Reklama na PI Reklama na PI Rastal

ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivní.info

Vᚠprůvodce na cestě za dobrým pivem

Zámecký pivovar Zábřeh

Zámecký pivovar Zábřeh[p291]O existenci vznikajícího pivovaru na zámku v Ostravě – Zábřehu jsem se dozvěděl z webu. Popravdě řečeno jsem ani nevěděl, že tam nějaký zámek je. A nebyl jsem sám. Většina lidí kolem tohoto chátrajícího objektu chodila, aniž by něco podobného vůbec tušila. Naštěstí pro naše kulturní dědictví a potažmo i milovníky pěnivého moku koupili jeho budovu dva podnikatelé a po jistě nákladné rekonstrukci mu vrátili historickou podobu.

[Mantas] [Zobrazeno 5764x] [8. září 2007]
[Minipivovary] [2 komentáře]

Považská Bystrica a její okolí

Považská Bystrica a její okolíNa Slovensko jezdím už několik let a vydal jsem se tam i letos. Cílem mé cesty byla vesnička Horná Mariková v okrese Povážská Bystrica. Jako každoročně, mimo rekreace, ochutnávám také slovenská pivka. Hned úvodem bych rád uvedl dva postřehy: * pivo značky Corgoň (mj. patron či sponzor Slovenské fotbalové ligy) je na ústupu - nahrazují ho jiná slovenská, ale hlavně česká piva

[Moro] [Zobrazeno 8138x] [6. září 2007]
[Pivo ve světě] [6 komentářů]

Postřeh (2) ze zámku Oslavany

Postřeh (2) ze zámku Oslavany[p265]Pokud jedete např. do Brna nebo někam tam a nechcete spát v nudném hotelu, pak se nabízí jednoznačná odpověď na vaše dilema - zámek Oslavany. Je to až duchovní záležitost, jak mě toto místo vzalo u srdce. -:) Představte si, přijedete do města, zaparkujete u zámku a vejdete dovnitř - a v tomto okamžiku jste lapeni.

[Martin Cabalka] [Zobrazeno 6380x] [4. září 2007]
[Minipivovary] [6 komentářů]

Pivní dovolená v Bavorském lese

Pivní dovolená v Bavorském leseSkoro polovina německých pivovarů se nachází na území Bavorska. Nejen Franky jsou však zajímavým cílem pro každého pivaře. I Bavorský les, který leží blízko českých hranic, má co nabídnout. V červnu jsem strávil letošní dovolenou v regionu Cham, asi 50 km severovýchodně od Řezna a 20 km jihozápadně od hraničního přechodu Folmava-Furth im Wald.

[quack-duck] [Zobrazeno 9564x] [2. září 2007]
[Pivo ve světě] [33 komentářů]

Dvakrát z jižních Čech

Dvakrát z jižních ČechJsou akce, kam se každoročně rád vracím a o kterých jsem v minulosti již psal. Tudíž není potřeba je znovu samostatně prezentovat, stačí informovat jen o nových momentech. V srpnu se pravidelně vracím do jižních Čech, do Blatné a do Českých Budějovic. Ve dnech 18. a 19. srpna 2007 se na zimním stadionu o blatenské pouti konaly již desáté pivní slavnosti.

[Richard Chodora] [Zobrazeno 4759x] [31. srpen 2007]
[Události] [3 komentáře]

Složení piva

Složení pivaV čísle 7/8 Pivním Kurýru jsem mezi názory čtenářů našel i tento, pana George Růžičky z Dánska:

[Richard Chodora] [Zobrazeno 13619x] [30. srpen 2007]
[Glosy] [13 komentářů]

II. setkání malých pivovarů

II. setkání malých pivovarůAkce s tímto názvem se uskutečnila v sobotu 25. srpna 2007 od 13 hodin v areálu Starého pivováru v Rosicích u Brna. Účast přislíbilo několik minipivovarů a malých pivovarů z celé republiky, ještě v pátek odpoledne jich na webu bylo 8, v sobotu ráno už jen 5 a do Rosic dorazili 4 zástupci českého pivovarnictví: Zámecký pivovar Oslavany, Malostránský pivovar Velké Meziříčí, M욝anský pivovar Strakonice a Klášterní pivovar Želiv.

[Zbyněk Melichar] [Zobrazeno 5845x] [29. srpen 2007]
[Pivní slavnosti] [9 komentářů]

Splněný sen Pivníka Pražského i s BONusem

Splněný sen Pivníka Pražského i s BONusem[p282]Ano, kdyby se mi neženil kamarád na Slovensku, patrně bych to nezažil. A nic na tom nezmění ani to, že jsem nedbal informací Pivního.infa a ostatních serverů a koupil si v Bytči místní točené pivo Popper a nedopil ho, byl to nepříjemný zážitek.... Ani Corgoň či Topvar a Smëdný mních nepřinesli nadšení. Cestou na Slovač však leží Zašová....

[Rosa Kloubek] [Zobrazeno 6130x] [27. srpen 2007]
[Exkurze] [8 komentářů]

Postřeh (1) ze zámku Chyše

Postřeh (1) ze zámku Chyše[p174]Na své pěší anabázi po Karlovarském kraji jsem zavítal do nevelkého městečka nedaleko Žlutic, jež se zove Chyše. Návštěvníka by asi ničím významným neupoutala nebýt toho, že se v obci nachází zámek jako hrom a u něho stojící pivovar (taky jako hrom -:) ). Občas ke mně probleskly zprávy o nově otevřeném pivovárku v Chyši, ale celkem nic zásadního.

[Martin Cabalka] [Zobrazeno 4919x] [25. srpen 2007]
[Minipivovary] [11 komentářů]

Nefiltrovaný Mušketýr v Plzni

Nefiltrovaný Mušketýr v Plzni[p258]Když v diskusi k článku o samoobslužné restauraci The PUB reagoval zástupce firmy Lukr slovy: lze samozřejmě čepovat jakoukoliv značku piva a již nyní připravujeme ve spolupráci s Královským pivovarem Krušovice velkou a jedinečnou restauraci ve středu města v Plzni, kde bude soustředěno to nejlepší, co dosud v této technologii máme...

[Richard Chodora] [Zobrazeno 7002x] [23. srpen 2007]
[Restaurace] [4 komentáře]

StaroTopožčianske pivo

StaroTopožčianske pivo[p314]Ako blesk z neba sa na svet dostala informácia o tom, že v malej dedinke Nemčice pri Topožčanoch začal fungova nový pivovar, ktorého meno znie Starotopožčiansky pivovar a provozuje ho firma FOOD STAR s.r.o. Ako najpravdepodobnejší dátum vzniku možno považova máj tohto roka (2007), ktorý je zhodný so zápisom názvu Starotopožčianske (tak sa nazýva nové pivo) do registra ochranných známok.

[Dalibor Hanzel] [Zobrazeno 9587x] [21. srpen 2007]
[Glosy] [7 komentářů]

Dovolená v Podkrkonoší

Dovolená v Podkrkonoší[p196][p195][p200][p204][p209]Letošní dovolenou jsem naplánoval do východních Čech. Jako základna bylo vybráno městečko Rtyně v Podkrkonoší, které leží strategicky mezi třemi průmyslovými pivovary - Krakonoš Trutnov, Opat Broumov a Primátor Náchod. Plán tedy byl jasný. Ochutnat všechna tato piva v točené podobě a navštívit místa (města) jejich vzniku. A možná, že ještě narazíme na jiná pro nás neobvyklá piva.

[Richard Chodora] [Zobrazeno 7926x] [19. srpen 2007]
[Pivní cesty] [9 komentářů]

5l soudky, jak to s nimi je ...

5l soudky, jak to s nimi je ...O letošní dovolené se ke slovu opět dostal pětilitrový soudek (někdo ho zove maxiplechovkou). Existují dva druhy těchto soudků. Starý typ, který má otvor jen nahoře a ke kterému musí být speciální pípa obsahujíc pumpičku. Druhý, nový typ, který má pípu integrovánu ve spodní části a natlakování se dosáhne pootočením horního špuntu, který je odlišný od starého typu.

[Richard Chodora] [Zobrazeno 65535x] [16. srpen 2007]
[Glosy] [241 komentářů]

U všech hromů!

U všech hromů![206]Již jsem se Vám svěřil se svou pražskou láskou ku Kácovské pivnici U klokočníka v ulici s příznačným názvem Na Veselí. Nuže mám tu ještě jednu akvizici, kde se cítím býti doma a nebudu to před Vámi již tajit. Je to na Vinohradech, které bývaly vždy dobrou adresou, v Chodské ulici, která jest spojnicí Korunní a Francouzské avenue. To místo je nenápadné vzhledem, leč pěkně řízné názvem. Hrom do Police.

[Rosa Kloubek] [Zobrazeno 5678x] [3. srpen 2007]
[Restaurace] [10 komentářů]

Domácí vaření piva, aneb jak na to ...

Domácí vaření piva, aneb jak na to ...Dnes si trochu povíme o domácím vaření piva. Jako pivní fanatik jsem si před několika měsíci řekl, že bez toho, abych si zkusil svojí první várku, bude mé pivní fantazírování, filosofování a psaní stále jakoby nedotažené. Na vodě. Znáte to. Prostě jsem nechtěl, aby nadále má pivní kobyla chodila bosa. Potom bych do věcí a o věci nemohl kecat, což já s oblibou dělám.

[Libor Vojáček] [Zobrazeno 65535x] [1. srpen 2007]
[Homebrewing] [103 komentářů]

Pouový víkend pod Platany

Pouový víkend pod Platany [p223]V Protivíně jsem prakticky ještě nikdy nebyl a ani letos nebyla v plánu jeho návštěva. O to víc jsem se těšil od středy, když bylo rozhodnuto, že sem vyrazíme. Abychom nepromeškali prohlídku pivovaru, která byla inzerována na každou hodinu v časech 9 - 12 hod, nasedli jsme již na rychlík v půl deváté ráno. Cesta k Protivínu netrvá hodinu, tedy alespoň z Nepomuka, odkud je to dle jízdního řádu ČD opravdu necelá hodinka.

[Richard Chodora] [Zobrazeno 5878x] [30. červenec 2007]
[Exkurze] [19 komentářů]

Od Beskyd po Šumavu

Od Beskyd po Šumavu[p225]Nehledě na datum, vyrazili jsme 13. července na dovolenou do jižních Čech. Jelikož je to cesta dlouhá, bylo ji třeba zpestřit malou přestávkou v Brně. Dětem za účelem doplnění kalorií a mně nějakých tekutin. Batohy jsme si odložili na nádraží a přesunuli se do středu moravské metropole. Cestou jsme, za nesouhlasného mručení potomstva, minuli McDonalds a mířili na Náměstí Svobody.

[Mantas] [Zobrazeno 6089x] [28. červenec 2007]
[Pivní cesty] [1 odvážný komentář]

Slavnosti pivovaru Rebel

Slavnosti pivovaru Rebel[p217]Na poslední červnový den jsem se těšil jako malej kluk. Mnoha lidem a hlavně dětem začínaly prázdniny, pro mě byl tento den dlouho dopředu spojen s konáním slavností pivovaru Rebel Havlíčkův Brod, jimiž jsem chtěl zahájit svůj týden odpočinku od pracovního frmolu. Protože se mi zdálo, že na webových stránkách pivovaru o této akci celkem nic není, napsal jsem si o informace přímo řediteli pivovaru p. Huškovi.

[Zbyněk Melichar] [Zobrazeno 11716x] [26. červenec 2007]
[Pivní slavnosti] [10 komentářů]

Těžký psychoživot pivního tůristy

Těžký psychoživot pivního tůristy[p228][p227]Mám rád celé Čechy. Nepodléhám poměrně častému názoru, že nejhezčí jsou Čechy jižní, zejména pak Šumava. Starousedlíci v Krušnohoří Vám řeknou, že než začala těžba uhlí, bylo nejhezčeji u nich a vedle ve Středohoří. Na jihu nebylo ve třetihorách moře a tak tam nenajdete pískovcové skály, kdo zná Ralsko a vůbec celý Máchův kraj a Kokořínsko, kdo zná Ádr a Broumovsko, Český ráj, řekne jen, že je v Čechách všude krásně...

[Rosa Kloubek] [Zobrazeno 4664x] [24. červenec 2007]
[Pivní cesty] [7 komentářů]

Dětenice - český ráj ...

Dětenice - český ráj ...[p199]Je pátek 13. července 2007 a my vyrážíme autem za kamarády do Českého ráje. Cíl naší cesty je kemp Sedmihorky. Ten již dobře známe. Po třech hodinách jízdy jsme na místě. Máme rezervovanou chatku, ubytováváme se a spěcháme na Svijanský Máz. Ten nám s nelibostí nalili do kelímku a byl strašně studený. Ale žízeň byla větší. Kopu dvě téměř na ex a jdeme za našimi známými na bowling.