil :_)


napsal(a): Petr Ž. [Odpovědět]

Libor

úterý, 10. březen 2009
13:36

Libor

to umbob: pre mňa je veľkým zadosťučinením už, to, že páni PŽ a JJ pripustili, že Kaltenecker (v princípe nejaké slovenské pivo) je naozaj dobré! A dokonca máme ísť príkladom!
Pritom pred rokom sme boli jednou z najzaostalejších, najhorších, najnechutnejších a najnezaujímavejších pivných krajín na úrovni Albánska, kam by ich myšlienky nezablúdili ani v tom najhoršom sne.....

PS: na zraze bude s najväčšou pravdepodobnosťou k dispozícii: Urpiner 12, Popper 11, Martiner 12 a Palatín 12tm + väčšina slovenských flaškových pív vrátane Rožňavy. Takže nič pre "znalcov".... :-)
---------------------------------
Zpráva byla upravena 10.03.2009 ve 14:14:35


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Petr Ž.

úterý, 10. březen 2009
10:18

O progresivitě pana majitele svědčí i to, že uspořádal slavnosti z piv mnichovského pivovaru Paulaner. A to dokonce v sudové podobě! Na čepu Paulaner Helles, Weiss Dunkel,Weiss Hell, Salvator Doppelbock, Roggen - žitné a Paulaner Märzen. Vše umocněno stylovou výzdobou v bavorském duchu a kuchyní.
To v CZ by nikdo neudělal.Pan Kovács opět příkladem.


napsal(a): Petr Ž. [Odpovědět]

Petr Ž.

úterý, 10. březen 2009
13:05

to Luděk: Dozvěděl jsem se to také až z křížkem po funuse


napsal(a): Petr Ž. [Odpovědět]

Ondrej Dányi

čtvrtek, 10. leden 2008
10:05

Zastavím sa niekedy.


napsal(a): Ondrej Dányi (danyi(a)maspomix.sk) [Odpovědět]

honza

středa, 21. únor 2007
01:54

honza

Myslim, ze Brokat 16 z daneho pivovaru s tokajskym vinem mela na nasi posledni degustaci pro ctenare velky uspech.


napsal(a): honza [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI