Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Kdy bylo pivo za korunu a kdy se platilo za točené stejně jako za pivo v lahvi?

Co se píše o pivovarech a pivu


Kdy bylo pivo za korunu a kdy se platilo za točené stejně jako za pivo v lahvi?

[úterý, 27. srpen 2013]

Kdy bylo pivo za korunu a kdy se platilo za točené stejně jako za pivo v lahvi?[goto:http://life.ihned.cz/jidlo/c1-60478540-kdy-bylo-pivo-za-korunu-a-kdy-se-platilo-za-tocene-stejne-jako-za-pivo-v-lahvi?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed]


Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

Skrytý sportovec

středa, 4. září 2013
08:02

Já mám chymérický lejtko. To je teprve bolest!


napsal(a): Skrytý sportovec [Odpovědět]

Rovnou to zabalte

středa, 4. září 2013
06:48

Pokud by se tu mělo mazat vše, co sem nepatří, bude asi nejlepší najít si místo PI nějakou jinou zábavu, protože by tady toho moc nezbylo.


napsal(a): Rovnou to zabalte [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
12:35


posted by: Inzerce

Pivoj

úterý, 3. září 2013
19:34

to kisutam: Vilda Ilgner je bůh a ani mě nesere, že se s ním V. Švihlík paktuje. Každý se přece může bavit s kým chce a nepotřebuje k tomu něčí svolení.


napsal(a): Pivoj [Odpovědět]

Chody

úterý, 3. září 2013
19:43

Chody

to Pivoj: Já bych spíše řekl, že Vilda Ilgner i jiní lidé se snaží chovat slušně ke každému - než jej poznají v jeho pravém světle...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Weetek

úterý, 3. září 2013
10:58

Weetek

Občas ke svému nemalému překvapení zjistím až po čase, že jsem se stal součástí nějaké debaty, do které jsem se osobně ani nezapojil. Tentokrát děkuji Kejnovi, že mě do této zatáhl, a několika do té doby neexistujícím nickům, že mě označili za odpad národa... :-)


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

Roman Zach

neděle, 1. září 2013
12:29

to Honza Svetpiva.cz: Pane Kočka, pro mě občasného návštěvníka, kterému asi občas něco unikne, můžete být konkrétnější, o jaký webík se jedná? Děkuji za odpověď.


napsal(a): Roman Zach (zach.roman(a)atlas.cz) [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

pondělí, 2. září 2013
23:26

Honza Světpiva.cz

to Roman Zach: Napriklad webik jednoho hloupouckeho nacka, ktery si "skromne" rika Pivni znalec, nebo taky Svaty pivni muz. Jeho nesmysly, kterymy tu zamoroval i Chodyho web, najdete zde - http://pijuchodovar-volimvandase.rajce.idnes.cz/


Skrytá reklama

úterý, 3. září 2013
08:59

to Honza Svetpiva.cz: Nezlobte se pane Kočka, ale na mě to spíš působí, že jste s oním človíčkem jedna ruka a tímto mu záměrně děláte reklamu. Možná někdo do teďka tenhle web neznal, ale teď už ho bude znát celá republika. Jsou opravdu jenom 2 možnosti-že jste buď tak hloupej a nebo tak vychcanej


napsal(a): Skrytá reklama (skrytareklama(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Jan Bass

úterý, 3. září 2013
11:43

to Honza Svetpiva.cz: On si půjčuje i zdejší název - viz jeho další hrůza: http://pivni-akce-pivni-info.rajce.idnes.cz/


napsal(a): Jan Bass [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

úterý, 3. září 2013
10:38

Honza Světpiva.cz

to Skrytá reklama: Vazena Skryta reklamo, i kdyz se pri sve ubohosti neumite podpsat, mate pravdu. Jsem vychcanej a pral bych si, aby teto webik, na ktery jsem odkazal, znal cely svet. Sice bude delsi dobu trvat, nez lidi pochopi jeho hloubku, ale az se tak stane, bude na svete lip a lidi se budou mit vic radi :) :)


Smíchovák

úterý, 3. září 2013
10:12

to Roman Havlík: No, ty jeho stránky na Rajčeti jsou opravdu plné prátelství...


napsal(a): Smíchovák [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

úterý, 3. září 2013
10:41

Honza Světpiva.cz

to Roman Havlík: ano Romane, odhalil jste me. Skoda ze jste se nepridal. Naposledy jsme se totiz se Svatym pivnim muzem pratelsky objimali v Duchcove na srazu nacku pred tim, nez jsme si to sli vyrikat s onou mensinou. V ktere rade jste stal? Priste se nestydte a pridejte se. Prece svoji pravdu nebudete skryvat :) :)


Jan Rass

úterý, 3. září 2013
12:46

to Jan Bass: Vy jste zase další tupec, co sem dává odkazy místo příspěvků k pivu. Ach jo


napsal(a): Jan Rass [Odpovědět]

Absolon

úterý, 3. září 2013
14:05

to Jan Bass: Ony jsou dnes nějaké erupce na slunci?


napsal(a): Absolon [Odpovědět]

Míra

úterý, 3. září 2013
14:33

míra

to Honza Svetpiva.cz: Kolik jste toho vypil? Nebo jste pokouřil nějaké veselé brčko?


napsal(a): Míra [Odpovědět]

psycholog

úterý, 3. září 2013
16:22

to Honza Svetpiva.cz: Nejlepší boj proti náckovskejm webům je nenavštěvovat je a nedávat na ně odkazy. Vy, hlupáku, nedodržujete ani jedno ani druhé. Nedělejte jim reklamu.


napsal(a): psycholog [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

úterý, 3. září 2013
20:07

Honza Světpiva.cz

to psycholog: Je krasne kolik novych, pripadne dlouho zde nepublikujicich nicku se objevi u ruznych diskuzi. Vsedil jsem se, ze jich bude minimalne pet, spis az deset, tak snad to pivo vyhraju :)


Chody

úterý, 3. září 2013
20:13

Chody

to Honza Svetpiva.cz: Určitě vyhraješ Honzo. Už se chystá jednodušší úprava či rovnou mazání příspěvků, takže pak to bude frčet...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Piv_Son

středa, 4. září 2013
07:48

to Chody: A ještě aby se lidi pak naučili rozlišovat moderování od cenzury! A samozřejmě aby to dokázal rozlišit i moderátor. :-) :-) :-)


napsal(a): Piv_Son [Odpovědět]

Chody

středa, 4. září 2013
07:55

Chody

to Piv_Son: To je vždy otázka a docela mne mrzí, že to musím řešit :(


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Zbyněk Skala

neděle, 1. září 2013
11:45

to Honza Svetpiva.cz: Bohužel na tomto webu je to již tradicí, vždycky se označí někdo, do koho se začnou strefovat anonymní nicky a to tak dlouho, až dotyčný rezignuje a skončí s příspěvkama. Teď je to ale aspoň opodstatněné, protože jak to tak několik let tiše pozoruji, člověk s nickem Weetek je pěknej šmejd. Pokud slovo šmejd mohou používat seriózní média v boji proti obchodníkům na předváděcích akcích, snad ho můžu zde použít i já, protože jiný adekvátní výraz k Weetkovi mě prostě nenapadá.


napsal(a): Zbyněk Skala (Zbynek.Skala.1960(a)email.cz) [Odpovědět]

Weetek

úterý, 3. září 2013
11:01

Weetek

to Zbyněk Skala: Děkuju za nálepku, jen se dovolím optat, proč jste ji nalípl zrovna na mě? Do dneška jsem se této diskuse vůbec neúčastnil.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

Roman

pátek, 30. srpen 2013
14:00

Pěkné téma na vzpomínání pro nás, kteří jsme alespoň ta 80-tá léta v hospodách zažili.Také jsem navštěvoval podniky pouze IV. a někdy III. cenové skupiny. Ale to asi většina lidí zde.Ostatně oni "vlasatce" do lepších podniků neradi pouštěli. Ještě si ale vybavuji,jak se musela dodržovat zavírací doba a často se v 21,30 začalo v hospodách blikat světlem na znamení,že se bude kasírovat. Také mám v této souvislosti vzpomínku na rok 1984, kdy jsem k Praze na podzim narukoval.....a za nějaký čas došlo ke zdražení piva. A jak se soudruzi báli....držela se pohotovost,zákaz vycházek a byl nácvik s obušky a štíty proti demonstrantům.No a ještě jedna malá poznámka pro Méďu Béďu....jen opravdu velký naiva by si myslel,že do IV. nechodili agenti Stb a udavači. Sám jsem s některými sedával u stolu.....jenže to jsem se dozvěděl až po revoluci. Osobně si také nevybavuji, že by se ve čtyřkách vařilo......snad jenom v nádražních hospodách. Ale i tak mě tehdy ve čtyřkách třeba pivní sýr náramně chutnal.


napsal(a): Roman (roman.4691(a)seznam.cz) [Odpovědět]

pivo

čtvrtek, 29. srpen 2013
22:20

pivo

Mám krásné vzpomínky na všechny ty čtyřky a trojky, teď teda myslím cenové skupiny. Čtyřka byla někdy lepší, kultivovanější než trojka, záleželo na hospodském a taky na osazenstvu - hostech, kteří se tam scházeli. Krásné, nevymazatelné vzpomínky - vesnická čtyřka s vyhlášeným hospodským Hutěčkou a jeho přísnou paní, on za uchem krátkou tužku, kterou psal čárky na porcelánové tácky, desítka za 1,70, klobáska, tlačenka někdy gulášek. Nostalgie, ale tak starý zase nejsem, si myslím. Ale taky byly ,hlavně v létě problémy s dodávkami piva, no a navíc rajonizace, ovšem starý hospodský si vždycky poradil. Nedostatek všech běžných věcí a známosti, to také patřílo k těm časům, kolem osmdesátého.


napsal(a): pivo [Odpovědět]

Pivař

středa, 28. srpen 2013
15:08

No jo, ale tehdy také všechny podniky typu Restaurace a jídelny investovali do výčepních zařízení, skla a podobně. Dneska je to vše většinou na vrub pivovarů, takže se nesmíme divit tomu, že se to v ceně prodávaného piva snaží dostat zpět..


napsal(a): Pivař [Odpovědět]

Dan

středa, 28. srpen 2013
16:01

Dan

to Pivař: To se nedá srovnávat. Tehdy byly také trochu jiné příjmy.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

hroch

středa, 28. srpen 2013
20:51

hroch

to Pivař: Jo tak ta investice do skla a výčepního zařízení to se ti povedlo.Kromě půllitrů, které se kradli jen proto, že prodejny průmyslového zboží nevěděli co je to prodávat sklo větší než 0,3litru kromě zavařovaček, tak nic jinýho nebylo žádané a to hlavně kvuli designu. Chladící pulty bez dochlazované stolice kombinující všechny možné materiály bez možnosti dobré sanitace a olejové kompresory. Ceny byly centrálně direktivně řízené. Ve čtyřce hospodě putika pro lůzu byla cena točeného prakticky shodná s lahvovým. Ale tento podnik nesměl mít kuchyni a tak byl vrámci přerozdělování dotován jinými podniky lepší cenové skupiny a dražšího piva, co vydělávali a vydělávali hlavně na jídle. Počet hospod omezený a to velmi ve městech je dnes deset i víckrát víc míst s točeným pivem než dřív, zajišťoval obsazenost hospod a tím dostatečné tržby na přerozdělování do nevydělečných podniků. Fungovalo to i na vsi, ale jenom proto, že vesnická hospoda, respektive provoz hospody-topení, plat byl dotován z hospody z města v rámci RaJ okresu. Například v hospodách ve chmelové oblasti se každý hospodský těšil na študáky na brigádě, ale hospodský pak zimu nepřežil a šel jinam za lepším kšeftem a každý rok byl jiný výčepní a místní se divili, že se paktuje z brigádníkama, ale to byl jediný jeho výdělek za rok v dýškách a prémiích.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 28.08.2013 ve 20:53:32


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Méďa Béďa

středa, 28. srpen 2013
22:47

Méďa Béďa

to hroch: "Ve čtyřce hospodě putika pro lůzu" Tahle věta stačí, abych si o tobě myslel, že jsi totální hovado. Kam jsi chodil za bolševiků, do jednotky, putyky pro veksláky a agenty StB?
A když blábolíš o tom, že čtyřky nesměly mít kuchyni, tak jsi buď totálně zhulenej nebo zblblej antisocialistickou propagandou.


Chody

čtvrtek, 29. srpen 2013
07:28

Chody

to Méďa Béďa: Proč tak silná slova :-? Jak si matně vybavuju pohostinství za socíku, tak alespoň u nás na vesnici měly čtyřky z dnešního pohledu jen tzv. studenou kuchyni, tedy nějaký ten utopenec, nakládanej karbanátek (mimochodem vynikající ne jako dnes), gothaj, opečenou sekanou či přinejlepším gulášek. Normální teplá kuchyně byla ve trojce, kde pivo (desítka) stálo o 30 hal více...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Roman Holoubek

čtvrtek, 29. srpen 2013
07:57

Roman Holoubek

to Chody: Souhlas, zbytečné používat tak silná slova. On Hroch to určitě s tou lůzou myslel nadneseně. A Chody má pravdu v tom, že IV. cenová skupina měla jen výrazně omezenou nabídku jídla. A aby bylo jasné kam jsem chodil já. Zpravidla do III. a výjimečně (hlavně na vandrech) do IV.


Méďa Béďa

čtvrtek, 29. srpen 2013
19:55

Méďa Béďa

to Chody: Proč tak silná slova? "Ve čtyřce hospodě putika pro lůzu". Pro estébácký a udavačský hovado asi chodila do čtyřek lůza. Ano, na vesnici měli ve čtyřkách jen ty utopence, ale ve městě to byly normální hospody, kde se vařilo a kam chodili lidi na obědy za pár kaček. Takže jestli někdo v této souvislosti píše o lůze, je to pro mne primitivní hovado.


hroch

čtvrtek, 29. srpen 2013
21:22

hroch

to Méďa Béďa: Ale trochu klidu v reakcích bo to páně medvídě chtělo.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

hroch

čtvrtek, 29. srpen 2013
21:20

hroch

to Méďa Béďa: Ne že bych hned nereagoval, já nebyl na mailu. Já byl vždy jen lůza a chodil do čtyřek, vyjímečně do trojek. Myslel jsem to nadneseně. Komunisti prostě udělali cenovou kategorii hospod tak aby zavřeli "lůze" hubu, že není draho a to že do těch čtyřek chodili dělníci, stidenti, ale taky inženýři, právníci atd s tou cenovou skupinou nemělo nic podobného. Jo moje chyba, že jsem nepoužil uvozovky.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 29. srpen 2013
23:31

Dan

to hroch: Já myslím že většina čtenářů i bez uvozovek pochopila, jak jste to myslel. Taky jsem patřil k té lůze a chodil převážně do čtyřek, občas trojek. Dvojku a jedničku jsem navštívil zcela vyjimečně, pracovně a to jsem nebyl estébák.
Byla to úplně jiná doba, myslím tedy ty věci kolem hospod a piva. Hospod bylo méně, nabídka byla ve stejných kategoriích velice podobná a dost záleželo na hostinském. Některé hospody i přes komunistický systém přerozdělování získaly jméno a byly něčím vyjimečné. Vzpomínám třeba na pravidelnou zastávku při cestě na Moravu, v hospodě "U Karlíka" ve Velké Bíteši. Tam bylo vždy plno a ten člověk zvládal obsluhu, vše si pamatoval a při účtování z hlavy spočítal každému cenu, která seděla do haléře...
Zvláštní vzpomínky jsou pak na období vojenských let. Tehdy měli lidi ke své hospodě a místnímu pivu bližší vztah než dnes.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Kejna

pátek, 30. srpen 2013
08:36

Kejna

to Méďa Béďa: do očí bys mu to ale neřek hrdino! to je zásadní problém Vás internetových weetečníků, máte pocit, že za klávesnící jste schovaní a můžete prskat svoje nadávky.
.. jo a hlavně nepiš, že "klidně ano", ta představa je totiž dost veselá


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

Skřítek

pátek, 30. srpen 2013
11:39

to Kejna: Vystihl jste to přesně, weetečníci jako Weetek, Pilgrim, teď už i Méďa Béďa a jemu podobní-to je elita našeho internetového národa a OSTUDA A ODPAD OPRAVDOVÉHO ČESKÉHO NÁRODA.


napsal(a): Skřítek (skritek(a)skritek.cz) [Odpovědět]

Chody

pátek, 30. srpen 2013
13:18

Chody

to Skřítek: Ach jo, nešlo by diskutovat k tématu a nechat ostatní na pokoji :-?


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Tchoř

pátek, 6. září 2013
00:00

to Chody:
Jo! Udělej s tím něco, diskuse typu "omezenej extrémista vs jeho oponenti" na tyto stránky opravdu nepatří. Dík!


napsal(a): Tchoř [Odpovědět]

tom

pátek, 30. srpen 2013
14:56

to Méďa Béďa:
zbytečný kecy zbytečnýho blbečka a ubožáka...


napsal(a): tom [Odpovědět]

Méďa Béďa

pátek, 30. srpen 2013
21:15

Méďa Béďa

to tom: Vyližte mně prdel, vy budovatelé kapitalismu, pro které jsou návštěvnící čtyřek lůza. Sem už nevlezu. Howgh.


Felčar

pátek, 30. srpen 2013
21:55

Felčar

to Méďa Béďa: S tímto krokem nelze než souhlasit, úroveň komentářů zde uveřejňovaných se tak nepochybně zvedne. Holt někteří zde diskutující díky naprosto lehce nabyté anonymitě mají neskutečnou touhu zařazovat do svého slovníku nepřeberné množství vulgarismů.


napsal(a): Felčar [Odpovědět]

Pivoj

sobota, 31. srpen 2013
11:40

to Felčar: A nejde jen o ty vulgarismy, u Weetka už jde i o syndrom nadřazenosti vůči zde ostatním diskutujícím, stejnou chorobou trpěl i Hitler a víme všichni jak to dopadlo. Weetek je dost nebezpečnej.


napsal(a): Pivoj (Pivoj(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Pivoj

sobota, 31. srpen 2013
11:36

to Méďa Béďa: Kéž by se takto rozsvítilo v hlavě ještě Pilgrimům, Rudolfům H. a Weetkům a všichni byste k 31.8. 2013 táhli do prdele! A od září by tu byl zase klid a mír. A hlavně, bylo by to zase o pivu!!!


napsal(a): Pivoj (Pivoj(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Tom

sobota, 31. srpen 2013
16:31

to Pivoj:
moje řeč, taky mě nebaví číst připitomělý nesmyslný rejpavý výplody chorých mozků.


napsal(a): Tom [Odpovědět]

Pivoj

sobota, 31. srpen 2013
19:00

to Tom: No, teď je jenom otázka, kolik lidí ještě bude muset Chody naštvat tím, že sem takový chorý Weetkovský mozky nechává publikovat. Až mu dojde, že je cosi schnilého na pivním infu, tak už bude možná pozdě. A paní Jana pak nebude mít komu si stěžovat na Vildu Ilgnera, protože kromě ní a samozvaného poloboha Weetka to nikdo nebude číst.


napsal(a): Pivoj (pivoj(a)seznam.cz) [Odpovědět]

pivo

sobota, 31. srpen 2013
20:39

pivo

to Tom: Tak tak, pokud se někomu nelíbí, že se úplně normálně bavíme o pivu a zdá se mu to tady moc SLUŠNÉ a má nutkání být sprostý a nadávat, no tak má naštěstí možnost jít na jiný web mezi sobě rovné sprosťáky a tam to všem natřít. Ale ne tady!!!


napsal(a): pivo [Odpovědět]

pivo

středa, 28. srpen 2013
21:35

pivo

to Pivař: Nejen úplatky hospodským, investice do vybavení jejich hospod, ale také sponzoring a reklama v tisku, TV - hlavně to jsou ty obrovské prachy, kvůli kterým se šidí pivo a které musí konzumenti v důsledku zaplatit. Je to zvrhlost!!! No ale moderní doba si to žádá. A proto piju pivo z pivovarů, které není tak vidět, které ale pivo nešidí. To si ovšem každý v hlavě musí srovnat sám, že.


napsal(a): pivo [Odpovědět]

pan Nohava

středa, 28. srpen 2013
22:22

pan Nohava

to pivo: "pivo" má pravdu, předsedo!!!
---------------------------------
Zpráva byla upravena 28.08.2013 ve 23:23:54


napsal(a): pan Nohava [Odpovědět]

Pivař

úterý, 3. září 2013
16:35

to pivo: Komentoval jsem to, že v hospodě stálo čepované pivo stejně jako lahváč v obchodě, ne cenu piva jako takovou...


napsal(a): Pivař [Odpovědět]

pivo

úterý, 3. září 2013
21:43

pivo

to Pivař: Ano, ve čtyřce stálo čepované stejně jako lahvové v obchodě, vím a nemám s tím problém. Jen jsem minule připojil svůj náhled, jak je to dnes.


napsal(a): pivo [Odpovědět]

Honza Svetpiva.cz

neděle, 1. září 2013
10:13

Honza Světpiva.cz

to Pivoj: Je hezky, jak se nektery nicky musi navazet do urcitych lidi. Texty jako by prebrane z jednoho webiku, kde se autor ostre navazi do tohoto webu... :)


kisutam

úterý, 3. září 2013
17:35

kisutam

to Pivoj: Vilda je nejlepší!


napsal(a): kisutam [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI