Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Výsledky 12. ročníku degustační soutěže Pivo České republiky 2008

Co se píše o pivovarech a pivu


Výsledky 12. ročníku degustační soutěže Pivo České republiky 2008

[sobota, 7. červen 2008]

Světlé výčepní pivo (10%)

1. Černá Hora Tas

2. Steiger 10%, Vyhne

3. Janáček Prima 10%, Uherský Brod

Tmavé výčepní pivo (10%)

1. Březňák, Velké Březno

2. Zlatý Bažant, Hurbanovo

3. Dačický, Kutná Hora

Světlý ležák

1. Černá Hora Páter

2. Hostan Hradní 11%, Znojmo

3. Konrad 11%, Vratislavice n.N

Tmavý ležák

1. Bakalář, Rakovník

2. Rebel Černý, Havlíčkův Brod

3. Konrad, Vratislavice n.N.

Světlý ležák Premium

1. Francinův ležák, Nymburk

2. Černá Hora Ležák

3. Rebel Original Premium, Havlíčkův Brod

Speciální pivo světlé

1. Rychtář Speciál 15%, Hlinsko

2. Svijanský Baron 15%, Svijany

3. Ježek 14%, Jihlava

Speciální pivo tmavé

1. Svijanská Kněžna 13%, Svijany

2. Bernard 13%, Humpolec

3. Herold Bohemia Black Lager 13%, Březnice

Nealkoholické pivo

1. Svijanský Vozka, Svijany

2. Primátor Nealko, Náchod

3. Zlatý Bažant Nealko, Hurbanovo

Pivo se sníženým obsahem cukru

1. Pernštejn D, Pardubice

2. Eggenberg pivo se sníž. obs. cukru, Český Krumlov

3. Platan Linie, Protivín

Kvasnicové pivo

1. Moravské sklepní, Černá Hora

2. Konrad, Vratislavice n.N.

3. Bon 12%, Zašová

Minipivovary - světlé pivo

1. Zlatá labuť 11%, Zvíkov

2. Lipnický ležák Premium, Lipník nad Bečvou

3. Harrach, Velké Meziříčí

Minipivovary - tmavé pivo

1. Brokát 13%, Rožňava

2. Harrach, Velké Meziříčí

3. Zlatá labuť 13%, Zvíkov

Polotmavé pivo

1. Hejtman 12%, Hlinsko

2. Bernard Jantarový ležák, Humpolec

3. Skalák 11%, Malý Rohozec

Novinářské pivo 2008

1. Holba Premium 12%, Hanušovice

2. Svijanský Kníže 13%, Svijany

3. Rebel Černý, Havlíčkův Brod

Zdroj: Slavnosti piva České Budějovice


Přidat reakci

Jméno:
E-mail:

Džordž

čtvrtek, 12. červen 2008
16:53

Džordž

Harrach opět boduje ::lol


ICQ: 365234863

napsal(a): Džordž [Odpovědět]

Dwarf

čtvrtek, 12. červen 2008
12:15

Dwarf

to emu: dovolím si trochu rejpnout směrem k Tvé větě: 'Nikdy nic bezhlavě neobhajuju.' ... někdy mám naopak dojem, že obhajuješ až za hrob :-) (jako příklad článek o obhajobě názvu Bohemians u týmu ze Střížkova) ale možná jsem to jen pochopil jinak než myslel autor (to se mi stávalo už při hodinách literatury na ZŠ) :-)


ICQ: 131508397

napsal(a): Dwarf [Odpovědět]

emu

středa, 11. červen 2008
09:47

emu

to Libor: dobře :-)
to Paja: To se možná dá, ale zase nikdo tu nemá důkazy... aspoň tedy o žádném nevím. Pak je to jen takové plácání. Já ty výsledky respektuji, dokud mi někdo nedokáže nějaký podvod. Ale stejně se tím neřídím, ať vyhraje kdokoliv.


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

Paja

středa, 11. červen 2008
09:33

Paja

Abych rekl za sebe, tak Budvar si z velkych dam nejradeji. I kdyz pravda, davno tomu, protoze bud jde clovek se slepci, co chodi do nejblizsi hospody (tak asi vite na co) a nebo chodi sam a peclive vybira. A kdyz je na hospode stit, neceho zajimavejsiho a na cepu je jenom ta jedna jistota, tak podekuju a jedu jinam...

to emu: co si budem povidat o uspesich velkovyrobcu. Bohuzel musim citovat z Cimrmana "Ja pan - ty pan, ale kdo ma penouze je jeste vetsi pan." Nevim, jake mas zivotni zkusenosti, ale pripadne se da takova degustace vyhrat i tak, ze do poroty posadis sve lidi...


napsal(a): Paja [Odpovědět]

Adsense

29. březen 2024
07:43


posted by: Inzerce

Libor

středa, 11. červen 2008
08:03

Libor

to emu: nie, to je absolutne v pohode:-)
možno práve vystupujem tak ako vystupujem preto, že to v princípe je jediná možnosť môjho odboja.... Tvrdošijne obhajujem malých, lebo tí veľkí si trh kúpia...
Normálne mi manželka tvrdí, že som až príliš rozvážny a moc nad všetkým rozmýšlam, než niečo spravím, ale v tomto prípade je to výnimka....


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

lada

středa, 11. červen 2008
07:15

Lada

Musim se Budvaru taky zastat. Neni to tak dlouho, co jsem si schvalne koupil lahvove lezaky z Plzne, Krusovic, Smichova a k tomu Budvar (nic lepsiho se v mem meste netoci), anonymne je ochutnal a Budvar hodne vycnival. Doporucuji, zkuste to nekdy.


napsal(a): lada [Odpovědět]

emu

středa, 11. červen 2008
01:06

emu

to Jarda: Jo ten přístup volím taky. Jen bysme se mohli naučit trochu tolerance vůči konzumentům velkých značek, protože oni třeba tu nezajímavou jistotu chtějí.


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

emu

středa, 11. červen 2008
01:02

emu

to Libor: To bude tím, že to dělám schválně, Libore ;) . Dlouhodobě mám pocit že si to tu lidi moc idealizují. Je to tu jak spolek minifilů. Neustálé ujištování že opravdu máme rádi piva malých pivovarů, že jsou všechna vynikající a nejlepší. Když někde uspěje pivo velkovýrobce, tak hned tam všichni vidí podvod.
Já mám blbou vlastnost že se snažím nepodléhat žádným ideologiím, to nemyslím jenom v pivu. Nikdy nic bezhlavě neobhajuju. Tím pádem se stěží zařadím do nějaké fanatické skupiny a tohle co tu je někdy připomíná fanatický přístup, protože příspěvky jsou silně jednostranné. Klidně mě pošlete do prdele ;)


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

Mnich

úterý, 10. červen 2008
21:34

Mnich

Pánové, vyjmenovávat značky je na houby, každej máme určitej okruh piv, ke kterým se prostě dostaneme snáz, a z těch nám pak něco chutná víc... Jediný co se dá dělat, je pořád dokola degustovat a degustovat. Ono to není moc o značkách... Když se podíváte na výsledky těch degustací (věřím, že jsou poctivé), je jasný, že každej rok se daří někomu jinýmu. Je to asi hodně o tom "štěstí". Jasně, že jsou značky, u kterých se dá předpokládat, že vyrobí pivo horší nebo lepší, ale pravidlo bych z toho nedělal. Nechci tady žádný značky jmenovat, ale jak sleduju diskuzi, tak bych se toho Budvaru taky zastal. Mě po jeho konzumaci špatně není, ani hlava nebolí. A řekl bych, že ve své "kroužkované" verzi je to exkluzivní pivečko :)


napsal(a): Mnich [Odpovědět]

Libor

úterý, 10. červen 2008
20:54

Libor

čím to je, že mám stále pocit, že emu musí byť stále tak nejak na strane oponentov..... :-) :-) :-)


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Dwarf

úterý, 10. červen 2008
20:38

Dwarf

to emu: to taky nesmíš pořád pít piva s prošlou zárukou :-)


ICQ: 131508397

napsal(a): Dwarf [Odpovědět]

Jarda

úterý, 10. červen 2008
20:19

Emu, v jednom možná máš pravdu. Určitě bych třeba mezi deseti nepoznal konkrétní značku, prostě chutná-nechutná. Určitě bych ale poznal např. Gambrinus, Braník atd., protože prostě žádnou chut nemá. Máš pravdu, že nikdy není zajímavé ale ani špatné. Je prostě bezduché a sterilní. Proto radši z deseti devětkrát si pochutnám a jednou vyleji (a že už jsem to párkrát udělal!), něž abych měl desetkrát jistotu, ale žádný zážitek.


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

emu

úterý, 10. červen 2008
19:18

emu

Stejně si chlapci myslím, že byste tu svou TOP desítku na nějaké anonymní degustaci nejen nepoznali, ale možná byste jako nejlepší třeba ten Budvar zvolili, nebo jiné "velké" pivo ;) oni maj ty velký pivcovary jednu blbou vlastnost... to pivo sice neni nikdy zajímavý, ale zároveň nikdy neni špatný... což se někdy u těch malých stává ... já preferuju malé taky, ale popravdě ne vždy si pochutnám ;)


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

Jarda

úterý, 10. červen 2008
15:43

Že mi ale vyschlo v kérku, jak tak čtu ty pivní značky v příspěvcích. Jak hutoril Ander z Košic: Keby mali ludze také kérky ak žirafa, to by to cééklo :D :D :D


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Libor

úterý, 10. červen 2008
09:27

Libor

to Slávista: čím to bude že obidvaja vyhľadávame pivo z malých pivovarov....
nebude to tým, že máme radi naozajstné pivo????


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Slávista

úterý, 10. červen 2008
09:05

Slávista

Ludwig: Malý návod na pití Budvaru: Trénuj pár let s pardubickým Porterem. Pak Ti Budvar ani tak jako dunihlav nepřipadne :D Jinak mám-li si vybrat z produkce velkých pivovarů, volím jednoznačně právě Budvar. Dříve i Kozla, ale dost dlouho jsem ho neměl, pak si ho dal a nestačil se divit:(
Libor: Zvláštní - taky vyhledávám piva malých pivovarů, ale z Tvého Top ten je v mém jen polovina ( Pelhřimov, Janáček, Žatec, Kutná Hora a Malý Rohozec ). Ostatní bych vyměnil za Pardubice, Protivín, Svijany, Černou Horu a Louny. Také bez udání pořadí.


napsal(a): Slávista [Odpovědět]

Libor

úterý, 10. červen 2008
08:28

Libor

to Ludwig: ale ano, ja si tiež pokial možno pošušňávam ma malých pivovaroch, to je jasné, ale v tej našej slovenskej pivnej púšti príde vhod aj ten Budvar... - ktorý ako som napísal - považujem za najlepší z velkých.
inak moja TOP 10 je: Vyškov, Krakonoš, Polička, Rychtář, Pelhřimov, Janáček, Strakonice, Žatec, Kutná Hora a Rohozec - bez udania poradia


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

MirEgg

úterý, 10. červen 2008
08:22

MirEgg

Taky mě kdysi po několika Budvarech bolela hlava, ale časem to nějak vymizelo. Nebo mi ten Budvar zlikvidoval všechny receptory bolesti v hlavě :-D


napsal(a): MirEgg [Odpovědět]

Ludwig

úterý, 10. červen 2008
08:10

Ludwig

Nevim chlapi jak to delate :o)
Ja po Budvaru opravdu vzdy umiram..
Tohle me nedela zadny jiny pivo, klidne i z velkyho pivovaru..
Cehacko, Starobahno, Vyskov.. no vsak vite cim so Brnaci odkojeni :D
No, nevadi, jeden ma rad holky a druhej vdolky.
Nejradsi stejne jen piju piva z malych pivovaru, v Brne mame Policku (Favorit N°1!), Krakonos, Dudaka, Dalesice, Pegas a Oslavany.. s Starobahno 11°.. To jediny jeste chutna, kdyz nejsou maly pivovary..
A to staci na bezny popijeni. A kdyz cestuju, tak mam oci otevreny a koukam po malej pivech.. Proto me hlava uz hodne let nebolena..


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

Libor

úterý, 10. červen 2008
07:57

Libor

to Ludwig: zrovna minulý týždeň, keď bol u nás "kurwa" hic som ich vypil 5 a žiadny problém nenastal.... Tak neviem.
Inak to či z piva bolí hlava závisí na množstve vyšších alkoholov, ktoré tam sú (závisí to od teploty kvasenia)
Ale ja osobne nemôžem na Budvar povedať krivé slovo....


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Chody

úterý, 10. červen 2008
07:47

Chody

to Ludwig:
Jde jako u všeho o zvyk. Si pamatuju, když začali Budvar točit kdysi u nás, tak dvakrát mi po něm bylo tak zle, že jsem myslel, že již nikdy více. Ale potřetí jako když utne a já ho mohl v pohodě pít ve stejném množství jako ostatní G10 :D


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Ludwig

úterý, 10. červen 2008
07:44

Ludwig

Ja se zastanu zase Jardy:
MOZNA ZE BUDVAR JE CHUTOVE SOLIDNI PIVO - JENZE KDYZ SE JEDNOMU PO 3-4 PIVECH ZACNE ROZSKAKOVAT LEBKA BOLESTI, A CELY DALSI DEN MUSI POLYKAT PRASKY OD BOLESTI HLAVY.. tak si to clovek priste rozmysli s tim "dobrym pivem"
Je tady jeste nekdo kdo po konzumaci Budvaru potrebuje den klidu na luzku? A tim myslil jen normalni piti, zadny opijeni (10 piv atd!)
U nas budvaru nikdo nerika jinak nez dunihlav, a ja opravdu obdivuji lidi co to muzou pit. Ti snad nemaji ty receptory bolesti nebo co...


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

Jarda

pondělí, 9. červen 2008
21:12

No proto je hned čtvrtý :D Ale vážně, před časem jsem psal, že z velkopivovarů mi docela jede Staropramen. Ale jednooký mezi slepými králem. Trochu jsem názor změnil, fakt ten Budvar je asi jeden z posledních, kterému lze vzdát hold. Tak ať to vydrží. Jenže tím spíš se ptám, jelikož se mluví o prodeji, proč má zase někdo potřebu prodávat něco, co funguje :-?


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Chody

pondělí, 9. červen 2008
18:45

Chody

Také bych se Budvaru zastal, pro mě se pořád jedná o dobré české pivo :)


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Libor

pondělí, 9. červen 2008
18:37

Libor

to Jarda: súhlasím s tebou, ale až na ten Budvar.... Myslím, že ten jediný z gigantov stále varí poctivé pivo. Bol som tam na exkurzii a pivo varia na konkrétnu stupňovitosť, nepoužívajú surogáciu, kvasia a ležia oddelene, ostatní giganti mu môžu len závidieť.
Takže Budvar by som v každom prípade z tvojho zoznamu vylúčil. :-)


ICQ: 425728891

napsal(a): Libor [Odpovědět]

Jarda

pondělí, 9. červen 2008
18:30

A proč by tam měli být? Degustovalo se přece pivo. Až bude kategorie instantních nápojů, pak se účastní. Výsledková listina by mohla vypadat asi takto : 1.Tang 2.Vitacit 3.Šumivý celaskon 4.Budvar 5.Mušketýr, někde vzadu kypřící prášek do pečiva a Gambrinus :-)


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

lada

pondělí, 9. červen 2008
07:25

Lada

http://www.vcb.cz/files/upload/2008-deg-soutez-seznam-pivovaru.pdf http://www.vcb.cz/files/upload/2007_slavnosti_cz_sez_d_s.pdf

Jestli se dobre divam, tak z "nasich" trech gigantu sel do souteze loni Heineken i Staropramen,letos jen Heineken a ze by pri rok ani jeden? :-)


napsal(a): lada [Odpovědět]

jiri.kana

neděle, 8. červen 2008
21:30

jiri.kana

Hmmm, zajímavý odkaz... Zaujalo mě tohle: "1. Před degustací (zahájením soutěže v dané kategorii) každé kategorie a
v průběhu soutěže v dané kategorii nesmí být v místnosti pro občerstvení podáváno pivo právě probíhající soutěžní kategorie. A již vůbec ne degustátorovi od soutěžícího pivovaru vzorek jeho soutěžního vzorku!"

Že by snad reakce na nějaké pro normálního člověka těžko představitelné nešvary z předchozích ročníků? ;)


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Chody

neděle, 8. červen 2008
21:01

Chody

to Ludwig:
Vlastní degustace se konala od středy 4.6.2008 do pátku 6.6.2008.
Pivovary předávají přihlášené vzorky v lahvích uložených v expedičních obalech - přepravky nebo krabice (pivo minimálně po 20 ks v 0,5 l lahvích, po 24 ks nebo 30 ks v 0,3 l lahvích). Je možné vzorky dodat i ve speciálních soudcích o velikosti maximálně do 30 l. Více se dozvíte v pravidlech zde...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Ludwig

neděle, 8. červen 2008
20:31

Ludwig

Mam dotaz: KDY se tahle soutez konala? Ted v patek a v sobotu?
Testovalo se lahvove nebo cepovane pivo? Nebo lahvove i cepovane? Dekuji za odpoved..


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

Chody

neděle, 8. červen 2008
19:14

Chody

to jiri.kana:
Před dvěma lety, Platan druhý, Vozka třetí, mrkněte sem...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

jiri.kana

neděle, 8. červen 2008
17:00

jiri.kana

to hroch:
Tak třeba zrovna ten Herold a bernard jsou bez sacharinu.
S těmi nealkóčky by to opravdu mohlo být docela zábavné. Já mám ale pocit, že někde snad nealko Platan s vozkou soutěžil...


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

hroch

neděle, 8. červen 2008
16:38

hroch

Stěma sacharinem doplněnýma pivama dnes bohužel snad všechny tmavá piva jsou uměle doslazovaná. Jinak, kdyby do nealko piv se přihlásil kromě Svijan Vozky, Platan nealko, a Konrád Pilot tak by to bylo pro porotu oříškem, jedná se o identické výrobky Platanu.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

jiri.kana

neděle, 8. červen 2008
10:55

jiri.kana

Zajímavá je kategorie "Kvasnicové pivo", v níž, jak koukám, bodují piva nefiltrovaná :-)
Co se týče tmavých speciálů, tam bych pořadí převrátil s tím, že Sacharinová Kněžna by si držela od prvních dvou příček trochu větší odstup.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

lada

neděle, 8. červen 2008
07:42

Lada

Taktez jsem po znalosti vysledku minulych rocniku se zvedavosti a s chuti se zasmat klikl na vysledky letosni a nestacim se divit. Dokonce i mezi novinari je vysledkem prijemne prekvapeni. Jen tak dale.


napsal(a): lada [Odpovědět]

Ludwig

neděle, 8. červen 2008
06:11

Ludwig

No neverim svym ocim!!!!!!!!! :D
Zapomeli tentokrat podmaznout porotu, ze nevyhral Gambrihnus, Budejicky dunihlav a ani pivovar cisare Rudolfa?????
Ze by ceskymy zememi zavladla spravedlnost a uprimnost?
No, zasnu.. :o :o :o


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI