Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Františci: Pinkava a Trantina odpovídají...


verze pro tisk

Františci: Pinkava a Trantina odpovídají...

Františci: Pinkava a Trantina odpovídají... [p244]

V pořadí již třetím Offline rozhovoru na Vaše otázky odpovídali pánové z březnického pivovaru Herold: František Pinkava - pin - sládek pivovaru a František Trantina - tra - ředitel vnější komunikace pivovaru.



Foto
František Pinkava a František Trantina


Michal Sýkora

Dobrý den, vaše pivo patří k těm lepším, jež se v naší republice vyrábějí, proto by mě zajímalo, proč je tak těžké se k Heroldovi dostat? Hospody, které mají ve své nabídce točeného Herolda bych mohl spočítat na prstech jedné ruky, dokonce i v okolí Březnice je velký problém si Herolda dát. Ve výstavu jistě problém nebude. Děkuji za odpověď.

tra: V srpnu roku 2008 koupil pivovar nový majitel. V té době už obchodní síť v podstatě neexistovala, pivovar měl veliké problémy a pro celní dluh byla zaplombována varna. Na získávání nových hospod se intenzivně pracuje.

Je velmi těžké nějakou hospodu získat, malé pivovary nemají možnost rozdávat peníze u hospod s velkou výtočí, konkurence je obrovská a hostinští čekají, kdo jim co dá. Ale bojujeme, máme kvalitní pivo, jen musíme přesvědčit hostinské, že s námi vydělají. Naštěstí se mění spotřebitelské chování a pití europiv už není, i přes masivní reklamu, znakem světáckosti.


Mil. Dvořák

Na stránkách pivovaru lze najít pražské odběratele piva Herold, bohužel se jedná o podniky nikoliv typicky pivařské. Nestálo by za to získat klasické hospody, kde by nebyl Herold na soutoči s nějakým gigantem? Skaláku a jiným se to poslední dobou docela daří. Totéž platí i k dostání Herolda v maloobchodních sítích či velkoobchodech. Já jsem z Prahy 9 a široko daleko nikde nic. Když chci Herolda, musím do Liblic. Pracuje se na nějakém zlepšení?

tra: Dostat se na soutoč do hospody, kde se točí nějaký gigant, je velmi těžké, zpravidla si gigant vše smluvně ošetřil s hostinským. V maloobchodní síti máme dvě možnosti: obchodní řetězce a malé obchodníky. S obchodními řetězci působícími na území České republiky je obtížná spolupráce. Chtějí mít marži od 20 % do 33 %, chtějí peníze za zalistování do každého prodejního místa. Splatnost faktur okolo šedesáti dní, tvrdá smlouva plná sankcí. A pak nám v klidu pošlou fakturu na dvacet tisíc za remodeling prodejny! Jsme v Kauflandu v Plzni a v Příbrami, nadějně se rozbíhají jednání s Tescem.

Ve Velké Británii prodáváme pivo do sítí Tesco a ASDA (Wal-Mart Stores). Obchodní podmínky jsou mnohem příznivější než v ČR, pro zajímavost tmavá třináctka Herold tam stojí 1,40 £.

S malými obchodníky stále jednáme a hledáme prodejny ochotné vzít do sortimentu pivo Herold. Pokud jste z Prahy 9, v prodejně Chessy Mark´s v Újezdě nad Lesy (vedle Penny Marketu) je k dostání kompletní sortiment kromě desítky.


Jaroslav Kubálek

Dobrý den, občas se objeví diskuse na téma kvasnicové-nefiltrované. I v hospodách to pletou a kvasničák říkají oběma.

Já zastávám názor, že nefiltrované pivo je takové, které se po ležení nefiltruje a zůstávají v něm živé kvasnice. Kvasnicové je pak takové, do kterého se po ležení (po filtraci?) dodatečně přidají. Tak jako tak jsou v pivu živé kvasnice, musí se skladovat v chladnu a většinou bývá k velmi rychlé spotřebě.

pin: Ano, Váš názor je správný, není co dodat.

Nefiltrované pivo je produktem - pivem, který prošel procesem kvašení ve spilce a dokvašování v ležáckém sklepě, ale neprošel následnou fází výroby, což je filtrace piva.

Pravé kvasnicové pivo se vyrábí obdobně jako nefiltrované. Před ukončením procesu dokvašování (záleží na hloubce dosažitelného prokvašení – zbytkovém extraktu) se pivo filtruje.

Ke zfiltrovanému pivu se při stáčení přidává cca 5-10 % vysokých bílých kroužků (mladé pivo ze spilky - fáze nejbujnějšího kvašení).

Světlý kvasnicový pšeničný ležák Herold mi vážně chutná. Ale překvapuje mě téměř roční trvanlivost a žádná podmínka ke skladování. To ty kvasnice nevyvíjejí žádnou aktivitu? Můžete prosím výše uvedené pojmy a zejména tuto záhadu objasnit?

pin: K trvanlivosti našeho kvasnicového pšeničného ležáku – téměř roční – mohu na vysvětlenou dodat jen to, že jsme u prvních partií netušili, do jaké míry bude náš prodej úspěšný a tak jsme zvolili trochu riskantní způsob – hrozně dlouhou trvanlivost. Byl to i požadavek našeho zahraničního odběratele.

To, že pivo je živý organismus, ve kterém probíhají po celou dobu biochemické procesy až do jeho vypití, je snad všem jasné (i když se na to často zapomíná a je nutné se k tomu stále vracet). Toto platí pro všechna piva a v našem případě dvojnásobek, protože u našeho pšeničného nepoužíváme žádné chemické či enzymatické ošetření.

Co se týče podmínek pro skladování, tak ty samozřejmě máme, a to na zadní etiketě u lahvového piva, u sudového piva na podmínky uskladnění a čepování upozorňují naši obchodní zástupci.

Jinak ještě jednou všechna čest, za chuť tohoto pivka zasloužíte ta nejvyšší ocenění.

pin: Děkujeme, takových názorů si vážíme.


Jiří Kaňa, České Budějovice

Dobrý den,

Herold patří mezi má nejoblíbenější česká piva, proto mám šťouravých dotazů hned několik:

1) Neplánujete v Březnici (nebo jinde) vybudovat pořádnou pivovarskou hospodu, třeba i s nefiltrovaným ležákem? (V Březnici Na Statku mě to moc neuspokojuje, ale pořád lepší, než nic...).

tra: Pivovarská hospoda patří k pivovaru, ale zatím investujeme do výrobní části pivovaru, minimálně dva až tři roky není budování pravé pivovarské hospody na pořadu dne.

2) Čím je způsobeno, že se vaše světlé lahvové pivo občas chová jako sopka?

pin: Přepěňování piva z lahve může být způsobeno mnoha faktory. Může to být samotným přesycením piva či špatně vázané CO2 v pivě nebo špatné zacházení i uskladnění ze stran spotřebitele, ale v neposlední řadě se pak může jednat o tzv. gushing. O jeho příčinách existuje mnoho názorových teorií, ale na jeho odstranění 100% metodu nikdo prozatím neodhalil. Někdo tvrdí, že se může jednat o technologickou chybu nebo použití nekvalitní suroviny ba i čerstvého sladu při vlastní výrobě mladiny či infekcí atd. S tímto jevem jste se mohl setkat u našeho piva cca před ¾ rokem, kdy jsme měli v oběhu takto náchylné dvě partie, ale nyní jste se s tímto jevem určitě nesetkal. Přesto, tato „vada“ je málo častý jev, který je velmi nepříjemný a neestetický, ale zdravotně nezávadný a na organoleptické vlastnosti piva nemající vliv.

3) Je nutné, aby vaše lahvové pivo mělo tak strašně dlouhou trvanlivost? Myslíte, že může být kvalitní i ke konci tak dlouhé DMT?

pin: Delší trvanlivost u lahvového piva je dána požadavkem dodavatelsko-odběratelských vztahů, četnosti a velikosti objemů závozů…

Máte pravdu, nejlepší by bylo, aby se záruční doby vrátily do doby 70–80. let, kdy 10° měla záruku 7 dní a 12° pak 14 dní. Malé a střední pivovary neměly pastery, neetiketovalo se, pivo stálo cca 2,70 Kčs, ale ta doba je dávno pryč. Dnešní konzumenti požadují delší trvanlivost – s nízkou trvanlivostí je výrobek velmi podezřelý, stává se „ležákem“ doslova a do písmene, prostě neprodejné zboží…

Na druhou část otázky mohu odpovědět, že ano. Výrobek musí splňovat veškeré kvalitativní podmínky dle ČSN až do konce uváděné doporučené doby spotřeby. Co se týče chuťových vjemů, tak je samozřejmé, že se dlouhá doba postupně projeví na smyslových (organoleptických) vlastnostech piva - pokud však již od samého začátku není pivo ošetřeno takovým drastickým způsobem, že se už nemá co projevit (mám na mysli tzv. uniformní chemický eurobeer).

4) Daří se vám konečně upevňovat pozici pivovaru kolem komína? Není to tak dávno, kdy sehnat na Březnicku (ale i v Březnici) vaše pivo byl poměrně dost náročný úkol...

tra: V Březnici už jsme téměř na hranici místních odbytových možností, teď útočíme na Příbram a okolní města. Pražský zástupce pan Jiří Herold shání hospody v Praze.

Takže odpovídáme daří se upevňovat pozice, ale jde to pomalu.

5) Jakožto milovník vaší černé třináctky bych uvítal její lepší dostupnost (žiji v Budějovicích). Nechystáte alespoň nějakou drobnou expanzi na jih?

tra: Na jih půjdeme také, snad se dočkáte i v Českých Budějovicích. Zkoušeli jsme velkoobchod v Písku, ale moc jsme tam toho neprodali.

6) Cítíte nějaké ohrožení "Janotovým balíčkem"? Pokud ano, jaká strategie je v nadcházející době podle vás pro pivovar vaší velikosti nejlepší?

tra: Janotův balíček ohrožuje malé české a moravské pivovary. Bohužel nejsme tak silní jako vinařská lobby, která si vymohla všemožné daňové úlevy. V době, kdy klesá spotřeba točeného piva, bude zákazník na nutné zdražení díky vyššímu zdanění velmi citlivý. Malé pivovary se dostanou do existenčních potíží, jejich pracovníci možná skončí na pracovních úřadech a státní pokladna tím nezíská absolutně nic!

Janotův balíček může mít ale ještě daleko horší než ekonomické důsledky. Bojíme se, že vymizí fenomén klasické české hospody, kde se potkávají lidé v montérkách i oblecích, aby si pochutnali na dobrém pivu a společně si popovídali o životě.

Za několik let mohou existovat hospody s levnými europivy a pivními nápoji, kam kravaťák nevkročí, a drahé hospody s kvalitním pivem, které bude pro lidi s průměrnými příjmy luxusem.

Jednoznačným vítězem vyšší daňové zátěže budou obří nadnárodní pivovary. Několik let oželí část miliardových zisků, ale určitě zvýší svůj tržní podíl.

Pro pivovar naší velikosti je nutné vařit stále více speciálů pro export i domácí trh. Dobrým rozhodnutím bylo obnovení vaření pšeničného piva. Nemůžeme soutěžit s cenou europiv a pivních nápojů v supermarketech.

7) Na jakou stupňovitost vaříte Vaše pivo a čím chmelíte?

pin:

BĚŽNÝ SORTIMENT VYRÁBĚNÝCH PIV HEROLD:

  • TRADITIONAL CZECH LAGER – světlé výčepní pivo - alk. 4,1 % obj. – EPM 9,98 % hm.
  • BOHEMIAN BLOND LAGER – světlý březnický ležák – alk. 5,2 % obj. – EPM 12,70 % hm.
  • BOHEMIAN BLACK LAGER – tmavé speciální pivo – alk. 5,3 % obj. – EPM 13,65 % hm.
  • BOHEMIAN GRANÁT LAGER – světlé speciální pivo – alk. 5,8 % obj. EPM 14,80 % hm.

SEZÓNNÍ VÝROBA PIVA HEROLD:

  • BOHEMIAN WHEAT LAGER – světlý kvasnicový pšeničný ležák – alk. 5,0 % obj. – EPM 12,35 % hm.
  • BOHEMIAN BRONZE LAGER – světlé speciální pivo – alk. 5,8 % obj. – EPM 14,75 % hm.
  • CZECH PREMIUM LAGER – světlý březnický ležák – alk. 5,0 % obj. – EPM 12,00 % hm.
  • BASTARD – světlé speciální pivo – alk. 6,1 % obj. – EPM 14,90 % hm.

Při výrobě mladiny používáme čistě české odrůdy chmele z žatecké oblasti, a to granulovaný chmel žatecký poloraný červeňák a další granulovaný chmel poloraný červeňák odrůdu Sládek. U některých vybraných druhů mladiny dolaďujeme hořkost piva přidáním chmelového extraktu.

8) Je vaše pšeničné pivo klasicky svrchně kvašené, nebo se jedná o nějaký hybrid?

pin: Naše pšeničné pivo je vařeno bavorským způsobem bez surogace cukru a je svrchně kvašené.

Děkuji za odpovědi a přeji mnoho zdaru vám i vašemu pivu.


Marek Kamlar

1) Všiml jsem si – a určitě nejen já – že s novým majitelem došlo ve vašem pivovaru ke změně strategie, tj. nesázet tolik na export, ale hlavně být viděn tzv. kolem komína a také v Praze. Určitě to však není jediná změna, ke které u vás od té doby došlo. Můžete mi některé z nich alespoň ve stručnosti přiblížit? Zajímá mě zejména otázka modernizace technologie pivovaru a pak samozřejmě jeho zevnějšku, který je skutečně v žalostném stavu a nějaký ten zásah nutně potřebuje, příp. také to, zda bude mít pivovar někdy nějakou vzorkovou prodejnu s pivem a reklamními předměty nebo zda se to bude vždycky řešit jen prodejem na vrátnici či kdesi ve skladu.

tra: Ke změně s novým majitelem skutečně došlo. Není to žádný zlatokop a bere nákup pivovaru Herold jako dlouhodobou investici, chce vlastnit něco hezkého. Už více než rok do pivovaru posílá peníze. Těžko najdete v pivovaru věc, která nepotřebuje opravit nebo vyměnit, to se týká i stavební části. Seznam nejnutnějších oprav a výměn zařízení je dlouhý. Z větších provedených investic bych zmínil nákup nové pasterizační jednotky a obměnu vozového parku.

Opravy budovy pivovaru se plánují ve spolupráci s památkáři, objekt je kulturní památkou. Provedli jsme nejnutnější opravy střešní krytiny, připravuje se restaurování soch.

Nové prodejní místo pro pivo a reklamní předměty je v plánu, nechceme to dlouhodobě řešit prodejem kdesi ve skladu.

Děkujeme za každé pivo Herold, které si koupíte. Lidé v pivovaru nic neošidí. Je to opravdu ruční výroba a namáhavá práce, často ve vlhku a zimě. Z ceny každého piva jde i malá část na opravu budovy pivovaru.

2) Vaše pivo (komplet produkci včetně i nového pšeničného) dlouhodobě řadím k tomu nejlepšímu u nás, a to jak v sudové, tak zejména lahvové podobě, kde u mnoha jiných obdobně velkých či spíše malých pivovarů pozoruji velké problémy, např. s přítomností kyslíku v pivu vedoucí k jeho předčasné (většinou už po dvou třech týdnech po stočení) zkáze. Jak je problém kyslíku v pivu řešen u vás?

pin: V tomto směru problém u našeho piva nemáme, přesto pro jistotu používáme (mimo u pšeničného piva) antioxidant E 300 – kyselinu askorbovou (vitamín C).

3) Problém zvaný nevratné láhve: Proč jsou vaše třetinové láhve nevratné? Tentýž typ používá např. pivovar Strakonice a v jeho případě jsou vratné. Proč to nejde také u vás? Skutečně je levnější používat láhev jenom jednou než ji zpětně vykoupit a opětovně naplnit? Kolik stojí výroba takové nevratné láhve (3 koruny či více?) a kolik činí „poplatky za její nevratnost“ Eco-komu? Jelikož stojí vaše třetinková piva téměř stejně jako půllitrová, tak předpokládám, že tyto náklady účtujete zákazníkovi. Nebo se mýlím?

tra: Lahve 0,33l jsou konstruovány jako vícecestné, to znamená že se mohou opětovně plnit. Není mi známo, že by nějaká obchodní síť jejich výkup zajišťovala. Je ale možné, že Vámi zmiňovaný pivovar Strakonice výkup zajišťuje v pivovaru nebo své podnikové prodejně. Náklady na obal pochopitelně účtujeme zákazníkovi. Třetinkové balení má svůj okruh zákazníků, s výtkou na nevratnost obalů se nesetkáváme.

4) Ad lahvový Herold v Praze: Poté, co jste skončili spolupráci s dejvickými „Nápoji Charvát“ – majitel tvrdí, že jste měli neakceptovatelné cenové požadavky a také že jste mu opakovaně vnucovali třetinkové balení vašeho piva, o které konzumenti z řad českých pivařů samozřejmě nemají zájem, tak proto že s vámi musel skončit – se pro mě stalo vaše pivo tak nějak nedostupné. Nápojka „U Dejvického rybníčku“ sice nabízí váš komplet sortiment, žel za přemrštěné ceny (např. 12ku za 18,- Kč). No a jiné nápojky jsou pro mě dost z ruky, příp. nabízejí pouze třetinková piva, které prostě nechci. Neuvažujete o nějakém vlastním kamenném obchůdku v Praze v lokalitě s dobrou dostupností a otevírací dobou alespoň do osmé hodiny večerní?

tra: Tvrzení pana Charváta nechci komentovat, obchodní zástupce pro Prahu pan Herold mu nabídl standardní podmínky, na které nepřistoupil.

Vlastní kamenný obchůdek jenom s naším sortimentem otevřený v Praze do 20:00 by asi nebyl ekonomicky rentabilní, ale nějakou schůdnou alternativu hledáme.

5) Ad točený Herold v Praze: Poslední dobou hodně sázíte na hospůdky s tzv. proměnnou nabídkou piv a ačkoliv osobně vítám každé nové místo, kde si mohu vaše pivo dát, jsem v tomto směru spíš pesimista. V hospůdkách tohoto typu se většinou neumějí o nabízené pivo postarat a špičkové pivo je tak rázem chutí někde jinde. Co takhle nějaká – samozřejmě nekuřácká – hospůdka v Praze, o kterou byste se starali sami?

tra: Blýská se na lepší časy. V Praze 10 na rozhraní Vinohrad a Strašnic, Krátká ulice č. 13, už je v Heroldově hospodě na čepu desítka a tmavá třináctka. Přibude ještě dvanáctka a v létě pšeničné pivo Herold. Heroldova hospoda není nekuřácká, další čistě „heroldovské“ hospody hledáme, možná bude i nějaká pro nekuřáky.

V Pivní a alchymistické dílně Magistra Kellyho v Rejskově ulici na Vinohradech (vedle haly Folimanka) je stále na čepu pšeničný Herold, o který se zde vzorně starají.

Jinak se musím zastat nezávislých hostinských, co točí piva z malých pivovarů. Jsou to v naprosté většině páni hostinští a nadšenci, o pivečko se umí postarat. Potěšující je, že jich stále přibývá.

6) Ad webové stránky: Nejsou úplně dokonalé, ale i tak se mi líbí. Vadí mi však na nich jedno: jsou plné pravopisných chyb a překlepů, což nedělá dobrý dojem. Pokud na případné úpravy nemáte peníze, napište a já vám s předěláním zdarma pomůžu.

tra: Pokud jsou na našich webových stránkách pravopisné chyby, je to strašná ostuda a moc se omlouváme, znovu vše přečteme a zkontrolujeme. Za Vaši nabídku moc děkujeme, ale dáváme přednost udělat si vše v pivovaru. Dostali jsme zdarma návrh nových webových stránek od špičkového studia (mají rádi naše pivo Herold), ale bylo to takové sterilní a neosobní, i když se spoustou animací a různých „vychytávek“. Tak zatím zůstáváme u svých starých stránek, které pochopitelně budeme vylepšovat.


Richard Chodora, Pivní.info

1) Používáte sudy s tím nejméně používaným naražečem Flach Kombi. Nemyslíte si, že to může být překážka, pokud si někdo chce domů koupit Vaše pivo v sudu?

tra: Naražeč Flach Kombi půjčujeme zákazníkům většinou zdarma pokud si kupují sudové pivo, takže by to neměla být překážka pro nákup našeho piva Herold.

2) Neuvažujete o prodeji sudového piva nefiltrovaného? Teď mám na mysli především světlý ležák 12. Případně jej stáčet i do lahví po pasteraci (podobně jako Vaši pšenici).

pin: V současné době ne. Náš odbytový trh na to není přizpůsoben.

2) Pokud se rozhodnu (jako restauratér) točit Vaše pivo, s jak velkou "pomocí" mohu od Vás počítat?

tra: Poskytujeme základní vybavení. Kompletní výčepní zařízení, sklo, tácky, ubrusy, účtenky, reklamní cedule, atd. Nedáváme peníze hotově za smlouvu se závazkem k definovanému odběru. S obchodním oddělením lze u hospod s velkou výtočí domluvit bonusy.

3) Neuvažujete o nějakých pivních slavnostech pivovaru? Svátku březnického piva přímo v Březnici?

tra: Uvažujeme, příští rok by se měly slavnosti pivovaru Herold uskutečnit.

4) Co takhle pro počítačovou veřejnost připravit na Vašich webových stránkách třeba spořič obrazovky?

tra: Děkujeme za připomínku, nějaký spořič připravíme.

5) Loni jste se účastnili ITEPu v Plzni. Proč tomu tak nebylo i letos?

tra: V loňském roce nesplnila akce v Plzni zdaleka naše očekávání, proto jsme ji letos vynechali. Dostáváme hodně nabídek na účast na akcích, ale někteří pořadatelé chtějí jen vysoký poplatek za prodejní prostor a více je nezajímá.


Já děkuji oběma pánům, že si na nás udělali čas a opět zodpověděli všechny naše otázky a doufám, že se případně zapojí do diskuse pod článkem, kde může rozhovor klidně pokračovat. Co Vy na to?




[Richard Chodora] [Zobrazeno 11229x] [3. listopad 2009]
[Offline rozhovor] [comments: 35] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Petr V.

úterý, 10. listopad 2009
22:52

to Heroldův písař: Děkuji za milou odpověď. Jinak ještě jednou prosím: Pokuste se, aby alespoň na jednom místě v Praze byl k mání kompletní sortiment piva Herold v 0,5L za nějakou cenu, za kterou si člověk koupí rád třeba basičku (tedy ne speciální pivní "archivy", kde nabízejí 1000 druhů piv a lidé tam chodí pro jeden sváteční kus). Chápu, že s řetězci je jednání velmi obtížné, ale nějaká menší nápojka by se určitě našla. Díky a Heroldovi dej Bůh štěstí!


napsal(a): Petr V. [Odpovědět]

Petr V

pondělí, 9. listopad 2009
22:02

"V Pivní a alchymistické dílně Magistra Kellyho v Rejskově ulici na Vinohradech (vedle haly Folimanka) je stále na čepu pšeničný Herold, o který se zde vzorně starají." Speciálně kvůli Heroldovi jsem si tam udělal výlet, ale ani jsem ho neochutnal a rychle vykráčel ze dvěří zpět ven. Zahulený prostor typu herny, kde sedělo pár ztroskotanců nad gambáčem. Prostě opět škoda, že dobré pivo je tak málo dostupné.


napsal(a): Petr V [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
11:18


posted by: Inzerce

karl

pondělí, 9. listopad 2009
22:33

to Petr V: hospodu U Herolda v Krátké ulici za Vinohradskými hřbitovy mohu nedoporučit z podobných důvodů. Navštívil jsem, poměrně zahulýno, pár štamgastů. Ochutnal jsem světlou desítku - hnusná, podchlazená - ale čepují i další.


napsal(a): karl [Odpovědět]

píra

pondělí, 9. listopad 2009
23:18

píra

to karl: Černá třináctka je tam super...


napsal(a): píra [Odpovědět]

Heroldův písař

úterý, 10. listopad 2009
22:47

to karl: Tuto hospodu má osobně na starosti pan Jiří Herold, a i tady je co zlepšovat. Děkujeme za připomínky!


napsal(a): Heroldův písař [Odpovědět]

stealth

pátek, 13. listopad 2009
19:03

to karl: Ty vokurko kterej pivovar tě zaplatil aby si mě pomluvil. Proč si mi to neřek do vočí že ti to pivo nechutná. na netu umim dělat chlapa taky.


napsal(a): stealth (stealth.stealth(a)atlas.cz) [Odpovědět]

Heroldův písař

sobota, 21. listopad 2009
17:11

to stealth: Pan Karl si bere připomínky pivních fajnšmekrů k srdci,tak mu to hned řekněte na place, on vypadá trochu hrozivě, ale nic Vám neudělá. Spolu s obchodním ředitelem panem Kopřivou to "trochu poštelovali", už ví že speciály s vyšším obsahenm alkoholu klidně snesou vyšší teplotu, i 10-12 stupňů, pšenice dokonce patnáct stupňů!


napsal(a): Heroldův písař [Odpovědět]

Heroldův písař

úterý, 10. listopad 2009
22:41

to Petr V: Pivní a alchymistická dílna Magistra Kellyho opravdu nepůsobí v současné době nijak extra. Ale určitě tam není žádný výherní automat, na to si dává pivovar Herold pozor. Hospoda v Rejskově ulici má nového majitle, ten chystá v lednu roku 2010 rekonstrukci. Potom bude "U Kellyho" určitě důstojnější prostředí, tak to prosím zkuste ještě jednou...


napsal(a): Heroldův písař [Odpovědět]

Petr Vácha

čtvrtek, 5. listopad 2009
16:29

Co se třetinkových lahví týče - nepostřehl jsem nikde v diskusi ekologickou stránku věci. Já je prostě nekupuju, protože se mi vrcholně příčí je hned po vypití vyhodit (byť do tříděnýho odpadu).

Nově si můžete dát čepovanou březnickou 14% polotmavou v Tlustý koale v Senovážný ulici (Praha). Velkou výhodou podniku je otevíračka dlouho po půlnoci.


napsal(a): Petr Vácha [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 5. listopad 2009
16:50

Malakin

to Petr Vácha: S těma třetinkama jsem na tom podobně, tj. vyhýbám se jim, jak jen můžu. Bohužel ne všechna česká piva jsou stáčena do půllitrových lahví, takže i já občas zhřeším a třetinkové pivo zakoupím. Nevratné lahve však nevyhazuju, ale schovávám na pozdější použití. Až jednou budu vařit pivo, určitě je využiju...


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 5. listopad 2009
20:29

Chody

to Malakin:
Takže budeš, coby pivovarník, takto hřešit :-?


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Roman Holoubek

čtvrtek, 5. listopad 2009
20:30

Roman Holoubek

to Chody: ::lol ::lol ::lol


gambrmen

středa, 4. listopad 2009
19:37

gambrmen

Urcite je Herold k dostani v Kauflandu v Plzni? Posledni dobou jsem ho tam nevidel, misto nej Bakalar, ktery me mimochodem v lahvove podobe (svetla 12°) opakovane zklamal. Tmavy Bakalar je ale i v lahvi vyborny!
Jeste k tomu Kauflandu, v Rokycanech maji Herolda i Bakalare.


napsal(a): gambrmen [Odpovědět]

Heroldův písař

úterý, 10. listopad 2009
22:51

to gambrmen: Právě zavážíme druhý Kaufland otevřený v Plzni. 11.11.2009


napsal(a): Heroldův písař [Odpovědět]

gambrmen

čtvrtek, 12. listopad 2009
03:05

gambrmen

to Heroldův písař: aha, to je ten na Borech. To je hrozny co uz je v Plzni vsech tech hyper a super marketu...
A dekuju za odpoved :-)


napsal(a): gambrmen [Odpovědět]

Petr V

středa, 4. listopad 2009
15:08

Má někdo tip, kde v Praze si můžu pravidelně kupovat lahvový Herold 0,5L , včetně pšenice, ve větším množství za normální cenu(tzn. třeba basičku, ne jednoho lahváče za 30 korun v prodejně specialit). Pokud takové místo neexistuje, je to asi velká chyba, myslím, že pokud by existovala někde v Praze byť jen jedna malá nápojka, která by měla Herolda v sortimentu, určitě by minimálně z řad pivních nadšenců šlo o slušné objemy prodaného piva.


napsal(a): Petr V [Odpovědět]

pechi

středa, 4. listopad 2009
09:14

pechi

Musím především ocenit přístup, s jakým se pivo v Březnici vaří a ještě jednou díky za možnost exkurze, kdy se nám osobně pan Pinkava věnoval. Jinak jsem vůl, že jsem si zakoupil jenom jednu basičku černé třináctky, ačkoliv by se mi do auta vešlo mnohem víc. A pšenice taky nemá chybu. Škoda že normálně do Březnice nejezdím, pokaždé bych si něco zakoupil. Musím zajít v Praze na točený do Krátké ul.


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

úterý, 3. listopad 2009
23:10

Honza Světpiva.cz

Ja bych se tu chtel zeptat Marka - ...třetinkové balení vašeho piva, o které konzumenti z řad českých pivařů samozřejmě nemají zájem...to jsi vzal kde? To je z nejakeho pruzkumu mineni pivaru? A bod 5/nema ani cenu komentovat,ze. To jsi dostal raznou odpoved rovnou z pivovaru...


Chody

středa, 4. listopad 2009
07:20

Chody

to Honza Svetpiva.cz:
Nevím, kde žiješ Ty, možná, že v letadle (či v zahraničí) frčí třetinky, ale jinak v Česku se samozřejmě preferují půllitrová balení. A je to zcela logické: 1) 0,5l je tradiční objem piva, 2) třetinkové balení je výrazně dražší (a pokud není lahev zálohovaná, je ještě dražší). Na to nemusí být proveden průzkum.


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Michal

čtvrtek, 5. listopad 2009
01:14

Michal

to Honza Svetpiva.cz: V životě bych si nekoupil pivo v balení 0,33l, kdybych k němu měl i alternativu 0,5l. To se mi stalo např. u Primátora English Pale Ale. Dokud byl jenom v 0,33l lahvích, bral sem ho, páč nebyla jiná možnost, naštěstí v Náchodě začali stáčet i do půllitrovejch lahví, takže nebylo co řešit. Ostatně nechápu v obchodech vedle 0,5l lahví, lahve 0,33l s totožnym obsahem (Budvar, Krušovice, Prazdroj, Staropramen) za stejnou, ne-li vyšší cenu. Kdo si to proboha může koupit? V tomhle zcela souhlasim s Malakinem.


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 5. listopad 2009
17:49

Malakin

to Honza Svetpiva.cz: Co se oněch třetinkových lahví týče, tak se plně ztotožňuji s Chodyho velmi výstižnými slovy, ke kterým nemám v podstatě co dodat. Snad jen to, že bys měl možná začít přemýšlet o změně své mailové adresy z "...@pivar.cz" na "...@pivar, ktery české pivo skoro nepije, o způsobech jeho konzumace tedy nic neví, ale protože se vyzná v pivních zvyklostech Američanů a Belgičanů, snaží se je nám - pivním barbarům z jakési ČR - vnucovat.cz". Nemusel bys tak nic psát a všem by bylo hned jasné, oč ti vlastně jde.

Co se bodu 5 a odpovědi na něj týče, tak pan Trantina píše pouze o nezávislých hostinských, kteří jejich pivo točí z důvodu citových či třeba jen kvůli nadšení pro dobrou věc, o majitelích hospůdek s proměnnou nabídkou, kterým jde vesměs o kšeft (např. hospody, které se upsaly K Brewery), se skutečně vůbec nezmiňuje. Proto tvá poznámka o "rázné odpovědi" vyznívá tak nějak doprázdna a je tedy úplně mimo mísu.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Luboš S.

čtvrtek, 5. listopad 2009
19:11

Luboš S.

to Malakin: "Hospody, které se upsaly K-Brewery" Kolik jich znáš? Já do jedné chodím , můžu říci dost pravidelně, už jsem o ní zde i psal a že by jim tato společnost nějak znemožňovala točit jiná piva, tak o tom nevím. Dali jim pípu, když od nich berou pivo, ale vůbec je neomezují aby na jejich zařízení točili i piva jiná, dokonce jim, narozdíl ode mne, nevadí, že točí G. Vše je na hospodském. Nevinil bych úpně ze všeho vždy jen nějakou společnost, ať už neoblíbenou či nikoliv.


napsal(a): Luboš S. [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 5. listopad 2009
20:42

Chody

to Luboš:
Myslím, že Malakin mluvil úplně o něčem jiném :)

P.S.: Mimochodem, měls dneska na pivko jít. Bylo Kouto :)


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Weetek

pátek, 6. listopad 2009
12:24

Weetek

to Malakin: Třetinky taky moc nepiju, ekologické důvody jsou mi blízké, ale tvoje věčné navážení se do někoho, kdo spoluprovozuje v Čechách pivovar, je tak trochu směšné. Nechtělo se mi dlouho reagovat, ale jelikož "osobu Kočku" napadáš skoro pořád a čím dál pitoměji (viz tvoje výkřiky na SP pod článkem o Belgii v Madarinu, kteroužto akci i místní pravověrní přijali vesměs velmi dobře), nějak už mi to nedalo.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

Henri

pátek, 6. listopad 2009
12:58

Henri

to Malakin: Mě už se ten Tvůj čecháčkovský šovinismus vůbec nelíbí. Kdo nám tady co vnucuje. Já myslím, že všichni zdejší čtenáři jsou svobodní a myslící lidé, kteří si nic vnucovat nenechají. Kdo chce pít pouze české pivo, tak pije pouze české, kdo chce poznávat i něco jiného, tak je Honzovi vděčný za to, co dělá. To bych z druhé strany mohl brát tak, že Ty vnucuješ ostatním, aby pili pouze piva, která projdou Tvým nacionalistickým pohledem. Já jsem velice rád za lidi, jako je Honza Kočka, kteří nám rozšiřují obzory. Každý nemá tu možnost cestovat po celém světě, být každou chvilku v Belgii nebo třeba v Bavorsku. A proč bych měl pít pouze česká piva? Já na nějaký nacionalismus z vysoka s*** a vždy budu pít piva, která jsou dobrá, která mi chutnají, ať jsou uvařena v kterékoliv zemi na světě.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Trhac

pátek, 6. listopad 2009
13:20

Trhac

to Malakin: Tady se zase rozjíždí flame:-D Tak se taky přidám :)
No o třetinkách si taky myslím svoje, zase takovej ekolog nejsem, takže mně osobně vadí ten zcela prozaický důvod, že dobrého piva si dám vždycky radši klasicky pulitr než třetinku :) Jinak co se zahraničních piv týká, já dělím piva na dobrá a špatná, a České preferuju kvůli dostupnosti a v rámci ležáku taky kvalitě, ovšem když dostanu chuť třeba na lambic, tak bych opravdu rád věděl, jestli ho pro mě uvaří nějaký tvůj oblíbený český pivovar:-D A co se emailu týče, tak myslím, že na email @pivař.CZ má Honza větší nárok než ty :) , protože si myslím, že pivař má mít rozhled a zájem o všechny piva, a ne jen se tupě omezovat na ty naše Česká, na která sice nedám dopustit, ale to neznamená, že budu pít jen je:-D A mimochodem, jakej máš názor na piva od Kocoura, když jsou v zahraničním stylu a přesto vařená u nás? :D Taky ukamenuješ Honzu za to, že nedostatečně podporuje naše pivo? :D


ICQ: 276990904

napsal(a): Trhac [Odpovědět]

Dan

úterý, 3. listopad 2009
22:34

Dan

K odpovědi pana Pinkavy, na dotaz Jiřího Kaňy, že se pivo občas chová jako sopka.
Mám naprosto stejnou zkušenost se světlou dvanáctkou. O špatném zacházení nemůže být řeč. Pivo koupeno přímo ve skladu pivovaru a po převezení uloženo do lednice a skaldováno při teplotě 6 - 7°C. Po otevření má vždy tendenci vypěnit a po nalití do skla, se uvolňuje hodně CO2. Řekl bych že pivo je dost přesycené.
S tmavým tuto zkušenost nemám, tam je vše v pořádku.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Michal

středa, 4. listopad 2009
00:59

Michal

to Dan: Taky se mi to tak stalo u sv. 12°, měl sem celou basu, tak sem si pak dával pozor a měl hned připravenou sklenici, páč tohle se z lahve pít nedá pokud člověk nechce prasknout:), ale jinak pivo bylo naprosto v pořádku, takže je to asi jenom opravdu nechtěnej efekt nemající na kvalitu vliv.


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

Dan

středa, 4. listopad 2009
02:07

Dan

to Michal:
Taky jsem měl několikrát celou basu a řekl bych, že to bylo jen u některých várek. Pozoroval jsem to v průběhu léta, potom na přelomu září, se vše zdálo být OK a teď mám basu koupenou asi před čtrnácti dny a ta zase pění.
Naštěstí chuť se zdá být beze změn (tedy po prvotním odvětrání nadměrného sycení).
Tak doufelme, že do budoucna neutrpí kvalita. Bohužel, v minulých letech už jsem přišel o několik oblíbených značek a tak je člověk stále ve střehu...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Michal

čtvrtek, 5. listopad 2009
23:57

Michal

to Dan: Tak sem dneska koupil basu Heroldu sv. 12° s všechno v pohodě, paráda :)


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

Dan

pátek, 6. listopad 2009
12:50

Dan

to Michal:
Tak to je dobrá zpráva. Věřme že se s tímto problémem v pivovaru poperou a pivka budou v pohodě.
Taky se chystám do Březnice na nákup, tak jsem zvědavej, jak dopadnu já ...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 5. listopad 2009
16:33

Malakin

to Dan: Mně se toto také několikrát stalo, ale ne hned po otevření. Stačilo jednou nahnout lahev a hned měl člověk plný nos piva... :-)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Heroldův písař

sobota, 7. listopad 2009
02:20

to Dan:
Vyzkoušel jsem otevřít lahvovou desítku i dvanáctku Herold z posledního stáčení, byla na ležato v lednici, vychlazená okolo šesti stupňů. Žádná erupce nenastala, ale to neznamená že u starších stáček nemohla občas někomu vypěnit, na odstranění sopkovitosti sládek František Pinkava usilovně pracuje. Moc nám pomůže, když napíšete jaký byl datum vzadu na etiketě u piva které Vám vypěnilo.


napsal(a): Heroldův písař [Odpovědět]

siki

úterý, 3. listopad 2009
20:07

siki

Píše se zde o sezóní výrobě piva, jmenovitě Bastard. Znamená to snad, že by zase mohl být někdy k dispozici?


napsal(a): siki [Odpovědět]

Heroldův písař

sobota, 7. listopad 2009
13:04

to siki: Bastarda zatím vařit nebudme, probíhalo sice nějaké jednání se zájemci o odběr a distribuci diskotékového piva, ale do finále výroby to nedošlo. Můj osobní názor je, že "diskotékové pivo" není pro náš pivovar zajímavé. Návštěvníci diskoték chtějí pít něco v nádherném obalu, co je světovou trendy značkou, ale na obsahu jim až tak moc nezáleží.


napsal(a): Heroldův písař [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI