Pivo je univerzální lék! Pomůže v boji proti infarktu, mrtvici i rakovině
Co se píše o pivovarech a pivu
Pivo je univerzální lék! Pomůže v boji proti infarktu, mrtvici i rakovině
[pondělí, 13. únor 2017]
Pivo je univerzální lék! Pomůže v boji proti infarktu, mrtvici i rakovině[goto:http://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi-zdravi/2017-02-12-pivo-je-univerzalni-lek-pomuze-v-boji-proti-infarktu-mrtvici-i]
[Ostatní pivní dění] 07:07 [permalink] [reaguj]
Přidat reakci
pivo
pátek, 17. únor 2017
15:54
Největší blábol, předlouho šířený a stále omílaný nevědomými je, že plzeňské pivo (Prazdroj) je jediné zásadité, téměř léčivé. Žádné pivo zásadité není, vzhledem ke způsobu výroby a z ní vyplývajícího chemického složení. A jinak, Prazdroj bych také nepovažoval za europivo.
Adsense
21. listopad 2024
11:34
posted by: Inzerce
girese
čtvrtek, 16. únor 2017
18:53
Myslím, že PU určitě není eurobeerem.Pro mě je jednoznačně lepší než Budvar, který v poslední době se tomu označení eurobeer blíží.PU je pivo, které má kvalitu. A to fandím a jsem konzumentem minipivovarů a malých pivovarů. Ale PU si vždy rád dám.Já Vás zase vážená paní Jano považoval za názorově vyváženější, nicméně skutečnost je opačná...
napsal(a): girese (girese(a)seznam.cz) [Odpovědět]
Tom
čtvrtek, 16. únor 2017
15:02
Pro mě je PU prostě jen obyčejný nijak vyjímečný a ještě ke všemu většinou předražený ležák. Spousta jiných ležáků velkých i malých pivovarů je prostě lepší.
Proto nevidím důvod tento pivovar-chemičku s cizím vlastníkem podporovat a raději sáhnu po něčem jiném.
napsal(a): Tom [Odpovědět]
Pivař M.
čtvrtek, 16. únor 2017
21:18
Tom: Já nechápu to neustálé poukazování na cizí vlastníky... Vlastník je buď dobrý, který svůj majetek rozvíjí, a nebo špatný, který neinvestuje a žije jenom z podstaty a všechny prostředky odvádí pryč... Jakým autem jezdíte? 100% takovým, které bylo vyrobeno buď v zahraničí a nebo u nás společností s cizím vlastníkem... Pokud vám PU nechutná, je to naprosto legitimní, každý má jiné chutě... Mě například vůbec neuráží - jsou i lepší piva, ale je i spousta horších... A vůbec to nemusí souviset s vlastníkem...
napsal(a): Pivař M. [Odpovědět]
Tom
pátek, 17. únor 2017
11:25
Pivař M.:
Vážený pane, vy jste asi nikdy nepracoval v pivovaru vlastněném jednou z těch velkých pivovarnických skupin (AB InBev, Heineken, SABMiller, atd.). Jinak byste asi věděl, že jejich cílem zde není vyrábět poctivé pivo, ale vyrábět co největší objem čehosi, co oni nazývají pivem, za co nejnižší náklady, s levnou pracovní silou a mnohdy i za cenu tzv. optimalizace výroby, která znamená zavření pivovarů, přesunutí výroby někam dál na východ, kde je výroba ještě levnější atd. Takovéto vlastníky zde opravdu nechci a nevidím důvod, proč bych je podporoval. Ostatně tu máme příklady z minula (Braník, Holešovice, Kutná Hora, Krásné Březno, Louny, atd.). Je přeci zcela zřejmě, že cizímu vlastníku nejde o podporu pivovarské tradice u nás. No a to ani nemluvím o technologických vynálezech jako vaření např. "šestnáctky" a její následné naředění sodovkou na dvanáctku, desítku apod. Samozřejmě, že to dělají proto, že to pivo je přece lepší a ne že je výroba levněnjší... No člověk, který trochu nahlédlo do zákulisí těchto velkých pivovarů (náhoda, že jsou vlastněny cizími společnostmi...?) má jasno.
napsal(a): Tom [Odpovědět]
Pivař M.
pátek, 17. únor 2017
12:48
Tom: Ani já nesouhlasím se zavíráním pivovarů... Na druhou stranu např. SABMiller u nás žádný pivovar nezavřel, ty spadající pod Západočeské pivovary byly zavřeny již dříve... Naproti tomu kolik pivovarů s českými vlastníky skončilo? Poměrně dost.. A cizímu vlastníku jde o to samé, co českému - o zisk. Tedy pokud zrovna nemáte pár desítek zbytečných milionů a nemáte to jako hobby A myslím, že podpora českých tradic a pivní kultury ve finále k zisku napomáhá... Takže by to naopak mělo být v jejich vlastním zájmu..
Diskuzí k HGB již bylo také hodně - ano, myslím si, že se tato technologie často zneužívá, ale těžko říct, jaká je realita, takové informace jsou těžko dostupné a ověřitelné...
napsal(a): Pivař M. [Odpovědět]
jiri.kana
čtvrtek, 16. únor 2017
12:06
Jana:Proč by proboha měl být Pilsner Urquell europivem??? Chápu Vaši nechuť ke gigantům, ale za tohle bych Vám nařídil rozjímání nad půl napůl míchanou basou Heinekenu a Jupileru, a až po jejím vypití byste se směla plzeňským sládkům omluvit
jiri.kana
čtvrtek, 16. únor 2017
23:01
Jana: Inu, bývám občas nes(t)oudný. Asi bych se měl i omluvit za ten tón, který by si cucák k dámě dovolovat neměl...
Ohledně Prazdroje zřejmě mluvíme každý o něčem jiném - Vy o svých chuťových preferencích (které respektuji) a já o tom, co je to europivo. Tvrdím, že Prazdroj je úplně jinde. Ano, pro Vás možná bezpohlavní. Ano, pro leckoho i fádní. Ale představte si skutečné europivo. Třeba takový Carlsberg nebo Tuborg. Takové to pivo, po jehož polknutí se Vám otevřou bezobzorné dálavy nicotnosti, prázdna a beznaděje. Které ve Vás v okamžiku vzbudí sžíravou touhu po božské chuťové bohatosti a plnosti destilované vody. A do toho ten mrazivý pocit ze strašlivého poznání, že krom marnosti tomu pivu není co vytknout, protože je dokonale čistě vybroušené. Toť má definice europiva.
Roman Holoubek
pátek, 17. únor 2017
06:27
jiri.kana: Krásná definice "europiva" Jirko, lepší jsem doposud neslyšel. K tomu Prazdroji, je mi opravdu jedno, kdo je vlastníkem. Nebo paní Jano preferujete (jen smyšlenka) pouze české vlastníky bez ohledu na jejich morálně-volné vlastnosti, jen proto že jsou občany ČR? Vždy dělím pivo na chutná, nechutná bez ohledu na vlastníka a velikost pivovaru. PU, ale třeba i Krušovice poslední doby mi chutnají a nemám problém si je kdekoli v pohostinství dát, je to pro mne sázka na, dejme tomu, devadesáti procentní jistotu, že si pochutnám. Haněním všeho velkého, cizího, jen proto, že je to velké a cizí a prokládáním vět blicími emotikony se daleko neposuneme.
napsal(a): Roman Holoubek [Odpovědět]
Tom
pátek, 17. únor 2017
11:46
Roman Holoubek:
Ale tady nejde prvoplánově o to, jestli jsou cizi vlastníci lepší nebo horší nebo že je nemáme rádi. Oni přece v případě našich pivovarů už mnohé hezké kousky předvedli (např. zavírání pivovarů, technologické vychytávky směřované k prznění výroby piva, atd.).
napsal(a): Tom [Odpovědět]
Pana
sobota, 18. únor 2017
00:18
Roman Holoubek: Na "blicí" emotikony pozor! To jsem si již před drahnou dobou dovolil v souvislosti s touto paní též napsat, ale byl jsem zastánci jejího vyjadřování rázně umravněn, že jsem blb, neb "blijící" je správně! Od té doby si na její blití dávám větší pozor, ale obsahově je to stále stejné.
napsal(a): Pana [Odpovědět]
yerka
pátek, 17. únor 2017
20:46
jiri.kana: Jako perličku uvedu, že jsem v listopadu 2016 seděl v bavorském Weidenu v minipivovaru Bräuwirt, kde jsem se seznámil s penzistou, který je stavební inženýr a vedli jsme debatu o pivu. On jako nepitelné europivo označoval např. Paulaner, přičemž já na jeho Salvator či Festbier nedám dopustit
Pivař M
pondělí, 13. únor 2017
15:54
Jana: Paní Jano, klidně se uzvracejte, nicméně je všeobecně známo, že právě Plzeň je jedním z nejmeně kyselých piv a že ji doporučují i lékaři na spravení žaludku... Ne všechno musí být zaplacené, Vaše nenávist je zřejmě absolutní...
napsal(a): Pivař M [Odpovědět]
Pivař M
úterý, 14. únor 2017
00:17
Jana: Pěkně jste se sesypali Až mi to skoro dělá radost Ano, Plzeň je město, ale co se rozumí pod pojmem "Plzeň", pokud jde o pivo, i když se to spoustě lidem nemusí líbit, je celkem jasné (stejně jako je město Polička nebo obec Svijany, Letiny nebo Lobeč - to nikdo nenapadá?). A uznávám, že v článku se píše o "plzeňském" pivu, což je zavádějící... Jedno mě ale překvapí vždycky - proč lidé z branže (myslím tím lidi pracující v pivovarnictví) chovají k pivu Pilsner Urquell (ať jsme tedy přesní respekt nebo maximálně řeknou, že není podle jejich gusta (i když výjimečně), respektovaní hodnotitelé jako PPE nebo Pivníci také popisují a hodnotí bez zášti a předsudků, tak tady se hned zvrací? Mám napito poměrně dost piv z cca 250 českých pivovarů a jen o pár z nich (a vesměs z minipivovarů) bych se odvážil říct, že jsou na zvracení.. Nepitelné? Těch by asi bylo víc... A jak má vlastně chutnat český ležák? Tak, jak to říkají popisy stylů v mezinárodních soutěžích - tedy čisté, bez diacetylu? Nebo ty kvanta másla, která jsou ve spoustě ležáků z minipivovarů? Ono uvařit čistý a dobrý ležák není úplně jednoduché, bohužel spousta vadných piv je prezentována jako osobitá nebo jedinecná chuť.. To, že každému chutná něco jiného, je však naprosto v pořádku, stejně jako právo na názor... Tak asi tak..
napsal(a): Pivař M [Odpovědět]
Chody
úterý, 14. únor 2017
07:14
Pivař M: ad město: V Poličce, Svijanech, Letinech či Lobči je jen jeden pivovar, pak je označení piva dost přesné. Některé mají pak název obce přímo ve značce/logu. Naopak v Plzni je pivovarů více a žádný z nich nemá pojem "Plzeň" součástí značky. Proto je označení Plzeň pro mne silně zavádějící.
Pivař M.
úterý, 14. únor 2017
13:12
Chody: Ano, tento argument jsem čekal.. Donedávna tomu tak nebylo a výraz Plzeň se za tu dobu vžil pro jedno konkrétní pivo.. A zkuste lidem říct, že mají něčemu říkat jinak, než jsou zvyklí, to je prakticky nadlidský úkol...
napsal(a): Pivař M. [Odpovědět]
Pana
čtvrtek, 16. únor 2017
00:38
Pivař M.: Berte to tak, že Chody se vždy vymezit musí, byť byste výklad podal sebelapidárněji......to je zákon akce a reakce, byť reakce je většinou úplně mimo mísu.
napsal(a): Pana [Odpovědět]
Roman Holoubek
středa, 15. únor 2017
07:56
Pivař M: Ano s většinou od Pivař M souhlasím.
Co se týče Prazdroje, je to pivo, které si rád dám, to co mne na něm baví nejvíce (oproti mnoha a mnoha pivům především z minipivovarů) je jeho čistá chuť bez vad a příjemně sladěné tělo s hořkostí. A to mne tu většina zná jako příznivce minipivovarů, ale najít chutné a čisté pivo od nich se mi zdá čím dál náročnější a tak je kolikrát pro mne Prazdroj sázkou na jistotu.
Díky nižšímu prokvašení se řadí Prazdroj k pivům s vyšším pH a z toho vyplývá jeho schopnost pufrovat pH v žaludku déle, než především piva svrchně kvašená, která mají obvykle pH nižší. V každém případě je pivo vždy kyselé, ale většina z nich méně kyselé než je kyselost žaludku a to je ten důvod doporučení od lékařů. Tradiční prosazování Prazdroje je zakořeněno z doby vzniku kategorie Pils, protože většina tehdejších piv byla skutečně kyselejší. Ivo Komárek má pravdu.
Ad název plzeňské, všeobecně užívaný výraz, který se nevymýtí stejně, jako objednávky dvanáctky, ačkoli mnoho z nich jsou jen dle současné legislativy s EPM 11% . Co se týče Poličky, Lobče atd, tam je český název města přímo v názvu piva, což je rozdíl oproti Pilsneru Urquellu.
Tož tak ...
napsal(a): Roman Holoubek [Odpovědět]
hroch
středa, 15. únor 2017
09:01
Roman Holoubek: Dovolím si nesouhlasit, s tou čistou chutí PU. Když se dostanu do podniku s portfoliem PU, Kozel, G tak taky přes odpor k ceně poslední dobou piju PU. V mém případě je to pro mě spíš otázka nejmenšího zla, v případě chutí. Dva zážitky z posledních deseti dní- ples na výběr Kozel a o pětikorunu dražší PU. u toho výčepu kam jsem chodil vytočili jeden sud kozla a šest PU do půlky plesu. Ale všude na stolech piva bez pěny a rozhodně moje srdce pivařovo nebylo uspokojeno. Přes určité množství piva stále žízniv- holt tuto akci absolvuju kvuli ženě a tanci. Za druhé kamarád se mě chtěl za něco odvděčit narychlo složil karton piv co měl doma Konrad 17, a PU na zapíjení. Pili jsme to u mě kde byl ještě naražen Konrad deset. PU mělo takový pachutě oproti těm konradům, že si to snad ani nedovedeš představit, chtěl jsem mu udělat radost a dva PU jsem vypil, ale on sám pil Konrad 10. To nejvýraznější co je poslední dobou v PU cítit je pachuť po přílišné pasterizaci. Taková ta divná nahořkle nasládá pachuť lehce jakoby do karamelu, bez karamelu. Pasterizace taky zvyšuje vnímání pachutí z propadlé pěny-jemných hořkých kalů. Když někdo chce poznat výrazněji tuto pachuť, blíží se nejlepší období- jaro, na hůře přístupných horských chatách kde mají zásobu na celou zimu jim zbyde PU, Kozel prošlé a v porovnání s čerstvým lahváčem je to síla. Oni dnešní výrobky PU nekysnou, ale jen se prohlubuje tato pachuť- vyzkoušeno u kamarádů na prošlých plechovkách 0,5 i 5litrů.
Jinak minimálně v osmdesátých letech se nechodilo na Plzeň, ale na Prazdroj, protože až do roku 92 byl PU s Gambrinusem absolutně oddělené pivovary.
Tom
středa, 15. únor 2017
10:55
hroch:
Jojo přesně tak
Ta patrerizační pachuť je příšerná.
A nejen u PU, takový lahvový Budvar to je taky síla, o plechovkách nemluvě...
To vše dělá tunelový paster - u průtočného se to tak neprojeví.
napsal(a): Tom [Odpovědět]
Jana
čtvrtek, 16. únor 2017
11:45
hroch:
Souhlas. Ovšem jako nejmenší zlo si už v poslední době dávám kafe. Příp. sodovku.
Jestliže někomu europivo PU chutná, pak "proti gustavovi žádnej dišputát".Ovšem to, že v poslední době se silně rozmáhá "máslíčko" v mini, je též pravdou.Ale pořád se vybrat dá, ještě člověk nemusí klesnout tak hluboko, aby pil europatoky.
Pivař M.
čtvrtek, 16. únor 2017
21:33
hroch: No asi jak kde, to nedokážu posoudit... V Praze se chodilo na Plzeň... Čepovaný Gambrinus tu vpodstatě neexistoval (rajonizace) a v lahvi byl k dostání jen čas od času.. A jinak o čísté chuti jsem mluvil v souvislosti s čepovaným PU. Pivo, zvláště pokud je více chmelené, v zelené lahvi se nevyhne výrazné světelné příchuti... A samozřejmě, pivo na konci své životnosti oproti čerstvému je nesrovnatelné...
Tom: V Plzni používají pro naprostou většinu výroby průtokový paster
napsal(a): Pivař M. [Odpovědět]
Tom
pátek, 17. únor 2017
12:05
Pivař M:
Pivo prostě bylo, je a bude vždy kyselé. Z důvodu jeho chemického složení bude mít vždy kyselou reakci (pH cca 4-5). Samozřejmě hodnota pH v žaludku je daleko nižší, a to z důvodu obsahu kyseliny chlorovodíkové a proto pivo jaksi tuto hodnotu zvyšuje, protože jeho pH je vyšší než pH žaludeční šťávy. Pivo je samozřejmě ideální iontový nápoj a jeho pozitivní vliv na trávení je dán především obsahem hořkých látek z chmele.
napsal(a): Tom [Odpovědět]
Pana
pondělí, 13. únor 2017
23:54
Jana: Třeba to bylo myšleno jako pivo plzeňského typu, což je spodně kvašené pivo, jak všichni víme....aniž bych tímto chtěl iniciovat nenávistnou přestřelku na téma "oč je svrchně kvašené pivo horší".... Nepostřehl jsem v obecném článku o pivu nic, co by evokovalo úplatné psaní, vyvolávající blijící paní Janu (vnímám to jako její podpis pod většinou příspěvků).
napsal(a): Pana [Odpovědět]
Pivař M.
úterý, 14. únor 2017
13:17
Mosquit: Ano, to je přesně to, co jsem měl na mysli. Zásadité žádně pivo rozhodně není, nicméně Pilsner Urquell má jedno z nejvyšších pH oproti ostatním ležákům (minimálně široce dostupným) a proto se doporučuje na překyselení žaludku... To je prostě fakt, který ani není možné vyvrátit, stačí si udělat rozbory...
napsal(a): Pivař M. [Odpovědět]
Pana
čtvrtek, 16. únor 2017
00:43
Mosquit: Souhlasím. Bylo Vaše vyjádření k mému příspěvku? Prostě souhlasím.
napsal(a): Pana [Odpovědět]