Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Rozzlobení hospodští: Zdražení piva bude katastrofa

Co se píše o pivovarech a pivu


Rozzlobení hospodští: Zdražení piva bude katastrofa

[středa, 7. říjen 2009]

Nazlobení jsou zástupci plzeňských hospod a pivovarů kvůli plánovanému zvyšování spotřební daně. Jedno z opatření, které je součástí takzvaného Janotova balíčku, totiž zdraží pivo i tvrdý alkohol. U zlatavého moku by mělo být navýšení ceny od nového roku padesát haléřů za půllitr.

To ale znamená, že hospody by musely zdražit minimálně o korunu. Bojím se, že lidi budou pít méně. Pro menší podnikatele to je katastrofální,“ říká majitel restaurace Na Libušíně Jiří Vitvera.

Podle něho si po posledním zdražení spousta hostů začala dávat o pivo méně. „A jestli se zdraží znovu, zase jedno uberou,“ doplňuje. Podobně to vidí i majitel několika plzeňských hospod Viktor Starý. „Je to špatné, hlavně vzhledem k tomu, v jaké době se nacházíme. Krize už takhle ubrala hospodám hosty a tohle situaci ještě zhorší,“ bojí se Starý.

Hospody budou vyčkávat

Jestli v případě, že zvýšení spotřební daně vstoupí v platnost, ve svých podnicích pivo zdraží, zatím neví. „V současné době konkurence stále narůstá. Zvyšovat cena se v podstatě nedá. Uvidíme, jak se to v příštím roce vyvine,“ sděluje. Podle provozního Šenku Na Parkánu Vojtěcha Palenčára bude většina hospod vyčkávat a hned od ledna nezdraží. „V prvních měsících si to asi nikdo nedovolí,“ dodává.

Nadšeni nejsou ani v plzeňských pivovarech

Plánovaný krok bude citelným zásahem pro celý český pivní průmysl. Naši cenovou politiku a vývoj cen bohužel nemůžeme dále komentovat s ohledem na platnou legislativu,“ vyjádřil se včera tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček. „Pro státní úředníky je nejjednodušší získat peníze na zvýšení cen alkoholu a cigaret. Ví, že lidi ze dne na den kouřit a pít nepřestanou,“ uvedl Petr Míč z pivovarského dvoru Purkmistr.

Cenu určují pivovary

Podle něj bude plzeňský minipivovar sledovat situaci na trhu. „Důležité bude, jak se zachovají velké pivovary, ty určují cenu. Myslím si ale, že hned od ledna skokově nezdražíme,“ dodává. Připouští ale, že vzhledem k cenám surovin a energií jsou náklady na hraně. Kdo rozhodně radost mít nebude, jsou pivaři. „Pamatuji se, že za mých let se říkalo, že která vláda zdraží pivo, padne. To ale dávno neplatí. Přijde mi, že se zdražuje pořád. Ale co se dá dělat. Pít pivo nepřestanu,“ konstatuje Plzeňan Josef.

Zdroj: Deník.cz | Autor: Ladislav Vaindl


Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

Dan

středa, 7. říjen 2009
15:15

Dan

Musím okomentovat část věty,
...že vzhledem k cenám surovin a energií jsou náklady na hraně...
Co se týká PU, tam určitě nemají náklady na hraně. Tu jejich pivní sodovku vyrobí za pár kaček a prodávají s neskutečným ziskem. Oni jsou ti, kdo takto pokřivili trh.
Změna daně může podle mne ublížit hlavně těm malým, tam to bude už asi opravdu na hraně.
Velcí na tom zase jen vydělají...

Jinak souhlas s Jardou. Proč tolik humbuku pro padesátník? Vždyť se zdražuje průběžně...
Osobně bych klidně platil víc. Ať začnou v Plzni vařit pivo jako bylo před pětadvaceti lety a můžou jít třeba na 40,- Kč


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Jan

středa, 7. říjen 2009
15:45

napsal(a): Jan [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
11:51


posted by: Inzerce

Dan

středa, 7. říjen 2009
16:00

Dan

to Jan:
No, to je snad lepší to ani nečíst :-(


napsal(a): Dan [Odpovědět]

siki

středa, 7. říjen 2009
20:40

siki

to Jan: Nejlepší jejich podnikatelská aktivita je tam pod číslem 246600 :-) :-)
---------------------------------
Zpráva byla upravena 07.10.2009 ve 20:40:37


napsal(a): siki [Odpovědět]

Jarda

středa, 7. říjen 2009
13:25

Jarda

No to jsou názory :o
1) Proč by museli hospody zdražit minimálně o korunu, pane Vitvero, když pivovary zdraží o padesátník? Když si na to zdražení nenarazíte marži, procenta Vám sice poklesnou, ale fakticky na tom budete stejně.
2) A co přitáhnout jiné hosty, pane Starý? Co když místo rychlokvašky Gambrinus v zahulené nálevně nabídnete dobré pivo v příjemném nekuřáckém prostředí? Místo vypítka, co si dá šest gambáčů a vykouří deset cigaret přijde normální chlap, dá si piva jen tři, ale přivede i ženu a děti, je z toho večeře, poháry...Nebo můžete začít točit pivo kvalitnější a tím o trochu dražší.
3) A jak jste přišel na to, že ho budou pít méně? Budou ho pít stejně, ale někde jinde. Hospodští to poznají a budou se muset začít víc snažit, ale pivovary už méně. Spíš že budou méně sudovat a víc lahvovat. Např. já dnes chodím do hospody jen vyjímečně. Vyloženě jen na výletech, kde si pokud možno na zahrádce dám nějaký ten regionál. Domů vozím ze služebek lahvové.
Minulý týden byli kamarádi v hospodě. V mém bydlišti to znamená převážně na Gambrinusu nebo Krušovicích za 18-22,-, v kuřárně, až na vyjímky s hracím automatem za zády. Já si v klidu a čistotě vychutnával Rohozec za 9,50. Kdo se měl lépe?
4) Pan Mareček, perla propagandy. Čeho se bojíte? Když prodáte nepivo za 20,- přesto, že je na soutoči výborné pivo za 16,- tak prodáte i za 21,-
5) Máte pravdu pane Míč, je to nejjednoduší. Ale je to to menší zlo a větší spravedlnost. Jednak alkohol a cigarety nejsou životní nutnost, nezdraží to nic jiného, na rozdíl např. od pohonných hmot a hlavně: Kdejaký nepřizpůsobivý, kdejaký sociální případ, všichni brečí a dluží, ale pijí a hulí bez omezení!
Také nemám žádnou radost ze zdražování, ale ty reakce na obyčejný padesátník navíc mi fakt přijdou dost nepřiměřené.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 07.10.2009 ve 14:22:02


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

gambrmen

středa, 7. říjen 2009
14:56

gambrmen

to Jarda: ...Nebo můžete začít točit pivo kvalitnější a tím o trochu dražší...
Ja bych spis rekl: Zacit tocit pivo kvalitnejsi a tim o trochu levnejsi. Jako napriklad zmena ktera zrejme (pevne doufam) probehne v mem oblibenem klubu kdy sortiment Svijany (11°, cerny special, kvasnicak) + G11° bude v nejblizsi dobe zmenen na sortiment Kouto (10°, 12° -snad nefiltrovane, cerny special) +Svijany11°. Takze kvalita urcite stoupne, a cena rozhodne nevzroste.


napsal(a): gambrmen [Odpovědět]

ladin

středa, 7. říjen 2009
13:25

Vetsina hospodskych se dobrovolne uvazala k odebirani urciteho mnozstvi piva po urcitou dobu. Nevite nekdo, jak jsou tyto smlouvy psany? Uz se z toho dokazal nekdo vyvlect, pri jednostranne zmene podminek, tedy pri zdrazeni? Napriklad u mobilnich operatoru je mozne vypovedet smlouvu (nic nedoplacet a nechat si uplatek- dotovany mobil), kdyz operator zdrazi.


napsal(a): ladin [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI