Oreon

ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Na kole okolo Nepomuka

Pivní cesty

verze pro tisk

Na nenáročný cyklistický výlet s minimálním převýšením jsme se vydali jedno letní sobotní odpoledne. A co cyklistovi zpříjemní cestování lépe než doušek zlatavého moku. Vyrážíme z domova (Vrčeň) po stezce Helenka do Kláštera pod Zelenou Horou do Nepomuka, kde naproti kostelu sv. Jana Nepomuckého byla nedávno otevřena Vinotéka U Magdalény (cca 6km). Vínu moc nerozumíme, ale na čepu tu má být pivo ze Žumberka.

Z výlohy vinotéky

Na čepu je jedenáctka, další piva by měla být k dispozici v PET, ale těch jsem si při té žízni nevšiml. Pivo dost pění, možná je to tím, že asi není kdovíjaká výtoč a chlazení je zapnuto až při naší objednávce. Celkově pivo není špatné, ale bohužel teplejší :( Asi nebudeme mít potřebu se tu příště stavět. Škoda.

Žumberk 11

Pokračujeme do kempu Nový Rybník (cca 4 km), který provozuje nepomucký Automotoklub a kde by měla být na čepu mj. piva Kapr 10 a Štika 11. Obojí světlá, v Čižicích u Bizona vařená (resp. "přeetiketovaná" - Bizon a Kameník?). Sortiment doplňuje tmavý Sumec. Všechna tato piva si můžete zakoupit v dárkovém balení i jednotlivě. Jsou uloženy v prosklené lednici společně se sortimentem bizoních piv.

Piva pro Nový Rybník

Koštujeme od každého čepovaného po třetince a musíme přiznat, že jedenáctka je o hodně lepší. Pro návštěvníky kempu se jistě jedná o příjemné zpestření pivní nabídky, kterou doplňujou produkty plzeňského giganta.

Štika

Kdybychom pokračovali dále, dojeli bychom do Žinkov, kde se nachází krásný zámek jako z pohádky (cca 4km), v jehož útrobách pamatuju restauraci Pasant, ale to už je těžká historie. V Žinkovech už jsme letos na kole byli a o pivovaru se tam již desetiletí jen mluví :( Vracíme se zpátky do Nepomuka. Nemůžeme přece vynechat Zlatou Krávu (cca 5 km) a zkontrolovat její kvalitu.

Pivovar Zlatá Kráva

Bohužel není na čepu desítka, která by v tomto horku přišla k chuti. Z ležáků je na čepu Plnotučná 12 a polotmavá Jiskra 13. Z ejlů pak YellowCow 12 s chutí do citronů a standardní Tractor IPA 14. Nepomucká piva potvrdila svou kvalitu a nasadila laťku dnešního výletu hodně vysoko. Osobně bych snad nemusel Jiskru, ale to je víceméně můj problém.

YellowCow

Na Zelenohorskou poštu je to co byste kamenem dohodili (cca 1 km). Cedule hlásá, že ve zdejší kavárně je na čepu pivo z malých pivovarů. Dnes je to místní Zlatá Kráva, kterou ze zřejmých důvodů vynecháváme a pivo od Šenkýřů ze Štáhlavic, konkrétně Lopata 10, které je také velmi dobré a při tónech rége by do Vás padalo jedno za druhým.

Vstup do kavárny

To už je ale čas sjet z kopce domů (cca 3,5 km), kde nás čeká poslední pivní zastávka. V Pivní prodejně Pod Zelenou Horou bývá pro kolemjdoucí o víkendech naraženo. Končíme tedy kvasnicovým Konradem IQ, který si z minipivovarskými ležáky rozhodně nezadá.

Doma

Tachometr ukazuje ujetých necelých dvacet příjemných kilometrů. Tenhle výlet zvládne každý, vždyť jsme se ani pořádně nezapotili...