Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Brno, pivní procházky

Hospody, hospody a restaurace ...


verze pro tisk

Brno, pivní procházky

Brno, pivní procházky

Inspirován článkem Marka Kamlara rozhodl jsem se taky přispět svými pivními zážitky z Brna. Osud a zákon tomu chtěl, že jsem se tam před dvěma týdny ocitnul na školení, a protože jsem měl večer volno, rozhodl jsem se poznat na vlastní kůži slavné brněnské občerstvovny, které jsou v diskuzích na Pivním.infu dost často zmiňovány. Celkem jsem navštívil těchto 5 podniků: U Richarda, Hluchá zmije, Freeland, Černohorský sklep a Puxpub.

V restauraci U Richarda jsem byl dvakrát (na začátek a na konec) a naopak jsem se vyhnul pivu Pegas, protože jsem ho kdysi už chutnal (a chuťově mě neoslnilo). Na svou poznávací misi jsem měl tři večery, relativně dost času, ale jelikož jsem Brna neznalý jedinec, trvalo mi nějakou chvíli, než jsem se zorientoval a hospůdky našel. První večer jsem, unavený po cestě, začal pouze U Richarda, druhý večer byla má trasa Hluchá zmije, Freeland, Černohorský sklep a třetí večer jsem zašel do Puxpubu a na závěr znovu k Richardovi.

U Richarda

Jak už psal Marek K., jedná se o restauraci žebětínského minipivovaru a nachází se v Údolní ulici přímo pod Špilberkem. Prostředí je zaranžováno v jakémsi rádobymoderním stylu, který mi sedí spíš k vinárně než k restauraci; navíc je dost nešťastné rozdělení na kuřáckou část (stolky pro 4 lidi) a nekuřácký salonek, kde jsou dva stoly asi pro 10 lidí a jinak nic. Když si chce nekuřák sednout do salonku, měl by nejspíš zorganizovat zájezd.

U Richarda
U Richarda

Pivo zde točili světlou nefiltrovanou 12°, višňové a medovou 15°. O pšeničném, na které jsem se tak těšil, jsem si mohl nechat zdát, protože nebylo – prý zraje, ať zajdu příští týden. Bohužel, 250 km je přece jen trochu dost na to, abych si tam zaskočil na pivo. K rozhodným plusům však patří, že obsluha byla vstřícná a rychlá, pivo natočené na míru, nebo jen zanedbatelně pod a jídlo chutné a v dostatečném množství.

Výčep U Richarda
Výčep U Richarda

Před asi dvěma měsíci jsem četl diskusi, že Richard už není tak dobrý, jak býval, a že už je to v nejlepším průměrné pivo, zato však mají dobré višňové. S tímto výrokem můžu souhlasit jen zpola. Co se týče piva, myslím, že světlý ležák je docela dobré pivo, pitelné, určitě neurazí. Nikdy předtím jsem ho nepil, takže nemůžu říct, jestli došlo ke zhoršení, ale rozhodně bych ho nezatracoval. Zato višňové jsem si dal jen jednou a víckrát ho pít nemusím. Chutná jako světlé, do kterého vám nalijí višňový kompot (a ty višně najdete na dně). Zato medové bylo dobré, řekl bych jemné, a na rozdíl od Marka jsem v něm med cítil. Každý máme ale asi jinou představu o tom, jak moc medové by mělo být. Kdyby bylo pšeničné, udělil bych pochvalu.

Hluchá zmije

Musím říct, že světoznámá pivnice Hluchá zmije je prima. Splňuje všechno, co od takové pivnice očekávám: nekuřácký prostor, výborné pivo. Sklepáka, kterého jsem si tam dal, mohu jen pochválit, byl dobře ošetřený. Nemám žádnou zásadní připomínku – snad jen, že občas ta míra piva pokulhávala, ale nijak moc. Uděluji pochvalu.

Roh Hluché zmije
Roh Hluché zmije

Freeland

Klub a restaurace Freeland měl prý dříve mnohem sympatičtější název První linie. Nechápu proč byl přejmenován a ještě navíc tak pitomým názvem, ale to je jedno. Důležité je, že zde sídlí bašta Dalešického piva v Brně. Dalešické jsem několikrát ochutnával před rokem přímo v pivovarské restauraci, a tak jsem byl zvědavý, jak se pivu daří. Klub se mi docela zamlouval, je to taková sklepní restaurace (podobně jako Puxpub), a tak jsem si hned sednul a dal si Dalešickou 11°.

Dalešický Freeland
Dalešický Freeland

A tady jsem zažil první zklamání: zatímco loni byla naprosto božská, nyní se mi jevila jako dost podprůměrná a nijaká. Když jsem navíc zjistil, že na čepu není Dalešický 13° světlý ležák, ale pouze tmavý, byl jsem zklamán ještě víc. Tmavý ležák není můj oblíbený, ale nakonec nebyl špatný. Celkový dojem pak vylepšil kuchař výborným jídlem.

Free výčep
Free výčep

Černohorský sklep

Tady se dostávám k prvnímu podniku, který mě opravdu hluboce zklamal. Jestliže se pivovar Černá hora hodlá prezentovat tímto podnikem, tak to snad, ať tam raději točí Starobrno.

Vchod do sklepa
Vchod do sklepa

Nejhorší ze všeho a zcela jednoznačně byla obsluha. Marně přemýšlím o tom, kdo mě naposledy vytočil tak děsnými podmíráky. A opravdu nepotřebuji slyšet poznámky toho typu, že tam pivo pijí na kusy a ne na míru. Kvalita piva mě také velice zklamala: desítka měla podivný ocas a Kvasar s přídavkem medu nebyl skutečně ani náznakem medový; naopak jsem byl nemile překvapen, jak byl fádní.

Když si pak výčepní zapálil a poctil mě cigaretovým dýmem, pochopil jsem, že nastal čas opustit černohorskou neúrodnou kotlinu. Uděluji znaménko nelibosti.

Puxpub

Puxpub si mě získal. Je to příjemný sklepní prostor, kde mimo jiné točí na střídačku různá piva, v průběhu mé návštěvy např. Oslavanskou červenou 13°, kterou mám opravdu rád, a která i tentokrát byla výborná. Snad jen obsluha by mohla být čipernější, ale na druhou stranu chápu, že jeden člověk na plnou hospůdku má pěknou honičku. Uděluji pochvalu.

Puxpub
Puxpub

Mé hodnocení není samozřejmě objektivní, jen popisuji, jak na mě zapůsobily některé známé brněnské pivní lokality. Jak by zakončil Roman Holoubek: Tož tak.



[Martin Cabalka] [Zobrazeno 11544x] [27. březen 2009]
[Restaurace] [comments: 17] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Jan

pátek, 27. listopad 2009
20:59

Jan

S hodnocením Černohorkého sklepu naprosto souhlasím, chtěli jsme někde vyzkoušet pšeničného Velena, na náměstí Svobody ho netočí , ve sklepě sice ano, ale ta míra! Tak podmírové pivo se dnes snad už nikde nevidí.


napsal(a): Jan [Odpovědět]

tomino

středa, 26. srpen 2009
16:16

tomino

přidal bych určitě knajpu Na Božence s luxusním Poutníkem a pak ještě Grillhouse( www.grillhouse.cz ) taktéž nově s Poutníkem a Dalešicemi


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Adsense

19. březen 2024
11:40


posted by: Inzerce

k. nemec

pátek, 3. duben 2009
21:58

U Hluche Zmije super Poličské pivko


napsal(a): k. nemec (nemeccz(a)seznam.cz) [Odpovědět]

umbob

neděle, 29. březen 2009
12:05

umbob

to Elf: ad PUXpub a Richard. Mají ho tam tak nějak ze setrvačnosti. PUX byl otevřen začátkem července 2008(s Richardem tam začali tuším v září), U Richarda otevřeli až v únoru 2009.Navíc je s něma snadná domluva-dojde pivo, zavoláš do Žebětína a za hodinu ho máš v hospodě. A do budoucna se určitě objeví i něco jiného.


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Elf

sobota, 28. březen 2009
16:50

Elf

to Ludwig: S tím Puxpubem je to fakt smůla, taky se mi na začátku stalo, že tam byla uzavřená společnost (na druhou stranu tam už 2x byla uzavřená společnost díky naší katedře). Každopádně dneska už bývá hospoda plná a i přes týden je někdy problém si večer sednout, tedy brzký krach jim asi nehrozí. Co mi přijde trochu divný (a nejen mě), je že tam čepují pivo od Richarda, který má svou hospodu hned za rohem. Proč se víc nezaměří na Oslavany, nebo nezkusí Sentice či VelMez, který nejsou po Brně vždy k sehnání?

to Malakin: Dneska jdu do Netopýra (Fléda) na zázvorový ležák s medem z pivovaru Kaltenecker, beru s sebou foťák a snad příští tejden sesmolím nějakej článek pro lidi co ještě Netopýra neznaj.

to Martin Cabalka Ty stoly tam byly asi opravdu po nějaký akci. Já tam byl naposled tuhle středu a jelikož tam známá slavila promoce, stoly byly opět sraženy. Jinak tam maj normálně stoly pro 4 lidi. Co mi na restauraci ale opravdu vadí, je neschopný personál. Teď nemluví o to mladým klukovi, co je na fotce u článku od Malakina (U Richarda v Brně), ten je opravdu schopný, ale ty holky, to je něco neuvěřitelnýho. Jedna nám špatně naúčtovala, když jsme si vybírali něco k jídlu, neměli jsme možnost si objednat pití, o polední menu jsme si museli říct a pozdravit jim taky moc nejde... Plus pivo který se nejčastěji pohybuje po přímce průměr-děs a hrůza. Naposledy jsem tam měl úplně jalovej ležák, navíc když už maj pšenici, tak je spodně kvašená a pšenici moc nepřipomíná. Višňový je opravdu "kompotové" a ani medové není nijak oslnivé.
To už bych radši zašel do Pegase, ale tam bych si zas nedával světlý ležák, protože ho tam maj většinou roztočenej do zásoby a podle toho taky chutná. Zbytek sortimentu je celekm fajn.


napsal(a): Elf [Odpovědět]

Kapa

sobota, 28. březen 2009
15:57

Já bych ještě nevynechal Strakonický sklep na Váchově. Minulej týden jsem si tam pochutnal na Krakonošovi. V létě pak určitě Tenis club U kurta - vélká zahrádka(kurt).Romantiku zajišťují projíždějící vlaky a hlavně pivo(Dudák, Krakonoš), podle mě nejlepší v Brně. Když už šla řeč o ČH, tak v Brně se točí hojně, kde je však podle vás skutečně dobrá? Můj tip je restaurace U Kyršů na Minské.


napsal(a): Kapa [Odpovědět]

Mnich

neděle, 29. březen 2009
20:14

Mnich

to Kapa: Pokud bych chtěl v Brně ochutnat dobrou Černou Horu, šel bych v první řadě do Putny (Václavská), ke Kyršům (Minská) nebo k Prokopům (Kotlářská).
Ten Černohorský sklep, to je fakt hrůza. Tam už v životě nepůjdu. Pivo chutná jak hnůj!
---------------------------------
Zpráva byla upravena 29.03.2009 ve 20:16:43


napsal(a): Mnich [Odpovědět]

zizla

pátek, 3. duben 2009
16:24

to Mnich: U Kyršů (v Žabinách se tomu říká na Vidličce) se v posledních týdnech pivo dost zkazilo. Je podchlazené, přesycené CO2 a v takovém stavu se příliš nedá rozlišit od jihoafrických patoků. Na Vidličku chodím celkem pravidelně už přes 15 let a s lítostí v srdci budu asi muset vyhledat jiný domovský lokál...


napsal(a): zizla [Odpovědět]

Ludwig

sobota, 28. březen 2009
10:23

Ludwig

Jako Brnak musim taky pochopitelne neco pripsat.. takze:
V tom novym podniku u Richarda jsem jeste nebyl, znam jen ten v Zebetine. V Lednu 2009 jsem testoval to jejich psenicny.. no, byl jsem mile prekvapen, sice dost hodne zachmeleny na psenicny pivo.. ale chutove to bylo fakt dobry. (ono to jejich psenicny stejne neni svrchne kvaseny..*myslim si*)
Hlucha Zmije: NON PLUS ULTRA .. neznam lepsi podnik v Brne.. Absolutni jednicka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Freeland: Zhorsilo se to tam, co uz tam nedela ten provozni (Hynek), co ted dela na Hrncirske v Betlemu. Ti taky maji Dalesice, jenze je to dost daleko z centra.
Cehacko na Svobodaku: Des a hruza.. Sice 10 druhu piv, jenze jakym stylem to tam cepujou.. na pobliti.. Pristup cisnika k hostu tam pripomina realny socialismus. Jediny plus: To pivo je tam levny.. Zkuste si napr. v centru Prahy dat pivo za 18 KC! haha :o
Puxpub..: 2x jsem klepal na zavreny dvere.. tudiz nemuzu posoudit. V SOBOTU v 22:00 me s partou kamaradu servirka poslala jinam, je uz zaviraji.. ze ten den meli jen jeden stul.. Hmm.. Delejte tak dal, to muzete za 6 mesicu jit do konkursu!


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

Abrahaam

sobota, 28. březen 2009
11:53

Abrahaam

to Ludwig: Dalesicky Betlem na Hrncirske? Ja vim o takovem Betlemu na Krkoskove v Cernych Polich.
Jinak co se tyce PuxPubu, tak tam asi (dle meho nazoru) dost vydelavaj na akcich, pac uz jsem se z tama musel pakovat neb tam mel nekolikrat nekdo bloklou celou hospodu.. ono asi to nekuracke prostredi dost tahne..


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

Mnich

neděle, 29. březen 2009
20:10

napsal(a): Mnich [Odpovědět]

Ludwig

neděle, 29. březen 2009
22:36

Ludwig

to Abrahaam:
Upps.. *preklep*!
Jasne ze na KRKOSKOVE! Co rikas na ten podnik? Cenove prijatelny, zaviracka/nezaviracka, nas vyhodili az uz jsme nemohli vic pit :o.. Bohuzel daleko z centra.


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

Abrahaam

pondělí, 30. březen 2009
08:53

Abrahaam

to Ludwig: Ja to mam prave za barakem, ale jeste jsem tam nebyl. Pusobi to na me trosku snobsky, coz asi neni dle tvych slov. Budu se tam muset nekdy zajit mrknout..


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

Ludwig

pondělí, 30. březen 2009
09:00

Ludwig

to Abrahaam:
Tak do snobskyho podniku bych ja nevlezl :)
Ten provozni co tam dela, ten Hynek, delal driv na Beethovence, v tom Freelandu.
Pravda je, ze 0,5 Dalesic tam stoji (myslim) pres 30 KC, ale to ve Freelandu nebylo jinak, je tom (pry) dano vysokou nakupni cenou Dalesic. I v Zelene kocce na Solnicni jsou ty Dalesice dost drahy.
Ja tomu verim, ze to pivo neni laciny.


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

Abrahaam

pátek, 27. březen 2009
22:41

Abrahaam

U Richarda .. v tom nekurackem salonku meli driv normalne vic mensich stolu (pro 4 i 2 lidi), nikoli dva velke, netusim proc to maji ted jinak (mozna jen pozustatek nejake oslavy, kdy to srazi k sobe).. jeste me stale zarazi to ze jim neustale dochazi psenka.. kdyz jsem tam byl 2x naposledy, tak ji taky nemeli
V Cernohorskem sklepe jsem byl jednou a nikdy vic .. naprosto souhlasim s tvym komentarem
PuxPub mam rad, ale ta obsluha by mohla byt cipernejsi tak jako tak .. on ten jeden clovicek je pomalej i kdyz jsi sam v hospode
---------------------------------
Zpráva byla upravena 28.03.2009 ve 07:59:10


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

Malakin

pátek, 27. březen 2009
22:18

Malakin

Tak koukám, že budu muset zase někdy zajet do Brna a udělat kolečko po místních hospodách. :-) Co recenze na Flédu? Tu už jsi nezvládl?


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Martin C.

pondělí, 30. březen 2009
10:23

Martin C.

to Malakin: Vybral jsem záměrně místa tak, abych nejen ochutnal dobré pivo, ale také abych se po celodenním sezení na školení alespoň trochu protáhnul a prošel a zároveň mohl obdivovat historické centrum Brna a třeba vylézt na Špilberk. Hluchou zmiji, ač není přímo v centru, jsem měl po cestě, zatímco Fléda je někde na Králově poli, a to se mi, Brno neznalému člověku, za tmy hledat nechtělo.


napsal(a): Martin C. [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI