Váš průvodce na cestě za dobrým pivem
"Výčepní světlé pivo je nejžádanějším druhem piva z vyškovského pivovaru. Desítka je pivo plzeňského typu, má lehkou, mírně nahořklou chuť se slabší vůní po kvasinkách. Barva je zlatavě slámová, správně vychlazená na 8-10 st. C výborně hasí žízeň"...Vyškovské pivo Desítka 2008Bašta od Bansethů
Reportáže z minipivovárků
Bašta od Bansethů
Po několika marných pokusech a několika zklamáních, po dlouhých dnech vyčkávání a zvědavého slídění kolem nově otvíraného Sousedského pivovaru Bašta - U Bansethů se má dobrá žena opět uvolila vypustit mě na průzkumnou výpravu. Jelikož to mám slabých deset minutek ostré chůze, byl jsem očekáván za dvacet minut zpět, protože ani skutečně vynikající Prazdroj U Bansethů není náhradou, natěšíte-li se na něco „fajnovějšího“ že? Dnešek však měl být ve znamení úspěchu, ve znamení nového chuťového zážitku a tedy i poněkud pozdějšího návratu.
Pivovarská restaurace má na první pohled dost malou kapacitu (cca 30 hubených lidí s tím, že ve sklepě je ještě separátní salonek t.č. ve výstavbě) a působí velmi skromně a zároveň útulně. Pan Bašta, majitel a sládek, si, dle svých slov, pivovar nechal postavit pro radost a potěšení a je to poznat. Všechno je takové fortelné, nešizené, funkční a přitom tak nějak přátelské. První dojem vnucuje myšlenku, že i pivo musí být podobné a způsobuje lehce těšivé svrbění jazyka, protože tak, jako s dobrým pivem je třeba se nejprve pomazlit pohledem, pak si přivonět a teprve potom s přivřenými víčky dlouze polknout a pomalu, již s prázdnými ústy, nechávat i několik desítek slastných vteřin doznít všechny chuťové vjemy, tak i pořádnou hospodu je potřeba na sebe chvíli „nechat působit“ a objevit tak jejího genia loci. Tady, ač vše ještě září novotou, to ducha má a lze se těšit na hlavní bod tohoto terapeutického večera, tedy produkty toho krásného zařízení v pravé přední části lokálu.

Polotmavý speciál
Na čepu byl dnes „pouze“ polotmavý speciál, vlajková loď podniku. Pšeničné, světlé a černé ještě zrají. Uvozovky u pouze jsou na místě, neboť pivu se nedá vytknout téměř nic, je kulaté na jazyku, velmi pitelné a i lehoulince štiplavá kvasinková příchuť na špičce jazyka je veskrze příjemným zážitkem. Slovo „téměř“ užívám právě snad pro tu prvoplánovou pitelnost, která může být nazývána i nedostatkem „charakteru“ či „vlastní identity“. Můj názor laika lze však jednoznačně shrnout do jedné věty: „Je to poctivé pivo, které mi chutná“. Jeden můj náhodný spolustolovník zhodnotil kvalitu tohoto moku výstižným: „Nikde to nedrncá“. Je to zkrátka pivo uvařené tak, aby bylo dobré, v ničem neošizené, pěkně vymazlené, je to jedno z těch piv, která mi bez ohledu na obsah alkoholu pověsí koutky za uši do lehce dementního úsměvu a zharmonizují duši do polohy: „Jsou na světě hezké věci a stojí za to, mít ho rád“. Jedno takové potěšení za 25K je dle mého soudu kvalitou za dobrou cenu a mám pocit, že jsem udělal (několikrát) velmi dobrý obchod.

Varna U Bansethů
Celá restaurace vyniká příjemnou jednoduchostí a v dnešních poměrech naprosto unikátní je např. výčep tzv. „do lokálu“, kdy obsluhující personál je nedílnou součástí dění v hospodě. Je mi líto, že k dokumentaci kromě propisky mám jen mobilní telefon a i když se fotit pokouším, je mi jasné, že výsledek bude nevalný.
Pivovárek postavil pan Josef Krýsl, referencí tak netřeba. Zajímavou výzvou pro gurmány jsou skleněné konzervy (utopenci, škvarkové sádlo, ..), které si přímo říkají o ochutnání, avšak tzv. k dispozici je i vyhlášená vynikající kuchyně restaurace U Bansethů. Je to sice trochu jiná kapitola, ale vzhledem k tomu, že jídlo je jedním z mých největších potěšení, musím ji požitkářům jen doporučit.

Zákulisí pivovárku
Mír v duši i po těle způsobuje, že myslím i na milovanou bytost pečující doma o nezvladatelné plody naší lásky a na rozloučenou žádám o naplnění PETky, přičemž je mi nabídnuta možnost zakoupit „lahváče“. Za 40K za kus si tak odnáším dva hezké suvenýry. Obsah je umístěn do originálních lahví s keramickým uzávěrem opatřených i vlastní etiketou (která bohužel příliš nedrží).

Lahve
Po trvanlivosti se příliš nepídím, neboť tuším, že rána nedožijí. Pro sběratele pivních suvenýrů dodávám, že k dispozici (k zakoupení) je originální sklo všeho druhu jakož i tácky. Já, který sbírám zážitky, balím umolousaný notýsek, těším se na příště (pan Bašta avizoval světlý speciálek) a všem doporučuji návštěvu. Pozor, pouze ve všední den!
Dovětek Marka Kamlara z 22.ledna 2008
Spilka nacházející se vedle varny, a to před zraky všech hostů. Tak to v českých minipivovarech jen tak nevidíte. U Bansethů ale ano. Kvasné kádě mají uzavřené, chlazené vodou, takže s trochou nadsázky lze říci, že jde o „malé CK tanky“. Ale víko je odnímatelné, tedy supersterilní prostředí se nekoná.

Kvasné kádě
A proč vlastně uzavřené kádě? Nařízení EU, které doufám nikdy platit nebude, za tím jistě není. Spíš si myslím, že zde musí dodržovat normy, hlavně hygienické (kouří se tam, kolem kádí chodí „kdekdo“). V expozičních normách (hlavně CO2) problém jistě nebude.

Kvašení
Kvasinky vyrobí v průměru 49 g CO2 (ze 100 gramů zkvasitelných cukrů). Mezní hodnota, kterou udává nařízení vlády č. 178/2001 Sb., je 9 g CO2 na m3 prostoru na pracovišti (hospoda je přece také pracoviště), takže pokud uvážíme obsah cukrů v mladině (odborník může doplnit) a objem prostoru, který je navíc dobře odvětráván, překročení limitů určitě nehrozí…
Hodnocení
[Jan Kejnovský] [Zobrazeno 4291x] [30. prosinec 2007]
[Minipivovary] [comments: 59] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]
Vložit komentář
Komentáře
1Martin C.
pondělí, 31. březen 2008
13:38
Samozřejmě jsem nelenil a musel jsem se taky podívat k Bansethům, abych na vlastní jazyk a chuťové pohárky ochutnal místní mok. Postavili se k tomu opravdu sympaticky. Je to klasická hospoda, a žádný načančaný restaurant pro túristy. Měli polotmavý ležák, světlý 15°speciál a ještě pšeničné. Vzhledem k tomu, že jsem byl poněkud žíznivý, ochutnal jsem vše, a tak nedokážu být nestranný arbitr. Fakt dobrý! Jídelní lístek mají jednoduchý a přesně to, co si k pivu představuju. Žádné lasagne nebo hogofogosteak, ale pečený koleno nebo utopence tam člověk bezpečně najde. Budu je muset znovu proklepnout. -![]()
Luděk
pátek, 21. březen 2008
00:23
Zhruba za dva týdny bude U Bansethů v nabídce tmavá 16°.
Kejna
čtvrtek, 13. březen 2008
08:36
Tak jsem konečně ochutnal i baštovskou pšenici a je kouzelná. Fakt dobré a strašně zajímavé pivo, vzpomínám si na svoje cesty po bavorských minipivovarech před deseti lety, kdy jsem takovým pivům ani nevěřil, že jsou "Weizen". Každopádně, ač jsem stále bezhlavě zamilován do patnáctky páně Bašty, tvrdím - i pšeničné stojí za to.
Paja
pondělí, 10. březen 2008
07:42
to Martin Štros: mas pravdu, ale jenom castecne. Na Strahove bude asi vetsi najem, U medvidku asi taky. Nicmene, kdyz se dodrzuje mira, tak jsou jasne dane podminky - jednotkova cena. A ja se muzu rozhodnout jestli na ne pristoupim nebo ne. Proto taky na Strahov jdu vyjimecne... Jenze jak to pises, tak to je jako kdyz hypermarket vyhlasi akci na salam z 19 na 15, jenze pak do stogramovyho baleni se nejak dostane jenom 93 g... Nebo at neodbocuju od piva, jako kdyz nejaky chemovar mluvi v reklamach o staletimi proverene tradicni vyrobe... BTW zkusil jsi uz nekdy v hospode hospodskemu dat misto dvacky 18?
posted by: Paja [Odpovědět]
Martin Štros
pátek, 7. březen 2008
21:14
Že tu míru tak moc řešíte... V novoměstském pivovaru si dáte dvanáctku za 38Kč, Pivovarský dům 35, U medvídků 48, Klášterní pivovar na Strahově 59
Tak nevím, ale i když vám dají u banshetů centimetr pod míru a naúčtují si 25... tak kdo vás víc "okrádá" ?
posted by: Martin Štros [Odpovědět]
Paja
pátek, 7. březen 2008
08:45
Tak kontrola probehla. Musim uznat, ze v poradku. Pivo bylo natocene tesne nad znak, zbytek az nahoru pena. Doslo akorat. Ryska je dost nizko, nezvykle pod napisem 0,5.
Mam ale docela smulu na svetlou 12, nejak se s ni mijim. Nebo je tato "klasika" varena obcas a strida se se specialy a hlavni (tj. vzdy na cepu) je polotmava?
posted by: Paja [Odpovědět]
Kejna
čtvrtek, 6. březen 2008
09:00
Nádhera, úža, luxus, paráda, narodila se láska jako trám, já & světlý patnactistupňový speciál Bašta! Možná se opravdu tak povedl, možná se jen trefil presně do "mého vkusu" nebo mi to prostě včera sedlo, každopádně každé napití ze včerejších čtyř půllitrů bylo pro mě opravdovou rozkoší.
.. a mimochodem někdy byla pěna hned "po dodání" ještě vyšší než na obrázku, ale po pár desítkách vteřin kochání - s pěnou stále ještě bohatou - bylo pivo vždy! na rysce (která je fakt nízko), opět tak nemohu potvrdit diskutovanou výtku a dodávám, že avizovaná 0,4 by ve skle tohoto typu musela vypadat jako půlčík.
Tak či tak patnáctku vřele doporučuji, ale obávám se že nastálo nebude.
Paja
úterý, 26. únor 2008
09:30
to MirEgg: Lavina - viz Kniha navstev (off-topic)
Jinak delal jsem pres vikend drobny a bolestivy vyzkum, kdy jsem nechal padat penu a dosel jsem k tomu, ze husta pena spadne tak na 1/3 (Chyne - Videnska 14ka), bezna pena na 1/5 (kvasnicovy Bernard z lahve). Vyzkum bude pokracovat po obdrzeni grantu (nenajde se mezi vami mecenas vedy
)? .... nebo az budu mit chut
.
posted by: Paja [Odpovědět]
MirEgg
pondělí, 25. únor 2008
14:24
to Paja: Abych se přiznal, vždycky jsem si myslel, že ten lavinový efekt má být pastvou pro oči, takže ano, počkám až se lavina dovalí a pak piju... Ty začínáš pít během laviny, nebo jak si to mám představit? ![]()
posted by: MirEgg [Odpovědět]
Hondzik
sobota, 23. únor 2008
12:56
Zajímavý článek. Vypravil jsem se k Bansethům minulý týden a musím říct, že ta světlá dvanáctka je fakt špičková.Pivo mi zachutnalo natolik, že jsem se tam velmi rád vypravil znovu.Jinak obsluha a prostředí velmi příjemné.
