Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivní snobství aneb je opravdu Gambrinus tak špatné pivo

Co se píše o pivovarech a pivu


Pivní snobství aneb je opravdu Gambrinus tak špatné pivo

[pondělí, 17. srpen 2009]

Tímto článkem asi nazvednu spoustu lidí a přivolám hromy blesky na svoji osobu. Ale nedá mi to. Moc rád čtu zajímavé články na tomto webu a rád si počtu o pivech, která nemám možnost ochutnat. Osobně se nepovažuji za velkého znalce piv, dělím je jen na piva, která mi chutnají a která ne.

Trochu mě však mrzí, jaká je zde móda trefovat se do velkých pivovarů a neustále hanit jejich piva. Jistě jejich kvalita určitě klesá... Ještě před pár lety jsem si G10 rád dal. V současné době musím přiznat, že kvalita G10 je na úrovni Tesco piva. Nicméně v několika článcích jsem si přečetl, jak je i G11 špatné pivo a že je k nerozeznání od G10.

Mně osobně G11 chutná, ale to samozřejmě může být jen můj osobní názor. Co si však mám myslet o lidech, kteří nerozeznají rozdíl mezi G10 a G11? Dobrá... Můžou mi obě piva nechutnat, ale napsat, že chutnají stejně? Pokud někdo nerozezná rozdíl, tak jeho chuťové buňky nestojí za nic. Anebo je to jinak? Není to jen trochu móda? Všichni ti zkušení pivaři tady píšou, že G nestojí za nic, tak to napíšu taky. Přece se neshodím.

Je mi líto, ale tohle trošku zavání snobstvím. Mám rád piva menších pivovarů, ale nechci být natolik nesoudný abych šmahem odsoudil G11 jen proto, že jej vaří velký podnik. Občas si dám pivko u Lochoty, občas Purkmistra nebo Modrou hvězdu. Ale i zde jsem měl pivka, která mi vysloveně nechutnala... Zřejmě zrovna špatná várka. Ale G11 natočená z čistých trubek, mě zatím nikdy nezklamala. Jsem proto špatný pivař?

[cypher] 15:14 [permalink] [reaguj]


Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

Zlatokop

pondělí, 7. září 2009
22:54

Zajímavé jsou ty debaty o Gambrinusu... Nejspravedlivější jsou ale čísla, a ta mluví jasně: za sedm měsíců Plzeňskému Prazdroji prodej piva (Pilsneru i Géčka) propadl meziročně o víc než 220 tisíc hl. Důsledek krize? Z části ano. Náhoda? Určitě ne. Honba za levnou výrobou totiž takhle končívá...


napsal(a): Zlatokop [Odpovědět]

Adam 77

pondělí, 24. srpen 2009
16:11

Naprosto souhlasím s komentářem, G11 ujde a je o dost lepší než G10, jeho případné nepití je pro mně osobně spíše otázkou nepodpory Gambrinusu jako značky takové.


napsal(a): Adam 77 (a.stecher(a)email.cz) [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
15:11


posted by: Inzerce

Moro

neděle, 23. srpen 2009
10:19

Moro

Nemyslím, že by jsi přivolal hromy a blesky na svojí osobu a nemyslím,že by jsi nadzvednul spoustu lidí. Nemyslím, že je módou strefovat se do gigantů a "plivat" na vše, co uvaří. Zkusím napsat, jak to vnímám já:
"Nepovažuji se za odborníka pivovarnictví, považuji se jen za milovníka pěnivého moku. Taky nadávám na Gambrihnus a taky si myslím, že právem. Proč na něj nadávám a nepiji jej? Gambrinus (tentokrát bez onoho hanlivého vsunutého písmene "h") bylo dobré, kvalitní a pitelné pivo.
- Moderní technologie z něj udělaly něco, co má s pivem pramálo společného.
- Konkurence mu začala šlapat na paty (myšlen Pardál například) a proto se v pivovaře jali vymýšlet odpověď. Uvařili (nepil jsem, nemohu hodnotit) výborný polotmavý G13 Excelent, napojili s ním pijáky, kterým chutnal a zaplavili trh s G11 Excelent a vlastně svoje příznivce "ošidili".
- Dělají na svůj produkt doslova připitomělé reklamy (teď zase píšu o G10) - viz chlazení plechovek v teplém moři.
- Vychovávají pivní misionáře, kteří by měli obhajovat kvalitu značky.
- Teď dokonce čtu, že "namalovali" na dvoře lidské G.
- Co bude dál?
- Je to jen dobrá reklama (na někoho určitě působí) nebo už jen zoufalé pokusy?

Když G11 vyletěl na trh - ochutnal jsem jej a nebyl špatný. Když jsem jej ochutnal asi před týdnem, je to jiné pivo - zase a bohužel jde s kvalitou dolů (nemám pražádné zkoušky z pivního degustérství - takže můj názor ber jako velmi subjektivní).
Jestli Ti chutná - pij jej. Mi nechutná - nebudu jej pít. To však neznamená, že jsi můj "pivní nepřítel".
Toš tak ja?"
(zase jsem se rozkecal) :D
---------------------------------
Zpráva byla upravena 23.08.2009 ve 10:20:45


napsal(a): Moro [Odpovědět]

cypher

úterý, 18. srpen 2009
21:54

cypher

Pro Jardu.
Asi Tě zklamu, ale v pivovaru nepracuji. Dokonce jsem se tam ani nikdy nebyl podívat. Ač sem plzeňák :D A jinak díky za všechny příspěvky. Diskuze proběhla, takže článek účel splnil. :)


napsal(a): cypher [Odpovědět]

Energetik

úterý, 18. srpen 2009
09:17

Energetik

Palec nahoru. Ta hysterie okolo G je místy tak příšerná, až je směšná. Ať si každý pije co chce :-) Navíc G 12 docela pitelná je a G 11 je rozhodně lepší, než nepitelná desítka. Když není zbytí, nepohrdnu.


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Dejv

úterý, 18. srpen 2009
09:47

Já jsem již Gambrinus ani jiné pivo z velkých pivovarů neměl více jak 2 roky. Není to o tom, že by mi nechutnala, ale o mém morálním boji s globalizací výroby piva. Já chci poctivý český ležák a né evropský stoják. Nechci pivo ředěné vodou a šizené na surovinách ve vidině vyššího zisku. Proto jsem se zařekl a piva z velkých pivovarů nepiji.


napsal(a): Dejv [Odpovědět]

Energetik

úterý, 18. srpen 2009
14:16

Energetik

to Dejv: To je samozřejmě právo tvé volby :)


napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Marw

čtvrtek, 3. září 2009
17:33

to Energetik:
Tak nevim.
G11 jsem nepil, tak nehodnotim.
V srpnu 2008 jsem popijel G13 primo z cisterny v Plzni na G day a nebyla spatna. Hralo Turbo, proste pohoda.
Nicmene G12, jmenovite na karlaku v hospe U pomniku, kde ji cepuji z tanku, jako jedni z mala, uz to neni ono. Nic proti nim, oni za to nemohou a je to videt i mnozstvi hostu.
Docela me to mrzi, rad jsem tam obcas zasel.
Technologiim vyroby piva nerozumim a je mi to srdecne jedno. Kdyz to pivo (G12) cele roky chutnalo prima a najednou se zkazi, tak je neco spatne.
Nebudu zde psat, ze piji pivo jen z malych pivovaru, jak se tady snazi kde kdo psat, ponevadz je to moda.
Nepohrdnu zadny pivem, pokud je pitelne.
Rozdil je pouze v tom kolik to stoji a nejlevnejsi nekupuji.
Zlaty je stred.
Mohu uz jen pouze konstatovat, ze cenou lezaku jsme u nekterych piv drazssi jak nemci, ale ne vsude zustala kvalita, resp. pitelnost.
Neni to prosim kritika, ale pouhe konstatovani faktu.
Jeste, ze je stale pomerne mnoho pitelnych piv v relativne slusne cenove urovni.
Potiz je v tom, jak dlouho.
Podle vystavu, vede jen nekolik velkych znacek a osud tech mensich je jen do te miry dokud je nekoupi nekdo vetsi.
Usmevny byl tuhle rozhovor s ridou Pivovaru Staropramen, jak si neda jine pivo nez to sve a kdyz neni tak pije jine napoje.
To je typicky priklad toho, ze velci budou jen a jen delat obchod a konzumenti je zajimaji jen do te miry, dokud na nich dostatecne vydelaji.


napsal(a): Marw [Odpovědět]

Roman Holoubek

úterý, 18. srpen 2009
07:35

Roman Holoubek

Pánové, nedávejte všechno do jednoho pytle.
Už jsem se o tom párkrát zmiňoval, ba i blog napsal. Pravdu mi dali i ochutnávači na HonzoKočkově akci. G11 je jiné pivo než ostatní G piva. Je skutečně pitelnější.
Holduji především pivům z malých pivovarů, mají většinou svůj osobitý charakter, ale pokud bude v hospodě jen produkce od PP, a.s., tak si nedám sladkou limonádu, ale právě G11, které mne neurazí.
A doufám, že mě někdo nebude podezřívat, že jsem agentem z Plzně.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 18.08.2009 ve 07:36:06


Felčar

úterý, 18. srpen 2009
01:09

Felčar

Na oné Kočkově degustaci, kde se degustovalo jedenáct jedenáctek, jsem byl. Skutečně G 11 vyhrálo. Mělo nejvyrovnanější chuť, hořkost tak akorát i s příjemným dozníváním. A někteří z nás ho i během degustace poznali (včetně mě). Pánové, nelze než si konečně připustit, že z dílny PU vzešlo ve své kategorii dobré pivo. A ještě něco, někdo tu psal, že se vaří na původní stupňovitost, to není pravda. Sám jsem chutnal kmenovou várku a ta je naprosto skvělá.


napsal(a): Felčar [Odpovědět]

Sekal

pondělí, 17. srpen 2009
20:09

Sekal

Sním či bdím? Tady si někdo při pití Gambrinusu překousl jazyk a pak ho svařoval letlampou. Není třeba se o Gambrinusu se vůbec bavit a tím spíš si jím opotřebovávat játra.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Jarda

pondělí, 17. srpen 2009
18:19

Jarda

Jenže mezi G10 a G11 opravdu nijak převratný rozdíl není. G11 je jen méně špatné pivo (no, pivo :-? ). Něco jako když vedle stejku ze svíčkové dáš sójové tofu a pak si myslíš, bůhví jaká jsi hvězda, když to tofu přikořeníš. Ale pořád je to náhražka a ty budeš za trotla. Přesně jako panstvo z Plzně. Ale když ti to chutná... Stejně si myslím, že v PU pracuješ, jinak bys tak nesmyslně neprovokoval :)
---------------------------------
Zpráva byla upravena 17.08.2009 ve 18:21:51


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

tomas

pondělí, 17. srpen 2009
20:17

tomáš

to Jarda: No rozdíl tam je minimálně ten, že 10ka G je naředěná z necelý třináctky a 11ka G je vařená samostatně na stupňovitost. Chutná kupodivu i školeným degustátorům pokud zrovna nevidí na etiketu a značku. Dělá se ještě vůbec 12 G nebo už ji v tichosti zrušili? Už jsem ji dlouho nikde neviděl a nebývala špatná. Řekl bych že i skoro lepší než PU.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

Chody

pondělí, 17. srpen 2009
20:23

Chody

to tomas:
Koho myslíš těmi školenými degustátory :-?


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

siki

pondělí, 17. srpen 2009
20:31

siki

to Chody: Zřejmě měl na mysli akci Honzy kočky, kde se degustovaly jedenáctky....Tam ovšem degustovali spíše laici (nemyšleno špatně)....


napsal(a): siki [Odpovědět]

tomas

pondělí, 17. srpen 2009
20:36

tomáš

to Chody: No není to tak dávno, co dělal Honza Kočka v pivovar.domě anonymní degustaci jedenáctek a 11 G to v konkurenci několika dalších vyhrála. A to tam bylo určitě hned několik lidí (já tam nebyl), který mají za sebou kurzy senzoriky takže o chuti piva vědí i něco z odbornější stránky. Je to holt o pocitech a když není na lahvi ta nálepka se značkou tak i ten G bude spoustě lidí docela chutnat a stejný, ale normálně oetiketovaný pivo by ti lidi už třeba ze zásady nepili.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

siki

pondělí, 17. srpen 2009
20:34

siki

to tomas: A hlavně je jedenáctka "unikátní" svým trojím chmelením:-) A G12 se už nevyrábí hóóódně dlouho, minimálně od té doby, co se u nás zavedl zákon o označování piv jako výčepní, ležák atd....Od té doby máme v Čechách opravdu málo pravých dvanáctek....Vždyť také označením 11° se chlubí každé "lepší pivo", ale na kolika etiketách dnes vidíš hrdě napsáno (tak, jako 11°) 12°?


napsal(a): siki [Odpovědět]

tomas

pondělí, 17. srpen 2009
20:45

tomáš

to siki: Tak museli na nový pivo něco spešl vymyslet, když přiblblý legendy vypotřebovali přetím na propagaci Mastera. Ono to nakonec i zabralo, protože kolik lidí ví, že se pivo běžně chmelí 3x. Obávám se, že u běžných konzumentů nikdo, takže to jako reklama zabralo. Ještě vloni jsem točenou 12ku G měl, ale všude cpou kombinaci, 12PU, 10 G a tmavýho Kozla, takže ji asi cíleně ani nenabízejí.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

siki

pondělí, 17. srpen 2009
21:05

siki

to tomas: V hodně hospodách se kombinace změnila, místo výčepního G mají 11°...A zapomněl jsi na Birell....Jinak, já Excelenta od G měl, vypil jsem ho, nepřišel mi špatný, rozhodně ale ve svém okolí dokážu zakoupit lepší piva, dokonce i levněji....


napsal(a): siki [Odpovědět]

tomas

pondělí, 17. srpen 2009
21:21

tomáš

to siki: Jasně že jsou lepší piva za nižší cenu. Podle mě taky každej kdo pije stabilně předražený Géčko v hospodě, kde je na přítoči i něco jinýho kvalitnějšího a levnějšího (dost často) patří do rukou lékaře, protože má nějakou chronickou nemoc mozku. Něco jinýho je pít G někde, kde není v okruhu x kilometrů nic jinýho na výběr. To pak s těmi chudáky místními soucítím a taky si ho dám. Když už G tak tu 12ku, v 11 cejtim trochu divnou pachuť i když vypít se dá.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

emu

pondělí, 17. srpen 2009
22:46

emu

to Jarda: no, přijde mi to, že potrefená husa se ozvala :) myslim že blog fakt nevypadá, že by v PU autor pracoval, když přirovnává G10 k TESCO pivu...


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

Petr

úterý, 18. srpen 2009
12:20

Petr

to Jarda: Jardo, i když se tu řeší ten patok, nedá mi reagovat na tvou poznámku že tofu je něčeho náhražka. Tofu není ničeho náhražka, je to originální potravina. Miluju tofu a miluju piva z minipivovarů. Já osobně bych G ani steak nepozřel, a je svobodná volba každého z nás co bude jíst nebo pít a není potřeba někoho nazývat trotlem. Nic ve zlém, jen mě to trochu naštvalo. Měj se


napsal(a): Petr [Odpovědět]

Jarda

úterý, 18. srpen 2009
17:22

Jarda

to Petr:
Dobrá, vzal jsem to z pohledu vášnivého masožravce. Tak jiné přirovnání: Štáva z čerstvě vymačkaného pomeranče a šumivý celaskon. Také oranžová tekutina, také vitamín C, také pomerančová příchuť.
Jinak souhlas s Dejvem, i já piva z velkých pivovarů nepiji z principu.
A souhlas s Romanem Holoubkem, G11 je pitelnější a když nic jiného není, dám si ho a neurazí.
to emu: zní to logicky, možná máš pravdu. Jenže... Já dělám také obchod, jen v jiné branži. A také občas klientovi zabrnkám na ego tím, že trochu shodím obyčejný produkt a nabídnu lepší. Je to běžná praxe.


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

Sekal

pondělí, 17. srpen 2009
23:42

Sekal

to tomas: Ovšem v pátek mi na chalupě G12 moc nejela. Svou ohyzdnou nasládlostí bez hořkého konce připomínala nejvíce svou sestru 10, snad to byla výjimka nebo výčepák omylem narazil desítku.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI