Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Prazdroj odmítá úvahy o toleranci alkoholu u řidičů

Co se píše o pivovarech a pivu


Prazdroj odmítá úvahy o toleranci alkoholu u řidičů

[pátek, 18. duben 2008]

Alarmující statistiky za první tři měsíce letošního roku vykazují nárůst počtu opilých řidičů o 83 % oproti stejnému období loňského roku. Přesto se v médiích stále objevují myšlenky o změně zákona, který dnes stanoví nulovou toleranci obsahu alkoholu v krvi při řízení motorového vozidla tak, jak to platí v některých státech Evropy. Největší výrobce nejpopulárnějšího alkoholického nápoje v Česku však úvahy o změkčení tolerance pokládá za nebezpečné.

„Nevidíme jediný důvod pro to, aby se v tomto smyslu zákon změkčoval,“ říká manažer komunikace Plzeňského Prazdroje Marek Hlavica. „Jsme přesvědčeni, že i průmysl se může podílet na řešení tohoto společenského problému a současně hledat způsoby, jak negativním důsledkům nezodpovědného pití bránit. Veřejnost by měla vědět, že Prazdroj je jednoznačně pro nulu. Řidiči by neměli zodpovědnost vůči sobě samým a vůči svému okolí brát na lehkou váhu. Pokud pijete alkohol, na řízení motorového vozidla ani nepomýšlejte,“ zdůrazňuje Hlavica.

Plzeňský Prazdroj je zakládajícím členem Iniciativy odpovědných pivovarů, která stanoví pravidla samoregulace reklamy pro výrobce alkoholu a iniciuje osvětové kampaně. Sám pak podporuje unikátní službu Promile INFO, která přispívá k zodpovědné konzumaci alkoholu a díky které mohou zejména řidiči mít alkohol pod kontrolou. Poskytuje totiž orientační informaci o aktuální hladině alkoholu v krvi a o čase, kdy může řidič bezpečně zasednout za volant. Službu je samozřejmě také možné využít ke zjištění tzv. zbytkového alkoholu v krvi. Promile INFO je dostupná přes SMS zprávy, WAP nebo internet a více než dva roky ji provozuje nezisková organizace SANANIM. Česká republika a Finsko jsou zatím první země v Evropě, kde podobná služba funguje.

Zdroj: Tisková zpráva Plzeňského Prazdroje

[SABMiller] 14:47 [permalink] [reaguj]


Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

Jarda

pondělí, 21. duben 2008
21:50

Jarda

Ludwigu,
jsem bývalý hóóódně aktivní motorkář, současný řidič auta (ca. 4000 km/měsíc), o víkendu cyklista a denodenní chodec, tak nevím jak jinak uvažovat než prakticky. A příklad, který dáváš, je přesně argument proti názorům jako máš ty! Pokud bude ta barbína na limitu a ještě způsobí nehodu, proč dávat dýchnout i druhému? A pivo nepotřebuji, ale potřebuji svobodnou volbu. V nesmyslných zákazech a omezování fakt žádnou prevenci nevidím. Dal jsem případ do absurdna dotažených příkladů dědů, žen, kamioňáků. Ještě jeden z praxe. Na silnici, kde projedou stovky až tisíce aut denně, se stane vážná nehoda a za měsíc druhá. Prokazatelně ji způsobí debil, o kterém se ví jak jezdí a že jen velkou náhodou se dosud nic nestalo. Přesto se zde preventivně omezí rychlost na 70 a dá zákaz předjíždění. Pak jedeš kilometry za traktorem nebo dědulou, co jezdí vždy o 10 míň než může. Nejen že se tvoří fronty, ale ihned po ukončení omezení nadrženci vyrazí hlava nehlava a bezpečnost je paradoxně horší. Jinak konkrétní příklad z úseku Kladno-Buštěhrad. Jinak reakce zpomalují dále : poslouchání rádia, hovor se spolujezdcem, hlídání děcka, zapalování cigára, pozorování okolí atd. atd. všechno zakážeš ?


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

siki

pondělí, 21. duben 2008
18:02

siki

to MirEgg: Jo, taky to tak řešim, škoda ale, že ještě nevymysleli nealku rum:-)


napsal(a): siki [Odpovědět]

MirEgg

pondělí, 21. duben 2008
12:30

MirEgg

Proto pro jistotu přežiju nealko pivo, když vím, že pojedu :-)


napsal(a): MirEgg [Odpovědět]

Ludwig

pondělí, 21. duben 2008
12:14

Ludwig

Zij a nech zit.. kdyz si nekdo mysli ze pred rizenim auta to pivo proste potrebuje.. ja mu to neberu.
Nejsem taky zadny JUDr. ale jednu vec si tady nekteri lidi neuvedomuji:Bouracka vlastni/nevlastni vinou..
Dam si 1 desitku, pojedu zcela strizlivej s 0,2-0,3 °% po silnici, kde to do me napali ozrala barbina s 0,5°%.. Ja skoncim nadosmrti ochrnutej, prace neschopnej, a pojistovna, misto aby zacla platit se me vysmeje, protoze kazdej soudce me vyslovi "SPOLUUCAST" "Kdybyte nejel pod vlivem alkoholu, mohl jste tu nehodu odvratit" (Vim, je to blbost, ale vysvetlete to soudum!) 0,3°% proste neni 0,0°%..!!!
Asi tady moc z Vas na motorce nejezdi.. Motorkari uvazujou totiz asi trochu jinak.
Presto Vam preju vsem hodne KM bez nehod!


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

Adsense

21. listopad 2024
12:15


posted by: Inzerce

MirEgg

pondělí, 21. duben 2008
09:17

MirEgg

Nevím jak to odbouráváte vy, ale mít po desítce za hodinu 0,4 °% to jste všichni třicetikiloví rachitici, ne? :-) Nedávno to v telce zkoušeli asi na pěti lidech, plechová devítka G, borec padesátník byl na nule za 20 minut, mladík za 30, nejhorší ženská za 75 minut, měřili to policajti (zkusím to někde najít). Také panuje obecná tolerance 0,1 - 0,2 °%, protože než tě dovezou na krev, jsi na nule :-)


napsal(a): MirEgg [Odpovědět]

Roman Holoubek

pondělí, 21. duben 2008
08:36

Roman Holoubek

Souhlas s Jardou - jen bych to přizpůsobil zbytku Evropy - tj. nabouráš-li vlastnní vinou a je ti naměřen jakýkoli alkohol - tedy i 0,1 promile - pak jsi potrestán přísněji.

PS: jako cyklista bych uvítal zvýšenou míru tolerance hladiny alkoholu. Na kole se nejede tak rychle a tudíž i lehce zpomalená reakce je srovnatelná s vyšší rychlostí v autě s méně zpomalenou reakcí. Navíc se alkohol při sportu velmi rychle odbourá a ani se jej tolik nedostane do krve.
Ale aby bylo jasno - nepodporuji alkohol za volantem v té míře, že už jde vážně o ohrožování - tj. cca nad 0,5 promile.

PPS: vezmu-li pravidla silničního provozu striktně, pak účastník silničního provozu musí mít 0 promile alkoholu - účastník je v tomto případě i chodec. Takže z hospody rovnou do dveří taxíku a z taxíku rovnou do dveří bytu - žádný pohyb po chodníku notabene přechod přes cestu, máte-li v sobě jedno pivo :-)


Jarda

neděle, 20. duben 2008
21:19

Jarda

Nesouhlas se Sikim! Kdo dnes sedne za volant např. s 1 promile, ten pojede ať je limit jakýkoliv. Tolerancí by se ulevilo jen slušným a zodpovědným, např. co si dají 1-2 desítky k obědu a tak za hodinku jedou a mají tak ca.0,3-0,4. A ti rozhodně nebourají. Prostě větší toleranci, ale pak o to větší tresty za nedodržení. Třeba 0,3 v pořádku, do 0,5 1000,- Kč bez bodů a počkej si hodinku, než pojedeš dál, nad 0,5 10 000,- a řidičák na rok pryč a nad 1,0 do basy, to už je skoro pokus o vraždu. A proč má většina Evropy povoleno a my nulu? Protože stejně jako ostatní s nulou, tj. východ, Balkán, tu není profi přístup policie! Jen zbytečná represe a zjednodušování si práce. Viz předchozí příklad s barbínou. A Ludwig? Člověk má být zodpovědný za své jednání a nikdo nemá právo tě omezovat stylem, že jiný udělá chybu a ty to odneseš preventivně. Spoustu žen pořádně nezaparkuje, zakážeš řídit ženám? A co dědové v klobouku na velikonoce? Fajn, zákaz jízdy. Kamióňáci? Paka co maj přednost všude, protože jsou větší, O.K. zákaz. A vůbec, zákaz jezdit, kdo nejezdí, nebourá. Přehnané? Vůbec ne, to je uvažování lidí jako ty, jen v bledě modrém.


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

Ludwig

neděle, 20. duben 2008
00:01

Ludwig

Don't drink & drive!
Ano skoro po cele zapadni evrope je 0,3 nebo 0,5 promile povoleno, tady v Nemecku to bylo donedavna jeste 0,8! (ale nedavno to snizili na 0,5)
Jenze na druhou stranu: Za Franca Josefa nevim, ale za Masaryka, za Adolfa :o , za Gottwalda, za Husaka i za Havla bylo vzdy 0,0 °%.. tak proc by najednou meli neco menit?
Mluvim jako biker, i jako pivar, co denne par kousku piva vypije, jenze napred zaparkuju motorku v garazi, nez si dam jedno ci osm!
Problem je v tom, ze kdyz nejaka 18ti leta bulimicka modelka- ridicka , co za posledni 2 dny snedla pul jogurtu, ktera si vypujci tatinkuv bavorak, a neni zvykla pit tak ta vypije jednu 10° a je tak nametena ze ani na cestu nevidi. Jasne ze mnozi z nas (chlapu) by dokazali jiste uridit auto i motorku i po 10ti pivech.. jenze to je zakazany.
Alkohol za volant nepatri, to si myslim ja!


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

sobota, 19. duben 2008
23:15

Michal má pravdu. Jedno pivo před jízdou je buzerace. Víc je ohrožování. Ale za tím jedním si stojím. A ten, kdo se po jednom za volantem necítí, tak jezdit nemusí. Osobně mi nedělá problém i víc, ale zastavme se u té jedné desítky a řekněme si - Proč ne!!!


napsal(a): [Odpovědět]

Michal

sobota, 19. duben 2008
20:52

Michal

Po jednom pivu se nic nestane, reakce snížený nejsou, a jestli jo, tak o takovej kousíček, že to je zanedbatelný, a ten kdo si sedne za volant po třech pivech si tam sedne tak jako tak a nějakej limit bude mít u (_._) :)


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

siki

sobota, 19. duben 2008
18:53

siki

Já bych nepovolil nic. Teď je absolutní zákaz alkoholu a hodně lidí si to pivko dá. Povolíme 0,5 a ti, co teď jezdili s jedním pivem začnou jezdit se třema. To, že to mají v půlce Evropy neznamená, že to musíme mít taky. Mrkněte na severské státy. Tam je pomalu nemožné ten alkohol vůbec sehnat...A u nás by se pouštěl za volant?


napsal(a): siki [Odpovědět]

Michal

pátek, 18. duben 2008
16:50

Michal

Já bych byl pro těch 0,5, jak řiká Jarda. Jedno pivo a myslim si, že to je v pohodě.

Taky mi tak napadlo, že když je Prazdroj takhle proti, jestli mu neklesá prodej Birrelu :)


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

Jarda

pátek, 18. duben 2008
15:21

Jarda

Ano, větší toleranci a zároveň o to tvrdší postih za překročení. Nehody nezpůsobují nebožáci s 1-2 desítkami k jídlu a tedy ca. 0,3-0,5 promile. Ti jen plní výkaz práce policistů a zjednodušují jim vyšetřování. Naprala to do tebe zezadu nablblá barbína, protože se vykecávala s pokémonem a nekoukala na semafor? Dostateš dýchnout, máš ubohých 0,2 a vyšetřování je u konce. Ti, co bourají mají obvykle kolem jedné a víc a ty budou chlastat ať je limit jakýkoliv.


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

Chody

pátek, 18. duben 2008
14:49

Chody

A to já jsem pro toleranci alkoholu př. v podobě cca jedné desítky. Proč ne? Nulová tolerance je absurdní ...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI