Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Jiří Vacek odpovídá...


verze pro tisk

Jiří Vacek odpovídá...

Jiří Vacek odpovídá... [p215]

Offline rozhovor tentokráte zavítal na Vysočinu. Do městečka, kde dle klasického českého filmu má být krematorium, ale ve skutečnosti prý není. Zato tam vaří báječné české pivo. Ano dnes na Vaše všetečné otázky odpovídal zástupce pivovaru, který vaří jen a pouze světlá piva. Za Pivovar Poutník odpovídal vedoucí obchodního oddělení pan Jiří Vacek.


Foto


Jiří Kaňa, České Budějovice

Tu a tam se na nějaké akci či v nějaké hospodě čepuje jakási hořčí verze vašeho ležáku. Dokonce jsem to párkrát pil (a moc mi to chutnalo). Na vašem webu však informaci o nějakém extra přihořčeném pivu hledám marně. O co tedy jde? Kde se k takovému pivu dostanu? A proč je to pivo tak "utajené"?

Jde o extra hořké pivo, které jsme vyrobili v letošním roce. Z počátku roku to bylo zkušební, to znamená, že jsme toto pivo nabídli pouze vybraným odběratelům, o kterých jsme přesvědčeni, že se o naše pivo starají nadstandardně. Také jsme toto pivo vozili sebou po různých propagačních akcích.

Toto pivo jsme zatím oficiálně nepojmenovali (my mu říkáme přihořčené). Na trhu se mu říká Bitter, Hořčák, Přihorčené ale také jedenáctka Poutník nebo Hořkáč. Oficiální pojmenování a popsání na webu připravujeme na příští rok.

Pivo můžete koupit, stejně jako všechny naše produkty, na odbytištích, které jsou popsány na našem webu. Od listopadu ve vašem regionu působí jako externí obchodní zastoupení pan Noska, tel: 606 501 908. Pivo nezatajujeme, pouze o něm zatím nepíšeme na webu.


Zbyněk Melichar / Dwarf

Kdy, jak a proč vás napadlo prodávat své pivo v Brně? (musím se přiznat, že mi velmi chutná a Na Božence jsem byl svého času, než jsem se musel odstěhovat, "jako doma") :-) Chystáte ještě nějakou další expanzi? Protože jinak mám dojem, že právě krom Brna a bezprostředního okolí Pelhřimova není Poutník moc vidět, což je velká škoda.

Do Brna jsme se dostali koncem roku 2008 a to právě Na Boženku. Dobré jméno jsme si udělali velkou měrou díky panu majiteli p. Řezníčkovi, který v Brně začal ve větší míře točit naše pivo.

Pivo Poutník je možné dostat také v Olomouckém kraji a v malé míře také v Praze.

S tím souvisí i otázka vztahů s bezprostředními konkurenty na Vysočině, kterým je hlavně Bernard, dále i Rebel, Ježek, možná Rychtář nebo Chotěboř. Máte nějakou formu spolupráce ohledně "boje" s nadnárodními velkopivovary nebo hrajete čistě každý za sebe? A jak reálná/nereálná je třeba možnost vlastní hospody v Havl. Brodě nebo Jihlavě?

Forma spolupráce mezi vámi jmenovanými pivovary ani žádnými jinými neprobíhá.

Pivovar sám neprovozuje žádná restaurační zařízení, my dodáváme pivo provozovatelům těchto zařízení a ve vámi jmenovaných městech se samozřejmě těžko prosazuje jiné pivo než místní. Takže pokud jste provozovatelem podobného zařízení, rádi vám naše pivo prodáme.

Dostanete určitě i otázky ohledně sortimentu, proč nevaříte tmavá piva nebo nějaké speciály (krom výborné 14°), ale já jsem spokojen. Nemusí všechny pivovary dělat všechno, a pokud budete i nadále držet laťku 12° Poutník takhle vysoko, není co dodat. Díky


Zbyněk Sekal

Mám dva dotazy:

Zůstane i do budoucna stejná šíře sortimentu (10°, 12°, 14°)? Neuvažujete o černém pivu, pšenici?

Ano zůstane sortiment tak, jak je v současné době a v dohledné době ho nebudeme měnit.

Neuvažujete o rozšíření svých podniků v Praze? Nyní má, pokud se nepletu (odpovídá tomu i váš web), trvale na čepu Poutníka jen Zlatý had.

Ne jenom že uvažujeme, ale i se snažíme rozšířit naše pivo na více míst po Praze. Velká většina restaurací je smluvně zavázána velkopivovarům a nemá možnost brát pivo jiné značky. Pokud jste provozovatelem pivnice nebo jiného restauračního zařízení, tak vám rádi budeme naše pivo prodávat.


Standa Jakoubek

Dobrý den. Než položím pár otázek, chtěl bych poděkovat za všechny skvělé chuťové zážitky, které mi přivodilo pivo Poutník, kdykoliv se s ním potkám. Považuji ho za jedno z nejlepších průmyslově vařených piv u nás. A nyní otázky:

1) Již dvakrát po sobě jste se neúčastnili tradiční Dočesné v Žatci. Předpokládám, že z finančních důvodů. Plánujete se v příštích ročnících opět zúčastňovat nebo jste Dočesnou definitivně odpískali?

No máte pravdu, na dočesnou nejezdíme z finančních důvodů. V příštích ročnících neplánujeme účast na Žatecké dočesné.

2) Dá se na Poutníka zajít někde v Severních Čechách?

V Severních Čechách nejsme nikde zastoupeni a proto se v tomto kraji pivo Poutník koupit nedá.

3) Neuvažujete o rozšíření portfolia vašich piv?

V dohledné době nebudeme rozšiřovat sortiment nabídky našich produktů.

4) Když se řekne Pelhřimov, každý si vybaví krematorium, které tam prý ani není, leckdo si vzpomene na kuriozity, ale jen málokdo si Pelhřimov spojí s vynikajícím Poutníkem. Neuvažujete o spolupráci s některým obchodním řetězcem, aby se Poutník dostal do širšího povědomí?

Vážený pane, máte pravdu. Pelhřimov je plný kuriozit a zajímavých nápadů. Krematorium zde již není, protože v letošním roce při svém prvním žehu shořelo celé. Foto na městských stránkách…

My jsme výrobci piva NEPASTERIZOVANÉHO a chceme dělat pivo kvalitní a to se ve velkoobjemech, které chtějí řetězce, dělat nedá. Naše pivo v řetězcích potkat můžete, ale pouze v našem regionu.


Marek Kamlar, Klub sběratelů pivovarských suvenýrů Praha

Dobrý den, vaše pivo dlouhodobě řadím k české pivní špičce, protože však většinu týdne trávím v Praze, kde je Poutník stabilně k sehnání zřejmě jenom v předraženém Zlatém hadovi, je pro mě tak nějak nedostatkovým zbožím a já si ho tedy nemohu dopřávat tak často, jak bych si přál. Nedalo by se tím něco udělat? Když to šlo v Brně, mohlo by to jít i v Praze, ne?

Ano snažíme se rozšířit naše pivo na více míst po Praze. Velká většina restaurací je ale smluvně zavázána velkopivovarům a nemá možnost brát pivo jiné značky. Pokud jste provozovatelem pivnice nebo jiného restauračního zařízení, tak vám rádi budeme naše pivo prodávat.

V únoru jsem se díky Chodyho ochotě poprvé dostal k vaší lahvové 14ce a nutno říci, že jsem byl velmi mile překvapen, zejména pak co se jemné hořkosti, kterou např. mnohdy marně hledám ve vaší drsně hořké lahvové 12ce, týče. Jak byste mi tento rozdíl vysvětlili? Za drsnou hořkostí obecně hledám chmelové extrakty a za jemnou hořkostí chmel, ale samozřejmě se nechám rád poučit.

Toto je součástí výrobního postupu, který nehodláme zveřejňovat. Pouze zkráceně, tak to není, ale další si musíte najít v odborné literatuře.

Váš pivovar jsem zatím viděl jenom zvenčí, rád bych se však někdy podíval i dovnitř. PoutníkFest ani Den otevřených dveří mi kvůli jiným pivním akcím, které s tím kolidují a jimž musím dát přednost, asi těžko někdy vyjdou, chtěl bych tudíž využít možnosti exkurze v nějakém jiném termínu. Dle vašeho webu je to sice možné, ovšem s podmínkou minimálně pěti zájemců. Mám tomu tedy rozumět tak, že kdybychom byli např. tři čtyři a zaplatili bychom za pět lidí, že u vás neuspějeme, že budeme odmítnuti?

Ne, odmítnuti nebudete. Zavolejte mi (číslo na webu) a určitě najdeme termín, kdy bude možno si pivovar prohlédnout.

Ve vašem fiktivním eShopu se v souvislosti se sklenicí typu Bavor zmiňujete o tom, že je určena pro vážené zákazníky, což tak nějak nechápu, když se jedná o sklenici, která je primárně určena na piva pšeničného typu, která ale váš pivovar neprodukuje. Co přesně tím tedy máte na mysli?

Tato sklenice je hezká, nám v pivovaře se líbí a našim zákazníkům také, proto ji máme v nabídce pro zákazníky. Protože je práce s touto sklenicí trochu náročnější, tak je tato sklenice pouze na vyžádání u obsluhy.

V sekci "Etikety a tácky" máte jakousi minigalerii vašich někdejších a současných etiket a tácků, dle mého názoru je to však pojato dost povrchně a podstatné tam až na několik výjimek chybí. Nechtěli byste s tím nějak pomoct? Ne že bych měl ve své sbírce či obrazovém archivu vše, co jste kdy používali, ale něco málo přeci jen mám a co nemám, tak to mohu zkusit zajistit u dalších sběratelů. Co vy na to?

Děkujeme za nabídku, my nejsme sběratelský web a proto na našich stránkách máme pouze etikety, které se nám zdály vhodné a dostupné.


Richard Chodora, Pivní.info

Já jsem hlavně rád, že pelhřimovské pivo je nedílnou součástí sortimentu mé prodejny a že se občas dostane i na čep v hospůdkách na Plzeňsku.

Chci se zeptat, zda Váš pivovar i nadále vaří i jedenáctistupňové pivo (myslím, že to bylo pro nějaký podnik v Hradeckém kraji, nepletu se?). Pokud ano, je možné toto pivo objednat a ochutnat i jinde? V ceníku jej nemáte. Bylo-je vařeno samostatně, nebo je nějak "mícháno" desítka s dvanáctkou? Neuvažovali jste o jeho lahvování, vždyť boom jedenáctek je v plném proudu.

Jde o extra hořké pivo, které jsme vyrobili v letošním roce. Zpočátku roku to bylo zkušební, to je že jsme toto pivo nabídli pouze vybraným odběratelům, o kterých jsme přesvědčeni, že se o naše pivo starají nadstandardně. Také jsme toto pivo vozili sebou po různých propagačních akcích. Toto pivo jsme zatím oficiálně nepojmenovaly (my mu říkáme přihoršené). Na trhu se mu říká Bitter, Hořčák, Přihořčené, ale také jedenáctka Poutník nebo Hořkáč. Oficiální pojmenování a popsání na webu připravujeme na příští rok.

Na druhou stranu jsem rád za Váš konzervativní sortiment. Vždyť, když se něco dělá dobře, nemusí se vymýšlet další lákadla na zákazníka...

O Vaší hořčí dvanáctce už tu byla řeč. Možná by stálo za to jí zkusit též nalahvovat, co myslíte, alespoň namátkově?

Možná, budeme o tom přemýšlet.

Čtrnáctku vaříte jen dvakrát do roka, jestli se nepletu, na Vánoce a Velikonoce. Nestálo by za úvahu ji vařit celoročně? Nebo ji schválně necháváte jistý punc exkluzivity?

Čtrnáctka sváteční je pivo pouze pro sváteční účely a to Vánoce a Velikonoce jsou. Ano necháme jí punc exkluzivity.



[Richard Chodora] [Zobrazeno 10250x] [21. listopad 2010]
[Offline rozhovor] [comments: 2] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Elf

úterý, 23. listopad 2010
00:15

Elf

Jedenáctka se v klasickém sortimentu nenachází a pravděpodobně vzniká smícháním 10° a 12° a myslím, že se distribuuje hlavně na Olomoucko. Extra hořký ležák je 12°, s tím že do chmelovaru se přidává více chmelového extraktu. Nejde tedy o chmelení za studena, nebo něco podobného. Do lahví se nestačí, protože není/nebyl o něj takový zájem. Na Pelhřimovsku ho skoro nikde nenajdete, jen občas ho některá hospoda vezme na víkendové zpestření nabídky. Čepuje se hlavně v Brně. A ještě bych chtěl dodat, že kromě Miliho Řezníčka se o popularitu Poutníka v Brně velkou měrou zasloužili dva zkušení výčepáci - Jara Valenta a Evžen Cyrner. Mimochodem Jara mě na Božence zacvičoval.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 25.11.2010 ve 11:05:15


napsal(a): Elf [Odpovědět]

Chody

neděle, 31. říjen 2010
17:54

Chody

Jsem nevěděl, že extra hořké = jedenáctka. Jsem myslel, že jsou to dvě rozdílná piva...
---------------------------------
Zpráva byla upravena 21.11.2010 ve 17:25:15


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI