Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Zmrtvýchvstání Vyškova? Možné, ale ne hned

Jak to vlastně v tom pivovaru dělají


verze pro tisk

Zmrtvýchvstání Vyškova? Možné, ale ne hned

Zmrtvýchvstání Vyškova? Možné, ale ne hned [p262]

Jsou tomu téměř dva roky, co jsem byl naposledy ve Vyškově. Tehdy to bylo s pivovarem dost nahnuté a vypadalo to na jeho brzký konec. Ale vydržel a i když se problémů nezbavil, zase se pomalu vrývá do povědomí Vyškováků i lidí z blízkého okolí.

Vzhůru na výlet

Ve vyškovském pivovaru jsem dosud nebyl. Tedy na nádvoří ano, ale v jeho nitru ne. A protože se chystá jeho pronájem, který může skončit bůhvíjak – všichni už jistě víme, jak skončila pronajatá Kutná Hora – jal jsem se to napravit co nejdříve, dokud je ještě čas.

Vyškovský pivovar
Vyškovský pivovar

Stejně jako tomu bylo předchozího dne při cestě do Litovle, tak i dnes byl mým souputníkem kamarád Roman z Brna. Protože však byla neděle a s ní i konec víkendu a tedy i pomalý návrat do pracovního procesu, další přespání v Olomouci jsme už neplánovali a všechny ten den nepotřebné věci tak nemohly zůstat odložené u kámoše v bytě, jako tomu bylo včera, ale musely s námi až do Vyškova.

9:58 a jsme ve Vyškově. Já na zádech asi 30 kilo, Roman v ruce o něco méně. S tím se ale blbě chodí na exkurzi, chtělo by to někam schovat. Pár kroků nádražní halou a před námi dveře a na nich cedulka s textem „Úschovna zavazadel uzavřena“. „To nám to pěkně začíná. Tvář nespolehlivosti ČD se opět projevila v nevhodnou chvíli,“ říkáme si a přemýšlíme nad tím, jak to uděláme. „No, tak to holt vezmeme s sebou a jeden z nás třeba půjde na exkurzi a druhý bude hlídat a pak se vystřídáme,“ říkám Romanovi. A on na to, že jo, a my tak vyrazili přímo k pivovaru.

Nejpoctivější pivo?
Nejpoctivější pivo?

Hned před nádražím na nás billboard hlásá cosi o „Nejpoctivějším pivu na Moravě“ a hned si říkáme: „Mají tohle ve Vyškově zapotřebí? Vždyť i v Litovli či Černé Hoře se pivo vaří klasicky a z nejlepších surovin, tak proč takováto reklama? Že se Starobrno ohání klamavým sloganem o nejlepším pivu na Moravě přece neznamená, že musím dělat totéž? To by se snad dalo řešit nějakou hromadnou stížností adresovanou Radě pro reklamu a následnou omluvou ze strany Starobrna. Nebo ne?

Klobouk pana starého
Klobouk pana starého

Jsme před pivovarem aneb hra na city začíná

Pár set metrů a jsme na místě. Komín někdejší sladovny má nový nerezový klobouk a je i nově ozdoben vyškovským logem. „Vážně nádhera,“ říkám si. Pak však spatřím na dveřích vrátnice plakát, který jsem předtím nikde jinde neviděl, a nevycházím z úžasu – hra na city, patriotismus a bůhvíco ještě v jednom. Že už by byl Vyškov úplně na dně, když užívá metodu, která před pár lety zachránila např. jihlavského Ježka?

Plakátek
Plakátek

Ano, podpora místními je nutná, ale mělo by jim být také řečeno, v čem se vaše pivo liší od těch jiných, tzv. europiv. Populisticky zaměřené plakáty jsou totiž nicneříkající. Chybí na nich fakta, např. že neředíte pivo vodou, že nepoužíváte CKT a že do něj vyjma cukru, kys. askorbové, mléčné či sacharinu, které už dneska stejně používají skoro všude, nic jiného nepřidáváte. Nebo je tak složité vyzdvihnout to, v čem je vaše pivo lepší než to od konkurence?

Tak trochu znechucen touto hrou na city procházím branou a stavuji se u stánků se suvenýry a lahvovým pivem, abych si případně koupil něco do sbírky a pak taky nějakou třetinkovou skleničku na pití. Ač kelímky s logy sbírám, pít z nich nemusím. Jednak se blbě drží a jednak jsou na jedno použití. A já nerad vyhazuju věci po jednom použití, když to není nezbytně nutné, a navíc do směsného odpadu, který pak nebude zrecyklován, ale zřejmě deponován na nějaké skládce.

Pivovarské nádvoří
Pivovarské nádvoří

Následuje letmý pohled přes nádvoří, kde jsou pouhé tři výčepy, a odložení „batožiny“ u lavičky nedaleko jednoho z nich. Sedí tam totiž kamarád Olda z Hradce, který nám věci může ohlídat. Ale prý tady dlouho nebude, že prý musí ještě do Štramberka... Protože jsme však po cestě vyprahlí, dáváme aspoň jedno rychlé na žízeň – Roman světlou kvasnicovou 11ku a já naopak tu tmavou – prohodíme s Oldou rychle pár slov o jeho včerejší spokojenosti/nespokojenosti na DOD v Chotěboři a upalujeme na prohlídku.

Jdeme na exkurzi

Exkurze je tady pojata trochu netradičně – jsou tu šipky znázorňující směr prohlídky a každý si  může pivovar projít sám a kdy se mu zachce. Na každém úseku výroby jsou informační cedulky, kde je vše stručně a jasně vysvětleno. Navíc zde vždycky stojí jeden člověk, jehož se můžete případně zeptat na to, co vás zajímá. A že by vám nedokázal odpovědět, tak to tady nehrozí. Nejedná se totiž o studenta/brigádníka, ale o skutečného zaměstnance, který se s pivem setkává den co den a taky o něm i něco ví. Že se vám tento způsob prohlídky líbí? Mně taky. Je totiž bez čekání. :-)

Vystírací káď
Vystírací káď

Začínáme na varně. Tu zde tvoří pouhé tři nádoby – měděná vystírací káď, měděná rmutomladinová pánev a k tomu nerezová scezovací káď – což mě velmi udivuje. Lichý počet nádob se prostě nevidí každý den. Vlastně jsem to ještě nikde jinde u nás neviděl a to už jsem těch českých pivovárků objel vážně dost.

Rmutomladinová pánev
Rmutomladinová pánev
Scezovací káď
Scezovací káď

Z varny se pak dostáváme ke šrotovníku sladu a následně i k vířivé kádi a deskovému chladiči. Tím je však prohlídka jedné budovy u konce a my musíme zpátky na dvůr a teprve odsud dál, tj. do budovy se spilkou, sklepy a stáčírnou.

Vířivá káď
Vířivá káď

Ve Vyškově jsou celkem tři spilečná oddělení, žel odbyt je mizivý, není se tedy čemu divit, že se využívá jen jedno. Kvasné kádě jsou cca 180-hl a v době naší návštěvy tu kvasilo jen světlé pivo.

Spilka
Spilka

Cestou ze spilky do sklepa potkáváme ze Štramberka zrovna přijevšího „Rohlíka“ a pak už tedy putujeme ve třech. Ve sklepě je přístupné pouze jedno oddělení s několika 63-hl tanky. Zbytek, včetně oddělení se 147-hl tanky, které se snad také ještě používá, ohraničují zákazové pásky, takže pokud chce člověk vidět něco jiného, nemůže. Vlastně může, protože to tady ani nikdo nehlídá. Nebo hlídá, ale dotyčného není vidět. :-)

Ležácký sklep
Ležácký sklep

Následuje výstup o dvě poschodí výše do stáčírny lahví, kde se prý stáčí jenom dvakrát za týden. Zde mě zaujme mj. i sbírka prázdných novodobých vyškovských lahví, zejména pak dvě, které jsou z čirého skla. Kolikpak vitamínu B2 tam asi zůstane, když na to bude pár týdnů svítit sluníčko?

Výstavka lahví na stáčírně
Výstavka lahví na stáčírně

A pohledem na přepravky s pivem na expedici a pak na ty na dvoře, v nichž byly povětšinou prázdné lahve od „Gert's Exclusives Premium Pils“ (že by se jednalo o exportní Vyškov, když je tady těch přepravek tolik?), pro nás dnešní prohlídka skončila. A i když jsme neviděli sudárnu, kam se z nějakého pro mě neznámého důvodu nechodilo a s níž se tedy můžeme seznámit pouze prostřednictvím vyškovského webu, a prohlídka byla navíc bez průvodce, hodně si z této exkurze odnáším.

Exportní Vyškov?
Exportní Vyškov?

Kromě nových informací a spousty fotek i fakt, že pivovar je celkem dobře vybaven a není v něm žádný viditelný bordel neboli opakem slov jedné paní, která zde nedávno naznačila svoji nespokojenost s návštěvou třeboňského pivovaru: nebyl tam smrad jako na WC a ani žádné obouchané bílé dlaždice jako v nějakém ústavu...

Jdeme koštovat

Ale jenom o koukání na to, jak a kde se pivo vaří, by to na dni otevřených dveří býti nemělo, takže se vracíme k našim batohům a počínáme s koštováním. Jako druhé po Havranovi, který je sice doslazován sacharinem, ale i tak velmi dobrý, si dávám kvasnicovou 11ku. Ta je sice hořčí, ale jinak vskutku dobrá.

Posezení na pivovarském dvoře
Posezení na pivovarském dvoře

Následuje vždy špičková 14ka (tentokrát kvasnicová), kde mi ani její vyšší hořkost příliš nevadí, neb ostatní chutě to nepřebíjí, pak ještě také docela dobrá 12ka a nakonec 10ka, pro níž si jdu výjimečně ke spodnímu stánku, protože u zbylých dvou ji nemají.

Co si dáte?
Co si dáte?

Zde se dávám do řeči s jedním z kolemjdoucích zaměstnanců, od něhož se dozvídám, že má pivovar v současné době jenom 40 hospod, což je z „nedávných“ téměř 400 velký pokles dolů, a že letošní výstav piva se má pohybovat kolem 30 tisíc hl. Když však zabrousím na téma Vyškov v Brně, srší z něj pesimismus. Že prý je tam těžké prorazit...

Ale jenom o špatných zprávách to naštěstí nebylo. Při mé stížnosti na nemožnost dát si v jejich pivnici něco teplého k snědku mi prozradil, že prý se uvažuje o pivovarské restauraci, která by byla hned vedle nebo někde poblíž, že na to prostory mají. Stávající pivnice, v níž se nepodařilo splnit všechny hygienické normy nutné pro teplou kuchyni, by pak byla jen o těch utopencích a tlačence, co jsou tam dnes, a byla by určena spíše pivařům obracejícím každou korunu, zatímco restaurace by byla naopak s teplým jídlem a tzv. na úrovni.

Nafukovací maskot pivovaru
Nafukovací maskot pivovaru

Další pro mě zajímavou zprávou byla ta o dodávání jejich sudového piva do velkoobchodu s nápoji Bošek ve Vodokrtech u Plzně. Že prý mají podobných velkobchodů rozjednaných víc a že to zkusí dát co nejdříve na web, aby lidé věděli, kam zajet pro Vyškovské poblíž svého bydliště, a nemuseli si jej odříkat jen proto, že nebydlí u Vyškova.

Nakonec už jen omluva za jistou laxnost jejich obchodního oddělení, která vlastně laxností ani tak moc nebyla. Když jsem totiž naznačil, že se mi nelíbí, když člověk nedostane na pět mailů ohledně objednávky piva žádnou odpověď, vysvětlil to zdejším častým střídáním zaměstnanců a za případné problémy se omluvil. No, možná by to chtělo nějaký centrální registr objednávek, kam by mohl nakouknout třebas i ředitel, který by pak hned věděl, zda je to vyřízeno nebo ne a mohl by případně sjednat nápravu. Dneska by se podobné věci vážně stávat neměly. Pivní nadšenec je třeba trpělivý, ale majitel obchodu s nápoji být nemusí a  kvůli něčí nespolehlivosti může ze dne na den jednu značku nahradit značkou jinou.

Jaký asi byl Kavalír
Jaký asi byl Kavalír

Pohledem na soudek označený samolepkou „Pivo Kavalír“, které už se prý také nevaří, jsme náš rozhovor ukončili a já se s téměř dopitou desítkou, která byla rozhodně tím nejhorším, co dnes bylo na čepu (že by za to mohl právě do desítky přidávaný cukr? Asi ne, to by mi jinak nechutnalo nic kromě Atleta a Džbánu, při jejichž výrobě se skutečně cukr nepoužívá...), přesunul zpátky k mému batohu, abych se mohl pomalu nachystat k odchodu.

V rámci rozšíření si obzoru jsem si dal ještě jednu místní limonádu Tesolu a pak už jen zastavil opět u stánku s lahvovým pivem a se suvenýry, že si koupím ještě něco na doma. Většinu jejich lahvového sortimentu jsem okoštoval nedávno, chtěl jsem tedy něco, co jsem dlouho neměl. Že by světlé a tmavé Tunelbier? Asi to budou klasické jedenáctky, jen s jinou etiketou, ale to nevadí. Vyzkouším a uvidím.

Nealko pivo netočíme
Nealko pivo netočíme

Pak jsem se ptal ještě po jejich nealku zvaném Alkostop, žel zbytečně. „Nealko nemáme, ale skočte si ke stánku na točené,“ na mě jeden z prodávajících. Když jsme mu však společně s jeho kolegyní vysvětlili, že se tady nikde nealko netočí – ono se možná ani do sudů nestáčí, tak není divu – začal se sám sebe ptát: „A proč tedy nemáme nealko? S tím musíme něco udělat...“ Já však spěchal na vlak, tak snad uspěju někdy příště.

A s odchodem na vlak směrem ku Zábřehu – musel jsem se na chvilku stavit u rodičů, to dá rozum - pro mě dnešní velmi zajímavé a poměrně přínosné putování za pivem skončilo. Zjistil jsem, že Vyškovské pivo už skutečně není takovou sračkou, jak se o něm traduje. První liga to sice stále není, ale určitě k ní má slibně našlápnuto. A ve srovnání s dnes již téměř nepitelným Starobrnem je na tom Vyškov vážně velmi dobře. Pokud se mu tedy podaří vychytat zbytečné mouchy při kontaktu se zákazníky, doladit webové stránky tak, aby tam nebyly pravopisné chyby (např. standartní cena exkurze apod.), a prosadit svůj produkt v Brně, šance na „zmrtvýchvstání“ má určitě. A třeba mu v tom pomůže i sponzorství některé z kulturních akcí, do kterého se pustil s takovou vervou. Něco to sice stojí, ale pivovaru to může jen a jen pomoci.

Rockové pivo
Rockové pivo

Tolik mé dnešní putování. Pokud jsem ve Vás aspoň trochu vzbudil chuť na zajímavé pivo, není nic jednoduššího, než si udělat 29. srpna čas a vyrazit do Vyškova. Konají se tam totiž pivovarské slavnosti. Ale o tom již blíže přímo webové stránky pivovaru, kde už program slavností kupodivu visí. A to jsem ani nemusel psát řediteli jako tomu bylo v případě tohoto DOD... :-)

P.S.: Do Vyškovského pivovaru se ještě můžete podívat v této fotogalerii...



[Marek Kamlar] [Zobrazeno 12378x] [23. srpen 2009]
[Exkurze] [comments: 68] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Kurýr

neděle, 13. září 2009
19:46

Dobré příklady táhnou, říká se. Kdyby se vyškovští manažeři optali také ve státním Budějovickém Budvaru, tak by určitě dostali pár smysluplných rad a získali nějakou tu inspiraci. Třeba: mít kvalitní produkt, včetně surovin. Mít pod kontrolou finance a rozumně investovat a stejně tak podporovat obchod. A také se snažit být "jiným" a odlišit se od masové produkce europiv. Což by třeba stejně tak slyšeli u soukromého Bernarda. Jak Budvar, tak Bernard kdysi řešily podobné problémy jako Vyškov. Budvar měl v roce 1991, tedy v prvním roce své samostatnosti, výstav 331 tisíc hl. Dnes tedy zhruba čtyřikrít víc. A Bernard byl na tom ještě hůř. Tyhle pivovary ale měly štěstí na lidi, kteří měli nejen schopnosti, ale i vztah k firmě a značce, kterou budovali.


napsal(a): Kurýr [Odpovědět]

emu

neděle, 13. září 2009
21:22

emu

to Kurýr: tak více méně nic proti, ale Brudvar měl rozhodně ještě jedno štěstí a to je na jeho jméno a sním spojenou výbornou pověst i ve světě, s tím se dalo daleko líp pracovat. To vyškov fakt nemá. no a bernard, tam to prostě bylo a je o dobrém manažerovi a kvalitním podnikatelském záměru


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

Adsense

28. březen 2024
12:25


posted by: Inzerce

David

středa, 14. říjen 2009
10:31

David

to emu: Tak tuhle myšlenku jsme také měli, nicméně v BB se s námi jaksi nechtějí bavit, cemuž na druhé straně rozumím(mají svých starostí dost a jedná se o dva samostatné subjekty, ikdyž se stejným vlastníkem), prostě nemůžeme nikoho nutit, když nechce, takže si musíme sami pomoci. Co se týče Bernarda, je to fajn příklad, snažíme se od nich leccos opsat, nicméně je nutné si uvědomit, jak dlouho to trvalo jim, než se dostali tam kde jsou nyní a také, že to bylo za jiných podmínek. Rozhodně však nechceme plakat jak jsou na nás všichni zlí a každodenní mravenčí prací se snažíme pivovar dostat tam, kde bychom ho chtěli mít. Konečně se nám podařilo otevřít slibovanou prodejnu v Brně, mimochodem je docela pěkná), podařilo se nám získat pár ocenění v poslední době(Žatecká Dočesná, World Beer Awards,Znojemský hrozen, Přeštické pivní slavnosti), což nám dává chuť pokračovat, podařilo se získat několik míst v Brně, kde se dá zajít na čepované Vyškovské pivo(a to 10, 11, 12, 14, 16 nebo i 11 tmavá). Takže nám zachovejte přízeň.


napsal(a): David [Odpovědět]

Abrahaam

středa, 14. říjen 2009
14:54

Abrahaam

to David: "podařilo se získat několik míst v Brně, kde se dá zajít na čepované Vyškovské pivo"? Jsou snad konecne i dalsi hospody, kde v Brne Vyskovske pivo najdeme (krom jiz nize zmineneho steakhousu a Havrana v Gurmanovi)?


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

Jura.z.Brna

středa, 14. říjen 2009
23:52

Jura.z.Brna

to Abrahaam: Tenkrát na západě - Běhounská 22 (zátím Generál kvasnicový) od Po 5. 9.
Tenkrát na východě - Janská 16 - (zatím Havran) už běží
U Šneka - náměstí SNP (Desítka)
U Čáliho - od PO 5. 10. (Džbán, Březňák)
K2 - Veveří - (Tunnel mix, Březňák)
Domácí Gurmán klub - studená 19 - (Havran)
Na Božence - příležitostně (zatím Generál kvas. a Jubiler kvas.)

(U Čaliho jsem byl dneska, dost dobrá 12ka, ale prý místo ní bude Jubiler nebo Generál, to už jsem přesně pozapomněl:)


Abrahaam

čtvrtek, 15. říjen 2009
10:23

Abrahaam

to Jura.z.Brna: Caliho mam kousek za barakem, tak se tam zajdu mrknout. Diky!


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

Abrahaam

pátek, 16. říjen 2009
14:16

Abrahaam

to Abrahaam: Jeste k Calimu. Zatim je stale 12°, ale nasledne bude nahrazena kombinaci 11° + 14°. Jedenactka pro ty chlastace, General jako doplnek.


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

Trhac

pátek, 4. září 2009
13:47

Trhac

Článek fajn, Vyškovské taky, osobně jim moc fandím, kvalitní pivo rozhodně uvařit dokážou. Minule jsem při cestě po dálnici neodolal a pro basičku zajel, a už se těším, kdy zase budu mít cestu kolem:-) Z Moravy je pro mě rozhodně nejlepší trojice prům. pivovarů Vyškov, Litovel a ČH.


ICQ: 276990904

napsal(a): Trhac [Odpovědět]

martin borský

pondělí, 7. září 2009
22:57

to Trhac: Jestli to máš blíž do Havl. Brodu, stav se. Vyškov v Pivní Klenotnici je prakticky kompletní. Co se týká toho nejlepšího z Moravy, ještě doplním: Janáček.


napsal(a): martin borský (martin.borsky(a)seznam.cz) [Odpovědět]

jitka

čtvrtek, 27. srpen 2009
13:43

jak je to s tou citronovou a askorbovou?


napsal(a): jitka (laborator(a)pivovyskov.cz) [Odpovědět]

Dwarf

čtvrtek, 27. srpen 2009
13:52

Dwarf

to jitka: vitamin C je kyselina askorbová


ICQ: 131508397

napsal(a): Dwarf [Odpovědět]

Jura.z.Brna

středa, 26. srpen 2009
11:17

Jura.z.Brna

to David: No pane řídící, to je slovo do pranice! Sic lehce pokročilý začátečník, ale tohoto bych se zúčastnil velmi rád a myslím, že pár šikovnýma postřehama můžu přispět (konkrétně o Vyškou se už zajímám delší dobu).


David

úterý, 25. srpen 2009
22:44

David

Chlapi,když tak čtu ty vaše reakce, tak se mi hned trochu líp pracuje. Tak mne napadlo, jestli by se Vás dalo pár do kupy, tak bysme někdy mohli udělat takovou menší akci u nás pivovarské pivnici, třeba nad bečkou nějakého dobrého kvasnicového, náš pan sládek by se určitě rád přidal...pokud bude zájem tak pište, myslím si, že by to mohlo být oboustranně zajímavé a poučné...


napsal(a): David [Odpovědět]

umbob

středa, 26. srpen 2009
20:45

umbob

to David: K této akci bych se rád připojil. Jen to nějak zorganizovat.Nejlíp nějakou sobotu po zavíračce v pivnici asi.


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Moro

středa, 26. srpen 2009
20:57

Moro

to David:
Safra,to je výzva!
Kdo by odolal takové nabídce? U mě je jen problém,že třebas v měsíci září časově nestíhám vůbec nic,ale z kyjova je to kousek a nejel bych sám - že bych poprosil Radka Patáka od Kněží Hory,aby jel se mnou?


napsal(a): Moro [Odpovědět]

Mnich

čtvrtek, 27. srpen 2009
07:50

Mnich

to David: K podobné akci bych se také velmi rád připojil :)


napsal(a): Mnich [Odpovědět]

Hříbek

čtvrtek, 27. srpen 2009
10:34

Hříbek

to David: já bych se schutí připojil také sice to mám z Český Lípy trošku z ruky ale už sem koukal na vlakový spojení do Vyškova a je to pohoda tak bych určitě taky přijel.


napsal(a): Hříbek [Odpovědět]

BCH

úterý, 25. srpen 2009
20:44

BCH

Určitě velmi poučné čtení od Davida. K té kritice plakátové reklamy jsem chtěl napsat dříve. Podle mě je to tak dobře, že to tak pivovar prezentuje. Pokud prostě Vyškováci a okolí pivo z Vyškova neznává a pije se zde "značkové" jako Starobr., čutálistické Géčko, Radek, Starouš, Krušky apod., tak asi ani jiné plakátové oslovení těchto pijáků nelze zvolit, protože podrobným pivovarským termínům by stejnak nikdo z nich nerozumněl (např. při TV reklamě značkového Géčka jim to nikdo neřekne). Jinak k Vyškovskému-párkrát jsem ho koupil ve Velkoobchodě Marek v Liblici u Českého Brodu a moc ně toto pivo šmakovalo a žádné výhrady jsem k němu neměl. Točené jsem ještě neměl tu čest ochutnat. Přeju Vyškovskému pivovaru, ať se mu podaří prorazit do dalších hospod a obchodů.


napsal(a): BCH [Odpovědět]

BCH

úterý, 25. srpen 2009
20:48

BCH

to BCH: opr. neznává=neuznává


napsal(a): BCH [Odpovědět]

val

středa, 26. srpen 2009
13:42

val

to BCH: No nevim, aby nakonec ta "poctivopivní" kampaň nebyla kontraproduktivní. Člověk vyškovského piva neznalý, nebo nějaký pivní ignorant, by si pak mohl říct "to je tak ubohý pivo, že musí kopírovat reklamu Starobrna".


napsal(a): val [Odpovědět]

Libor

úterý, 25. srpen 2009
14:24

Libor

Ja som sa do vyškovského piva zamiloval už pred niekoľkými rokmi, keď som bol na dovolenke a stále naň nedám dopustiť... Podľa mňa je 11- Džbán jedno z najšpičkovejších pív. Onoho času som si pre basičky a sem tam súdok jazdil do pivovarskej predajne v Uherskom Hradišti. Len je škoda, že je už zatvorená.
Pred časom som aj písal do pivovaru kvôli nivým etiketám (priznám, že sa mi moc nepáčia a pripadajú mi málo reprezentatívne)- bohužial odozva bola nulová.
Ale napriek tomu držím všetkých 10, a teším sa na október, keď si plánujem malý výlet do Vyškova - len kvôli pivu :-)
Inak ďakujem pánovi Davidovi Kaprálovi za jeho odpoveď tu na PI,
konečne to vyzerá tak, že po dlhej dobe má niekto o pivovar a dianie v ňom skutočný záujem...
---------------------------------
Zpráva byla upravena 25.08.2009 ve 14:27:07


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

laďa

úterý, 25. srpen 2009
11:50

Lada

že je Brno pro Vyškov důležité, to už víme. Ale nenašla by se nějaká možnost i pro nás olomoučáky? Nejsme od Vyškova moc dál a žízeň máme taky. Pro začátek třeba nějaké lahvátory do pivoteky.cz, která je zaměřena na menší pivovary a zájemce si tam může koupit i soudek, půjčit pípu apod. Olomouc je stále na výběr točeného piva velmi ubohá a zasloužila by si víc než Gambáč, Šerák, Plzeň a podobné "skvosty". Točený Vyškov /konkrétně 11/ si můžu dát nejblíž až za Plumlovem, na Hamerice, kde ho ŠPIČKOVĚ!!! točí Ing. Bůček ve svém pivopotravinoobchůdku za 16 kaček, ale kdo tam má vždycky šlapat na kole těch 40 km :-))


napsal(a): laďa [Odpovědět]

Jenda

středa, 26. srpen 2009
11:29

Jenda

to laďa: Je pravda, že se Vyškovské pivo v Olomouci netočí, a když tak pouze příležitostně (např. U Kuděje). Dne 5.9.2009 proběhne v Olomouci letecký den, kde budete mít příležitost ochutnat Vyškovské pivo.


ICQ: 262257299

napsal(a): Jenda [Odpovědět]

Hříbek

úterý, 25. srpen 2009
10:42

Hříbek

to david - skvělá reakce na pozitivní kritiku, to se mi líbí, tak to má být, doufám že se na stránkách pivovaru nebo na této stránce dozvím jestli vaše pivko bude opravdu k sehnání u Plzně jezdím tam k Plzni často, nakupuju pivko v Nýřanech -(Chodovar) a tak bych se určitě zastavil i pro Vyškov.


napsal(a): Hříbek [Odpovědět]

Jenda

středa, 26. srpen 2009
11:18

Jenda

to Hříbek: Pro zákazníky z okolí Plzně: Jak už bylo v článku řečeno, je možné sehnat Vyškovské pivo ve Velkoobchodě Vodokrty u Plzně, p. Bošek. Zatím jen sudové desítka, džbán, řezák, ale věřím, že p. Bošek po domluvě objedná i další sortiment.


ICQ: 262257299

napsal(a): Jenda [Odpovědět]

Hříbek

čtvrtek, 27. srpen 2009
10:55

Hříbek

to Jenda: Díky za info z článku mi vyznělo jako že se teprve dojednává zavážení, uvítal bych ale lahvové pivko neb mý kámoši jsou téměř všichni pijáci euro patoků a tak si vozím jen lahvové pro sebe a mou přítelkyni ( já světlé ona černé ).


napsal(a): Hříbek [Odpovědět]

Kejna

úterý, 25. srpen 2009
08:58

Kejna

tedy Davide, připojuji se k Morovu smeknutí, to je skvělá reakce, moc rád jsem si ji přečetl a palce držím též. O kvalitách Vyškovského mě však nepřesvědčila, neboť přesvědčen jsem dávno a nevynechám jedinou příležitost se Vyškovským pivem potěšit. Čas od času mi uzavírka v Bučovicích dá záminku k malé zajížďce a naplnění kufru několika kartonky, škoda jen, že trváte na vlastních sudech.


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

jiri.kana

úterý, 25. srpen 2009
09:11

jiri.kana

to Kejna:Dá se tam před prodejnou nějak rozumně zaparkovat? Že bych se tam za měsíc stavil...


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Kejna

úterý, 25. srpen 2009
09:56

Kejna

to jiri.kana: přímo před prodejnou je parkoviště, takže při opakovaném přenášení nálože ani nezavírám kufr


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

David

pondělí, 24. srpen 2009
23:36

David

Děkuji autorovi za celkem pěkný, ale i konstruktivně kritický článek o našem pivovaru. Samozřejmě neděláme všechno nejlíp a nikdy se nezavděčíme všem, ale naší snahou (posledních 10 měsíců) je zvrátit trend posledních let a zachovat jedno zajímavé a tradiční pivo na trhu.
Na vysvětlenou takový malý komentář:

Proč nejpoctivější pivo?
• a proč ne, když může být Starobrno nejlepší pivo na Moravě, Černá hora je nejlepší pivo nejen na Moravě...
• ano, je to reakce a dělání si trochu srandy z kampaně Starobrna...
• stížnost na reklamu? určitě to není řešení, podívejte se na reklamu jiné nejmenované značky, která vaří pivo natřikrát chmelené, co je na tom, každý kdo pivu trochu rozumí, tak ví, že to je každé normálně vařené pivo, tak proč oblbovat masy...bohužel při pohledu na prodejní výsledky to funguje a když si jeden z pivovarů na toto stěžoval, zametlo se to pod stůl a život šel dál...
Plakátek - hra na city?
• a proč ne, každý regionální pivovar musí být silný kolem komína a bohužel Vyškovský tuto bitvu zatím prohrává, a to taky trochu díky „patriotismu“ místních jak zákazníků, tak hlavně hospodských...
• Ti bohužel všechno ví a taky ví, že Vyškovské pivo jsou patoky, ikdyž ho již dlouho neochutnali...a co na tom, že se spousta věcí změnila a myslím si že k lepšímu
• rozhodně to není zoufalství, jenom pokus zkusit někoho zaujmout, otevřít mu oči, aby zkusil začít vnímat rozdíly mezi tradičními pivy (a tady rozhodně netvrdím, že Vyškovské je jediné svého druhu) a europivy, která stále více bodují u zákazníků
• no ve spoustě věcí má autor článku pravdu, ale toto je reklamní plakát a pokud tam bude složité vysvětlení technologie, tak to stejně 95% lidí nezaujme a nedočtou ani do poloviny, to se na druhou stranu snažíme se zákazníky komunikovat ostatní reklamou (billboardy, rádiová reklama pokud jste neslyšeli-bude ve velmi krátké době na našem vebu ke stažení :), PR komunikace, přímá komunikace se zákazníky), tento plakátek by měl lidi nakopnout a položit otázky, aby lidé o těchto problémech začali přemýšlet a začali se o to zajímat, nebo se naše česká pivní kultura utopí v „mydlinkové pěně“ unifikovaných rychlokvasných ředinek...

Cukr ve Vyškovském?
• rád bych opravil drobnou nepřesnost ohledně cukru, nepoužívá se nejen u Atleta a Džbánu, ale ani u 12 Březňáka

Nealko pivo Alkostop?
• na akci se čepovalo, a stáčí se jak do sudů tak do skla a to 0,5 a 0,3 l

Vyškovské pivo v Brně?
• samozřejmě si uvědomujeme význam Brna pro pivovar a bohužel v minulých letech pivovar Brno zcela opustil, ikdyž tam měl slušné zastoupení
• již přes měsíc si můžete v Brně zajít na čepované Vyškovské, sice zatím jen do jednoho steakhousu, ale zato se tam čepuje i 16 Jubiler... pokud to nebude bráno jako nedovolená reklama, tak rád poskytnu informaci
• ohledně prodejny v Brně je její otevření na spadnutí, pokud vše půjde jak má, tak do měsíce by to mělo být tu, ono není jednoduché ani v této době sehnat prostory za rozumné peníze a tak, aby to bylo pro zákazníka maximálně pohodlné (parkování, dostupnost, MHD, příjemné prostředí, atd.), samozřejmě jakmile se to stane, budeme Vás všechny informovat
• jinak zatím se dá Vyškovské pivo v Brně koupit v Intersparu na Vídeňské a na Cejlu, ale rovněž pracujeme na dalších obchodech

Otevíračka v pivnici?
• otevírací doba v pivnici zohledňuje bohužel místní zvyklosti, samozřejmě jsme to v minulosti zkoušeli, ale byla to bída a děs, byli jste se někdy podívat v neděli po Vyškově a po hospodách? pokud ano, tak pochopíte

Přísady do piva?
• ano ve Vyškovském pivu se používá kyselina citronová (tedy vitamín C) a to v závratném množství 3g na 1 hl a to do všech druhů lahvového piva, do sudového rozhodně ne a to k zabránění oxidace, ale věřte, že většina pivovarů to dělá stejně (ne-li všechny)
• sacharin se používá pouze u černého piva a je součástí původní receptury, a je tomu tak pouze z důvodů dosažení chuti, bez něj by pivo chutnalo spíše jako kafe
• kyselina mléčná, tak ta se zásadně nepoužívá v žádném z Vyškovských piv a to od roku 2005
• jo a jen tak pro zajímavost se podívejte co to je Nisaplin, tak ten u nás vůbec nevedeme, ale možná byste se divili ve kterých „přírodních“ pivech byste ho našli...


napsal(a): David [Odpovědět]

Moro

úterý, 25. srpen 2009
07:25

Moro

to David:
Klobouk dolů Davide, to se málokdy stává, aby někdo zasvěcený odpověděl tady na PI.
Za sebe - ať se Vyškovskému pivovaru daří a snad se vaše pivo vrátí i k nám na hodonínsko a nebo ještě lépe na kyjovsko :)


napsal(a): Moro [Odpovědět]

umbob

úterý, 25. srpen 2009
09:17

umbob

to David: Díky za tuto reakci. Na Dni otevřených dveří jsem byl a s pivem i samoprohlídkou pivovaru jsem byl spokojen. Držím palce v dalším boji s místními "patrioty" a na prodejnu v Brně se už těším.


napsal(a): umbob [Odpovědět]

jiri.kana

úterý, 25. srpen 2009
09:21

jiri.kana

to David: Tak jsem na ten Nisaplin® mrknul. Mělo by se jednat o komerční název přípravku vycházejícího z nisinu, což je peptid produkovaný bakterií Lactococcus lactis, která se přirozeně vyskytuje v mléce. Látka má být účinná proti Gram-pozitivním bakteriím i jejim sporám. Používá se jako protimikrobiální ochrana v tepelně zpracovaných potravinách a v potravinách s nízkým pH (což by pivu odpovídalo).

Díky za rozšíření obzorů! Jen mě zaráží, pokud se to přidává do piva, proč to tedy není nikde uvedeno na etiketách ve složení.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Malakin

úterý, 25. srpen 2009
09:57

Malakin

to David: Díky za reakci. Nějak takhle - tj. zapojení se samotných pivovarů do zdejšího dění - si to představuju.

Odpovím ti ( snad si můžeme tykat, když jsme skoro stejně staří a navíc jsi začal s tykáním i ty :-) ) na věci, které jsi mi vytknul a s nimiž ve tvé reakci nesouhlasím a musím se vůči nim trochu ohradit:

Ad kyselina mléčná v Březňákovi: Koukni se na váš web ( http://www.pivovyskov.cz/cz/nase-piva/breznak/ ) a tam uvidíš u složení vašeho lahvového Březňáka i kys. mléčnou. Pokud je to tam omylem, tak byste s tím měli něco udělat, aby vám tohle nikdo nemohl vytýkat. :-)

Ad cukr u Březňáka: Opět, při shlédnutí výše uvedeného odkazu je uveden u složení i cukr.

Ad přísady do piva: Vitamin C se označuje jako kyselina askorbová, ne jako citronová. Ale nejsi chemik ani potravinář, budiž ti odpuštěno. :-)

Ad točené nealko: Ani v jednom z vašich tří stánků se v dobé mé návštěvy vaše nealko nečepovalo. Vyfotil jsem si u každého ze stánků vaši nabídku a skutečně tam nikde napsané nebylo. Pokud přeci jen bylo na čepu a jenom o tom nikde nebyla zmínka, je to trestuhodné. :-) Třeba kamarád "Rohlík", o němž se v článku zmiňuju, měl na to nealko velkou chuť, resp. si chtěl vzít s sebou nějaké domů, musel pro něj tedy do jakéhosi supermarketu nedaleko pivovaru, kde ho naštěstí měli.

(Možná by nebylo na škodu doplnit na web také info o vašem sudovém pivu. O točeném nealku jsem třeba dosud nevěděl a myslím si, že spousta zdejších čtenářů taky ne. Proto s tím zkuste něco udělat. Dobrý web je v dnešní době skutečně nezbytný.)


Ad otvíračka pivnice: To mě ani tak moc netrápí, protože do Vyškova zas až tak moc nejezdím, ale myslím si, že když by byla otevřená v neděli i vaše vzorková prodejna a kdyby se vám podařilo váš pivovar nějakým způsobem napojit na cestovní ruch (co si třeba nechat zařídit turistickou známku? dnes už to má kdekdo, tak proč ne vy?), určitě by to své opodstatnění mělo. Ale pokud je to tak, jak říkáš, tak to asi skutečně nemá smysl.

Ad Vyškovské v Brně: Spousta Brňáků si tady již dlouho stěžuje, že musí pro vaše pivo jezdit až do Vyškova, takže pokud bude ten kamenný obchůdek, bude to jen a jen dobře. I pro mě. Až budu mít zase cestu do Brna, rád si pár lahvinek s sebou domů nakoupím a konečně nebudu muset odjíždět z Brna s prázdnou. :-)

Jinak samozřejmě držím palce, abyste svůj boj se Starobrnem a hlavně místními neprohráli, a rád se k vám zase někdy podívám.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 25.08.2009 ve 12:49:19


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

David

úterý, 25. srpen 2009
22:53

David

to Malakin: Ahoj, samozřejmě s tykáním nemám problém. Na webovkách ještě pracujeme, některé připomínky se již řeší, jiné si poznamenávám, zase není tak moc lidí, ochotných pomoci s odladěním webu a když jsou to potenciální zákazníci, tím líp :).Co se týče prodeje ve vzorkové prodejně, chtěl bych aby si zákazník mohl 24 hodin/7 dní v týdnu koupit nějaké to pivo, dokonce mám jednu ideu, tak se nechte překvapit. V Brně zatím v Intersparu na Vídeňské a Cejlu+makáme na Vaňkovce a naší podnikovce:). Jinak mi napiš, jak "Rohlíkovi" chutnalo to nealko?Měj se.


napsal(a): David [Odpovědět]

_Jura.z.Brna

úterý, 25. srpen 2009
23:00

to David: Na Cejlu je jen Atlet. Já chci Březňáka:) Do Vyškova jezdím rád, ale někdy už je to trochu otrava:)


napsal(a): _Jura.z.Brna [Odpovědět]

tomino

středa, 26. srpen 2009
10:56

tomino

to _Jura.z.Brna:
dneska sem to prověřil a fakt jenom Atlet... :o


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Abrahaam

středa, 26. srpen 2009
12:47

Abrahaam

to tomino: Videnska ma Dzban i Breznaka. Sam jsem ho tam nejednou kupoval. Pokud byste meli problem neco sehnat, tak dejte vedet. Do Vyskova semtam jezdim, tak vam muzu neco privezt.


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

_Jura.z.Brna

úterý, 25. srpen 2009
22:57

to Malakin: Fakt je, že ve Vyškově snad nejsou žádní lidi, vždycky, když se tam vyskytnu, je pár lidí na nádraží, trochu víc na autobusáku a jinak nic. Párkrát jsem byl na náměstí U anděla a taky skoro nebo úplně prázdno... Ale ta pivnice by mohla být aspoň do těch 22, sakra, když už poslední vlak do Brna jede 22,18 :)


napsal(a): _Jura.z.Brna [Odpovědět]

Abrahaam

úterý, 25. srpen 2009
11:42

Abrahaam

to David: Zajimal by me ten steakhouse, kde je Vyskov v Brne k sehnani. Muzes nam dat prosim vedet (bud sem, nebo pres email). Diky.


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

umbob

úterý, 25. srpen 2009
11:48

umbob

to Abrahaam: Už se tu ta informace objevila. Jedná se o tento podnik http://steakhousebrno.cz/


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Abrahaam

úterý, 25. srpen 2009
12:39

Abrahaam

to umbob: Nekde jsem ho minul. Diky.
Btw: byli jste tam uz nekdo? Nejake reference na podnik by nebyly?
---------------------------------
Zpráva byla upravena 25.08.2009 ve 15:50:10


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

_Jura.z.Brna

úterý, 25. srpen 2009
22:39

to Abrahaam: Jo, chodím tam teď furt:) Mají teda Džbán, Havrana a Jubiler. Otvíračka 18 - 05 (!). Je to vedle Szegedu. Poměrně příjemná hospoda, ale je tam dost draho (pivo 25, 2dl bílého 45). Kvalita piva jak kdy, včera bylo excelentní.


napsal(a): _Jura.z.Brna [Odpovědět]

David

úterý, 25. srpen 2009
22:39

David

to Abrahaam: No několikrát sem si tam zašel, mám to kousek od baráku, pivo mi chutnalo (tož musím to občas zkontrolovat), točí se tam 11° světlá a tmavá, 16°, vaří tam celkem dost dobře (zatím sem ochutnal tataráka, a filety ze svíčkové a panenky), jediný co je slabší, že otevírají až v 18:00, ale zase vaří až do 5 do rána... prosím neberte to ale jako reklamu :), každý ať si udělá názor sám


napsal(a): David [Odpovědět]

Abrahaam

středa, 26. srpen 2009
12:42

Abrahaam

to David: Davide i Juro, diky za "reference". Nejspis se tam dnes vypravim na osobni inspekci :) cas i misto je pro me celkem vyhovujici.


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

David

středa, 26. srpen 2009
16:57

David

to Abrahaam: Tak pak dej vědět jaký to bylo.


napsal(a): David [Odpovědět]

Dwarf

čtvrtek, 27. srpen 2009
00:16

Dwarf

to David: zašli jsme s mnichem, Abrahaam dorazil později a byl tak ušetřen zážitku s kyselým Jubilerem, který jsme po pár locích vrátili... jedenáctka byla malinko lepší, ale i tak mám(e) výhrady... qality z pivovarské pivnice nebylo zdaleka dosaženo (aneb takhle se asi v Brně Vyškov neuchytí - můj názor, ač jinak považuju Vyškov za velmi dobré pivo)


ICQ: 131508397

napsal(a): Dwarf [Odpovědět]

Mnich

čtvrtek, 27. srpen 2009
08:11

Mnich

to David: No, jak píše Dwarf, steakhouse včera nic moc. Moji reakci máš v mailu.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 27.08.2009 ve 08:12:00


napsal(a): Mnich [Odpovědět]

Abrahaam

čtvrtek, 27. srpen 2009
09:58

Abrahaam

to David: Pridavam se k Dwarfovi i Mnichovi. Bohuzel to vcera nebyl ten Vyskov, ktery znam a ktery rad piju.
Zacinam se tesit na sobotu, at si trosku spravim chut.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 27.08.2009 ve 09:58:55


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

Dwarf

středa, 26. srpen 2009
11:52

Dwarf

to David: doufám, že prodejnička bude dostupnější než ony markety, kam se já nedostanu... páč Vyškovské pivo i já považuju za výborné (!), dokonce jsem jel do Vyškova qůli němu na kole :-)


ICQ: 131508397

napsal(a): Dwarf [Odpovědět]

tomino

sobota, 12. září 2009
21:00

tomino

to David:
jak to vypadá se zmiňovanou prodejnou vyškovského v Brně??
Dnes sem jel schválně kvůli vyškovskému pivu nakupovat do Sparu na Vídeňce a rozhodně nelituju!Zakoupil sem Džbán a Havran,pivko je naprosto vynikající,opravdu proti časům dávným klobouk dolů.Budu tomuto pivu držet palce a určitě ho kupovat i nadále :)


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Abrahaam

sobota, 29. srpen 2009
20:42

Abrahaam

to Abrahaam: Tak, s dneskem jsem hodne spokojen. Kvasnicova (nebo snad spise nefiltrovana?) jedenactka byla luxusni. Po 7 letech jsem mel i toceneho Generala a nemohl jsem si ho vynachvalit. Jubiler me take potesil, i kdyz svou voltazi mi dal uz trosicku zabrat :) Desitku jsem radeji vypustil. Havrana snad dam priste. Diky Vyskove, po nepovedene strede to byl balzam na dusi.


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

beercards

pondělí, 24. srpen 2009
17:13

beercards

Ja som pil z Vyškova Tunnel golden taste - bolo dobré.


ICQ: 252422606

napsal(a): beercards [Odpovědět]

Sekal

pondělí, 24. srpen 2009
14:46

Sekal

Já jsem pil jenom Generála a sjeho chutí jsem byl spokojen. Dát si ale po Generálovi desítku, lezla by mi ušima asi jakákoli. K těm hospodám - třeba Klášter má pivovarskou hospodu Pod Skalou, jezdím občas okolo, jednou jsem se tam chtěl stavit na nedělní oběd - mají otevřeno jenom v pátek a v sobotu. V Chodové Plané zase nebrali karty, řekli mi, že mám jet do Plané k bankomatu, což se mi nechtělo, ale aspoň fungovali.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Malakin

pondělí, 24. srpen 2009
14:58

Malakin

to Sekal: No, s tou desítkou po čtrnátce máš pravdu, není to zrovna dle ochutnávacích norem, ale ono se to snadno říká a hůř dělá. Člověk někam jede, chce ochutnat všechno, ale protože spěchá - třeba na vlak - snaží se začínat tím lepším a když mu náhodou zbude čas, odváží se k tomu, co by klidně i oželel. A to byl přesně můj případ. Prostě jsem zjistil, že mám ještě dvacet minutek a že bych mohl zvládnout ještě desítku. Sice jsem přemýšlel i o 16ce, ale to by mi ten vlak možná pak i ujel. :-)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Hříbek

pondělí, 24. srpen 2009
10:53

Hříbek

Vyškovské pivo sem měl možnost ochutnat naposled tak před 4 lety a byl sem vcelku spokojenej, bohužel od té doby sem se na moravu nedostal a u nás v Český Lípě a široko dalekém okolí ho nikde nesěženu. Jinak musím souhlasit jak je zmíněno již dole,ta otvírací doba pivnice to je děs. Škoda ze se pivovar neučasní Žatecké dočesné určitě bych ochutnal a nakoupil.


napsal(a): Hříbek [Odpovědět]

val

pondělí, 24. srpen 2009
07:29

val

Líbí se mi věta "nepoužíváte CKT a že do něj vyjma cukru, kys. askorbové, mléčné či sacharinu, které už dneska stejně používají skoro všude". To je pěkné, že vitamin C atd., používají dneska všude, ovšem v kvalitním poctivém pivu nemá výše zmíněné (snad krom trošky cukru...) co pohledávat. Stejnou logiku můžu použít u CKT+HGB, to přece taky mají všude, takže to přece nemůže vadit.


napsal(a): val [Odpovědět]

Henri

pondělí, 24. srpen 2009
09:26

Henri

to val: Cukr, kys. askorbová popř. mléčná či sacharin se opravdu do piva přidávat nemají, zrovna tak jako už není to pravé pivo, výrobek řízlý HGB. To, že takto vyráběná piva bereme už jako samozřejmost, protože to tak u nás dělá skoro každý, svědčí jenom o postupném upadání našeho pivovarnictví a rezignací na stav, kdy nám piva vyráběná za pomocí různých urychlovacích a zlevňovacích "eurotechnologií" jsou v reklamách předkládána jako ta tradiční a nejlepší česká piva a my tomu snad už i věříme, protože přece to české pivo je nejlepší na světě, jak si zde stále tvrdíme, ale nevidíme už to, že naprostá většina pivovarů v Bavorsku vaří podle zákona o čistotě piva a jak chutnají tato piva, to už si mohl snad vyzkoušet každý člověk, který se o pivo opravdu zajímá. A jestli je objektivní a není nějaký zaujatý nacionalista, tak asi už musel maličko zrevidovat názor o výlučnosti českého piva.
A ještě jedna poznámka k marketingovému neumětelství: Pivovarská pivnice ve Vyškově má zavírací den v neděli. Kdy asi přijede nejvíce turistů a zájemců o pivovar? V pondělí, ve středu, nebo snad v sobotu a neděli?


napsal(a): Henri [Odpovědět]

_Jura.z.Brna

pondělí, 24. srpen 2009
09:38

to Henri:
Vona ta pivnice stejně není moc reprezentativní:)) Ale vážně - otevírací doba této hospody je děsná, kromě toho, že o víkendu je zavřeno, ve všední den, a to i v pátek, mají do 21,30!


napsal(a): _Jura.z.Brna [Odpovědět]

val

pondělí, 24. srpen 2009
10:55

val

to Henri: Bavorsko, náš vzor. A to bez ironie. Oni k výrobě piva přistupují na mnohem vyšší úrovni. A nejen k pivu. Jsem přesvědčen o tom, že to souvisí s charakterem společnosti, což se pak odráží nejen ve výrobě piva, ale i ve vyšší kvalitě služeb apod.
Co se týče Reinheitsgebot, někde jsem četl, že tenhle předpis upravuje jen povolené suroviny, nikoli přímo výrobní postup, takže použití HGB je možné. Ale jestli je to pravda nevím, klidně mě někdo opravte, budu jen rád :-)


napsal(a): val [Odpovědět]

Malakin

pondělí, 24. srpen 2009
10:17

Malakin

to val: Tu větu jsem tam dal samozřejmě schválně, to se rozumí. I mně totiž trápí, že se do piva dneska přidává ledacos a přitom by to mnohdy šlo i bez toho. Ale asi by to pivo stálo potom o dost víc než teď a doba spotřeby by se zkrátila na měsíc, možná na dva týdny a do toho žádný pivovar nepůjde, neb by okamžitě zkrachoval.

Co se cukru týče, tak ten v pivu podle mě nemá co dělat. Jednotlivé várky jsou díky němu možná vyrovnanější, ale pivo pak chutná úplně jinak. Jenže co s tím? Přestaneme kvůli tomu pít Poličku, Novou Paku, Krakonoše, Vyškov, Opata, Velké Březno apod.? Nebo necháme padnout všechny sladovny jen proto, že se neurodil kvalitní ječmen a ony tak udělaly slad, kterej se bez přídavku cukru při výrobě piva prostě nedá použít? Nebo má někdo nějaké jiné řešení?
---------------------------------
Zpráva byla upravena 24.08.2009 ve 10:21:15


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

val

pondělí, 24. srpen 2009
10:50

val

to Malakin: To mi přijde jako argument mimo, jsou pivovary, kde vitamin C (antioxidační látku sloužící pro prodložení trvanlivosti), ani kys. mléčnou (jestli se nepletu, zastavuje kvašení, takže v koncovém důsledku také prodloužení trvanlivosti) nepoužívají a trvanlivost piva rozhodně nemají horší. Sacharin je chemické svinstvo škodící zdraví, tomu se vyhýbám, co to jen jde. Cukr v pivu taky nevidím zrovna rád, ale pokud pivo není postaveno vyloženě na cukru, tak s tím víceméně nemám problém. Kdo zkoušel kvasit cokoli, tak ví, jak se po přidání cukru kvasinky náhle probudí k životu :-) Vadí mi však, že místo snahy o nákup - potažmo pěstování - kvalitního ječmene, se všichni spokojí s tím co je a zbytek dosypou cukrem, to je jádro problému. Odbočka mimo - právě proto jsem se celkem divil nářkům nad zavřením Kutné Hory, co jsem koukal na etikety lahváčů, tam se to kys. askorbovou a mléčnou jen hemží.
Ve Vyškově jsem nikdá nebyl, ale jestli jsou podmínky jejich pivnice (a propagace vůbec) takové, jaké jsou tu popisovány, taky si pivovar zaslouží padnout, protože to je amatérismus nejvyšší míry.


napsal(a): val [Odpovědět]

Malakin

pondělí, 24. srpen 2009
12:29

Malakin

to val: Já spíš nechápu, proč třeba ve Vyškově dávají kys. mléčnou jenom do dvanáctky a do ostatního ne. Copak je 12ka natolik jiným pivem než zbytek sortimentu?


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

val

pondělí, 24. srpen 2009
13:27

val

to Malakin: No, to je pro mě taky tajemství. Nějaký důvod v tom nasichr bude, ale bohužel do technologie nevidim tolik, abych to dokázal odhadnout.


napsal(a): val [Odpovědět]

David

pondělí, 24. srpen 2009
23:42

David

to Malakin: Nevím kde jsi na tom byl, ale ve Vyškovském pivovaru do žádného piva kyselinu mléčnou nepřidáváme od roku 2005...


napsal(a): David [Odpovědět]

sladek

pondělí, 24. srpen 2009
12:36

Dovoluji si vstoupit do diskuze o vyškovském pivovaru- nejpoctivější pivo se vyrábí tak jako piva nepoctivá , v tom dávám za pravdu všem diskutujícím.Cukr v pivu dříve nahrazoval nedostatečné kapacity SK protože se sypal přímo do MP.Dnes, do piva přidávaný cukr většinou nahrazuje slad, extrakt z cukru bývá levnější.Kyselina mléčná nezastavuje kvašení ale svým způsobem ovlivňuje pH rmutů, většinou tam, kde se nedodržuje prodleva při kyselinotvorné teplotě 37oC, dále KM pozitivně ovlivňuje zjemnění charakteru hořkosti piva.Pivovar Vyškov má skutečně podmínky na výrobu dobrého ba špičkového piva ale zřejmě je odpovědní šéfové neumějí využít.Trvanlivost piva - biologická trvanlivost/ když se v pivu nepomnoží mikroorganizmy pivu škodící do 30dnů tak se nepomnoží ani za 60 dní/ se odvijí od biologické čistoty piva/, se odvíjí od úrovně sanitace a dezinfekce, koloidní trvanlivost piva / což je v podstatě deklarovaná trvanlivost/ se odvijí od kvality základních surovin, technologického postupu a technického vybavení pivovaru.Kde v přemíře sází na chemii tak je to většinou z důvodu, že některé souvislosti se porušují.Na nových web.stránkách pivovaru Vyškov mě zaráží jak je zde popsán výrobní postup piva nepoctivého který používají ostatní pivovary, pokud zdůrazňuji svoje přednosti tak je musí zákazník poznat dle kvality piva nikoliv podle srovnání TP.Pokud by v pivovaru Vyškov dělali dlouhodobě vše nejpoctivěji tak nebudou dneska ležet hrobníkovi na lopatě.
zdraví sládek


napsal(a): sladek (sladek.pivo(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Malakin

pondělí, 24. srpen 2009
13:34

Malakin

to sladek: Zřejmě máte na mysli tuto pasáž. No, ono je tam těch nepřesných informací víc. U surovin použitých k výrobě svého piva např. píšou: slad, chmel a voda, zatímco u ředěných rychlokvašek se zmiňují o sladu, surogátech, chmelových produktech a vodě. Možná by to chtělo trochu poupravit, protože i cukr, na který tak nějak zapomněli, patří mezi surogáty a chmelový granulát, který při výrobě svého piva používají, spadá do kategorie chmelových produktů...

Jinak jenom o tom uvařit výborné pivo to dneska není. Je to také o tom svůj výrobek umět prodat, což ve Vyškově zřejmě moc neumějí - viz podivná otvíračka pivovarské hospody, příp. absence kamenného obchůdku s Vyškovským někde v Brně, který tam podle mě měl být už dávno.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 24.08.2009 ve 14:04:14


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

David

pondělí, 24. srpen 2009
23:48

David

to Malakin: Kamenný obchůdek v Brně samozřejmě bude a to do měsíce, ono není jednoduché najít prostory tak, aby Tě pak někdo nenařkl z marketingového diletantismu...Jo a ohledně otevírací doby té Pivovarské pivnice, marketingovým diletantismem je kritizování něčího rozhodnutí, bez znalosti reality, bohužel se v nedávné minulosti zkoušelo běžně otevírat i v neděli, ale návštěvnost byla minimální, zkuste se někdy v neděli podívat po ostatních hospodách ve Vyškově, možná budete překvapení, já taky byl...


napsal(a): David [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI