Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Středočeské pivní slavnosti


Středočeské pivní slavnosti

Středočeské pivní slavnosti

Byl pozdní večer – první máj – večerní máj – byl piva čas. To bylo motto sobotního odpoledne pro Kladno a jeho okolí. Na ranveji letiště Velká Dobrá se totiž konal první ročník Středočeských pivních slavností.


Akce se konala pod záštitou kontroverzního hejtmana Davida Ratha a tak mnozí z nás v tom viděli předvolební agitaci za jeho stranu. Termín byl podle mého původního soudu zvolen špatně, a to na Svátek práce, dne nabitého akcemi všeho druhu, a také den po čarodějnické noci, po které mnozí z nás potřebovali dát játrům čas na zotavenou, ale i přesto byla k mé radosti návštěvnost vysoká až nečekaná.

Akci navštívilo mnoho lidí
Akci navštívilo mnoho lidí

Areál byl umístěn na konec přistávací dráhy letiště a jeho rozměry byly na první ročník impozantní, cca 300 x 150 m. K vstupní bráně přijížděla MHD svážející pivaře z Kladna a okolních vesnic. Každý návštěvník dostal u vstupu program s jedním hlasovacím lístkem pro volbu nejoblíbenějšího pivovaru.

Za branou se nacházely pivní stany dvou pivovarských gigantů kraje, a to Velkých Popovic a Krušovic. Popovice jsem s nezájmem přešel, ale nabízeli nejspíš klasický sortiment doplněný o nestředočeskou Plzeň. Krušovický stánek si už návštěvu zasloužil a to hned 2x, nejprve na novou skutečnou 10° a poté i na polotmavý Malvaz. Desítka opravdu nebyla špatná, byla pěkně hořká a akorát plná. Malvaze bohužel nemohu objektivně posoudit, protože jsem ho požil v pozdějších hodinách, ale shodli jsme se, že obě piva jsou dobrá i přes jejich krušovický ocas.

Při obchůzce proti směru hodinových ručiček byl další na ráně pivovar Herold. Na čepu desítka, dvanáctka, pšenka a polotmavý speciál. Dále v lahvové verzi ležák výtopny Zdice a poslední várka Bastarda. Březnické pivo návštěvníky hodně oslovilo a od začátku se zde stály dlouhé fronty. Vedle Herolda svůj multistan rozbila K Brewery s Vévodou a Démonem zastupující Vysoký Chlumec. Klášter představil desítku s ležákem a nakonec další nestředočeské pivo Lobkowicz Premium plus nové nealko.

Bezouškův stánek
Bezouškův stánek

Od velkých stánků se dostáváme do řady minipivovarů. Prvním z nich byl průhonický pivovar U Bezoušků. Ten zde představil krom klasické desítky i novou Sládkovu polotmavou 13°. Piva tradičně velmi dobrá a nová Sládkova chutnala velmi.

Po Bezouškovi jsem prošel kolem VIP stanu kraje rovnou do asi nejhezčího stánku „domácího“ pivovaru U Kozlíků. Ten přivezl celý svůj sortiment a také speciální pivo Kladenský mazlíček, světlou velmi chutnou 18ku. Člověk by ani neřekl, že to byla taková voltáž. Krom piva prodávali kladenští trička a pivní kořalky s povedenými etiketami ala znak Kladenských z Kladna.

Kořalky a reklamní materiály od Kozlíků
Kořalky a reklamní materiály od Kozlíků

Vedle vonících udíren a bramborových specialit se trochu skromně krčil stánek Pivovarského dvora Chýně. Chýňští točili klasický polotmavý a kukuřičný ležák. To už jsme se v procházce posunuli k pódiu, kde byl nejskromnější stánek ze všech, složený jen ze stolu a slunečníku, a to Hubertusu Kácov. Ti se prezentovali pouze filtrovaným ležákem a přivezli také 1l PETky v hezké přenosné basičce po šesti kusech.

Stoleček z Kácova
Stoleček z Kácova

Na druhé straně pódia se nacházela menší pouť a cateringové služby, na které plynule navazovala pípa z Mutějovic. Poddžbánští přivezli exkluzivní světlou 14° a světlou 12°. Ani tady si pánové neodpočinuli a od začátku akce se zde tvořily fronty.

Plné ruce práce
Plné ruce práce

Vedle Mutějovic se nacházela plechová stavební buňka s prezentací Berounského Medvěda. Berounští na slavnostech točili vše krom Grizzlyho a v prodeji měli samozřejmě i PET lahve. Buňka opravdu silně připomínala šrotiště, odkud berounské pivo pochází.

Berounská buňka
Berounská buňka

Další stánek byl také skoro domácí rakovnický Bakalář, ten se prezentoval celým sortimentem včetně speciálu 555, u kterého vydržela pěna, která by se dala krájet, snad 20 minut. Krom piva měl Bakalář také hezký přístřešek s luxusními dřevěnými sedačkami, byla radost zde sedět. Předposlední stánek byl od pánů z Nymburka s Postřižinským pivem . Kde krom klasiky byl k dostání točený Něžný Barbar. Ke koupi byly lahvové balíčky.

Posledním stánkem před, u brány stojícími, Krušovicemi byl Ferdinand z Benešova. Ten představil novinku, světlou 15° d’Este, která by po pár kouscích položila i samotného arcivévodu. O Benešovské pivo byl takový zájem, že museli ze čtvrté pípy odstranit limonádu a narazit další sud.

Nová světlá 15° od Ferdy
Nová světlá 15° od Ferdy

Jen veliká škoda, že chyběl pivovar pana Matušky, na jehož specialitky se vždy moc těším a mohl by zde velmi konkurovat například Mutějovicím. Jinak se slavností účastnily opravdu všechny středočeské pivovary a pivovárky.

K ostatním věcem. Počasí i přes hrozby meterologů bylo na takovou akci výborné. Něco kolem 20°C, polojasno bez přeháněk. Návštěvníků přijelo opravdu dost, kvůli otevřenosti areálu však lze počet těžko odhadovat. Každopádně ve špičce kolem 16-18h zde byly fronty na jakékoliv pivo bezmála půl hodiny. Největší fronty se tvořily U Kozlíků, u Herolda a u Ferdy. Jakoby si místní nemohli na Starokladenské zajít do hospody :)

Krom pivního vyžití se návštěvníci mohli dosyta najíst u spousty stánků s grilem, udírnou a dalšími dobrotami. Nechyběla například Krušovická pekárna a Příbramská uzenina. Kulturního vyžití bylo také dostatek. Akci uváděl moderátor Xaver Veselý, který byl i na velkou dálku nepřehlédnutelný. Na pódiu se vystřídali např.: Petr Spálený, Kabát revival, Viktorky a jako headliner Děda Mládek Ilegal Band.

Pivní král přijíždí
Pivní král přijíždí

Ve 14 h akci oficiálně zahájil příjezd pivního krále Jana Primuse v pěkném dvojspřeží šedých koníků. V 18 h byly sečteny hlasy návštěvníků a předána cena pro nejsympatičtější pivovar. Hlasování bylo prý těsné, ale jak se dalo čekat, cenu vyhrál Starokladenský pivovar u Kozlíků. Pivní král a D. Rath tedy předali cenu majiteli p. Macháčkovi a novému sládkovi. Ještě před tímto udílením proběhlo losování tomboly o bohaté pivní a uzenářské ceny věnované vystavujícími. Hlavními cenami pak byly vyhlídkové lety v letadle a balóně věnovaných krajem a aeroklubem.

Jediné menší problémy byly s točením malých piv. Ne každý pivovar má malé kelímky a ne každý malé pivo ve velkém odhadne. S donesenými skleněnými třetinkami nebyl problém, jen to běhání na výplach k cisterně bylo unavující...

Pivní král dekoruje Kozlíky
Pivní král dekoruje Kozlíky

Mnozí z nás, co jsme zde pili, jsme čekali, jaká bude sebeprezentace našeho nenáviděného hejtmana. A s radostí musím říct a pochválit ho. Byla prakticky nulová. Z VIP stanu si s ochrankou sem tam vyběhl pro pivko a prohodil pár slov s výčepáky, tu ke Kácovu, tu na Kozla. Ke konci předal cenu pivovaru U Kozlíků, poděkoval lidem za návštěvu a odešel. Takže jsme já, pan Shimi, nalezený přítel beerborec Henri a další známé tváře z města mohli dál vesele degustovat pivka. Postupem času pivovarům docházela nejenom speciální, ale i výčepní piva a tak byl čas na to jít si vystát frontu na autobus a rozejít se do svých nedalekých domovin.

Pan Shimi, Henri a Swooper při přípitku
Pan Shimi, Henri a Swooper při přípitku

Akce to byla myslím dosti vydařená, lidí, piv i pivovarů dost, až se to vše nedalo stihnout a já jen doufám, že festival vydrží do dalšího roku a nebude mít snahu putovat po jiných menších městech. A když pivní král dá, tak ani případná změna na vládnoucích místech kraje tuto pěknou akci nezruší.

Nějaké ty úlovky na závěr
Nějaké ty úlovky na závěr


[swooper] [Zobrazeno 15019x] [4. květen 2010]
[Chyba 404 - Nenalezeno] [comments: 38] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

JanToDan

pátek, 29. duben 2011
09:16

to Dan: Sorry, ale 1.5. rozhodně žádná akce není. Tak tady neplaš lidi :-(((


napsal(a): JanToDan [Odpovědět]

Henri

pátek, 29. duben 2011
09:50

Henri

to JanToDan: Ten příspěvek od Dana je ze 3. února, kdy ještě nebylo datum přesně známo. Nyní již jistě každý ví, že Středočeské pivní slavnosti začínají dnes 29. 4. 11 v 17 hodin a pokračují zítra 30. 4. 11 od 11 hodin. http://www.kr-stredocesky.cz/portal/aktuality/blizi-se-stredoceske-pivni-slavnosti.htm


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Adsense

28. březen 2024
15:57


posted by: Inzerce

rudolf triska

čtvrtek, 3. únor 2011
14:20

Dobry den,zajímalo by mě,jestli se akce bude konat i letos...v roce 2011. Popřípadě - kde?? děkuji za odpověd


napsal(a): rudolf triska (RudolfTriska(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 3. únor 2011
15:59

Dan

to rudolf triska:
Ano, 1.5. na stejném místě...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

BCH

čtvrtek, 3. únor 2011
19:26

BCH

to rudolf triska: Pane Třísko, pokud jste ze Středních Čech, tak letos Vám doporučuju navštívit v červnu den otevřených dveří pivovaru Nymburk s bohatým doprovodným programem a v září má být v Kolíně opět Mezinárodní Gastrofestival – vloni bylo na čepu pivo z pivovaru Nymburk, Kácov, Březnice, Benešov a za lidových 20,-Kč/porce suprové jídlo-Straročeská pečínka s bramborovou kaší od našich mistrů kuchařů (Sapík a spol.), vynikající guláš od maďarských kuchařů a velká poptávka (fronta) byla u stánku s uzeninami z Maďarska (lepší čabajky jsem už dlouho neměl). Velmi doporučuju návštěvu tohoto Gastro festivalu.


napsal(a): BCH [Odpovědět]

DRath

čtvrtek, 13. květen 2010
14:49

Velmi mne potěšilo, že se naše pivní akce velmi vydařila a většina návštěvníků s ní byla silně spokojena. Zaujala mne však diskuse, kterou jsem u naší akce absolutně nečekal, a to o kouření. Budeme to muset probrat na nejbližší stranické schůzi. Jestliže ještě někdy jako kraj podobnou akci uspořádáme, zajistíme, aby kuřákům byly propriety zabaveny při osobní prohlídce již na hranicích našeho krásného Kladna, a v Kladně samotném bude zakázán prodej tabákových výrobků pod trestem smrti či dlouhé káznice. Jak je vidět, více než obyčejná pivní akce s dobrým pivem převážnou část národa zajímá boj s nikotinem, zaměříme se tedy po volbách vítězných zejména na tutu záležitost. Čest v šest.


napsal(a): DRath (mildvorak(a)email.cz) [Odpovědět]

BCH

čtvrtek, 13. květen 2010
19:25

BCH

to DRath: Nevím zda to je opravdu pan David Rath, ale já bych měl taky jednu připomínku. Ve stejný termín se konal i Gurmán festival v Hradci Královém. Nevím jestli v tom nehrála roli politika, ale pro příště by nebylo na škodu pořádat dvě určitě super akce v různý termín a ne ve stejný a to 1.5. (Gurmán festival a neděle pro pracující a na místo akce dojíždějící lid moc nepřipadá v úvahu). Protože festivalů kde je poměrně hojná účast minipivovarů a stř. pivovarů zase tak moc v ČR není. Každopádně i tak díky za dobrý nápad.


napsal(a): BCH [Odpovědět]

swooper

pátek, 14. květen 2010
09:23

swooper

to BCH: podívej se DRath na mail a uvidíš že to psal nějaký šprýmař mildvorak :)


napsal(a): swooper [Odpovědět]

pan Shimi

úterý, 11. květen 2010
16:19

pan Shimi

Jarda: máš v podstatě pravdu, ale ujišťuju tě, že mega zakouřenou hospodu nemaj rádi ani kuřáci. Ale když je dobrý větrání nebo ventilace tak nevidim problém. Ve valný většině ostatních hospod ať už pivovarských nebo normálních to je v pohodě a funguje to. Tady to zatim moc pořešený nemaj, ale snad v budoucnu mít budou tak bych je neházel spolu s flintou do žita.. Hele já třeba sem kuřák a taky mi vadí když je nedýchatelno. V takovym případě to nezhoršuju a nekouřim. Ale opravdu se to nedá řešit tak, že by kuřáci chodili ven si zakouřit, to je blbost. S těma štamgastama u kozliků máš pravdu, ale jak už sem psal, ta hospoda fungovala už dávno předtim a má svoje stálý lidi a stim se opravdu ale nedá nic dělat, bohužel je to výsledek český degenerace a je to vystižený v jednom článku tady s názvem ´češi sou pivní barbaři´


napsal(a): pan Shimi [Odpovědět]

Chody

úterý, 11. květen 2010
18:33

Chody

to pan Shimi:
Proč by měla být blbost chodit kouřit ven? Doma v obýváku si také zakouříš?


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

pan Shimi

středa, 12. květen 2010
13:35

pan Shimi

to Chody: ne doma v obejváku nekouřim. Ale u piva v hospodě se vždycky kouřilo a spousta lidí to má ráda a nebudu to srovnávat s kouřenim doma. Ale chápu, že sou i nekuřáci, kterejm to vadí. Já sám sem byl vždycky nekuřák a kouřim chvíli tak vim jak to vypadá i z druhý strany. Ale neměl sem s tim nikdy problém, protože musim respektovat, že někteří lidi to maj obráceně. nemá cenu to dál rozpatlávat. prostě trend je v současnosti takovej, že se ve většině hospodách kouří tak se podle toho musej majitelé zařídit.


napsal(a): pan Shimi [Odpovědět]

Elf

středa, 12. květen 2010
23:14

Elf

to pan Shimi: Tak tohle je opravdu maso. Jen pár opravdu největších perel: "Ale opravdu se to nedá řešit tak, že by kuřáci chodili ven si zakouřit, to je blbost." - Co je to za blbost, že je to blbost? Navíc kuřáci by právě ven chodit měli, aby neobtěžovali ostatní. "Ale u piva v hospodě se vždycky kouřilo a spousta lidí to má ráda..." - To že to má někdo rád a posledních pár desetiletí se u piva většinou kouří neznamená nic. "Tradice" je možno měnit a někdy je to dokonce žádoucí. "Ale chápu, že sou i nekuřáci, kterejm to vadí." - Vážně to chápeš? "Prostě trend je v současnosti takovej, že se ve většině hospodách kouří, tak se podle toho musej majitelé zařídit." - A proč by se tenhle příšernej trend neměl změnit a majitelé by se měli zařídit podle toho, že v populaci je více nekuřáků než kuřáků.

Toto říkám z pozice bohužel "obnoveného" kuřáka, ale musím říct, že u nás se od 1. května nekouří a nejenom že to není blbost, ale naopak to má své výhody. Kromě pár frflajících štamgastů (kteří i přes zákaz kouření stále chodí a kouří na zahrádce) to drtivé většině vyhovuje a to včetně kuřáků. Vykouříš toho míň, nejsi v prostoru simulujícím plynovou komoru, nesmrdíš, ale hlavně si opravdu vychutnáš pivo.


napsal(a): Elf [Odpovědět]

tomino

čtvrtek, 13. květen 2010
09:00

tomino

to Elf:
je to tak,to že člověk nesmrdí jak kdyby vylezl z udírny je fajn věc a já hrozně oceňuju,že jedna z nejlepších pivnic v Brně(ne-li vůbec nejlepší) je konečně i smoke free :)


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Jarda

pondělí, 10. květen 2010
18:19

...a nový pivo pijou...
Toť otázka. Když jsem tam byl naposled, tak takoví ti týpci, které u stolu vážně moc nemusím, pili převážně Géčko, max. jednoho Kozlíka, toho nejobyčejnějšího, jakoby na zkoušku. A poměr čárek na lístku a vajglů v popelníku tak jedna ku třem.
...s tim se dá přece taky něco dělat...
Ano, kdo si chce zakouřit, ať jde ven. Já si chodím také ulevovat na toaletu. A to ten můj prd na rozdíl od cigaretového kouře neškodí zdraví a nenatáhne se do oblečení. Když chce někdo utrácet za nic, poškozovat si zdraví a smrdět, je to jeho věc, ale ať s tím neobtěžuje druhé. Ale k věci, nechci tu dále dělat protikuřáckou kampaň.
1) Za lepší pivo z minipivovaru jsem logicky ochoten dát lepší peníze. Další utratit za jídlo. K tomu chci odpovídající prostředí.
2) Z hlediska provozovatele, nechám tam tři stovky a za hodinku jdu pryč. Rodinka na odpolední procházce dvakrát tolik. Nezanecháme po sobě jinak ani stopu. Nebo tam chudák servírka s červenýma, podrážděnýma očima v zasmrádlých šatech, po dvou hodinách zkasíruje dvě stovky za celý stůl. Co je výhodnější?
3) Ocení dobré pivo někdo, kdo má chuťové buňky zničené kouřením? Já kdysi chodil tátovi se džbánkem snad do nejvzdálenější hospody, protože tam měli dobré pivo. Dnes odpaluje jedno od druhého a pije výčepní Braník (v žádném případě ne z finančních důvodů) a moc mu chutná ::cry


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

julek

úterý, 11. květen 2010
07:01

to Jarda: Jo jasne, takze kuraciv hospodach nezerou a piji malo piva.....


napsal(a): julek [Odpovědět]

Dan

středa, 12. květen 2010
22:29

Dan

to Jarda:
V této banánové republice bude ještě dlouho k pivu patřit smrad z cigaret, který někteří jedinci potřebují k životu a normálním lidem ničí život.
Ve vyspělých zemích kouření v hospodách zakázali a podporují pivní kulturu.
To nám zatím, až na vyjímky, nehrozí :(
Čest takovým podnikům, jako třeba U Bansethů, kde zakázali kouření. Večer je tam narváno, tak že odliv zákazníků se nekoná. A takových podniků je víc, ovšem proti množství plynových komor, je to jen kapka v moři :(


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Elf

středa, 12. květen 2010
23:18

Elf

to Dan: Jen taková malá poznámka. Na západ od nás nezakázali kouřit kvůli podpoře pivní kultury, dokonce ani kvůli hostům, ale kvůli pracovnímu prostředí, ve kterém se musí pohybovat personál. Toť alespoň oficiální vysvětlení.


napsal(a): Elf [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 13. květen 2010
07:04

Dan

to Elf:
Samozřejmě, důvodů je víc a pracovní prostředí je jedním z nich.
Obecně vzato, zákazem kouření se posouvá celková úroveň tohoto segmentu služeb, jak pro personál, tak pro hosty.
V moderních office centrech je dnes také zcela bežné, že se v celém areálu nekouří a jde to. Pacienti kteří potřebují vdechovat doutnající toxické odpady, so toto odbydou mimo areál.
Proč by toto nemohlo fungovat i v pohostinství? Mohlo, ve světě to na mnoha místech funguje. U nás jsou zákazy kouření ze strany úřadů jen snem, protože naše vlády nemají zájem tlumit něco, co jim přináší jisté peníze. Zdarví lidí (myslím těch normálních, nekouřících) je pro ně druhořadé...:(


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Elf

čtvrtek, 13. květen 2010
09:58

Elf

to Dan: Tohle bylo asi špatně pochopeno. Důvodů, alespoň oficiálních, víc není. Jedná se o ochranu zdraví zaměstnanců. Kdyby to zakazovali kvůli hostům, hostinští by mohli zákonodárce napadnout. Ale samozřejmě to má mnoho jiných pozitivních dopadů, o kterých píšeš. A to že to u nás nejde? Tabáková lobby je holt silná, mnoho politiků blbých a úplatných. Snad se časem najde více Borisů Šťastných, kteří přesvědčí a přahlasují blby, kteří jsou schopni tvrdit, že přísun peněz do státní kasy díky tabákovému průmyslu je něco úžasnýho. Jen stačí zamlčet státní výdaje na léčení nemocí spojeným s kouřením.


napsal(a): Elf [Odpovědět]

Henri

čtvrtek, 13. květen 2010
10:06

Henri

to Elf: Ne že bych někomu přál něco tak strašného, jako je rakovina, ale směrem k civilizovanému světu nás v tomto směru může posunout snad jen to, až nějaký zaměstnanec (případně pozůstalí po něm) restaurace, který rakovinou onemocní díky dlouhodobému pobytu v nezdravém pracovním prostředí vysoudí na zaměstnavateli tučné odškodné. Potom se snad začnou ostatní bát a vytvoří pracovní prostředí takové, aby na nich nemohl nikdo nic vysoudit. Už aby takový rozsudek byl vynesen!


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 13. květen 2010
10:10

Dan

to Elf:
Tak je pravda, že legislativu oněch zemí, kde bylo zakázáno kouřit v hospodách, detailně neznám. Ale i pokud je jedinným důvodem zákazu, pracovní prostředí zaměstnanců, tak to nemění nic na věci, že je to celkově posun správným směrem.
Snad se časem něčeho dočkáme... Zatím čest majitelům hospod, kde vzali "zákon do svých rukou".


napsal(a): Dan [Odpovědět]

pan Shimi

pondělí, 10. květen 2010
15:20

pan Shimi

No to je slovo do pranice s tou reklamou. Jinak s tim kouřenim, něco na tom je, ale nemužu souhlasit s Jardou, protože tahle hospoda se na pivovarskou v podstatě plynule přešla a je jasný, že v průběhu let fungování hospody se tady už ustálila jakáž klientela a to už je problém s tim něco dělat. A vlastně proč, je dobře že lidi choděj a nový pivo pijou, aby byl výhled i do budoucna. Jediný problém je podle mě akorát ve vzduchu a s tim se dá přece taky něco dělat a doufám že se tak v budoucnu stane.


napsal(a): pan Shimi [Odpovědět]

Petr Macháček

sobota, 8. květen 2010
20:16

V prvé řadě bych rád poděkoval za příznivou kritiku našeho pivovaru, nicméně když o něcem píšete měl by jste znát fakta. Za 1. jsme Starokladenský pivovar U Kozlíků, a ne "jen" pivovovar U Kozlíků. No a za 2. na pódiu jsem já (majitel pivovárku) společně otcem (vrchním sládkem a duší pivovaru), a nikoli s "novým" sládkem. Přeji mnoho stěstí v psaní podobných recenzí, a teší nás, že se nám z Vaší strany dostává přízně. Dej bůh štěstí Petr Macháček jr.


napsal(a): Petr Macháček (petr.machacek(a)starokladno.cz) [Odpovědět]

swooper

neděle, 9. květen 2010
00:01

swooper

to Petr Macháček: ok, pardon za popletenný popis osob, měl jsme jisté inforamce o novém sládkovi, ale asi byli mylné... :)
Když chcete, abych Vás nazýval Starkladenským pivovarem, mělo by to být vidět i na restauraci, kterou hyzdí starý Gambrihnusácký poutač na sportovní pivnici a o pivovaru ani vidu. Pak se teprve vyřadíte z vizážové šedi okolních putyk a budete dělat dobré jméno Starokladesnkému pivu ;)


napsal(a): swooper [Odpovědět]

Petr Macháček

neděle, 9. květen 2010
01:34

to swooper: Reklama už je ve výrobě, taky už se nemůžu dočkat az to Géčko zmizí...


napsal(a): Petr Macháček (petr.machacek(a)starokladno.cz) [Odpovědět]

malakin

neděle, 9. květen 2010
10:40

Malakin

to Petr Macháček: Já myslím, že jenom o reklamě to není. Spousta lidí už váš pivovar dávno zná, jenže kvůli absenci nekuřáckého salonku k vám stejně nikdy nezajde a vaše pivo tak ochutná maximálně na nějakých slavnostech, kde to nebude jako v plynové komoře...


ICQ: 321224013

napsal(a): malakin [Odpovědět]

Jarda

neděle, 9. květen 2010
17:04

to malakin:
Tak tak, minulý týden bylo krásné odpoledne, dostal jsem chuť na dobré pivko, a U Kozlíků umí dobré pivko. A i bych něco snědl.
Dveře dokořán a v tuto dobu jsem očekával i méně lidí. Smůla, otočku jsem udělal ještě před dveřmi a bylo po chuti.
Myslím, že restaurační pivovary se provozují pro jinou klientelu, než pro ty, co dvě hodiny blokují místo, zůstane po nich 80,- Kč útraty a deset vajglů v popelníku ::cry


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

pan Shimi

středa, 5. květen 2010
13:18

pan Shimi

Swooper: Já bych chtěl jenom doplnit muj pivní bratře, že co se týče tvýho hodnocení doktora Ratha blahé paměti- tzn. že je to náš nenáviděný hejtman, tak mluv za sebe. Já sem ho volil voe a sem na to hrdej! :o) Jinak máš plus za pěknej článek.
Malakin: nevíš jak se ten pivní král k takovýmu kšeftu dostal? To by se mi líbilo dělat na objednávku šamstra :o)


napsal(a): pan Shimi [Odpovědět]

malakin

neděle, 9. květen 2010
10:31

Malakin

to pan Shimi: Já s tím králem mluvil jenom pět minut a byl jsem rád, že jsem z něho aspoň něco dostal. Ale jeho obličej mi byl dost povědomý a řekl bych, že už jsem ho někde viděl. V kladenské divadle však určitě ne, spíš na nějakých jiných slavnostech.


ICQ: 321224013

napsal(a): malakin [Odpovědět]

Henri

středa, 5. květen 2010
09:03

Henri

Pěkně napsané, tak nějak jsem to viděl i já. Pouze bych doplnil, že Poddžbánský pivovar nabídl ještě i neméně dobrou tmavou 12°. Kácov jsem ani neochutnal, protože měli pouze filtrované a výběr u ostatních byl veliký, vše zkrátka ochutnat nešlo.
S Malakinem nesouhlasím v hodnocení polotmavé 13° od Bezoušků. Podle mně bylo toto pivo naopak velice povedené a setkal jsem se i s pochvalnými ohlasy od mnoha dalších lidí se kterými jsem hovořil a i přes relativně vysokou cenu (40 Kč) se vše vypilo ještě před koncem slavností a sami pivovarští říkali, že s takovým zájmem nepočítali. Shodnu se ale s ohodnocením Krušovické 10°. Asi byla lepší nežli ta původní, ale přesto nic moc. No, ale možná to je tím, že já nejsem "desítkový". Vlastně jsem v posledních dnech zkusil ještě jinou 10° a to v Chapadle na Vypichu 10° Ježka a ten mi chutnal o poznání více, nežli Krušovice.
Kladenského Mazlíčka považuji také za povedené pivo, chutnalo mi a rovněž na něj jsem zaznamenal mnoho kladných ohlasů, stejně tak jako na 15° d´Este od Ferdinanda.
I já hodnotím tyto slavnosti jako vydařené a nezbývá si přát nic jiného, než aby byla vytvořena nová tradice a abychom se mohli těšit na 2. ročník.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Malakin

středa, 5. květen 2010
11:23

Malakin

to Henri: Stejný názor na tu polotmavou 13ku od Bezoušků měli i další dva kamarádi, kteří ji pili stejně jako já hned na začátku slavností, je tedy možné, že se nejprve dotáčelo nějaké starší pivo, z kterého navíc velmi čpěl líh, a teprve potom se narazilo něco čerstvějšího. Jinak mě u jejich stánku také zarazilo, že jeden jejich nenaražený KEG byl označen červeným plastovým víčkem s nápisem Svijanský Máz. Proč tomu tak bylo, ovšem netuším.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Pivni shop

středa, 5. květen 2010
23:18

Pivni shop

to Henri: Take jsem ochutnal Tmavou 12 z podžbanskeho pivovaru, a byla výborná. Meli ji na čepu až odpoledne, nejdřív měli 12 a 14 světlou.


napsal(a): Pivni shop [Odpovědět]

swooper

úterý, 4. květen 2010
22:49

swooper

Přijel jsem asi na poledne a ani mě teda nepřekvapilo, že lidi nestáli na Kozla, kterého znají. I když jsou to klasičtí pijáci sem tam asi htěli ochutnat něco neznámého. Stánek Kácova nebyl dobře umístěn a vypadal jako stánek (s prominutim) homebrewaře a jen jedno pivo v nabídce také mohlo vést k menší návštěvnosti. Zdice jsem bral jako raritu i proto větší cenu no :)
A toho krále neznam, připadal mi jako herec Kladenského divadla. Víš kdo to byl ?(je pravda, že tam povidal něco o historii jména Jan Primus x Gambrinus...ale nějak jsem ho neposlouchal)...


napsal(a): swooper [Odpovědět]

julek

středa, 5. květen 2010
08:28

to swooper: Muzes napsat neco vic o tech Zdicich ? Diky


napsal(a): julek [Odpovědět]

swooper

středa, 5. květen 2010
08:41

swooper

to julek: podle mě a asi to tak bude je to klasická dvanáctka se speciální etiketou Muzea výtopny Zdice....Bud udělano una jejich počest nebo objednávku. To si myslím já, ale třeba ví někdo víc.


napsal(a): swooper [Odpovědět]

Malakin

středa, 5. květen 2010
11:13

Malakin

to julek: Dle informací tamních výčepáků se jedná o normální 12ku, pouze s jinou etiketou.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Malakin

úterý, 4. květen 2010
21:44

Malakin

Hezky jsi to sepsal. Ještě by snad bylo dobré doplnit, že pivní král považuje za nejlepší pivo u nás G11 a že je to tzv. král na objednávku, tj. zavoláte, že ho někde potřebujete, a on se dostaví.

Jinak mně osobně nová krušovická desítka na Kladně moc nechutnala - byla jiná než v pivovaru - ale Malvaz byl docela pitelný. Zklamalo i polotmavé od Bezoušků (připadalo mi hrozně suché a řekl bych i trochu nakyslé), dále pak pšenka od Herolda (lahvové je prostě mnohem lepší), kukuřičná Chýně (už jsem to pil v lepší kondici) a nealko Lobkowicz. Potěšila naopak 10ka Klášter a pak také 15ka od Ferdy.

Nevím, zda jsi tam byl hned od začátku, ale mezi 11. a 14. hodinou byl nejmenší zájem o Kozla, PU a Kácov. Kácovské PETky taky zřejmě moc nelákaly a na sluníčku, byť částečně "filtrovaném" slunečníkem, tak teplaly a teplaly...

Zajímavostí bylo také to, že zatímco v pivovaru U Kozlíků má člověk téměř problém uspět při koupi půllitru s jejich logem, tak na slavnostech chodila jedna ze servírek přímo mezi lidmi a prodala to každému, kdo měl zájem. Další zajímavostí byly také ceny některých lahváčů, např. 14ka Herold byl za 25, zatímco 12ka, byť s etiketou výtopny Zdice, za 30.

Jinak super akce, řekl bych taková česká obdoba olomouckého Beerfestu, takže pokud bude i příští rok, rád se zase dostavím.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 04.05.2010 ve 21:46:13


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

jana

čtvrtek, 6. květen 2010
09:42

Jana

to Malakin:
Inu, každý má jinou chuť. Mně právě Bezouškovská 13°, chýňské kukuřičné i Heroldí pšenice moc chutnaly.


napsal(a): jana [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI