Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Budou Svijany všude?

Co Vy na to a jiné názory


verze pro tisk

Budou Svijany všude?

Budou Svijany všude?[p192]

Sláva, už i do každodenně dojezdového okolí mého bydliště dorazilo do hospod pivo - jmenovitě Svijany. Ano v Blovicích a v Nepomuku je na čepu severočeské pivečko a buďme za to rádi.

Otázkou ovšem zůstává, proč zrovna Svijany. Jistě jedná se o velmi dobré pivo, ale nezdá se Vám, že z tohoto regionálu, který byl vzat smrtce z lopaty, se pomalu stává, co se dostupnosti týká, druhý Gambrinus? Proč některý hostinský nevezme třeba Strakonice, které se do našeho kraje běžně zaváží v lahvích a jistě by nebyl problém v zásobování sudy. Protože hostinští jsou poserové! Bojí se plzeňského pivovaru, bojí se konzumentů, vždyť jsou na géčko zvyklí, bojí se a nic nezkusí.


V tomto musím vzdát prvním dvěma vlaštovkám hold. I když ono točit Svijany dnes není žádná bůhvíjaká odvaha. Pověst již možná předchází vlastní pivo. Co udělá s chutí, hlavně Mázu, zásobování celé republiky a s tím související rozšiřování výroby?

A nebude se v budoucnu tato zavedená značka původně malinkého regionálního pivovárku hodit do krámu nějakému velkému, klíčovému hráči na trhu? Budou nakonec Svijany patřit pod křídla SABMilleru, Heinekenu, který stále loví v českých vodách, či skončí opět v jedné skupině se Staropramenem, který se jim již jednou stal málem osudným?

Nepřeji jim ani jedno, nepřeji jim ani změnu chuti pod taktovkou českého vedení, nepřeji jim nic zlého, ale osobně u mě ztratily punc vyjimečnosti, což pivu (alespoň u mne) dodává pár bodů navíc. Pokud je tedy jiné dobré pivo, nemají Svijany šanci. Pokud jsou Svijany, nemá šanci gigant. Pokud je jen gigant, nemám šanci já ...



[Richard Chodora] [Zobrazeno 18728x] [16. prosinec 2007]
[Glosy] [comments: 77] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

DanP

sobota, 4. duben 2015
20:54

DanP

Jsem rád, že se mi potvrdilo, co jsem si myslel. Fanoušci Svijan jsou na mne naštvaný, když říkám, že se už Svijany nedají pít. Gambáč nepiji již hodně dlouho, to se fakt nedá. Někdy mi přijde, že všechny naše piva mají teď takovou chuť, jako před mnoha lety, když jsem byl v cizině a bylo tam jen takové těžké, mrtvé pivo a já se těšil na to naše svěží pivo, jako křen. Existuje ještě u nás takové pivo, jako bylo dřív a které to je?


napsal(a): DanP [Odpovědět]

myšák

pondělí, 19. srpen 2013
13:41

Když jsem před nějakýma třemi lety objevil v prodeji Svijany, byl jsem nadšením bez sebe. Pamatoval jsem si je ještě z doby, kdy se objevoval jenom kolem Mnichova Hradiště a dál skoro nikde.Bývalo to naprosto úžasné pivo. Tak jsem ho koupil basu desítky, bylo to dobré pivo na letní horký den když člověk musí udělat nějakou práci venku a otevře si k tomu pivo.A ta silnější piva ze Svijan, no paráda.Ale asi tak po roce nadšené konzumace se s ním něco přihodilo a ze dne na den se z toho staly patoky.Desítka je jako voda ze které po otevření flašky vyleze jakýsi útvar připomínající exkrement barvy špinavého pěnového polystyrénu a po vypití maximálně pálí žáha.A Máz je ještě horší.Zkrátka,Svijany mi nesmí do domu.To už je daleko lepší ten opovrhovaný Gambáč.


napsal(a): myšák [Odpovědět]

Adsense

20. duben 2024
00:42


posted by: Inzerce

Dan

pondělí, 19. srpen 2013
15:33

Dan

to myšák: Zvláštní je, že se tu skoro v pravidelných intervalech objevují takovéto příspěvky.
I když mnoho příznivců Svijan si stěžuje na klesající kvalitu, tak rozhodně není pravda, že se Svijany zhoršily ze dne na den a srovnání s Ghnusem je už vážně úplně mimo.
Ať jsou Svijany jaké jsou, použití HGB a dosycování se na nich podepsalo, tak je to proti Gh stále pitelné a slušné pivo. Né že bych ho extra vyhledával, ale když někam přijedu a chci si zajít na pivo, tak se Svijany problém nemám. Nejlepší je samozřejmě kvasničák. Pokud je ale v místě jen Gh, tak si dám raději vodu...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Méďa Béďa

pondělí, 19. srpen 2013
19:11

Méďa Béďa

to Dan: Tak nevím, u nás v hospodě mívali jen Gambrihnus, když cca před 4 léty přidali Máz, přešel jsem na něj, a před časem jsem tam přestal chodit úplně a raději si dovezu PETKu z Únětic, Chýně, Berouna, Jinců, Zichovce...


Dan

pondělí, 19. srpen 2013
22:51

Dan

to Méďa Béďa: Tak samozřejmě, Únětice (právě si na nich pochutnávám) a podobná piva, to je proti Mázu úplně jiná liga.
Já to myslel tak, že přecijenom proti Ghnusu jsou Svijany stále ještě pivem, které se vypít dá. Ale v dnešní době už není důvod ho vyhledávat, když je tolik dobrých piv. Svijany Máze jsem zkusil nedávno v lahvové podobě a byla to katastrofa. Bylo to neskutečně přesycené a nesrovnatelně horší, než tomu bylo dříve. Točené se přežít dají, ale to je vše. Kvasničák stále ujde, protože je to "primární" pivo, tedy nezasažené ředěním...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Jardel

úterý, 20. srpen 2013
12:23

Jardel

to Dan: Na mne to působí jak dilema z posledního skauta, zda-li chci raději pěstí do břicha nebo do obličeje. Svijany se vypít dají, ale to se dá vypít i to gambo - nevyhledávám ani jedno. Alternativ je v dnešní době mnoho a dávat si to jen proto, že to je menší zlo? ee


napsal(a): Jardel [Odpovědět]

Barma jon

neděle, 30. červen 2013
12:27

Svijany šli dolů s kvalitou, oni navaří silné pivo a pak to ředí vodou, na pitelnosti je to znát, tetrahop je kapitola sama pro sebe... dříve vyhledávané pivo, dnes když vidím ceduli Svijany tak si říkám..sch jo..


napsal(a): Barma jon [Odpovědět]

JardaK

středa, 5. červen 2013
18:10

JardaK

Chosse Liquere, Standa:
Zásadní problém je, že Svijany nám už prostě zevšedněli. To ostatní čeho se chytáte je papouškování tendenčních keců a vůbec bych se nedivil, kdyby jste byli obchodními zástupci PU :ble:
I když mám jiné favority, pořád je Máz pivo, narozdíl od nudných jedenáctek Gambrinus Excelent, Krušovice Mušketýr, Staropramen, Braník a další.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 05.06.2013 ve 18:11:58


napsal(a): JardaK [Odpovědět]

Chody

středa, 5. červen 2013
19:00

Chody

to JardaK: Asi se budu opakovat, ale proč všechna vyjmenovaná piva piješ :-?


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

JardaK

čtvrtek, 6. červen 2013
15:44

JardaK

to Chody:
A kdo říká, že je piju :-? To, že jedno koupím, když změní etiketu, nebo že někde na návštěvě nemám jinou možnost, to není běžné pití.


napsal(a): JardaK [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 6. červen 2013
21:15

Chody

to JardaK: OK, já takový přehled o gigantech nemám


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Bierkerl

středa, 5. červen 2013
21:17

to JardaK: Zevšedněly se píše tvrdé Y. A nezevšedněly, jen zhnusněly.


napsal(a): Bierkerl [Odpovědět]

yerka

čtvrtek, 6. červen 2013
16:02

yerka

to Bierkerl: Obávám se, že je to tak (ne to Y, ale ty Svijany), byl jsem z nich v r. 2004 nadšený, když jsem přijel do Českého Ráje a asi do r. 2009 mi to vydrželo /točili je pak i v mém bydlišti/. Ale v posledmích cca 2 letech občas vyzkouším vzorek točený či lahvový a nechutná a nechutná....


napsal(a): yerka [Odpovědět]

Méďa Béďa

čtvrtek, 6. červen 2013
16:50

Méďa Béďa

to yerka: Přesně tak... Lahvovému se vyhýbám už dlouho, občas si dám točené, anžto u nás v hospodě mají jen Gambrihnus a Máz, takže volím menší zlo... Ale raději si dovezu PETky z Chýně na zádech na kole ;).


Pivař

čtvrtek, 6. červen 2013
18:47

to JardaK: Jde o to, že tendenčních keců je plno i v komentářích na PI. Pivo prostě není kategorie, která by nechala lidi klidnými a každý si bude hájit to své i když ho budou ostatní hanět ať už tendenčně nebo spravedlivě (třeba ta kolísavá kvalita Krákory ;)... Ale není skvělé, že si každý prostě může najít to svoje? Každému přece chutná něco jiného a to, že nemusí mít nastaveny chuťové buňky stejně jako většina diskutujících přeci nic neznamená. Pořád si myslím, že tato nudná a zde vysmívaná piva jsou lepší než většina piv produkovaných v zahraničí (samozřejmě pokud se bavíme pouze o ležácích - teď myslím stylem, ne legislativně)..


napsal(a): Pivař [Odpovědět]

Standa

pondělí, 3. červen 2013
09:57

Kvalita již není u tohoto piva tak zřejmá.
http://pivnistamgast.blog.cz/1305/nebezpecna-drzost-pivovaru-svijany


napsal(a): Standa (dupunato(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Chosse Liquere

pondělí, 3. červen 2013
17:41

to Standa: Ano, zastávám podobný názor ať už kvůli HGB pročež již nepiju Svijany, Rohozec, Primátor...nebo Mykotoxiny a Tetrahop. Hanba jim.
Když Svijany začínali tak šli a chutnali, ale dávno už to není pivo dobré.


napsal(a): Chosse Liquere (anahaqua(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Sekal

pondělí, 3. červen 2013
22:25

Sekal

to Standa: Představa, že nějaké dotace zajistí nezávislost laboratorních testů, je mylná. Zhruba podobně, jako že koncesionářské poplatky zajistí nezávislost České TV.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

diver1980

středa, 3. červenec 2013
15:43

to Standa: to jste mě opravdu šokoval! že mají takovou drzost :( smutné


napsal(a): diver1980 (diver1980(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Dan

středa, 3. červenec 2013
20:34

Dan

to diver1980: Opravdu jste šokován obsahem článku, který není ani nikým podepsán a je plný zavádějících informací?


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Martin

pondělí, 5. listopad 2012
09:04

Je to ŠMAKULÁDA


napsal(a): Martin (lecba.neklidem(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Petr F

neděle, 4. listopad 2012
16:36

Já už se o pivo příliš nezajímám ale kdo dává do piva sračky jako např. izoextrakt který je v některých státech veden jako karciogenní tak to prostě pít nebudu. Když přidám hromady cukru jako v případě Rohozce tak tohle pivo, když jsem to naposledy pil, jsem vrátil a už si to vícekrát dávat nebudu.


napsal(a): Petr F [Odpovědět]

Bakalář

neděle, 4. listopad 2012
13:18

Bakalář

Stejně tomu je tak unás v Rakovníku, dříve byl Máz výbornej a k dostání pouze v jedné hospodě, teď je hospod s Mázem na čepu už více než 5 pokud se nepletu a Máz je totálně bez chuti, prostě jako obarvená voda ::cry


napsal(a): Bakalář [Odpovědět]

Martin

neděle, 4. listopad 2012
13:05

nezbývá než souhlasit


napsal(a): Martin (lecba.neklidem(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Milan

sobota, 3. listopad 2012
11:39

Milan

Jsou všude a jsou už hnusný


napsal(a): Milan [Odpovědět]

Thomas

středa, 10. únor 2010
13:40

NEchapu, prece jen ten uspech neni dan samo sebou. Skutecne za tu cenu co se prodavaji jsou svijany asi nejlepsi pivo vubec. PRoto si je dam vzdycky radeji nez nejake gambrihnusy, staroprameny nebo cokoliv jineho. Verim ze do dvou let budou v cele republice s vystavem 500000 Hl


napsal(a): Thomas [Odpovědět]

LiborP

středa, 10. únor 2010
14:22

LiborP

to Thomas:
No je to asi tak, že většina regionálních pivovarů byla stavěna s určitým záměrem či předpokladem, což je cca 200 tisíc hl za rok. Pokud tuto kapacitu překračují, tak je to za cenu nesmírných investic nebo technologických triků. Bohužel neznám případ, kdy se preferuje první uvedená možnost:(


napsal(a): LiborP [Odpovědět]

Dan

středa, 10. únor 2010
14:24

Dan

to Thomas:
Otázka je, jak budou potom Svijany chutnat?
Ano, zatím jsou v porovnání s nepivy z velkých chemiček, lepší volbou.
Kvalita víceméně klesá se vzrůstajícím výstavem. Už teď vzpomínáme, jaký byl Máz před třemi roky...:(


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Trhac

úterý, 9. únor 2010
21:56

Trhac

Abych se taky vyjádřil, tak Svijany byli nějaké 2-3roky pro mě opravdu top pivo, které nemělo konkurenci...doteď vzpomínám jak jsem si i na desítce u Rokytky pochutnával víc, než na dnešním Mázu...co se dá dělat, holt daň za dostupnost je i kus kvality...pořád si je dám celkem s chutí, ale už je moc nevyhledávám, zvlášť proto, že všude je na čepu hlavně máz a ten už fakt není nic moc...pořád jsou ale Svijany na svojí celkem slušné úrovni - pokud je člověk nedostane fakt špatně ošetřené, tak nezklamou....jinak co se jedenáctek týče, tak můj současnej favorit je rozhodně Skaláček z Rohozce, ten je fakt bezkonkurenční :) , tak jen doufám, že nedopadne podobně jako Máz...


ICQ: 276990904

napsal(a): Trhac [Odpovědět]

Jarda

úterý, 9. únor 2010
19:26

to Sekal:
No jo, Rohozec, to je jiná písnička. U toho se mi už dlouho nestalo, abych si nepochutnal. V lednu jsem byl čtyři dny v Rokytnici nad Jizerou a to byl průplach trubek :)
To Chody, to hroch:
Stabilizátor pěny mi vadí z principu, prostě taková chemie do piva nepatří. Ale že by se to projevilo na chuti? Navíc Svijany nijak pohlednou a trvanlivou pěnu nemívali ani v době největší slávy, tak nevím. Svijanské pivo má svoji charakteristickou chuť, bez ohledu na typ, tedy s vyjímkou Rytíře, tam není. Někdo to může brát jako pachuť, vzpomínáte např. na charakteristickou kovovou chuť olivětínského Opata? Ale že by to byla chuť nějakého chemického přídavku? No nevím. Co na to zdejší profíci?


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

hroch

středa, 10. únor 2010
07:34

hroch

to Jarda:
V pivovarnictví používaný stabilizátor pěny bývá triethylcitrát, upravený výtažek chmele, E1505, na etiketách udávaný jako chmelové produkty. Podle literatury se jedná o výrobek z chmele vyrobený izomerací- izo-alfa-hořké kyseliny, které normálně vznikají při dlouhém chmelovaru z alfa-hořkých kyselin. Takže se s tímto přídavkem můžeme setkat v menší nebo větší míře u všech pivovarů, které používají tlakový chmelovar a tím zkracují dobu chmelovaru. Tuhle pachuť svijany neměli (nebo byla nepatrná) před takovými třemi lety. Nejde o to aby pěna byla hezká, ale aby dlouhu vydržela na pivu. To je vidět u mázu, když se natočí trochu ze snahou aby pěna vypadala, pustí se kohout trochu víc ne přiškrcenej tak ti ve sklenici zůstane pěna i přes půl hodiny po celé ploše sklenice.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Jarda

pondělí, 8. únor 2010
18:44

Je pravda, že z 11° Mázu se stává masová produkce a člověk na něj narazí až nebezpečně často, já naposledy v Jeseníkách, obec Branná. Také trochu cítím, že už to není to co dříve, zejména v lahvové podobě. Ale i tak rád uznávám, že točené je přes pokles a masovost stále velmi, velmi dobré pivo a níže uvedené příspěvky jsou dosti přehnané. Např. příspěvek BCH "Máz se už poměrně blízko podobá Gambrihnusu" no to je fakt přehnané! Takovou krávovinu bych neřekl ani poté, co bych pivem zapil krupicovou kaši s kakaem.


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

BCH

pondělí, 8. únor 2010
20:27

BCH

to Jarda: No měl jsem točený 11% Máz naposledy před cca rokem v jednom našem baru, kde je na soutoči s Gambrihnusem, tak se možná omylem stalo, že mně obluha omylem natočila Gambrihnus (protože až moc se to G podobalo). Chystám se tam koštnout Svijany, znovu (možná už tuto sobotu), tak uvidím. Žádnou kvalitu však nečekám.


napsal(a): BCH [Odpovědět]

Sekal

pondělí, 8. únor 2010
20:54

Sekal

to Jarda: Já jsem jej měl naposledy někdy na podzim - měl jsem na výběr Gh a Máz na Jičínsku. Pil jsem celý víkend Máz, už mi lezl nosem, když jsem si pak v Turnově dal Rohozec, mé chuťové buňky zaplesaly.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Chody

pondělí, 8. únor 2010
21:36

Chody

to Jarda:
Právě jsem měl dnes jeden Máz, jako druhé jsem si dal radši Kofolu :(


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

hroch

úterý, 9. únor 2010
08:45

hroch

to Chody:
V mázu je strašně cítit umělá nasládlost dána nadměrném použitím stabilizátoru pěny. jak jsem již psal u sudového kláštera(koupeného cca 20.1.10- tedy nekláštera) kde ta chuť byla taky velmi výrazná. Chuť při odtočeném sudu po delší době narážení téměř zmizí. Stejně tak u Svijan-když narazíš na hospodu kde jich moc nevytočí, ale starají se o trubky, svijany z poslední třetiny sudu budou mnohem více pitelné než hned po naražení. Svijany u sebe v hospodě jen trochu ochutnám, když jsem někde na obědě tak si malé pivo dám, někdy na lyžích, ale zvláštní požitek z nich už nemám. Ale teď na lyžích v hospodě došel sud Svijan a tak jsem byl nucen vypít PU a pořád pachuť stabilizátoru pěny u Svijan je míň odrazující než ty nepřirozené pachutě, které jsem cítil z "našeho prémiového" piva. O Ghnusu se nebude radši bavit-tam snad jen GExcelent pozbívá pachutí ale též chutí.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Pepa Král

pondělí, 8. únor 2010
15:15

a já zase musím říct,že v pivovarský hospodě ve Svijanech jsou největší šmejdi co jsem kdy potkal,bohužel nám to potvrdilo mnoho místních starousedlíků. Dvakrát nás z hospody vyrazili a to považte kolem 20. hod. s tím, že už je málo hostů( bylo to na přelomu července a srpna,slunce krásně svítilo)přitom jen na zahrádce jsem napočítal 27!!!!!!lidí!!! A to jsem nekoukal do putiky..Tak takhle se to dělá pane majiteli??? Děkuji nechci,doufám,že jsem odradil alespoň sto Vašich potenciálních návštěvníků.


napsal(a): Pepa Král [Odpovědět]

jsem ze svijan

čtvrtek, 29. duben 2010
22:20

to Pepa Král: naprostá pravda od dob kdy se rozloučil s hospodou ve Svijanech pan Rezler,to tam stojí za prd,novej pan majitel mam dojem že nějakej němčour si tam ztoho udělal podnik do kteryho si tak akorát vozí autobusy turistů z německa. Hlavně tuto prokletou hospodu nespojujte s pivovarem Svijany to by byla ostuda


napsal(a): jsem ze svijan [Odpovědět]

Dan

úterý, 19. leden 2010
23:57

Dan

Taky se musím přidat s negativním hodnocením Svijan. Né všechno, ale Máz se hóódně zhoršil. A jaké to bylo dobré pivo, vonící a k dalšímu napití povzbuzující...
Bohužel, jestli to takhle půjde dál, tan ten gambrihnus dožene ::cry No hold víc něž na pivě, záleží na růstu růstu...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

BCH

úterý, 19. leden 2010
20:25

BCH

Svijany už dneska opravdu nejsou žádnou výhrou (v roce 2007 to ještě byla malá výhra). Máz se už poměrně blízko podobá Gambrihnusu, takže není o co stát. Máz už dnes chutná pouze nejmenované straně přátel (Strana přátel piva), která ho už tradičně a ze setrvačnosti oceňuje jako nejlepší jedenáctkou v ČR...


napsal(a): BCH [Odpovědět]

tomaš

úterý, 19. leden 2010
19:53

tomáš

Svijany už dávno nejsou co byly-prodej na ukor kvality a to nemluvím jenom za sebe, ale to mě potvrdily i zmámí. Já ted piji rychtáře a poličku nic víc tu poblíž nemáme.


napsal(a): tomaš [Odpovědět]

siki

úterý, 19. leden 2010
15:43

siki

Moje řeč, výčepní se bojí vzít něco "jiného a neznámého" a běžný pivař se to zase bojí ochutnat.... A tak když mezi mnou a cizími lidmi dojde na debatu o pivu, tak jediné, co znají (a kupují) je G/PU/S/K (čest vyjímkám) a když si chtějí na něčem "pochutnat" a koupit si něco svátečně, pak je to Bernard nebo Svijany. To jsou v očích pivaře malé, nezávislé pivovary.... A že v obchodě u nás je vedle Svijan a Bernarda třeba i Chodovar? Nemá reklamu, nikde se netočí, nikdo ho nezná, tak to přece musí být nějaký patok, ne? Do hospody si chodím pro točené s dvoulitrovou lahví s patentním uzávěrem a vždy, když někam přijdu, hned všichni:"hele, to máš od Svijan, ne?". Když jim řeknu, že je to od Kozlíčka z Horních Dubenek, koukají na mě jak na debila:-) Jinak nic proti Svijanům, sám si rád dám Knížete/Kněžnu/Barona, ke Kvasničákovi se bohužel nedostanu....


napsal(a): siki [Odpovědět]

Luky

úterý, 19. leden 2010
14:44

Luky

Velmi výstižný článek. Nejlepší z produkce Svijan je beze sporu Kvasničák a Rytíř, ale i tak souhlas s Liborem než G, tak 100 % radši Máz.


napsal(a): Luky [Odpovědět]

sladek

úterý, 19. leden 2010
09:33

Svijany jsou nejmenší pivovar z velkých a největší z malých což sama o sobě je dost nebezpečná kategorie, určitě si pamětníci vzpomínají na raketový vzestup Krušovic a jejich postupný ústup ze slávy.Svijany už nemůžou sázet na klasickou výrobu piva která je katapultovala do výšin, jejich výroba piva bude stále více kopírovat technologické postupy velkých značek a tím se připraví svijanské pivo o původní přednosti.A spotřebitel se sám rozhodne čemu dá přednost.Někdy méně znamená více.


napsal(a): sladek (sladek.pivo(a)seznam.cz) [Odpovědět]

sv.Václav-Karlovy Vary

úterý, 19. leden 2010
02:36

Myslím, že na Svijany číhá K Brewery,kde mají nyní 49%,stejně jako si počkali na Černou Horu.Až je dostanou, budu vedle Prácheńské perly doplňovat na výčep Svijany


napsal(a): sv.Václav-Karlovy Vary (cermak.vaclav(a)seznam.cz) [Odpovědět]

píra

úterý, 19. leden 2010
07:37

píra

to sv.Václav-Karlovy Vary: Naopak. LIF koupí podíl KBG ve Svijanech a stane se jediným vlastníkem. Naoplátku dokonce snad nabízí i Náchodský pivovar. Včera to psali v Hospodářkách. KBG se finančně vyčerpala na koupi Černé Hory.
To ale neznamená, že by se Svijany nehoršily.


napsal(a): píra [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 3. duben 2008
10:17

Chody

to Libor:
Byl jsem minulý pátek u nás v hospodě na pivu po X letech ... Takže si můžeš domyslet, čím to bylo :D


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Libor

čtvrtek, 3. duben 2008
10:06

Libor

to Chody: napriek tomu, čo si dáš radšej Svijanskú 11-tku alebo G? :-)


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 3. duben 2008
09:32

Chody

Tak Svijany se derou do dalších a dalších hospod na Plzeňsku. Je ale škoda, že se jedná převážně o Máz, který je na čepu už i ve vesničce, kde žiju v Hostinci Na Faře . Přitom u Svijan mám dva jiné favority - Kvasničák a Rytíř...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Vlasta

pátek, 25. leden 2008
20:38

Jsme od Pzně.Svijany jsou vynikající,když se správně ošetřují a na tom opravdu záleží,tak je to šmakuláda.Jak říkají někteří z nás a je to pravda.


napsal(a): Vlasta [Odpovědět]

Martin Štros

čtvrtek, 10. leden 2008
23:50

Moje včerejší zkušenost se 13% Knížetem byla dost hrozná! Pivo mi opravdu vůbec nechutnalo :-(( tak doufám že to byla výjimka, ne nový trend...


napsal(a): Martin Štros [Odpovědět]

Míra Šmíra

pátek, 28. prosinec 2007
13:16

Svijany měly svoje znovuzrození ale lehčí než podobné regionální pivovary, proto jsou našláplý. Byly ve správný čas, když se likvidovalo zařízení ve Vratislavicích, na správném místě. Navíc pan ředitel to jistě manageuje velmi schopně. Jsem z jihu Čech ale i tady se dost pošuškává o libereckém kraji jako o dobře "po sicilsku" vychované radnici a top podnikatelské vrstvě (asi něco jako Příbram, ale ne tak vykřičené) no a od tamtud se pivovaru přes vlastníky dostává jistě peněz bohatě. Tam paní Bohdalová s nějakým tím procentem, jestli ho ještě má, nehraje roli. MS v lyžování se určo také Svijanům vyplatí.
Já osobně pivo neodsoudím jen na základě toho, že je vidět víc, než by se na správný regionál "slušelo". Bojím se ale stejně, jako autor, že skuteční majitelé pivovaru ve správné chvíli bez ostychu a tak trochu dost "vlastizrádně" pivovar a distribuční síť zpeněží u nějakého světového pivoglobalizátora. Od pánů z DrinksUnionu se taky nic jiného čekat nedalo.


napsal(a): Míra Šmíra [Odpovědět]

hroch

středa, 26. prosinec 2007
09:11

hroch

K certifikátu kvality atd.
Svijany nabídnou nové hospodě pakliže bude dostatečný odběr výčepní zařízení a nějaké drobnosti na rozjezd-ubrusy, sklo, popelníky. Za výčepní zařízení hospodský platí pronájem 200Kč za měsíc a má jedno čištění trubek zdarma měsíčně. Kvalita je čištění je závislá na naslmouvaném čističi, kteří čistí v daném regionu i konkurenci. Další sklo a ubrusy si hospodský kupuje z výtočného 20kč za hl. Od svého zástupce jsem se dozvěděl, že se o pivo sice vzorně staráme máme i široký výběr, ale certifikát je určen pro restaurace s kuchyní a sklepem. Na dotaz jaktože restaurace v liberecké aréně je bez sklepa a má certifikát, přestože přestala nabízet dvanáctku a kvasnice (protože se málo pily a kazily), mě bylo odpovězeno, že musí mít protože patří významnému akcionáři. Většina restaurací má certifikát přidělen oprávněně, ale jestli nejste nobl hospoda, nebo klasická hospoda se staletou historií nemáte šanci. Když jsem s nima začínal v roce 2000 nedostal jsem ani ubrusy ani pípu, ty jsem vybrečel až po půl roce. Dnes je práce obchodních zástupců kvalitnější.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Martin Štros

úterý, 25. prosinec 2007
19:20

No pokud vím, tak každý měsíc je v hospodě se svijanským pivem zástupce pivovaru a vyčistí třeba trubky. Dále udělují certifikát kvality hospodám, kde se o pivo starají (mrkněte na jejich web do sekce Nejlepší restaurace). Vy si asi řeknete že jsou to blbosti a že vás to nezajímá nějaký certifikát. Jenže pivo v Česku nepije jenom Chody a pár lidí kolem něj, nýbrž spousty dalších který dají na image. Pokud Svijany vyvinou tlak na hospody ohledně kvality, přirozeně je pak svijanské pivo v hospodách lepší než u těch pivovarů, které na to kašlou. Svijany si vybudovaly pověst kvalitního piva, zatímco jiné regionály mají mezi běžným pivní lidem pověst patoků.
Označení vesnická hospoda nebylo šťastné uznávám. Myslel jsem tím obecně místa typu zaplivané čtyřky. Do kvalitních restaurací se mnoho malých pivovarů vůbec nedostane. Opět si Chody řekne, fuj snobský restaurace, já radši obyčejnou českou hospůdku. A opět musím reagovat, že klíčové je uspět mezi obyčejnými lidmi, kteří pivo až tolik neřeší, ale dají na image. Malé pivovary se musí snažit o vytvoření image značky, která je sice méně dostupná, ale tím spíš exkluzivní, kvalitní. Být jen levnou alternativou je sakra málo. Naopak, být značkami, za které si bude ochoten spotřebitel i připlatit. Aby to nedopadlo tak, jak už to dnes mnohde je - regionální pivo za 16Kč, Gambrinus za 19Kč a regionální pivo pije "spodina" co má hluboko do kapsy, zatímco kdo má trochu peněz navíc, objedná si Gambrinus (může si dovolit něco lepšího). Malé pivovary by se měly snažit, aby to bylo právě naopak!!!


napsal(a): Martin Štros [Odpovědět]

kopernik

pondělí, 24. prosinec 2007
22:07

promin Martine asi jsi neporozumel, opravdu Svijany kontroluji "svoje" pivo?A nizka uroven vesnickych hospod!?


napsal(a): kopernik [Odpovědět]

Chody

neděle, 23. prosinec 2007
21:04

Chody

To Martin Štros: Z čeho soudíš, že vesnické hospody mají nízkou úroveň péče o pivo?


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Martin štros

neděle, 23. prosinec 2007
19:09

No právě koperniku! Obchoďáci jezdí po celé republice jako splašení... PROČ TO SAKRA NEDĚLAJÍ OSTATNÍ REGIONÁLNÍ PIVOVARY! Dokud to tu bude samá mouchy snězte si mě, tak budou zavírány další a další malé pivovary, jakto že se 18 let po 89 někteří nenaučily žít v tržní ekonomice... starat se o zákazníky a nabízet jim své pivo, zároveň kontrolovat jeho kvalitu v hospodách, jako to dělají Svijany, to je cesta k úspěchu. Místo toho se malé pivovary podbízejí cenou a stahují se do vesnických hospod s nízkou úrovní péče o pivo.


napsal(a): Martin štros [Odpovědět]

kopernik

sobota, 22. prosinec 2007
10:44

V lete jsem zavital na jih Vysociny a v jedne z hospod jsem se dal do reci s hospodskym. Zdelil mi ze u nej byl dealer ze Svijan.. S tim kominem, co zaznel v jednom z predchozich prispevku samozrejme absolutne souhlasim a take vim ze Svijany v letosnim roce spadly do jine danove tridy, aby mohly zvýšit výstav. Ale prominte mi, uz pri soucasne poptavce to v letnich mesicich sami nemuzou stihnout, leda kouzlem nebo?! A pritom obchodaci jezdi po cele republice jako splaseni. Obavy tedy mam a nemale, ale........
Furt lepsi zatim lahodne Svijany (v lete 11ku nepiju)nez Samoser a Gambrihnus!!


napsal(a): kopernik [Odpovědět]

Pramech

čtvrtek, 20. prosinec 2007
13:09

Pramech

Jenom pro doplnění bych chtěl říci, že se bavíme o nákupce, to jestli je v hospodě ten, který druh piva za 17,-, nebo 23,-, je čistě věcí hospodského, v jaké lokalitě podniká, jaký má nájem apod. To se pivovaru netýká, takže Staromák, Brno a vesnice to je rozdíl. To co se nezkousne na vesnici, u toho by se ožralí angláni v Praze, za břicho popadali. Jinak u nás Svijany 11' 17,- Kč, Krakonoš 12' 15,-Kč a Gambrihnus 10' 20,- Kč.


napsal(a): Pramech [Odpovědět]

JiriJ

čtvrtek, 20. prosinec 2007
12:26

Jelikož nejsem asi běžným konzumentem piva a více než toho našeho vypiji zahraničních pivek asi se můj pohled bude dosti lišit.
Svijany považuji za jedno z naši nejlepších piv. Jsem jeho dlouholetým příznivcem a mám to štěstí, že je toto skvělé pivo v Brně vůbec možné popít (ve vynikajícím podání jej točí U hluché zmije na Jugoslávské). Pokulhávání v kvalitě lze dle mého názoru zaznamenat občas v letních měsících, jinak se pivo vykazuje chuťovou stabilitou. Nejraději mám 12% a v těsném závěsu i 13%. Nějak nechápu úvahy o tom, že Svijany mají tendenci přejímat model velkých pivovarských koncernů. Svijany si svoji popularitu a pozornost získali primárně kvůli své kvalitě a ne kvůli bezduché marketingové strategii. To, že expandují a nejsou vidět jen kolem komína není přece nic špatného. Co se ceny týče, tak v Brně patří mezi nejlevnější piva 12% -23,-Kč, 13% 25,-Kč.


napsal(a): JiriJ [Odpovědět]

David

čtvrtek, 20. prosinec 2007
09:36

David

Nevím jestli to tak bylo pochopeno, ale není to o tom, že bychom Svijanům nepřáli úspěch. Ba naopak, každý pivovar co vaří a je úspěšný, tak je důvod k radosti. Ovšem již technologií a daným výstavem se chuť mích oblíbených Svijan dosti pohoršila. Zkus si teď dát lahvovou desítku a pochopíš, o čem je řeč. Roční výstav zvýšili z nějakých 205 000 hl na letošních 260 000 a to bez nějakého velkého rozšíření, tak si asi dokážes představit, jak to udělali.


napsal(a): David [Odpovědět]

Pramech

čtvrtek, 20. prosinec 2007
09:13

Pramech

Jestli ještě mohu, tak bych chtěl říci, že se mi nezdá, že by Trutnov neměl na investice. Ta nákupka u Svijan je jenom o tom, jaká je situace na trhu a kolik chtějí majitelé z toho vytáhnout. Přece, skoro 23,- Kč za litr rezavý vody, do které se dá trochu zrní a proběhne se s tím okolo chmele, je suma už dost přemrštěná. No, alespoň bude mít soudružka Bohdalová vánoce. A Vám chlapci, taky bohatýho a pěkné pivní zážitky.


napsal(a): Pramech [Odpovědět]

Tchoř

čtvrtek, 20. prosinec 2007
00:37

Čeho je moc, toho je příliš, ale já si vůbec nemyslím, že to hrozí v případě Svijan. Ty se prostě z pozice malého regionálního a krachujícího pivovárku vyhrabaly na světlo a jsou více vidět, a to zcela logicky i jinde než jen pod vlastním komínem. Podobně se zachovaly třeba pivovary v Náchodě, Černé Hoře či Jihlavě a nikde to, pokud vím, nikdo negativně nekomentoval. Já si nemyslím, že to je špatná cesta.
Vezměme si za příklad takovou Belgii: Ve stínu velkotonážních piv typu Stelly, Jupilera či Alkena vesele fungují pivovárky s výstavem velikostně naprosto nesrovnatelným - třeba takový trapistický klášterní Achel s výstavem okolo 10 000 hl je běžně k mání v bruselských supermarketech podobně jako srovnatelný Chimay či Caulier, pocházející z pivovárku o ročním výstavu 1500 hl. Pro srovnání: kde koupíte např. v Praze lahvové kousky ze Strakonic, Pelhřimova, Nové Paky, Pardubic, Březnice, Rakovníka?... Kromě Pivní galerie či Pivovarského klubu asi nikde...
Nechci ale odbočovat - Svijany miluju, zejména jejich třináctistupňového Knížete, a vůbec si nemyslím, že nás tady, šedesát kilometrů od komína, naprosto zalévají svými rapidně se zhoršujícími produkty. To považuji za podobně iluzorní představu srovnatelnou s tím, že plzeňský Gambrinus získá osobitou chuť či Heineken, dovážený k nám v současné době z Polska, se stane nejkupovanější "pivní" značkou. Ale (jímá mne děs) kdoví...


napsal(a): Tchoř [Odpovědět]

hroch

středa, 19. prosinec 2007
23:11

hroch

Já to hlavně myslel, že u svijan po vzoru velkých pivovarů je disproporce mezi sudovým a lhvovým pivem, kdy sudové je o 2Kč dražší než lahvové, přestože je méně náročné na manipulaci v pivovaru při přepravě atd., kdežto pivovary typu Krakonoš mají sudové o těch 20haléřů levnější než lahvové. Argument, že hospodský dostávají od pivovarů první poslední zrovna nesedí.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Martin Štros

pondělí, 17. prosinec 2007
20:44

V dnešní době se mi jedenáctka v hospodě za 19 Kč rozhodně drahá nezdá. Krakonoš sice na seženete běžně za 15Kč, ale je to správně? Není to pro Krakonoše cesta do pekel? nemá na investice a to je zlé. Myslím, že na české poměry je cenová politika Svijan odpovídající.


napsal(a): Martin Štros [Odpovědět]

hroch

pondělí, 17. prosinec 2007
20:23

hroch

ona 11ka sudova je v nákupu přes 11Kč je to samozřejmě lepší než G9 za 12.2Kč, ale na vesnicích kde jsou zvyklý na piva typu krakonoš a pod. s cenama 7,8Kč za 12ku tak je to moc. V místech kde se to srovnává jen z G tak cena vyjde vždy příjemně.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Pramech

pondělí, 17. prosinec 2007
17:30

Pramech

Já tohle říkám již rok, tak uvidíme. U nás ve vesnici jsou již ve dvou hospodách a v jedné je ten magor prodává za 19,- Kč (11'), taky tam nikdo nechodí. Podívejte se na Prazdroj. Dnes je z něho tuctové pivo.


napsal(a): Pramech [Odpovědět]

pan Nohava

úterý, 20. srpen 2013
14:14

pan Nohava

to Pramech: Jsem nadskočil na křesle, že si někdo stěžuje na takovouhle cenu, než jsem se podíval na datum příspěvku ::lol ::lol . Dneska by mu za tuhle cenu vypili hospodu během jednoho večera a ze sousedních vsí by sváželi pivaře autobusem ::lol ::lol
---------------------------------
Zpráva byla upravena 20.08.2013 ve 14:15:52


napsal(a): pan Nohava [Odpovědět]

hroch

pondělí, 17. prosinec 2007
12:39

hroch

K te dvanactce. Nevím jestli se zhoršila a nebo jestli to bylo tim, že byla u nás na toči již delší dobu (3měsíce před prázdninama a 2po prázdninách) zevšedněla, ale na čas jsme se vrátily na tomhle kohoutu ke třináctce, respektive o vánocích k patnáctce. Třeba mě v průběhu zimy zase mile překvapí a vrátí se na toč.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Njorloj

pondělí, 17. prosinec 2007
11:17

Njorloj

Ano, timhle claneckem Chody trefil hrebik na hlavicku. Opravdu uz spouste lidem od nas z Ceskeho raje "z principu" lezou Svijany na nervy - ja zase rikam zaplat panbuh za to, ze u na jsou vsude - obcas kdyz navstivim nektere pivni pouste, tak si clovek uvedomi, ze tak zle to zase neni :-)) - on za to ani tak nemuze svijansky pivovar, ona je to spise lenost a pohodlnost hostinskych vymyslet neco co ma napad a co pritahne zakazniky - i vetsinova nabidka hostinskych 11 a 13 nebo 10 a 11 neni moc napadita. Na Svijany chodim od roku 99 a pokud mam hodnotit, tak kvalita 11ky sla rapidne dolu, z portfolia Svijan vsak davam vyhradni prednost 12ce, u te se dle meho nazoru chut nemeni, kazdopadne je problem na ni v hospodach narazit, pokud clovek nevi kam jit.


napsal(a): Njorloj [Odpovědět]

Michal

pondělí, 17. prosinec 2007
10:50

Michal

No, aby se nám neuzavřel kruh. Gambrinus hnusnej a všude, pijem Svijany kterejch je málo a sou výborný, najednou sou všude tudíž kvalita jde dolů a už nejsou tak dobrý (to už je teorie), třeba ten Gambrinus zase začne stát za něco a budem ho pít páč nám chutná(hodně divoká teorie), pak ho bude všude moc...

No uznávam, je to hodně divoký:)


ICQ: 260962312

napsal(a): Michal [Odpovědět]

Hroch

pondělí, 17. prosinec 2007
09:56

hroch

Svijany doma piju a točím na kulečníku již hodně let a musím říct, že zvláště u lahvové jedenáctky se objevují výkyvy. U třináctek a kvasnicového je kvalita stálá. U dvanáctky bitera jsou dny kdy si nedokážu představit lepší pivo a jindy není ničím zajímavý. Při exkurzi mě zklamalo podtlakové scezování, nízkotlaký chmelovar. HGB podle všeho používají na dotažení desetin a hlavně zbylé množství tanku kvasničáku 12,5 doředí, filtrují a přidají k desítce. Na druhou stranu je potěšujicí nové haly se spilkovými káděmi a ležáckými tanky, vše v nerezu v montované hale. Sám když mám někde možnost v okolí piju Konráda, Klášter a to hlavně pro změnu, a protože jsou taky dobrý.


napsal(a): Hroch [Odpovědět]

Rosťa

pondělí, 17. prosinec 2007
09:49

Rosťa

Mě tedy poslední odstavec hovoří přímo z dušičky....


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

Jiří Kaňa

pondělí, 17. prosinec 2007
09:20

Chody, nedá mi to, abych si trochu nerejpnul - nebudeš taky jedním z těch případů, kterým chutná pivo jen z neúspěšných pivovarů? Takže Bernard fuj, Svijany fuj, a kdo ví, jak to tam vlastě technologicky šidí?
Ne, vážně, asi vím, jak to myslíš. Vzácnost prostě přitahuje víc.


napsal(a): Jiří Kaňa (jiri.kana(a)svetpiva.cs) [Odpovědět]

David

pondělí, 17. prosinec 2007
09:13

David

Jak jsem psal již v jiném příspěvku, moc se ze Svijan neradujte. Poslední rok, co tak rapidně zvyšují výstav a zavedli nové "moderní" metody (HGB,...) se to jejich pivo dosti zhoršilo. Stále sice patří do toho lepšího co se dá u nás sehnat, ale se slzou v oku na ně vzpomínám 2-3 roky zpátky, kdy to bylo nejlepší pivko z menšího regionálního pivovaru u nás. Naproti tomu musím říct, že Klášter, který mě nikdy moc neoslovil, se v poslední době rapidně zlepšil a nyní si ho dám mnohem raději, než všude profláklé Svijany.


napsal(a): David [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI