Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Nealko vaří už polovina pivovarů

Co se píše o pivovarech a pivu


Nealko vaří už polovina pivovarů

[čtvrtek, 2. duben 2009]

Jde sice stále o zlomek celkové produkce, která loni dosáhla 19,8 milionu hektolitrů, ale nealko piva se staly nejrychleji rostoucím oborem celého pivovarnického trhu.

Lahvové, točené, s minimálním obsahem alkoholu nebo i stoprocentně lihuprosté. Nealkoholické pivo táhne vítězně českým pivovarnickým trhem a každým rokem jeho produkce trhá rekordy. Loni už dodaly tuzemské pivovary na trh skoro 580 tisíc hektolitrů.

Jde sice stále o zlomek celkové produkce, která loni dosáhla 19,8 milionu hektolitrů, ale nealko piva se staly nejrychleji rostoucím oborem celého pivovarnického trhu.

Doby, kdy v Česku existovalo jediné Pito, jsou dávno pryč. Ze 47 průmyslových pivovarů v zemi už vyrábí nealko téměř polovina z nich a na výběr mají konzumenti z 23 značek. Ještě v roce 2000 dodaly pivovary na trh 117 tisíc hektolitrů. Jen v loňském roce vzrostla produkce meziročně o 16 procent. Pouze menší část z toho putovala za hranice.

Nealko pivo je nutností

Zájem o nealko roste postupně už řadu let, největší boom ale zaznamenaly pivovary v posledních dvou letech - v souvislosti s novými a přísnějšími pravidly pro řidiče. "Původně šlo o poměrně nevýznamný doplněk, teď už se ale většina producentů rychle přizpůsobuje tomuhle velmi rostoucímu trendu. Mít nealko pivo v portfoliu je dnes skoro nutnost," připomíná předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Šámal.

"Výrazný nárůst spotřeby nealko piva souvisí se změnou životního stylu a odpovědností řidičů," uvedl brand manažer značky Radegast Birell Vladimír Vaněk z Plzeňského Prazdroje. Prazdroj loni vyrobil přes 320 tisíc hektolitrů Birellu, což jsou tři procenta jeho celkové produkce. Tahle značka je tak jednoznačně jedničkou na trhu. Patří jí dvě ze tří nealko piv, prodaných na domácím trhu.

Na nealko už sázejí velké i menší pivovary. Třeba v případě Pivovaru Náchod dělá už nyní jeho Primátor Nealko na 15 procent z celkové produkce 130 tisíc hektolitrů. "Ještě před platností nového silničního zákona jsme byli druzí na trhu. Dodnes je nealko pivo pro nás veledůležitá značka. A je jisté, že význam tohoto segmentu piv dál poroste. To je jedna z mála jistot na pivovarnickém trhu u nás," potvrdil ředitel náchodského pivovaru Josef Hlavatý.

Hospody berou nealko pivo po sudech

Poptávka po zlatavém moku s minimálním množstvím alkoholu už narostla natolik, že ho hospody ve velkém berou už v sudech a čepují přímo z pípy. Mluvčí Rodinného pivovaru Bernard Zdeněk Mikulášek upozorňuje, že varianta točeného pivního nealka ale není řešení pro každou hospodu. "Hospodské nebo restauratéry vybíráme s větší péčí. Naše nealkoholické pivo je méně prokvašené, a to chce větší starost a zaručený odběr," uvedl Mikulášek.

Podobně mluví i spolumajitel Pivovaru Černá Hora Jiří Fusek. "Záleží na spotřebiteli. Malý motorest dá přednost lahvím. Má-li vyšší obrat, pak vezme i nealko pivo v sudech. Je to prostě služba," říká muž, který šéfuje i Svazu malých nezávislých pivovarů.

Černohorský pivovar prodává nealkoholické pivo s "čistou nulou". Klasické pivo totiž díky speciální technologií rozdělí na dvě frakce: pivo a alkohol. Vedle čistého pivního nealka zůstane i lihovina, prodávaná jako Pivní režná.

Přísnější silniční zákon plus nové trendy v konzumaci alkoholu už přinesly nealkoholické varianty i do výroby vína. V nabídce nealka se například utkávají prakticky všichni přední výrobci a dovozci sektů a šumivých vín.

Foto

Zdroj: iHNed | Autor: Miroslav Petr


Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

siki

úterý, 14. duben 2009
18:34

siki

Právě piju nealko pšeničný Erdinger a řadím ho na přední příčky....Opravdu pitelný a dobrý...Po pšenici to chutná jen nepatrně, ale jinak opravdu kvalitní mok.


napsal(a): siki [Odpovědět]

Malakin

úterý, 14. duben 2009
19:27

Malakin

to siki: Měl jsem tu čest minulý týden a žádný zázrak to zrovna nebyl. Řekl bych škoda 14,90 Kč, které jsem za to dal...


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Adsense

29. březen 2024
08:32


posted by: Inzerce

Henri

středa, 15. duben 2009
08:34

Henri

to Malakin: Tak to já se shoduji se sikim. Podle mě je pšeničný Erdinger nejlepší nealko, které se dá koupit v běžné obchodní síti.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Kolda

sobota, 4. duben 2009
19:23

V provozovnách kde je větší požadavek na nealko je někdy možno dostat nealko i točené.Tady je ,ale vždy otázka ne v kvalitě piva z pivovaru,ale na tom jak dlouho je naraženo.Tak aby bylo opravdu dobré je třeba vytočit 20l nebo 30l sud ve kteých se dodává do dvou dnů.Po tomto datu se sice ještě dá pít není to už,ale ono.Samozřejmě záleží i na umístění sudu ,který by měl být v chladu,protože právě nealko je na umístění v teplu a tím i rychlejšímu zkažení více náchylné.


napsal(a): Kolda (kolarikova(a)spak.cz) [Odpovědět]

laďa

pátek, 3. duben 2009
20:55

Lada

většinou řídím jenom jízdní kolo, nealku pivu se obloukem vyhýbám, točená kofola mi připadne chutnější


napsal(a): laďa [Odpovědět]

Njorloj

pátek, 3. duben 2009
15:38

Njorloj

Konzumace nealka opravdu nabira na sile a pivovary si to uvedomuji. Ja jen pripomenu, ze i Nova Paka prispela na konci roku svym vlastnorucnim MotoBroukem, ktery nahradil v jejich hospodach Nachod.


napsal(a): Njorloj [Odpovědět]

Tmáš Maier

pátek, 3. duben 2009
14:44

Já považuju za nejlepší nealko Borec z Jihlavy, dělají ho i poté, co je koupil K Brewery. Dá se ale koupit jen v Hypernově. Na druhé a třetí místo bych dal oba Bernardy.


napsal(a): Tmáš Maier (to.mas.x(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Malakin

pátek, 3. duben 2009
17:08

Malakin

to Tomáš Maier: Borec free je vážně výbornej. Na něho jsem úplně zapomněl, takže tímto jej stavím ve svém žěbříčku na druhé místo a polotmavého Bernarda tak odsouvám na bramborovou pozici. :-)
---------------------------------
Zpráva byla upravena 03.04.2009 ve 17:08:34


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

jiri.kana

pátek, 3. duben 2009
13:26

jiri.kana

Když už se tu žebříčkuje :-) U mě jsou na prvním místě Bernardi, na druhém Birell a na třetím Staropramen + Budvar + pivo z Klausova Údolí.
Na opačném konci Pito a zcela mimo hru Bavaria. Nepoživatelná ohavnost (jakž takž se dá polknout ochucená verze). Když si vzpomenu, jak mi po nedopité půllitrové plechovce bylo ouvej a těžko...


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Henri

pátek, 3. duben 2009
14:02

Henri

to jiri.kana: To je krásné, jak máme odlišné chuťe.:-) Já, když už musím pít nealko :-(, tak Bavarií rozhodně neopovrhnu, neboť, dle mých chuťových pohárků, patří k tomu lepšímu, co lze u nás sehnat. Jinak s Bernardy souhlasím.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Energetik

pátek, 3. duben 2009
12:23

Energetik

Pro mě je nealko jedničkou Primátor. I jeho mutace pro Tesco s názvem NEALKO. Takže, když už to musí být, tak toto pivo. Problém je v tom, že všude stejně člověk dostane Birella :)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Malakin

pátek, 3. duben 2009
12:14

Malakin

Na toto téma už se tady jednou diskutovalo - viz
http://pivni.info/news/3871-nealko-pivo.html

Pro mě je stále číslem jedna Litovel Free a jeho mutace (Holba a Zubr Free), číslem dvě nealka z Protivína (ač třeba chutnají po sacharinu, jsou vážně dobrá) a na třetí pozici bych umístil polotmavého Bernarda (světlý mi narozdíl od něj nechutná vůbec).

Na opačnou pozici žebříčku stavím Černou Horu a dánského Birella z Nošovic, přičemž ČH hodnotím jako nejhorší nealko u nás = silně přechmelená voda s vyloženě odpornou chutí, a to jak z lahve, tak z bečky...
---------------------------------
Zpráva byla upravena 03.04.2009 ve 12:14:14


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Roman Holoubek

pátek, 3. duben 2009
12:04

Roman Holoubek

Koukám jaká diskuze, co člověk to názor.
Shrnu-li to, tak kdo měl možnost staví na čelní místo Pivolu od pana Pavlase (já ji ještě žel neměl). A pak zde panuje celkem velká shoda u obou Bernardů.

Mimo speciálních kvasnic u Birellu a destilace u Formana se zbytek nealka u nás dělá podobným způsobem, způsobem, kde vždy je více, či méně mladinková chuť. Přesto i zde jsou velké rozdíly. Soutěže velmi často vyhrávají piva ze stáje Platanu, přesto jsou zde názory na toto pivo velmi odlišné. Mimochodem, pili jste už někdo nejnovější nealko u nás z Nové Paky? Zajímal by mě názor lidí, co jej měli možnost ochutnat.

A abych nezapoměl, velmi jsem zvědavý na nové nealko od pana Záruby z Chotěboře.

A ještě dovětek k Bavarii, nevím, zda je někde jejich nealko pivo. Ale to co je běžně k mání v marketech u nás je pouze sladový nekvašený nápoj, tedy sladová limonáda obdobného základu jako Frisco. Mimochodem, právě Frisco (zvláště v nejnovější "dry" podobě) je také vhodná alternativa na pití bez alkoholu. A nevadí mi, že je z velkého koncernu a nevadí mi, že je děláno v Polsku.


Henri

pátek, 3. duben 2009
12:28

Henri

to Roman Holoubek: Bavaria na našem trhu prodáva Vami zmíněný sladový nápoj i normální nealkoholické pivo.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Milan

pátek, 3. duben 2009
11:45

Milan

Z nealkoholických piv preferuji Formana z Černé hory, naprosto bez mladinové příchutě, dostatečně hořké, chuťově bych po přirovnal k slušnému lehkému pivu.


napsal(a): Milan [Odpovědět]

Chody

pátek, 3. duben 2009
11:56

Chody

to Milan:
Ano, také jsem byl na Formana po novinové masáži zvědav a dostavilo se zklamání, Forman není ničím odlišný od běžných nealko piv


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Standa Jakoubek

pátek, 3. duben 2009
10:18

nepatřím mezi extra vyznavače nealkoholických piv; většinou mají v sobě takovou nějakou příchuť, kterou neumím popsat, ale je tam; Radegast Birell je docela síla - jako řidič jsem si ho jednou dal a jako druhýho Birella jsem si dal točenou kofolu; prostě dva Birelly naráz bych asi nezvládl; za nejpitelnější nealko, který jsem kdy ochutnal, považuju nealko z Náchoda; těch jsem dokázal vypít i víc najednou a neměl jsem pocit, že se nějak šidím


napsal(a): Standa Jakoubek (jakoubek.stanislav(a)pivar.cz) [Odpovědět]

Henri

pátek, 3. duben 2009
09:20

Henri

Z toho, co se u nás (zdůrazňuji - u nás) dá sehnat, ještě ujde Bavaria a pšeničný Erdinger. Bavaria je poměrně hodně rozšířená a Erdinger Weissbier začína být vidět v řetězci BILLA.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

beercards

pátek, 3. duben 2009
09:49

beercards

to Henri: Áno, je to tak...a ešte pridám nealko Krombacher - kúpené v Metre - moja tutovka !!!


ICQ: 252422606

napsal(a): beercards [Odpovědět]

Jarda

čtvrtek, 2. duben 2009
22:03

Souhlas s Romanem, značek je dost, jen málo pivovarů, co je vaří. Zajímalo by mě, kdo např. dělá nealko pro Klášter, docela mi chutnalo. Tím nechci říct, že mi pivo z Kláštera nechutná, naopak, ale nealko mělo jiný uzávěr než ostatní druhy. Z toho jsem vydedukoval, že se tu jen lepí etiketa. Dále jestli pivovar, který vaří pro jiné, vaří dle jejich receptury, nebo dle své. Jedním z nejčastějších zdrojů nealka je prý Platan, ale zdůrazňuji prý.


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Roman Holoubek

pátek, 3. duben 2009
06:03

Roman Holoubek

to Jarda:
Nealko Klášter = nealko Platan. Stačí si právě porovnat tvar etiket. A když přihlédnu k vlastnickým vztahům, tak to také sedí. Mimochodem právě nealko Platana řadím, na třetí místo hned za nealko Bernardy.


jiri.kana

pátek, 3. duben 2009
08:22

jiri.kana

to Roman Holoubek:
Tak to já nealko Platana (Svijany, Konrada, Rohozec atd.) řadím mezi nic moc sacharinové břečky. I když pořád ještě pitelnější než samsoní Pito.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

siki

pátek, 3. duben 2009
08:53

siki

to Roman Holoubek: U mě vede Pivola, škoda, že se k ní nedá jen tak dostat, potom polotm. Bernard, Vozka z Černé hory je taky dobrý....I Stella Artois se dá pít...


napsal(a): siki [Odpovědět]

Libor

pátek, 3. duben 2009
09:26

Libor

to siki: Vozka je zo Svijan...
z ČH je Forman :-)


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Chody

pátek, 3. duben 2009
09:32

Chody

to Libor:
Vozka je z Protivína...
Jinak moje pořadí - Pivola, Bernard, Bernard


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Libor

pátek, 3. duben 2009
09:56

Libor

to Chody: pôvodom samozrejme ano (tak ako aj napr. Janáček) ale predávajú to Svijany ako svoje....


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Chody

pátek, 3. duben 2009
10:10

Chody

to Libor:
Áno, jasně, stejně jako Dudák :)


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

siki

pátek, 3. duben 2009
12:22

siki

to Libor: áááá, chybička se vloudila, máš pravdu...


napsal(a): siki [Odpovědět]

Petr

pátek, 3. duben 2009
18:14

Petr

to Roman Holoubek: Platan vaří nealkopivo pro : Vratislavice, M. Rohozec, Svijany, Č. Krumlov, Uh. Brod, Klášter, Strakonice a samozřejmě pro sebe. Snad jsem nic nezapomněl.


napsal(a): Petr [Odpovědět]

jiri.kana

pátek, 3. duben 2009
19:37

jiri.kana

to Petr: to Petr: Aha, tak tím se vysvětluje, proč je nealko Eggenberg z celého portfolia nejpitelnější ::lol


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Malakin

neděle, 5. duben 2009
11:20

Malakin

to Petr: Já nějak stále nemůžu pochopit, proč když si pivovary nechávají vařit pivo někde jinde, že to na férovku nepřiznají. Proč získávají první místa v degustačních soutěžích např. Svijany, které jsou vlastně jen jakýmsi distributorem protivínského nealka, zatímco samotný Platan ne?
http://pivni.info/news/2575-tabor-rozdal-ceske-pivni-pecete-roku-2008.html
http://www.vcb.cz/files/upload/2008-slavnosti-piva-vysledky-deg-souteze.pdf
http://pivni.info/news/3651-podzimni-cena-ceskych-sladku-2008.html
http://www.kamnapivo.sk/webtron/vitazi-ceska-pivni-pecet-2009.html

Je vůbec normální, abych si někde nechal uvařit pivo, pak jej přihlásil do soutěže jako své a nikdo by se vůbec nepozastavoval nad tím, že je vařeno úplně někde jinde?
http://www.pivovarsvijany.cz/czcert.aspx

Je sice fajn, že i Platan získává za své nealko ocenění
http://platan.4md.cz/index.php?page=oceneni

na druhou stranu když např. dva vzorky téhož piva z téhož pivovaru získají první a druhé místo, vypadá to velmi směšně a samotnou soutěž to v očích veřejnosti dost degraduje.

Co si o tom myslíš třeba ty, Petře? Jsi uznávaným sládkem a výše zmiňovaných soutěží se zajisté pravidelně zúčastňuješ, proto by mě tvůj názor coby jednoho z těch, co se na konečných výsledcích hodnocení podílejí, velmi zajímal.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 05.04.2009 ve 11:30:17


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Jarda

neděle, 5. duben 2009
13:16

to Malakin:
A nemůže to být tak, že si pivovar sice nechá uvařit pivo jinde, ale podle své receptury?
Asi udělám srovnávací košt :)


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

hroch

neděle, 5. duben 2009
16:25

hroch

to Jarda:
Oni ty prodeje např. nealko svijanského vozky ani konráda pilota nejsou tak velké aby se vařily zvlášť várky- to by si to musely nechat vařit v minipivovaru. Já jsem porovnání dělal hned co Konrád začal distribuovat Pilota a pivo bylo totožné a v konrádu to potvrdili. V platanským skladu v Lbc to paní potvrdila také a i točený Platan je totožný. Jinak já preferuji především Platana pro jeho chuť blízkou mladému pivu, dále Bernarda polotmavého a Primátora. Forman od černé hory mě zklamal, naopak se to nedá říct o odpadu z výroby Formana, jejich pivní režná je dokonalá.
Jinak jsme doma s otcem vypili 60 litrů Platana nealko za měsíc, protože zbyl po nákupu pro sportovce na mistrovství světa v dotacích Liberec 2009 a nedokážu si představit, že bych vypil dva Birreli za ssebou natož ten radegastí šampon pít pravidelně. 15l sud platana nealko tlačený co2 volně stojící na půdě cca 6-8st.C vydržel bez zhoršení chuti naražený vždy necelý týden.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Petr

neděle, 5. duben 2009
16:11

Petr

to Malakin: Já se sice nějakých soutěží občas zůčastním ale většinou jen novinářských degustací. Co se týká nealko z Protivína tak jeden zajímavý poznatek mám. Loni v Táboře byly tuším Svijany na třetím místě a Platan pátý. Mám v pivovaru kamaráda a od něho vím, že se jednalo o pivo z jedné várky! Přesto nebyl výsledek totožný což udivilo i odborníky a třeba p. Srb, pořadatel soutěže, byl překvapen, že jde o piva z jednoho pivovaru. Já bych to viděl tak, že po tom maratonu degustací už ti co toho účastní nejsou s to už poznat stejná piva. Za ty tři dny je toho totiž příliš. Ale to je můj názor.


napsal(a): Petr [Odpovědět]

Malakin

neděle, 5. duben 2009
16:51

Malakin

to Petr: Díky za odpověď a pokud nejste sládkem nejmenovaného západočeského minipivovaru, tak přijměte moji omluvu za tykání...

Jinak by mě také zajímalo, jak vlastně vypadá smlouva na "contract brewing". Není v ní třeba nějaká pasáž vymezující právě problematiku degustačních soutěží? Třeba něco jako

"...pokud bude námi vyrobené pivo přihlášeno do nějaké degustační soutěže a umístí se na stupních vítězů, nebudeme si žádným způsobem nárokovat přiřknutí této ceny nám jakožto jeho výrobci a ocenění tak zůstane tomu, jehož jménem a pod jehož značkou bylo do dané soutěže přihlášeno...

nebo nějak podobně. Já takovou smlouvu nikdy neviděl, ale možná někdo z vás ano, tak se kdyžtak pochlubte.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 05.04.2009 ve 16:58:18


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Petr

pondělí, 6. duben 2009
10:12

Petr

to Malakin: Sládkem jsem pouze domácím a to tykání je v pohodě, známe se přece z burz a minule v Praze jsem Ti dával i nějaké své pivo. P. F.


napsal(a): Petr [Odpovědět]

Malakin

pondělí, 6. duben 2009
12:21

Malakin

to Petr: Už vím. :-)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

siki

čtvrtek, 2. duben 2009
16:05

siki

To je hezký, že nealko pivo vaří polovina pivovarů (zřejmě myslí velkých pivovarů...), tak proč mají všude pořád jenom Birella? Točený Budvar - nealko Birell, točené Svijany - nealko Birell, točený Bernard - nealko Birell. Čest vyjímkám...
---------------------------------
Zpráva byla upravena 02.04.2009 ve 16:06:26


napsal(a): siki [Odpovědět]

Dan

pátek, 3. duben 2009
00:25

Dan

to siki:
Pravda, čest vyjímkám, ale některé vyjímky též nepotěší.
Minulou sobotu jsem zavítal do Březnice a v Cafe restaurantu Na Statku, vedle pivovaru, jsem jako řidič okusil nabídnutého točeného nealko piva Clausthaler. Bylo to nejhorší nealko co jsem pil! A to jsem si myslel, že nejhorší je Birell. Myslím, že tohle bylo ještě horší.
V tu chvíli jsem záviděl ostaním, kteří popíjeli vynikajícího Herolda


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Jarda

pátek, 3. duben 2009
17:22

to Dan:
Tak si příště dej normálně desítku. Pokud jsi zdravý a máš alespoň 90 kg, tak se nedostaneš přes 0,25 promile. Když to dáš k jídlu, pak koukneš jestli už na březnický pivovarský komín přiletěl čáp, tak stejně pojedeš nejdřív za půl hodiny. To už budeš mít tak 0,15 a s tím tě rozumný policajt na krev ani nepoveze. A když poveze, tak než se tam dojedeš, máš nulu. Jinak beztak pod 0,2 je krevní zkouška negativní. Cestou zpět si tedy z něj budeš utahovat a on už to příště neudělá :) Jinak Clausthaler je opravdu ovocný hnus. Myslel jsem, že nic není horší, než jsem ochutnal Bernarda švestku. Brrr. Naopak jantar je exklusivní, no i mistr holt někdy šlápne do měkkého
---------------------------------
Zpráva byla upravena 03.04.2009 ve 17:24:52


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

Roman Holoubek

čtvrtek, 2. duben 2009
14:40

Roman Holoubek

Značek je dost, jen není tolik pivovarů co je vaří.



PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI