Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Faust aneb opravdu zlaté pivo

Co se píše o pivovarech a pivu


Faust aneb opravdu zlaté pivo

[středa, 23. listopad 2011]

Že se pivu říká také naše tekuté zlato je obecně známo. Jak ale dopadne, když se toto úsloví uvede do praxe, si už málokdo dokáže představit. Nová limitovaná edice piva FAUST spojuje obě tyto věci dohromady a poprvé v historii můžeme ochutnat výjimečné pivo s obsahem 24-karátového zlata. Ano, čtete správně. Od listopadu je nabídka českých láhvových piv obohacena o pivo s ryzím zlatem a na trhu se tak objevuje nový gurmánský a sběratelský unikát.

Podle sládka Marka Pietoně trvaly přípravy projektu FAUST déle než rok, než se podařilo pivo dotáhnout zdárně do konce a byla to cesta někdy skutečně hodně trnitá, která místy připomínala středověkou alchymii. Jak sám sládek říká: „Běžných piv nebo piv, která se pivy jen nazývají je na našem trhu čím dál tím více. Vlastně současného spotřebitele už není čím překvapit. Rád bourám zavedené tradice, takže naším cílem bylo vytvořit něco jedinečného. A to není nikdy snadná cesta.“ Pivní znalci na severní Moravě jeho jméno dobře znají například z Městského pivovaru ve Štramberku a později i z Valašského pivovaru v Kozlovicích, kde léta úspěšně působil. I tady předkládal hostům neobvyklé pivní chutě. V jejich výčtu musíme určitě zmínit švestkové a vanilkové pivo anebo třeba pivní speciály vařené při příležitosti tradičních keltských svátků (Beltaimové pivo, Světlo země), což dávalo do budoucna tušit, že půjde vždy cestou neokázalých pivních rozmanitostí. V současné době spolupracuje pod hlavičkou Pivo Franc v realizaci svých nápadů s hlučínským pivovarem AVAR a návštěvníci letních slavností se s ním i letos setkávali na různých pivních akcích. Ale zpět ke „zlatému pivu“.

Netradiční řešení FAUSTa začíná už u samotné láhve, která je z čirého skla uzavřeného šampusovou zátkou, v níž si lze opakovaně prohlížet magický tanec zlata v pivu. „Zlato je netečný kov, nepůsobí na něj tedy koroze a už ve starém Egyptě si jej přidávali tehdejší vládci do jídla pro jeho krásu,“ říká Pietoň. „V našem pivu je obsaženo ve formě nadrobených zlatých plátků a každá láhev má tedy své jedinečné kouzlo. I proto jsou láhve ručně číslovány a budou patřit konkrétním majitelům.“ Ano, krása zlata je mámivá. I v pivu na nás působí tajemným kouzlem, stejně jako historický nositel legendárního jména Faust, který si podle staré legendy zahrával se samotným peklem. Ale protentokrát může být FAUST vánočním dárkem, který překvapí a určitě potěší pod stromečkem nejednoho příznivce pěnivého moku.

Zdroj: Tisková zpráva Pivo Franc


Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

gormie

pátek, 25. listopad 2011
19:41

gormie


---------------------------------
Zpráva byla upravena 25.11.2011 ve 19:42:14


napsal(a): gormie [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 24. listopad 2011
19:12

Chody

Koukám, že Těm, co žerou každou blbinu, kterou v jejich zaslíbených zemích vymyslí, leží tento počin v žaludku...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
12:00


posted by: Inzerce

Elf

pátek, 25. listopad 2011
12:34

Elf

to Chody: Že bys narážel na Nizozemí, Belgii, Ameriku atd.? Ano, tam, dávají do piva různé věci, ale ať se jedná o čokoládu, kávu, ovoce, různé bylinky, nebo koření, jde většinou o něco, co pivo někam posune. Změní jeho aroma a chuť (nemusí to být vždy ku prospěchu věci). Navíc tam většinou nepoužívají náhražky, tak jak se to dělá u českých ochucených piv. Ale co nového přináší pivu, pokud do něho nasypu kousky zlata? Pravda, je to echt české pivo a snad i to zlato vykutali u nás. A jestli ne, mor a choleru na ně, že si neváží té naší nádherné, pivně nepřekonatelné země.


napsal(a): Elf [Odpovědět]

Weetek

pátek, 25. listopad 2011
14:59

Weetek

to Chody: Těžko říct, na co koukáš, Chody, ale mám pocit, že jako obvykle vidíš spíš to, co bys vidět chtěl. Já tedy v diskusi nenašel ani jednoho člověka, který by "žral každou blbinu, co v jeho zaslíbených zenmích vymyslí" a že by tenhle podnikatelský čin někomu ležel v žaludku jsem si taky nevšiml. Spíš nad tím většina lidí mává rukou jako nad kolosální pitomostí. Těžko soudit, jak jsi na ty svoje dojmy přišel...


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

jiri.j

čtvrtek, 24. listopad 2011
17:11

Je to samozřejmě neskutečná hloupost, ale není to nic nového. Někde jsem četl, že v USA se prodávají i hamburgery poprášené zlatem. Tomu odpovídá i cena...Myslím, že pivo se zlatem je nejžhavějším kandidátem na pitominu roku v oblasti pivovarnictví.


napsal(a): jiri.j [Odpovědět]

Roman Holoubek

pátek, 25. listopad 2011
08:02

Roman Holoubek

to jiri.j: Souhlas, také hlasuji pro pitominu roku. A souhlasím i s tím, že se najde celá řada snobů a sběratelů co to koupí. Takže z obchodního hlediska výborný počin, z pivního blbost.


Dan

pátek, 25. listopad 2011
11:52

Dan

to Roman Holoubek:
Pravda je, že ve světě se dělá plno potravin s pravým zlatem, například zákusky a dorty...
Jenže u toho piva si nejsem jist, efektem. Pokud to má být pro efekt, kdy se v lahvi vznáší zlaté lupínky, aby se s tím snob mohl předvádět, tak to pivo musí být křišťálově čisté, průhledné. Bude tak skutečně vypadat po pár měsících skladování někde ve vitrině? To znamená, bude filtrované, umrtvené, ale přitom pitelné?
Aby se pak nestrhla vlna reklamací nespokojených snobů a pomatených sběratelů, až se jim jejich zlatý mok zakalí.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Elf

čtvrtek, 24. listopad 2011
13:23

Elf

Ježiš, to je kokotina na úrovni piva z vnitřností. Kdo si to bude kupovat, nablblí sběratelé především?


napsal(a): Elf [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 24. listopad 2011
10:26

Dan

A naši předkové, kteří po staletí budovali naše pivní tradice, se opět v hrobě otáčí...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

PIVO FRANC

čtvrtek, 24. listopad 2011
10:06

Reminiscence: Tak přesně tyhle slova jsem slyšel, když jsem v roce 2005 udělal první švestkové pivo :-) marek pietoň


napsal(a): PIVO FRANC (pivo.franc(a)seznam.cz) [Odpovědět]

jiri.kana

čtvrtek, 24. listopad 2011
11:03

jiri.kana

to PIVO FRANC:No jo, jenže švestka je pořád ještě potravina, kdežto zlato v pivu kravinka pro... pro koho vlastně? Což ovšem neznamená, že s tím nebudete mít nakonec úspěch a já Vám ho přeji. Dokonce bych řekl, že jste to vymyslel velmi dobře. Je to velmi nezvyklé, pravděpodobně se o tom bude psát a to je základ úspěchu. No a když se to náhodou neprodá, můžete zbylá piva zfiltrovat a zlatou cihličku investovat do něčeho dalšího :)

Mimochodem, kolik tam toho Au je? Předpokládám, že i kdybych to pil pravidelně, tak se mi nevyplatí odkládat stolici někam vedle za účelem jejího dalšího zpracování...


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Weetek

čtvrtek, 24. listopad 2011
14:03

Weetek

to PIVO FRANC: Tak se obrňte trpělivostí, protože je uslyšíte ještě mockrát. A na rozdíl od švěstkového piva tentokrát myslím oprávněně. Jedna věc je experimentovat se zajímavými chutěmi a netradičními postupy, druhá věc je vytvářet uměle rádoby rarity za účelem zisku. Protože to zlato pivu nedodá chuťově absolutně nic. I tak se jistě najde dost snobů a zdivočelých sběratelů, kteří Vám zajistí zisk, ale za sebe si ťukám na čelo.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

gormie

čtvrtek, 24. listopad 2011
15:21

gormie

to Weetek: Nechápu, proč to všechny tak pobuřuje. Je to prostě pivní suvenýr, nebo dárkový předmět. Pro někoho možná zajímavý, pro někoho ne. S tvrdým alkoholem se tohle dělá léta: v zubrovce je tráva, v mescalu červ a v dalších lihovinách dokonce třeba had. Je to způsob, jak zaujmout - i když trochu extrémní.


napsal(a): gormie [Odpovědět]

Weetek

pátek, 25. listopad 2011
15:03

Weetek

to gormie: Já zase nechápu, jak jsi přišel na to, že to všechny pobuřuje. Spíš pozoruju, že nad tím většina lidí tady, kteří se měli potřebu k tomu vyjádřit, jen mávla rukou jako nad blbinou. Proč, to sis odpověděl vlastně sám. Červi, tráva a další do lihovin nakládané objekty mají většinou aspoň teoreticky dodat danému nápoji na nové a zajímavější příchuti. Pokud ale někdo do piva přidává kov, který je netečný, proč zároveň cancá o "gurmánském unikátu"?


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

gormie

pátek, 25. listopad 2011
19:43

gormie

to Weetek: Stačí si to přečíst a pochopíš:
"Ježiš, to je kokotina na úrovni piva z vnitřností."
"A naši předkové, kteří po staletí budovali naše pivní tradice, se opět v hrobě otáčí"
atd.


napsal(a): gormie [Odpovědět]

Dan

pátek, 25. listopad 2011
23:38

Dan

to gormie:
To že jsem napsal, že se naši předci v hrobě otáčí, ještě neznamená že mne tento nápad pobuřuje. Z hlediska pivního je to úplný úlet, ale možná, z hlediska obchodního, relativně originální nápad. Teprve čas ukáže, jestli se najde dost bláznů, co si to koupí.
Ovšem o pivu to skutečně není. Tohle si nikdo nepůjde koupit kvůli chuti piva, tady je pivo druhořadé...
Obávám se, aby příště někdo nazačal přidávat pivo třeba do autošamponu, kterým když umejete svoje BMW... Audi, se bude leskonout mnohem víc, než při umytí "běžným šamponem"...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

PIVO FRANC

středa, 30. listopad 2011
19:23

to Weetek: no, hoši, já osobně bych považoval za kravinu třeba dnešní článek o tom, že radegast testuje nerozbitnost petek tím, že je shazuje z lanové sedačky. ovšemže každý bere věci trochu jinak. ostatně s negativními reakcemi jsem počítal. až si uvědomíte souvislosti anebo si je přečtete na webových stránkách, tak třeba změníte trochu názor. jedna věc je přečíst si jeden článek a druhá jít trochu do hloubky problému, což vyžaduje pár kliků a přečtených písmen navíc... mp


napsal(a): PIVO FRANC (pivo.franc(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Vláďa

čtvrtek, 1. prosinec 2011
11:17

Vláďa

to PIVO FRANC: Docela jste mě překvapil, věděl jsem o zlatu co se přidává do šampaňského, ale dát to v česku do piva je dobrý nápad a zábavná provokace k tomu. Zlato jsem ještě nepil, takže doufám, že na vaše pivo narazím, ode mě máte palec nahoru :)


napsal(a): Vláďa [Odpovědět]

PIVO FRANC

pátek, 2. prosinec 2011
11:38

to Vláďa: díky, super - přesně tak to bylo i myšleno :-)


napsal(a): PIVO FRANC (pivo.franc(a)seznam.cz) [Odpovědět]

gormie

pátek, 25. listopad 2011
23:53

gormie

to Dan: S tím, co jsi napsal, souhlasím. O pivu to není. Ostatně kupovat si to nehodlám. Jen se mi zdejší reakce (a zdaleka ne jen pod tímto článkem) zdají čím dál přihlouplejší.


napsal(a): gormie [Odpovědět]

Tchoř

středa, 23. listopad 2011
22:18

naprostá úchylnost


napsal(a): Tchoř [Odpovědět]

Sekal

středa, 23. listopad 2011
19:47

Sekal

Tak to je poměrně kravina.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI