Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Prodlouženým víkendem k zajímavému pivu: den druhý

Pivní cesty


verze pro tisk

Prodlouženým víkendem k zajímavému pivu: den druhý

Prodlouženým víkendem k zajímavému pivu: den druhý [p257]

Prodloužený víkend před námi a protože jenom o pivu to býti nemůže, nýbrž i sportem musí člověk býti živ, naplánovali jsme si s Martinem menší cyklovýlet. Chtěli jsme něco v okolí Prahy, neb co nám ČD zvýšily cenu místenky na kolo na 70 korun, přestalo se takové to popojíždění vlakem vyplácet. Ale nebyl by to pořádný cyklovýlet, kdyby nebyl zpestřen nějakým zajímavým pivem. Kam ale v okolí Prahy zajet, když v Chýni jsme byli nedávno a Průhonice jsou zase jenom kousek?

Kostelec nad Černými lesy, resp. tamním prozatím stále nefunkčním pivovárkem pořádaná akce „Kultura k pivu neb vítání jara v pivováru“ byla naším dnešním cílem. Sraz byl naplánován na 15:00 v Satalicích. Martin však nestíhal, musel jsem tedy vyrazit napřed. Pár stanic metrem, výstup na Rajské zahradě a pak už konečně nasedám na kolo a vyrážím za kýženým cílem.

Menší bloudění při cestě do Satalic následované absolutní ztrátou orientace v Horních Počernicích (těch objížděk tam bylo vážně moc), pak špatné odbočení a nechtěná cesta přes Jirny do Úval, Škvorce, Masojed a ve Vyžlovce konečně nájezd na „státovku“ na Kostelec.

Černokostelecký pivovar
Černokostelecký pivovar

50 kilometrů za tři hodiny a jsem v Kostelci. Zrovna projíždím náměstím, když v tom zazvoní telefon: „Jeď zpátky, jsem na zastávce na náměstí a mám pro tebe nějaký kelímky,“ na mě kamarád Jarda, který už měl návštěvu místního pivovaru za sebou a aniž by počkal, než se akce rozjede, ujížděl k domovu. Dva nové kelímky Prazdroje do sbírky, jeden na výměnu a k tomu instrukce, kdeže se nám chladí předem slíbená Muzejní pšenice z Plzně. Tolik mé setkání s Jardou a hurá k pivovaru.

Jsem tu správně?
Jsem tu správně?

Jsem na místě. Všude hrobové ticho, jakoby se tady ani nic nekonalo. Na dvoře jenom pár lidí a udírna. Toť vše. Za chvíli však zjišťuju, že se akce koná vzadu v garáži a ne na dvoře, jak jsem si původně myslel, a přesouvám se taky tam.

Polygonální mlat
Polygonální mlat

Cestou ještě míjím haldu prázdných přepravek od piva a nedávno zrekonstruovaný polygonální mlat (pohled zezadu tomu sice příliš nenasvědčuje, ale není se čemu divit, peněz je prostě málo) a jsem před garáží: „Už to začalo, nikoho nepouštíme a s kolem už vůbec ne,“ na mě paní u vchodu.

Úchvatné, co říkáte
Úchvatné, co říkáte

Co naplat. Tak holt počkám na přestávku a zatím dám „jedno“ v hospodě. To už však přijíždí i Martin a můžeme se tedy ujmout koštování ve dvou.

V hospodě na čepu trojí provedení Berounského medvěda – světlá 11ka se 14kou a k tomu tmavá 18ka. A protože jsem 14ku ještě neměl, začínám jí. Malou, jak jinak.

Reklamní cedule v restauraci
Reklamní cedule v restauraci

Pivečko dobré, ale vážně silnější, takže abych nesedal na kolo tak nějak pod parou, přecházím raději na 11ku. Zatímco mě nenadchla, Martinovi chutnala, ale naopak ho neoslovila 14ka. Prostě co člověk, to jiná chuť.

Interiér pivovarské restaurace
Interiér pivovarské restaurace

První klobása, druhá klobása, ale 18ku dávat nechci, tak co teď?

V tom kolem proběhne Květák, tak se ho ptám na Qáska: „Jojo, bude, ale až tak v devět...“ Tak dlouho však čekat nemůžeme, neb chceme dojet ještě za světla. Po té „státovce“ na Říčany je to o hubu ve dne, natož v noci.

Mezitím se nádvoří zaplní lidmi – prý občerstvovací přestávka – čehož využíváme a míjejíc pana Mayera, majitele berounského pivovárku, jdeme omrknout divadelní halu.

Zavítal i berounský pan Mayer
Zavítal i berounský pan Mayer

Před vraty Jirka Štverka z Biovaru, tak se ho hned ptám, jakoupak specialitku s sebou přivezl: „Jenom dva soudky 12ky, jen tak na košt, ale narážení je v režii Květáka, to já vážně neovlivním.“ Nu což, tak holt zůstaneme u Medvěda, pomyslím si a přesouvám se – tentokrát sám, neb Martin hlídá kola – do garáže.

Pivní garáž nebo divadelní sál
Pivní garáž nebo divadelní sál

Uvnitř výčep označený logy Opata a Podkováně, ale na čepu ve skutečnosti jen tmavá berounská 13ka. A protože mi tmavé z těch dvou druhů, co mají v Berouně stabilně na čepu, poslední dobou chutná, tak ani moc neváhám a hned si jedno malé objednávám.

Výčep v divadelním sále
Výčep v divadelním sále

Tmavý Beroun pitelný, ale na můj vkus tak nějak vodový. Zkyslý jako obvykle – viz zdejší nedávné reakce na výkyvy v kvalitě Medvěda – však nebyl. Prostě trochu prázdnější, ale jinak dobrý.

Přestávka za námi a hala opět zaplněna k prasknutí. Nechávat kola jen tak venku ovšem nechceme a aniž bychom z představení vůbec něco viděli, sál opouštíme a vracíme se zpátky na dvůr k udírně, kde Martin dává na cestu ještě jednu 11ku a já malinovou Primátorku.

Točený Qásek
Točený Qásek

V tom kolem nás proběhne opět Květák a podává mi půllitr se slovy: „Abys neřekl, žes přijel kvůli Qáskovi a ani ho neochutnáš, tak tady máš. Ale nečekej od toho žádnej zázrak. Jelo to autem až z Ostravy...

Pánové Mayer a Vodochodský
Pánové Mayer a Vodochodský

Poděkuju, dám pár loků (spokojenost s chutí tak napůl = už jsem pil lepšího Qáska, např. nedávno v Ostravě-Martinově) a zbytek nabízím Martinovi na dopití. Pak už se jen podělíme o PETku Muzejní pšenice z Plzně, která se nám zatím chladila v pivovarské hospodě (vážně špičková pšenka, lepší jsem u nás ještě nepil), rozloučím se s Vodouchem, který zrovna diskutuje s panem Mayerem, a sedajíc na kolo mizíme ku Praze, abychom dorazili domů co nejdříve. Zítra nás totiž čeká ještě jeden výlet a s ním i brzké ranní vstávání. Ale o tom zase až někdy příště.



[Marek Kamlar] [Zobrazeno 7819x] [14. červenec 2009]
[Pivní cesty] [comments: 18] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

hroch

úterý, 14. červenec 2009
19:41

hroch

K tomu vlaku trochu historie. Jako cyklista cestovatel po vlastech česko slovenských jsem byl nejaktivnější v období 1992-1995 a to se s jistotou vlakem dalo jezdit jen za pomoci kilometrické banky. S kilometrickou bankou jsem mohl odevzdávat kolo rovnou zadarmo do vlaku jen jsme u sebe museli vozit vždy dopředu vyplněný přepravní lístek. S normálním lístkem odevzdat kolo minimálně půlhodiny před odjezdem vlaku a padesátiprocentní úspěšnost že kolo jede tím vaším vlakem. Jinak v té době 5000km (byla i 2000-rentabilnost 1300) banka se zaplatila při ujetí cca poloviny kilometrů a bylo jednodušší (proti normální jízdence bezproblémové) cestování s kolem. Doufám že dnes to funguje, ale za nehorázné pěníze.
Perlička na závěr- s kamarádem jsme po jeho operaci kolena byli na PIVEXU v roce cca 1996, sehnal jsem mu invalidní vozík a na krátký přesun měl berle. Vozík nám v Brně nedovolili dát do kupé, ale poslat jako spoluzavazadlo, a dorazil ze spožděním do Prahy 10 hodin. To byla moje poslední cesta vlakem když nepočítám zhruba tři cesty pro zábavu (u mě pro nervy) s dětma v poslední době.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 14.07.2009 ve 19:44:37


napsal(a): hroch [Odpovědět]

tomas

úterý, 14. červenec 2009
12:06

tomáš

Místenka na kolo do vlaku za 70 Kč není nikde potřeba! Za ty roky co jezdím vlakem s kolem se mi nestalo, že by někde nebylo na kolo místo. Platí se 25,-Kč, úschova během přepravy 30,-Kč nebo přestupní celodenní 60,-Kč. Max. má pár rychlíků na ČB a Cheb povinnou rezervaci za 50,-Kč. Pokud se nechci motat pořád kolem Prahy, tak kombinace vlak + kolo je nejlepší. Jinak z hospody z Kostelce po státovce je to dost o hubu, pokud tedy nechcete mít u cesty pomníček. Doporučuju cestu přes Jevany, krásný voděradský bučiny do Říčan, kde mají v hospodě u nádraží Kácov.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

Adsense

24. duben 2024
17:58


posted by: Inzerce

Malakin

úterý, 14. červenec 2009
12:20

Malakin

to tomas: Máš pravdu, do osobáku se s kolem dostaneš bez problémů, ale já tím popojížděním měl na mysli spíš vzdálenosti kolem sta kilometrů, tj. cestování rychlíkem. A tam to většinou bez místenky nejde, zvláště na velmi vytížených spojích a taky v letní sezóně. A riskovat to, že budu s kolem odmítnut, což už se mi párkrát stalo :( , tak za to to vážně nestojí.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

jiri.kana

úterý, 14. červenec 2009
12:30

jiri.kana

to tomas:
Jak kde. Já mám třeba smůlu, že bydlím v Budějovicích a ve všech rychlíkách do Prahy přes Tábor povinná rezervace je. Takže 70 Kč místenka + 30 Kč kolo, dohromady 100 Kč. Za jednoho člověka. Ve dvou a více lidech o důvod víc rezignovat na přepravu vlakem.
Kdybych měl tu jejich debilní kartičku, tak zaplatím za místenku 35 Kč, čili celkově "jen" 65 Kč.
Pokud přijdu k vlaku s povinnou rezervací a nemám místenku, tak mě vezmou pokud mají místo, ale je to s pokutou 50 Kč, čili celkem za 80 Kč.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

tomas

úterý, 14. červenec 2009
12:43

tomáš

to jiri.kana: Já tu jejich kartičku (IN kartu ) mám a vcelku spokojenost. Obyčejný jízdný je ale fakt drahý. Ty povinný rezervace mají jen tam kde stavějí koridor, kvůli častejm výlukám a náhradní autobusový dopravě. Z ČB do Prahy zavedli nově rychlíky přes Příbram a tam je to v poho. Je potřeba vybírat spoje a často se dá za 30,-Kč přepravit kolo 1 vlakem přes celou republiku. Na bavoráky ale nemáme. Tam se na hodně tratích přepravuje kolo úplně zdarma v rámci podpory cestovního ruchu.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

jiri.kana

úterý, 14. červenec 2009
13:15

jiri.kana

to tomas: Však taky jezdím přes Příbram, když už musím :) Mně by se kartička nevyplatila, protože málokdy jedu sám a dávat 3000 za 3 karty - to to raději vrazím do auta :( Nebo do KMB.

Jo, a taky by se mi nechtělo, jak psal Malakin, jet na kole po silnici č. 2 z Vyžlovky do Říčan, fujtajbl... To raději přes Voděradský bučiny. Mimochodem, ve Svojeticích tam v takový zajímavý knajpě ještě tak před 3 roky točili 10% Poličku. Docela zajímavý výskyt... A když už jsem u Poličky, v Kunicích (u Velkých Popovic) by na čepu snad 11% měla být pořád. Ech, to jsem ale odběhl... :)


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

tomas

úterý, 14. červenec 2009
13:43

tomáš

to jiri.kana: To nám ji nějak zdražili. Já ji kupoval cca před 2 lety za 600 Kč na 3 roky. V určitejch trasách (třeba Praha-Liberec je to vlakem vopruz na druhou)a při více lidech je auto lepší i levnější. Cestovat za pivem autem to pro mě ale není úplně ono. Člověk spoustu zastrčenejch hospůdek a pěknejch míst mine a neobjeví.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

jiri.kana

úterý, 14. červenec 2009
13:53

jiri.kana

to tomas: Jojo, zdražili. Teď už je to na 3 roky za 990.

Souhlasím, autem za pivem to není úplně ono. Zvlášť když jsem u nás doma jediný řidič. Dobré je to ale na nabírání vzorků.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Chody

úterý, 14. červenec 2009
14:03

Chody

to jiri.kana:
Jirko, proč nabíráš vzorky, když to pak stejně vyleješ do dřezu :D :)


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

jiri.kana

úterý, 14. červenec 2009
14:17

jiri.kana

to Chody: Protože mě nebaví vylejvat pořád to samý :)
Ale uznávám, že by pro ukojení obsese bylo jednodušší koupit si basu Eggenberga nebo Schwarzenberga a každej den vylejt jednu lahev.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Energetik

úterý, 14. červenec 2009
14:04

Energetik

to tomas: V tech Říčanech - jestli máte na mysli Lokálku, tak to není Kácov, ale Ferdinand (mimochodem vynikající!) :)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

tomas

úterý, 14. červenec 2009
14:14

tomáš

to Energetik: Nemyslel jsem nádražku, ale tuhle: http://www.ricansko.info/cs/clanky/restaurace-u-kozlu-po-rekonstrukci-pohoda.
Vloni stabilně na čepu starouš+ Kácov


napsal(a): tomas [Odpovědět]

Energetik

úterý, 14. červenec 2009
14:28

Energetik

to tomas: Tak to ano!


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Malakin

úterý, 14. červenec 2009
14:33

Malakin

to tomas: Tak koukám, že i Říčany jsou pivně zajímavé. A jestli bude za rok zprovozněn i ten minipivovar, co se tam teď buduje, zase bude o důvod víc k nějakému tomu cyklovýletu do těchto končin. :-)
---------------------------------
Zpráva byla upravena 14.07.2009 ve 14:34:54


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Chody

úterý, 14. červenec 2009
14:32

Chody

to jiri.kana:
::lol


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Malakin

úterý, 14. červenec 2009
11:45

Malakin

Když už je ten článek venku, tak toho využiju a zeptám se Květáka na pár věcí:

"Je pravda, že jste se na pět let upsali K-Brewery a že jejich piva budete muset točit na svých akcích i ve svých hospodách? Znamená to tedy, že jiných piv už se od vás nedočkáme? A co vlastní pivo? Pokud zprovozníte původní technologii dříve než za pět let, kam ho potom chcete dodávat?
---------------------------------
Zpráva byla upravena 14.07.2009 ve 11:49:44


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Qwjeták

úterý, 14. červenec 2009
13:01

to Malakin:
Je to trochu jinak. Hostinec v pivovaru je konečně otevřen dennímu provozu a po dlouhém vybírání jsme se uchýlili k nějaké stálé pivní nabídce. To je prozatím Janáček 10, Ježek 11 a Rychtář kvasnice 12. Na dalších pípách jsou speciály z různých pivovarů. Piva jsou vybírána dle rypáku mého a Vodouchova. Nejsme v Kostelci vázáni žádnou smlouvou. S K-Brewery spolupracujeme v rámci akcí, což samozřejmě nepopírám. S mnohými jejich produkty nejsem spokojen, ale to co máme na pípě denně kontroluji a jsem spokojen. Jakmile se hostinec dostane do normálního provozu a vše bude zaběhnuto do normálních kolejí, tak se budeme naplno věnovat dodělání našeho vlastního pivovaru. Kvůli tomu jsme to tady kupovali. Ale nemůže člověk dělat jen to co ho baví. Bohužel.


napsal(a): Qwjeták (spravce(a)pivovarkostelec.cz) [Odpovědět]

Malakin

úterý, 14. červenec 2009
13:29

Malakin

to Qwjeták: Ta stálá nabídka v hospodě je fajn, ale na akcích by mělo být občas něco jiného. Ony se ty stálé značky totiž časem okoukají = nenalákají tolik lidí, a to je myslím škoda.

Jinak díky za odpověď a 12. září - samozřejmě až po pražské sběratelské burze, která se koná tentýž den dopoledne - na Vykulení na viděnou. Zkuste nachystat něco zajímavého. Sběratelé radi přijedou. Ostatně jako loni a předloni, kdy to bylo ve stejný den. :-)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI