Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Není člověk jako člověk a není sběratel jako sběratel

Co Vy na to a jiné názory


verze pro tisk

Není člověk jako člověk a není sběratel jako sběratel

Není člověk jako člověk a není sběratel jako sběratel[p169]

Díky malým pivovarům a mikropivovarům se dle mého názoru oživila vášeň sběratelů pivních suvenýrů. Přibylo na burzách nových tácků, etiket, pohárů i kríglů, zátek, otvíráků, kalendáříků a jiných propagačních materiálů. Vzhledem k tomu, že tyto pivovary a pivovárky nevydávají milionové série, ale počty těchto sběratelských "cenností" se pohybují v řádech stovek maximálně tisíců, staly se tyto vyhledávaným, ceněným, mnohdy i nedostatkovým zbožím a tím na straně druhé cenově v úplně jiných, daleko vyšších relacích, než-li u pivovarských gigantů.

Druhou skutečností je složení současných sběratelů. V absolutní většině se jedná o pány penzijního věku a mnohdy doslova stařečky, kteří tomuto koníčku věnovali celý svůj dospělý život a kteří ze své nízké penze ušetří i pár desetikorun na získání tzv. novinek celého spektra pivovarských suvenýrů a předmětů.

Tímto jsem se konečně dostal k meritu věci. Těmto sběratelům s velkým S prodávají takysběratelé a překupníci (už vůbec ne sběratelé) za horentní částky vše, k čemu se sami povětšinou snadno dostanou.

Jeden příklad za všechny. Nás šumavský pivovar Belveder měl objednané pivní tácky na černé pivo GRÁDL s tmavým podkladem. Pivovar je ještě ani neviděl, ještě je výrobce nedodal a na burze v Praze dne 3.11.2007 už byly v prodeji za 30 Kč/kus. Nehoráznost vůči pivovaru, nehoráznost s cenou vůči sběratelům. Jen pro informaci my majitelé je prodáváme za 5 Kč.

Těchto příkladů můžete potkat na burzách či v osobních kontaktech určitě daleko více. Apeluji tímto na malé pivovary a mikropivovary, aby, pokud lze, neprodávali po desítkách a stovkách překupníkům a takysběratelům, neboť tím sami napomáháme k šíření tohoto nedobrého stavu a na straně druhé tito překupníci a takysběratelé dělají z nás nepřímo neslušné lidi, kteří za nehorázné ceny prodávají svoje de facto reklamní a provozní předměty.

Sběratelství by mělo být i nadále koníčkem, útěkem od všedních starostí ke své vášni či svého mikrosvěta. Mělo by i v současném světě, kdy peníze jsou až na prvém místě, být tím povznášejícím stavem, kdy si vzájemně děláme radost, rozšiřujeme svoje poklady a hlavně komunikujeme a měníme se zase v ty malé kluky, kterými jsme byli před mnoha a mnoha léty.



[František Strnad] [Zobrazeno 8248x] [6. prosinec 2007]
[Glosy] [comments: 22] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Weetek

pondělí, 14. leden 2008
17:09

Weetek

Zajímavá schizofrenie, v jednom příspěvku mi tykáte, o pět minut později zase vykáte :-)
Jen jsem poukazoval na to (stejně jako Marek Kamlar), že vaše poznámky o vlastních podivuhodných aktivitách v zahraničí se původního článku o kšeftaření se sběratelskými předměty od českých mini vůbec netýkají, toť vše. Nevím, jestli ostatní čtenáře může zajímat, co konkrétně já sbírám, ale když už to zajímá vás, tak tedy: původně pivní tácky, později se přidaly i některé etikety a pivní sklenice 0,3 l (zaberou nejmíň místa :o) Především ale sbírám pivní zážitky. I ty tácky, etikety a sklínky tudíž beru dneska už vesměs jenom z míst, která jsem opravdu navštívil nebo aspoň dané pivo ochutnal. Takový hmatatelný deníček si vyrábím. Nehoním se za věcmi, ke kterým nemám žádný vztah (třeba tácky z Uzbekistánu), přenechávám to dalším sběratelům.
Když už jsme v takové soukromé debatě, mohu mít také jeden dotaz? Ve své "zprávě o stavu českého pivovarnictví" jste tu psal o loketském Florianovi. Tuto jedenáctku jste chválil slovy "Nemohu proti ní říci ani půl špatného slova, je dobrá, výjimečně hořká a s příjemně vonící, bohatě držící, pěnou." Jaký to kvalitativní skok se v Lokti odehrál, když ještě na začátku prosince píšete o pár příspěvků níž, že "Loket je proti tomu mdlý, jen hořký ...... " ? Já jsem v Lokti ještě nebyl (repektive, byl, ale to tam zase ještě nebyl Sv. Florian) a te´d jsem z tak protichůdných hodnocení jednoho a téhož piva od jednoho a téhož českého pivomuže zmaten. Předem děkuji za objasnění.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

CzechBeerMan

pátek, 11. leden 2008
21:32

CzechBeerMan

A Vy sbíráte něco Weetku ?


CzechBeerMan

pátek, 11. leden 2008
21:28

CzechBeerMan

Weetku, už se prosím Tě nauč a pochop že já jsem blb a prudil !


Weetek

čtvrtek, 13. prosinec 2007
12:02

Weetek

Jenže by tu zase nikdo netušil, že nám sem pan český pivomuž valí etikety, o kterých se nám ani nesnilo :-) Co na tom, že s problémem popsaném v článku to nemá nic společného...


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

Adsense

27. červenec 2024
02:13


posted by: Inzerce

Marek Kamlar

středa, 12. prosinec 2007
15:42

Libore, zase jsi trochu mimo. Tady nikdo nekomentuje tvoje ksefty se zahranicnima etiketama. Tady se mluvilo o kseftech s vecma z minipivovaru, ktere jsou nove a relativne dostupne. Staci si pro ne jenom zajet...


napsal(a): Marek Kamlar [Odpovědět]

CzechBeerMan

úterý, 11. prosinec 2007
20:32

CzechBeerMan

Víte, to vše co tu píšete má co do činění s podvodem, podrazem, boudou, nefér hrou, ............... a to je přeci slušnému člověku vzdálené. Dovolím si tvrdit že je to vzdálené i mě.
Mám rád nejen pivo ale i prachy. Ale čestné. Proto taky sedím u internetu a jelikož ovládám dobře i nějaký ten světový jazyk a mám rád výzvy, tak se snažím sem dovalit etikety o kterých se sběratelům ani nesnilo. A protože mě to baví a dělám to rád, tak mám i sem tam úspěch. Nezajímají mě tácky a etikety z Litvy nebo Polska. Já tzv. "kšeftuji" s etiketami z Palau, Rovníkové Guinei, Guyany, ..... teď už půl roku pasu po Východním Timoru ....... kdo si myslí že je to lehké ať to zkusí !!! A když to nezkusí , tak ať drží hubu když mě pak někdo dá za takovou etiketu stovku nebo dvě . Protože kdo nic nedělá, jen mluví .... takových je všude dost.


Marek Kamlar

úterý, 11. prosinec 2007
19:06

Je veřejným tajemstvím, že jeden z našich předních sběratelů pivních tácků má v nejmenované tiskárně známé, kteří mu za drobnou úplatu seženou něco, co ještě do pivovaru samotného nedorazilo. Tak tomu bylo např. loni v případě tácků Litovle. Když se sběratelé ptali v pivovaru, ještě je tam neměli, ale na burzách už se dávno prodávaly. Jojo, kdo přijde první, nejvíc vydělá.
Smutný obrázek českého pivního sběratelství...


Marek Kamlar

úterý, 11. prosinec 2007
19:03

Jakožto sběratel pivních sklenic se s překupničením setkávám každou chvíli. Problémem nejsou ani tak sběratelské burzy, ale spíš internetové aukce. Zde je mnohem větší prostor ke klamání nic netušících začátečníků či sběratelů, kteří se v cenách příliš neorientují.

Osobně bych nezakazoval ani nakupování ve velkém. Není to řešením. Když jedu do nějakého pivovaru, tak se také snažím koupit co největší množství sklenic. Ne na kšeft, jak by mohl některý majitel minipivovaru předpokládat, ale pro mé kamarády - kolegy sběratele. V dnešní době je totiž mnohem lepší novinku vyměnit za jinou novinku než ji kupovat u překupníka. Navíc, novinek je jako hub po dešti a objíždět všechny pivovary pokaždé, když se objeví něco nového, tak to skutečně nelze. Příkladem může být Černá Hora, která dává do oběhu i 10 různých log ročně a každý měsíc do Černé Hory skutečně jezdit nechci...


Weetek

úterý, 11. prosinec 2007
11:27

Weetek

Je bohužel veřejným tajemstvím, že několik nejaktivnějších šíbrů a kšeftmanů má "svého" člověka přímov tiskárně, kde se tácky vyrábějí. Jak pak říkat situaci, kdy si pivovar zadá do výroby sérii tácků, a část z produkce rovnou míří dotyčným kšeftařům? Morálně vadné a neetické je to už z principu, i když tím třeba nevznikají pivovarům nějaké horentní škody a tácky pro šíbra se vyrobí "nad plán". A co třeba fakt, že už výtvarný návrh tácku je majetkem pivovaru a šíbr se na něm zdarma přiživuje? Jistě, není to byznys, ve kterém by se točily statisíce, ale to zlodějnu v malém ospravedlňuje to, že je právě jen v malém?
Na burzách je bohužel k vidění docela smutný obrázek. Co si myslet o lidech, kteří nabízí i relativně běžné a dostupné věci za desítky nebo i stovky korun a ohánějí se heslem "hloupý, kdo nakoupí" ? A když k jejich stánku přijde čtrnáctiletý kluk, začínající sběratel a do budoucna záruka, že se sběratelství nestane výsadní doménou těch zmiňovaných pánů v důchodovém věku, to ti zlodějíčci zjihnou a řeknou mu "na, tady to máš za polovic" ? Kdepak, zamnou si ruce a rádi mu to bouchnou za ten opěvovaný patnáctinásobek, jen ať se trouba spálí. Inu, prý každý by rád prodával za 15x více, že . . .


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

CzechBeerMan

neděle, 9. prosinec 2007
11:27

CzechBeerMan

Pro pana doktora : Libor Vojáček, tel: 723 418233 , adresa : Litoměřická 8 , 415 01 Teplice . řeknu Vám to takto : každý by si rád nasadil 15 x více kdyby to šlo ! Každý. A dále Vám sděluji : máte velmi dobré pivo - Belgrád je vynikají pivo. Pokračujte
v tomto duchu pane doktore .....


JUDr.Strnad František

neděle, 9. prosinec 2007
11:22

Vzkaz překupníkovi,který nemá odvahu se ani podepsat.
Vážený pane,nikdo v repuvblice neprodává za výrobní cenu a máloko si může nasadit na svoje zboží 15 x více
než-li je jeho výrobní cena.Asi těžko bychom prodávali
pivo za 180 a více korun.V mém článku jsem chtěl ,kromě jiného naaraznič co znamená slovo slušnost,etika a na straně druhé neslušnost a okrádání.


CzechBeerMan

neděle, 9. prosinec 2007
11:02

CzechBeerMan

Jo to je blbý a nemorální Luboši, to máš recht, ale pak je na vině ta neloajální tiskárna které bych já osobně příště nědal čuchnout k zakázce ani za pětník.


Luboš S.

neděle, 9. prosinec 2007
10:58

Luboš S.

Já si myslím, že až tak nevadí "kšeftování" s tácky, ale to že se s nimi "kšeftuji" i když je majitel nemá ani z tiskárny. Kde je asi tedy ten "sběratel" schání? To je krade v tiskárně?


napsal(a): Luboš S. [Odpovědět]

CzechBeerMan

neděle, 9. prosinec 2007
09:07

CzechBeerMan

Pro Pivaře : ne neochutnal. A proč bych měl? Jsem Čech, mám rád pivo a taky legraci. To že si dám přezdívku přeci neznamená že vím vše a ochutnal jsem
vše. Tak přivřete jedno oko a bude nám oběma dobře (tedy mě je) ........ já se jen ptal zda Vám pivo ve Velichově tedy chutná více než v Chyši ! Odpovězte
prosím konkrétně. Nevěřím totiž že mají lidé tak rozdílné chuťové pohárky. Chyše je totiž plná chuti z dobře namixovaných sladů a voňavou pěnu. Velichov či Loket (jedno "hnízdo") je proti tomu mdlý, jen hořký ......


Pivař

neděle, 9. prosinec 2007
06:30

Pro Czechbeermana: Byl jsem v Lomnici a Chýši. Dokonce i ve Velkém Rybníku, v Lokti, v Sokolově. Minipivovar přece nemusí vařit spoustu značek. A kór ve Velichově, kde místní konzumenti piva znali dlouho jenom Gambrihnus. A ještě dotaz pro Czechbeermana: Vy už jste ochutnal všechny značky českých pivovarů, že se titulujete "českýmpivomužem" ?:-)


napsal(a): Pivař [Odpovědět]

CzechBeerMan

sobota, 8. prosinec 2007
19:55

CzechBeerMan

Pro Pivaře : halo pane Pivaři, Vy jste asi ještě nebyl v Lomnoci a Chyši že ? To jsou také západní Čechy ......... Mexický záliv je zajímavý ale 11 stupňové pivo nedělá pivovar pivovarem ......


Pivař

sobota, 8. prosinec 2007
09:49

Ještě jednou odkaz (protože v prvním příspěvku se do odkazu přimotalo ještě jedno slovo)... .http://www.pivnikuriozity.com/cz/index.php?stranka=nove&pivovar=Velichov


napsal(a): Pivař [Odpovědět]

Pivař

sobota, 8. prosinec 2007
09:47

Hm, tak to mi připomíná návštěvu minipivovaru Velichov, kde jsem se poptával po tácku viz. odkaz.. .http://www.pivnikuriozity.com/cz/index.php?stranka=nove&pivovar=Velichov ...(kdopak ze sběratelů pivních tácků má tento tácek ?)..pan výčepní a posléze pan Novák mně říkali, že žádný tácek zatím nemají (nevydali), že jsou chudí, nebo tak nějak. A když jsem jim řekl, že jsem ho viděl na internetu, kde ho má vystavený nějaký sběratel Štěrba, tak mi s úsměvem pan Novák řekl, že asi budou pana Štěrbu žalovat:-) Jinak Velichovské pivo bylo vynikající a mně osobně ze všech nově otevřených nimipivovarů na západu Čech chutnalo nejvíce.


napsal(a): Pivař [Odpovědět]

Luboš S.

pátek, 7. prosinec 2007
09:09

Luboš S.

Souhlas. nejlepší je tácek získat přímo v pivovaru a zároveň při tom ochutnat i jejich pivko. Nebo tácky prostě vyměnit. Bohužel je zarážející, že někdo nabízí tácky, když je nemá ještě ten kdo si je objednal. To není případ jen pana Strnada, ale byl to i případ pivovaru ve Velkém Meziříčí. Na netu "sběratelé" tácek nabízel na prodej a přímo v pivovaru, kde jsem se pravidelně každý týden stavil, je ještě více jak měsíc neměli. Tomu se dá zabránit dle mě jen jedním způsobem. Musí se pivovary spojit a zatlačit na tiskárny (možná i pohrozit žalobou).


napsal(a): Luboš S. [Odpovědět]

Slávista

pátek, 7. prosinec 2007
07:44

Slávista

Taky patřím mezi sběratelské blázny, ale na burze jsem letos nebyl ani na jediné - hádejte proč.


napsal(a): Slávista [Odpovědět]

siki

pátek, 7. prosinec 2007
07:16

siki

Souhlas, stačí se třba jen podívat na Aukro.cz, nebo na odklepnuto.cz, kde je zřejmé, že některé suvenýry se zde neprodávají jen kvůli přebytku nšjakého sběratele, nýbrž s jasnou vidinou vydělat co nejvíc peněy...


napsal(a): siki [Odpovědět]

Libor

čtvrtek, 6. prosinec 2007
22:24

Libor

s článkom neostáva iné len súhlasiť... Ja osobne sa venujem sklu a vidím, že niektorí "tiežzberatelia" si bez rozpakov prihodia na sklo v pohode 100% navrch. Prasačina. Tiež neuznávam lacné skupovanie na burzách a následne drahé predávanie. Niekto napríklad na burze kúpi sklo za 50Kč a za 2 dni je na Aukre za 90.....
Keď si niekto na skle prihodí 15-20Kč, nemám s tým problém (v podobnom meradle aj pri ostatných suveníroch) ale 80 alebo 100%.....
Môžem sa pochváliť že v ČR je len 2 pivovary (oba mini) ktoré som nechutnal a mám sklo - ale ja to napravím ;)
Ja to beriem presne tak ako napísal Luděk, keď mám doma pohár, chcem ochutnať aj pivo...


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI