Do roku 2012 bude 200?
Co se píše o pivovarech a pivu
Do roku 2012 bude 200?
[středa, 17. únor 2010]
Pánové, přestávám to stíhat. Roste nám tu pivovárků jako po dešti. Předpovědi typu 200 do dvou let se opravdu začínají plnit.
Vzniká spousta nových pivovárků a jen málo za posledních 20 let zaniklo (mám na mysli restaurační pivovary).
Jen mám obavy, že tady není dost sládků se vzděláním a nadšení pro věc je málo. Tito rychlosládkové, či úplní amatéři můžou občas udělat skvělé pivo, ale vyrábět opakovaně standardně chutné a kvalitní pivo, mít povědomí o tom, jak se zachovat při nestandardních situacích, povědomí o sanitaci, o různém chování sladů dle úrody a obsahu látek v nich, o stárnutí chmelů, chování kvasnic, ...
Tento povzdech se vztahuje na mnoho pivovárků u nás, které spíše slouží k odstrašení zákazníků od minipivovarů, než k jejich získání.
A abych nebyl nařčen, že jsem příliš obecný, jako odstrašující příklady jež jsem poznal v určitých obdobích (dnes tomu může být jinak) mohu jmenovat: Vorel Kladno, Běleč za časů Balounka, současný Vendelín ze Starého Harcova, Vrchlabí, Příbor, Blučina, Třinec, Loket a Velichov, Přerov, Loučná, Praha U Valšů, ...
Má někdo jiné zkušenosti?
Přidat reakci
Radomil Paták
pondělí, 5. duben 2010
08:40
Kdysi dávno jsem celkem nevybíravě kritizoval víno, které mně dal můj kamarád Tomáš Čmelík, to víno snad mělo nectnosti úplně všechny, které se mohou u vína vyskytnout, proto je nebudu ani vyjmenovávat. Další den jsem ono víno koštoval znovu - a velmi jsem se divil, že víno je více než dobré. Pak jsem si vzpomněl, že před koštováním onoho vína jsem umýval podlahu v pivovaru pomocí chemikálie s obchodním názvem Savo a měl jsem jasno: chuť i čich jsem měl silně ovlivněný výpary Sava. Za léta vinařské (a dnes snad mohu říct i pivovarské praxe) mohu říct, že moje chuťové buňky neovlivňuje jen to, co jsem před chvílí měl k obědu, ale i to, co jsem dýchal a také zcela určitě i moje momentální nálada při koštování. A obecně určitě stále platí - sto lidí, sto chutí. Pokud u nás koštujeme víno, tak se pořádá košt vína, kterému předchází degustace vína, množství školených degustátorů pomocí bodového systému hodnotí různé vlastnosti vína, a ani tak nelze výsledky považovat za objektivní – stejné víno se při různých degustacích umístí rozdílně. Prosím tedy o zdrženlivost v negativním hodnocení, piva z minipivovarů se skutečně mohou velmi lišit navzájem mezi sebou a zejména se mohou odlišovat od piv průmyslově vyráběných, může se lišit várka od várky (já osobně vařím úmyslně každou várku jinak. Při každém hodnocení je dobré si uvědomit, že hlavně není dokonalá moje chuť a pokud mně při mé ojedinělé návštěvě v nějakém pivovaru či hostinci pivo nechutná, nemusí to být nutně důvodem, abych pivovar zařadil do odstrašujících příkladů.
Radomil Paták, pivovar Pod Kněží horou, Bzenec
napsal(a): Radomil Paták (radomil.patak(a)seznam.cz) [Odpovědět]
BCH
pátek, 12. březen 2010
19:11
Já bych to viděl na počet 150 (průmysl+mini), ale na druhou stranu si myslím že místa pro nové nimipivovary je poměrně dost. Na kvalitu je tady spoustu rozdílných názorů, což je možná zapříčiněno malou výtočí, možná i ve výkyvech v jednotlivých várkách. Já jako špičkové co jsem ochutnal z produkce a co si ještě pamatuju tak považuju následující - Hukvaldy (je ale docela škoda, že zde neumí točit pivo), Harrachov, Chýně, Kout na Šumavě, Medlešice, Ostrava-Zábřeh, Varnsdorf, Velichov, Vrchlabí a to především za ochucená piva, kde např. medové bylo opravdu o medu, Zvíkov, Železná Ruda. Dále bylo ěkolik minipivovarů, které se ke špičkovým přiblížily. Jako největší a jediný propadák byl Vendelín-dokonale zkyslé pivo, což možná bylo zapříčiněno mojí včasnou, nedočkavou letní návštěvou už ve 14:00 hod. a druhým pivem toho dne po jakémsi místním štamgastovi, ale možná spíš malou výtočí a tudíž daný soudek už něco pamatoval... Jak je to ošemetné hodnotit pivo je ukázka Bona ze Zašové v království Radegasta. Tak jsem se těšil na špičkové pivo, až jsem v rest. Rajka dostal jakési černé vodové Krušovice (minochodem pil jsem ho tam sám, ostatní měli na stole značkový Radegast), vloni v Olomouci to byla na Komenského skorozkyslá desítka (asi taky první konzument Bona ten den a tudíž malá výtoč) a až na třetí pokus to byla špičková dvanáctka U Kumpána a kupodivu poměrně dost štamgastů s Bonem v ruce.
A nakonec jsem rád za prakticky jediný dostupný minipivovar v okolí a to Kácov (lepší průměr), kde by mě ještě nedávno ani ve snu nenapadlo, že ho budu mít k možnost ochutnat v Kutné Hoře a následující den si ho budu moct dopřát v Poděbradech. Obojí v dvanáctkovém provedení.
Adsense
21. listopad 2024
16:09
posted by: Inzerce
Hříbek
pátek, 12. březen 2010
18:38
Neochutnal sem toho zas tolik a za poslední rok asi takto (jako ve škole) :
Žamberecký kanec - výborný
Kocour Varnsdorf - chvalitebný
U rybiček Stříbro - výborný
Bašta Vrchlabí - nedostatečný
Chyše - dobrý
Novoměstský pivovar - dobrý
Vendelín - nedostatečný
U Lochoty- dobrý
---------------------------------
Zpráva byla upravena 12.03.2010 ve 18:45:37
Elf
pátek, 19. únor 2010
19:24
to VozechV: Musím z celým článkem (bohužel) souhlasit. Jinak trošku do mlýna ode mě:
Vorel Kladno: naštěstí jsem neměl
Běleč za časů Balounka: nic moc, spíš nic
současný Vendelín ze Starého Harcova: naprostá tragédie
Vrchlabí: hrůza, hlavně ty ovocný patoky
Příbor: už je to dlouho
Blučina: děs a hrůza
Třinec: neměl jsem
Loket a Velichov: průměrný nebo špatný
Přerov: minipivovarský ekvivalent Gambrinusu, vlastně to není ani tak špatný, jako extrémně nezajímavý a prázdný
Loučná nad Desnou: nomen omen, tedy katastrofa
Praha U Valšů: dříve hrůza, dneska poměrně velké zlepšení
a doplnil bych:
Mačice: spousta reklamního harampádí, ale pivo dobré tak akorát k mytí nohou; jeden nejmenovaný servír z nejmenované hospody zastával heslo: "nejhorší pivo je žádné", dokud nenarazil na Mačice
Žebětín: mokrý hadr a ocet by v pivu opravdu neměly být cítit, občas pouze prázdné a nezajímavé
Lipník: těžko se dá vypít třetinka až do konce
Velké Meziříčí: velké výkyvy v kvalitě a příšerné čepování přímo v Jelínkově vile
Želiv: koncentrátové pivo, které je sladké a prázdné
Na druhou stranu také existují minipivovary, které vaří kvalitní, chutná a zajímavá piva:
např. Matuška, Tambor, Kocour, Bon
Rosťa
pátek, 12. březen 2010
14:55
to Energetik and Elf: Musím souhlasit. Jsem vděčen Obžerství, že Třinec do Prahy přivezlo a rozdělilo se se ZČ a tedy konečně víme, jak ten Třinec chutná. Zatímco Kozlovice či Vojkovice - žádné výhrady, u Třince octovost, absence řízu i chmelové hořkosti posunuly toto pivo dááleko za hranice pitelnosti...
Elf
pátek, 12. březen 2010
19:42
to Energetik a Rosťa: Ale pořád zůstává otázka, jestli nešlo o nepovedenou várku (což neomlouvá sládka, když tohle pustí mezi lidi), nebo jestli takhle chutná Třinecké vždy. Každopádně už to ve Zlejch asi nezjistíme. Mám pocit, že při nákupce 22, nebo 23 korun to Hanz asi znovu brát nebude.
Energetik
neděle, 14. březen 2010
00:32
to Elf, Rosťa: Pil jsem Třinec poprvé taktéž v Šůvince a už tehdy byl "divný" (totální absence byť jen náznaku řízu, žádná hořkost a takový divný pocit, jakoby se po napití, chtělo vrátit ) , ale taková hrůza jako teď to tedy nebyla... Každopádně, přímo "pod komínem" takové námitky, co jsem zaslech, nejsou, takže mu případně dáme ještě jednu šanci
---------------------------------
Zpráva byla upravena 14.03.2010 ve 00:35:27
ladin
pátek, 19. únor 2010
18:55
Permon- lomnicky vzdy vynikajici, sokolovsky prumer (to nemyslim hanlive) az nadprumer.
Loket a Velichov- mel jsem dohromady asi desetkrat a asi mam neuveritelne stesti, nikdy neurazil, ale ani nenadchnul.
Velky Rybnik- prumer, obcas nadprumer.
Chyse- vetsinou vyborny, bohuzel se to ne vzdy da rict o pivnici ve Varech.
Stribro a Purkmistr- mel jsem jen na slavnostech, nemam namitek.
Zelezna ruda- mel jsem jen na slavnostech, vzdy vynikajici.
Bulovka- jen jednou, super.
Basta- jen jednou, docela zklamani.
Slezan- jen na Privozske, fuj, zkysly.
Avar (je to mini?)- prumer.
Ostrava Qasek- prumer az nadprumer.
Ostrava Zabreh- slabsi prumer, na jejich tiskove zpravy jsem uz alergicky.
Vojkovice- jen na slavnostech, vzdy vynikajici.
Hukvaldy- jen na slavnostech, vzdy lepsi prumer.
Kozlovice, Stramberk, Koprivnice- slabsi prumer.
Bon a Pribor- kdysi davno vynikajici.
PS: vedle pocitace tmava 14 Permon
napsal(a): ladin [Odpovědět]
Malakin
pátek, 19. únor 2010
16:52
K výčtu podniků, kde neřeší kvalitu nabízeného piva, doplňuji Pivovarský dům: včera dopoledne na čepu klasický ležák s příchutí citrónu, což asi nemělo být cílem, navíc to výčepní netočil, ale naléval. Fuj.
Občas mám taky velký problém v Baště U Bansethů, hlavně s klasickým ležákem, ale možná je to tím, že bývá skoro vždycky odjinud (a Chýně to není ). Vánoční 14ka však byla v prosinci luxusní.
Problém mám taky se strahovskou pšenicí. V posledních dvou letech byla třikrát na čepu špatná. Se zbytkem produkce, jak už jsem psal víckrát na různých místech, jsem tam problémy nikdy neměl.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 19.02.2010 ve 17:03:53
jana
pátek, 19. únor 2010
14:45
Potvrzuji nepoživatelnost piva z Lokte a Velichova. Něco mezi octem a vodou z nádobí. -léto 2007. Naopak bych se zastala Pražského mostu (U Valšů), z loňských dvou návštěv na podzim jsme špatné dojmy neměli.
Vorla jsem už nezažila, moravská piva moc neznám.
Paja
pátek, 19. únor 2010
11:29
Strucne, jen jmenovane a horsi zkusenosti:
Voral Kladno - hruza,
Belec - pred rokem, neutralni,
Vendelin - 3 roky? lehce nakysly, jakasi zatuchla chut nebo jak to nazvat,
Vrchlabi - bez problemu,
Pribor - jednou, neutralni
Blucina - jednou v Brne - silne, chucene - neutralni
Trinec, Loket -neznam,
Velichov - jednou - totez co Vendelin,
Prerov - moc nechapu, co dela na tomto seznamu, bez problemu,
Loucna - v zari jednou -nic moc - nakysle, zvetrale...
U Valsu - jen parkrat zezacatku, neutralni
Chyne - piju relativne dost - obcas slaba "zatuchlina" nebo "zvetralina", jednou nakysle
V. Rybnik - staroceske bile nic moc
U Fleku - jednou, loni na vanocnich trzich - za akcnich 40 dost zklamani (ne spatne, nebo nedobre, ale proste prumer, ze i tech 40 se mi zdalo dost)
Avar - jednou/ze dvou nakysle, zvetrale - verim, ze vlivem prodavajiciho (nadrazi Svinov), podruhe desne horke - jako zpestreni to bylo zajimave
Qasek - asi 2x nebo 3x - poprve zatuchle, druha navsteva bez dojmu nebo si nevzpominam
Weetkovi: Lochotu mam rad, nudny mi spis prijdou Cernice a kupodivu k vseobecne chvale i Zelezna Ruda
Weetek
čtvrtek, 18. únor 2010
12:51
Chválím autora za záslužný blog na citlivé téma. Ono se v naší komunitě tak nějak vžilo, že všechno, co pochází z mini, je automaticky záslužné a chutná to. Není to tak vždy a někdy to má i logický důvod, autorem rovněž uvedený: neznalost oboru.
Mých několik špatných zkušeností:
1) Vorel - tenhle kladenský přízrak bez debaty vůbec neměl vzniknout, dodnes trnu, kolik lidí z okolí Kladna bude mít pojem "kvasnicové pivo", hrdě inzerovaný na tabuli U Konvalinků, spojený právě s tímhle patokem
2) Velichov - ať už čepovaný nebo z láhve, pokaždé velké zklamání
3) Blučina - jen jedna starší zkušenost, budil dojem hodně nedotaženého homebrewingu
4) Loučná - více méně totéž
5) Lochota - chuť bez technologické chyby, ale k uzoufání nudná
6) Vendelín - tady ani nešlo o pivo, ale uhýbat během rodinné hádky Krkoškových, do které jsem se nic zlého netuše připletl, létajícím sklenicím vrhaným paní Krkoškovou, to byl opravdu zdrcující zážitek...
VozechV
čtvrtek, 18. únor 2010
12:17
2 důvody proč byl blog napsán.
1. a důležitý: Osobně jsem přesvědčený, že každé dílo má dělat profesionál k tomu vyučený a mající k věci vztah. Amatér se může postupně dobrat k dokonalosti samostudiem, ale nemyslím si, že za několik měsíců do sebe vstřebá to podstatné co jiní studují několik let. Profesionál nemající ke své práci kladný vztah, také neodvede kvalitní práci.
2. Medvědí službou, kterou některé mini svému oboru dělají odradí možné zákazníky od celého oboru. Konkrétní příklady jsou z konkrétních návštěv. Může se stát, že i pivovary mnou jmenované měly před mou návštěvou, či po ní pivo lepší. To ale potvrzuje můj blog a povzdech nad nevyrovnanou kvalitou. Profesionál si v 90% případů dokáže poradit, aby jeho dílo nebylo špatné a ze 100% těch několik málo případů nepovedené várky raději nenabídne zákazníkům, ale zpracuje je jiným způsobem.
tomas
středa, 24. únor 2010
14:12
to VozechV: Ono dneska stačí se naučit ovládat PC program http://www.mcat.cz/ a mít v záloze zkušenýho přítele na telefonu pro případ nějaký potíže. Pak se dá stabilně dělat dobrý pivo, který získává i ocenění na soutěžích. Je ale fakt, že někde je to fakt tragédie, pro mně vloni třeba Bravůr z Loučné nebo Kněžna z Rychnova n.K. (možná už je to lepší) nebo Č.Krumlov, kterej je zase důkazem, že ani zkušený dlouholetý sládek nemusí zaručit třeba i díky majitelům pivovaru dobrý pivo.
tomas
středa, 24. únor 2010
14:43
to Dan: Já netvrdím, že je to spása, ale v tý Rudě nebo Permonu to takhle dobře funguje. Proč teda existuje ten paradox, že absolventi Podskalský nebo VŠCHT vaří v pivovarech max. průměrný piva (Třeboň, Č.Krumlov, Samson atd..) a lidi, který se k tomu dostali více méně náhodou bodujou s pivem na soutěžích.
Dan
středa, 24. únor 2010
14:50
to tomas:
Myslím že je to vždy o konkrétních lidech. Dobrého kuchaře také nedělá jen škola, nebo kuchařka (míněna kniha, samozřejmě).
Někdo k tomu má větší vztah a nedělá to jen kvůli vidině zisku, ale chce v tomto svém počínání něčeho dosáhnout.
Ale skutečně to není jen o technice, protože kvalitní regulace dnes není problém, ale u výroby piva jde o mnoho jiných vlivů.
Svoji podstatnou roli hraje například i dodržování čistoty a hygieny.
Navíc srovnánávání mini, jako je třeba Železná Ruda a větších průmyslových, není zrovna na místě...
---------------------------------
Zpráva byla upravena 24.02.2010 ve 14:52:47
tomas
středa, 24. únor 2010
15:04
to Dan: Ale jo souhlas. Já jen reagoval na to, že je údajně nutný to vyučení sládka a žádná jiná možnost není. Jinak proč nesrovnávat pivo třeba z Rudy s Třeboní? Když je to pivo stejnýho typu tak by měl platit stejnej metr. Nebo ne? Nevím proč to i na soutěžích typu Tábor rozdělujou na pivo z průmysl.pivovaru a pivo z mini, když se jedná v obou případech třeba o světlou dvanáctku ležák.
Dan
středa, 24. únor 2010
15:15
to tomas:
Tak v případě Třeboně, nelze ani uvažovat o tom, že by sládek neměl potřebnou kvalifikaci. V případě mini, to je možné, pokud jsou dodrženy všechny osotatní legislativní požadavky.
Rozdíl mezi pivovary je ale tak velký, že nikdy nemohou produkovat stejné pivo, i když je stejného typu.
Navíc konkrétně v Třeboni na to před časem dost kašlali a na skladu měli i plesnivý slad. Nevím, zda je momentálně situace lepší, ale kvalita Regenta se poněkud zlepšila, tak snad ano.
Navíc v Třeboni používají CKT pro výrobu desítky, filtraci atd.
Takové věci v Rudě nejsou a nebudou. Podle mne, to nejde srovnávat...
pumpescu
středa, 17. únor 2010
22:13
Jen v rychlosti:
1) Vorel bez komentáře, zatím nejhjorší pivo, co jsem pod tímto názvem pil...
2) Vendelína neznám
3) Verchlabí, pokud jde o medvěda, tak světlé a tmabvé OK, u ochucených piv se dostáváme až k likérůnm (chuťově, né obsahem alkoholu)
4) Příbor a Třinec si nevybavuji, že bych někdy ochutnalo
5) Blučina strašná bída
6) Loket celkem šel, ale bylo to v zimě...
7) Velichov, Loučná a Přerov nemám bezprostřední zkušenost
8) U Valšů mě vždy více vadila obsluha, než pivo, a nevím, co je pro hospodu horší...
napsal(a): pumpescu [Odpovědět]
Slávista
čtvrtek, 18. únor 2010
08:00
to pumpescu: Též v rychlosti:
1) Vorel - kyselina
2) Vendelín - dlouho jsem nepil, býval výborný
3) Vrchlabí - nic moc, na milost bych vzal snad pouze třešňové
4) Příbor, Běleč a Třinec - lehký podprůměr
5) Blučina - slabota
6) Loket - kyselina
7) Velichov - ušlo by to, kdyby nemělo lehký kyselý závěr
8) Loučná - podobně jako u Velichova
9) Přerov - chutné, dobré pivo
10) U Valšů - někdy originál, někdy Rohozec... Bída
11) Slezan - ne vše se povede, ale celkem dosti slušné. Na Přívozské bývá prý humusoidní vždy.
12) Kocour - dobré, rozmanité, jen tak dál
13) Třebonice - měl jsem pouze výbornou pšenici a doufám, že Třebonického ochutnám co nejvíc druhů
Zkrátka - každému jistě chutná něco jiného, ale vyloženě špatných pivovarů je málo. Proto díky za každý nový. A pokud nebude vařit jen český ležák, ale troufne si i na jiné styly, díky dvakrát.
Joska
středa, 17. únor 2010
20:35
to Rosťa: Tak to nevíš cos popíjel za Vendelína. Já mám kamaráda co hraje hokej za Svijanskej pivovar a ten říkal, že když Krkoška v létě nestíhá tak dojede do Svijan pro kvasničák a točí Svijany.
napsal(a): Joska (Kmink.Jos(a)seznam.cz) [Odpovědět]
Malakin
středa, 17. únor 2010
16:54
Přerov jsem koštoval o Vánocích a mimo polotmavého všechno luxusní. Co se Loučné a Pražského mostu týče, tak to už taky nejsou takové sračky jako před pár měsíci. Nějaké doladění chuti by to však určitě potřebovalo. Každopádně k výčtu pivovarů, které zatím vaří piva na hranici pitelnosti, bych určitě přidal Třebonice a za ležáky, bohužel, také Kocoura.
Jarda
středa, 17. únor 2010
17:02
to Malakin:
Marku, tobě musí Kocour hodně ležet v žaludku. Já ho tedy měl jen třikrát. Jednou ten kritizovaný ležák stočený do mojí PET, dvakrát již stočené PET, různé druhy. Pokud si už některé nekoupím, tak proto, že mě typ nic neříká a ne že by se to pivo nedalo pít. Ale zrovna na ten ležák nevzpomínám ve zlém. Příští týden možná pojedu do Rumburku, tak se cestou stavím v Noprosu pro vzoreček, abych mohl objektivně zhodnotit
Malakin
středa, 17. únor 2010
18:11
to Jarda: Jak je z mého příspěvku jasné, v případě Kocoura už ejly a podobné styly neřeším, pouze ležáky, které mají být základem. A protože jsem si zatím na jejich ležáku nepochutnal, vidím to jako velký problém, který by se měl řešit. Naposledy jsem zkusil v Táboře na slavnostech polotmavého a chutnalo to jak černý citronový čaj s kvasnicemi. Takhle si prostě pořádnej českej ležák nepředstavuju.
to Sekal: Slezana jsem pil v poslední době jenom v Ostravě Na Přívozské, kde byl jako obvykle zkyslý, ale jak chutná přímo u zdroje, těžko říci. Je to prdel světa, ještě jsem se tam nedostal.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 17.02.2010 ve 18:12:49
Honza Svetpiva.cz
středa, 17. únor 2010
19:42
to Malakin: Kocour nabizel v Tabore polotmavy lezak? Hm, to jsem asi byl tedy celou dobuna jinem stanku
napsal(a): Honza Svetpiva.cz [Odpovědět]
Honza Svetpiva.cz
středa, 17. únor 2010
19:45
to Malakin: ted mi to asi docvaklo? Myslis Kocour Jantar? Ten Jantar, o kterem jsem Ti rikal, ze je to zitny ejl? Chmeleny za studena americkym chmelem?
Tak to jsem potom rad, ze Ti nechutnal jako cesky lezak
napsal(a): Honza Svetpiva.cz [Odpovědět]
pumpescu
středa, 17. únor 2010
22:05
to Honza Svetpiva.cz: vždyť to ale nebyl "ležáček" že je to tak...
napsal(a): pumpescu [Odpovědět]
Honza Svetpiva.cz
pátek, 19. únor 2010
17:05
to Malakin: takze zrovna Tebe, kdo tu siri, ze se mu z horkych Kocouru dela nevolno (az na zvraceni), bych neupozornil, ze je to chmelene za studena? A ze je to ejl? Kdyz jsme vsem rikali, ze to varil nas americky sladek...?
A kdo Ti tedy rekl, ze je to lezak?
napsal(a): Honza Svetpiva.cz [Odpovědět]
Weetek
čtvrtek, 18. únor 2010
12:40
to Malakin: Malakine, budeš nějak tenhle trapas komentovat? Protože pokud je to skutečně pravda a ty tu haníš Kocour Jantar jako špatný polotmnavý ležák, pak:
a) Nejsi schopen rozeznat svrchně kvašené pivo od spodně kvašeného, což je vzhledem k tvým kategorickým soudům dost na pováženou.
b) Ve své svaté horlivosti pohanět všechno z Varnsdorfa tu záměrně špiníš pivo, o kterém víš, že není tím, za co ho máš, a to je snad ještě horší.
Těším se na tvojí objasňující reakci.
Tchoř
čtvrtek, 18. únor 2010
15:13
to Malakin:
Kocoura světlý ležák jsem pil 21. prosince v Kulovém blesku v Praze a byl naprosto vynikající, troufám si tvrdit nejlepší pivo měsíce (a to jsem si dopřával kromě piva z průmyslových pivovarů i Kácov, Černice, Kout na Šumavě, Novoměstský a Zvíkov)!
napsal(a): Tchoř [Odpovědět]
Jarda
středa, 17. únor 2010
16:53
Ochutnal jsem jen některé. Běleč,výborné,září 2008. Vrchlabí,nepamatuji,ale určitě ne špatné. Příbor,výborné,září 2007. Loket,nakyslé,květen 2007. Velichov,nevím kdy,nakyslé. Velichov podruhé,desítka nakyslá,ležák výborný,listopad 2009. Ale neposral jsem se ani jednou Ale pořád lepší zážitek si párkrát zanadávat, vyjímečně si stříknout do textilu a převážně si pochutnávat, než každý den v nějakém sportbaru se nudit sterilní rychlokvaškou a chválit vyrovnanou "kvalitu".
Jinak nesouhlasím s tvrzením, že nadšení pro věc je málo. Dnes se dají nalézt i hodně konkrétní informace a nadšenec,který je umí vstřebat,experimentuje,nechá si poradit,jde cestou omylů z kterých se poučí,dokáže časem víc,než např. sládek vystudovaný,z tradiční sládkovské rodiny,který se upíše nadnárodní společnosti a nechá si tam vymýt mozek.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 17.02.2010 ve 16:54:26
Sekal
středa, 17. únor 2010
17:01
Vrchlabí - jejich pivo na Slivestra i nyní v únoru mi velmi chutnalo, Třinec - neutrální vztah, Loket - hrůza a za tu cenu dvojnásob, Velichov - jednou zvláštní, jednou zkyslý, Praha U Valšů - poslední dvě návštěvy dopadly k mé spokojenosti snad až na přílišnou nasycenost.
jarlib
pátek, 12. březen 2010
13:24
to Sekal: to Sekal: Vrchlabí o minulém víkendu (5.-6.3.2010) čepované přímo v Pivovarské baště bylo chuťově v pořádku (světlé i tmavé), ale mělo naprosto nulový říz a podáváno bylo teplé... Na třešňové, nabízené se slovy "pozdní sběr", jsem nenalezl odvahu.