Oreon

ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivní stezkou po Krkonoších

Co se píše o pivovarech a pivu

[čtvrtek, 21. červenec 2011]

Zajímavým cykloturistickým tipem může být takzvaná Pivní stezka se startem i cílem v turistickém centru západních Krkonoš.

Začátek je na Novém Světě, u hotelu Motejlek. Odtud vede přes Anenské údolí kolem sedačkové lanovky na Čertovu horu, přes řeku Mumlavu a po zelené k rozcestí na Ručičkách. Pokračuje se na Dvoračky, sjezdem do Sedla pod Dvoračkami a na Rezek.

Odtud Pivní trasa pokračuje stále po zelené. Za Hejlovem na rozcestí dojde ke změně, po fialové vlevo až na hlavní silnici u řeky Jizery. Dále opět vlevo a za Hradskem - leží vpravo za řekou - se dejte vpravo přes starý most. Po úzké silnici krátce vystoupáte a napojíte se na žlutou, která účastníky zavede ke zřícenině hradu Nístějka, postaveného ve 13., nejpozději ve 14. století.

Po prohlídce pokračujte dále po žluté. Kamenitá cesta není v dobrém stavu a kola možná z části povedete. Prudké stoupání však vzápětí vystřídá lepší cesta a výše můžete odbočit vpravo k Dykově skále - je značeno. Cestou pak, již mírným stoupáním, pokračujte až do Vysokého nad Jizerou.

Tady je možné zastavit se v místním Vlastivědném muzeu se zajímavými expozicemi, věnovanými místnímu divadlu, zdejšímu rodákovi Vincencu Kramářovi i lyžařství na Vysocku. Přes náměstí pak vede trasa přímo, kolem lyžařského areálu v Šachtách až do Pasek nad Jizerou. Zde lze navštívit Památník zapadlých vlastenců, který je věnovaný písmákovi a houslaři Věnceslavu Metelkovi. Zpět do výchozího bodu se jede po modré, takzvanou Planýrkou, až k rozcestí na Mýtě. Do centra Harrachova je pak jen kousek.

Délka trasy je 45 kilometrů s převýšením 865 metrů. Z mnoha míst poskytuje krásné výhledy do okolní krajiny, po cestě je i dostatek příležitostí k občerstvení. Podrobný popis naleznete na www. harrachov.cz

Zdroj: Krkonošký deník | Autor: Aleš Vaníček

Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

Jana

čtvrtek, 21. červenec 2011
22:08

Hm, trasa sice zajímavá (a náročná), ale co má společného s pivem?

napsal(a): Jana [Odpovědět]

Tchoř

09:07

to Narmer:
Naopak, Krakonoš tam moc nevládne, spíše Svijany a všudypřítomné velkohnusy.

napsal(a): Tchoř [Odpovědět]

Jana

10:05

to Narmer:
Tak jedině ten "doopravdický". Jinak, jak píše kolega Tchoř, vládnou tam Sviňany a chemičky. Ještě tak ten start a cíl, tam lze zajít do sklárny na dobré pivo. :D Ale je tam v sezóně pěkně narváno. A to jsme tam byli v pondělí (minulé).

napsal(a): Jana [Odpovědět]

Narmer

10:40

to Jana: To je docela smutnej příběh. Ještě že mě čeká druhý srpnový týden přímo ve stínu Krakonošova pivovarského komína :D

ICQ: 149095450

napsal(a): Narmer [Odpovědět]

Energetik

11:22

to Narmer: No jo, Krakonoš je spíš východní část Krkonoš a z takových těch středisek se stáhl úplně. Hodně je v podhůří ;)

napsal(a): Energetik [Odpovědět]

Jegorič

16:13

jegoric

to Energetik: V bufetu Na Rozcestí mezi Výrovkou, Rennerovkami a Liščí horou jsme před 14 dny narazili na polotmavého nefiltrovaného Kaštana z Rychnova nad Kněžnou, jinak je to na hřebenech nuda, nuda, šeď, šeď, převážně pod vlajkou předraženého Budvaru. V kiosku cestou podél Labe z centra Špindlu k dolní stanici lanovky na Medvědín zase hrdě inzerují "regionální pivo", kterým je Krakonoš světlý i tmavý.