Oreon

ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivařova Ohře

Když jsme se s naší partou spolužáků na jaře domlouvali, že pojedeme vodu, napadlo mě, že jsem na PI ani na jiném serveru nikdy nečetl žádný článeček, který by popisoval, jaké pivní zážitky se dají na různých řekách zažít. Poté, co jsme si o pár dní později řekli, že pojedeme Ohři, napadlo mě, že se pokusím takového pivního průvodce Ohří sestavit.

Naše osmičlenná kanoistická sestava, v níž měly velkou převahu slečny, vyráží po sedmé hodině z hlavního nádraží. Jelikož máme spousty času, nabíráme již v Praze 30 min zpoždění :), které trávíme u plechovek z Náchoda a Budvaru. Po příjezdu do Kynšperku nad Ohří, během čekání na lodě u tábořiště, trávíme příjemnou hodinku v Hospůdce u Pražáka, kde točí výborného Bakaláře 10 a polotmavou 11. Chutnala mi zejména desítka. To už ale nasedáme na lodě a korytem řeky si to šineme po proudu dál.

Tábořiště Královské Poříčí

Po několika překlopení našich osádek se zastavujeme v tábořišti Šabina, které je situováno na pěkné louce obklopené lesem. Srkám do sebe jedno géčko a ve víře v lepší pivo pádlujeme bez zastávky do Královského Poříčí, do místního tábořiště. Zatímco někteří hledají sprchy, já jdu ochutnat do stánku Mušketýra a povím Vám, že po té namáhavé a unavující cestě přišel vhod.

Po menší večeři se vydáváme do vsi hledat nějaký hostinec. Cestou míjíme poutač, který zve na místní pivní slavnosti, které proběhly bohužel už před týdnem a kde domorodci mohli ochutnat všechny minipivovary Karlovarského kraje plus Bernard. Po asi kilometru zapadáme do Královského hostince, kde mají opět Krušovice, které kvůli únavě ani nedopíjím a mažu si ustlat do stanu.

Varna loketského pivovárku Svatý Florian

Druhý den máme krásné počasí a tak balíme a vyrážíme směrem Karlovy Vary. Cestou nejde minout hrad Loket, kde vysedáme a jdeme hledat oběd za české ceny. Já jdu mezitím za místním pivem. Během přepršky nacházím u mostu Hotel Císař, kde si dávám místního Sv. Floriana (jak se později dozvídám ve Velichově, vařeného panem B. Novákem) světlý ležák a i když jsem na něj nečetl dobré recenze, tak mi pivko chutnalo moc, až na zvláštní ocas. Prostředí s varnou, starou studnou a klenbami je krásné, tak mi udivuje, že zde nikdo není. Asi ty ceny.

Po výborném nefiltrovaném se tedy přesouvám do Hotelu Goethe na náměstí, kde vaří hotovky v rozmezí 70 - 100 Kč. Po obědě a krátkém courání se městem vyrážíme dál. Příroda i scenérie tu začínají být nádherné, ale to už narážíme na Svatošské skály, které stojí za fotku. Vedle nich jsou dvě zájezdní restaurace, jedna se sortimentem PU, další s Budvarem. Jelikož nemáme čas (musíme si vybojovat místo ve varským kempu), plujeme dál.

Po ubytování v Klubu vodáků na levém břehu blízko Hypernovy, jdeme na obhlídku města den před vypuknutím mezinárodního filmového festivalu. Hned vedle Chebského mostu jsem našel další loděnici s pěknou budovou točící Žatec. Ale jelikož ženy chtějí do města, vynecháváme. Prohlížíme si centrum a kolonádu a raději žízníme, protože ceny 75+ za ležák jsou opravdu „ruské“. Osvěžení nám skýtá až budovaný stánek Budvaru vedle Thermalu, kde pijeme dvandu za 25,-. Zbytek načatého večera trávíme v krásné restauraci Panoptikum stranou od centra, s nádhernou výzdobou plnou fotek K.V., Prazdrojem na stole a ve festivalovém stánku pod Chebským mostem.

Další den se sluníčko činí a tak vyrážíme vcelku brzy směr cvičné peřeje/tábořiště Hubertus. V tábořišti a i naproti v restauraci hledáme pípu marně, tak si dodáváme odvahy a tyto parádní peřeje bez újmy přejíždíme. Zde je opravdu asi nejkrásnější úsek této řeky, super příroda, skály a peřejky, prostě si to užíváme. Zcela vyprahlí si pleteme „pionýrský„ tábor s hospodou, který nás nutí jet dál až do Dubiny do hostince U Dvořáků se sortimentem PU a polotovarovým nechutným jídlem. Tábořiště u hospody se nám vůbec nezamlouvá a tak proti plánu vyrážíme dál.

Tábořiště Radošov

Přes Kyselku, kde je stáčírna Mattoni a zpustošené staré lázeňské domy, dorážíme do Radošova. Zde i díky Sikiho radě míjíme drahý autocamp pro cizince a plujeme kousek po proudu pod nádherným dřevěným mostem do tábořiště U Jezu. Po koupání v řece vyrážím hned ke kiosku a s nadšením koukám do okénka, kde se mi točí jedenátka Skalák a nabízejí se Kladenské brambůrky + další jídlo a to vše za lidové ceny.

Není ale času nazbyt a tak opouštíme holky, které necháváme napospas gambáči v hospůdce U Lávky, a jdeme přes kopec půl hodinky chůze do Velichova. Nejprve pádíme do hospody U Lípy, kde k domácí klobásce výborné chuti pijeme slušného Chodovara 11. Po jídle mažeme ihned do hospody U Mexického zálivu, kde do sebe lámeme několik Velichovských Formanů. Všem nám zachutnal, byl sice na můj vkus méně chmelený, ale dobrý. S místníma i panem Novákem se bavíme o pivu, o kempech, o Ohři a tak nám to rychle utíká, že si nevšímáme, že se setmělo a my bychom jako ochránci měli jít zkontrolovat holky. Dáváme si tedy ještě natočit PETky a se štěstím, stopem, v podroušném stavu míříme do kempu na Rohozec před spaním.

Velichovská hasičárna s hospodou a pivovárkem

S krásnými zážitky se ráno budíme a vyrážíme na poslední štaci do Klášterce nad Ohří. Po cestě kolem již navštíveného Velichova nás potkávají pěkné peřeje a začíná se kazit počasí. Tušení přívalového deště nás zahnalo na oběd do Vojkovic do hospody Vinárna. Zdejší Staropramen nám krátí čas, než přejde déšť.

Už pod zataženým nebem projíždíme kolem vyhlášené hospody U Mlýna, kde si místní „mlynář“ staví vodní elektrárnu, takže to tam moc pěkné není. Cesta pokračuje v scenérii skal a krásných víkendových chatek kolem stáčírny minerálky Korunní, podél nevlídného „kempu“ Pernštejn (Krušovice), přes několik jezů a vyklopení, olejem až do Klášterce.

Kemp U jezu

Tady jsme se ukempili, omyli a šli do stánku kempu U Jezu na výborný Žatec 11. Žatecké pivo je zde dovedně skryto za poutači giganta. Procházkou zámeckou zahradou a náměstím se dostáváme do restaurace Zámecká, kde výborně vaří a i Prazdroj za 25,- nebyl špatný. Po zavíračce jdeme vedle k Vietnamci na Rohozec, který neumí na nic odpovědět a ani uspokojit naši objednávku, tak si nacházíme nonstop u náměstí. Tam nedopité G měním na rozlučkové koktejly. Po třetí hodině odcházíme do kempu, kde tak do pěti zpíváme u táboráku a po krátkém spánku následuje odchod na nádraží, kde piji Louny 12 a spolu s fajn klobásou se loučíme s takypivní Ohří. Výlet to byl výborný.

Piva bylo dost, rozmanitost značek velká (oproti Kladnu extrémně velká), příroda a lidé většinou výborní. Takže se nebudu bránit jet tuto řeku někdy znovu, přece jenom ne vše jsem stihnul. :)

[swooper] [Zobrazeno 10259x] [16. červenec 2009]

Komentáře

Bojinda

23:59

Mně se líbila hospoda Ve Mlýně. Sice je tam rozestavěnej náhon či co, ale hospoda samotná je echt vodácká knajpa, hráli tam dva kytaristi, klimpr, rychlá obsluha, guláš a nějaký sejry či co nám dali i v deset večer, zavírali až když šli poslední lidi (my :-)) a ráno měli dole otevřenej bufet. A pivo obstojné kvality. Ovšem spíš mě nadchla atmosféra.

napsal(a): Bojinda (bojinda.borec(a)seznam.cz) [Odpovědět]

swooper

23:48

emu: mno my v tý šabině byli myslim dost unavený tak jsem to tam kopli a mazali dál :)
Malakin: v tom Velichově Formana pilo vcelku dost místních stůl venku byl pořád plný a zbytek vsi popíjel Chodovar vedle, G se týhle vesničce naštěstí zatim vyhlo :))

No a teď jsem sjel Sázavu a tam to zas tak pestrý nebylo. Krom Kácova, kde je Hubertus na soutoči všude za ceny u nás nevídaný a ještě originální Dačický nás tam potěšil. Dál po řece většisnou Kozle s G sem tam Budvar. Ale čím blíž Benešovu, tím byl na soutoči víc nebo i samostatně Ferdinand. zvlášt hopoda Na Růžku v Poříčí měla pěknej výběr a pomatenýho výčepáka :))
---------------------------------

posted by: Inzerce

LiborP

18:03

Taktéž se mi podařilo jet letos Ohři, bylo to nakonci května, takže počasí nic moc. S kamarády jsme začínali v Lokti, ale do Loketského pivovárku jsme se nedostali. Naštěstí jsme měli auto a byla poptávka po návštěvě Chyše, takže jsme vodu odstartovali chyšskou jedenáctkou. Pivo ve Velichově nás velmi překvapilo a zdálo se všem strašně silné. Jako přídavek navíc jsme to měli i s dětským dnem na protější zahradě. Stanek v Radošově byl ještě zavřený. Pan hospodský na Perštějně si stěžoval na Gambače, obzvlášť v letních měsících se prý nedá pít, ale že ho bohužel místní vyžadují. Alespoň, že měl na soutoči o malinko lepší Krušovice. Ale abych řekl pravdu, je to stejně cele obsazené jihoafričany v různém provedení, takže mnohdy jsme si museli vystačit s PU.

napsal(a): LiborP [Odpovědět]

jiri.kana

09:55

Jen malá poznámka - u Ohře není Pernštejn, nýbrž Perštejn.

napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

siki

čtvrtek, 16. červenec 2009
21:03

Jo, za mě v Kempu u jezu byl jen G, škoda:-( V Lokti mi vůbec nechutnalo, což bylo asi tím, že sem ten den byl první zákazník (otevírali až v půl 12, já tam tedy od 10:00 musel čekat, v půl 12 mi natočili a byl to fakt hnus velebnosti...holt pivo v trubkách ze včéra), ve Velichově mě udivilo, že se vůbec nijak nesnaží své pivo prodat, čili, když sem hledal hospodu U Mex. zálivu, kde Formana točí, tak na oné hospodě se předváděli pouze tabule a reklamy od Gambáče, kdyby někde napsali něco jako, že čepují vlastní pivo, jistě by to pár lidí navíc přitáhlo...A jenom škoda, že ste se nedostali do Velkého Rybníka, místní pivo a jeho nabídka je vskutku úchvatná a od Ohře je to coby kánoí dohodil....

napsal(a): siki [Odpovědět]

Malakin

12:33

to siki: Myslím si, že panu Novákovi o nějaký větší prodej svého piva zas až tak moc nejde. Má to spíš jako koníčka a kdo bude chtít, ten si k němu pro pivo rád přijede. Místní to stejně moc nepijou - raději G, jak jinak - a nějakého náhodně kolemjdoucího turistu do obyčejné zahulené čtyřky taky těžko nalákáš, tak proč se snažit, že jo?
---------------------------------
Zpráva byla upravena 17.07.2009 ve 12:35:23

ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

emu

čtvrtek, 16. červenec 2009
20:00

Jel jsem Ohři před rokem a jenom bych doplnil k tábořišti Šabina - škoda, že jste se nevydali hlouběji do vesnice (tak 100 - 200 metrů), kde je pěkná restaurace s Budvarem, kde točí i vynikající a přitom trochu vzácnější Budvar 13 tmavý. Jinak jsem byl též překvapený, jak pivně bohatá je řeka Ohře tekoucí jinak pivně poměrně chudým krajem...