Taky návštevník
pátek, 22. únor 2008
20:47
To Paja dnes, 22. únor 2008,8:35: Tak teď jsem kouknul na to pivo na fotce a je to přesně můj případ. Akorát tu pěnu jsem měl už trochu víc opadlou, ale přesně jako je to na fotce - pěna končila (nebo začínala, jak to kdo vezme) v tom znaku-mezi horní nohou a hlavou koně. K rysce 0,5 l to pivo dojít nemohlo ani náhodou.
posted by: Taky návštevník [Odpovědět]
Paja
pátek, 22. únor 2008
12:45
A jak zadas o dotoceni lavinoveho efektu? To jako nechas vylavinit a pak si nechas dotocit? Tak to mi prijde skoda. Ja taky urcitou hodnotu toleruju, ale kdyz ma podmira pribyvajici tendenci, tak misto pateho piva muzes dostat spinavy pullitr..
posted by: Paja [Odpovědět]
MirEgg
pátek, 22. únor 2008
11:24
Ty rysky jsou zrádné. Jednou jsem se rozčiloval nad Budvarem, který jsem považoval za nehorázný podmírák. Jal jsem se tedy zkoumat, kde je na tom krýglu ryska. Taky nenahmatatelná, ale pivo bylo přesně na míru...
U piv z lavinovým efektem je žádost o dotočení je naprosto běžná praxe, alespoň já jsem se nikdy nesetkal s nechápavým pohledem nebo dokonce s odmítnutím. Reklamace podmíry u normálního piva je mi trochu proti srsti, ale určitou hodnotu toleruji a nečekám až mi zmizí pěna. Ono to může dopadnout tak, že pivo vyreklamujete, hostinský ho vezme, počká až zmizí pěna, doleje přesně na rysku a máte to podle normy ![]()
posted by: MirEgg [Odpovědět]
Paja
pátek, 22. únor 2008
08:35
to Taky navstevnik: Takze jsi mel pivo jako je nahore na obrazku, jen s minimem peny? Jo, to ja taky asi 3 minuty tocil s pullitrem nez jsem tu rysku nasel. Je vazne dobre schovana a jak je zevnitr... Ze by zamer? V netrznich dobach byly rysky zvenku a daly se nahmatat. Jestli je ta ryska ten 1 cm nad znakem, tak na te fotce taky tezko mohlo dojit
.
posted by: Paja [Odpovědět]
Paja
pátek, 22. únor 2008
08:35
to Kejna: ja myslel znamy jako ze by vedeli, ze jsi prispevatel na pivnim.infu (a zrejme i jinde), takze tobe podmiru nedaj, abys to nekde nepraskl. Nojo, jenze me to docela stve, kdyz si clovek musi rikat o dotoceni, proste neni to idealni vztah obchodnik-zakaznik.
A vite, co me zaujalo (obecne o podmire)? Ze to snad nekteri lide pritahujou - treba jeden spoluzak vzdycky a vsude dostaval nejvetsiho podmiraka. Jinak v Cernych ovcich (nebo v necem takovem) kdysi rikali, ze mira se bere bez ohledu na penu. Jak se to da aplikovat u piv s bohatou penou (coz je treba pripad U Bansethu) nebo dokonce u piv s lavinovym efektem nevim. Ale co je moc, je prilis. No, svetle (kdyz jsem narazil na dobry sud) mi vazne chutnalo, tak se chystam to v blizke dobe zkontrolovat a podam hlaseni.
posted by: Paja [Odpovědět]
Taky návštevník
čtvrtek, 21. únor 2008
19:18
Ještě jednou k míře (podmíře) piva u Bansethů. Já si pamatuju, že pivo jsem měl přiblžně mezi horní nohou a hlavou koně ( v takové té mezírce 4 mm) - jak je ten znak. Podotýkám, že pěny už tam moc nebylo, takže pivo dojít k risce 0,5l ani náhodou nemohlo. Míra(riska) piva 0,5 l je mim. 1 cm nad tímto znakem. Už když mi ten výčepní přinesl pivo tak jsem věděl, že je to podmírák a schválně jsem zjišťoval, kde ta míra 0,5 l je. Při natočeném půllitru jsem ji nemohl najít. Tak jsem si to podle toho koně zapamatoval a následně po vypití piva jsem nad znakem našel i míru 0,5 l (druhá strana půllitru, přesto patrné, že min. 1 cm nad znakem). Tolik vysvětlení.
posted by: Taky návštevník [Odpovědět]
Luděk
čtvrtek, 21. únor 2008
15:06
to Kejna: Restaurace pivovaru Černá Hora Zlatý rožeň v Praze, na rozhraní Bubenče a Dejvic http://www.zlatyrozen.com/
Kejna
čtvrtek, 21. únor 2008
13:33
to Paja: Já nevím, "známý" - no chodím tam, ale včera jsem se (až úchylně) rozhlížel i po ostatních stolech a všechna piva se mi zdála +/- v pohodě. Každopádně přesně jak říkáš, pokud tomu tak není, tak proč se neozvat a pokud máš jako v Baště pípu do lokálu, máš i absolutní kontrolu co se s Tvým pivem děje. BTW kde je Zlatý rožeň?
Paja
čtvrtek, 21. únor 2008
12:13
to Kejna: a neni ta dobra mira u tebe dana tim, ze jsi znamy, zatimco mne jako anonymovi pristalo cerstve pivo, kde bylo sotva tak 60% vysky piva a 40% peny? Pochopitelne nedoslo, ale reklamoval jsem. BTW vcera jsem byl ve Zlatym rozni a s takovou mirou jsem se jeste nesetkal. Na rysce +5 cm peny (Kvasar, vysoka sklenice).
posted by: Paja [Odpovědět]
Kejna
čtvrtek, 21. únor 2008
08:45
to Taky návštevník: Když už jsem to tam jednou tak vychválil, cítil jsem povinnost tu "míru" překontrolovat a mohu potvrdit, že jsem včera obdržel pět bezproblémových půllitrů (ona je ta ryska docela nízko, nebude to tím?). Co mohu bohužel také potvrdit je kolísající chuť u jednotlivých várek, takže přeji panu Baštovi brzké uzdravení aby na to brzy mohl osobně dohlédnout.
phrabina
úterý, 19. únor 2008
09:02
to Taky návštevník: pokud dostanu podmíru, je třeba se ozvat na místě, teď už je to poměrně zbytečné.
posted by: phrabina [Odpovědět]
Taky návštevník
pondělí, 18. únor 2008
18:58
Pokud je podmíra 1 cm !!! mornální, jako tomu je u Bansethů, tak ať se propadnu. Takovou špatnou vizitku jsem nikde nezažil, natož v minipivovaru !!!
posted by: Taky návštevník [Odpovědět]
phrabina
pondělí, 18. únor 2008
16:10
Na Baštu chodím od otevření a chuť piva se za tu dobu trochu měnila a mění. Na počátku byl polotmavý ležák naprosto skvělý, v půli chuť šla dolů, aby se v únoru s drobnými výkyvy vracela ke svým původním metám. Pronikavě se ovšem zlepšil světlý ležák, momentálně u mě nad polotmavým vede. Velmi mi chutnalo medové a 15-ka, pšenici jsem pořádně neochutnal.
Podměrečné pivo jsem zpočátku reklamoval několikrát, ale v poslední době je míra v pořádku.
Tato hospoda naprosto naplňuje pojem sousedský pivovar ve svém názvu: příjemná atmosféra, dobré pivo, zajímavá nabídka "pivních" jídel, mírné ceny. Zadní část je navíc nekuřácká. Pro mě nejlepší místo na takové to denní pití piva.
posted by: phrabina [Odpovědět]
Dwarf
pondělí, 18. únor 2008
13:46
ano byl jsem rychlejší
v 1 jsem zjistil, že je otevřeno od 3, šel jsem proto poobědvat ke Klokočníkovi a úderem 14:56 jsem bral za kliku... líbilo se mi tam moc a snad se tam někdy brzo dostanu zas
Luděk
pondělí, 18. únor 2008
13:26
U Bansethů jsem byl dvakrát - 15. ledna po osmé večer a 16. února hned jak otevřeli (přesněji: Dwarf a jakési sportovní souručenství, které mělo rezervován stůl vzadu, bylo rychlejší). V obou případech a u všech piv bez problémů s mírou
Kejna
pondělí, 18. únor 2008
12:15
to Paja: od otevření už jsem tam vypil dost piv a s problémem dodržení míry jsem se také dosud nesetkal, buď jsem měl vždycky jako Dwarf štěstí nebo Ty jsi měl smůlu, já takovou zkušenost zkrátka nemám.
Paja
pondělí, 18. únor 2008
11:37
to Dwarf: a v kolik chodis? Kdyz jsem tam byl ja, tak podmiraka mel kazdy.
posted by: Paja [Odpovědět]
Dwarf
pondělí, 18. únor 2008
11:02
hmmm, asi co den, to je vše jinak, co se týče míry, nemůžu si na nic stěžovat, asi jsem byl sympatický host ![]()
Paja
pondělí, 18. únor 2008
09:30
Podle mych zkusenosti oba mate pravdu... Prvni - viz Jan, naprosty souhlas, druhe (to jsem riskl po polotmavem) bylo skvele, viz Dwarf. Bohuzel obe byly spis velice poctive ctyrky nez podmiraky pullitru...
posted by: Paja [Odpovědět]
Dwarf
neděle, 17. únor 2008
17:45
mám opačný názor, včera mi 12° velmi šmakovala, naopak 13°pt je jaxi nevyvážená s přílišným akcentem tmavé složky
Jan
neděle, 17. únor 2008
12:11
Výčepnímu světlému od Bansethů chybí velký krok do průměru v rámci minipivovarů. Zatím ho kdejaká regionální desítka strčí hravě do kapsy. Za 12% ho rozhodně nelze považovat.
posted by: Jan [Odpovědět]
Kejna
čtvrtek, 7. únor 2008
09:02
Rád bych tímto zkorigoval svůj názor na "světlé". Jsem přesvědčen, že ten malý krůček, který mu chyběl do jedničkové kategorie byl učiněn a já se těším, že to tak zůstane i u příštích várek.
Paja
pátek, 1. únor 2008
08:05
to Malakin: Zni to logicky, ale jak si vysvetlit tu barvu - fakt to vypadalo jako kdyby bylo filtrovany? Vida, vykyvu na Bulovce jsem si zas tak nevsiml ja. I kdyz je fakt, ze tam zajdu tak jednou za mesic...
posted by: Paja [Odpovědět]
Malakin
čtvrtek, 31. leden 2008
15:26
Pokud se na to clovek podiva z ekonomickeho hlediska, tak to Plzen urcite nebyla. Basta stoji prumerne 25 korun, ale sehnat za tuto cenu Plzen, tak to uz by byl skutecne zazrak. A podtacet necim, co stoji mnohem vic, tak to by delal malokdo... Jinak je to klasicky maly minipivovarek, kde plati rceni "co varka, to jine pivo". Jednou se povede vic, jednou min. A snahou sladka je docilit prevahy tech dobrych dni. Jinak by mohl dopadnout treba jako na Bulovce, kde jsou vykyvy temer na dennim poradku. ![]()
Paja
čtvrtek, 31. leden 2008
14:38
To zasvecenci - vite nekdo - filtruji svetly lezak u Bansethu nebo ne? Pri sve navsteve jsem napoprve dostal jako svetly lezak Basta pivo pruzracne, ponekud ridke na chut, s nepevnou penou... zkratka poderzivam, ze mi byla podstrcena Plzen nebo neco podobneho.. Druhe jiz bylo dobre, zkratka jako z maleho pivovaru. Mate nekdo podobnou zkusenost?
posted by: Paja [Odpovědět]
Egypťan
středa, 23. leden 2008
07:32
Pěkný článek, opravdu!
Moc se mi líbilo:
Je to zkrátka pivo uvařené tak, aby bylo dobré, v ničem neošizené, pěkně vymazlené, je to jedno z těch piv, která mi bez ohledu na obsah alkoholu pověsí koutky za uši do lehce dementního úsměvu a zharmonizují duši do polohy: „Jsou na světě hezké věci a stojí za to, mít ho rád“. ![]()
Slávista
pátek, 18. leden 2008
07:41
To Malakin: Sběratelství jde ještě dál, než do kytek. Já např. už zcela vzdal sběratelské burzy, protože na nich vedou překupníci a kšeftmani nad slušnými sběrateli o parník. Bohužel.
Luděk
čtvrtek, 17. leden 2008
22:26
Vzpomněl jsem si na to až teď, třeba se to někomu bude hodit, totiž otvíračka: nyní je od pondělka do soboty 15--23 h, v neděli zavřeno
Malakin
čtvrtek, 17. leden 2008
14:25
Tech filutu bylo vic. Ale porad to neni nic proti tomu, jak se kseftuje s tacky od Valsu. Jeden prekupnik za to chce i 100 korun. A vzdycky se najde nejaky blbec, co to koupi. Bohuzel. Sberatele jsou nepoucitelni a tyto kseftmany porad podporuji. Sberatelstvi proste speje do kytek... alespon co se moralky tyce.
Luděk
středa, 16. leden 2008
17:12
Po včerejší návštěvě Bašty u Bansethů souhlasím s Kejnou, mně taky víc šmakovalo polotmavé a pro gurmety dodávám: k jídlu mají mimo jiných zajímacích pochutin grundličky
a nové tácky pro případné sběratele dávají po jednom (jakýsi filuta je už prý prodával na burze za 30 korun, tak jsou po téhle zkušenosti při zdi)
Kejna
středa, 16. leden 2008
09:49
.. dovolím si jen kratičkou poznámku ke světlému, které, ač jej standardně preferuji, ve mě až takové nadšení nevzbudilo a znovu vřele doporučuji polotmavé. V pátek (dopadne-li degustace dobře) by prý mělo být pšeničné, tak se těšme.
Malakin
úterý, 15. leden 2008
11:16
Na zaklade vcerejsiho rozhovoru se sladkem doplnuji svoji informaci o tom, ze by U Bansethu jeste vlastni pivo nevarili, ale pouzivali nekdejsi loketsko-oslavansky model. Pivo sice hodne pripomina chuti pivo z jineho minipivovaru, ale tato podobnost je skutecne pouze nahodna. Sladek vypada jako ferovy clovek a verim, ze by v takove veci nelhal. Doufam. Jinak vcera vecer, kdy jsem prvni pivo musel dat na stojaka, protoze - jak rika Martin Stros "bylo totalne narvano" - jsem taky misto nesehnal. Ale zato jsem celou dobu koukal na sladka, jak se venuje vareni. A ta vune sladinky, parada. S tim rozsirenim pivovarku to nevidim moc nadejne. Ale mohli by to zacit tocit i primo v te vedlejsi restauraci ci vycepu, kde maji G a PU. O zakazniky by tim jiste neprisli.
Paja
úterý, 15. leden 2008
09:17
to Martin Štros: To me desis, ja se tam tento tyden chystal... Mozna dusledek clanku z konce tydne v Hospodarkach.
posted by: Paja [Odpovědět]
Martin Štros
pondělí, 14. leden 2008
19:30
Dnes jsem bohužel opět již podruhé, navštívil U Bashentů a opět neúspěšně
Zatímco poprvé mě zdradilo, že jsem dorazil v neděli, dnes to byla pro změnu totálně narvané hospůdka- nebylo volné ani jedno místo k sezení. Takže jsem zase musel odejít. Sláva tohoto pivovárku se očividně šíří, dobré ceny, dobré pivo... doufám, že se podaří časem provoz rozšířit, určitě by se to vyplatilo!!!
posted by: Martin Štros [Odpovědět]
Malakin
pondělí, 14. leden 2008
13:29
Od pátku 18. ledna by měli mít na čepu 15% pivo. Prý poprvé skutečně vařené přímo u nich...
Paja
pondělí, 14. leden 2008
07:56
U Valsu jsem byl pred tydnem. Udajne by se prave dneska melo zacit varit, takze za mesic a pul by mohlo byt na cepu.
posted by: Paja [Odpovědět]
Jiri.J
pátek, 11. leden 2008
15:00
to Jarda: Mám dotaz na Jardu: Jaké jsou tam současně TŘI druhy piva? a nevíš, co se připravuje. Neví někdo jak to vypadá s pivovarem U Valšů.
posted by: Jiri.J [Odpovědět]
Tomáš Kroupa
čtvrtek, 10. leden 2008
15:16
Souhlasím! I já tam byl (včera), dobrého moku okusil, bez štiplavého kouře si pochutnal. A odcmrndnutí piva před každým natočeným půllitrem, s tím jsem se ještě nikde nesetkal... ![]()
posted by: Tomáš Kroupa [Odpovědět]
Malakin
čtvrtek, 10. leden 2008
11:00
I ja souhlasim s tim, ze pivo je super. A ta pena. To je nadhera! Prvni prazsky minipivovar, kam se da chodit skutecne na pivo. Pivo nema vykyvy v kvalite, prostredi je nezakourene - poprve jsem odchazel z hospody, aniz bych byl citit, rychla obsluha a pry i dobre jidlo. Ceny jsou taky super. 25 korun je na Nusle skutecne dobra cena.
Jarda
sobota, 5. leden 2008
00:36
Je to krásný malý a roztomilý pivovárek určený pro radost. Pivo je opravdu výborné. Mám z toho velikou radost. Včera jsem ochutnal tři druhy piv a další prý se chystají. Dokonce jsem se zúčastnim malé exkurze s výkladem. Bylo to moc fajn. Kam se na toto pivo hrabe klasický, všudepřítomný a kvalitu ztrácející Prazdroj ve vedlejší restauraci.
Martin Štros
pátek, 4. leden 2008
11:18
to Rosťa: http://www.ukrokodyla.cz/ Mrkni na nápojový lístek ![]()
posted by: Martin Štros [Odpovědět]
Rosťa
čtvrtek, 3. leden 2008
20:21
To Martin Štros:
Martine, prosím, kde se dá ve Vršovicích napít Bona? Děkuji
Dan
středa, 2. leden 2008
19:14
to Chody:
Díky za upozornění
to Jan Kejnovský
Omlouvám se autorovi za moji nepozornost, při čtení o dalším místě s dobrým pivem jsem si nějak nevšiml, kdo je autorem článku...
posted by: Dan [Odpovědět]
Martin Štros
úterý, 1. leden 2008
20:42
No jo Chody, omlouvám se, toho jsem si nějak vůbec nevšimnul. Sakra. No tak moje blbost a za tu se platí.
Na stranu druhou, mini se nachází v oblasti, kde se dá snadno najít dobré pivko. Kousek je to ke Klokočníkovi na Kácov, i do zlých časů. Hned vedle jsem našel čepovaného Ježka. Kousek jsou pak Vršovice a s nimi nabídka Bona, Platana, Rebela... Je toho v okolí dost, proto jsem ani já v neděli neskončil na suchu a důstojně tak zakončil pivní rok 2007 ![]()
Omlouvám se ještě jednou za nesmyslnou výtku.
posted by: Martin Štros [Odpovědět]
Chody
úterý, 1. leden 2008
14:40
to Dan:
Dane, neděkuj mně, nýbrž autorovi ...
Dan
úterý, 1. leden 2008
14:34
Díky Chody za parádní článeček a hlavně jeho obsah. Informace o dalším místě s dobrým pivem potěší. Jak jen to půjde, hned tam vyrazím "na kontrolu".
posted by: Dan [Odpovědět]
Chody
úterý, 1. leden 2008
13:51
to Martin Štros:
Martine, asi jsi nečetl pozorně poslední věty: "... a všem doporučuji návštěvu. Pozor, pouze ve všední den!"
Martin Štros
úterý, 1. leden 2008
13:41
Byl jsem tam v neděli a bohužel narazil na problém, že mají o víkendu zavřeno. Celkem důležitá informace, možná by nebylo od věci to v článku zmínit, aby to bylo za těch pět hvězdiček ![]()
posted by: Martin Štros [Odpovědět]







